Lauantai 26.5.2012

Syytös Perussuomalaisille: ”Suomi henkisesti 1950-luvulle”

Luotu: 
17.2.2011 17:52
  • Kuva: Petteri Paalasmaa/Uusi Suomi
    Ville Niinistö.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Niinistö kritisoi kovin sanoin Perussuomalaisia blogissaan.

- Timo Soini saattaa julkisuudessa vaikuttaa leppoisalta mieheltä, mutta perussuomalaisten politiikassa ei ole kyllä mitään leppoisaa. Puolueen ohjelmat haluavat palauttaa Suomen henkiselle 1950-luvulle. He haluavat lopettaa ympäristönsuojelun, kaventaa vähemmistöjen oikeuksia, muurautua kiinni vanhan sukupolven teollisuustyöpaikkoihin, Niinistö syyttää.

- Mielestäni on hyvin vahingollista tälle maalle, jos puolueet alkavat nöyristellä oikeistopopulisteja ja hyväksyä heidän poliittisia tavoitteitaan. --- Populistien haaste on otettava vakavasti ja heidän kanssaan on väiteltävä asioista avoimesti, ei asettua makuulle leikkimään kuollutta. Vanhat puolueet eivät halua tähän leikkiin ryhtyä, mutta Vihreät ryhtyvät, hän jatkaa.

Niinistö hyökkää myös RKP:tä vastaan. Ministeri Stefan Wallin (r.) vihjasi, että puolue on valmis samaan hallitukseen perussuomalaisten kanssa.

- Ei kai ole RKP:n puolustaman vähemmistönkään etu, että hallitusvastuuseen nousisi puolue, jonka tavoitteena on kaventaa vähemmistöjen oikeuksia? Ville Niinistö kysyy.

Jaa artikkeli: 

Kommentit

Hauki

Vaikuttaa retoriikalta. Vai mitä vähemmistöjen oikeuksia persut ovat kaventamassa? Jos tällä viitataan esim. perheenyhdistämiskulujen saattamisesta muiden EU-maiden tasolle, ei voine puhua kaventamisesta, vaikka joiden maahanmuuttajien kohdalta faktisesti se sitä tietysti on. Pikemminkin tilanteen oikaisemisesta.

Samalla tavoin esim. vihreät ovat kaventamassa milloin minkäkin ryhmän oikeuksia vaikkapa sananvapauden suhteen.

Henrik Heino

Kyse on ETUoikeuksista. Vihreät vain ovat niin idealismin sokaisemia, etteivät kykene erottamaan oikeuksia etuoikeuksista.

Vihreiden mielestä ihmisten ei pitäisi olla samalla lähtöviivalla, vaan tietyille ihmisryhmille pitäisi järjestää ikuinen ilmainen asuminen ja diskorahat, sukulaisten tuominen veronmaksajien rahoilla sekä muuta kivaa.

Haamu

Alkaa näyttää siltä, että Vihreissä ei ole enää muuta vihreää, kuin kateus. Tässä vaiheessa alkaa lähinnä huvittaa Vihreiden sätkyminen =D

Ja kyllä, tulee Suomen historian mielenkiintoisimmat vaalit. Popparit esiin! =)

jouniv

Vihreiden ajamalla täysin holtittomalla maailmansyleily-mamuilulla monet isompien kaupunkien lähiöt on sen sijaan saatu henkisesti jonnekin 1000-luvulle, mitä tulee vaikkapa naisten ja vähemmistöjen oikeuksiin.

Mieluummin 1950-luku kuin 1000-luku.

Niin, ja nykyisenkaltainen sikamaisen kallis ja kilpailukyvyn tuhoava ympäristönsuojelusekoilu ruuhkamaksupiipertelyineen on yksinkertaisesti lopetettava.

VILENIN

Kyllä Niinistö Ville on oppi-isänsä ja kaimansa O.Ville Kuusisen jalanjäljissä palaamassa 50-luvulle. Kyllä yhteiskuntamoraali oli kuitenkin tuolloin paremmalla tolalla kuin nyt, tosin äärivasurit Ville Niinistön nykytapaan ampuivat propankandassaan kaikkea yhteiskuntajärjestystä vastaan, kuten heidän seuraajansa vihreät nykyään.

Ray

Persulainen arvomaailma on järkyttävä. Se nojaa maailmaan, jota ei oikeastaan ole ollut olemassakaan. Joka tapauksessa suuri harppaus taakse päin.

