
– Yleisradion johdon puolelta esitettiin, että tämä aiheuttaa jonkinlaisen luottamuspulan. Ikäänkuin minä olisin itse ollut syyllinen siihen, että hallustani varastetaan Ylen omaisuutta. Minä olen ollut rikoksen uhri ja tästä syystä menee työ alta. En osta tällaista syytä, Eerola ihmettelee.
Läppärit vietiin Eerolan mukaan hänen kotoaan. Niissä ei ollut hänen mukaansa muuta arvokasta kuin vanhoja juttuja ja niiden käsikirjoituksia.
Esimies varoitti Kataisen käyvän kuumana
Eerola ihmettelee, miksi Yle suhtautuu tietokonevarkauksiin hänen kohdallaan niin ankarasti. Hänen mukaansa Venäjä on korkean rikollisuuden maa, ja että muiltakin kirjeenvaihtajilta on varastettu tavaraa useamman kerran.
Eerolan mielestä todellinen syy välien katkaisemiselle on se, että kokoomus on painostanut Yleä valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) lausunnoista nousseen kohun takia. Eerola haastattelussa Venäjän duuman ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Konstantin Kosatshev ärähti Kataiselle ja kokoomukselle.
Eerolan Yle-diili oli katkolla elo-syyskuun vaihteessa. Hän ihmettelee, miksei hylkäysaikeista kerrottu aikaisemmin, jos kerran syy oli tietokonevarkaus tai -varkaudet. Eerolan mielestä Katais-kohulla ja Ylen hänelle antamilla lähtöpasseilla näyttäisi olevan selvä ajallinen yhteys varsinkin, kun hänen Yle-esimiehensä oli varoittanut Kataisen esikunnan käyvän kuumana uutisoinnin takia.
Yle: ”Meillä ei ollut muita mahdollisuuksia”
Ylen uutispäätoimittaja Jouni Kemppainen myöntää Uudelle Suomelle, että Eerolan jutun takia kokoomuksesta oltiin häneen yhteydessä. Hänen mukaansa poliitikkojen esikunnista tulee monesti palautetta julkaistuihin juttuihin liittyen, eikä Katais-tapauksessa ole mitään poikkeuksellista.
– Antero Eerola on hyvä toimittaja ja me olemme tyytyväisiä hänen juttuihinsa. Olen pahoillani että tiemme eroavat. Meillä ei ollut muita mahdollisuutta ja se ei johdu hänen jutuistaan. - - Se liittyy tietoliikenteeseen ja siihen, miten meidän firmassa pitää tietoturvasta huolehtia, Kemppainen muotoilee.
Kemppainen vihjaa, että Yleltä saattaa tulla tänään Eerolan lähdön syistä vielä tarkempia tietoja.
SDP:n varapuheenjohtaja ja Ylen hallintoneuvoston jäsen Pia Viitanen vaati tänään Kansan Uutisten haastattelussa, että Ylen hallintoneuvostolle annettaisiin selvitys Eerolan työsuhteen päättymisen syistä.
Kemppainen on valmis antamaan selvityksen.
Ylen hallintoneuvoston puheenjohtaja Kimmo Sasi (kok.) totesi Verkkoapilalle, että tällaiset työsuhdeasiat kuuluvat Ylen toimivalle johdolle, ei hallintoneuvostolle.
Eerolan työsuhteen erikoisesta päättymiskuviosta uutisoi tänään ensimmäisenä Helsingin Sanomat.
Miksi uskot Antero Eerolan saaneen lähtöpassit Yleltä? Ota kantaa US-kyselyssä.

| 05:26 | HS: Nokia vähentää yli tuhat työntekijää Salossa — MTV3 Talous |
| 05:02 | Armeijan säästölista julki — YLE Uutiset |
| 04:49 | Nokian salolaiset työntekijät kuulevat tulevasta — YLE Uutiset |
| 04:04 | Argentiina valittaa YK:lle Britannian toimista Falklandinsaarilla — MTV3 Ulkomaat |
| 03:41 | Kreikan neuvotteluja tarkoitus jatkaa tänään — YLE Ulkomaat |
| 03:41 | Kreikan neuvotteluja tarkoitus jatkaa tänään — YLE Uutiset |
Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.
Häpeän
Ylen puolesta.
Kokoomuksen kosto on kova
Sen sai nyt kokea nahoissaan Eerola.
Ei olisi saanut ottaa esille Venäjän korkealla tasolla Kataisen suunpieksäntää ja vähätteleviä Hollanti-rinnastuksia.
Siis valtiovarainministerin sekoilua ulkopolitiikassa.
Jyrkin nenälle ei toimittajat hypi, tai menee työpaikka, ja se on viesti muillekin toimittajille.
Roskajournalismista eroon
Miten kukaan voisi enää luottaa Eerolan kirjoituksiin? Kertoo aivan omia tarinoita haastateltavilleen saadakseen nimensä esille "kohulööpissä". Luottamuksen menetettyä ei voi jatkaa tehtävissään. Olen ymmärtänyt journalisteillakin olevan ammattietiikan.
Niinkö?
"Kertoo aivan omia tarinoita haastateltavilleen saadakseen nimensä esille "kohulööpissä".
Olivatko siis valtiovarainministeri Kataisen ulkopoliittiset lausunnot Eerolan keksimiä omia tarinoita?
Kyllä
Tarkoitushakuisesti kysyi ”Moskovan kommenttia” Kosatshevilta lehtiotsikoista, ei siis siitä mitä Katainen oli sanonut. Samantien olisi voinut kysyä kommenttia Ruokolahden leijonasta. Mitä ihmeellistä Kataisen lausunnossa oli???
Katainenhan puhui palturia
Katainenhan puhui palturia aluksi. Mikäli kysymykset on tehty näiden kommenttien pohjalta niin Eerola oli kysynyt aivan oikeita kysymyksiä. Katainen korjasi myöhemmin lausuntoaan mutta kun tuossa asemassa laukoo päättömyyksiä niin ei niitä hetkessä korjata.
Tämä sähköposti esimieheltä kertoo jo jotain siitä että Kokoomus on painostanut tässä YLEä vähintään epäsuorasti ja nyt on keksitty sitten nämä varastetut tietokoneet syyksi. No, voin sanoa että jos YLEllä on oikeasti IT-puoli hanskassa niin ne läppärit on jo etänä deaktivoitu tärkeän tiedon osalta, kunhan verkkoon on liitetty. Muutenkin datan tulisi olla suojattua ja salasanan takana. Tämä ei voi olla se syy miksi Eerola sai potkut.
Perehdy ensin
Ei Katainen mitään palturia puhunut, yksi mitäänsanomaton asiavirhe (Hollanti/Espanja) oli alkuperäisessä lausunnnossa. Eerola kysyi edelleenkin K:n mielipidettä iltapäivälehtien lööpeistä ja katsoi parhaakseen levittää harhaanjohtavaa tietoa. Luulisi journalistin käyttävän lähdemateriaalinaan alkuperäsitä lausuntoa eikä tabloid -lehdistön alakoulu revittelyä.
Eerola sai aikaan kohun. Kataisen lausuntohan on täyttä asiaa pl Hollanti/Espanja.
Suomettumista
Tää nyt sitä SUOMETTUMISTA onkin kun Venäjä asiasta ei todellisuudessa saa puhuakkaan. Kataisen lipsahdus ja loukkaus olisi pitänyt tajuta painaa villasella.
Eihän kukaan hauku vaimoaan läskiksi luokkaamatta häntä verisesti olipa vaimo kilon tai 100 kiloa ylipainoinen. Jo pelkän vaimon lausuminen tässä yhteydessä on loukkaavaa.
Se että toimittaja saa "potkut" kun esittää väärän tai väärin kysymyksen Venäjän edustajalle on todellista Suomettumista.
Rikkinäinen puhelin
Oletetaan että minä lausunnossani totetan vaimollasi olevan 1kg ylipainoa. Naapurini kertoo torilla kansalaisille minun väittäneen vaimoasi läskiksi ihraperseeksi. Torilla naapurin väittämän kuullut tulee kysymään sinulta mitä mieltä olet minun kommentistani.
Toimittaja ei laiskuuttaan perehtynyt lausuntoon niin kuin se oli alkuperäisesti esitetty, vaan jatkoi "rikkinäinen puhelin! ketjua ja pyysi kommenttia "rikkinäiseen puhelimeen". Ammattietiikan vastaista ja roskakori journalisimia sanon minä.
Tämä oli sitten viimeinen piste.
Kokoomukselle niin siistille ja sliipatulle frisyyrille. Viimeistään nyt lukeneiston alkavat lähteä - ja syystä. Sananvallan vapauden kanssa leikkiminen, joka johtaa tällaisiin tuloksiin on asia joka saa allekirjoittaneen karvat aina pystyyn. Vapaassa Suomessa?
Joskus Kekkosen hurjina aikoina nämä hiillostukset olivat maan tapa, yleinen vaiva, joskaan kaikki eivät sittenkään lannistuneet: Esim. HS puolusti Kekkosen laimean ja täysin turhan Budapestin vierailun aikaista, näyttävästi syrjään heitettyä toimittajaansa niin kiivaasti että jopa Linnassa viisaammat alkoivat kalveta. Presidentin kuvaa ei näytetty lehdessä moneen kuukauteen, ja vaivoinhan sen sopu syntyi.
Ollaanko nyt jälleen samassa tilanteessa? Kun Kokoomuksen puheenjohtajan pitää Moskovan "keikan" jälkeen näyttää ja pullistella "julkista" valtaansa?
Jos Kokoomus on valmis tähän tiehen, esimerkkiä voi edelleen hakea samaisesta Moskovasta. Osoitteena nyt Putinin toimisto -ja oikeita esimerkkejä vallan käytöstä "turhia kirjoittavaan" mediaan tulee varmasti. Kuin Kalasnikovin piipusta.
Repo-radion Suomeen
Repo-radion Suomeen haluttiin vallankumous. Suomi liitettäväksi onnellisten NL:n kansojen joukkoon.
Stalinistit ja taistolaiset miehittävät YLE:n. Länsi oli paha pimeyden valtakunta. Idässä paistoi aurinko. Siellä kaikki olivat onnellisia. Diktatuurista, KGB:stä, ihmisten katoamisista, elintarvikepulasta, maailman suurimmasta kaatopaikasta eikä vankileirien saaristosta mainittu sanaakaan. Yleisradio peitti kaiken valheen kaapuun.
Ymmärrän, että tästä on vaikea päästä irti. Mutta mennyttä diktatuuria haikailevienkin olisi hyvä tulla pähän päivään. He ovat valtansa menettäneet. Suomesta ei tullut kommunistidiktatuurin osaa.
