Vihreiden puheenjohtaja, työministeri Anni Sinnemäki sekä puolueen eduskuntavaaliehdokas Husein Muhammed esittelivät tänään vihreiden maahanmuuttopoliittisia linjauksia.
Sinnemäki korosti suomen kielen opiskelua sekä työllistymistä tärkeimpinä kotouttamisen teemoina. Vihreät on valmis jopa velvoittamaan Suomeen tulevat opiskelemaan suomen kieltä siten, että kielen opiskelu on edellytyksenä sosiaaliturvalle.
Vihreät haluavat ohjata maahanmuuttajat työ- ja elinkeinotoimistoihin sossun luukun sijaan. Sinnemäki sanoi tämänpäiväisessä tilaisuudessa, että osittain kieliedellytys jo toimii.
- Työ- ja elinkeinotoimistoissa tehdään kotouttamissuunnitelma, johon kuuluvat kielikurssit. Niillä käyminen oikeuttaa päivärahan saamiseen, Sinnemäki sanoi.
Ongelmana kotouttamisessa ovat kotiäidit, jotka eivät ole työelämässä eivätkä siten päädy työ- ja elinkeinotoimistoihin.
- Parhaat tulokset ehkä saavutetaan sillä, että tarjotaan kielenopetusta ja kannustetaan siihen tehokkaammin, mutta esimerkiksi kotihoidon tuen suhteen olisi tarpeellista luoda joku mekanismi, Sinnemäki sanoi.
Sinnemäki myönsi, että osa kotona pysyvistä maahanmuuttajanaisista on kotiäiteinä myös siksi, ettei heidän ulkona liikkumistaan välttämättä katsota hyvällä.
- Mutta jos on selkeä velvoite, asenne voi muuttua, Sinnemäki uskoo.
Sinnemäen mukaan parhaillaan on käynnissä hanke, jossa tutkitaan kotiäideille sekä luku- ja kirjoitustaidottomille tarjottavan kielenopetuksen sisältöä. Hankkeessa on mukana Kuntaliitto ja toimintatapoja testataan kokeilukunnissa. Kokeilun seurauksena on Sinnemäen mukaan mahdollista, että toimeentulotuki sidotaan kielen opetukseen.
Husein Muhammed piti ongelmakohtana suomen opetuksessa turvapaikanhakijoiden tilannetta.
- Turvapaikanhakijoille ei riittävästi tarjota kielenopetusta. Heitä ei kotouteta, vaan pidetään vain odottamassa päätöstä viikkojen ajan. Vaikka varmuuttaa turvapaikan saamisesta ei olisi, kielen opetus olisi aloitettava heti, Muhammed sanoi.
Vihreät myös korosti, ettei puolue pidä monikulttuurisuutta jonain ylistettävänä ideologiana, vaan tosiasiana. Sinnemäen esityksessä vilahti myös sellaisia lauseita kuin ”Kaikki suuttumus ei ole rasismia” ja ”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi kaikkiin arkisiin ongelmiin”.
Sinnemäen mukaan vihreiden maahanmuuttopolitiikka ei ole erillinen saareke, vaan nivoutuu yhteen muun vihreän politiikan kanssa. Lähtökohdat ovat Sinnemäen mukaan samat kuin vihreiden politiikassa ylipäätään.

Kommentit
Ruotsiahan Suomessa on osattava
Mitä sanoittaja Sinnemäki hourii? Ruotsiahan Suomessa on osattava, jotta saisi toimeentulotukea eikä suomea.
Niin
ja kielitaso pitää testata Hankenin tai muiden suomenruotsalaisten oppi-instituutioiden pääsykokeilla ja ne jotka pääsevät näistä pääsykokeista ja niihin liittyvistä kielikokeista läpi, heille voisi myöntää automaattisesti Suomen kansalaisuuden. Loppuisi tämä kotouttamisentaso- keskustelu saman tien...
Muuttuiko mieli vai?
YLE:n uutisessa Vihreiden sanottiin vaativan, että mamujen olisi osattava suomea TAI ruotsia.
Sinnemäki on kai muuttanut puolueensa lausuntoa, mikä sinänsä on järkevää.
Jopa suomenruotsalaisetkin hyvin tietävät, että ruotsilla ei Suomessa pärjää.
Mitä virkaa ruotsinkielellä on Suomessa?????
.
No
voisko saada helpommin vaikka opiskelupaikan ja työtä...
Vaalien läheisyyskö populisteja painaa?
Kuten arvata saattoi niin populismin määrä lisääntyy sitä mukaa mitä lähempänä on vaalipäivä. Huovutettu ekovillatakki kääntyi nopeasti hieman pakolaisvastaiseksi kun prosentit eivät tykänneet Sinnetännemäen hapuilevasta sekasortopolitiikasta. No kohtahan jokainen puolue tai ainakin SDP ja vihreät heittävät niin rasismi- kuin natsikorttiakin kiihtyvällä tahdilla ja media rummuttaa esim Perussuomalaisten kamalaa natsiaatetta ja ties mitä. Minäkin äänestin vihreitä ja toivon, että luonto antaa sen minulle anteeksi, sen verran kaukana vihreät ovat nykyään luonnosta. Se ei riitä, että on hamppukassi ja rastat päässä ja vihreä takki.
Huhtikuussa 2011 punavihreät ovat jo aivan natseja
Tästä näemme, että kun tätä tahtia mennään niin punavihreät ovat aivan kansallissosialisteja, joille Perussuomalaisten ja Muutos 2011:n fasistiset ihmisoikeusperiaatteet ja humanismi ovat vieraita.
Uskon, että Raimo Vistbacka pitää mennä antamaa näille naisilla länsimaista demokratiakasvastusta vaikka Soroksen rahoilla.
Ehdotan, että maahanmuuton esikarsinta tehtäisiin niin, ettei maahan laskettaisi esinahattomia paitsi tietysti häpyhuulekkaat. Esinahattomat ovat aggressiivisia ja aiheuttavat mm. kansainvälistä terroria ja valtioterroria.
Näin saisimme maahan oikeamielisiä kristittyjä ihmisiä, joille Päivi Räsänen ja Bjarne Kallis voisivat perustella katolisia vastaanottoseurakuntia joko niemeen saareen ja notkelmaan
Sen sijaan puoluejohtajille pitäisi laittaa pakollinen imaamikoulutus Alkio-opistossa, koska eivät hallitse islamin alkeitakaan.
