Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini väittää pääministeri Matti Vanhasen (kesk.) ja valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) valehdelleen kansalle Suomen mahdollisuuksista saada takaisin Kreikalle myönnetty 1,6 miljardin euron laina.
Soini repesi nauramaan Ylen Ykkösaamun haastattelijan tiedusteltua, uskooko Soini Kreikan maksavan lainat takaisin.
-Sen takia nauran, että meidän herrat harhauttaa tietoisesti. En usko, että Katainen ja Vanhanen todella luulevat, että koko 1,6 miljardin potti saadaan takaisin, Soini hekotteli vastaukseksi.
-Ei sitä saada takaisin, ei sillä ole vakuuksia. Eiköhän Kreikkakin hoida ensin sellaiset asiat, mille se on joutunut antamaan vakuudet. Tämä on vakuudeton laina, kyllä tämä on ihan pahnanpohjimmainen.
Soini ennakoi, että Kreikalle tullaan tekemään tukipaketin takaisinmaksussa myönnytyksiä, jotka lopulta johtavat koko lainan anteeksiantoon.
Soinin mielestä ratkaisu uhkaavalle euroalueen laajuiselle kriisille olisi koko Etelä-Euroopan irrottaminen EU:n talous- ja rahaliitosta. Hän vastustaa esitystä, joka alistaisi euromaiden budjetit EU:n ennakkotarkastukseen.
-Euron arvo on mitoitettu Saksan vientiteollisuuden ja Saksan talouden mukaan. Se joskus sopii meille [Suomelle] ja joskus ei, mutta Kreikalle se ei sovi koskaan, Soini perustelee.
Soinin mukaan Suomen ja Euroopan unionin "eliitti" ajaa EU:ta liittovaltioksi ja käyttää kriisiä nyt "keppihevosena" tämän suunnitelman saavuttamiseksi. Soinin mielestä EU pitäisi liittovaltion sijaan palauttaa talous- ja vapaakauppaliitoksi, jollainen se ennen oli.


Kommentit
Hyvä Soini. Ääneni saisit
Hyvä Soini. Ääneni saisit seuraavissa vaaleissa, jos olisit vaalipiirissäni..
No niin
Mitä tuohon on enää lisäämistä? Ei mitään.
No niin, tähän on paljonkin lisäämistä - ja paljon!
Timo Soini vakaasti Poutiaisen ja Vennamon linjoilla
(YLE:n Ykkösaamu haastatteli 15. toukokuuta perussuomalaisten puheenjohtajaa, Pyrsseliin karannutta meppi Timo Soinia, joka demokratiaa hokien viittasi joka sivulauseessa kansaan, joka valitsee, mitä valitsee...)
[ ... talousoppiakin ymmärtävä taloustoimittaja röhähti sisäisesti, kun antamattomalle velalle Timon taholta lyötiin pohjois-eurooppalainen emuluu kurkkuun, jottei helleenit mitään maksa, vaan konkurssi kohtaa demokratian keksijöitä. Taloustoimittaja tietää, että velka maksetaan takaisin, tai se peritään ulosottoteitse. Nyt pankit suojeltiin suunnitelmalla emukansalaisten lompakoista ... ]
Velka veli otettaessa ja velipuoli maksettaessa. Nyt kuitenkin varmuuden ja vaalien läheisyyden vuoksi haukina kaislikoista huudellaan maksamattomuutta ennen kuin euroakaan on konkreettisesti kreikkalaisten velkojille tilitetty (kohta 1. osa). Mikäli Kreikka maksaa sovitusti velkansa, on se nimenomaan Suomelle eduksi - saamme jopa sitä paljon paheksuttua voittoa edelleenlainoituksestamme.
(Muistamme myös, että Neuvostoliitto antoi anteeksi loppuosan sotakorvauksistamme, muistamme myös, kun Saksa auttoi oman läheltä piti konkurssimme kohdalla 1991 - avaamalla valtiollemme tilin, kun rahamme olivat lopussa - toisaalta olimme ylpeitä velivenäläisen valvonnassa, emmekä aikoinaan tarttuneet amerikkalaisten tarjoamaan Marshall -apuun [1] )
Kreikka ei välttämättä käytä koko myönnettyä velkavakuusoptiota
Yhtä suurella asiantuntijuudella voimme todeta kuin Soini maksamattomuutta, että Kreikka maksaa ottamansa velan, joka muuten ei tarvitse olla edes annettujen raamien kokoinen. Kreikka laittaessaan maansa talouden matokuurille, tulee auttaneeksi automaattisesti koko muuta EU-Eurooppaa, sillä mm. palkanalennukset [2] odottavat meitä kaikkia - siksi huono on meidän kilpailukyky mm. huomisen maailman talousjättiläistä Kiinaa kohtaan.
(Yllättävää oli se, että talousasioissakin korkeasti koulutettu demareiden ansioitunut aiempi ulkoministeri Erkki Tuomioja [3] äityi ennustamaan selvitystilaa Kreikalle. Kreikalla on edessään sopeutus uuteen tulotasoon, joka voi olla koko perinteelliseen markkinatalouteen väsyneen muun EU-Euroopan koelaboratorio, jossa kulutus asemoidaan lähemmäksi ympäristöparametreja, joilla saadaan luonto toipumaan ja säästymään ylikuluttamiseltamme)
Voimme myös sulkea rajat ja siirtyä omavaraistalouteen
Meillä on myös vaihtoehto sulkea rajat ja ryhtyä omavaraisiksi - ken pystyy, ken ei. Globalisaatio ajaa koko maapallon mittaista palkkaverrantoa likemmäksi toisiaan - aikaa kuluu, mutta näin vääjäämättömästi tapahtuu. Pienet palkat nousevat ja suuret laskevat, syntyy realistinen vastaavuus tehtyyn työhön, ympäristöjälkeen ja työllistäviin seurannaisvaikutuksiin.
Populisti Vennamon armosta?
Timo Soini kertoo olevansa populisti, mutta sitä sanaa ei saanutkaan käytää Soinin yhteydessä - näin sanaili Ykkösaamun toimittaja. Missä luuraa jakomielisyys - Soinissa vai toimittajassa, sillä Soini on nimen omaan sanonut, että häntä saa sanoa populistiksi [4] - mitäpä pahaa muuten siinä olisi?
Timo Soini - teetätkö puolueellesi tavoiteohjelman?
Perussuomalaiset ennustavat puheenjohtajansa johdolla kolminkertaistavansa edustajapaikkansa. Se ei ole mahdotonta, siksi paljon kyllästyneitä peruskansalaisia nykypolitiikan hoitoon on kansassamme. Persuilla ei ole vakavasti otettavaa tavoiteohjelmaa, pitäisi olla ne kuuluisat kymmenen viisasti naista ja miestä ja lisäksi uskottavuutta muussakin kuin muukaisvastaisuudessa [5] , jota puhtaasti yhden aatteen liikkeenä edustaa persuista myöhemmin eroava Jussi Halla-aho?
Daavidit ilman happea eivät osaa hallita kansakuntaa
Populismiin kuuluvat hauet kaislikoissa, melonit sieraimissa, goljatit happiteltassa ja fariselaiset haaskalla, mutta mitä tulee maan asioiden hoitoon, niin noilla teeseillä ei kansakuntaa hallita. Persut voivat päästä hallitukseen, mutta vain apupuolueeksi, kuten ruotsalaiset ja taantuneet nykyvihreät. Soinin kannattaisi lämmitellä suhteita demareihin, sillä heille on tulossa vaalivoitto - vaikka se juuri nyt tuntuu uskomattomalta.