Puheenjohtajan aborttikanta on kaiken huippu. Eikä hänen arvomaailmansa näytä estävän häntä valehtelemastaan.

Surkeimmat ennakkoluulot arvoiksi! Siinä se on persumaalma.

Allekirjoittanut

Eikä 50-luvun maailmaa ollut olemassakaan?

Kunpa Suomi Soinin johdolla todella voisi palata 50-luvulle. Silloin yhteiskunta oli köyhempi, mutta mutta paljon tasa-arvoisempi.Tulevaisuureen uskottiin, lapsia tehtiin ja Suomea rakennettiin hartiavoimin.

Valitettavasti Ray:n kaltaiset viherstalinistit ovat tuhonneet tämän maan. Nimimerkki MerjaH sanoi kerran osuvasti nimimerkki Ray:sta, että hänelle ei voi vastata, koska ei sano mitään - kusaisee vaan portinpieleen.

Ray on tyypillinen viherstalinistinen ihmisvihaaja. Varsinkin Timo Soini näyttää joutuneen Ray:n hampaisiin.

Ray

Hän ei ollut tehnyt ilmastopaperia Brysselissä 1,5 vuotta. Hän valehteli.

Hänen aborttikantansa on hirvittävä.

50-luku ei ollut mikään kultainen vuosikymmen. Tosin kaikkien ei ollut pakko lukea ruotsia, koska maksullisiin oppikouluihin karsiutui vain osa ikäluokasta.

Soini ei ole sen huonompi kuin kukaan muukaan poliitikko. Hän on kuitenkin protestin harjalla ratsastava arvokonservatiivi populisti.

Se on syytä ottaa huomioon.

MattiMeikäläinen

on pakko suostua Persujen kaa hallitukseen, mikäli sinne mielivät. Ja tottakai mielivät, se paikkahan kuuluu heille!

Mitä tulee Villen puheisiin, niin tyypillistä Vihreätä. Ei täällä kukaan ole Suomea viemässä 50-luvulle vaan vastaamassa 2000-luvun haasteisiin. Virheiden linja on ottaa kaikki haasteet tänne, ja miettiä sitten miten niiden kanssa pärjätään...no verottamalla lisää vihreitä veroja!

Tulis jo ne vaalit!

raven

Minusta kun tuntui ennen Perussuomalaisten nousua kuin olisimme valumassa takaisin neuvostoaikaan, jolloin virallista totuutta ei tohtinut ääneen kyseenalaistaa. Mutta nyt mielipideilmasto on jollain tapaa vapautunut ja muuttunut vähemmän ahdistavaksi. Sekös Villeä nyt harmittaa? Oliko tavoitteena laajentaa vähemmistöjen oikeuksia juuri enemmistön kustannuksella?

yypee

Sen lisäksi Villeä erityisesti harmittaa se, että Vihreät eivät vieläkään päässeet suurten puolueiden joukkoon. Edellä mainittujen asioiden lisäksi häntä saattaa harmittaa sekin, ettei itse keksinyt Perussuomalaisten dogmeja sovellettuina Vihreiden käyttöön.

caballero

Kun Persut pääsevät hallitukseen,niin nämä viherstalinistit
putoavat 50-luvulle aivan varmasti.Silloinhan ei näitä kiilusilmiä ei vielä edes ollut hallituksessa.
Tämä v-mainen Niinistökin saa heittää haaveensa ministerin
paikasta,niinkuin muutkin vihertantat.

intiaani

Virheiden puolueen edustajien mielestähän esimerkiksi nykyisen päästökauppajärjestelmän korvaaminen paremmalla ja reilummalla on synonyymi ilmastonmuutoksen kiistämiselle. Tosin privaatisti ja rivien välissä heikkoudet myönnetään, mutta niille ei kai vain haluta edes yrittää tehdä mitään.
Ei ole kuulemma realismia - no eipä ole nykyisessäkään roikkuminen.

Ei siis ole mikään ihme, että persujen suosio kasvaa, jos vastassa on tietoisesti noin typeriä puhuvaa porukkaa.

JAK

"...- Mielestäni on hyvin vahingollista tälle maalle, jos puolueet alkavat nöyristellä oikeistopopulisteja ja hyväksyä heidän poliittisia tavoitteitaan..."

Nooh...miksi ei??? Onhan tässä viimevuosina hyväksytty vasemmistopopulistien eli vihreiden ja muiden vasureiden ihmisvihapolitiikkaa. Vihreiden ollessa hallituksessa Suomi on ajettu isoveli-valtioksi ja kansan lompakot tyhjennetty idioottimaisilla ympäristömaksuilla ja energiaveroilla.