Vihreiden eväät syöty
Vihreät ratsastaa Jussi Halla-Ahon suosiolla.
Kyllä näin on
Kristillisen yhteiskuntamme suurtuhoajat selittelee, varokaa näiden uustaistolaisten selittelyjä ja estäkään vihreiden ja muiden kotimaansa tuhoajien paluu eduskuntaan jos suomi ja suomalaisuus on teille arvokas.
Ensin tukitaan vuoto
Kun laiva vuotaa, ensin tukitaan vuoto ja vasta sitten ryhdytään miettimään kuinka syntyneistä vaurioista selvittäisiin.
Päivää, kiitos ja näkemiin!
Jos joutuisin kidnapattuna Somaliaan, missä olisi hengenpitimiksi opeteltava muutama sana sikäläistä, äkkiähän se kävisi.
Kaiken pahan juuri on asumisperusteinen sosiaaliturva. Turvapaikanhakijan täysi sosiaaliturva alkaa yhä edelleenkin juosta ihan heti, kuten ennenkin. Joutavia nuo kaksi tuossa jutussa höpisevät, huono hämäys.
Uusi ohjelma?
Eihän näitä sosiaalipummeja pidä kotouttaa, vaan kotiuttaa.
Sorry, Sinnemäki; liian myöhään, liian vähän, Timo Soinin porukka sai jo meidän äänet. Mieti sitä.
Osui
Kerrankin. Vihreitä en ole äänestänyt Helsingin paikallispolitiikan takia ja tuskin heihin tukeudun jatkossakaan. Tästä linjanvedosta pisteet vihreille.
Vastikkeeton tuki ja oikeudet ilman velvollisuuksia on tämän yhteiskunnan ongelma kaikilla tasoilla. Ei koske pelkästään maahanmuuttajia vaan kantaväestöllä olisi tässä asiassa paljonkin petrattavaa.
Mutta entä se rikkaus?
Mutta mihin on kadonnut se monikulttuurinen rikkaus, jonka baabelimainen kielien sekamelska tuo mukanaan? Ja eikös tuo ole rasismia kritisoida maahanmuuttajiamme, ja kuvata vielä heitä sossun asiakkaiksi? Kaikkihan he ovat tulleeet taitavina moniosaajina työvoimapulaamme poistamaan?
Huoh.
Saksalaista rikastumista
http://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/gavinhewitt/2010/11/how_sarrazin...
vaalit tosiaan tulossa
vihreiltä ensimmäisiä fiksuja ideoita vuosikausiin.
mutta huoli pois, kyllä nämä unohdetaan kunhan päästään taas jatkokaudelle hallitukseen
Kannattaako vai ei
Aivan varmasti unohtuu, jos Vihreiden ja rkpeen yhteiskannatus ylittää PerSujen ääniosuuden seuraavissa vaaleissa.
Auttaako Sinnetännemäen ideat, kun maahanmuuttajien sossuriippuvuus johtuu suomalaisten työnantajien rasistisuudesta ja syrjintäherkkyydestä. Ainakin perinteisen opin mukaan.
Järkevää puhetta Sinnemäeltä
”Kaikki suuttumus ei ole rasismia” ja ”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi kaikkiin arkisiin ongelmiin”.
Enään puuttuu vain kotiuttamiseen kannustaminen.
”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi kaikkiin arkisiin ongelm
”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi.”
- huhtikuu 2011 -
On todella hauskaa katsoa, miten Sinnemäestä kuoriutuu äärioikeistososialidemokraattinen lipposlainen, joka kannattaa DDR-läistä rajasuojaa.
Vihreät muuttuu Demariksi?
"Vihreät myös korosti, ettei puolue pidä monikulttuurisuutta jonain ylistettävänä ideologiana"
”Kaikki suuttumus ei ole rasismia”
”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi kaikkiin arkisiin ongelmiin”.
Ahaa, Vihreät tarvitsevat jo kääntää kelkkaa, väri vaihtuu kuin kameleontilla.
"Vihreät on valmis jopa velvoittamaan Suomeen tulevat..."
Kohta Thors, Wallin ja T. Halonen ärähtävät.
Vihreät ovat populisteja
Selvää populismia vihreiltä. Ja juuri kun hallituskumppani Katainen pääsi varoittamasta populismista.
Mistä näitä populisteja tulee ...
Viherpeukku oy
on nyt poliisitutkinnassa koska ovat myyneet kukkamultaa.
Vihreät yrittävät kääntää kelkkansa.
Milloin on RKP:n vuoro sanoa että täti-Asteroidi ei suinkaan edusta puolueen näkemystä.
Vähemmistövaltuutetun kannanotto?
Kyllä minuakin kiinnostaisi tietää mikä on vähemmistövallankäyttäjän näkemys ehdotuksen mukaisesta pakottamisesta. Vaalien jälkeen sännätään laittomaksi pian koko ehdotus julistamaan.
Spinnulta mainio muistutus
Niin, mihin katosikaan se monikultturin tuoma rikkaus.
Kamalaa rasismia vihreiltä!
Eihän sotalapsiakaan velvoitettu osaamaan heti ruotsia ruokansa vastineeksi! Orjalaivan (suomalainen) terva on tuskin kuivaa, kun heti ollaan luistamassa velvollisuuksistamme. Olemme sitä paitsi sitoutuneet kansainvälisissä sopimuksissa auttamaan kauhuja paenneita pienokaisia pyytettömästi, maailman tappiin. Emme me olisi mitään ilman maahanmuuttajia. Kuten Finlayson ja Fazer ja mitä niitä nyt oli.
Mitä vielä? Monikulttuurisuus on rikkautta, nytkö meillä ei muka olisi vara rikkauteen? Ollaan iloisia siitä että nyt rikkautta on. On ilmeisesti vaan hetkien kysymys, kun alkaa uusia teollisuuspatruunoita pukkaamaan. Olen aistivinani rajatonta innovaatiopotentiaalia aina Helsingin rautatieasemalla käydessäni.
Kyllä meitä on onnistanut.
Ai niin!