Todellinen EU-vastarannan kiiski oli Paavo Väyrynen
EU vastaisuudella voi purnata, mutta valtaa sillä ei saada, ja valtaa Soini juuri haluaa - lähti ottamaan vauhtia Pyrsselistä, saaden mittavan palkan, kokemuksen ja verkostot - kuten Soini itse pohtii. Jotta voisi olla EU-vastainen, on hyvä tietää, mitä se Strasbourg todella on. Paavo Väyrynenkin, tunnetuimpana EU-kriitikkona kävi nostamassa muikeita meppipalkkioita Bryssel -vuosiltaan.
Soinilla on totinen paikka - hänellä on innokas, mutta hajanainen joukko ihmisiä, joilla on valtava kiire osoittaa, että juuri minä olen hyvä ja juuri minä ansaitsen pääsyn eduskuntaan. Repeääkö perussuomalaiset, sen päättää kansa ja uskottava tavoiteohjelma, jonka teolla alkaa olemaan todella kiire. Kansa haluaa faktoja ja selviä suunnitelmia ja tavoitteita - pikkunäppärät sanasäilälliset aivoitukset eivät totiselle kansalle riitä.
Soinilaiset nostavat äänestysprosenttia
Soinilla on eräs hyvä puoli ja se on äänestysprosentin nousuun vaikute. On epäilemättä selvää, että perussuomalaiset saavat protestoijat liikkeelle, muistamme Tony Halmeen, muistamme myös Tonyn saavutukset. Mutta on muistettava, että protestiäänellä, kunhan se ei ole Aku Ankka eikä kirkkovene, on täysin sama arvo laskennassa kuin "kunnollisella äänellä".
Kansansa näköinen eduskunta
Suurin toivomus on kansansa näköinen eduskunta, ja se on sitä, jos äänestysprosentti on korkea. Nyt tarvitaan kaikki kannusteet, jotta kansakunta vaeltaa uurnille sankoin joukoin. Vain kerran neljässä vuodessa kansa voi tuulettaa eduskuntaa mm. vaalirahahuurujen epämiellyttävästä kähmyröintihajusta.
Valtikka on nyt tavallisilla ihmisillä - maksetaan vaikka kymppi per käteen [6] , kun lippu uurnaan sujahtaa.
...
Tekstissä olevien alaviitteiden linkit:
[1] http://fi.wikipedia.org/wiki/Marshall-apu
[2] http://ilkkaluoma.blogspot.com/2007/10/nostammeko-liikaa-palkkojamme-kui...
[3] http://ilkkaluoma.blogspot.com/2008/02/case-erkki-tuomioja.html#links
[4] http://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi
[5] http://xeox-2.blogspot.com/2008/01/reviirien-ja-rajojen-avaaminen.html
[6] http://ilkkaluoma.blogit.uusisuomi.fi/2009/10/30/aanestamattomyys-kimpoa...
Ilkka Luoma
http://www.facebook.com/first.ilkka
http://ilkkaluoma.vuodatus.net
--------------------------------------------------------------------------------
Mielipidekirjoitukseen liittyvät kuvakansiot
--- kuvia saa käyttää vapaasti ylläolevan kirjoituksen yhteydessä. Copyright by Ilkka Luoma 2008, 2009.
Kuvakansio 1
Eduskunta päätti kansan vastaisesti liittyä Naton esiasteisiin - on kaksi asiaa, jossa kansan valitsemat kansanedustajat ja heidän valitsema hallitus ylenkatsoo kansakuntaa - asiat ovat presidentin valtaoikeudet ja Natoon liittymispyrkimykset ---
--- http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28h8o+ilkka-luoma-eduskunta-paatti-.html ---
...
Sent:
Cc: anni.sinnemaki@tem.fi ; eero.heinaluoma@eduskunta.fi ; jutta.urpilainen@eduskunta.fi ; sauli.niinisto@eduskunta.fi ; matti.vanhanen@vnk.fi ; jyrki.katainen@vm.fi ; erkki.tuomioja@eduskunta.fi ; timo.soini@europarl.europa.eu ; paavo.vayrynen@formin.fi
Sent: Sunday, May 16, 2010 11:24 AM
Subject: KANSALAISMIELIPIDE - Timo Soini haukena kaislikossa ~ populisti tai sitten ei
...
Nauroi
Nauroi oikeassa paikassa. Käteisen ja Vanhasen sanelupoliitiikka pistää kyllä suun hymyyn. Sitten kiukuttelevat kun oppositio ei ollut samaa mieltä. Ei opposition täydy olla samaa mieltä näiden itsevaltiaiden kanssa. Käteinen heiluttaa kansalle peukaloa ja sanoo tsemppiä, kun tulee maksun aika näille rahansiirroille. Vanhanen on puolestaan riviedustaja ja voi taas kääntää takkinsa siinä kohdassa.
Ei nauramalla mikään muutu
Ei tässä oppositiolla ole paljon naurun aihetta. Turhanaikaisen naureskelun ja läpänheiton sijaan voisivat pikkuhiljaa alkaa lyömään pöytään faktoja ja vakavaa tekstiä.
samaa mieltä
Eipä ole soinilta tullut järkevää ideaa mihinkään. Esim. työpaikkoja soinin mukaan saataisiin siten, että keksitään jotain ja aletaan valmistamaan, no eiköhän tuonkin olisi alle kouluikäinen osannut kertoa. Ei tule mitään muuta mieleen, kolmesta oppositiosta kuin se että, ovat lapsellisia räkyttäjiä, tuollaista räkyttämistä kuulee kyllä ala-asteen pihalla muttei enää yläasteella.
Soini on Suomen Papandreou
Senhän näkee sokea Reettakin.
Soini kerää äänet ja tietää ettei joudu mistään vastaamaan. Kysymyksessä on (niin kuin aina) Soinin oman varakkan tulevaisuuden rakentaminen. Ja maksajina tyhmät suomalaiset.
Sitäpaitsi:
On jo tarpeeksi kaadettu suurella säkillä tuonne persujen kotikulmille. Siellä on jo vuosikymmeniä ollut suurin osa porukasta joko työttömänä tai jollakin tukimomentilla. Minulle on parempi tukea kreikkalaisia kuin tätä loputtoman saamatonta ja laiskaa persuporukkaa.
Erotaan Kainuusta ! Ja Lapista !
Katsotaan kuinka sujuu laiskanaolo, kun rahaa ei tulekaan etelän loputomasta rahasäkistä... Näitä perkuleen pa...kanjauhajia kestää kukaan...
"mielipide"
Oletkos jptku nyt ihan kondiksessa?
Kiertokoulusivistyneen lausahduksena ymmärrän mutta oliskos tarjota parempaa sivistystä?
koomikko
Sä taidat varsinainen koomikko olla,vaikka tuskin sua kukaan kestää,ja herää vain kysymys kuin sä itte ittees kestät.
"Ei tässä oppositiolla ole
"Ei tässä oppositiolla ole paljon naurun aihetta" Ehkä hallituksella etupäässä Käteisellä ja Vänhäsellä olisi läpänheiton sijaan olisi syytä herätä todellisuuteen ja tutkistelemaan vaihtoehtojen faktoja sen sijaan, että odottelevat kusi sukassa pelättävää kaaosta ennen vaaleja, siihenhän hallitus on keskittynyt viimeiset 2,5 vuotta tekemättä mitään muuta kuin siirtänyt ongelmia vaalien jälkeen ikäänkuin se olisi jokin ratkaisu.
Olkaa rauhassa - maksun päivä tulee.
Persu-Suomi maksaa jo nyt JOKA VUOSI sellaiset 10-20 miljardia.
Joten katsotaan, kuinka suu pannaan, kun persu joutuu tulemaan toimeen omillaan risusavotassa ja sikoja kasvattamalla... Kyllä hymy hyytyy soinilaisilta, kun pahalle haisemisesta ei maksetakaan tilille kahdenkymmenen AHKERAN kiinalaisen palkkaa...