Valehtelu ja ihmisten pettäminen on päättynyt. Normaalit kansainväliset suhteet ovat palaamassa.
Jaa-a
"Suomesta ei tullut kommunistidiktatuurin osaa.
Valehtelu ja ihmisten pettäminen on päättynyt."
Miten lienee ;-)
”Komissio, komissaarit ja neuvostot Euroopan Liittovaltiossa:
Itäisessä Neuvostoliitossa oli 15 komissaaria, jotka eivät olleet kansan vaan heidän itsensä valitsemia. Suomalaisista pisimmälle pääsi Otto Wille Kuusinen, joka kuului Neuvostoliiton kommunistisen puolueen keskuskomiteaan, sihteeristöön ja puhemiehistöön (poliittiseen toimikuntaan).
Läntisessä Neuvostoliitossa on 27 komissaaria, jotka eivät myöskään ole kansan vaan heidän itsensä valitsemia vallanpitäjiä. Italian suhteen ei voi olla kenellekään epäselvää, etteikö tiedostusvälineiden omistaminen ole tie valtaan..."
http://henry2.blogit.uusisuomi.fi/2010/09/02/taipu...
Ei parin läppärin
kadottaminen ole irtisanomisen peruste. Kadottihan yle kokonaisen lautakasan eikä ketään irtisanottu...
Työnantaja päättää myös kommunistin työsuhteista
Näin se vaan on, että työnantaja vastaa henkilöstöstä. Hallintoneuvosto arvioi toiminnan tuloksia.
Onhan se aika outoa jopa YLEssä, josta ollaan jätetty uudistamatta kymmenien, ehkä satojen työntekijöiden määräaikaisia työsopimuksia ilman että demaripäättäjä narisisi, nyt vasemmisto nostaa asiaa esiin yhden kommunistitaustaisen määräaikaisen työntekijän osalta.
Kun lisäksi huomataan, että kaksi YLEn (lue: veronmaksajien)läppäriä on kadonnut tilapäisen työntekijän hallusta, niin enpä ihmewttele työsuhteen päättämistä.
Jää sinne töihin.
Antero Eerola Venäjällä on kasvavat markkinat !!!
Voisithan Eerola
kysellä töitä desantti Beckmanilta. Olisi valmiiksi hyvät suositukset asian vääristelemisestä!
Yle pitäisi olla koko
Yle pitäisi olla koko kansan radio. Joku vain otti herneen nenäänsä ja kokoomus veti lopulta potin kotiin.
Kyllä
Taisi vaan mennä tällä kertaa kansat sekaisin.
Niin, usein se on jopa
Niin, usein se on jopa varsinainen "kansan uutiset"
Katso peiliin
On se kummallista, kun pitää aina valittaa. Jos olet, Eerola, hyvä toimittaja, niin sinähän saat työpaikan mistä tahansa. Hyviä työntekijöitä arvostetaan ja niille kyllä löytyy aina työpaikka. Mutta jos oletkin kommari, valittaja, kaunainen, kateellinen, niin paikkasi taitaa olla sosialistimaissa; Kiina, Chile. Venäjä arvostaa Suomeakin enemmän lojaalisuutta ja rehellisyyttä.
Katainen ei käsitä Ylen roolia
Yleisradion omistaa koko Suomen kansa, ei vain hallituspuolueiden hännystelijät. Siksi Ylellä ei voi eikä saa olla mitään yhtä ja yhtenäistä linjaa tai kantaa, kuten muilla, kaupallisilla viestimillä (esim kanta Natoon, ydinvoimaan, hallitukseen tai oppositioon).
Median edellytetään olevan "vallan vahtikoira", niin myös Yleisradion ja se tarkoittaa MYÖS kriittistä suhdetta hallituspuolueisiin ja ministereihin. Jos näihin suhtauduttaisiin kokonaan myönteisesti, kuten Kataisen mieliksi enimmäkseen on asian laita, lähestyisimme pohjoiskorealaista mallia.
Mutta Katainen yrittää luoda Suomeen berlusconilais-putinilaista tiedotusilmastoa ja on onnistunutkin hankkeessaan varsin hyvin. Kaupallisen median valtaaminen on käynyt kuin itsestään ja nyt kokoomus yrittää yksipuolistaa myös Yleisradion.
Tuollaista operaatiota on syytä vastustaa kaikin keinoin. Tämä koskee myös kokoomuksen kannattajia, siis niitä heistä, jotka ymmärtävät monipuolisen tiedotuksen välttämättömyyden. Nimenomaan heiltä odotan ankaraa kritiikkiä Kataisen pyrkimyksiä kohtaan. Uskon näet että kokoomuksessakin on riittävästi järkevästi ajattelevia, jotka voisivat panna poikki tuon kohtalokkaan tien kohti tiedonvälityksen täydellistä yksipuolistumista.
noin juuri - ja ajaako kokoomus maahan diktatuuria
Katainen ei käsitä Ylen roolia
17:18 kyy
Yleisradion omistaa koko Suomen kansa, ei vain hallituspuolueiden hännystelijät. Siksi Ylellä ei voi eikä saa olla mitään yhtä ja yhtenäistä linjaa tai kantaa, kuten muilla, kaupallisilla viestimillä (esim kanta Natoon, ydinvoimaan, hallitukseen tai oppositioon).
huomatkaa kommentissa esiin nostettu
kaupallisten medioiden pakkopaitajournalismi
kas kummaa - mediassahan on asiat vapauden suhteen täysin päinvastoin kun oikeisto väittää
Katainen ymmärtää Yleisradion Kokoomuksen vaalityön vaarana
Yleisradion toveritoimittajat voivat tuhota satohentuhansien eurojen arvoisen mainostoimistoilta sponsorirahalla ostetun mielikuvan.
Yleisradiossa Kokoomus pyrkinee ennen eduskuntavaaleja löytämään ja eristämään vasemmistolaiset mielikuvainraastajat.
Voiko mielikuvan kukaan muu tuhota kuin subjekti itse?
Otetaan nyt taas tämä standardiesimerkki - Näsämatti.
Miehellä olisi ollut kaikki eväät mihin tahansa. Itse tärveli sen tien mitä pitkin aikoi kulkea.
Voi kukin miettiä, mistä se kertoo.
Toisin kuin ent. toimittajat täälläkin (US) jaksavat jauhaa kuin mantraa, että julkisuutta ei voi hallita, SITÄ VOI, kun elää ihmisiksi. Aina ja kaikkialla.
Niin helppoa se vain on. Ilmainen neuvo kaikille jotka pelkäävät mediaa. Olkaa rehellisiä itsellenne ja muille, hyvin menee. Luurankoja ei kannata piilotella vaatekaapeissaan.
Ihmiseksi eläminen
Tuo mitä kutsut ihmisiksi elämiseksi aina ja kaikkialla merkitsee itse elämän valuttamista viemäriin.
Suomalaiseen mentaliteettiin, koulutukseen ja kulttuuriin on aina kuulunut itsensä tekeminen näkymättömäksi. Kieltämättä sellainen on AINOA tapa hallita julkisuutta.
Kiitos vaan neuvosta, joka ei ole mitenkään uusi.
Kokoomus ottaa jo CIA konstit käyttöön
Seuraavaksi rupeaa ilmestymään lapsipornokuvia vastustajien kotikoneille. Yllättäviä tietoturva päivityksiä ilmestyy eduskunnan koneihin etäpyyntöinä :) V***u on lapsellista toimintaa kokoomukselta - korpivaellus Kekkosen takapuolessa vuosikymmenten ajan purkautuu nyt pelottavalla tavalla. Ja tämän puolueen pitäisi johtaa Suomi uuteen nousuun?
Maino asia
Uskon, että Fujitsu-Siemens Services Finland Oy kykenisi erottamaan lapsipornolla ministereiden tietokoneella kenet tahansa.
Suomessa valtovalta on luovutettu japanialais-saksalaiselle yhtiölle.
Ihme, ettei tätä tietokoneiden ylläpitotehtävää ole luovutettu SVR:n tai FSB:n tytäryhtiölle halvimman tarjouksen mukaan.
Suvi Lindén ja Anne Holmlund saisivat parantaa tietoturvaa Suomessa. Viranomaisten puhelimet on saanut jo Suomen Erillisverkot Oy:lle, mutta sähköpostit vaeltavat edelleen Fujitsu-Siemens Services Finland Oy:n käsissä vaikkapa Försvarets Radioanstaltenin kautta kansainväliseen Internetiin. Telia-Sonera Finland Oy on tässä asiassa ilmeisesti avainasemassa.
Suomi on sähköpostiturvallisuuden kaalimaa.
kemppainen myöntää että kokoomuksesta on oltu yhteydessä
minusta se on jo painostuksen oven periaatteellista avaamista että puolue on yhteydessä mediaan jonkun jutun vuoksi
asiaa pitäisi ehkä oikeuskanslerinkin tutkia tai kenen heiniä se on
ei kai puoluetukea demokratiassa anneta sen takia että sitä käytetään sananvapauden painostamiseen
Sanavapaus
Mielestäni valehteleminen ja mustamaalaaminen eivät kuulu sananvapauteen.
puolueiden pitäisi ottaa yhteyttä
julkisen sanan neuvostoon eikäö ruveta yksittäisiä medioita puoluetoimistosta paimentamaan
Mitä Julkisen Sanan Neuvostoliitto tekisi?
Sehän on yksi mediatotalitarismin toimeenpanijoista.
Ei tarvitse
Kosatshev ja Katainen ovat molemmat todenneet Eerolan valehtelijaksi. Jäätteenmäki sai aikanaan luottamuspulan valehtelun vuoksi. Ja näin kävi Eerolallekin. Ai niin: ja Eerola ei ole tehnyt eletäkään korjatakseen annetut väitteet valehtelusta. Ei ole tehnyt, koska tietää valehdelleensa.
