
Hallitus esittää, että työlupa voidaan myöntää, vaikka samalla alalla olisi Suomessa työttömiä. Tarkoituksena on antaa nimenomaan työnantajalle oikeus päättää, ottaako työntekijän Suomesta vai ulkomailta.
Heinäluoma sanoi, että Euroopan yleinen periaate on se, että ensin työllistetään oman maan kansalaiset ja vasta sitten muiden maiden kansalaiset.
- Hallitus esittää, että portit avataan, vaikka työttömyys on erittäin paha ongelma meillä tällä hetkellä, Heinäluoma sanoi.
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Timo Kalli huomautti, että linjaus työperäisen maahanmuuton edistämisestä tehtiin edellisessä hallituksessa, jossa Heinäluoma oli valtiovarainministerinä.
Heinäluoma sanoi, että silloin varauduttiin työvoimapulaan, mutta olosuhteet ovat sittemmin muuttuneet.
- Meillä on nyt melkein 100 000 työtöntä lisää, Heinäluoma sanoi.
Hallituksen esitys on parhaillaan hallintovaliokunnassa. Heinäluoman mukaan SDP vastustaa esitystä.
- Se ei tähän työllisyystilanteeseen sovi ja tulee suuria ongelmia, jos se hyväksytään, Heinäluoma sanoi.
Kallin mukaan kyse ei ole ulkomaisten työntekijöiden haalimisesta, vaan uuden, avoimemman järjestelmän luomisesta.
Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pekka Ravi sanoi, että on mietittävä, milloin tämä uusi järjestelmä otetaan käyttöön.
Heinäluoma on ennenkin arvostellut työperäisen maahanmuuton lisäämistä. Huhtikuussa hänen lausunnoistaan leimahti kohu, kun hän sanoi, että "maahanmuuttajat vievät suomalaisten työt". Heinäluoma koki, että hänen kommenttinsa käännettiin rasismiksi.

Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.
SDP vihaa osaamista
Heinäluoma voisi vaikka tutustua reaalimaailmaan ennen kuin laukoo näitä populistisia iskulauseitaan. Suomessa on vakava osaamisvaje jota valitettavasti meidän omat työntekijät eivät OSAA täyttää. Kyse on huippuosaamisesta ja en usko että Repe Perusreiska osaa koodata huippupalveluita jos on ammatiltaan metsuri ja ollut työttömänä 5 vuotta.
Just..
No jotenkin jaksan epäillä Somalimaan Abdul Muhamedin koodauskykyjä sen paremmiksi..
Vai mistä päin maailmaa heifetz arvelee maahanmuuton Suomeen tulevan?
Maahnmuuto on saatava
Maahnmuuto on saatava muillakin tavoin kuriin. Kyseessä eivät ole vain "työpaikkojen syöjät", niitä on loppujen lopuksi minimaalisen vähän.
Todellinen ongelma ovat tänne heppoisin perustein otetut, jotka eivät halua sopeutua Suomeen, vaan haluavat muuttaa maamme maidensa kaltaisiksi sekä rikollisten ja raiskaajien pesäksi tai hakevat helppoa elämää suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
Suomi ei ole pienenä maana muiden elättäjä. Suomi kun ei pysty huolehtimaan edes omista kansalaisistaan turvaamalla näille siedettävä elintaso.
Pankkiirit,kansanedustajat & maanvljelijät myös Intiasta 2 eur/h
Tuodaan samoilla laivoilla myös nämä osaajat sieltä Intiasta
Kaikki voittaa
Tuodaan myös poliisit, kapiaiset ja palomiehet vaikka Zimbabwesta, siellä on kuulemma halpaa työvoimaa. Tuodaan 700 000 virkamiestä venäjältä, 400 eur /kk riittää palkaksi heille
Tulevissa vaaleissa meillä on esillä “urapoliitikkoja”, jotka ovat jo ajat sitten valinneet uransa eivätkä oikeastaan muuta osaa. Heidän uhrejaan me olemme niin kauan kuin heille äänemme annamme.
Pyh
Kokoomuksen puoluetoimisto vauhdissa. Projektipäälikkönä voin kertoa sinulle, että Intialaisten ja Kiinalaisten koodausten jäljiltä on SUOMALAISET työntekijät joutuneet monesti korjaamaan heidän jälkiään. Alihankkijat ainoastaan rahastavat ja ulkomaalaiset eivät sitoudu yritykseen kuten Suomalainen.
Kerroppa heifetz millä alalla Suomessa on vakava osaamisvaje? Maksullisia naisia varmasti kokoomus haluaa raahata Suomeen - mikäs siinä, ei se minua haittaa. Lisäksi aloille joihin ei löydy enään työntekijöitä Suomesta - kuten siivousala sopisi tälläiseksi. Tosin en ole tiennytkään että kykypuolue kokoomus pitää siivoamista ja huoraamista niin vaikeana että siitä pitää mainita oikein huippuosaamisena :)
Kokoomus, Kokoomus, Kokoomus
Jos sinulta kysyy, että "paljonko kello on?", niin vastaus lienee, että "en tiedä, mutta Kokoomuksen kello on ainakin väärässä"
Aika tanakka trauma tuntuu olevan.
Todellisilla ammattilaisilla
Todellisilla ammattilaisilla ja osaajilla ei ole tähänkään asti ollut mitään ongelmia tänne töihin tulosta. Sen sijaan passin sekä luku-ja kirjoitustaidon puute on usein hieman hankaloittanut maahan pääsyä.
Piti sanoa ihan samaa...
Ei Suomeen niin vaikea ole päästä töihin, Saudi-Arabia on toinen luku.
Heinäluoma
Miten niin tulee ongelmia niitä on jo tässä ulkomaalais-sosiaalielättisotkussa riittämiin veronmaksajille muuten Heinäluoma ja SDP olette itse olleet rakantamassa tätä nykyistä työvoimapoliittista käytäntöä hallituksen kanssa eduskunnassa.
Saksan ammattiyhdistysliike taistelee omista työpaikoista
kynsin hampain. Sen seurauksena Porsche lopettaa alihankinnan mm. Suomesta. Opel meni jo .. ja tämä on just tätä tänään
Vietiin jo
Johan ne 2 euron ulkomaalaiset vei suomalaisten työt. Kesällä asuin talossa jossa oli remontti ja toinen remontti viereisessä talossa. Yksikään kymmenistä työmiehistä ei ollut suomalainen. Vastaava mestari oli suomalainen, niin että oli edes joku joka osasi soittaa puhelimella, lukea piirustuksia, vastailla kysymyksiin ja setviä huonosti tehtyjä korjauksia. Kohtapuoliin vastaavan mestarinkin voi todennäköisesti korvata 3 euron ulkomaan ihmeellä.
EU:ssa on vapaa liikkuvuus
Mistä EU:n ulkopuolisista maista ko. työmiehet olivat?
Niitä lisää
Jaa, EU:n ulkopuolisistako oli nyt kyse? No saiskos sieltä 1 euron työmiehiä? Joo, otetaan niitä lisää. Ne 2 euron EU-miehet on liian kalliita.
Euron sairaanhoitajia?