Tai kun juttaurpilaiset tasapainottavat tilit leikkaamalla ansiosidonnaisia.
Kyllä on masaimiehillä sitten mukavaa.
Suomalainen demokratia=lumedemokratiaa
Tässä kävi niin että oppositio ei totellut tämän Boy-Kataisen ja Muistihirviö-Vanhasta, tällä kertaa ei toiminut Suomen lumedemokratia.
Ikävää ettei Katainen edes tiedä mitä demokratia tarkoittaa, luulee että kun kaikki on samaa mieltä se on demokratiaa ei ole vaan lumedemokratiaa.
Voi Poikuli-Katainen menisi nyt vaikka Britannian parlamenttiin kuuntelemaan miten siellä keskustellaan ja demokratia toimii.
Kiva kuulla välillä
Kiva kuulla välillä realistinenkin arvio asioista! Timo Soinin puheessa enemmän totuutta kuin Vanhasen ja Kataisen puheissa yhteensä
Herrat nauraa Soinia
Populismin maisteri. Koska herra S. on antanut jonkin rakentavan ja pätevän ohjeen talouspolitiikassa tai yleensä missään vakavassa asiassa?. Soini vedättää rupusakkia ja nämä ressukat luulevat, että he saisivat nuo vakausrahat tai, että verot laskisivat. Joskus vain on aikuisten eurooppalaisten otettava vastuu ja tehtävä harmillisiakin päätöksiä.
Duunarit nauraa Soinia
Kuulin herraa kerran livenä Espoossa - retoriikka hurmasi silloisen naisystäväni täysin.
Asiapuoli jäi kovin köykäiseksi. Onhan se kiva vedättää omia hintoja/palkoja ylös.
Elikkä petata parisänky pörssimeklaria varten. Kun voi luottaa siihen että joku
tekee likaisen työn ja siivoaa jäljet.
Soini oikeassa
Jyrki ja pottu valehtelivat Suomen kansalla ja osa kansasta jopa uskoi heitä.
Jos nyt tyhmät äänestävät oikeiston taas voittoon, niin saavat katsoa peiliin kun leikkauslistoja aletaan esitellä ja veronkorotuksia tulee palkansaajille.
Ei ole väliä onko ikeassa
Sama on minkä äänivyöryn soini saa ei se silti pysty mitään vaikuttaan käy kuin veikkolle puhua pitää mitään voi.
Kataisen ja Vanhasen henk.koht. varallisuus olisi kiinnitettävä
Kreikkapaketin takaisinmaksuun.
Jos Kreikka maksaa kuten sovittu, herrat Katainen ja Vanhanen saisivat omaisuutensa takaisin ja sievoisen korkovoiton. Hienoa-
Jos Kreikka ei maksaisi, herrat Katainen ja Vanhanen menettäisivät henkilökohtaista omaisuuttaan koska kiinnittivät sen huonosti.
Ongelma on siinä että poliittisella vastuulla ei ole taloudellista katetta. Taloudellisella katteella kyllä saadaan poliittista vastuuta ostamalla poliitikkoja tusinapuolueista.
Soini ei koskaan vastaa mistään.
Siinä on paskanpuhuja par excellence.
Mistäs Jyrki tai Matti ovat vastanneet?
Ei mistään.
alijori
Ei vastaa vastuullisetkaan
Vanhasen Masa ja Käteinen eivät myöskään vastaa yhtään mistään ja erityisesti eivät omista tekosistaan. Soini on oppositiossa, joten hän saa, voi ja hänen pitääkin naureskella muka vastuullisten hölmöilylle.
Asiat ovat sitten toisin, jos Soini joskus pääsee/joutuu vastuulliseen tehtävään. Saman pitäisi päteä myös esimerkiksi vihreisiin, jotka yrittävät olla oppositiossa ja hallituksessa yhtäaikaa.
Valtaapitävät
ovat näitä paskanjauhajia puolueesta riipumatta!Voivat lupailla yhtä sun toista,mutta vastuuseen eivät joudu perättömistä lupauksistaan!
Soini on oikeassa!
Vanhanen ja Katainen ovat liian hyväuskoisia. He myötäilevät EU:ta, mallioppilaan tavoin. Ja varsinkin jos muut jäsenmaat niin tekevät? Ei uskalleta olla "häirikköjä",kuten sanonta kuuluu.
Kreikka ja euro siis nurin?
Heh heh! On ne Katainen ja Vanhanen tyhmiä, kun ne muiden euromaiden kanssa osallistuvat tukipakettiin! Aika monessa tukipakettiin osallistuvassa maassa ovat jopa demarit vallassa!
Hyväntahtoista uskoa heidän olevan hyväuskoisia
Minäkin yritän löytää hyväntahtoisen keinon arvostella Kataista ja Vanhasta: jospa he ovat liian kiinni käytännön toimissa jaksaakseen ajatella avarammin.
Tosin en usko siihen mahdollisuuteen kovinkaan paljon. Minusta on hämmästyttävää kuinka Suomen "eliitti" on luopumassa Suomen itsenäisyydestä ja ottamassa vaihtoehtoajatuksekseen liittovaltion.
Oikeastaan he ovat maanpettureita. Varsinkin Stubb nähnee märkiä unia Eurostoliitosta.
Aivan järkyttävää. Sitä on kuvitellut oikeistoa jotensakin isänmaalliseksi jengiksi. Minusta tuntuu, että he nauravat meidän ajatuksillemme: mikä on Suomi...
Vähän sama juttu kuin että sitä on kuvitellut papit ja pedofilit eri porukoihin.
taitaa
Taitaa Katainen olla mainostoimisto Bobin briiffauksessa opettelemassa uutta retoriikkaa ensi viikolle, sillä sitä tarvitsee ja pitkään. Entä sitte kun huulenheitto ja hehkuttelu ei enää pure ?
Hymy hyytyy päättäjillä
Kreikalla on valtion velkaa runsas 25 000 euroa asukasta kohden ja suomalaisilla muutaman vuoden kuluttua 20 000 ekeä kansalaista kohden kun valtion velka nousee 100 miljardiin €uroon.
SMP meni konkkaan Soinin johdolla
Media voisi puhkaista tämän kuplan nimeltä Timo Soini, jos se vain haluaisi. Kuinka moni tietää, että Timo Soini toimi SMP:n puoluesihteerinä kun puolue ajautui konkurssiin. Puoluesihteeri vastaa puolueen rahojen käytöstä. Nyt Timo Soini kerää poliittisia irtopisteitä Kreikan tilanteella, vaikka hän ei pystynyt pitämään puoluettaan pystyssä. On kaverilla pokkaa.
Hienoa Soini!
10+ pistettä ellein enmmänkin.
Kristallipallosta
Soini katsoi kristallipalloonsa ja siellä
Vennamo hekotti ja kertoi tämän karun totuuden.
Rötösherrat kuulemma tuhlaavat jälleen köyhän kansan varat etelän tuhlarien konttiin.
1,6 miljardia on liian pieni
1,6 miljardia on liian pieni summa kierrättää pankkipelureille jotta sillä saisi kunnon vedätykset pörssipeleistä.
Johan moinen summa menee palkkioihin,osinkoihin, bonuksiin sekä päättäjien valitun ryhmän salatuille tileille joihin ohjataan tulevien polvien perusturva etupainotteisesti.
Kreikkalainen tavan kansalainen ei niitä rahoja kohtaa kuin ei muutkaan tavikset.