Kysymys kuuluu: miksi YLE:n tulisi pitää valehtelevia toimittajia palkkalistoillaan? Vastaus: ei tulekaan pitää. Siksipä Eerolan työsopimusta ei jatkettu. Piste.
sitten pitäisi
ylen ilmoittaa että toimittaja on valehdellut
eikä sen arvioimiseksi riitä sen enempää kataisen kuin kosatshevinkaan sanomiset
ylen pitää osata se itse arvioida ja perustella - jos ei esimies osaa ja/tai ilmoita sitä on hän epäpätevä tehtäväänsä
ei toimituksen toiminnan kriteereitä pidä luovuttaa muiden valtaan - ja ylen kaltaisessa julkisrahoitteisessa laitoksessa ne kriteerit pitää olla avaoimet ja perustellut
näinkö
#
Sami Haapavaara kommentoi:
3.9.2010 14.49
Tälläistä kuuluu savosta
http://www.savonsanomat.fi/mie…ria/594945
#
70
jussi vaarala kommentoi:
3.9.2010 14.57
69. Jos Eerola nauha on totta - miksei hän toimita sitä muuallekin - niin hänen johtopäätöksensä on totta:
veljespuolueet ampuivat viestintuojan huomattuaan tehneensä virheen.
Eli - politiikka uhraa median.
Eli - kokoomus on täysin lähtenyt kyseenalaisille mediamanipulaation linjoille.
tässä tuo linkki
http://www.savonsanomat.fi/mielipide/mielipidekirj...
linjat ne olla pitää
Jos Eerola on valehdellut - mikä voidaan todeta oikeaksi tai vääräksi väitteksi jos hänellä on oikeasti haastattelunauha ja toimittaa sen medialle, kuten on tehnyt Savon Sanomille joka siis nyt on pääroolissa nauhan esiintuomiseksi - niin on selvä että Eerola sai mennä. Jos hän ei valehdellut niin hän pääsee kuittaamaan isot rahat nipuilla syytteistä kunnianloukkauksesta mm useilta kommentoijilta täällä. Samoin njiiltä kokoomuspoliitikoilta jotka sanoivat hänen valehdelleen.
Ja pöytä on petattu tosiasia-aineksilla nyt Julkisen Sanan Neuvoston tulla ja tutkia asia - miksi se ei vaadi Eerolan nauhaa.
Pöytä on katettu tosiasioilla myös Ylen toiminnan tutkimiseksi tässä asiassa - jossa köy niin että jos Eeerola ei ole valehdellut niin Ylessä joitain muita erotetaan tai siirretään toisiin tehtäviin kuin Eerola.
Ja mitä tekee kokoomus - tahraako se tässä tilanteessa eettisen maineensa pahemman kerran vai käykö asian eettis-realistisia pohjamutia myöten - siihen kun on tiedossa tosiasia-ainekset - kenen pohjamuta on kysymyksessä täytyyy kansan saada tietää.
savon sanomat lirissä
Huomatkaa että Savon Sanomat myöntää epäsuorasti sillä olevan nauhan koska on julkaissut Eerolan mielipiteen jossa hän sanoo luovuttaneensa nauhan lehdelle. Näin ollen alkaa Savon Sanomatkin olemaan tässä lirissä jos ei julkaise nauhaa.
Älä Jussi kiehu
Toimittajana Eerola voi toki itsekin tuoda nauhat esiin. Ja itse asiassa pitäisikin, jos kerran pitää toimintaansa moiteettomana.
Mutta todellisuus on jotain muuta. Eerola ei kiistä valehdelleensa. Eerola ei edes ole halunnut omien haastattelunauhojensa julkistamista. Se kertoo jo paljon. Toimittajasta. Piiloittelee omaa haastatteluaan.
Eikös Jussi Eerolan pitäisi nyt nostaa oikeusjuttu haastattelemaansa venäläistä vastaan? Rikospaikkana Venäjän suuri maa. Tuomioistuimena arvostettu venäläinen tuomioistuin!
en kiehu
kasasin tosiasia-ainekset kehiin siltä osin kun tiedetään - ja levitin sen eteenpäin
nyt katsotaan miten eri tahot toimii
erityisesti kokoomus - koska se on mahdollista että Katainen on sotkeutunut mokien ketjuun ja sen paljastuminen on huono asia kokoomukselle koska se veisi oitis uskottavuutta puolueelts
näin ollen jos Katainen on mokaketjuilija niin hänen asemansa tulee kokoomuksessa kyseenalaiseksi koska hänen puheenjohtajuutensa sen jälkeen merkitsisi kannatuksen laskua - joten - saattaa olla ettö kokoomuksessa vaihtuu pian puheenjohtaja ennen vaaleja - ja jos vaihtuu niin vaihtuuko valtiovarainministeri - ja jos ei vaihdu tai vaihtuu niin kaatuuko hallitus jne
tietoa eteenpäin
laitoin ylläolevat kommenttini medialle ja eduskunnalle
otetaan mieluummin FSTn toimittaja tilalle
FSTn toimittaja sai aikoinaan lähteä. Syyt olivat myös hämärät.
Eerola, et ole varsinaisen rikoksen uhri - ellei politiikkaa katsota rikokseksi.
Ylellähän sinulla on töitä jatkossakin kotimaassa koska olet solminut työsopimuksen toistaiseksi, vai mitä?
Jos työsopimus oli määräaikainen - älä valita. Tätä tapahtuu jokaiselle joka firmassa ja julkisella puolella.
Jos jäit työttömäksi niin hakemuksia kirjoittamaan nyt kun olet kuuluisa. 3 kuukauden päästä kaikki kysyvät "kuka Eerola?"
Vasemmistoliiton mandaatilta
Kun yksityisellä sektorilla työsopimusta ei jatketa, on kysymyksessä normaali markkinatapahtuma. Ei siinä kysytä, miksi et antautunut esimiehelle tai miksi oli epäsosiaalinen työyhteisössä vaikkapa vanhakantaista moraalia ylläpitääksesi.
Kun Yleisradiossa lahtarivalta käy eduskuntavaalien edessä Vasemmistoliiton suojeluksessa olevaan toimittajaan, on kyseessä tietenkin sananvapauden rajoitus ja Kansallisen Kokoomuksen vaalityö.
Jotenkin tuntuu siltä, etteivät sosialidemokraatit ja vasemmistoliittolaiset ole nyt ymmärtäneet, että edessä ovat eduskuntavaalit ja Kansallisen Kokoomuksen mielikuvat ovat niin kalliita, ettei niitä voi luovuttaaa joukkotiedotusvälineissä kenen tahansa Yleisradion toimittajan rikottavaksi.
Jyrki Katainen edustaa Jumalan luterilaiselle asettamaa esivaltaa eikä häntä saa pilkata tai parjata kuin Jeesus Kristusta.
On varmaaan niin, ettei Jyrki Katainen, jolla on niin republikaanisen puolueen tuki kuin nyt jo myös Yhtensäisen Venäjän tuki, molempien veljespuolueiden, turhaan miekkaa kanna niin kuin ei Lauri Kivinenkään.
Eerolasta nyt vain tehtiin varoittava esimerkki muille toveritoimittajille, jotta varoisivat rikkomasta Kansallisen Kokoomuksen Ylen pätevää mielikuvaa tehokkaasta asianhoidosta.
Työnestokosto on suomalaista korruptiota
Korruptio ei meillä useinkaan ilmene rahalahjoina. Sitäkin useammin se ilmenee kostona. Kostosta tehokkaimpia lienee erottaminen ja ammatin harjoittamisen tosiasiallinen estäminen. Se merkitsee vuodessa noin 30.000 euron nettotappiota, pahimmassa tapauksessa kuolemaan saakka. Jos voi aiheuttaa liikeyritykselle tappiota, niin vahinko on miljoonia euroja.
Työnteonestokoston merkitys on absoluuttinen, ja siis paljon isompi kuin vastaavan suuruisen lahjan antaminen. Lisäksi kosto ei maksa kostajalle mitään.
Suomessa työnestokosto toimii hyvin, sillä markkina-alue on pieni ja työpaikkoja vähän. Pahaveli-järjestelmä on myös hyvin tehokas.
Itse olen kokenut tällaisen koston, jonka syynä oli kansalaisaktiivisuus mahdollisen jatkuvan rikollisen toiminnan lopettamiseksi.
Tsemppiä vaan toimittajalle! Kosto on yhtä väärin, olitpa samaa mieltä tai eri mieltä asioistani. Kyllä sinullakin on oltava oikeus tehdä työtäsi ilman pelkoa kostajasta.
Ja jos toimittaja, sinulla on aikaa ja joku julkaisemassa juttujasi, niin mielelläni kerron sinulle lisää suomalaisesta korruptiosta koston avulla.
Eikö olisi aika perustaa Suomeenkin vallan väärinkäytön valvontakomissio kaikenmaailman tasa-arvo- ja kielipoliisi-inkvisiittorien sijaan. Niinhän muissakin kehitysmaissa on.
ks. http://lasselaaksonen.blogit.uusisuomi.fi/
Eerola ja Bäckman ovat kamuja
Toimittaja Antero Eerola on Johan Bäckmanin kamuja ja on kirjoittanut ainakin yhteen Bäckmanin julkaisuun. Googlettamalla löytyy Eerolan kirjoittamia lapsikiista- ym. juttuja, joista kuultaa läpi Bäckmanin kynänjälki.
Salaliitto!
Joopa joo, ja näiden takana varmaankin väijyy itse Osama bin Laden.
Ei sitten muuta kuin Teräsmies ja Batman yhdessä kukistamaan nuo ryökäleet.
Hyvä ehdotus.
Hyvä ehdotus. Päästäisiinpä noistakin rökäleistä.
Eerolan yhteydet kansainväliseen terrorismiin
Onkohan vielä tutkittu, oliko Eerolan tietokoneilla lapsipornoa ja mitkä ovat hänen yhteytensä kansainväliseen terrorismiin?
Vähemmästäkn on saanut mm. risteilyohjuksen päähänsä.
Raukkamainen kokoomus...Yhteys on päivänselvä.
Kokoomus osoitti raukkamaisen perusluonteensa.
Voidaan sanoa, että täydellisen ämmämäistä vaatia toimittajalle potkuja siksi, että on arvostellut Kataisen älyvapaita puheita.
Nyt nähdään mitä on odotettavissa ämmämäisten kokoomukselaisten johtamassa YLE:ssa. Journalistista vapautta suitsitaan, kuin Putinin Venäjällä.
Ylen hallintoneuvoston- ja hallituksen pitää ottaa puheenjohtajiensa luottamus keskustelun kohteeksi.
Myös hallintoneuvoston lakkauttaminen otettava puheen kohteeksi. Siinä paikka karsia kuluja.- Ja mikä onnellisinta Suomen kansan kannalta; Pääsisimme Sasista eroon.
Antero Eerola valehtelut ja kieroilut on päivänselviä...
Antero Eerola kyllä löytää uuden työpaikan, kun rupee vain kattelemaan.
En kyllä itse ymmärrä, että minkä takia sopimuksen lopettamista. Ei voinut lopettaa sen syyn takia, että Antero on valehtelia joka levittää väärää tietoa...
timoleppänen
Mistä sinä tiedät, että hän on valehtelija?