Aku

...jos joku ei hurraakaan ilmastoaneiden ostamiselle että torjuttaisiin tätä hirveää lämpenemistä.
Se nyt ainakin pitäisi kaikkien tuomita että joku uskaltaa kyseenalaistaa Suomen aseman koko maailman sosiaalitoimistona! Miksei ihmiset tajuu että ihan niinq nazii!!!

ristoi

Eipäs taida olla vihreiden V. Niinistöllä edes mielikuvaa 50-luvulta. Se on muuten muistini mukaan ihan Suomen parasta aikaa. Näin vanhempana tajuan, miten läheisessä menneisyydessä hirveä sota oli, mutta ehkäpä se, että tulevaisuus ei voinut ainakaan olla pahempi, loi osaltaan hyvää henkeä?

Joka siis äänestää 50-luvun toiveikasta henkeä vastaan, on epäisänmaallinen ja toivoton. Ilmeisesti voi olla vielä vihreäkin.

kyy

1950-luvulla vallitsi paljon muutakin kuin toiveikas henki. Ahdasmielisyys, patakonservatiivisuus, hurraa-isänmaallisuus, yhdenmukaisten mielipiteiden pakko mm. Kekkosen johdolla, Neuvostoliitto. Vain muutaman mainitakseni.

Se oli varmasti totta että pahemmaksi ei voinut enää mennä.

JAK

Kuvasit tuossa hienosti nykysuomen. Ahdasmielinen kuten aina. Isänmaallisuus on kohtuu voimissaan (mikä hyvä). Patakonservatiivisuudesta ovat pelargoniahattutädit mm. vihreiden johdolla pitäneet hyvää huolta, kuten myös yhdenmukaisten mielipiteiden pakosta (tupakkalaki, viinamainoskiellot, jne, jne...). Kekkonen puuttuu, mutta Venäjän perää nuollaan.

tuomokokko

Kekkoslaisuus alkoi rakentua 50-luvulla, mutta ei missään nimessä hallinnut yhteiskuntaa. Urkki oli tuolloin ns. heikko presidentti, joka oli kuin sattumalta voittanut vaalit. Häntä (persoonana ja poliitikkona) mollattiin säälimättä, ja hänen isänmaallisuuttaan epäiltiin aivan julkisesti.

Sosiaalinen turvaverkko oli 1950-luvulla nykytilanteeseen nähden niin heppoinen, että jokaista 2010-luvun poliitikkoa hirvittäisi. Se varmasti osaltaan pakotti ahkeruuteen, sisukkuuteen ja vastuuseen! Maahanmuuttoa ei ilmiönä ollut, mutta olipahan suuria suomalaisperheitä maalaispitäjät pullollaan.

Hymiö

Ja oli kylmä sota. Ei niin kauhean kivaa aikaa.

Seitskytluvulla vasta vihreät keksivät, että vesivoimaa pitää estää ja kahlitsivat itsensä ketjuilla jokienvarsiin. Nauru kelpaa vieläkin. Hahhahhahhaa villeniinistöt. Nyt vesivoima on heidänkin mielestään parasta. Typerämpiä ajattelijoita kuin vihreät 'ajattelijat' ei Gaia pinnallaan kanna.

haapavaara

Ota oppia setämiehestäsi, ja käyttäydy.

Tämä ei ole kannanotto Persujen puolesta, mutta tämä linkki kavalkadi kertokoon mitä vihreät ovat:

Yksi
http://haapavaara.wordpress.com/2010/06/15/vihrea-tulevaisuus/

Kaksi
http://haapavaara.wordpress.com/2010/10/07/10-10/

Kolme
http://haapavaara.wordpress.com/2010/08/13/vihrea-tulevaisuus-kirjallise...

Neljä, kun olet näin pitkälly päässyt, on aika
http://www.youtube.com/watch?v=pjBDK35FRjo

Matti O Koskela

"Puolueen ohjelmat haluavat palauttaa Suomen henkiselle 1950-luvulle."

Etpä arvannut kuinka oikeassa oletkaan, Ville Niinistö. Juuri siksi Suomen kansa heitä niin rajusti kannattaakin. Ihmisten mielissä on virinnyt toivo, olisiko se sittenkin mahdollista.