S-ryhmän lahjukset näkyy kelvanneen
Mikäs se on naureskella röhönaurua kun ostoskärryn saa puoli-ilmaiseksi kun muistaa aja HOK-elannon etua:
http://www.hok-elanto.fi/index.php?id=edustajisto
Harmillisia my ass
Kyllä varmaan on tehtävä välillä harmillisia päätöksiä. Näitä on hyvä ruutukaappailla ja lainailla parin vuoden kuluttua.
en maksa
onneksi tiedän miten välttää nää ongelmat. Mä en meinaan maksa veroa mun duunista mitä teen keikkoina raksoilla. Vetäkää siitä Käteinen ja Wanhanen!
SOINI ON OIKEASSA
Pankkeja ja kurssejahan siinä taas pelestettiin, ei suinkaan Kreikkaa.
JA KÖYHTYNEIDEN SUOMALAISTEN VAROILLA.
Pari vuotta ja sitten ollaan kus*ss*.
Soini on oikeessa
Tyhmä kansa lopulta maksaa muiden laskut. Tyhmä pää ja koko ruumis kärsii, hyvä niin, oikeus toteutuu.
Ei kansa ole tyhmä!
Hallitus sen äänesti eikä kansa.
Hallitus, eh?
mistäs se hallitus tuli?
<röhönaurua/>
Ei ministeriksi
Taisi Soini pelata itseltään ministerinpaikan. Jos minä olisin Katainen, niin en tuollaista viihdetaiteilijaa hallitukseen ottaisi.
mistäköhän lähtien
mistäköhän lähtien käteinen jonkun hallitukseen ottaa,tai jos se sun kanssa perustaa varjohallituksen.
Asiaa
Soini puhuu ihan asiaa. Valitettavasti vain valtakunnan tyhmistö äänesti nykyisen hallituksen valtaan populististen "hoitureille lisää liksaa" -lupausten hurmaamina.
Kummat lainat maksetaan,
Kummat lainat maksetaan, vakuudettomat tai vakuuksilla.
Jos joku on niin tyhmä, että tätä ei tiedä niin sitten on vain voi, voi.
Kyllä maksaa ennemmin tai myöhemmin
Kaikki valtioiden lainat ovat vakuudettomia. Miten Soini kuvittelee että Kreikka saa ikinä enää lainaa markkinoilta, jos se ei maksa entisiä lainojaan takaisin? Argentiina maksaa juuri parhaillan oman romahduksensa aikaisia lainoja, jotta sillä olisi mitään mahdollisuuksia ottaa taas lainaa.
Tuliko kenellekkään
Tuliko kenellekkään mieleen paljon se maksaisi Suomelle jos Kreikkaa ei autettaisi? Ei varmaan tullut Soinillekkaan...
Ennen kuin...
Jokaisen näihin kantaa ottavien pitäisi ensin kuunnella Joel Heleniuksen ja Kalle Holmbergin keskustelu:
http://areena.yle.fi/audio/979214
Mitä radikaali Kalle sanoo sinusta ja minusta?
Suomen 'hyvä' luottoluokitus perustuu Standard & Poors -bluffiin
New York Times, By Louise Story | Published: May 12, 2010
New York: in yleinen syyttäjä Andrew Cuomo tutkii, onko kahdeksan Wall Street pankkia - Goldman Sachs (GS), Morgan Stanley (MS), UBS, Citigroup (C), Credit Suisse, Deutsche Bank, Crédit Agricole ja Merrill Lynch - "antanut harhaanjohtavia tietoja", jotta luokituslaitokset
-Standard & Poor's, Fitch Ratings ja Moody's Investors Service - voisivat saada korkeamman luottoluokitusten myytäville arvopapereille.
_
http://www.nytimes.com/2010/05/13/business/13street.html?ref=business
-
Em. jutun keskustelupalstalla paljastuu miten luokituslaitokset ja pankit käytännössä ovat yhdessä huijaneet sijoittajia, luokittelemalla arvopapereita perusteettoman hyvälaatuisiksi, (tuottoisiksi).
'..I have no proof but I had the impression that Merril was the rating company and the ratings companies were just publishers'. ..'How many ordinary bond issues get 'notched' from AAA to instant junk? Not even Greece!'
_
http://community.nytimes.com/comments/www.nytimes.com/2010/05/13/busines...
-
Wall Street rekrytoi roskalainojen korkeammaksi 'jalostus' -luokitteluun väkeä pienemmistä pankeista.
Goldman Sachs mm. palkkasi v. 2005 Fitch Ratingsilla työskennelleen Shin Yukawa: n luokittelemaan Sub Prime -luottoja, joista yksi oli kuuluisa ABACUS 2007-AC1. Vuosipalkkana oli miljoona dollaria. GS sai petiossyytteen myöhemmin syksyllä 2007.
http://www.dailyfinance.com/story/investing/another-reason-why-americans...
_
http://dealbook.blogs.nytimes.com/tag/shin-yukawa/
_
Goldman Sachs teki Abacuksen liikkeellelaskemisvuotenaan 2007 silloisen ennätystuloksensa, 11,6 miljardia dollaria. Viime vuonna pankki ylitti tuon ennätyksen ja teki 13,4 miljardia dollaria voittoa."
_
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/201 0/04/17/goldman-sachs-huijasi-sijoittajilta-miljardeja/20105453/12
-
Suomen hallituksen tapa yrittää selvitä maailmanlaajuiseta luottolaitoskriisistä ja maksettavien velkojen nousevista koroista, on myös bluffi, Katais-sarjaa: 'kriisi ei vaikuta Suomessa'. - Kun katsoo Suomen syvää köyhyyttä ja valtiontalouden tunnuslukuja, näyttää siltä että Suomen Valtion AAA-reittaus on keksitty jossain mainostoimistossa:
-
YLE | Talous ja politiikka, julkaistu 24.03.
Katainen: "Suomen luottoluokitus ei vaarassa"
Amerikkalainen luottoluokitusyhtiö Standard & Poors antoi Suomelle marraskuun lopussa parhaan mahdollisen luottoluokituksen.
_
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/03/katainen_suomen_luott...
-
TS, Tiia Kyynäräinen 14.5.2010
Ex-keskuspankkiiri: Pankit on saatava vastuuseen
Pankkien on kannettava vastuunsa Kreikan tukemisesta ja koko rahoituskriisistä, sanoo Suomen Pankin rahoitusmarkkinaosaston entinen osastopäällikkö Heikki Koskenkylä.
_
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2010/05/14/ex-keskuspankkiiri-panki...
Rukoilkaamme, että saisimme
Rukoilkaamme, että saisimme lisää soinin kaltaisia ajattelijoita tähän maahan!
Ei tässä mitään
Ei tässä mitään röhönauruja kyllä näkynyt, ihan normaalia soinismia:
http://areena.yle.fi/video/981086
Jos meillä olisi
Jos meillä olisi demokratia,Kreikan laina menisi kansanäänestykseen
Arvo
Soinin talousteesit...
On syvältä.
Hän on nykyään oikea talousguru: Kreikan talous kulkee eri polkuja kuin Suomen jne.
Huomautan:
Kainuun ja koko Persu-Suomen talous kulkee aivan eri polkuja kuin maksajien talous. Persu-Suomen nuorisotyöttömyys on 40 %. Ja kukaan ei haluakaan mitään töitä.
Raha Kreikalle on paljon varmempaa. Persut eivät koskaan maksa niitä miljardeja takaisin, mitä niihin laardiperseisiin on hukattu.
Ottamatta kantaa perussuomalaisiin...
on suorastaan pakko todeta, että Timo Soinia parempaa puhujaa ja demagogia saa Suomesta hakea.
Hän selviäisi hienosti myös puhetaidon opettajana.
Muut puoluejohtajat: ottakaa oppia.
PS. Tietenkin populismi on verrattain helppo laji ja puhealusta.