Minä puolestani tiedän todistetusti, että Katainen on puhunut tyhmiä viimeaikoina.
Tiedämme senkin, että kokoomus on vaatinut Eerolan potkuja.
Raukkmaista kertakaikkiaan.
Maa ei ole vapaa silloin, kun se on kokoomukselaisten hallinnassa.
Mitä eroa Berlusconissa- ja Suomen kokoomuksessa?
Ei mitään.
morolle
Ei ole väliä, jos Katainen on puhunut TYHMIÄ viime aikoina. Se ei näet oikeuta vääristelemään hänen sanomisiaan. Tämän on myös sanonut venäjän Konstantin Kosatšov. Todistetusti.
Arvostella saa, ei valehdella
Vai niin...
"""Tämän on myös sanonut venäjän Konstantin Kosatšov. Todistetusti."""
Kelpaa kokoomuksellekin venäläinen todistus, kun se palvelee sisäpolitiikkaa...
Todistus mutta keneltä?
Venäjällähän Kosatšov on ollut suurinpiirtein ainoa, joka koko kohua on yleensä kommentoinut. En nyt oikein käsitä millaista todistusta tai keneltä sitä oikein todistusta olet vaatimassa? Antero Eerola lienee hieman jäävi tämän todistuksen antamaan.
Mitä ihmeellistä siinä on, että Katainen puhuu tyhmiä?
"Minä puolestani tiedän todistetusti, että Katainen on puhunut tyhmiä viimeaikoina."
Elämme E D U S T U K S E L L I S E S S A parlamentarismissa ja myös tyhmillä pitää olla omia kansanedustajia.
Putinin tiedotuslinjalla
Kyllä on Suomen ulkosuhteet heikoissa kantimissa, jos tiedonvälitys on suomalaisen toimittajan varassa.
Eerolasta on selvästi tehty syntipukki, kun mopo karkasi Kataisen käsistä. Ainahan politiikko voi syyttää mediaa.
Mutta median painostaminen on jyrkästi tuomittavaa. Ja sehän on tullut ilmi, että Kataisen avustajat "keskustelivat" YLEn uutispomon kanssa.
YLEn uutispomon kantti ei kestänyt.
Katainen ja kokoomus ovat vaarallisia suomalaiselle, vapaalle yhteiskunnalle ja medialle.
Entä jos toimittaja valehtelee ???
Entä jos toimittaja valehtelee ja vääristelee tietoisesti asioita. Saako yhteistyön silloin lopettaa Seppx ???
Poliitikkojen ...
mielestä toimittajat valehtelevat jatkuvasti - päivästä päivään.
Onko näyttöä valehtelusta? Koko roska kaadettiin yhteistuumin toimittajan niskaan.
Luulen, että asia ei jää tähän.
Toivotaan että aisa ei jää tähän
Ja kaivetaan toimittajan kaikki puheet ja tietovuodot esille.
"Kosatshev oli sanonut Kataiselle, että suomalainen media valehteli hänelle.
Nyt olisikin kiva tietää. Mitä Antero on puhunut Kosatsheville ja millaista viestiä Antero on sielä vienyt eteen päin. Suomen yleisradion nimissä.
Antero kertokoon mitä on puhunut???
Ehkä asia ei jää tähän
Vaan seuraavat toimittajat katoavat.???
Oletkohan erehtynyt mediasta - tämä on Uusi Suomi!
ei Suomen Sosialidemokraatti!
Mene sinne pauhaamaan.
Vielä on Bäckmän. älkää hätääntykö...
Vielä on Bäckmän, joka kertoo Venäläisille juttujaan...
Kerran myyrä - aina myyrä
ei ole sellaista mahdollisuutta, että rupeaa vain harrastamaan vieraan valtion agenttina oloa. Sinä olet kuolemaasi asti agentti.
Suomettuneisuus kolkuttaa eteisessä
YLE:n ympärillä kiehuu taas. Tuosta edellisesä kiehumisesta ehti kulua jo jokunen kuukausi. Nyt on uuden johtajan (se heppu sieltä Nokialta) aika näyttää kuinka työntekijäänsä puolustaa. Mikael Jungner puolusti toimittajia lautakasajupakan pyörteissä, vaikka rehellisen miehen maineessa ollut "Kanki" Kaikkonen erosi YLE:n hallintoneuvostosta suivaannuttuaaan YLE:n tapaan kohdella Vanhasta.
Jotenkin kuitenkin tuntuu siltä, ettei Jorma Ollilan suosikki (jonka nimeä en millään muista) nouse barrikaadeille banderollia heiluttamaan. Hynät kiinnosti enemmän silloinkin kun niitä vakoilulaitteita Iranille myytiin.
Ulkopolitiikassa palataan nyt vanhaan aikaan. Vain ministerit Katainen/Stubb/Häkämies voivat suunsa aukaista. Muut pysykööt hiljaa. Tulee ihan nostalginen ja suomettunut olo.
Näinpä
"Ulkopolitiikassa palataan nyt vanhaan aikaan. Vain ministerit Katainen/Stubb/Häkämies voivat suunsa aukaista. Muut pysykööt hiljaa. Tulee ihan nostalginen ja suomettunut olo"
http://haapavaara.wordpress.com/2010/08/19/puhutaa...
Joku tolkku potaskan puhumisessakin!
Pidän kyllä aivan käsittämättömänä väitteitä, että jonkun politiikon suutahdus saisi Suomen Yleisradion erottamaan toimittajan.
Jos näin olisi, Ylessä ei olisi enää yhtään toimittajaa.
Tällaisten salaliittoteorioiden levittäminen on ala-arvoisinta, mitä mediassa yleisönosastoilla voidaan tehdä.
Ei edes Kekkonen aikoinaan kyennyt erotuttamaan toimittajia. Okei, Kari Suomalaisen Hesarista, mutta ei muita.
No jaa...
... palautapa mieleesi Simo Juntusen kohtalo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Simo_Juntunen
Kyllä poliitikon mahti on aika vahva journalistin mahdin rinnalla.
Löysit toisen, onnea!
Totta on ja taas oli Urkki asialla. En nyt pidä isona merkkinä poliitikkojen mahdista, jos me yhdessä löysimme vain kaksi tapausta.
Media on suututtanut vuosikymmenien aikana ison joukon "mahtipoliitikoiksi" itseään luulleita. Poliitikot ovat vaihtuneet ja toimittajat jääneet duuneihinsa.
Suomettuneisuus kolkuttaa eteisessä ???
Miksi se on eteiseen mennyt???
Onko se lähössä pois???
tulossa on
Valitettavasti tämä kokoomuksen tekemä YLEn valloitus ja nyt Kataisen jyrähdys ovat tuoneet suomettumisen ja sitä myötäilevän median taas entistä lähemmäksi.
MTV3 on jo kokoomuksen taskussa. Ja nyt on menossa YLEkin.
Putin-Berlusconi-Katainen - mikä heitä yhdistää?
Bonnierilla on 150 yhtiötä 21 eri maassa, 206 vuotta vanha
alunperin saksan-juutalaisten media imperiumi. Samaa aivopesu sakkia kuin Erkko ja Hesari siis. Kokoomusko tässäkin on takana?
Bonnier AB on Bonnierin suvun omistuksessa oleva yksityinen ruotsalainen viestintäyhtiö. Yhtiön perusti Gerhard Bonnier vuonna 1804 Kööpenhaminassa, Tanskassa, jolloin Bonnier julkaisi ensimmäisen kirjansa, Underfulde og sandfærdige kriminalhistorier. Gerhard Bonnierin poika muutti myöhemmin Ruotsiin, jolloin Bonnierista kehittyi ruotsalainen yhtiö. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Bonnier on Pohjoismaiden toiseksi suurin viestintäyhtiö. Sen liikevaihto vuonna 2004 oli 2 169 miljoonaa euroa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bonnier_Group
Bonnierilla on toimintaa sanomalehti-, kustannus-, radio- ja televisioalalla. Sen tytäryhtiön Marieberg Internationalin omistuksessa ovat muun muassa MTV3, TV4, Expressen ja Dagens Nyheter. Bonnierin Suomessa julkaisemia lehtiä ovat Evita, Olivia, Divaani, Digikuva, Tieteen Kuvalehti Historia, Kotimikro, Kunto Plus, National Geographic Suomi, Tee Itse ja Tieteen Kuvalehti.
Vetoomus.
Älkää järkevät ihmiset äänestäkö kokoomusta seuraavissa vaaleissa.
Ne muuttavat valtion omaisuutta yksityisten omaisuudeksi, aivankuin Venäjällä tehtiin Neuvostoliiton romahdettua.
Tahatonta huumoria? (sillä en usko huumormieheks)
demarimyyrä tällä palstalle agiteeraa ihmisiä kuinka seuraavissa vaaleissa tulee äänestää.
Kuules mä kerron pienen salaisuuden; suuri osa demareista meinaa äänestää seuraavissa vaaleissa Timo Soinia ja hänen puoluettaan.
Tottahan tuo
edellinen jota demarimyyräksi nimität kuitenkin puhuu...mutta ei se keskustaa tai demareita äänestämällä mihinkään muuttuisi.
joopa joo.
Millä tavalla Antero Eerola oli muka suomettumisen ja sitä myötäilevän median vasta kohta???
Senkö takia Eerola saa lähteä kun se vastustaa suomalaisten Venäjän edessä loputonta nöyristelyä???
Rähmälläänhän kokoomus on...
Juuri tuosta on kysymys.
Kokoomuksen uusrähmällään olosta.
Kokoomuksen kolmikko räksytti kotimaassa-
ja meni nöyristelyasenteella venäjälle selittelemään.
tarpeeksi nuoltuaan, sai duumasta jäsenen antamaan puheet anteeksi...
Tehtävävä suoritettu
Palkinto oli mage`s staff "näin hiljennät toimittajan". Toimii muutamia kertoja ja se pitää ladata uudestaan pyhiinvaellusmatkalla Zirinowskin luo.
Kokoomuksen uusrähmällään olosta.
No mitä Kokoomuksen sitten olisi pitänyt sanoa Venäjällä???
Ketä nyt on nuoltu ja miten???
Jos kokoomus on rähmällään niin miten on kaikki muut puolueet, jotka on säikkynyt koko tilannetta???
yhdessä yössä suomettunut
kokoomus
takinkäännön ylivoimainen maailmanennätys
Kokoomuslaisten seksuaalisilla
Tavoilla ei ole kuin mielikuvitusrajana, Nato kiimasta pumpattavaan Varsovan liittoon.