Mikseivät kunnat ottaisi niitä sillä hinnalla lisää mm. Filippiineiltä.
Norjassa
Siellä on ollut fiksu väkeä muutenkin kuin siksi, että hylkäsivät EU:n. Siellä on asiat ja arvot olleet vielä kohdallaan.
"Sosiaalihallitus on laatinut esityksen, jonka mukaan Norjaan ei saisi palkata terveydenhuollon ammattilaisia maista, joilla on itsellään vakava pula alan työvoimasta. Päätös koskisi useita Afrikan maita, Intiaa sekä monia Aasian maita."
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusi...
Mitä mieltä SDP on 8.000-10.000 ihmisen maahantulosta / v ?
Heinäluoma puuhuu nyt aidan seipäästä. "Työperäisesti" maahan tulee lähinnän ulkomaisten firmojen lähetettyjä työntekijöitä projektihommiin, ulkomaisten yritysten täällä saamia töitä tekemään. Tämä närästää SAK-SDP:tä totta kai suunnattomasti, miksei suomalaisia yrittäjiäkin.
Maahanmuuton pihvi on kuitenkin 8.000-10.000 ihmisen vuosittainen "elintasopakolaisuus" "perheenyhdistämisineen" ja muine käsittämättömine ilmiöineen !
Ongelma yhteiskunnalle ei koske ulkomaalaisten tuloa työlupien haun kautta - koska niitähän myönnetään muutenkin "vaikeamman kaavan" mukaan. Ongelma ei myöskään ole kiintiöpakoilaisuus, joka rajoittuu alle 1.000 ihmiseen vuodessa (750).
Mitä mieltä siis SDPAK on ELINTASOPAKOLAISUUDESTA, ja sen rajoittamisesta ? Eli PUHETTA ONGELMAISESTA MAAHANMUUTOSTA, olkaa hyvä !
Jep
Missä on koko jutun pihvi, Eero Heimaluoma?
Kaikki ovat herttisen yksimielisiä siitä, että Suomi tarvitsee huippuosaajia, paitsi Eero Heinäluoma. Sen sijaan Heinäluoma ei vahingossakaan mainitse käsiin räjähtänyttä sosiaalista maahanmuuttoa. Miksi? Ei luulisi vasureiden tahallaan ajavan yhteiskuntaa kohti sekasortoa, koska työväestö siinä kärsisi kaikkein eniten. Vai laskeeko SDP saavansa mamuista uuden kannattajapohjan, kun hiljaisesti hyväksyy nykyisen maahantulopolitiikan?
SDP:llä on hyvä maahanmuutto-ohjelma, kehuu demari
MTV: Vuoden pakolaisnainen arvostaa SDP:n raporttia:
"Vuoden pakolaisnaiseksi valittu Nasima Razmyar pitää SDP:n eilen julkistettua maahanmuuttoa koskevaa raporttia hyvänä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/...
Helsingin kaupungin Maahanmuutto- ja kotoutumisasioiden neuvottelukunta, Nasima Razmyar (SDP)
http://www.hel.fi/wps/portal/Henkilostokeskus/Arti...
Pelottelulinjalla vaaleihin
Jotenkin masentaa katsoa demareiden oppositiopolitiikkaa. Nyt kun työttömien määrä on lisääntynyt, niin kuvittelisi että demarit ottaisivat tulevien vaalien kantavaksi teemaksi työpaikkojen luonnion ja työllistymisen. Mutta kun ei. Linjaksi on valittu pelottelulinja, missä väitetään maahanmuuttajien tulevan ja ottavan vielä työpaikkansa säilyttäneiden työt.
Haloo! Aivan niinkuin siellä olisi nyt tulossa kymmeniä tuhansia koulutettuja maahanmuuttajia valmiina tarttumaan töihin. Pikemminkin nuo maahanmuuttaneet ovat olleet kieli-, luku-, ja kirjoitustaidottomia, joiden elämisestä huolehtii KELA eivätkä he itse.
Surullisinta on se että näitä viestejä antaessaan demarit tuovat esiin yhden tärkeän kohdan. Nimittäin sen että heillä ei ole keinoja vastata työttömyyteen. Jos ei edes ole esityksiä, niin miten voidaan olettaa että keinojakin löytyy. Sen minä ymmärrän että ajoittain tulee esiin populistisia liikkeitä kuten perussuomalaiset, jotka keksityin ja suurennelluin uhkakuvin ottavat kertaluoneteisesti vaalivoiton. Mutta sitä minä en ymmärrä että valtionhoitajapuolueeksikin nimitetty SDP lähtee samalle linjalle. Pelottelemaan turhalla. Viime vaaleissakin peloteltiin "porvarimeiningillä" jos ei SDP:tä äänestetä. Kovin pitkälle se teema ei kantanut.
terävää huomiointia
Juuri noin se menee. Yritin itsekin kysyä että kenen työpaikan luku- ja kirjoitustaidoton 30v ulkomaalainen korvaa kun sitä niin kovasti politiikassa väitetään? Ei vastausta. Ns. kotoutuminen kestää kielen oppimisineen vähintään viisi vuotta ja siihen ammattioppi päälle. Kyse ei ole ulkomaalaisvastaisuudesta tai rasismista vaan yksinkertaisesti rahasta. Ja kun olen keskustellut esim. useamman somalin kanssa asiasta on minulle suoraan sanottu ettei töitä halutakaan kun muutenkin pärjää. Monikulttuurin vivahteet pitävät elämän rikkaana. "Tarveharkintaisilla" korvauksilla pärjää kuulemma paremmin kuin perusduunissa ja voi pitää isompaa asuntoa. Onko todellakin niin ettei tähän uskalleta puuttua? ellei niin levottomuuksia tulee ennen pitkää. Jotta olisin tasapuolinen on todettava että meillä on omissakin kansalaisissa aivan liikaa vapaamatkustajia, keppana-baarit ovat päivisin täynnä työkelpoista väkeä joiden juhlat pitäisi myös lopettaa. Ei sinne ainakaan tulla kenellekään töitä tarjoamaan. Suursiivous sanon minä, mitä sitten teemme kun velaksi ei voi enää elää? Sekin aika nimittäin koittaa.
Kannattaisi lukea Jaakonsaaren blogi
Josta osa:
"Heinäluoman kannattaisi selvittää esimerkiksi kuinka paljon Helsingissä on jo maahanmuuttajien luomaa uutta yrittäjyyttä.Kainuu puolestaan ei enää selviäisi ilman maahanmuuttajataustaisia lääkäreitä. Tieto ei lisää rasismia, ja poliitikkojen moraalinen velvollisuus on faktojen kautta lisätä ihmisten tietoisuutta myös monimutkaisissa maahanmuuttoasioissa eikä ruokkia ennakkoluuloja.