Uusia näkemyksiä politiikkaan
Lennättää Timo Soinin ajatukset. Suomalainen politiikka kaipaa radikaalejakin näkemyksiä. Ei voi olla oikein että vain hallituspuolueen sana pääsee mediassa julki, vaikka <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Seyy6KRbSXY">moni poliitikko</a> sitä toivoisi. Soinin näkemys Kreikan erottaminen euroalueesta, ei välttämättä ole hullumpi ajatus.
Niinpä niin,
mutta kysymys on rahan jaosta , eipä juurikaan muusta.
Mutta myös kansakunnan turvallisuudesta.
EU oli tae tuesta. Onko se vielä?
Luulen, että asioita ei ole mietitty ihan loppuun saakka.
Missä Soini - siellä tukieuro.
Se on pappa dreu se.
Populismia ei ole - on vain helppoja päätöksiä
Sana "populisti" ja "populismi" on tyhjä ja merkityksetön, koska kaikki poliittiset puolueet perustavat kannatuksensa kansaan eli populaan ja kaikki puolueet ovat populistisia.
Kataisen ja Vanhasen kommentit "vastuunkannosta" versus "populismista" ovat syvältä - ei kukaan nykyhallituksen päätöksentekijöistä mitään "vastuuta" kanna päätöksistään.
Nämä "me-kannetaan-vastuu" tyypit vaativat populaa ja eduskuntaa mukaan "kantamaan vaikeiden päätösten vastuuta".
Politiikolle ei ole mikään päätös vaikea. He käyttävät valtaa ja valtakirjaansa ja vetoavat siihen ja sen suomaan oikeutukseen. Yöunia ei Kokoomus tai Kepu menetä, vaikka julistaisivat Suomen heti osavaltioksi.
Populisti Katainen ja populisti Vanhanen nukkuvat yönsä hyvin. Kun kukaan ei voi enää heitä erottaa (presidentillä ei ole valtaa ja eduskunnassa on enemmistö) - elämme populistiporvareiden diktatuurissa.
Populismia on...
se on sitä, että ei tunnusteta tosiasioita. Se on sitä, että sumutetaan kansalaisia näyttelijöiden keinoin.
Tosiasiat vääristellään , monimutkaiset asiat yksinkertaistetaan jne.
Parasta luottaa omaan järkeen ja ulkomaiseen mediaan.
Persun muotokuva.
Wannabe-Punikki, joka luopui puna-aatteesta, kun toverit lakkoilivat järjestään kaikki toimialat ulkomaille. Viimeisenä metsäteollisuus.
Wannabe-Isäntä, joka ei ala mihinkään jollei kaikki tulo ole verovapaata ja elleivät tappiot kuulu yhteiskunnalle. Satunnainen hyvä vuosi kuuluu kuitenkin itselle.
Wannabe-Työntekijä, joka pelkää eniten työllistymistä. Mukavinta on vain jellailla kylillä ja nostaa rahaa tekemättä mitään. Osaa elää vähällä - ainoa hyvä puoli, mutta ei johda mihinkään, kun jonkun pitäisi tienatakin, jotta persut saisivat rahaa.
"Suomen kreikkalainen". "Suomen romanialainen". Persu.
Ai niin: Nyt ymmärtää ulkomaalaiskammon, sillä persu on Koti-Suomen mamu. Maalle muuttanut ja sinne jäänyt.
Kainuu ja Lappi
Kainuu ja Lappi ovat lähes täysin Kepun aluetta. Ei Persujen kannatus täältä kumpua. Kyllä se ihan etelästä kumpuaa. Kannattaa katsoa tuo ykkösaamu. Kyllä siinä Soini pystyi kaikki sanomisensa perustelemaan jopa niin hyvin, että meinasi toimittajalta usko loppua.
Saahan sitä nauraa,
koska Soini ei ole vastuussa mistään, eikä tule koskaan olemaankaan. Hitlerkin hurmasi retoriikalla Saksan kansan. Tämä persujen kuningas on tyhjä kumiseva tynnöri. Tälläkin palstalla tyhmiä hännystelijöitä piisaa. Hyvä, etteivät paukuta henkseleitään poikki. Ihan oksettaa.
Valehtelusta syyttäminen on vakava asia
Tätä Kreikan tukipaketti eivät ole suunnitelleet Katainen ja Vanhanen. Se on EU:n komission luomus. Soini haukkuu väärää puuta.
Onneksi sekä Katainen että Vanhanen ovat fiksuja eivätkä lähde provosoitumaan tuollaisesta populismista.
KANSAN ÄÄNI
Mitä vikaa on populismissa? Sehän tarkoittaa KANSAN ääntä. Sitä joka puhuu kansan kielellä ei pidä leimata populistiksi vaan demokratian vankaksi puolustajaksi. Ellei eriäviä mielipiteitä hyväksytä ilman leimakirvestä, ollaan vaarallisella tiellä. Onko Soinin vika, jos hän jo vuosia on tiennyt mihin ollaan menossa? Ei se ainakaan ole jälkiviisautta. Miksi on vaalit ellei tavallinen kansa tajua edes omia etujaan, muka?
Persu-Suomi 2030.
Maan johdossa Isä Aurinkoinen.
Suomi on eronnut kaikesta. EU:sta, EMU:sta, Pohjoismaista...
Valuutta on RisuMarkka. Risumarkkoja saa, kun osallistuu viikottaisiin risusavottoihin, joita vetävät Ison Talon Aurinkoiset Isännät. Isännät jakavat pisteitä, jos asenne on kohdallaan.
Persu-Suomi on Syvästi Itsenäinen. Persu-Suomi ei ole mistään riippuvainen, paitsi risun hinnasta. Risun hinta on yleensä alhaalla, mutta se ei haittaa, sillä valuutta on oma ja sen arvoa voi säädellä. Sadallatuhannella "riskulla" (paikallisten antama lempinimi) saa kaksi euroa. Palkkataso on hyvä: pekkasia on kahdeksan kuukaudessa ja palkka on kaksikymmentä miljoonaa riskua.
Naiset ovat Persu-Suomessa palvelualalla palvelemassa ulkomaisia liikemiehiä. Työ on helppoa ja sitä tehdään selällään vähissä vaatteissa.
Sellainen on Persu-Suomi. Isä Soinin oma maa.
sen takia lainan vakuudeksi on täälläkin esittety panttia
Soini itse esitti Rodosta. Ihan hyvä idea. Pantti kun takuu varmasti jää lunastamatta niin siellä meillä olisi edes kiva paratiisisaari
Kyllä Kreikka maksaa aikanaan
ja juoksuaikana korot. Pääoman maksu luultavasti viivästyy, sillä maa kärsii keskinäisen luottamuksen puutteesta. Tässä voisimme ehkä auttaa jos joku keksisi tavan toimia välittäjänä: Arja Saionmaata tuskin kannattaa lähettää taistelulauluja esittämään.
Turha luoda hysteriaa. Olimmehan mekin 90-luvulla aika taakan alla ja olemme maksaneet.
Juu eikös koirillakin ole "juoksuaika"...
hidalgot maksaa varmasti! Jäyhä kansa ja varman päälle luotettava. Ei turhista kuumene.
Ei oo kyllä hlökohtasta kokemusta, ei sillä.
Huomaan että valitettavasti kokemus puuttuu
ovathan "hidalgot" espanjalaisia.
Kreikalta löytyy kapasiteettia, harmaa talous, alhainen verotus ja eläkeikä, tiettyjen eturyhmien suosinta ym. sisältävät tehostamisvaraa. Riski on poliittinen, voivatko kreikkalaiset luottaa tarpeeksi toisiinsa kerätäkseen varoja yhteiseen kassaan myös muualta kuin EU:n pussista? Onkin ehdotettu, että voisimme lähettää Iiro Viinasen etelän lämpöön eläkepäiville sivutoimiseksi konsulentiksi ja föliin mahtuisi Pertti Viinanen niin voitaisiin ottaa molemmille jaloille.