Ylen punaisille...
... toimittajille alkaa vähitellen valkenemaan että eihän ne kommunistit enää olekaan venäjällä vallankahvassa kiinni. Ne on kuulkaa oikeitolaisia siellä - ja eivät todellakaan tykkää siellä kaiken maailman lavertelijoista ja maansa pettureista.
Yleisradion kevät 1918
Yleisradiossa on reipas nuorsuomalainen puhdistustoiminta meneillään.
Juu, niin onkin
Parasta on että ylen johto tekee sen itse. Katsos, vennäinmaalla on ollut porvarit vallassa jo pitkään. He mieluummin keskustelevat asioista kokoomuksen kanssa niiden oikeilla nimillä. Valheita levitellyttä punatoimittajaa ei katsottu hyvällä. Hänen toimintansa haittasi maittemme välisiä ystävällisiä suhteita. Pisteet ylelle nopeasta toiminnasta.
niinistön pitäisi nyt panna arvovaltansa peliin
ja alkaa vastavoimaksi kataisen ja kumppaneiden touhuilulle - heillä meinaa mopo karata tyystin käsistä
Mitä?
Jaa, meinaako moro karata käsistä?
Niinistöhän kannattaa Yleisradion laihduttamista!
Niinistön pitäisi tosiaan tulla koko kuolleella poliittisella painollaan Kataisen ja Kivisen tueksi. Hän alkaa muistuttaa rouvaansa lukuunottamaatta J. K. Paasikiveä ainakin äreydellään.
Tosin Niinistö ei puhkaa aina ja kaikesta niin kuin Paavo Lipponen, jota monet jo pitävät miltei häirikkönä.
Niinistö ei Yleisradiota vihaa, mutta häntä nyppii sellainen,
että eletään jatkuvasti yli varojensa. Se ei käy se ei käy se ei kertakaikkiaan käy.
Esimerkiksi 500 toimittajan oma uutistoimisto (contra STT) on täysin suhteeton laitos talon sisällä.
Ostamalla uutispalvelut STT:ltä - Yle säästäisi miljuunia.
on sulla naivi käsitys mediasta
kun yle osti stt:ltä se osti hesarin suodattamaa tietoa - siis ei varmasti aitoa journalistista tietoa
siksi stt:stä irtautuminen - johon saattoi vaikuttaa se että siitä aikapäiviä ennen tapahtunutta sekä mielipiteenä että emailina päättäjille ja medialle kehotin tekemään - oli yhtä kuin avata medialle ylessä vapaampi kenttä tutkia
ja nyt ollaan astumassa goebbels-kokoomuksen tielle ylessä - hallintoneuvoston puheenjohtaja, hallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja kaikki kokoomusmyönteisiä - ja esiin nostettiin sekin että yle pilkottaisiin - mutta ei vielä sitä että pilkotut osat myytäisiin - ja samalla hävitettäisii koko yle - jolloin oikeistopoliittispaketoitu ääliömediaisuus olisi suomessa täydellinen
Mitä Sinä aikuinen mies höpötät?
Kaikissa luotettavuusmittauksissa Suomessa kautta aikain - STT:n uutiset ovat Jumalan sanan jälkeen luotettavinta tietoa-
Yleisradio on hyvä, myös samoissa mittauksissa.
Älä ammu varpusta norsupyssyllä - aina.
Koeta sovitella tyyliskaalaasi hieman asioiden mukaan.
yli 60 % uuden suomen lukijoista
on sitä mieltä että katainen painosti yleä ja siksi toimittaja sai lähteä
No sittenhän se on
No sittenhän se on varmaankin täysin vedenpitävää faktaa.
Esim. Oikeuslaitoksen voisi kätevästi korvata samanlaisella nettikyselyllä. Tulisi halvaksi ja se olis suoraa demokratiaa se.
Kataisen ei tarvitse painostaa, ymmärtäähän Kivelä itsekin
Minusta Jyrki Kataisen ei tarvitse painostaa Eerolan erottamiseen, koska ymmärtäähän Lauri Kivelä itsekin, että toimittaja, joka on loukannut Thaimaan majesteettia tai Suomen pääministerin sijaista, ei voi enää jatkaa työelämässä.
Kun tulee puhelu puoluetoimistolta (mikä tahansa) - se tulkitaan
aina muka painostukseksi. Silti voidaan tiedustella ihan aidosti, miten ao. toimittaja toimii, käykö hän oikeaoppisesti omaa lähdekritiikkiään jne jne..
Olisiko hänet pantava HS:n toimittajakurssien jatkokoulutukseen.
En ole aikaisemmin kuullut, että määräaikaisesta työsuhteesta
lähtevän perään huudetaan näin äänekkäästi. Täällä pitää olla jokin Koiton kuoro nyt paikalla.
Mitä ?
Mitä tavallisella ihmisellä on mahdollisuutta vaikuttaa näihin kokoomuksen "Berluscolaisiin" temppuihin. Jos he ovat vallanneet ylen ja käyttävät sitä omien etujen ajamiseen, olisiko meikäläisen soitettava viestintäviraston tv-osastolle katkaisen lupamaksuni ottakaa maksu kokoomukselta. Eikö sen pitänyt olla koko kansan YLE, vai olenko käsittänyt jotain väärin ?
Älä huoli
Kuten tässäkin tapauksessa nähdään, niin kyllä se YLE on käytännössä edelleen punainen kuin paloauto. Mutta sehän ei varmaan haittaa?
Kuuluuko ko. ...
... toimittaja myös Safkaan?
Lapasesta
Kun lueskelen tämän viestiketjun ja vaikkapa juhani vaaralan kirjoituksia, tuntuu, että juuri heiltä (kirjoittajilta) on mopo lähtenyt lapasesta.
Tällaisten salaliittoteorioiden väsääminen on lapsellista. Veikkaan, että Ylen toimitusjohtaja on itsekin kuullut uutisista, että määräaikaisen työntekijän sopimusta ei jatketa.
Mahtaakohan Jaakko Laakso olla ryhtynyt entisen avustajansa avustajaksi tässä asiassa?
Ihan tyypillistä ...
... vasureiden riekkumista: Keksitään jotakin, jota luullaan totuudeksi ja puhutaan siitä kaikille. Sen jälkeen uskotaan jo omaan juttuun ja ruvetaan keksimään lisäosia ja kohta uskotaan niihinkin. Lopulta päädytään siihen, että CIA jahtaa Suomessa toimittajia Obaman käskystä. Vasurikuohuntaa.
Jos tiedätte miten asia meni
Sitten ihan oikeasti niin luen enemmän kuin mielelläni, päätelmiäkin on ihan kiva lukea tai ajatuksia. Tähän hallitukseen on vain aika vähän luottamusta ja näyttää siltä että mitä vain voi nykyään Suomessakin tapahtua. Mutta toki on aina mahdollista että asiat tosiaan meni toisin, mutta sitten haluamme avoimmuutta Yle,tä ja kataiselta ja kokoomukselta ja toimittajalta.
Tieto ja "tieto"
Eiköhän asia ole nyt niin, että meistä tavantallaajista kukaan ei oikeasti tiedä, mitä on tapahtunut. Tiedämme toimittajan taustat ja hänen esittämänsä väitteet ja venäläisten esittämät väitteet.
Pointtini on siinä, että tässäkin ketjussa vasemmistolaisilla on mielipuolinen tarve keksiä joku salaliitto, josta sitten puhutaan jo parin kommentin jälkeen totena ja ollaan valmiita kaatamaan hallitus. Samaa tendenssiä on ollut havaittavissa läpi historian. Mistä sitten johtuu - kykenemättömyydestä kriittisyyteen, tiedon puutteesta, huonosta koulutuksesta, herkkäuskoisuudesta - you name it. En keksi muita syitä mainitunlaiselle riekkumiselle ja sen kannattajille.
Toista oli ennen nettiä!
Ennen tätä online-uutisten ja nettien valtakautta jokainen toimittaja joutui kaivamaan uutisen ja sen taustat itse. Jalkatyöllä.
Vain harvoin alennuttiin siihen, että uutisaihe, saati näkökulma, otettiin kilpailijamedialta. Toimitusten omanarvontunto ei tätä sallinut.
Nyt se menee juuri niinkuin muutamat ovat sanoneet. Yksi kirjoittaa huhupohjaisen jutun. Toinen pistää vähän paremmaksi ja sen jälkeen jutun kohde onkin jo altavastaaja ilman perusteita.
Tutkivaa journalismiako? No ei todella!
Rauhoittukaa vähän
1. Eerola on free lancer toimittaja, joka ei saanut potkuja vaan jonka määräaikaista sopimusta ei jatkettu.
2. Eerola ei jäänyt työttömäksi. Kansan Uutisten verkkosivuilta näkyy, kuinka hän on raportoinut tänä vuonna mm. Moskovan metsäpaloista, Moskovan miliisistä ja Tšernobylin nykytilasta.
3. Sopimuksen jatkamatta jättämistä ei tietenkään tarvitse perustella yhtään millään, elleivät ne ole jatkuneet vuosikausia. Mutta jos syitä haetaan, se voi olla, että
- Eerola ei ole pitänyt huolta työnantajan omaisuudesta.
- Eerola ei ole noudattanut Journalistin ohjeiden 8 §:ää, jonka mukaan journalistin on pyrittävä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen. Kyseessä on kai keskeisin journalistin eettinen ohje. Sekä haastateltava (Kosatšev) että uutisen kohde (Katainen) katsovat toimittajan esittäneen muunneltua totuutta. Mitkä ovat Eerolan mahdollisuudet saada haastatteluja Ylelle Moskovassa jatkossa, jos häntä siellä pidetään epäluotettavana? Kyseessä on merkittävä yhteiskunnallinen asia (Suomen Venäjäsuhteet). Media on valtiollinen ja puolueeton (Yle).
Kyllä kai näissä oloissa 8 §:n rikkomista voidaan pitää vakavana.
Kieltämättä olet ensinmäinen
Joka esittää asian hiukan toisin ja toisella tavalla.
Toisaalta
1. Freelancer tekee jutuja tietysti muillekin kuin tässä tapauksessa YLElle
2. Aika pitkä avustajasopimus, kun jo vuosi sitten tietokone varastettiin. Luulisi että jatko olisi aika selvä. Varsinkin kun jatkamattomuuden syynä kerrotaan olevan koneiden varastaminen eikä asia niiden yhteydessä ole aiemmin tullut esille. Eli todellinen syy lienee luottamuspula.