On vaarallista, jos Suomen vastaus talouskriisiin on käpertyminen. Työperäinenkään maahanmuutto ei ratkaise ikääntymisen mukanaan tuomaa työvoiman tarvetta, mutta kohtalokasta olisi yrittää estää tänne työhön tulevat. Eduskunnassa käsittelyssä oleva hallituksen esitys purkaa tarpeetonta byrokratiaa työperäisen maahanmuuton ympäriltä on järkevä esitys."
http://liisajaakonsaari.fi/2010/04
Puhutaan eri asioista
Jaakonsaari puhuu maahanmuuttajista, joiden kulttuuriin ei kuulu yhteiskunnan rahoilla eläminen. Nämä maahanmuuttajat työllistävät itsensä ja perheensä YRITTÄJINÄ. Tällaisia maahanmuuttajia tulee pääasiassa Intiasta, Kiinasta, Turkista ja Vietnamissa. Näiden maahanmuuttajien joukossa ollaan ERITTÄIN katkeria sille että jotkut maahanmuuttajat saavat jopa paremman elintason kuin heillä (yli 12 h työpäiviä tekevinä) on. On huomattavaaa että nämä maahanmuuttajat EIVÄT VIE SUOMALAISTEN TYÖPAIKKOJA vaan työllistävät itse itsensä. Ja jos jonnekin Kainuuseen ei saada suomalaista lääkäriä, niin keneltä suomalaiselta se venäläinen lääkäri työpaikan vie?
Heinäluoma puhuu ihan yleisesti maahanmuuttajista ilman mitään konkretisointia mitä maahanmuuttajia hän tarkoittaa.
Jaakonsaaren ja Heinäluoman ristiriitaiset kommentit kertovat suoraaan miten sekaisia SDP:n pakka tällä hetkellä on. Valitettavasti.
käpertyminen?
Höpön pöpön. Voihan sitä puhua epämääräisesti "käpertymisestä" mikä voi tarkoittaa mitä hyvänsä maan ja taivaan väliltä. Tällainen kirjoittelu kumpuaa puhtaasta ideologiasta eikä millään tavoin selitä tuhansien luku- ja kirjoitustaidottomien taloudellista rasitetta maallemme. Ovelasti otetaan esimerkiksi lääkärit mitkä ovat mariginaaliryhmä mikä ei ole ongelma missään maailmankolkassa, Kainuun pelastajiksi en tosin heitäkään ylentäisi. Kaikenlainen kriittisyys muuttajia kohtaan on joko kehityksen estämistä (kuten Jaakonsaarella) tai rasismia. Tämä vanhenemisprosessi on totta mutta siinäkään eivät auta lähihoitajiksi koulutetut mamut koska uskonto kieltää vääräuskoisen takapuolen pyyhkimisen. Minusta vaikuttaa siltä että sotkuisen sopan ovat keittäneet juuri nämä idealistitädit kakun ympärillä ilman minkäänlaista elämän realiteettien tuntemista. Jaakonsaarelle terveisiä, taksin takaikkunasta ei näe tarpeeksi!
Rivit suoriksi
Talousvaikeuksien syy ja vihollinen on ulkomailla ja se hyökkää maahamme.
SDP:n omat mokat
SDP vihaa omia aikaansaanoksia, myöntäs nyt rehellisesti sen. Mutta mitäpä sitä ylioppilas Heinäkengältä muuta voi odottaa..
Ero on siinä (minkä
Ero on siinä (minkä Heinäluoma myönsikin) että edellisessä hallituksessa ruvettiin valmistautumaan tulevaan työvoimapulaan. Nykyinen hallitus jatkaa samalla kaavalla vaikka takana on lama ja melkein 100 000 uutta työtöntä. Mutta kun kanalla on pienet aivot, niin eihän hallitus voi EK:ta pettää ja myöntää tehneensä virheitä. Puoli vuotta valtio velkaantuu lisää ja Jyrki Käteinen vain virneilee kansalaisille :)
SDP:n luomalla linjalla ei voi jatkaa
Tuontityövoiman jatkuva lisääminen suuryöttömyyden maahan ajaa vain ja ainostaan EK:n tavoitetta yleisen palkkatason alentamisesta edelleen.
Työttömyyden lisääminen on siinä tehtävässä välttämätön työkalu.
Hallituksista löytyy aina tuki EK:lle.
22.8.2010
"Suomi ei selviä ilman voimakasta työperäistä maahanmuuttoa. Tarve on jopa 70 000 henkilöä vuodessa, tiivistää EK:n väistyvä toimitusjohtaja Leif Fagernäs."
Fagernäs
Fagernäsin lausunto on suorastaan naurettava. Se nimittäin merkitsisi Helsingin vakiluvun mukaista määrää 7 vuodessa! Näin ko haastattelun eikä Ylen toimittajaretku osannut tai halunnut kysenalaistaa Fagernäsin idioottimaista väitettä!
Fagernäsin naurettavuuden lisäksi
selviää myös EK:n täydellinen edesvastuuttomuus yhteiskunnan yleisestä tilasta.
Aina pitää olla mahdollisimman suuri työvoimareservi työttömiä kilpailemassa vähentyvistä työpaikoista. Näin palkkataso laskee.
Björn Wahlroosin linjalla vain yritysten osakkeenomistajien tulotaso on tärkeää.
uskottavaa
Nyt 1/2-vuotta ennen vaaleja sitä ollaan huolissaan. Todella uskottavaa toimintaa. Ei muuta kun SDP:tä äänestämään :)
Heinäluoma (sdp) voitti keskustelun.
Kallia (kepu) vietiin kuin kuoriämpäriä aamun keskustelussa. Ravi (kok) yritti, mutta joutui vain peesaamaan Heinäluomaan.(sdp)
Lainaus:" Kallin mukaan kyse ei ole ulkomaisten työntekijöiden haalimisesta, vaan uuden, avoimemman järjestelmän luomisesta." Lainaus päättyy.
Arvailkaa vaan, mitä tuo Kallin mainitsema "avoin järjestelmä" tarkoittaa?
Se tarkoittaa ulkomaisen työvoiman asettamisen kotimaisen työvoiman edelle.
Mistä johtui, että Kallin (kepu) naama oli punainen kuin tomaatti aamun tv- keskustelussa. Huulet viritettynä ylikireäksi. Aina kun Heinäluoma sanoi jotakin, Kallin suupielet kiristyivät.
Keskusteluissa pitää seurata myös kehonkielen sanomaa.
Osin on jo
"Arvailkaa vaan, mitä tuo Kallin mainitsema "avoin järjestelmä" tarkoittaa?
Se tarkoittaa ulkomaisen työvoiman asettamisen kotimaisen työvoiman edelle."
Ainakin joissain isoimmissa kaupungeissa...
”Helsingin kaupunki haluaa lisätä maahanmuuttajien määrää työvoimassaan. Helsinki harjoittaa työhönotossa niin sanottua positiivista erityiskohtelua, kertoo maahanmuuttoasioiden johtaja Annika Forsander.
Ohjeistus tekee mahdolliseksi sen, että maahanmuuttajaa suositaan rekrytoinnissa”
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/86820-helsinki-ant...
Intilainen ohjelmoija on tänne aina tervetullut koska hän usein
päihittää ammattitaidossa suomalaisen ja..on usein kai vielä halvempi mies.
Lapionvarteen nojaaminen ei enää työllistä. Hommat hoidellaan nykyisin koneellisesti - tarvitaan vain liikenteen ohjaukseen ihmisiä
Taidat olla...