Unohtui että työvoimapula on jo ovella. Suuret ikäluokat jäävät taas eläkkeelle, aivan kuten on ollut 90-luvun puolivälistä alkaen puhe.
Me todella tarvitsemme moniosaajia.
Jep jep
Ja vaalit lähenee, ja tappio lähenee ja populismi alkoi jyrätä. Hah hah. Uskooko Sinnemäki että kansa uskoo tätä jorinaa enää. Oppositioon mars mars.
flirttailua
Vihreät selvästi flirttailevat rasistien kanssa. Tälläisen flirttailun on Kiviniemi nimenomaan tuominnut. Samanlaista flirttailua rasistien kanssa kuin demarien "maassa maan tavalla".
PS. Vihreissä on painettu paniikkinappulaa.
Paniikista kertoo
Ei ole koko vaalikaudella saaneet mitään järkevää aikaiseksi eli ovat edenneet kansan tahdon vastaisella puolueohjelmalla eteenpäin korvat ummessa. Kun gallupit näyttää että tulee rökäletappio, alkaa äänestäjien kalastelu. Nyt Vihreät yrittävät korjata vuosien virheitään.
"Enimmäkseen harmiton"
Vihreiden pitää näemmä nostaa joitain aiheita esille ennen eduskunta vaaleja , kun hehän ovat hallituksessa joka hyväksyi lisä ydinvoiman. Mutta vihreistä ei koskaan tiedä mitämieltä he ovat.
Jos vihreät ovat oikeasti sitä mieltä että kotouttaminen on ok ja suomenkielen oppiminen tärkeää niin miten he voivat sitoa kielen oppimisen toimeentulotukeen kun eräät kultuurit eivät päästa vaimojaan opiskelemaan??? Aika populismia!!
Vihertää
Sanoisin, että populismia. Mitä nämä vihreät ovat nyt syöneet kun ottavat tällaisen kannan ja tekevät täyskäännöksen, että pitäisi väki saada oikein töihin ja vielä pakottaa oppimaan Suomea. Ehkä meidän ensin pitäisi järkiperäistää ylipäänsä maahanmuuttoa ja varsinkin pakolais- / turvapaikka politiikkaa eikä pitää nykyistä mallia itsestään selvänä mallina missä ihmisiä tuodaan ympärimaailmaa eikä sitten oikein tiedetä mitä pitää niille tehdä. Pitää kysyä minkälainen on oikeanlainen maahanmuutto politiikka. Pakottamisella ei ole koskaan saavutettu kovinkaan paljon hyvää ja ajatukset jotka Anni ja Husein nyt esittävät lienevät vastoin heidän omaa vakaamustaan joten tuntuu kovin kaukaa haettuna, että tulevat pysymään kannassaan kovin pitkään, uskon selittelyn alkavan varsin pian. On ylipäänsä kummallista syyllistää yhteiskuntaa siitä, että emme anna riittävästi kielenopetusta ja aivan järjenvastaista tuhlata verovaroja opettamalla niille turvapaikanhakijoille Suomea jotka eivät saa jäädä maahan., onko Husein:illa nyt oma lehmä ojassa. Muistutus Annille vielä miten olisi jos ottaisit ja vastaisit kysymykseen jonka lähetin kolme vuotta sitten sinulle ja josta keskustelimme kaksi vuotta sitten nokakkain kauppakeskuksessa, kysyin silloin milloin otatte hoidettavakseen yrittäjäperheen jäsenien työttömyysturvan, vastausta ei liene tulevan sillä on nämä maahanmuuttaja asiat varmasti paljon, paljon tärkeämpiä Teille.
Eipä olisi uskonut
että vihreätkin ovat lähteneet rasismin tukijaksi. "Kaikki suuttumus ei ole rasismia" on täsmälleen yhtä rasistinen lausahdus kuin "maassa maan tavalla". Hyi vihreät!
Onko maahanmuutto edes välttämätöntä?
Hieman ihmetyttää se, että vihreät jotka usein kritisoivat Suomen poliittista kulttuuria siitä, että meille syötetään "yhden ainoan vaihtoehdon" mallia ovat itse nyt menneet tähän halpaan.
Suomesta puuttuu uskottava ja vakava keskustelu siitä tarvitseeko Suomi itseasiassa ollenkaan koko maahanmuuttoa. Nimittäin Japani on ainakin valinnut mallin, jossa maahanmuuton varaan tulevaisuutta ei rakenneta. Japanin malli lähtee siitä, että tietty väkiluvun lasku hyväksytään ja sen vastapainoksi työn tuottavuutta lisätään. Meillä sen sijaan ei ole otettu ollenkaan huomioon sitä, että tulevaisuuden Suomessa vanhukset ovat todennäköisesti paljon hyväkuntoisempia kuin nykyiset yli 80-vuotiaat.
http://pelontorjunta.suntuubi.com/fi/Blogi/#maahanmuutto
"Ranskan, Englannin, Hollannin, Tanskan, Ruotsin ja muidenkin maiden esimerkit antavat jo tietoa siitä, mitä tuleman pitää. Japani, joka ei ole suosinut maahanmuuttoa, on demografisessa kriisissä. Mutta se on itse valinnut tiensä ja näyttää kestävän taloudellisen kasvun pysähtymisen.
Suomessa poliittisia piirejä näyttää kiinnostavan vain yksi asia, joka on ennakolta annettu: TALOUSKASVU "
Kuka luottaa Sinnetännemäen puheisiin?
En minä ainakaan ! Koko hallituskautensa ovat toimineen aivan toisin, kuin nyt antavat ymmärtää.
Jo ruskan keltaset, kohta tippuu
Vihreät putoo kakkos divariin, nyt jo homma pyörii tekohengityksellä. Tuskin Vihreät itsekkään usköovat enään itseensä...sanomisista päätellenkin.
Jyrki Loistekasvi
Jyrki Loistekasvi Sinnetännemäen tilalle puheenjohtajaksi. Raudankovaa logiikkaa tunneälyn sijaan.
Vihreiden kannattaisi
Vihreiden kannattaisi todellakin miettiä erästä ongelmaa, jonka he ovat sivuuttaneet.