3. Kokoomus on Kemppaisen mukaan ollut jutun tiimoilta yhteydessä YLEen. Syy luottamuspulaan? Minusta ihan selvä.
4. Miten niin ei ole noudattanut Journalistin ohjeita? Kertomansa mukaan Kosatsev oli tiennyt Kataisen puheista jo ennen haastattelua. Voi vain arvailla sitä nöyristelyn määrää, millä kumppanukset tulivat samalle kannalle. Ts. viimeinen ranskalainen viiva on aika haettua.
5. Johtopäätöksenä: Katainen noudattaa veljespuolueen oppeja lehdistön vapaudesta. Miten sattuikaan että juuri tänään Moskovassa ratsattiin oppositon lehden toimitus.
6. Kekkosmainen käyttäytyminen ei ole nykypäivää, vaikka olisikin uutta ulkopolitiikkaa. Varsinkaan kun rahkeet ei riitä lähellekään.
Terveiset sinne kokoomuksen puoluetoimistoon muillekin.
PS. Tuttavani työskennellessään Pietarissa ryöstettiin kaksi kertaa alastomaksi. Ei saanut potkuja, vaikka läppäri ja puhelin lähti molemmilla kerroilla. Ei edes moitteita.
Freelancer
Mikäs se sellainen yrittäjä freelancer on jolla on firman koneet? Kyllä silloin ollaan palkollisia.
Kyllä freelancereilla kuuluisi olla ihan omalla rahalla hommatut koneet.
No, niihän se Kemppainen (?) selitti, että siinä meni mukana yhteys Ylen järjestelmään. Että heillä on erittäin korkeat tietoturva säännöt.
No jos todella on hyvin hoidetut suojatut yhteydet, on ihan paskan hailee, jos joku on vienyt koneen, sillä ei pääse kiinni hyvin suojattuihin ja oikeasti tehtyihin järjestelmiin.
Pari oikaisua
En ole Kokoomuksen puoluetoimistosta enkä edes puolueen jäsen. Nimimerkistäkin näkyy, että olen Suomen asioista kiinnostunut ulkosuomalainen. Ja on minultakin varastettu työnantajan omaisuutta ilman seurauksia.
Mutta tuosta sinun kohdasta 4. Minä lähden julkisuudessa olleista tiedoista. Olen lukenut Kosatševin blogin ja hän kirjoittaa, että Ylen toimittaja antoi hänelle sisäpoliittisista syistä väärää tietoa.
Olen asunut myös Venäjällä ja tunnen venäläisten mentaliteetista jotakin. Arvelen, että epäluotettavaksi leimattu toimittaja ei hevin olisi päässyt jatkossa Venäjän silmäätekevien audiensseille juttua tekemään. Miten Yle olisi silloin voinut Eerolaa hyödyntää poliittisena toimittajana Venäjällä?
Rikkonainen puhelin
Tämä koko homma on suuren luokan rikkonainen puhelin.
En juurikaan luota kenenkään totuuteen asiassa. Mutta hyvin sopivasti jätettiin avaustajasopimus uusimatta. Se kieltämättä herättää kysymyksiä. Puolin ja toisin.
Venäjä ei ole talouden suurvalta
Antero Eerola on toiminut Jaakko Laakson avustajana. Jaakko Laakso on toiminut KGB:n avustajana.
No siitä "suurvalta"-asiasta. Kohteliaana miehenä Katainen ei halunnut nöyryyttää Kremliä enää enempää. Muistetaan nyt kuitenkin, mikä on todellisuus.
[bruttokansantuote] + [ulkomailta saadut ensitulot] - [ulkomaille maksetut ensitulot] = bruttokansantulo BKTL
BKTL kuvaa siis kansantalouden kokoa paljon paremmin kuin pelkkä BKT.
Top 27:
Venäjä on erittäin potentiaalinen talouden suurvalta
1. sillä on maailman suurimmat raaka-ainevarannot
2. sillä on maailman suurimmat markkinat suoraan maarajojensa takana ja sen päälle joka suuntaan meriväylät
3. sillä on eurooppalaisiin maihin verraten huomattavasti vähemmän velkaa per asukas
Jo tomppelikin tajuaa että tuosta on vähintään hyvä ponkaista.
No verrataan Suomeen:
1. muutamissa raaka-aineissa Suomi on vahvoilla
2. Suomen maarajaiset markkinat ovat - tavallisten maistereiden viisaasta halusta - aika pienet ja sitäkin pienemmät kun 1300 km rajaa halutaan sulkea pois 140 miljoonan asukkaan markkinat niiden takana
3. suomella on velkaa niin että maan nimi pitää kirjoittaa jo pienellä kirjaimella
Toisin sanoen - suomi on taloudellisen ajattelun typerys - ja ihan kokoomuslaiten johdolla ja kokoomuksen poteropelleosaston huutokuoron silmittömällä saattelulla.
Niin, niin...
...ja YK:ssa molemmilla on yksi ääni! Tosin Venäjällä on Neuvostoliiton peruina turvallisuusneuvoston pysyvä paikka. Mutta tämäkin eriarvo saattaa lähivuosina hetkeksi tasapainottua.
Onhan potentiaalisella suurvallalla toki sellaista, mitä Suomessa ei ole. Yksin Pietarissa on mm. 40 000 katulasta. Monia muitakin hätkähdyttäviä tunnuslukuja olisi maasta tarjolla.
Lisäksi
"ja YK:ssa molemmilla on yksi ääni!"
Venäjällä on veto-oikeus YK:n päätöksiin.
"Yksin Pietarissa on mm. 40 000 katulasta. Monia muitakin hätkähdyttäviä tunnuslukuja olisi maasta tarjolla."
Joo...
"Venäläisten matkailijoiden määrä on edelleen kasvussa. Yöpymisillä mitattuna venäläiset ovat ruotsalaisten jälkeen toiseksi suurin kansallisuus, noin 600 000 yöpymistä. Suomen matkailutuloista venäläiset tuovat eniten eli noin 0.5 mrd euroa."
"Matkailijat toivat Suomeen 1,6 miljardia euroa. Lähes joka kolmas euro tulee venäläiseltä turistilta."
Tiedetäännhän että kymmenillä miljoonilla venäläisillä on käytössään velattomat asunnot ja mökit (maassa vuosittain valmistuu 50-60 miljoona neliötä uusia asuntoja, neliöhinta 1600-2500 euroa/neliö, eikä niiden ostoon oteta pitkiä lainoja kun korot ovat liian kovat).
Voihan potentiaali!
Tuollaisten potentiaalien esittäminen on pelkkää uneksimista. Neuvostoliitollakin oli sama potentiaali. Mikä esti? Venäjällä on potentiaalia, mutta se ei ole tällä hetkellä realisoitunut, joten tilannetta arvioidaan sen mukaan, eikä jonkun unelmahötön perusteella. Tykkäätkös urpiloida?
Herra J V on tainnut käydä
Herra J V on tainnut käydä Sirola-opiston jatkokurssitkin. Jutut alkavat olemaan sitä luokkaa. Oppi-isä stalinisti Jakkeli Laakso hykertelee käsiään. Oppipoikakin Moskovassa teki hyvää työtä. Tyhmät suomalaiset menivät lankaan ja sekaisin. Stalinismi jyllää edelleen.
On se niin väärin
Potentiaalisen talouden suurvallan Venäjän luottoluokitus on BBB, mutta pienen Suomen AAA.
Finassikriisi
Ei ole Seija tainnut lukea uutisia luottoluokitus laitoksista?
Ei noilla kirjainyhdistelmillä ole käytännössä mitään merkitystä. Kusetetusta, kallista sellaista.
Joo, ihan soopaa ...
Samahan se nyt on maksaako lainasta 5 % vai 25 % korkoa. Pelkkiä kirjaimia ja kusetusta vaan, mutta kiva olla kuitenkin siinä AAA-luokassa näin veronmaksajana, maksa sinä lainoistasi vaikka 50 % korko.
Jos on pätäkkää
Ei tarvi lainata Mila hyvä.
Pitääkö tätä opettaa kauppakorkean nulikoille? Minä olen sinun kommenttaja Mila lukenut, olet yleensä osoittanut ajattelua.
Mutta nyt kiima vie.
Potentiaalia kuin rakentamattomassa vesivoimalaitoksessa?
"sillä on maailman suurimmat raaka-ainevarannot"
toisaalta - Afganistan on myös tuollainen maa, jolla on ilmeisesti suunnattomat rikkaudet maakuorensa alla. Siellä ne ovat ja pysyvät, jos nykyporukka siellä jatkaa hillumistaan.
Paikalle pitää saada esim kiinalaisia insinöörejä jotka pistää asioihin vauhtia ja vaurautta syntyy heti eikä kohta.
Jaamailija ei rikastu vaikka istuisi öljylähteen päällä.
Onko "jussi vaarala" ryssävihaaja?
jussi vaarala, miksi puolustat naapurimaamme tyranniaa? Oletko ryssävihaaja?
Onko tässä mielestäsi jotain epäselvää:
Venäjän kansa elää Kremlin diktatuurissa.
Suomen kansa elää demokratiassa.
Hienoinen ero?
Venäjällä ei ole sananvapautta.
Venäjällä korruptio rehottaa.
Venäjällä sukupuolinen väkivalta rehottaa, eikä miliisi tee mitään.
Venäjällä etninen väkivalta rehottaa, eikä miliisi tee mitään.
Venäjällä poliittinen oppositio on hengenvaarassa, eikä miliisi tee mitään.
Venäjän sotavoimissa asevelvollisia simputetaan, hakataan, raiskataan ja murhataan, eikä miliisi tee mitään.
Ilmoitapa nyt asiaton viesti, ryssävihaaja "jussi vaarala" - onko tuo muuten jonkun ihmisen oikea nimi?
Tuo oli vitsi
tai sitten suurta tietämättömyyttä...
"Suomen kansa elää demokratiassa."
EY/EU:ssa on ollut valtava demokratiavaje siitä lähtien kun se syntyi ja on edelleen. Suomi kuuluu EU:hun.
Tomppelikin tajuaa muttei Jussi
1.Se raaka-aine on lähinnä öljyä, jonka varassa talous seisoo tai kaatuu. Yksipuolinen talous on vaarallinen.
2.Samat markkinat on muillakin ja meriväylät
3.Velan määrä/asukas ei ole mikään mittari. Romanian mustalaisilla ei ole senttiäkään velkaa.