Iiro Viinanen kosultiksi!
Siinäpäs oiva tuuma. Iiro voisi puhua lakkoilijoille, vähän rauhoitella tunnelmia. Mitä jos Sauli Niinistökin lähetettäis sinne puhumaan niille vähän järkeä.
Kreikalle ennustetaan konkurssia
Suomi taitaa olla ainoita maita, joka on maksanut niin sotakorvauksensa kuin velkansakin. EU:ssakin olemme mallioppilaana noudattamassa kaikenaikaisia EU-säädöksiä, joille varsinkin Etelä-Euroopan maat viittaavat kintaalla.
Kreikka
luuletkos etä kreikka edes yrittää. Ei se edes voi. rahat menee kuin kankkulan kaivoon. sais edes bruttokansantruotteen lähelle tavoitetta. Tuntuu mahsottomalta.
Historia ei toistu vaikka ilmiöt toistuvat
Joku keskustelijoista vertasi Suomen 90-luvun lamaa Kreikan nykytilaan. Erona on vain se, että Suomi lainasi rahaa markkinoilta ilman muiden valtioiden takauksia tai lainoja.
Se on kaiketi selvä, että Kreikalla on kova työ maksaa lainojaan takaisin, ja tuskin maksaa. Koko homma sovitaan euron pelastusyritykseksi ja lainat annetaan anteeksi.
Jos tuntuu siltä, että oppositio pääsee helposti vain räksyttämään, niin palataan sitten määrävähemmistöpäätöksiin, jolloin oppositio on pakko ottaa päätöksentekoon mukaan. Kun elämme määräenemmistödemokratiassa, voi oppositio vaihtaa mielipidettään vaikka joka päivä. Sitä kuulkaa sanotaan politiikaksi. Ajatellaanpa tilannetta, että kepu ja demarit olisivat hallituksessa ja kokoomus oppositiossa, niin aivan taatusti Hei, me ollaan vakavasti otettava puolue -puolue olisi äänestänyt Kreikkapakettia vastaan tai tyhjää.
Täällä joku olisi erottamassa Kainuuta Suomesta ja lopettamassa työmarkkinatuet. Ihanko totta. Ja itse et ole koskaan saanut "mitään vastinetta" veroillesi. Et ilmaista koulutusta, halpaa perusterveydenhuoltoa, ei tieverkkoa, et katuvaloja ja niin edelleen. Oli kansallisuusaate vanha eli ei, niin kyllähän meidän ensisijaisesti pitää pitää huolta omistamme, Suomen valtiosta ja Suomen kansalaisista. Kunnes olemme osa Euroopan federaatiota.
Historia ei toistu .....
HYVÄ.
Kerrankin suomalainen, joka puhuu asiasta, eikä sen vierestä.
Lisää sellaisia polemiikkisivuille, please.
Osmo Salojärvi
Tanska
Taistelivatko isämme turhaan
Jo EU:hun liityttyessä moni oli sitä mieltä, että menetimme sen kalliilla uhrilla ansaitun itsenäisyyden, jonka veteraanimme olivat hankkimassa. Nyt kun EU:ta viedään kohti liittovaltiota käy pelko käymässä toteen.
Ei Soinin puhe ole pelkkää populismia, esittihän hän selkeä vaihtoehdon, Etelä-Euroopan kuralla olevat maat eroon EMU:sta ja devalvoikoot omia valuuttojansa.
Hyvä Timo Soini
Timo Soini esiintyi vakuuttavasti YLE:n Ykkösaamussa. Demaritoimittaja yritti hämätä ja ärsyttää, mutta epäonnistui täysin. YLE pitää nyt puhdistaa punikeista ja tilalle valita kohteliaita ja sivistyneitä toimittajia.
Lautakasa Jungner sai jo lähteä ja siitä on hyvä jatkaa.
Soini on oikeassa
Soini on oikeassa
8 pankkia tutkinnassa Vääriä tietoja luokituslaitoksille. Suomi?
Pelasta oma luottosi ja sijoituksesi nyt, ensi viikolla on myöhäistä!
--
Goldman Pounding Continues As Cuomo Now Investigates Firm (And 7 Others) For Manipulating Ratings
"The New York attorney general has started an investigation of eight banks to determine whether they provided misleading information to rating agencies in order to inflate the grades of certain mortgage securities, according to two people with knowledge of the investigation."
_
http://www.neurosoftware.ro/finance/tag/shin-yukawa/
isät on taistelleet turhaa
Suomea viedään kuin pässiä narussa. On tokisanottava että muuta mahdollisuutta ei nyt ole. Se on hiljaista kiristystä. Kaikki kansoilla maksatetaan. Ei suomi siinä joukossa yksin ole. oikeastaan parempi niin on. Oisi kait voinuut suomi valuutasta pois jäädä. Ei ruotsin Englannin ja Islannin
noihin valuutta seikkailuihin tarvi osallistua
Älkää persupunikit sössöttäkö.
Teikäläisiin uppoaa moninverroin Kreikan rahat. Ja VUOSITTAIN.
Jos vain teistä päästäisiin niin olisi hyvä olla Suomessa.
Soini-viha
Mistä tämä kaikki viha Soinia ja Perussuomalaisia kohtaan oikein pulppuaa? Mitä pelätään?
Gran Torino kuvaa hyvin ennakkoluuloja
Glint Eastwoodin elokuva osaltaan vastaa kysymykseesi. <a href="http://www.canalplus.fi/38627/gran-torino">Glintin sulosointuinen suhtautuminen siirtolaisiin aika realistista</a>.
Kaikkia tarvitaan Soiniakin
Kaikki tarvitaan puolustamaan ihmisoikeuksia ja demokratiaa. Soinilla täytyy myös olla meidän yhteisessä rintamassa pahaa vastaan jokin tehtävä. Ihmisoikeudet ja demokratia puolustetaan kaikin käytettävissä olevin voimin. Yhtälailla tarvitsemme ystäviämme Kreikkaa ja Turkkia. Sadunhohtoinen Turkki on meillä suurta täyttä luksusta. Kaikki Vapaussotamme ovat äärimmäisen tärkeitä. Hyvinvointia pitää puolustaa joka puolelta yhtä aikaa. Kansainvälisellä yhteisöllä eli meillä on YK ja Nato. Lamastakin on aina päästy eroon. Kreikan tuki on tuki meille itsellemme. Me olemme päivä päivältä vahvempia. Suomella on kaikki hegemonia.
http://www.youtube.com/watch?v=R2sETRJHipc
Kaksi syytä Timo-kritiikkiin
Ei kai kukaan "Meidän Timoa" vihaa, kritiikin syynä on vain kaksi selkeästi esiinloistavaa asiaa:
1) Timo on pitänyt erityisen hyvin huolen siitä, että oma suu on aina ollut lähempänä kuin kontin suu - tätä kusutaan itsekkyydeksi. Persupuolueen säälittävät kannattajat, jotka tosiaankin elävät valtaosin tukieuroilla ja ajelevat kirkonkylän baariin ja takaisin Pappa-Tuntureillaan, Timonaamaisia esitteitä tarakallaan, eivät ole koskaan saaneet eivätkä tule koskaan saamaankaan Perussuomalaisten toimesta yhtään mitään.
2) Timo / puolueensa ei esitä vaihtoehtoja. Kreikan erottaminen rahaliitosta on ongelmainen hätäratkaisu. Jos Perussuomalaiset yllättäen saisivat eduskuntaenemmistön, maa ajautuisi kaaokseen. Kukaan siellä ei osaa mitään, kaikkien ÄO on alle sata, ja kyvyt sen mukaiset. Ja Timo välittää vain omasta hyvästään, ja nauraa päälle.