Näin professori Timo Vihavainen:
"Integraatiota ei suinkaan aina edes haluta ja pakottaminen on käytännössä mahdotonta. Kuvitelma siirtolaisista pelkkänä ongelmattomana työvoimareservinä, joka estää talouskasvun notkahtamisen on pelkkää numeroilla leikkimistä, joka perustuu vain sellaiseen piittaamattomuuteen todennäköisistä ongelmista, että sitä ei voi enää pitää hyväuskoisuutena vaan ns. huonona uskontona. Kyseessä on jälleen kerran March of Folly, jota poliittinen järjestelmämme näyttää toteuttavan yhtä sokeasti kuin kyynisestikin."
Lähtökohtana vihreillä ja muilla hyvää tarkoittavilla on ollut se, että integraatiota muka välttämättä haluttaisiin vieläpä kiihkeästi maahanmuuttajien taholta. Mutta miettikääpäs arvoisat vihreät ja asettukaa kerrankin afgaanien ja somalien kenkiin kun he tulevat tänne ja näkevät sen kaiken dekandenssin ja länsimaisen rappiokulttuurin jota me pidämme jopa kulttuurin korkeinpana ilmentymänä. Väitättekö te vakavissanne että somali- ja afgaaniperhien isät ja äidit haluavat lastensa ja itsensä edes integroitua tällaiseen länsimaalaisuuteen?
Sinnetännemäki myös koulunpenkille!
Ryysy-Annin kielikoulutus on myös retuperällä, kuten vaatetuksensakin. Luetun- ja kuullunymmärtämisessä olisi parantamisen varaa, jos hän vasta nyt oikeasti ymmärtää kotoutuspolitiikkansa totaalisen epäonnistumisen!
Vaatetusongelmaansa en nyt puutu. Ehkä voisi köyhyydessään nostattaa palkkaansa vaihteeksi?
Pelkkää äänten paniikkikalastelua, väitän minä.
Kun ei itsellä riitä...
tätyy Vihreiden ottaa jo pikavippejä vaikka Persuiltakin viimesellä, mutta korot voi olla kovat.
Kuka uskoo
Kuka uskoo, ei kukaan jolla on "omat aivot käytössä" vihreät ovat istuneet kaksi melko kokonaista hallituskautta hallituksessa ja tämän suomalaisiin kohdituvan törkeän mamusotkun eteen vihreät eivät ole tehneet.ei sitten yhtään mitään
Vaalit lähenee ja vihreiden pakokauhu senkun kasvaa, turha on itkeä myötätuntoa vihreät saa juuri sitä mitä on "tyhmältä kansalta" tilannutkin.
Järki käteen...
Jos mää oon oikeen käsittäny, ni Suomen vuosittaisten turvapaikanhakijoiden toimeentulotukituloilla ei katettas ees yhen keskikokosen ammattikoulun oppilaiden opintotukia...
Kuten itsekin vähän epäilit
että oletko käsittänyt oikein, voin sanoa että et ole. Suomeen tulee vuosittain tuhansia turvapaikanhakijoita. Onko keskikokoisen ammattikoulun oppilasmääräkin tuhansia? Ja entäs sen jälkeen kun turvapaikka on saatu? Loppuuko toimeentulotuen maksaminen? Pitäisikö kenties lopettaa ammattikoululaisten opintotuki että mamujen toimeentulotukiin riittää rahaa? Niin, Järki käteen.
AVP, Annin Virheiden Puolue
AVP, Annin Virheiden Puolue
Sinnemäen bluffi on onneton yritys.
Vihreiden moraalinen selkäranka muuttuu entistäkin löysemmäksi kumiletkuksi.
Kaikki on myynnissä että valta saataisiin säilytettyä.
Nyt jo populistisesti hypitään perussuomalaisten aitojen sisäpuolelle.
Luulenpa, että niillä harvoilla AIDOILLA VIHREILLÄ tunteet heittelevät äärilaidasta toiseen.
Mutta, kuten monet ovat sanoneet Sinnemäen onneton bluffi ei onnistu.
Husein Muhammed, kuin
Husein Muhammed, kuin Sinnetännemäki ovat yhdistysten puuhastelijoita valtion rahoittamana. Somaliyhdistyksiäkin lienee jo kymmeniä rahastamassa suomalaista veronmaksajaa. Sehän on vanha politrukkien konsti leikkiä työtä, joten tulokset näkyy.
Eikös tuossa kuvassa Sinnetännemäen ilme / virne muistuta jotenkin presidenttiämme. Husein Mohammedin itseriittoisuus taas vetää hyvin vertaansa Lipposelle.
Annilla käpy selän takana
Voiko kukaan vetää vertoja ittseriittoisuudessa Lipposelle, ei edes Huseinin "poker face"!
Kuka kertoisi minulle?
Anni Sinnemäki ja Husein Muhammed ihmisinä ovat varmaan kiistatta ihan hyvää tarkoittavia ja joviaaleja humanisteja.
Sääliksi silti oikeasti käy, ennenkaikkea edustamansa rkp-punavihreän liikkeen kynsiin, epäystävälliseen ja työhulluun maahan rahalla houkuteltuja poloisia mamu-sotapakolaisia. On löperöä kenenkään suomalaista/länsimaista työelämää ja sen tiukkoja mekanismeja käytännössä tuntemattomien, puhua humanitaaristen maahanmuuttajien kohdalla työvoimareservistä.
Sitä ei suomalainen keskiverto kansalainen millään voi käsittää. Siitä tässä on kysymys. Oikeat työperäiset maahanmuuttajat ovat sitävastoin aivan eri asia! Heitä, itsensä elättäviä mokuihmisiä vastaan kansalla ihan varmasti ei ole mitään huomauttamista, ihon väristä, etnisestä taustasta tai uskonnosta huolimatta.
Kun jopa suomalaista, (esim. akateeminen humanisti) ikänään mitään työtä tekemätöntä on lähes mahdotonta perehdyttää (kotouttaa)oikeaan, tuottavan työn/palvelujen tekemisen moraaliin, etiikkaan, puhumattakaan ao. alan käden- / ajatteluntaitoihin. Tämä siitäkin huolimatta, että heillä on jo syntyperäinen suomen kielen taito hallussaan.