Erityisen hyvä koodari, kun tiedät sanoa kuka on pätevä ja kuka ei. Henkilökohtaisesti en noita päteviä intialaisia
ole juurikaan tavannut, mutta ammattitaitoisia Suomalaisia
koodareita kylläkin - päivittäin.
Näin on
TV:ssä näytettiin dokumenttia, jossa intialaisia värvättiin ohjelmointityöhön USA:han. Jos tiesi, miten tietokone käynnistetään ja jos rahaa oli lentolippuun ja riittävästi englanninkielen taitoa, niin työpaikka oli varma.
Halpaa ja ahkeraa työvoimaa intialaiset kieltämättä ovat, mutta kun valtaosa väestöstä ansaitsee alle dollarin päivässä ja lukutaitoisia on alle 60% väestöstä, niin on väärin haalia Intiasta kaikki osaajat, jotka tarvittaisiin Intian omaa talouskasvua varten.
Minäkin näin
"TV:ssä näytettiin dokumenttia, jossa intialaisia värvättiin ohjelmointityöhön USA:han. os tiesi, miten tietokone käynnistetään..."
Minäkin näin sellaisen dokumentin joku vuosi sitten, siinä Intian parhaissa yliopistoissa järjestettiin värväyksiä USA:aan yrityksiin, testit olivat rankkoja ja jokainen osallistuja taatusti oli käyttänyt tietokoneita jo vuosia ja iso osa pyrkijöistä oli ohjelmointialan huippuja.
Joku on joskus väittänyt, että intialaiset ovat matemaattisesti
maailman lahjakkainta kansaa.
Se selittäisi, miksi sieltä tulee myös päteviä koodareita.
Onhan heitä Nokiallakin.
No on...
...heitä nokiallakin, mutta siitä pätevyydestä en niin hirveästi vaahtoaisi.
Tärkeintä on koodata oikeita asioita
Ei auta jos tuhat koodaajaa tekee hommia ohjelmiin, jotka ei mene kaupaksi.
Tärkeintä on tietää mitä koodaa
Sillä jos puhelimen koodaaja koodaa öljyporauslautan pumppua se räjähtää ja öljypumpun koodaaja puhelinta se ei toimi.
Riittävän päteviä kuitenkin
koska Nokia on siirtämässä tuotekehitystään Intiaan.
Eivät ne intialaiset turhaan ramppaa Ruoholahdessa.
Tuohon intialaiseen pätevyyteen voisi sanoa, että suuret luvut tuottavat suuria määriä myös lahjakkaita.
Intiassa on yliopistokoulutuksen saaneita nuoria, jotka ovat olleet vähemmän kuin 7 vuotta työelämässä 14 miljoonaa. Ja maan yliopistot tuottavat joka vuosi 2.5 miljoonaa lisää.
Haloo, Suomessa on vain 5 miljoonaa asukasta kaikkiaan.Intian yliopistoista valmistuu kahdessa vuodessa koko Suomen välkiluvun verran akateemisesti koulutettuja.
Kyllä siihen porukkaan mahtuu päteviäkin.
Just just....
Suostut varmaan myös siihen, että omat tulosi lasketaan sen intialaisen tasolle, jotta tasa-arvo työmarkkinoilla säilyy?
Intialalais koodari ei ole halpa
Näin dokkarin intilaisista IT-osaajista. Siis siellä kotimaassaan. Tienasivat Euroissa 10 -20 000 kuussa asuivat lähes palatsissa, jossa palveluskuntaa useampiakin ja ne saivat noin pari euroa päivässä.
Intiaan ulkoistaminen on jo loppumassa, koska siellä ei riitä tarpeeksi koulutettuja insinöörejä ainakaan halvalla.
Nuo jotka tänne laitetaan ovat jostain alemman luokan kastin kirjekurssilla massakoulutettuja "moniosaajia" jotka ovat yhden koodausjärjestelmän tai opetelleet tai "ostaneet" jokusen microsoftsertifikaatin.
Minäkin näin dokkarin suomalaisista it-ihmisistä Intiassa
Olivat töissä Microsoftin tukikeskuksessa. Saivat palkkaa paikallisen taksan mukaan hyvin, mutta täkäläisittäin ei. Mutta kulut olivat paikallista tasoa ja kuulemma rahaa jäi säästöön enemmän kuin täällä eikä elintasossa ollut moittimista. Suomessa työskentelevät reppurit saavat kotioloihinsa nähden hyvää palkkaa ja elinatso on siihen verrattuna hyvä. Kaikki on suhteellista.
Asiasta toiseen?
"Nyt EU on linjannut, että ulkomaalaiset saavat tehdä töitä lähtömaan säännöillä."
Se koskee EU:n sisämarkkinoita eikä nyt kyseessä olevaa.
Oli miten oli
Oli miten oli, Heinäluoma on osittai oikeasa jos työnantajat haalivat halpatyövomnaa entisista itäbokin maista noi 2 euroa/h havemalla ja niihin litsätää vielä muut työnataja maksut joita he eivät maksa havantyövoiman maista tulleille ,niin veikaa että Suome työlisyys heikenee silmissä.
Kalli Keskusta pissii omaan nilkkaa kun on sitä mieltä että he vaan avaavat uuden markkinan työvomalle. Jos Suomessa mikä on todella mahdolista Kallin ajatus mallin mukaan lisää tyttömyttä teolisilla pakkakunilla ja pääkaupunkiseudulla, niin olsi suotavaa leikata maatalouden tukiasista työvoma poliitisiin toimiin, niin Kallin ajatus ei olisi aivan niin pelottava.
Kokoomus sentään harkitisi koska mahdoline uhka suomalaselle työlle pistetäsiin käytäntöön, mutta Keskusta ei mikä on normaalia.
Kaikki maatalouden tuet pois
Samalla tavalla pitäisi kohdella kokoomus-keskusta mallin mukaisesti myös maanviljelijöitä! Heiltä pitää ottaa kaikki tuet pois ja rahdatkoon sitten Aasiasta riisinviljelijöitä pelloillensa ja navettoihinsa töihin! Heitä ei tarvitse edes kouluttaa - saisipa muutama peräkammarin poika myös hyvän vaimonkin itselleen. Miksi tässä ketjussa Suomalainen työntekijä ja yhteiskunta on se joka maksaa, EK - kokoomus ja keskusta voittavat!
SDP itse tehdä lakkautus esityksen eikä itkeä..
SDP vois isoon EU ryhmitymään kuuluvana ilmoittaa EU:n parlamentissa, että annetaan EU:n suomelle osoittamat varat vaikkapa saksaan tai ruotsiin tai SDP ihailemaan aatemailmaan Venäjälle kehitysapuun, niin vois jani73 ostaa halvalla veäläistä mahorkaa ja hapankaalta halvalla, tai haluamaansa harmaan ruskea pompaa pidettäväksi kesähelteillä.