Päästä tästä politiikan vihreästä loiskiehunnasta takaisin oikeiden ihmisten moniarvoiseen humaaniin elämään, jossa perusarvoja ja lähimmäisiä kunnioitetaan ja kuunnellaan.
Takaisin 50 luvun Impivaaran onnelaan.

hoikkapoika

silloin ei ollut vihreitä,ei työttömyyttä,ei renkutus lauluja.Ihmiset oli valmiita rakentamaan Suomea.Säännöstelyä taisi olla,mutta on sitä nykyäänkin.Kohta ei saa,eikä ole varaakaan lämmittää taloaan.Kaiken hyvän on vihreät tuhonneet.Jos PerusSuomalaiset lupaa sen takaisin,niin äänestetään.
Keskusta lupasi 200000 työpaikkaa,vähemmän,kuin eläköityy.
Kokoomus ainoastaan lisää veroja ja maksuja.

intrigööri

Jos olisin tuhma, toteaisin, että vihreiden opeilla siirtyisimme nopeasti 1930-luvun Saksaan. Yhtäläisyyksiä silloin vallinneihin oppeihin löytyy. Koska olen kiltti nuhjake, tuumin vain, että uhkana olisi paluu 1930-luvun laman tunnelmiin.
Suomessa 1950-60 -luvut olivat ihmisille hyviä aikoja. Kohtalaisen myönteinen kehitys jatkui jopa 1980-luvun lopulle asti.
Niinistön vaalitekokiukuttelu osoittaa taas kerran sitä, ettei vihreillä ole paljon mitään yhteistä tavallisten suomalaisten kanssa. Älä Ville välitä, puppusitiossa saa sitten neljä vuotta rauhassa räksyttää!

jkalervo

Minulle on annettu ymmärtää, jonka hyvin uskonkin, että silloin elettiin aikaa jolloin katsottiin eteenpäin ja arvotkin oli kohdallaan.Heikki Turusta lainatakseni 50-60-luvun taite oli aikaa johon aika olisi tietyllä tavalla saanut pysähtyä; kaikilla oli töitä ja oltiin suhteellisen tyytyväisiä elämään.Kaikki tiesivät myös paikkansa ja oltiin tyytyväisiä siihen mitä oli.Myös usko tulevaan oli varmasti lujemmassa vaikka iso itäinen naapuri asettikin monenlaiset raamit tekemisille ja sanomisille.Vielä kun sota-ajasta oli niin vähän oltiin tyytyväisiä vähempäänkin.Nykyään näyttää ja tuntuu siltä ettei osata olla tyytyväisiä siitä mitä on.

Hakkuri

Silloin 50-60 -luvulla ei ollut kaikkea, mutta oli rahaa ruokaan, asumiseen ja normaaliin elämään sekä lupaus paremmasta. Nyt on kyllä kaikkea, muttei rahaa ruokaan, asumiseen ja normaaliin elämiseen sekä varma takuu huonommasta huomisesta vanhojen eväin.

Valitsen Persut mielelläni. Voi olla ettei tilanne muutu hetkessä paremmaksi, mutta tärkeää on saada puhuvat nuket vallasta joilla suu käy papupadan lailla. Kenenkä äänellä puhutaan, jätetään aina tietoisesti hämärän peittoon.

vinbju

Entäs sitten enemmistö? Eiko meillä valkoisilla lihaa syövillä heteromiehillä ole mitään oikeutta? Miksi meidän pitäisi hyysätä sudanilaista hiv-positiivista raiskaajaa täällä Suomessa? Tai bussikuskin teho-osastokuntoon hakanneet irakilaiset oluenjuojat, tuhopolttajat, kerjäläiset, varkaat, sosiaalitukien väärinkäyttäjät. Miksi meidän pitäisi maksaa heidän kaikkien ylläpito veroillamme?
Vihreä puolue on aikoinaan Stasin keksimä Saksan Liittotasavaltaa harhaanjohtava hirvitys, yhtä lailla näkyvät yrittävän saada Suomenkin tuhotuksi.
Kyllä nyt on saatava kurinpalautus aikaiseksi, kansa joukolla ääniuurnille ja vanhat puolueet nurin!

amakela

Kyllä on omena pudonnut kauas puusta. Kuinka kukaan voi olla noin imbesilli. Mutta kuten ympäristönsuojelija Niinistö (kerran viikossa ruotsiin lentokoneella ja takaisin) toteaa vihreät ovat tehneet kaikkensa teollisuustyöpaikkojen hävittämiseksi.