Myös kun suomalaisia, leipäjonoihin ajautuneita väliinputoajia ja köyhiä meillä alkaa olla siinä määrin, että ne turtuneina vaan todetaan olemassa olevina faktoina. Miksi näiden sijaan ja ohi halutaan hyyssätä vielä moninverroin työhön soveltumattomampaa väkeä?
Kuka kertoisi heille...mksi
Nuo viimeksi mainitsemasi...jos ovat suomalaisia, classificoidaan viimeaikoina "pankolla makaaviksi yhteiskunnan ilmaismatkustaja luusereiksi", tuo "väliinputoajat" on suorastaan vedet silmiin tuova kaunis nimike.
On joskus vaikea ymmärtää, miten vaikea joillakin on ymmärtää, ettei nämä asiat nyt aina ole omia valintoja, ja että tekevällekin sattuu...ja sitten lipsahtaa.
Mutta ei, joku "kulttuuri inehmo" on ymmärrettävämpi samassa tilanteessa virallisten tahojen käsittelyssä ja iki-ihanan avuliaassa sympatian täytteisessä ymmärryksessä ja anteliaassa auttamisessa.
Taas on
Brainstormattu Vesimeloni puolueen kokouksessa.
"Sinnemäki myönsi, että osa kotona pysyvistä maahanmuuttajanaisista on kotiäiteinä myös siksi, ettei heidän ulkona liikkumistaan välttämättä katsota hyvällä.
- Mutta jos on selkeä velvoite, asenne voi muuttua, Sinnemäki uskoo."
Minä uskoin alkavani pokeri ammattilaiseksi mutta ei ihan niin käynyt.
Voisiko Sinnemäki kertoa monennessako sukupolvessa "uskoo" että homma muuttuu?
"Vihreät myös korosti, ettei puolue pidä monikulttuurisuutta jonain ylistettävänä ideologiana, vaan tosiasiana. "
Missä ne aasialaiset ja latinalaisen amerikan köyhät ja kärsivät naiset ovat? Ainakin minun monikulttuurissa niitä on kadut täynnä? Meillä monikulttuuri tarkoittaa joko venäläisiä-, somalimiehiä tai muuta hassu nigerian poika?
Eikös meillä ole pulaa juuri hoiva-alan ihmisistä ja muista naisvaltaisista aloista. En ole hirveästi nähnyt näitä afrikan ruokaravintolaitakaan.
Mitä jos maalataan osa ihmisistä mustiksi niin saadaan sitä väriä katukuvaan, koska sitähän nämä Vihreät tarkoittavat kun puhuvat monikulttuurista.
Ovatko Vihreät rasisteja kun muiden maiden kärsivät ei kelpaa?
Ainoat syyt ottaa maahanmuuttajia tai siirtolaisia pitää olla taloudelliset. Yrittäkääpähän saada ausseihin tai jenkkilään green cardia, ei onnistu koulutetulta noin vaan.
Persupojat on oppineet tavaamaan ja lässyttävät nyt
Luuletteko te oikeasti että vihreät on liikkeellä persujen takia? Että koska persut luulevat keksineensä mamu-aiheen, niin nyt vihreät hädissään tulevat ulos tällaisen asian kanssa?
Älkää pojat ny hei viittikö. Tämä on ihan normaalia, että vaaleja edeltävänä vuonna uudistetaan ohjelmia, ja vihreiltäkin on jo tullut lukuisia ohjelmia tänä vuonna. Tämä on vain yksi niistä.
Eikä tässä ollut edes niin uutta. Kuten Sinnemäki sanoikin, kotoutumisohjelmassa on iät ja ajat (n. 10 vuotta) vaadittu kieliopintoja. Minkä takia te luulette, että muslimimiehet pitkin hampain päästävät rouvansa kielikursseille? No että saavat ITSELLEEN käyttörahaa, tietenkin!
Vaalit lähestyy
Viherpaukuilla alkaa housut täyttymään lannotteista (luomu).
Velvoite
Mitäs tehdään mustalaisille, jotka jo kieltämme osaavatkin?
Vermoon asiantuntijoiksi!
Manneille oma asiantuntijakoppi joka ravibaanan kylkeen. Sieltä vaan valkolaiset Leiffiltä neuvoja ostamaan, niin työllisäisivät itse itsensä nuo hyvin 300 vuodessa itegroituneet mustalaaset.
Sinnemäki saamassa potkut vihreistä?
Näin julisti puoluesihteeri Panu Laturi:
"Maahanmuuttajien kuvaaminen väärinkäytöksiin syyllistyvänä ryhmänä, joille on syytä kohdistaa kiristäviä toimenpiteitä, on vaarallista puhetta Kataiselta. Tällaiset puheet vain lietsovat vihaa."
"Nyt tarvitaan kaikkien puoluejohtajien selkeä irtiotto maahanmuuttokriitikoista."
"Vihreät ei hyväksy vihapuheita emmekä ota ehdokkaiksi rasisteja tai minkään sortin maahanmuuttokriitikkoja."
http://www.vihreat.fi/node/4885
-->> Sinnemäki ja Laturi eivät enää mahdu samaan puolueeseen.
"Vihreät ei hyväksy vihapuheita...
-emmekä ota ehdokkaiksi rasisteja tai minkään sortin maahanmuuttokriitikkoja."
Näistä Laturin poliittisista linjauksista vielä puhutaan.
Voi olla, että Sinnemäki ladataan ja kivi-kiveltä käännellään ja katsotaan, mitä vihreistä on jäljellä.
Ei Sinnemäki potkuja saa
Hänet on kenties komennettu haravoimaan mahdollisimman monen ulkopuolisen äänet. "Ai nyt vihreätkin vaatii rotia maahanmuuttoon, no huh helpotusta, aloin jo pelätä olenko sittenkin rasisti. Hyvä, nyt voi äänestää vihreitä persujen sijasta. Kaikkihan tietää että persutkaan ei muusta puhu kun maahanmuutosta."
Näin siis sitoutumattomille, jotka saattaisivat uskoakin että esim. monikulttuurin puolustajalle, "Haastan Halla-Aholaiset!"-Muhammedille kaikki suuttumus ei olekaan rasismia.
Sillä välin Vihreiden päämajassa Laturi yrittää viestittää puolueen vanhurskaille uskovaisille että ei hätää, ollaan edelleen ihmiskunnan etujoukko pimeyden voimia vastaan.
Vaalit tulossa.