€uro alas
Soini on oikeassa, ei kreikkalaiset tule rahoja näkemään, pankeille ne uppoaa. Toivottavasti €uron kurssi romahtaa pian, niin etelän maihin alkaa virrata turisteja, siitähän he leipänsä saavat.
MIKSI VAKUUDETON LAINA SUOMESTA JA EU:STA?
"-Ei sitä saada takaisin, ei sillä ole vakuuksia. Eiköhän Kreikkakin hoida ensin sellaiset asiat, mille se on joutunut antamaan vakuudet. Tämä on vakuudeton laina, kyllä tämä on ihan pahnanpohjimmainen."
Kuinka tämä löperyys on annettu tapahtua ja oppositio ja pienpuolueet eivät saisi edes kyseenalaistaa tätä tukipakettia?
Kuinka kerrotte suomalaisille, jotka ovat veloissa nyt grekujen vuoksi - hehän saavat jopa bonuksia, jos viitsivät ilmaantua työpaikalle ajoissa ja lähtevät eläkkeelle viiskymmppisinä.
Soini nauraa itselleen
Soini nauraa itselleen. Demareiden kutistuminen on ollut pilkan kohteena. Mies se tulee räkänokastakin, muttei tyhjän naurajasta. Impivaaralainen ajattelu ei ole tätä päivää. Kukkaishattumummo on Stalistalla.
Timon suu
On kertonut poliittisen puolueensa eli persujen kannattavan seuraavia asioita.
Suomen tasapuolinen kehittäminen
Kotimaista ,puhdasta elintarvike tuotantoa
Määrärahojen lisäämistä,lapsilisiin,koulutoimeen,kansaneläkkeisiin,vanhusten hoitoon,terveyden hoitoon
Hyvinvoinnin oikeuden mukaiseen jakamiseen
Käytännön järkeäyhteisten asioiden hoidosta
Riittäviä resursseja,poliisille,tullille ja rajavartiolaitokselle
Päättäväistä toimia rikollisuutta ja huumeita vastaan
Oikeuden mukaisuutta kaikille
Kansanäänestyksiä kaikissa tärkeissä maata koskevissa asioissa
Perintöverotuksen epäkohtien korjaamista
Yrittäjyyttä ja rehellistä työtä
Uskottavaa maanpuolustusta
Tervettä perhekäsitysttä
Näitä Timo taas vastustaa ja myös Persut:
EU:n liittovaltio kehitystä
HALLITSEMATONTA maahanmuuttoa
Pienyrittäjyyttä kangistavaa ja estävää byrokratiaa
Poliittisia virkapaketteja ja kultaisia kädenpuristuksia
Peruspalveluiden rapauttamista ja alasajoa
Yhteiskunnan tukien väärinkäyttöä
Löysää laillisuus valvontaa
Harmaata taloutta
Pakkoruotsia
Maan myyntiä ulkomaille varsinkin puolustus voimien alueen liepeiltä
Mitäs tykkäätte näistä,oiskohan toimivaa??
Suomennos.
Persujen ohjelma:
Rahat Syrjä-Suomen "rakennemuutokseen". Lue: Risusavottojen tukirahoihin.
Älytöntä rahanjakoa maatiloille.
Rahojen jakamista "hyvinvointiin". Lue: Kuntien suojatyöpaikkojen ylläpitoon Syrjä-Suomessa.
"Hyvinvoinnin oikeudenmukaiseen jakamiseen". Lue: Rahat aktiivialueilta "syrjäytyneille" (lue: laiskoille) alueille.
"Käytännön järkeä". Lue: Kieltäydytään EU:sta.
Riittäviä resursseja poliisille jne. Lue: Maastapakenijat ammutaan rajalle.
Rikolisuuden torjunta. Lue: Tanssipaikoille "pullopoliiseja".
"Oikeudenmukaisuus". Lue: Kaupungit maksaa, muut makaa.
Kansanäänestyksiä. Tyyliin: Onko EU paha?
Perintöverotuksen korjaaminen. Lue: Maatalouden ja metsätalouden perinnöt vapaaksi verosta.
Yrittäjyys. Lue: Risusavotat kannattaviksi verotuilla.
Uskottava maanpuolustus. Ei liitytä NATO:oon ja nuoret sotilaat maksavat siitä hengellään.
Terve perhekäsitys. Lue: "Kahdeksan surmanluotia a la Niskanen".
Höpö-höpö
Eihän tuossa sanota, miten?
Ja miten noista ajatuksista syntyvät ristiriidat ratkaistaan?
Esim. "Suomen tasapuolinen kehittäminen" tarkoittaa käytännössä kepulaista siltarumpupolitiikkaa, jossa pääkaupunkiseutu ja kasvukeskukset maksavat periferian viulut, ja taas lennätetään lappilaisia ilmaiseksi Helsinkiin ja rakennetaan moottoriteitä ja siltoja "ei-minnekään." Järjetöntä.
Perussuomalaiset on todellinen "Pikku-Kepu."
Sama ongelma "kotimaisessa, puhtaassa elintarviketuotannossa." Puhtaus on pelkkä vale, ja kotimaisuus maksaa. Ja taas kerran tuloja siirtyisi kaupungeista maaseudulle. Selitäpä, miksi esimerkiksi espanjalaisen ruokakassi maksaa puolet vähemmän kuin suomalaisen? Minne ne rahat menevät? Tätä ei osaa ratkaista Soini eikä puolueensa. Koska heidän kannattajansa ovat maaseudulla, heillä ei ole halua eikä "munaa" alkaa esittää maaseudun lakkauttamista, joka kuitenkin olisi Suomen etu.
Mistä rahaa sosiaaliturvan parannuksiin?
Miksi lisäresursseja poliisille maassa, joka on jo nyt kehittymässä poliisivaltioksi?
Tervettä järkeäkö löytyy juuri Perussuomalaisilta?
Persujen yrittäjyyskäsitys on similaari puolueen "yrittäjäsiiven" kanssa - siellä istuu iso joukko nipin napin itsensä työllistäviä "toimitusjohtajia", joiden mielestä heillä on maailman paras liikeidea, mutta joka ei vain ole päässyt toteutumaan, kun valtapuolueet ovat jotenkin estäneet sen. Niinkuin Halla-aho heitä hyvin kuvasi aikoinaan, niin juuri niin se on.
Joku jatkakoon listaa vielä.
Juuri näin.
Persut ovat kuin ovatkin Suomen kreikkalaisia.
Koko heidän ideologiansa perustuu vain muiden siivellä elämiseen.
Mitähän tyypillinen persu voisi tarjota Suomelle?
Työpanoksensa? Sallikaa minun nauraa. Taidot riittävät sellutehtaalle raahautumiseen ja monitoriin tuijottamiseen. Muuten sujuu kaljanjuonti ja sorsien ampuminen, juuri ja juuri. Risusavotta on nyt kovin tulevaisuuden visio niissä piireissä, mutta risusavottaan odotetaan thaimaalaisia sillä persu ahdistuu NIIN helposti, jos selkää joutuu taittamaan enemmän kuin juottolan penkin verran.
Pääomia? Sallikaa minun nauraa.
Tietotaitoa. Kyllä, jos palaamme 50-luvulle.
Persujen maailma on laiskojen luusereiden surkea maailma.
No kertokaa te...
Miten suomea kehitetään.
Tällä hetkellä ainakin vaikuttaa siltä,että suomen tämänhetkiset vallan pitäjät, Elitistit ovat viemässä Suomea perikatoon.Kekkosen aikaiset Tehtaat on myyty ulkomaille,maata myydään venäläisille kuten ennen vapausotaa Karjalaa.Byrokraatit on lisääntyväst kasvattaneet joukkoa .1 työntekijä elättää nyt 2 työtöntä.