4. Venäjän BKT:n kasvu on sijalla 206, joten kauan menee ennenkuin Jussin kaavailema taloudellinen suurvalta-asema toteutuu.
ei tartte olla kummoinen kasvu
niin se on nannaa tämmöiselle lilliputtikansalle
mutta jos lätkäistään raja kiinni ja asenteet kiinni euroopan viimeisen berliinin muurin suhteen - siis ei venäläisten vaan ihan meidän poteropellesuomalaisten toimesta - niin siitähän ei tule mitään siivua
ja nyt on vielä nostettu maakaasuvero taivaisiin ja jos muu eurooppa seuraa perässä suomen esimerkkiä niin pankaas arvaten mitä kremlissä ajatellaan kataisen-vanhasen ja kataisen-kiviniemen hallituksesta - ja mitä suomessa sen jölkeen ajatellaan poteropelleistäö jotka tyhmillä asenteillaa paitsi tukki suomen loistavan tuloreiän niin myös tuhosivat itärajan suhteet muutenkin
niinpä ne jotka ei ole tomppeleita poteropellejä ilmoittaa äkkiä ettei kuulu niihin koska sille porukalle tulee muiden kansalaisten ja kko maan maksettavaksi äkkiä aivan hirmuinen hinta - että sitten on syytä kaivaakin potero piiloon ja hankkia kansi päälle saddamin tapaan
Hyvä että Katainen pistää luun kurkuun leipiintyneille kommari
toimittajille YLE:ssä.
Punikki aivonpesijät on hyvä siivota pois YLEstä, vapailla markkinoilla heidän markkinarvonsa on pyöreä nolla.
Vai haluaako joku tosissaan rekrytoida rääväsuisen "Hannu Taanila"- kloonin?
mikä median vapaus on kaupallisessa mediassa
täsmälleen nolla - olet siellä laulamassa lauluja journalismipakkopaidassa jonka median omistaja sanelee ja kaiverretaan ohjeeksi toimituskokoulsen pöytään
vapaita mediamarkkinoita ei oikeasti ole journalismin kannalta muita kuin yle - ja siksi kokoomus sitä jahtaakin alas
Kerropa, vaarala,
mikä media näinä aikoina jää sinun "kaupallisen median" määrittelysi ulkopuolelle?
Jokainen media joutuu varmistamaan toimintansa rahoituksen. Jopa Yle. Jokainen media joutuu myös jatkuvasti arvioimaan kulubudjettiaan. Toivottavasti niin tekee myös Yle. Jokaisessa mediassa on päätoimittaja, joka vastaa toimituksellisista sisällöistä, viime kädessä raastuvassa. Näin myös on laita myös Ylessä. Kukin media ja ennen muuta yksittäinen ammattiylpeä toimittaja jutunteossaan pyrkinee noudattaan journalismin ohjeita. Olkoon työnantaja mikä media tahansa.
Mitenkähän freelance-toimittaja Eerolalla nämä ohjeet olivat muistissa, kun Kosatsovia haastatti? Tekikö Eerola juttuansa muuten Kansan Uutisiin vai Ylelle - ehkä molemmille samaan aikaan?
John Swaiton
”Median moraali
Pitkäaikainen NEW YORK TIMES’n julkaisija John Swaiton on todennut puheessaan vuonna 1974:
”Vapaata lehdistöä ei ole olemassakaan, Te rakkaat ystävät tiedätte sen ja minä tiedän sen samoin. Yksikään Teistä ei rohkenisi lausua omia ajatuksiaan ja arvioitaan rehellisesti ja avoimesti. Julkaisijan tehtävä on pikemminkin pimittää totuus, suorastaan valehdella, vääristellä, panetella, nöyristellä - MAMMONAN - jalkain juuressa ja myydä itsensä, maansa ja rotunsa kerta toisensa jälkeen jokapäiväisen leipäpuun vuoksi.
Me olemme kulissien takaisen finanssivallan työkaluja ja alamaisia. Me olemme marionetteja, jotka hyppäämme ja tanssimme kun ne vetävät naruista. Meidän tahtomme, meidän suorituskykymme, vieläpä koko elämämme kuuluu näille miehille. Me emme ole muuta kuin älykkäitä prostituoituja.”
http://amgs.blogit.uusisuomi.fi/2010/09/03/pienet-...
"""Vai haluaako joku
"""Vai haluaako joku tosissaan rekrytoida rääväsuisen "Hannu Taanila"- kloonin?"""
Suurin osa kansasta haluaisi. Ei tosin kloonia, mutta yhtä hyvän toimittajan.
Raukkamaiset kokoomuslaiset eivät Taanilan tapaista totuudenpuhujaa kaipaa.
Lopeta jo, Vaarala!
Vain tomppeli uskoo, että pelkästään mahtavat raaka-ainevarat, isot markkinat rajan takana ja vähävelkaisuus tekevät jostain valtiosta taloudellisen suurvallan. Pitäisi olla myös jotain sellaista myytävää, joka sinne rajan taakse kelpaisi, muutakin kuin raaka-aineita!
Heikäläisillä ...
... kuuluu olevan kovat kriteerit länsimaisen ideologian hapattamille elintarvikkeille ... :D
Japani on ääriesimerkki maasta jolla ei ole suuria energiavaroja
eikä raaka-aineita lainkaan - joka on noussut ahkeruudellaan ja älyllään maailman kärkeen.
Kuvitelkaapa huviksenne, jos jaappanilaiset asuisivat Venäjän paikalla ja venäläiset Japanissa, miten asiat olisivat tässä maailmassa.
(Kuka olisi koskaan kuullut venäläisistä mitään - tai joo - sieltä tuli taitavia viulisteja ja balleriinoja - ei muuta.)
Se oli silloin
Japani nousi aikana, jolloin talous oli aivan eri asia kuin nykyisin, oli suojatulleja ja sääntelyä, nyt uusliberaalin globalisaation oloissa Japanissa ollaan lirissä talouden kanssa on oltu jo vuosia, sama koskee monia muitakin länsimaita, velkaa on monella maalla enemmän kuin kykyä maksaa sitä. Kiina juuri luottoluokitteli USA:n ja pari EU-maata uudelleen, alensi niiden luottoluokituksia.
Diktatuuri a la Kokoomus
Kokoomuksen ylin johto on syyllistynyt selkeään vallan väärinkäytökseen. Toimittajien painostus ei kuulu suomalaiseen demokratiaan!
Hyvät äänestäjät, tämä kehitys tulee jatkumaan vielä arvaamattomiin mittasuhteisiin, mikäli Katainen kumppaneineen päästetään uudestaan vallankahvaan. Vielä ei ole liian myöhäistä vaikuttaa asiaan!
Ja miten...
...se vallan väärinkäyttäminen ilmenee? Sitenkö että Katainen ja Kosatshev yhdessä totesivat Eerolan valehtelijaksi.
Voiko toimittajaa enempää nöyryyttää: siis haastattelun jälkeen haastateltavat yhteen ääneen toteavat julkisesti haastattelijan valehtelijaksi. Ja vieläpä Venäjän ja Suomen politiikan huipulta?
Ei ihme että Eerolan työsuhdetta ei jatkettu.
Ei ihme että lautakasa-Jungnerin työsuhdetta ei jatkettu.
Puna-YLE:n toimituksellinen arvovalta oli menossa kohti nollaa. Valehtelujen ja väärien uutisten vuoksi. Mieluummin vapaata tiedonvälitystä kuin älyvapaata valehtelua.
Nyt on aika puhdistaa YLE valehtelijoista. Hyvä alku on jo saatu.
Tiedoksi
Tiedoksi, että määräaikaista työsopimusta EI ole mikään pakko uusia. Uusimatta jättämiseen EI tarvita mitään syytä. Ei edes erityistä ilmoitusta. Jos määräaikaista työsopimusta ei uusita, niin se päättyy sopimuksen mukaisesti - niin yksinkertaista se on. Myös kommareiden tapauksessa.
Älkää viitsikö keksiä mitään salaliittoteorioita.
Kokoomuksen kolmikko YLE:ssa.
Ajatelkaa. Kokoomus on puuttunut vapaan toimittajan työsuhteeseen siksi, että se arvosteli puolueen puheenjohtajaa Jyrki Kataista.
Demokraattisessa maassa valtaapitävä puolue vaatii vapaan toimittajan eroa. (Potkut toteutuivat,)
Mihin kokoomus on viemässä maata? Tästä ei hyvä seuraa- ja jopa verenvuodatus on edessä tulevaisuudessa. Järkyttävää kokoomustoimintaa.
Kokoomus puuttuu riippumattomaan journalistiikkaan, siitä on kysymys.
Hullu kokoomuksen kolmikko. Niistä on päästävä eroon nopeasti.
Joo joo
Sotaa ja verta on edessä, ihan kauheeta tapahtuu
Se on niin väärin.
Toivotaan, että Yleisradion hylkäämä Antero Eerola löytää töitä jostain toisesta lehdestä.
Voi kyynel
Määräaikainen sopimus jätettiin uusimatta yhdeltä taistolaistoimittajalta, joita YLE:ssä on jo muutenkin ihan liikaa. Byhyhyy-yhyy.
Syvää surua ja suomettujien sielunmustayö on tulossa
Niin täällä on jo sota menossa ja Katainen on jo tappanut toimittajia kasapäin. Demokratiaa ei ole enään ja kaikki on mennyt.
Aika Helvettiä on monen Usarilukijan elämä.
US toimituksen pitäisi nyt tuntea vastuunsa ja laittaa jonkinlainen kriisi puhelinnumero aina tälläisten uutisten mukaan. Jonne voisi soittaa kun ahdistus on suurimmillaan
Sysimusta taantumus jatkaa Yleisradiossa surmatöitään
Jotenkiin tulee sellainen mielikuva, että Yleisradion sysimusta taantumus jatkaa Yleisradisossa surmatöitään. Kohta ei enää uskalla edes Mikel Jungnern lahja Suomen poliittiselle ja politisoituneelle Yleisradion toimitukselle, Riikka Uosukainen (sd?) laskea kyyneleitä Isossa pajassa SDP:n vaalitappiolle.
Jos Eerola olisi arvostellut V Putinia, hän olisi siirtynyt jo
ilmavoimiin. Hän voi olla iloinen siitä, että saa vielä hengittää ja kuulua kunniakkaisiin suomen maavoimiin
Kaksi tietsaria hmmmm...
Kaverini hävitti kameransa Pietarissa. Sai kuitenkin kohtuu korvauksen vakuutuksesta.
Tietokoneet pitävät sisällään paljon asioita joita ei ole tarkoitettu kaikille. Varmasti Yle on antanut ohjeet kuinka koneet säilytetään. Jos minun firmassa samalta kaverilta viedään sorvi kaksi kertaa lyhyessä ajassa annan hänelle loparit ja vielä maksukehoituksen.