Aika valehdella kaikkiin suuntiin kaikkia miellyttävää tekstiä että kaikki äänestäisivät juuri meitä.
Satutäti tarinoi
Vihreät ovat nykyajan helppoheikkejä, jotka kauppaavat mitä vain saadakseen pitää ansiottoman arvonnousunsa ministereiksi.
Mamut ja mummot myydään muutamasta äänestä. Ydinvoima ei ole läheskään yhtä paha asia kuin hallituspaikan menettäminen.
Valitettavasti suomalaisten joukossa on aina lapsenomaisia täysi-ikäisiä, jotka eivät voi vastustaa erikoistarjouksia. Ja uskovat satuihin. Niihin vihreät panostavat.
Monikulttuurisuus ei toimi
www.arielhuuhtanen.blogspot.com
Järkevän tuntuinen ulostulo Vihreiltä. En olisi sitä odottanut, mutta olen iloinen, että he sen tekivät. Olen itse entinen Vihreiden äänestäjä ja toivoisin, että voisin jonakin päivänä äänestää heitä uudelleen. Tämä on jo hyvä ja selkeä edistysaskel oikeaan suuntaan. Kaipaisin vielä samankaltaista selkärangan löytymistä luonnonsuojelussa, miesten oikeuksissa (pois feministipuolueen leima) ja pakkoruotsissa.
En näe tätä populistisena vetona Vihreiltä. Se on vain realistista politiikkaa, joka on ottanut opikseen niistä virheistä, joita aiemmin on tehty. Monikulttuurisuus tosiaan on jossain määrin tosiasia, mutta se, että tukeeko valtio sitä ja millä tavalla, on toinen. Monikulttuurisuuden edistäminen kampittaa maahanmuuttajien sopeutumista. Ehkäpä Vihreät uskaltavat vielä jonain päivänä puhua yhteisistä arvoista maahanmuuttajien ja heidän uuden kotimaansa kanssa. Siis toisin sanoen, että maahanmuuttajat valittaisiin samankaltaisten arvojen perusteella.
Hallituspuolue
Olipas mielenkiintoinen juttu. Melkein kuin Sinnemäki ja Husein olisivat lukeneet blogini taannoisen <a href="http://professorinajatuksia.blogspot.com/2010/10/maahanmuutosta-rikastut..., jossa ehdotin että kielen oppiminen ja töiden tekeminen olisivat edellytyksiä kaikelle sille hyvälle jota suomalainen veronmaksaja turvapaikanhakijalle tarjoaa. Ennen kuin uskon, että olemme Sinnemäen ja Huseinin kanssa <a href="http://professorinajatuksia.blogspot.com/2010/11/vihreiden-ja-professori... mieltä</a>, haluan kuitenkin nähdä että vihreät vievät asian hallitukseen valmisteltavaksi, jotta muutokset saataisiin voimaan mahdollisimman pikaisesti.
Tosi usko on tosiaan uskomatonta
Uskosi vihreisiin on uskomatonta.
Luulisi Professorilla olevan kriittisesti analysoivaa otetta poliitikkojen sanomisiin. Pienenä vihjeenä kehottaisin vertaamaan Annin puheita ja mielipiteitä ennen viime vaaleja hallituksen toimiin. Se että voi erivapaudella olla eri mieltä tehdyistä päätöksistä ei poista hänen vastuutaan hallituksen päätöksistä. Erimieliset siirtyvät demokratiassa oppositioon.
Tosiasia on
että vihreät eivät ohjaile mitään vaalien jälkeen, vaan voivat räksyttää ihan rauhassa oppositiossa.
Kertokaapas samalla, miten kielikoulutus estää ghettoutumisen, raiskaukset, islamisoitumisen jne. Aivan, ei mitenkään.
Jos Vihreät oikeasti haluatte tehdä jotain hyvää maahanmuuttajille, estäkää nykyisen kaltainen maahanmuutto. Silloin edes niillä ihmisillä, jotka tänne jo ovat tulleet, on edes jonkinlaiset mahdollisuudet saada töitä ja kotoutua. Nykyisellä menolla kasvatamme vain työttömien ja ongelmien määää.
Sarkasmi
Uskon mielelläni hyvää lähimmäisistä. Sinnemäkeäkin uskon heti kun puolueen takinkäännös näkyy sen hallituspolitiikassa. Siis teoissa eikä pelkästään vaaleja edeltävissä sanoissa.
"Siis teoissa eikä pelkästään vaaleja edeltävissä sanoissa."
Olen samaa mieltä: teot ratkaisevat!
On hämmästyttävää, miten vähän, tai ollenkaan, on kommentoitu käytännön ja juritiikan työkalujen taipuvan Sinnemäen vähemmän harkittuun ajatuksenjuoksuun.
En usko ollenkaan, että naurun- ja itkunsekaisella ilveilyllä pelkästä myötätunosta hyvän elämän vakiinnuttaneet valuttaisivat krotiilin kyyneleen ja joukolla kansoittaisivat Sinnemäen kieliopistot.
Vapaaehtoisuus ei tule onnistumaan ja pakolla vielä vähemmän lakeja muuttamatta.
Pari-kolme kotilomaa täysylöspidolla ja kultakello hyväksytystä kielikokeesta saa nämä kiiltävän perään kiintyneet motivoitumaan.
Toimineeko tämäkään, mutta onhan Sinnemäellä ministerinä varaa lisätä panosta.
Sinnemäki lienee populisti!?
Ei mitään ilmaiseksi!
Kaikki työttömät, kielitaidottomat maahanmuuttajat ja pakolaiset valtion/kuntien järjestämään ja ohjaamaan työhön sekä kielikurssille.
Työstä maksettaisiin palkkaa toimeentulotuen verran.
Työ voisi olla mitä mitä tahansa työtä, mikä jää tänä päivänä määrärahojen puutteen vuoksi tekemättä.
(Lumityö, puistojen siistiminen jne.)
Maahanmuuttajan päivä voisi olla esim seuraavanlainen.
7.00-11.00, Yleishyödyllistä työtä
11.00-12.00 ruokatauko
12.00-16.00 Suomenkielen opiskelua.
Kaikki tämä viitenä päivänä viikossa.
Viikonloppu vapaata.