TSV

Kundi joka sanoi, että on poliitikkojen tehtävä viedä kansakuntaa eteenpäin ja opettaa kansaa näkemään asiat OIKEIN (vapaasti lainattu).

Ville on vielä pahempi kuin Soini, koska Soini on sentään realisti. Niinistön Villellä on ideologinen suuntaus tiettyihin asioihin ja hänen mielestään on aivan sama onko kansa tyhmä jos se ei tajua mitä hän yrittää, mutta hänen utopiaansa pitää päästä. Ville onkin pahaakin pahemmin Ruotsin vasemmiston aivopesemä, hmm.. mistäköhän nämä ideat olisi saatu, ettei olis vaan kotona opittu? Eikö "aidon" miehen pitäisi lähteä tukemaan vaimon uraa Ruotsiin ja jättää Suomi rauhaan?

Toisaalta täytyy antaa krediittiä siitä, että negatiivisesta tuloverosta (kansalaispalkasta) ollaan samaa mieltä, siis jos Ville on ymmärtänyt asian oikein ja tietää keneltä tämä idea tuli?

Brandheim

Laitetaan Suomen kansa maksamaan ilmasto.Aurinkokin nauraa vihreiden päästökaupalle.Miten saadaan Suomen velka pienemmäksi/henkilö.Tuodaan lisää maahanmuuttajia pari miljoonaa kappalette niin osuus melkein puolittuu.Näin vihreät tekevät.Kaikki on Suomalaisten syytä.
Eläköön vihreiden myynti ilmasto.

Brandheim

Perussuomalaisten kannattama edellinen puolue eli SMP ,piti ekologisen kokouksen Tampereella jo 1978.Vihreät perustettiin vuonna 1988 jolloin he kopioivat Tampereen kokouksen ohjelman SMP:ltä.

Vihreiden olisi hyvä myös lukea Perussuomalaisten säännöt , ennenkuin alkaa syytellä muita puolueita taaaksepäin historiassa hinaamisessa.Eniten sitä mennään taakspäin kun maksetaan kokomaailman synnit,pieni kansa ja suuret tulot käy sotia ympäri maailmaa ja ottaa pakolaiset elättääkseen itse.Järjetöntä touhua.

Ketä muita vihreät haluavat syyttää lautakasan piilottelijoiksi ja rahan levittelijöiksi tai vanhojen mummojen ulostelaitosten asentajiksi.Ruotsinkielikin pitäisi taipua eduskunnassa kun valehdellaan mistä vaalirahat tulevat.Eipä kunnioiteta lakeja jotka on 50 luvulla olleet olemassa.

Ensio

Vihreät pelkäävät persuja, vaikka ei ole pelkoa siitä, että vihreät menisivät persuja äänestämään.
Miksi vihreät siis pelkäävät persuja?
Ovatko persujen kannattajat niitä, jotka ovat eniten kärsineet vihreiden politiikasta?

Matti O Koskela

"- Ei kai ole RKP:n puolustaman vähemmistönkään etu, että hallitusvastuuseen nousisi puolue, jonka tavoitteena on kaventaa vähemmistöjen oikeuksia? Ville Niinistö kysyy."

Jos rikkailla rantaruottalaisilla onkin ikiaikainen, kannatukseensa millään lailla perustumaton nautintaoikeus vallasta, luulee Niinistö vihreällä vähemmistöllä olevan samanlainen. Tyypillistä stalinistillista harhaa.

Sitä kun on tyhjästä paha nyhjäistä. Vihreältä kutistuvalta vähemmistöltä kun ei voi kaventaa sellaista, mitä ei ole olemassakaan. Lienee karmeata herätä kun käsi on potassa.

puutarhamies

on henkisesti 50-luvulla sillä erolla, että SDP:lla ei ole tarjolla nykypäivään kuin Unelma-höttöä ja muuta populismia. Perussuomalaisilla on.

En ole löytänyt Soinin linjoista populismia, vaikka toimittajat ovat sillä yrittäneet ratsastaa. Osuvat Soinistiset sananlaskut ei ole sitä, vaan esiintymistaitoa ja suurta kielellistä lahjakkuutta. Esim: "Meloonin kokoiseen päähän ei saa lippalakkia." (EU:n talouskuri). Silti en aio äänestää Perussuomalaisia.