Minä sallin teidän nauraa, koska teillä ei ole muuta hätää kuin persujen kannatuksen kasvu.On se kamalaa kun joudutte elättämään minuakin, kun olen eläkkeelä.Tehkää oikein paljon töitä että saan eläkkeeni ajoissa ja sen suuruisen mitä olen ansainnut.On taas mukava mennä mökille saunomaan ja grillailemaan pihvejä, teidän JP:n ja Richardjarnefeltin rahoilla
Ole huoleti, saat eläkkeesi.
RisuMarkoissa.
Mutta saat niitä paljon.
Ja niillä saat persujen perusruokaa: Läskiä ja perunaa.
Nauttikaa nyt.
Kokoomus ja Keskusta valehtelevat!
Timo Soini tulee saamaan äänivyöryn seuraavissa vaaleissa, pidimme siitä tai ei. Korruptoituneet, valehtelijat ja kansan kahtia jakaneet Kokoomus ja Keskusta eivät voi kuin syyttää itseään tappiostaan tulevissa vaaleissa. Itsekin eronneena Kokoomuksesta, aion äänestää Timo Soinia, en puolueen ideologian takian vaan sen takia, että jonkun on herätettävä Kok ja Kesk omakeskeisestä politiikka unesta! Nyt on ajateltava muitakin kuin keskiluokkaa ja itseään!
pahnanpohjimmainen?
Semmoinen perussuomalaista laatua oleva virhe tuossa Soinin röhönaurussa on, että valtioille annettavat luotot ovat aina vakuudettomia. Suomen valtion Kreikalle antama 1,6 mrd euron luotto ei siis ole yhtään sen pahnanpohjimmaisempi kuin muiden maiden antamat luotot.
Suomi on nyt kuin entinen Neukkula
Ihan samanlaisia tunnelinporaus ja siltojen rakentamisyrittäjien jouksupoikia on myös helsinkiläiset poliitikot. Jos jotain muutetan niin puolitetaan suuruudenhullu eduskunta, virkamiehet ja lopetetaan yhdistystuet. Johan alkaa kanan äáni kuulumaan. Entäs ne lehdistötuet. Onko US ainut tukia nauttimaton lehti.
Pekka Toivonen kiinnitti huomion Soinin Lihomiseen ! Miten Liisa Jaakonsaaren tai Sirpa Pietikäisen olemus ? Ovatko menttäneet luotettavuutensa ?
Jotenkin tuntuu siltä, että tämä pelletouhu on tullut tiensä päáhän.
Olisi ollut
mukavaa olla kärpäsenä katossa kun Suomen "valtiovarainministeri Timo Soini" olisi ollut palaveeraamassa Suomen puolesta. Mikähän olisi ollut lopputulos ja mitä muut valtiot ajattelisivat? Saisimmeko luottoa ja mihin hintaan?
Tiedättekö
tiedättekö kuinka paljon rahassa se krekalle aneetu laina on jokaista kreikkalaista kohde,niin lapset vanhukset ja sairaat mukaanlukien.
se on noin 50000 euroa.
kysyn teiltä kuka sen maksaa lainan antaja vai sen ottaja,viisaat Suomen herrat ovat antamassa ,he suomen ajoi euroon ,ruotsi pysyi ulkona ja itsenäisenä.
so what ?
Jos Timo olisi ollut valtiovarainministeri,emme välttämättä tarvitsisi ulkomaista lainaa.Me olla elettäisiin kuten Ruotsi tai Norja.Työllä ja myymällä ulos tuotteitamme.Itse kasvatetut elintarvikkeet antaisivat rahavarojen jäädä suomeen niiltä osin,miksei suomi voisi olla euroopan vapaakauppaliitossa kuten Soini ehdottaa.Neuvostoliitto hajosi suuriin asevarusteluihin ja Suomi poika maksoi Venäjän jätevesien puhdistuslaitoksia.
Timo Soini ei ole ollut ajamassa Suomea tähän rakoon eikä myöskään Persut.siellä on ollut KEKOVIRUS eli Keskusta,kokoomus,vihreät ja ruotsalaiset .Tämä Kekovirus soppa ei ole vielä valmis mutta kypsymässä kyllä.
Populisti Soini
ja aina haaskalla kun Vennamo on kouluttanut kansan kiihottamiseen ja huolehtimaan omista eduistaan.
Euro on sukupolven mittainen projekti, jota Soinin suunsoitto ei häiritse. Kreikan kriisi pani Euron toimimaan eikä tuhonnut sitä. Kun talous menee pieleen, enää ei makseta leikkaamalla kaikilta ostovoimaa inflaatiolla tai devalvaatiolla. Nyt valuutan arvo säilyy mutta niitä tulee vähemmän taskuun. Eli palkka joustaa ja häipyy muukin velaksi pidetty elintaso. Kreikka on myös hyvä opetus.
Talouden perusongelma on kaikkien Eurooapn valtioiden velka. Sitähän taas ei populisti Soini yritäkään poistaa vaan päästä yhden velkapesän herraksi.
Ilman populismin karismaa Soinin puheissa ei ole aihetta uutiseksi. Joka kuppilassa kuulee saman kymmenen kertaa tunnissa.
Uusi Soini
Soini vaatii Etelä Euroopan maiden erottamista Euro-alueessta. Soinissa on tapahtunut mielenkiintoinen muutos. Akaisemmin hän vaati Suomea eroamaan EU:sta mutta nyt hän siis on valmis pitämän Suomen jatkossakin EU:n jäsenenä ja jopa Euro-alueessa. Niin sitä pitää, meppinä kun on parempi palkka niin kyllähän silloin EU:n jäsenyys on ihan hyvä juttu.
Timo Soini asialinjalla: EU:n holtittomuuden päätyttävä tähän!
EU-kansanedustajana Soinilla on varmasti käytettävissään paljon yhteyksiä ja luotettavia lähteitä, joihin EU:n muutostarpeita koskevat näkemykset perustuvat.
<p>
Uutisten kautta kansalaisille tulvivat tiedot EU:n kriiseistä ja kansalaisten arjesta eivät ainakaan jätä epäilyksen sijaa Timo Soinin kannoille.
<p>
Ns. suurten puolueiden (Keskusta, Kokoomus, SDP) ja niiden apupuolueiden (RKP, Vihreät) taholta ei luultavasti tulla kuulemaan todellista EU-kritiikkiä.
Hallituspuolueet näyttävät tyytyvän mediassa "pakko mikä pakko" -tyyppiseen hymistelyyn sekä yrityksiin lakaista EU-kriisit piiloon "maton alle".
<p>
Erityisesti kriisien syistä ja vakavista seurauksista hallituspuolueiden ja apupuolueidensa poliitikot yrittävät julkisuudessa selittää asiat parhain päin tai vaieta kokonaan.
<p>
Totuus on, että kaikki nykyiset ja tulevat veronmaksajat joutuvat maksumiehiksi EU:n kaikille sotkuille, jotka ovat seurausta eräiden vastuullisten ja korkeapalkkaisten poliitikkojen ilmeisestä päättämättömyydestä, saamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä!
Tietämättömyyteensä mahdollisesti vetoavat poliitikot kertovat samalla epäpätevyydestään.
<p>
Jos nykyinen kriisiytyminen ei nopeasti paranna EU:n ja sen jäsenmaiden valvontaa sekä talouksien hallittavuutta, saattavat Soinin EU-näkemykset hyvinkin pian käydä toteen. <p>
Millainen mahtaakaan olla päättävien poliitikkojen selitysten uskottavuus tuossa tilanteessa?
<p>