Ei maatalouden tukia työstä makseta
Maatalouden tuet menen nalle walroosin kaltaisille omistajille niisä tuista suomikin EU:ssa tappelee. Suuromistajien ehdoillaa tässä aina mennään. samoi suuret EU:ssa päättää miten mennään no näitä kansallisia tukia sitten voidaan vähän säätää. Maatalous ei työvoimaa tarvi siellä sitä on liikaakin ja osittain hyvin pienipalkkaista.
SDP:n johto ihan hukassa
Ilmeisesti PerSuja pelätään niin paljon, että mitään tolkullista puoluetoimistossa ei enää keksitä.
Heinäluoman pölhöpopulistinen lausunto vakaalla äänellä on täysin käsittämätön.
Tosiasia on, että kansalaisia osa hommista ei näköjään nappaa - ja työttömyys on muuttunut kansalaispalkaksi.
Esimerkiki 1: ammattikoulutuksen saaneet kuvataitelijat eivät poimi mansikoita vaan rahoittavat ammattinsa sosiaaliturvalla. Esimerkki 2: juoopoja ja huumehöröjäkin löytyy, mutta ennen muuta käytännössä työkuvyttömiä syrjäytyneitä, joita ei voi normaaleihin hommiin ottaa. Esimerkki 3: on ihan oiekin että Kemijärveltä ei viitsi muuttaa raumalle, jolloin työt ja tekijät eivät kohtaa.
Heinäluoman kannattaisi olla huolissaan siitä miten koulutusta ja osaamista saadaan suunnattua aikuisille, jolloin ihmisiä ylipäätään saadaan töihin.
Tärkeintä tuontia
Tärkeintä olisi tuoda maahan välkkyjä ihmisiä, jotka keksivät töitä vähemmän välkyille, jolloin verotulot ja "hyvinvointi" yhteiskuntamme pysyisi kasassa.
Valtiolta tai oikeastaan eu:lta odottaisin kunnianhimoisia projekteja, joilla irtauduttaisiin esim öljystä. Tämä loisi tilanteen, jossa useimmat kynnelle kykenevät revittäisiin töihin.
Kouluttautumattomat suomalaiset eivät halua tehdä kouluttautumattomien töitä, joka muodostaa pienoisen ongelman, johon ratkaisun tarjoaa maahanmuuttajat.
oli lama tai ei
hallituksen esityksen läpimeno tarkoittaa sitä, että
- työnantaja voi palkata EU:n ulkopuolelta työvoimaa niillekin aloille, joilla Suomessa on osaavia työttömiä. Tottakai syntyy kahdet työmarkkinat (itse asiassa on jo) suomalaiset sopimuksenmukaiset ja ulkomaiset halpatyömarkkinat
- syntyy ulkomaista työvoimaa välittäviä yrityksiä monille aloille, muuallekin rakennuksille, juuri kaksien työmarkkinoiden takia
- työluvan saa 1 ta 5 vuodeksi. Mitä sitten. Korvauksille?
- syntyy samanlaisia ghettoja kuin nyt Olkiluodossa ympäri maata esim. teollisuuteen
Ammattitaitoisia ihmisiä on tottakai muuallakin kuin Euroopassa. Ja aina on firmoja jotka välittävät heitä pienemmillä palkoilla myös Suomeen, jos halutaan.
Huippuosaajien ei ole ollut mitään vaikeuksia saada työlupaa Suomeen.
Onkohan siinä mitään järkeä että..
..hallitus haluaa tuoda maahamme lisää somalialaisia ja nigerialaisia työntekijöitä? Suurin osa EU:n ulkopuolelta tulevista on nimittäin kotoisin juuri Afrikan maista.
No, onneksi vaalit ovat jo puolen vuoden päästä.
huuu haaa vaaaliiit tuuulooossa
Eiköhän nykyisen maahanmuutto-politiikan linjat luotu demareiden hallituskausilla, joten se siitä. Nykyiset mannekiinipoliitikot ovat nielaisseet saman linjan, eli maaseutu susille ja karhuille, kaupunkilaiset niin ahtaalle kun ajaa saattaa, ellei satu tekemään töitä jollekin poliittisia tukia saasvalle säätiölle, yhdistykselle, tai tueteulle yritykselle, tai ole poliitikkojen nimittämá virkamies. Hyvin on joillain pullat uunissa.
Terveisiä Ruotsista
Ruotsissa valtiopäivävaaleihin on 12 päivää. Yksikään puolue, mukaan lukien Sverigedemokraterna, ei ole ottanut asiakseen moittia työperäistä maahanmuuttoa, vaikka täälläkin on noin kahdeksan prosentin työttömyys. Siis ei yksikään. Päinvastoin, työperäisen maahanmuuton katsotaan olevan olennainen osa talouden elpymistä.
Sen sijaan puolueet laidasta laitaan esittävät keinoja, joilla 1) luotaisiin uusia työpaikkoja, 2) kaikille ruotsalaisille saataisiin jokin ammattitutkinto, 3) erityisesti nuorten pääsemistä työelämään helpotettaisiin veroilla ja 4) muuttamista Ruotsin sisällä työn perässä tuettaisiin paremmin.
Tämä Suomen demareiden politiikka on niiiiin vanhanaikaista. Ikään kuin työpaikkojen määrä olisi vakio, samoin kuin niihin koulutetun työvoiman. Mutta niinhän se ei ole. Kun vielä otetaan huomioon alueelliset erot, esim. Skånessa on suuri työvoimapula esim. rakennus- ja kuljetusaloilla, vaikka Norrlandissa näillä alueilla on työttömyyttä. Götalandissa ja Tukholmassa on työvoimapulaa terveydenhuollossa. Mutta täälläpä työn perässä pitääkin muuttaa paljon pidemmälle kuin Suomessa.
Niin juuri
Ruotsissa, missä ulkomaalaisia suositaan enemmän kuin oman maan kansalaisia! Siellähän oman lipun pitämistä oma pihan tangossa pidetään rasistisena ja ulkomaalaisvihaa osoittavana tekona!
:)
Niinpä kai!
Suomessa on asia ratkaistu siten, että meillä on liputuspäivät.
Tuo 8 prosenttia
Se on suurin piirtein se, mitä NAIRU-prosentiksi on tavattu pitää, ulkomaisen työvoiman tuonnilla se säilyy helposti.
"En artikel om den "naturliga arbetslösheten"
Bakom alla löften om att bekämpa arbetslösheten döljer sig en verklighet till vilken mycket få svenskar har tillträde. I denna tysta värld är politiker, ekonomer och ekonomijournalister överens om att arbetslösheten aldrig mer ska få sjunka under en viss nivå.
Om detta ändå skulle hända har riksbanken i uppdrag att öka arbetslösheten.
Välkommen till NAIRU - den enda verkligheten."
http://josefsson.net/artikelarkiv/61-daerfoer-far-...
Suomessa todellinen työttömyysaste on melko tavalla tuota kahdeksaa prosenttia suurempi.
"todellinen työttömyysaste on melko"
Viralliset luvut on tarkistettavissa, mutta nurkkapubin "viralliset" pelkkää paskapuhetta ja sosialismin hehkutusta. Yli 80% suomalaista voi hyvin ja loput ainakin osittain oman tyhmyyensä ansiosta lojuvat omassa paskassaan.