Kokonaan toinen asia on se mitä kyseinen toimittaja Kataisen sanomisesta kirjoitti, kenelle ja kenen käskystä. Oikeastaan ko kirjoitus tulisi julkaista niin asia valkenisi meille tavallisille teksitnvääntäjille.
Juttuhan laukeaa, kun
Juttuhan laukeaa, kun stalinisti J laakso kertoo miten ja millä perusteilla Eerola toimitettiin YLE:een ja evästettiin Moskovaa varten.
Mitä Eerola tarkalleen ottaen kertoi Venäjän ulkoasianvaliokunnan puheenjohtajalle. Onko kyseessä Suomen ulkoisen kuvan mustaaminen tai peräti sen poliittisen järjestelmän uskottavuuden romuttaminen.
Eerolan muistiinpanot, keskustelut ja nauhoitukset julkisiksi. Tämä on vapaata demokraattista tiedonvälitystä. Toisin kuin stalinistien valehtelu ja asioiden peittely.
Kumpi ja kampi tappeli
Eiköhän sitten pidä julkistaa myös Kokoomus juhlan ääni tai videonauha, siihen päälle sitten Eerolan sähköiset tallenteen.
Sitten voidaan puhua ja tulkita miten tämä rikkonainen puhelin etenee.
Sasi: Ei kuulu hallintoneuvostolle (Verkkoapila)
http://www.verkkoapila.fi/opencms/opencms/apila/ne...
EEROLA TARVITSEE TUKEAMME
On ennenkuulumatonta, että Moskovassa valehdellut
toimittaja erotetaan. Neuvostoliiton aikana omat
pikku poliitikkomme kipaisivat kilvan kertomassa
aina kun jonkin hyvän valheen Suomesta keksivät.
Sillähän oli korkeimman poliittisen johtomme siu-
naus. Onhan täysin selvää, että saadakseen YLE:ä
varten oikein räväkän kommentin, toimittajan piti
laskea luikuria. Ja se onnistui. Kokoomus tuli
kunnolla nolatuksi ja YLE sai kunnon lyömäaseen.
Kiitos Eerola! Olet esikuvana Suomen medialle.
Kun vihattu porvarihallitus kaatuu, tulee Eerola
viimeistään saamaan palkkionsa. Mutta kansan on
noustava ja palkittava Kataisen karhun kaataja.
Vasemmistolehdistön velvollisuus onkin järjestää
sankarillemme työpaikka. Kansanliike tarvitaan
Eerolan tueksi.
Kokoomus asialla
Kyllä vahvasti näyttää siltä, että Eerolan potkujen takana on kokoomus. Tämä on muutenkin mahdollista, koska Yle on kokoomuslaistettu.
Niin sitä pitää
penavalimaa, teitkö johtopäätöksesi tutustumalla Antero Eerolan ja Ylen väliseen kiistaan, tutustumalla Eerolan tekemään haastatteluun ja siihen liittyneeseen Kosatsoville antamaansa briefiin kokoomusjohdon sanomisista ja kuulemalla kaikkia tähän soppaan liittyneitä osapuolia?
Varmaan myös tiedät, mikä oli Eerolan todellinen työsuhde Yleen? Tiedät kai myös, kuka Eerolan esimies oli ja missä Ylen yksikössä työsuhteen jatkamisesta päätettiin ja kuka ratkaisun teki? Tiedossasi oli tietenkin sekin, missä vaiheessa ratkaisusta annettiin tieto Ylen johdolle?
Vai osasitko tehdä johtopäätöksesi sittenkin ihan vain lueskelemalla tämän viestiketjun tarinoita?
Mitkä potkut?
Eerolalla oli määräaikainen sopimus mikä loppui 31.8.
Eerola osoittautui niin ammattitaidottomaksi toimittajaksi että YLE:n uutispäälikkö joutui naama punaisena selittelemään alaisensa töppäyksiä.
Ei ihme ettei työsopimusta jatkettu. Valehtelu on toimittajan työssä vakava rike. (Vaikka kommunistit sitä jatkuvasti tekevätkin).
Suoraselkäinen toimenpide YLE:ltä! Kansa on jo kyllästynyt "uutisiin" näkymättömiin lautakasoista ja poliitikkojen puheiden vääristelemisestä.
Yksinkertaista
Katainen antoi oman lausuntonsa Venäjän taloudellisista voimavaroista.
Eerola kävi haastattelemassa Kosatshevia ja haastattelussaan kertoi Kataisen sanoneen ihan jotain muuta.
Kosatshev uskoi Eerolan sanomisia ja sen pohjalta kritisoi Kataista.
Katainen ja Kosatshev tavatessaan kävivät lausunnot läpi ja huomasivat yhdessä että EEROLA ON VALEHDELLUT ja KATAISEN LAUSUNNOISSA EI OLLUT MITÄÄN ONGELMAA.
Katainen totesi Eerolan valehtelijaksi.
Kosatshev totesi Eerolan valehtelijaksi.
Eerolan sopimus päättyi 31.8.
Yle oli erittäin närkästynyt Eerolan toiminnasta ja ei tehnyt uutta sopimusta Eerolan kanssa.
Siinä se. Valheella on lyhyet jäljet. Hyvän toimittajan ammattitaitoon kuuluu se että puhutaan totta. Eerola ei osoittanut tällaista ammattitaitoa. Eerola sai ansionsa mukaan. Äikkis. Taisipa kommunisti-Eerolalle kirkastua että eihän sitä kommunistit enää venäjänmaalla valtaa pidä. Ja ei ole pitänyt 19 vuoteen.
Juuri näin..
... asiat tapahtuivat.
Stalinistit ovat kuitenkin johtajiensa koulutuksessa niin syvälle valehteluun opetettuja, että tosiasioiden esittäminen, niin kuin ne ovat, on heille mahdotonta.
Venäjä voisi jyrähtää ja ilmoittaa, että se ei suostu ottamaan vastaan maidemme välisten suhteiden pilaajia Jakkelin, Bäckmanin ja kumppaneiden oppipoikia.
Silovikit
ovat nyt vallassa, ei enää stalinistit. Jos toimittaja on astunut väärille varpaille, on turvallisinta, että tulee pois Moskovasta
Eikö tuo ole selvää puhetta, venäläisten suusta! Hyvä mies.
"Katainen ja Kosatšov ilmoittivat jo perjantaina olevansa hyvissä väleissä ja tyytyväisiä tapaamiseensa, mutta Kosatšov jatkoi asiasta vielä radioasema Eho Moskvyn sivuille kirjoittamassaan blogissa.
Siinä hän nostaa Kataisen, paikoin pelkän Jyrkin, lähes valtiomieheksi ja toivoo, että samanlaisia poliitikkoja olisi Venäjän naapurimaissa enemmänkin.
"Näin hänessä aidosti Venäjästä kiinnostuneen poliitikon, joka pyrkii ajattelemaan sukupolvien tasolla, ei vain vaalien."
Kosatšov myös toteaa Kataisen mahdollisesti oleva Suomen seuraava pääministeri ja kaikin puolin poliitikko jolla on perspektiiviä. "Vakavasti otettava kumppani."
Taistolais-stalinistien
Taistolais-stalinistien lonkerot ulottuvat yllättävn pitkälle. Kotimaa ei riitä, vaan lonkerot ulottuvat oppipoikien ja naisten välityksellä myös ulkomaille pilaamaan kansainvälisiä suhteitamme. Taustapiruina touhuavat vanhat Moskovan ja pioneerileirien kotimaiset kasvatit. Koskahan me pääsemme irti näistä Suomen syöjistä.
YLE on ylimiehitetty
YLE on aivan liian iso näin pienelle kansalle. 480 miljoonan panostuksella tuotos on surkea.
Puolet väestä pois sitä mukaa kun siihen kunkin kohdalla luonteva tilaisuus tulee.
Kanavatarjonta ja informaatiotulva on mittava ilman YLEäkin.
Hyvinpä on selvitysmies hommansa tehnyt
Esim muissa pohjoismaissa tehtävän ohjelman hinta on lähes kaksinkertainen Yleen verrattuna.
Voihan sitä ilmaiseksikin ohjelmaa tehdä, vaan missä ovat silloin ne tekijät? Tai vielä halvemmalla kuin nyt, vaan mihin kaikkosivat silloin ne katsojat?
Oikeus ja Kohtuus
Joku täällä urputti siitä, miten vihattu nykyinen hallitus olisi. Pötyä. Edellisen hallituksen antisemitistinen ulkoministeri yhdessä presidentin kanssa jakoi kansakunnan kahtia: rehellisiin ja älyllisesti epärehellisiin. Jälkimmäiset ajoivat uussuomettuneisuuden asiaa ja inhosivat Yhdysvaltoja.
Seurataan NATO:n kehitystä kuultiin tuolloin.
Seurataan Venäjän kehitystä kuullaan nykyisin.
Siis mitä?
Kenen leipää syöt, se lauluja laulat;=J
Pätevä ja arvostettu toimittaja saa aina työtä, vai onko toveritkin jo jättäneet?
Palvelus ja vastapalvelus, sekä paikko
Kosatsov antoi Jyrkille venäläiset ohjeet mediaongelman käsittelyyn. Vastapalveluksena a anteeksipyyntönä katainen lupasi tilata OL4 ja loput y-voimalat Venäjältä.
- Jos tuo ei riittänyt, niin optiona on Posivan Onkalon täyttäminen itätuotteilla. Bilateraalisen kaupan hengessä.
YLEllä on vakituinen kirjeenvaihtaja venäjällä!!!
Määräaikainen työsopimus on määräaikainen.
Onko Ylessa tapana, että määräaikaisuus jatkuu eläkeikään saakka?
Ylellä on _vakituinen_ kirjeenvaihtaja Venäjällä, oikein hyvä toimittaja.
Toki duunin päättyminen ottaa päähän, mutta niin käy muillekin. Eerolalla on ilmeisesti pahoja vaikeuksia luetun ymmätämisessä - sopimus on määräaikainen.
YLE:n on vähennettävä vakituista henkilökuntaansa n 200 hengellä parissa vuodessa, joten määräaikaisen avustajan nostama kohtu on hieman kummallista.
kiinnostavampa on, että kenestä muka on hyvä ja tarpeellinen idea mennä kysymään tarpeettomia mielipiteitä täysin selvästi asiayhteydestä irroiteusta lauseesta. Ilmeisesti jokin paha takauma 70-luvun toimintatavoista, jolloin päättävä taho oli Moskovassa?