Ensio

Vihreä ymmärrys riittää suurinpiirtein kannatusprosentin suuruiseen osaan kansan elämästä.
Lopusta heillä ei ole käsitystä.
Tämän suuri enemmistö kansasta näkee ja tuntee joka ikinen päivä elämässään.
Mikään poliittinen ryhmittymä ei ole niin kaukana reaalielämästä kuin vihreät.
Heitto 50-luvun luvun suuntaan on vihreiltä typerä.
50-luvulla perheenisä pystyi elättämään palkallaan perheensä, vaikka vaimo ei olisikaan ollut töissä. Elo oli toki niukkaa.
Tänä päivänä perhe on kooltaan pienempi, mutta ulkopuolisia syöjiä pöydässä on enemmän.
Kansan mitta on täysi maailman syleilemisestä mihin hintaan tahansa ja veronmaksajien rahoilla.
Vihreiden myyräntyö EU:ssa Suomen syömiseksi ja työpaikkojen tuhoamiseksi ei ole jäänyt kansalta huomaamatta.

marja hämäläinen

Soinin mallissa puututaan globaaliin ilmastonsuojeluun tehokkain keinoin eli se joka saastuttaa maksaa. Monikansalliset suuryritykset joutuisivat vastuuseen ympäristölle tekemistään tuhoista esim. Intiassa ja Kiinassa.
Hiilidioksidin talteenottojärjestelmien kehittämisellä ja kaupalla Suomi saisi vientiä ja auttaisi oikeasti. Nykyisillä Suomen toimilla ei ole ilmaston kannalta maailmanlaajuisesti mitään merkitystä ilmastonmuutoksen ehkäisyssä.
Suuria velkoja ei makseta pelkillä alv- tuloilla kansan osatokyvyn rapistuessa radikaalisti. Siihen tarvitaan vientiä, modernia, nykyaikaista teollisuutta ja alihankintaketjuja työllistämään. Koko kansa ei voi olla palvelualalla tai julkisissa viroissa. Vihreiden tulisi siirtää oma ajattelunsa globaalille tasolle ja tarkastella asioita laajemmin.

tarkkailija-vm59

Vaikka en ole sen paremmin perussuomalaisten kuin vihreidenkään kannattaja uskallan kritisoida enemmän vihreitä kuin perussuomalaisia.

Ensinnäkin vihreiden ideologia perustuu ihmisten syyllistämiseen ja peloitteluun. Tässä suhteessa he muistuttavat menneisyyden synkimmän ajanjakson kirkkoa. Vihreä ideologia on ollut kaikissa keskeisissä pelkotehtailuissaan aina väärässä. Ei ole tullut väestöräjähdystä, ei ole tullut metsien kuolemaa. Ei ole olemassa ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta apokalyptisine vedenpaisumuksineen.

Sen sijaan on ollut vihreän ideologian mukaista Suomen museointia, DDT:n kieltämistä tuhoisina nälkäkatastrofineen kehitysmaiden ihmisille ja nyt mm. geeniviljan vastustamista vaikka juuri Afrikan elintarviketuotannolle geenituotanto olisi askel kehitykseen. Vihreät ilmeisesti haluavat afrikkalaisille vain hurskasta kurjuutta ja tehotonta luomua oman ideologiansa ahtaissa rajoissa.

Vihreys on demogratian suurinpia ongelmia myös siinäkin suhteessa, että he kiistävät maahanmuuton valtavat demografiset seuraukset Euroopalle. Vihreiden hyväuskoisuus ja toisaalta fanaattisuus oikeaoppisuudessa on niin peloittavaa laatua että olisi jo korkea aika panna sulku tuolle hulluudelle.

vegai

Ei tullut väestöräjähdystä? Onko sinusta maailman väkiluku kääntynyt laskuun?

Ei tullut metsien kuolemaa? Onko sinusta maailman metsien pinta-ala kasvamassa?

Ei tullut ilmastonmuutosta? Ilmastonmuutos ON JO, ja se näyttää korreloivan vahvasti ihmisten toiminnan kanssa. Havainnot voivat osoittautua jonain päivänä vääriksi, mutta onko järkeä riskeerata seuraavan sukupolven maailma sen takia, että "tulis vähän kalliiksi"?

Luonnossa on monta esimerkkiä eläinten (myös ihmisten) lyhytnäköisestä toiminnasta, jotka ovat johtaneet totaaliseen katastrofiin. Pääsiäissaaret esim. Ei ole mitään syytä olettaa, etteikö meille voisi käydä planeetanlaajuisesti samoin.

pilari

ja myös luonnonsuojelua, mutten aio äänestää vihreitä. Vihreät ovat muuttuneet moraalinvartijoiksi niinkuin kristillisdemokraatitkin. Kumpaakaan ismiä ei tässä maassa tarvita.