Se on helppo
Tilastokeskus puhuu reilusta paristasadasta tuhannesta, Työ ja elinkeinoministeriön luvut näyttävä edelleen aivan muuta, huomattavasti enemmän, työttömiä on piiloteltu tukitoimenpiteille/kursseille, työvoiman ulkopuolelle jne.
http://www.tem.fi/files/27615/HEINA10.pdf
Nairu:sta ei tainnut tajuta mitään.
Herätys ihmiset!
Taas Kokoomus näyttää oman itsensä. Puhutaan työttömyyden vähentämisestä, mutta teot puhuvat eri kieltä. Työttömyyttä ollaan suoraan lisäämässä ja ollaan luomassa kaksi eri kansanluokkaa köyhät ja rikkaat.
Tällä menolla rikollisuus tulee räjähtämään käsiin.
Älkää nyt hullut ihmiset äänestäkö kokoomusta. Olemme todella kusessa kun he sotkevat maamme asiat ja ajavat vain itselleen ja muille ylirikkaille lisää tuloja.
Kokoomus on tehnyt kaikkensa, jotta suomi menisi amerikan suuntaan, jossa on mielettömän huonot oltavat suurimmalla osalla kansaa.
Heinäluoma oikeassa
pitää olla tilannekohtaista joustavuutta
ja minun mielipiteeni on ettei sellaista joustavuutta saa poistaa jähemttämällä se johonkin asentoon lainsäädännöllä
Jos hallitus on kansalaisiaan varten
...se ajaa heidän etujaan. Aina näin ei kuitenkaan ole, jolloin kansalaisten on oman etunsa nimessä oltava valmis hallituksen kaatamiseen millä tahansa keinoin - tai kärsitävä seuraukset.
Vähintään yhtä suuri ongelma on
SDP:n nykyisin suosima LOISPERÄINEN maahanmuutto! Pitäkää kuitenkin silmällä SDP:tä ja Heinäluomaa kuinka he siirtyvät kannattamaan myös työperäistä maahanmuuttoa kun tiedossa on paikka hallituksessa!
On se vaan niin kurjaa kun mamuja yritetään sortaa
On se kurjaa kun Heinäluomakin estelee mamuja tulemasta tänne. Älä sentään Tom suruun murru kyllä kokoomus ja kepu asita hoitavat ette mamujen virta lopu. Ja otetaan sellaisi etteivä1 niin töitä kusele.
hallituksehallituksehallitukseen tahtoo..
kun vain tietäisi mitä siellä tekisi! Samaa ihmetteli Mari K Timo Soinista; mitä se siellä hallituksessa sitten tekisi?
Siellä joutuu tekemään päätöksiä, ei riitä että soittaa vain suutaan kuin nakkarinjonossa.
Työperäinen maahanmuutto ymmärrettävää - Mutta
Työperäinen maahanmuutto on ymmärrettävää, kun sillä on tarkoitus selkeästi hankkia ihmisiä sellaisiin tehtäviin, joihin työntekijöitä ei ole saatavilla. Tällä hetkellä noita aloja on todella vähän ja tältä istumalta en suoraan pysty aloja nimeämään yhtään. Jos kyseessä on yksittäiset työtehtävät, niin tällä hetkellä lupia on kyllä saatavissa. Jos yritysten mielestä on olemassa oleellisia puutteita, niin mikseivät ne tule julkisuuteen ja kerro tehtävittäin minkälaisesta vajeesta on kysymys? Vain sillä tavalla muillakin olisi mahdollisuus arvioida väitteiden todenperäisyyttä.
Jos yrittäjäpuolen tavoitteena on muuttaa työmarkkinoiden hinnoittelua on kyseessä aivan eri asia kuin osaavien työntekijöiden puutteesta johtuva tarve. Tietysti voidaan olla aina eri mieltä siitä, mikä työtuntihinta on kohtuullinen, mutta kyllä firmojen tulee pystyä kertomaan avoimesti, että onko kysymys osaajien puutteesta, hinnasta tai jostain muusta syystä.
Työmarkkinat asettuvat oikeaan ympäristöön
Turha haaveilla työmarkkinoista, missä maksetaan yli tuottavuuden. Yksinkertaiset ja vastenmieliset hoito- ja puhtaanapitotyöt tehdään tulevaisuudessa vierastyövoimalla. Joko ulkomaisten vuokratyöfirmojen tai julksien hallinnon liikelaitosten toimesta.
Kaikessa työllisyyskeskusteluissa sivuutetaan työn tulokset. Kansantalouden kannalta vain tuloksella on merkitys. Sosiaalipolitiikka huolehtii toimeentulosta ja tulonjaosta. Meillä on paljon asioita mitkä pitäisi tehdä, mutta niistä ei voi maksaa yleisen palkkatason mukaista palkkaa. SAK pitää tiukasti kiinni, että sosiaalipolitiikka ja työmarkkinapolitiikka kytketään niin tiukasti yhteen, että mieluummin jaetaan sama raha toimeentulotukena kuin palkkana ja tukena. Tämä passivoi ihmisen ja vieraannuttaa yhteiskunnasta.Nämä tyypit eläytyvät ihan omanlaiseen talouteen.
Täyttä potaskaa koko työperäisen maahanmuuton syy
"Turha haaveilla työmarkkinoista, missä maksetaan yli tuottavuuden."
Mitähän ihmettä sinä höliset? Nytkin jo suomessa maksetaan huomattavasti alle tuottavuuden varsinkin matalapalkka aloilla. Jos maksettaisiin enemmän tai samanverran kuin tuottavuus on niin firma ei tekisi voittoa lainkaan. Nyt firmat tahkoavat hulluja voittoja ja kaikki raha mikä kuuluisi myös työntekijöille menee suoraa johtajan taskuun ja sijoittajille.
Työntekijöille kuuluu palkka jolla tulee hyvin toimeen suomessa.
Tämä työperäinen maahanmuutto on vain ja ainoastaan olemassa, jotta saadaan työntekijöiden palkkatasoa tiputettua. Lässytetään työvoimapulasta, mutta en ole koskaan nähnyt kyseiselle väittämälle mitään faktaa. Pelkkää oikeistohallituksen propagandaa tuo on.
Auki tehtaan portit ja sorvin äärest pois
jumalauta meitä ammutaan... Kaikuja menneisyydestä?
Taas
hanari trollaamassa...
"että mieluummin jaetaan sama raha toimeentulotukena kuin palkkana ja tukena."
Omituisista näkemyksistä puheen ollen, itse ihmettelen mistä kumpuaa ajatus vastikkeellisesta työttömyysturvasta? Jos vastikkeellisuudella tarkoitetaan jonkin työn tekemistä, niin eihän henkilö sitten enää ole työtön. Ja jos hän kerran tekee työtä, hänen tulee saada siitä asianmukaista palkkaa.
Vastikkeellinen
Tuen saajaa on velvollinen osallistumaan johonkin muuhun toimintaan kuin kaljan kittaamiseen nurkkapubissa tai kuutamourakointiin.
Vastikkeellinen toiminta voi olla kunnan kalustojen kunnostamista, roskien siivousta, jätteiden lajittelemista tms.. Myös opiskelu on vaihtoehto vastikkeettomalle kansalaispalkalle.