Edellämainittu päivärutiini kestäisi niin kauan kuin suomen kieli on opittu tai läytyy työpaikka, jolla maahanmuuttaja voi itsensä ja mahdollisen perheensä elättää.
Kielen opiskelun ohessa voitaisiin tutustua myös vähän suomen lakiin ja suomalaisiin tapoihin!
Jos työ tai kielenopiskelu ei kiinnosta, aina voi palata sinne mistä on tullutkin!
Ps. mitenhän tuo em. päivittäinen rutiini tuntuu jotenkin niin perhanan tutulta?!
12.00-16.00 Suomenkielen opiskelua.
Olisi todella hyödyllistä opiskella suomenkin kieltä.
Voi Härranduudeli
Vihreiden silmän alkavat avautumaan. Vaikka sinnemäen kommenteissa on paksu ek-vaalipaniikin haju, ei voi muuta kuin ihmetellä sytytyksen pituutta. Että oikein pitää suomen kieli osata. Juupa juu. Hyvin päätelty. Nimittäin työllistyminen on PIKKAISEN hankalaa jos ei kieltä osaa. Piste.
Puhutaas sitten asioiden oikeilla nimillä. Toivon että sinnemäki tarkoittaa nimenomaan somalinaisia. Niinkin kauan kuin 20 vuotta näin varsin hyvin mikä on homman nimi. Somalipiireissä naisen paikka on kotona 24/7. Suomeksi sanottuna kotiarestissa. Siellä ei kieltä opi. Jos suomalaismies kohtelisi samalla tavalla aviopuolisoaa kuin somalit tekevät, niinhäkki heiluisi ja lööpit kirkuisivat.
Nyt pitää sinnemäen jatkaa valitsemallaan linjalla ja vaatia somalinaisten oikeutta lähteä pois kotoaan - vaikka kieltä opiskelemaan. Rasisteiksihan tämän maan kansalaisia on nimitetty jos tuollaista menee vaatimaan. Lyhyesti sanottuna kyse on siitä annetaanko somalien jatkaa kotiarestiin perustuvaa naisten pahoinpitelyä vai pistetäänkö hommalle loppu.
Eniten tässä ihmetyttää että pitikö tämän touhun antaa jatkua suomessa yli 20 vuotta ennenkuin saadaan hommalle loppu. Piste.
Vihreät eivät tajua edes polttaa roskia hyötykäyttöön
Vihreät eivät tajua edes polttaa roskia hyötykäyttöön energiaksi, kierrättää roskia. Mukamas ihmiset ihmettelisivät suuria roskakasoja ja lopettaisivat roskakasojen kasaamisen. Eli siis elämisensä. Sellaisilta urpo taaveilta ei pitäisi ottaa oppia yhtään mistään.
deGrönat tulleet meidän Persujen jalaksille!
Juuri niin; suomea tai RUOTSIA. Suomessa ruotsin kieli avaa uskomattoman Pandoran lippaan täynnä etuoikeuksia. Yliopistopaikka tulee kuin Manulle illallinen. Ruotsinkielisiksi rekisteröityneistä ylioppilaista 51 % saa yliopistopaikan, suomenkielisistä 34 %. Lisäksi kiintiöillä turvataan tyhmemmille ruotsinkielisille pääsy halutuimpiin ammatteihin 10 pistettä huonommilla pääsykoetuloksilla kuin suomenkielisille. Tällaisia aloja ovat mm. lääketiede ja oikeustiede. Jostain syystä myös historiaa opiskelemaan on ruotsinkielisille kiintiö. Uusimpia kiintiöitä on ruotsinkielisille takuupaikka opiskelemaan hammaslääketiedettä.
http://arenan.yle.fi/ohjelma/Tredje+statsmakten
Tarttis varmaan tehdä jotain!?
kosiskelua
Kaipa vihreittenkin pitää pistää nokkansa tähän ja koskiskella äänestäjiä esiintymällä hiukan "kriittisenä".
kielikylpyä äideille
Kyllä menee hyvät ajatukset aivan haaskaan, koska perheen äidit eivät ikinä pääse töihin, vaikka osaisivat kaikki maailman kielet suomen kielen lisäksi.
Eihän Islamin uskoiset naiset voi tehdä työtä kodin ulkopuolella, koska heidän aikansa kuluu joka vuosi synnytetyn lapsen hoidossa ja tätä kestää n. 25 vuotta.
Koettakaa nyt etsiä jokin parempi kohdetyhmä kuin äidit:)
Vihreää runoutta
Kielen pakko-opiskelu kuulostaa periaatteessa järkevältä, mutta entä jos on surkea kielipää, eikä millään opi suomea! Rangaistaanko maahanmuuttajaa siitä vai ajetaanko peräti maasta?
"Kaikki suuttumus ei ole rasismia."
Tästä väitteestä johtuu, että 1. Suuttumus on yleensä rasismia, mutta että 2. aina se ei ole sitä. Väittämä on absurdi. Rasismi on rasismia ja suuttumus on jotain ihan muuta. Rasismissa tunnetaan vastenmielisyyttä ja vihaa toista rotua kohtaan. Suuttumus tarkoittaa kiukun tunnetta mitä tahansa asiaa kohtaan. Sanat rasismi ja suuttumus eivät natsaa.
”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi kaikkiin arkisiin ongelmiin”.
Tämän ovatkin jo kaikki muut paitsi Vihreät tajunneet, joten uutinen se on vain Vihreille itselleen.
”Suvaitsevaisuudesta ei ole ratkaisuksi ongelmiin."
Tuon voisivat allekirjoittaa ahdasmielistötkin!
Eipä tässä uutta ole
Ensi vaaleissa SDP tulee kokemaan rokäletappion. En jaksa uskoa maksettujen mielipide/äänestystutkimusten rehellisyyteen niitä tilaajan mukaan vääntämättä. Uutisarvon lisäksi niiden tarkoitus on muokata äänestystulosta omalla tuloksellaan.
Ennusteeni on Demareille noin 15% kannatuksen eduskuntavaaleissa. Perussuomaiset menevät ohi. Äänestäjien yleinen kyky arvioida tämän päivän maailmaa on hyvin heikko. Muuten SDP:n tulos olisi RKP:n luokkaa, eli 2-5%.