Sen sijaan tarvitaan tervettä järkeä, ja ehkäpä jossain määrin suvaitsevaisuuttakin.

Mamma Mia

1950-luvulla ei ollut eläketurvaa, lapsilisät olivat suurin piirtein tyylillä "kahvipaketti kuukaudessa". Ei ollut kummosiakaan vuosilomia sen sijaan oli 6-päiväinen työviikko. Vanhusten hoito oli kerjäläisten asemaan verrattavissa saatika vammaisten, joita ei pidetty ihmisinä ollenkaan. Ei ollut kunnallista terveydenhuoltoa eikä mahdollisuutta viedä lapsia kunnalliseen päivähoitoon. Lastensuojelu oli lapsenkengissään. Naiset pysyivät kotona hoitamassa lapsia ja usein myös puolta muuta sukua.

Ei ollut kunnollista ehkäisyä, ei laillisia abortteja, avioerot olivat suuri häpeän aihe, vielä suurempi häpeän aihe, jos satuit syntymään avioliiton ulkopuolella. Avoliitot olivat pannassa. Voimakas syyllistävä häpeäkulttuuri vallitsi.

Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Tätäkö haluatte ja ihannoitte? Muuttakaa siinä tapauksessa kehitysmaihin, pääsette nauttimaan "hyvistä vanhoista ajoista", ajasta ennen sivistystä ja tasa-arvoa.

PS on äärioikeistolainen puolue, siis asenteiltaan fundamentalistinen ja sovinistinen.

En ole vihreä, mutta jos vähänkään tutkitte EU:n puoluekenttää huomaatte, että Vihreät EIVÄT ole vasemmistopuolue. Vasemmisto ja SDP ovat.

Ensio

Villi Niinistö on avauksellaan puhunut 50-luvusta, joka avaus on potaskaa ja voidaan laskea vihreiden vaalipropagandaksi.
Jos suomalaiset ovat huolissaan yhteiskunnalle järjettömiin hintoihin nousevasta vihreästä politiikasta, niin heillä täytyy olla oikeus äänestää sen mukaisesti.
Esittäkää vihreät teesinne, joissa lopetetaan maailmojen halaaminen suomalaisten veronmaksajien rahoilla.
Niinistö haluaa hämätä ja viedä keskustelua sivuraiteille.

puutarhamies

Siinä ei ole häivääkään uudistusmielisyyttä. Päinvastoin se on patakonservatiivinen ja ajastaan pois pudonnut. Työväen asioita se ei ole ajanut vuosikymmeniin. 60-luvun puolivälissä SDP muuttui enemmän toimihenkilöpuolueeksi ja sai Kokoomuksestakin uusia äänestäjiä. Moni duunari on pysynyt mukana tähän asti, kun eivät ole löytäneet sopivampaakaan.

Nyt on Vasemmistoliiton lisäksi toinenkin työväenpuolue. PeSut eivät ole vasemmistopuolue, mutta työväenpuolue se kyllä on. Se kalastaa niin samoilla vesillä Demareiden kanssa, että yhteistyötä näiden kahden kesken tuskin syntyy.

Vihreistä tekee vasemmistopuolueen lähinnä radikaali ja ihanteisiin pohjautuva uudistusmielisyys.

Sosialismin kannattamisella ei ole yhteyttä vasemmistolaisuuteen ihmisoikeuksienkaan kannalta, vaan se on fasismin toinen nimi.

TSV

"En ole vihreä, mutta jos vähänkään tutkitte EU:n puoluekenttää huomaatte, että Vihreät EIVÄT ole vasemmistopuolue. Vasemmisto ja SDP ovat."

Vihreät on vasemmistopuolue. Joka puolella maailmaa Vihreät asettuvat joka täysin vasemmalle tai jonnekin demarien tasolle. Suomessa Vihreät esittelevät ideoita ja poliittisia päätöksi, jotka ovat hyvinkin vasemmalta. Itseasiassa kansalaispalkka (jos he edelleenkin tarkoittavat Friedmanin esittelemää?) on ainoa "oikealta" tuleva asia mitä he kannattavat ja se onkin sitten niin paha asia ettei kukaan muu puolue sitä kannata, paitsi Vasemmistoliitto, mutta he eivät ole ymmärtäneet että jos saa kansalaispalkkaa ei muita tukia tule, eikä ole KELAa minne voi mennä itkemään.