Yksi polku työllistymiseen on liukumakorvaus työhön perehtymisestä. Työnantaja ottaa (tai ei ota) kohtuuttoman riskin opettaessaan uutta henkilöä työhön täydellä palkalla. Pakkotyötä ei ole ja työmarkkinoilla on aina tilaisuuksia. Työntekijä ei tunne mitään lojaalisuutta.
Hmm...
Et ilmeisesti ollenkaan tajunnut edellisen pointtia, mutta ei se mitään...
"Työnantaja ottaa (tai ei ota) kohtuuttoman riskin opettaessaan uutta henkilöä työhön täydellä palkalla."
Työnantajat ovat iät ja ajat kouluttaneet työntekijöitä itselleen, isommat ovat pyörittäneet omia ammattikoulujaankin, eikä siihen vieläkään tarvita täyttä palkkaa, aivan kuten ei ennenkään ole tarvittu. Loppukin kommentistasi oli lähinnä virheväittämää ja harhaluuloja.
On ollut niinkin
Siihen aikaan kun työnantajat kouluttivat oli työntekijöillä töitä ja kohtalainen palkka se jälkeen siitä on lipsuttu alaspäin ja kaikki yritetään saada valtion niskoille. Ennen työnantajat pitivät koulujakin ja työntekijät aasuivat vuokralla työnantajan rakentaamissa asunnoissa. Mutta kaikki ne on kuolleet jo ajat sitten, sitä tikulla silmää joka... Nyt on tullut malliksi vain rahan riistäminen. Tähän työntekijöillä ei ole ollut kunnon mahdollisuuksia vastata ainoastaa lakko on toiminut pakotteena varsinkin kun työttömyyttä on ollut aina. Kansallin seekä varsnkiin kanssainvälinen pääoma nyt pyörittää maailmaa. Edes hallituksilla ei sen toimiin ole vaikutuksia. Tämä koskee koko maailmaa. Raha hoitaa yhteyksiään mallikelpoisesti sen sijaa hallitukset ja valtiot tappelevat keskenää osin rahan vaikutuksesta. Ennekuin kansainväliseen rahaliikenteeeseen saadaan jotain vaikutusta ei tilnne muutu vaan huononee.
Yli tuottavuuden maksaminen? Harhaako?
Tuottavuus on taloustieteessä tuotannon tehokkuuden mitta. Tuotanto on aina prosessi ja sen tuottavuutta mitataan tuotoksen ja panoksen suhteella tuotos / panos. Tuotannon kehittämisen seurauksena tuotos / panos-suhde eli tuottavuus kasvaa ja tuotannossa saadaan enemmän aikaan vähemmällä. (Wikipedian määritys)
Mille tahansa tuotantoprosessille voidaan asettaa joku tuottavuuden kehitystavoite. On aivan toinen asia, onko se mahdollista toteuttaa toimintoja kehittämällä. Toisissa proseisseissa se on helpompaa kuin toisissa varsinkin jos tekniikan kehitys luo sille edellytyksiä. Kaikki prosessit eivät siis ole samalla viivalla. Yleinen tavoite on ok, mutta toiset prosessit on fiilattu lähemmäksi toiminnallista tai teknistä huippuaan kuin toiset. Osa prosesseista menettää vähitellen myös merkityksensä ja syntyy ihan jotain uutta, jolloin ollaan tuottavuuden kehittämisessä taas uudessa vaiheessa.
Ehkä
hanari haluaa kommunistisen mallin, jossa valtio maksaa palkat ;-)
Tarkennetaan
Valtio on maksanivaan palkan ja duunarit ovat tekevinään töitä.
Kaikissa talousjärjestelmissä
kuluttaja maksaa lopulta kaikki laskut.
Pah..
Yks kunnon lama riittää palauttamaan kaiken epäsuhdan työmarkkinoilla. Ja turha kuvitella että semmoselta vältyttäisiin.
Maamme sisäinen kustannustaso määrittelee nämä asiat. Jokainen vetää omaan taskuun niin kauan kuin on mahdollista. Yksi kunnon lama vaan kehiin, niin sen jälkeen kaikilla on taas asiat hyvin. Yks ikäpolvi siinä menee, mitä siitä.
Mut mitä järkee sitä on hankkia tänne sellaasta porukkaa joka tulee puukottamaan meitä ja tulevia sukupolvia? Luuletteko että ne ottaa kaikessa rauhassa oman asemansa yhteiskunnassa? Alipalkattuina ja syrjittyinä? Mitä ihmeen osaa niillä muka olisi meidän yhteiskunnassa? Ne tulee aiheuttamaan harmia kaikessa laajuudessaan.
Ja koettakaa nyt tajuta..
että uudet tulokkaamme edustavat radikaalia porukkaa. Niille mikään ei oo pyhää, muuta kuin klaani, perhe ja lähiö ja piittaamaton uskonto (radikaaleja uskonvälittäjiä saadaan aikaiseksi sopivassa ympäristössä, olkoot vaikka kuinka rauhallisia uskojia).
Suomalainen yhteiskunta ei ole valmis tälläiseen muutokseen.
Me ajatellaan aivan liian lyhyt näköisesti. Aivan liian pienessä mittakaavassa. Suomalaiselle riittää että oman perheen tilanne on kunnossa.
Niin muuallakin
"Suomalaiselle riittää että oman perheen tilanne on kunnossa."
Hieman sama se on ympäri maailmaa...
"Hallitsevan eliitin etu on kuitenkin täydellisessä ristiriidassa kansalaisten edun kanssa. Kaikkialla maailmassa ihmiset haluavat yhteiskunnallista tasa-arvoa, toimivan sosiaalisen turvaverkon, puhtaan ympäristön ja mielekästä tekemistä. Vallanpitäjät sen sijaan ajavat tuloerojen kasvattamista, sosiaaliturvan heikentämistä, kulutuksen lisäämistä ja luonnonvarojen "tehokkaampaa" käyttöä ja talouskasvun kannalta toisarvoisten mutta inhimillisesti tärkeiden alojen, kuten hoitoalan, pitämistä matalapalkkaisina.
Kaikkialla maailmassa hallitukset pyrkivät noudattamaan sellaista politiikkaa, etteivät "jatkuvan taloudellisen kasvun" nimellä tunnetut epäjumalat suutu. Ja nämä epäjumalat tapaavat suuttua kaikesta, mikä haiskahtaa työntekijöiden oikeuksien puolustamiselta, ympäristönsuojelulta, köyhien tukemiselta tai kuluttajansuojalta. Taloudellisesta ja poliittisesta eliitistä on tullut lähes täydellisesti toisiinsa sulautunut kokonaisuus, jonka intressit ovat yhtenäiset."
http://takku.net/article.php/20070224154104801
Suomalaisten tytöt viedään?
Tätähän nämä ulkomaalaisvihaajat perimmältään pelkäävät vaikka olisivat mieleltään kauniita kuin heinäluoma.
?