Pidetään huolta, että näin käy Suomen Demokratianvastaisten (oikeisto)Populistien osalta. Nykysellään tämä ennen suuri liike ei yllä edes ompeluseuratasolle.
Vihreästä liitostakin rasistipuolue
Jotenkin tuntuu, että Vistbacka ja Perusnuoret saavat seuraa Pohjoismaiden rasistiryhmässä. Ensin SDP rupesi rasistiksi ja nyt Vihreä liitto.
Suvaitsevaisten rintamassa ei taida olla enää kuin Kokoomus ja EK.
No?
Eikös linjaus ole ihan hyvä? Minusta se on ainakin ihan oikean suuntainen.
Eila Kännö osasikin kotoutushommat.
Aikoinaan kun ensimmäiset Vietnamin pakolaiset saapuivat 7-80 luvun vaihteessa Suomeen, oikein mieltä lämmitti parin mustalaismannen sanailua Esson baarissa kuunnellessa. "On se vaan kuule Taistoo törkeetä, että nämä vinosilimät tulloo työt meiltä viemään, niiii".
No oikeessa olivat. Työteliämpää väkeä, kuin senaikuiset Vietnamilaiset, saa hakea. Ja mannet saivat rauhassa jatkaa töitään. ;-)
Eila Kännö osasikin kotoutushommat.
Mennyt on sekin maailma
Eila Kännö osasikin kotoutushommat -nykymeininki mm. vietnamilaisten kanssa onkin mielenkiintoista. Fattasta liksat ja asunnot missa asuu kirjoilla liikaa vakea. Osa painaa verokortilla, paljon myos pimeasti. Vakea olisi tulossa,tyoteliasta kylla,Eurooppaan vailla mitaan edellytyksia tyomarkkinoille. Ainakaan toihin mista maksetaisiin velvoitteet ja sama koskee perustettuja yrityksia mika aiheuttaa vaaristymia aloilla.
Sama koskee lahtomaata. Ei ole kuulunut veronmaksu edes maan tapaan, vaan rahoitusta hoidetaan mm. ulkomaisilla projekteilla. Valmista ei nayta yleensa tulevan vaikka vuosikymmenet syydetty systeemille. Valmistakin yksittaisesti hyvalla vedolla joskus tulee sentaan. Oi aikoja ja myytteja kansakunnista mihin uskoa.
Oikeasti
Kyllä Soini on saanut kaikki mukaan keskusteluun. Tässä maassa on mm. venäläisiä, jotka ovat opetelleet suomen kielen ja kulttuurin parissa vuodessa. Kaikki ns. maahanmuuttajat eivät viitsi. Sossuun vaan ja iPhone pyytämään. Meneppä suomensuomalaisena jos tulee tarve...hah!!
Kyllä sieltä sossusta saa
myös huonekalut, lautasantennit, telkkarit, vaatteet yms. Diskorahaakin saa kun osaa pyytää!
Niin mutta
Kyllä sosiaalimamut saa sossusta mitä vaan mutta et sinä koska olen suomalainen ja veronmaksaja.
Ja jos vielä hölmöyksissäsi ole tehnyt ikäsi työtä ja maksanut kaksiosi velattomaksi se sinun täytyy ensi myydä ja heittää huonekalut perässä kadulle tai myydä nekin ja käyttää elämiseen ennekö sossun ovi sinulle avautuu.
Eli mamuille menee kaikki mitä tienaat.
Onhan tuossa järkeä.
Suomi on muutenkin yksi vaikeimmista kielistä oppia.
Mielenkiinnolla näkisin millä tavoin käytännössä mm. loppukoe muotoillaan, keskitytäänkö siinä kielioppiin vai saako parhaat bointsit esim. ymmärrettävästä aineesta, vähintään 15 sivua etc? Kieliopin voi varmaan suurelta osin unohtaa, ehkä pari extrabojoa jos osaa jopa taittaa sanat niinkuin kuuluu taittaa.
Jotenkin sitenhän se kuuluisi tehdä ettei loppukokeessa ole vain tyhjiä kohtia kesken lauseita, jotka voi sitten ennalta luntata jostain. Menee muuten hukkaan nekin rahat.
Uutinen, Suomeen uusi pääimaani
Suomen islamilainen yhdyskunta saa uuden pääimaanin.
KETKÄ RAHOITTAA tuota yhdyskuntaa ??
Lankiselle sanoisin, ettei suomi ole sen vaikeampi kuin vaikkapa Eesti. Paljon vaikeampi on suomalaisten opetella irakia.
No juu
Sikäli että irakia kai kirjoitetaan vasemmalta oikealle ja on eri kieli kuin arabia...?
Kertokaa nyt ihmeessä suomalaisille
Husein ja Anni tämänhetkiset maahanmuuton kustannukset esim. yhdistyksiin säilöttyjen työpaikkakuluineen, juristi- ja muine palveluineen. Tarkastetaan sitten miten paljon suomalaisten selkärangasta voi vielä repiä ylimääräistä uusiin ideoihinne. Tosin ne kansanedustajien karatekerhot ja torkkupeitot taitaa aika hyvin suojata liian kansaäánen kuuntelemisen.
Vihreät aate muuttumassa vain vaaleihin?
Ihmetyttää miten yhtäkkiä on Vihreiden asenne muuttunut maahanmuuttajiin. Sinnemäki ja Muhammed ovat kantaansa muuttaneet tosi radikaalisti, sillä aiemmin heidän selvä viestinsä oli että kaikki halukkaat on maahan otettava.
Kaikkea vaalit saavat aikaan, silmän lumettako? Uskokoon ken haluaa, mutta Muhammedin työn kuva tulee muuttumaan radikaalisti, mikäli Vihreät puhuvat tosissaan näistä vaaliteemoistaan maahanmuuton kohdalla. Itse pidän tätä esille tuloa pelkona Persujen menestykseen vaaleissa ja siitä johtuvana "muutosesityksenä".
Vihreät kameleontit
Eipä kulunut montaa viikkoa siitä, kun vihreät haastoivat Persut ajatuksineen päävastustajikseen vaaleissa.
Nyt hypätään jo Perussuomalaisten rattaille ja yritetään körötellä niillä vaaleihin.
Vaalien jälkeen ollaan taas niin stallareita että jotta?