Brandheim

Pientalonpoijat ? äärioikeistolaisia,SMP ?,äärioikeistolaisia.Joku juuri selitti,että väestöliitto on perustettu,jotta suomen kansa lisääntyisi ja jaettiin kaikille lapsilisää,sitten tarvitaan maahanmuuttajia kun lisxääntyminen loppui.Koita nyt kuitenkin asennoitua siihen mitä kukin on.Perussuomalaiset toimii ilman puoluekuria, eli siellä on myös sinun mielipiteitä kannattavia ihmisiä.Jatka sinä listaasi loputtomiin ja katso lopulta listasi perään ,onko siellä sinun vapautesi.??

puutarhamies

löytyy Sosiaalidemokraateista ja osin Kristillisdemokraateista. Tulevaisuuden Terveysdemokraateista ei vielä tiedä. Nimi olisi pahaenteinen.

Mitä enemmän kansan demokratiaa nimissä korostetaan, sitä pahempi pakkovalta on aina kansaa terrorisoimassa.

Vasemmistoliitossakin olisi aineksia vasemmistopuolueeksi, kunhan vanhat stalinistiänkyrät, jotka ovat puhdasoppisia fasisteja, poistuvat vanhuuden lepoon.

leivotaan baakkelssi

Vihreät on noussut nykyiseen asemaansa lähinnä Hesarin ja Ylen propagandan ansiosta. Nyt internet on murtanut valtamedioiden mahdin ja jälki on rajua. Perussuomalaiset palauttaa Suomen, ei takaisin 50-luvulle, vaan tähän päivään. Arvoliberaalin manipuloinnin aika on ohi. Ville Niinistö, tervetuloa 2000-luvun Suomeen.

Salon Petri

Vihreistä on tullut vanhan vallan valtapuolue. Se ummistaa silmänsä ja korvansa suomalaisiin kohdistuvista ihmisoikeuksien sekä oikeusturvan loukkauksista.

Toivottavasti 2 miljoonaa nukkuvaa lähtee suurin joukoin liikkeelle 17.4.2011.

Tässä muutamat asiakokonaisuudet, joita voi onneksi kysyä jokainen halutessaan avoimelta internetiltä:

Suomen ihmisoikeustilanne
kahden lääkärin loukku
vakuutuslääketiede

Vihreiltä itseltään ei enää vastauksia saa. Onneksi meillä on avoin internet. Ainakin toistaiseksi.

Brandheim

Olet oikeassa ,siellä oli vielä talkoohenkeä ja rehellisyyttä,onko siinä jotain pahaa rouva kyy.??

TapioTTT

Me 30-70 lukulaiset rakensimme koko suomalaisen nykyisen yhteiskunnan mutta mitä me saimme, täydellisen kaaoksen.

Nyt riittää taistolaiskommarit !

Brandheim

Kyllä saitte kaaoksen aikaan jota Perussuomalaiset joutuu korjaamaan.Minäkin olin rakentamassa Suomea, mutta en ole ollut päättämässä,nyt aion olla!
Vai riittää taistolaikommareita.??

Piski Uskii

Mielestäni nykyiseen vihreään politiikkaan liittyy samaa viherfundamentalistien tiukkapipoisuutta kuin aikalaisiin "taistolaiskommareihin" omassaan. Viheraate on generoitunut sitten Linkolan ja sumeutettu muihin yhteiskunnan ilmiöihin ja ismeihin, eräänlaiseen seisovaan pöytään, jossa tavallisen äänestäjän kannalta viheraate on hämärtynyt kuin SDP:n "työläispolitiikka" Forssan ajoilta.

Puhutaan rintaäänellä vain yhteisvastuusta, joka käytännössä tarkoittanee Suomen vähittäistä sitouttamista koko maailman ongelmien pelastajaksi ja jossa vihreätä on vain vaate, lapsellisen tekoleikillinen leijonan kuva ja Niklaksen Uusi Suomi, että saadaan joukot liikkeelle -vielä!

Vihreät on tyypillinen pappa betala akateemisten, arkielämästä syrjäytyneiden ja tekemisen puutteesta turhautuneiden puolue. Tavoiteideaali on vain heidän omassa mielikuvituksessaan. Puolueen sotkuinen talous- ja yhteiskuntapolitiikka kertoo, että puolueella ei ole mitään hyödyllistä vastikkeeksi annettavaa äänestäjilleen.

-