Mitä ihmettä tällainen kommenti tarkoittaa? Kyllä niitä tyttöjä maailmassa riittää. Ja halpistyövoimasta suuri osa on juuri naisia. Filippiinit, Thaimaa, Venäjä jne. tuottaa valtavasti naisia Eurooppaan halpishommiin. Niihinkin, joissa ei käsiä tarvita.
Ei tässä todellakaan ole kysymys mistään ulkomaalaisvihasta - päin vastoin. Minunkin vaimoni on kotoisin EU:n ulkopuolelta, ja nyt 20-työvuoden jälkeen jäi työttömäksi.
Ei kai tässä mitään epäselvää ole?
Ilman muuta työperäisen maahanmuuton lisääminen EU:n ulkopuolisista maista merkitsee halua polkea duunareiden palkkoja. Firmoilla on halua tuoda (houkutella) maahan ihmisiä työvoiman halpamaista. Ja tämän toiminnan sosiaaliset kustannukset maksaa veronmaksaja, kun näille ihmisille sitten kunnat kustantavat asunnot ja toimeentulotuet, koska palkka ei riitä elämiseen.
Nokialle EU:n ulkopuolelta rekrytoitu it-insinööri ei kuulu tähän kategoriaan. Eivätkä mitkään ns. asiantuntijatehtävät. Kyllä firmat asiantuntijansa saavat mistä päin maailmaa tahansa.
Kyllä Heinäluoman pitääkin olla tästä huolissaan ja myös sanoa se, jos aikoo edelleen olla suomalaisen työmiehen ja naisen puolustajana.
Kannattais maksaa
Suomalaiselle duunarille kunnon palkka. Näin tulis maksettua verot ja hyvinvointi lähtisi nousuun.
Olen aivan samaa mieltä.
Olen aivan samaa mieltä. BKT lähtisi kohinalla nousuun jos työntekijöiden palkkoja nostettaisiin.
Mistä suomalaisten edustajat löytyy
Työthän saisi viedäkin, mutta kun nyt päättäjien mieliksi kannetaan rahatkin ulkomaille, tai sitten lahjoitetaan mamuille ulkomaille tai kotimaahan. Ei kai Suomessa ole poliitikkoja joilla olisi vielä kosketuspinta suomalaiseen duunariin. Ei sellaisia ole demareissa, kepussa, eikä kokkareissa, puhumattakaan vihreistä. Mistäs me löydetään suomalaislle kansanedustajat !!
Harmaa talous
Hallituksen esityksestä näkee että oman maan duunareilla ei ole heille mitään arvoa. Vaaliteemaksi voisi ottaa, "Harmaa talous on hallituksen erityisessä suojeluksessa." Täällä puhutaan paskaa ylihintaisista duunareista. Mikä ala haluaa puolittaa palkkansa ja elää silti nykyisten kustannusten vallitessa? On viha kova oman maan duunareita kohtaan.
Halpatyövoima tappaa talouskasvun
Miettikääpäs ihmiset, jos yrittäjät saavat palkattua todella matalapalkkaisia työntekijöitä. Tämä tulee laskemaan koko suomen verotuloja dramaattisesti ja BKT laskee aivan mielettömän pohjalle.
Eli halpatyövoima on talouskavun vastaista. Jos kuulet jonkun perustelevan halpatyövoimaa talouskavulla, niin tiedät että hän valehtelee.
Kaikki puhutte olemattomia..
Realiteetit hukassa?
Kyllä se niin on että jos me tänne tuodaan porukkaa alipalkattuihin hommiin sellasta väkee joka on jo muutenkin vihasii niin niistä syntyy oikeen ilonen porukka.
Kyllä ne tajuaa aika nopeasti että niitä kusetetaan, nolotetaan ja alistetaan.
Että siitäpähän
.. oikeen soppa saadaan aikaan.
Äänestämällä kokoomusta, kepua ,vihreitä tai rKp:tä, kannatat
- Eläke-iän nostoa 75vuoteen tai eläkkeiden 20-30% leikkauksia
- Hyvä-veli verkoston ex-poliittikkojen suojatyöpaikkojen vaalimista ja ylläpitoa
- Kansalaisten jatkuvaa halveksuntaa ja eriarvoistamista
- “Kehittyvien maakuntien maatalousmafiaperhettä”
- Loisimista, siivelläeloa ja elämistä toisten piikkiin
- Maahanmuuton & pakolaisuuden ongelmien siirtämistä ”huomiseen”
- Pakkoruotsia , ”kääpiökieltä” jota ei valtaväestö koskaan tarvi
- Raiskaajien, rötösherrojen ja rikollisten paapomista
- ”Rekalla-oluet-Eestiin-ja-vetokärryillä-takaisin-viiden-erissä” - veropolitiikkaa
- Suomen itsenäisyyden ja suomalaisuuden tuhoamista v. 2015 mennessä
- Syomävelan ottoa ja lastenlastemme orjuuttamista, 50 MRD lisää 2011-2015
- Valtion omaisuuden myymistä pilkkahintaan ulkomaille (Kemira)
- ”Veroja vaan lisää, ei ratkaista mitään ongelmia, ei leikata” – politiikkaa
-
Muutos 2011 tai persut on oikea vaihtoehto
Muista vastustaa NATOa ja Globalisaatiota – kaikilla keinoilla
Demokraattisessa yhteiskunnassa pitäisi poliitikon hyökätä kenen hyvänsä kimppuun puolustaakseen äänestäjänsä etua, tästähän niille mulkeroille maksetaan
.
.
Hienosti tiivistetty.
Hienosti tiivistetty.
Unohdit harmaantalouden puolustelun ja palkanpolkemisperäisen maahanmuuton.
Ja sitten tietenkin tuo talouskasvun tappaminen hankkimalla alipalkattuja veronmaksajia suomeen, joista ei saada verotuloja lähelläkään niin paljoa mitä liittojen sopimien palkkatasojen saajat maksavat.
Hyvä Eero!
On hyvä, että puolustat suomalaista työntekijää ja osaamista, vaikka muut "populistit" sinua haukkuvat. On järkyttävää katsoa, kun muutaman euron tuntipalkalla teetetään sutta ja kuitenkin myydään kalliilla.
Saas nähdä
minkälaista hämmästelyä (lue: taivastelua) tässä vielä nähdäänkään tammikuun jälkeen. Onpas muuten mainio kuvakin, sädekehää pitäisi ilmestymän, mutta eipä vaan tunnu vieläkään, vaikka puoluesihteeri sitä on jo tietenkin lupaillut.
Millä mekanismilla niitä töitä oikein löytyy?
Onko kyseessä kenties valtion apurahoin tapahtuva työllistäminen, jota varten täytyy saada sitä ulkomaista työvoimaa?
Ja ovatko nuo tukirahoja saavat isommat firmat kenties hieman kytköksissä sinne poliittiselle tasolle...?
Onkohan täällä nyt rakennettu sellainen hirviö, että sille ei itse Eerokaan mahda yhtään mitään?
Eli esim. jokin koulutus-instanssi jakaa osaamistaan koulutuksen muodossa, ja diiliin kuuluu vähän sitä työperäistä maahanmuuttoa ja ai että maailma on parempi?
Tyälki ellää mut...