Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini katsoo, että mieluisimmat hallituskumppanit löytyvät keskustasta ja sosiaalidemokraateista. Helsingin Sanomien mielipidemittauksessa toiseksi suurimmaksi puolueeksi nousseen Perussuomalaisten puheenjohtaja korostaa kuitenkin vaalituloksen merkitystä, kertoo Turun Sanomat.
Muitakin hallitusvaihtoehtoja Soini suostuu pohtimaan ja hän huomauttaa, että Suomessa pitää edelleenkin olla enemmistöhallitus.
Keskusta ja SDP olisivat Soinin mukaan perussuomalaisille luontevimmat hallituskumppanit verolinjaustensa vuoksi. Soini vastustaa voimaan astunutta "vihreää verouudistusta" ja on vaatinut sen kumoamista. Kokoomus ja vihreät ovat jääneet Soinin maalitauluksi energiaverotuksessa.
RKP:n Soini ottaisi mukaan hallitukseen, jos se varmistaisi enemmistön eduskunnassa.

Kommentit
RKP on hyvä valinta
RKPläiset tietävät mitä tahtovat, ja ovat hyvin perillä politiikan sisällöstä:
http://haapavaara.wordpress.com/2011/03/19/vaalit-koneeseen/
Senkin sivistymättömät paskiaset, äänestäkää oikein:
Christer Raunio sen sanoo:
http://haapavaara.wordpress.com/2011/03/12/postmodernistisen-paremminvoi...
Selvä peli
Eipä persuja nähdä seuraavassa hallituksessa. (syvä huokaus)
RKP, Kokoomus ja Vihreät pois seuraavasta hallituksesta
Jos RKP tarvitaan seuraavassa hallituksessa varmistamaan enemmistö, niin sillä he taas pystyvät kiristämään "kaiken". Kyllä nyt on aika siirtää RKP vihdoin oppositioon.
Kokoomus jatkaisi Bilderbergiläistä pankkiireiden sanelemaa tuhon tietä.
Vihreän oikeuskäsityksen mukainen rikollisten paapominen pitää loppua.
Kokoomus ja RKP pois
Hyvä tulee ja nyt äänet tuleville hallitsijoille.
Pääasia!
Tärkeintä on saada yli 30 vuotta yhtäjaksoisesti hallituksessa lojunut RKP vihdoin oppositioon!
Pelkästään RKP:n oppositioasema olisi suuri voitto Suomelle ja suomalaisille. Oli hallitus MUUTEN mikä tahansa.
Saataisiin kansan tahdon vastainen pakkoruotsitus vihdoin murtumaan. Samoin ylettömän kalliin keinotekoisen kaksikielisyyden alasajo käyntiin.
Häh?
Eivätkö ruotsinkieliset suomalaiset olekaan suomalaisia? Minkä maalaisia ruotsinkieliset suomalaiset sitten ovat?
Pakkoruotsin kohtalosta päättää Suomen suomalainen
heti kun saadaan sellainen sellainen eduskunta, joka edustaa kansaa.
Ihan jo vaaliteknisistä syistä jokainen eduskunta
Ihan jo vaaliteknisistä syistä jokainen eduskunta edustaa Suomen kansaa. Ja kysyn vielä kerran, eivätkö ruotsinkieliset suomalaiset ole suomalaisia? Jos eivät, niin minkä maalaisia ruotsinkieliset suomalaiset ovat?
Finländare
Eivät siis suomalaisia
hm tiedätkö mitä suomalainen on ruotsiksi?
Oikea vastaus: finländare!
Se termi ei ota kantaa siihen, mitä kieltä kukin puhuu
Kertoo vain kunkin kotimaasta
Kuten olen toisaalla todennut
Eiväthän nuo "pakkoruotsifasistit" mitään tiedä, koska fasistin ei mitään tarvitsekaan tietää. Pääasia on, että on vakaa käsitys, ja että huutaa lujaa.
Ihan turhaa siis kysyä niiltä "tiedätkö".
Kyllä
Osa heistä on aivan taukkeja, joille tärkeintä on saada vihalleen ja ongelmilleen syy. Ja helppo ratkaisu.
Tähän kategoriaan kuuluvat vyötiäinen ja Ryyti.
Sitten ovat nämä ruotsinkielisille muista syistä katkeroituneet, mutta asiansa perustelemaan kykenevät, kuten Tala ja Porra.
Sitten on suuri joukko älykkäitä ihmisiä, joilla on monia hyviä perusteita näkökulmilleen, joita meikäläinenkin lukee aina hyvin huolella.
Mutta kaksi ensimmäistä tyhmää on masentava joukko taukkeja ja onnenonkijoita.
Pakkoruotsifasistit?
Kylläpä osaat vääntää asiat päälaelleen!
Mielestäsi kielivapauden kannattajat eli pakkoruotsituksen vastustajat ovat "pakkoruotsifasisteja"!!!
Eiköhän RKP:n ja muidenkin puolueiden svekojohtajat ole niitä pakkoruotsifasisteja? Hehän ajavat väkisin pakkoruotsitusta vastoin kansan suuren enmmistön tahtoa.
Semantiikkaa ja lipparia
Ruotsalaiselle suomalainen on tavallisesti finne ja joskus finländare. Uskoisin, että suomenruotsalainen kutsuisi itseään finländareksi erottuakseen etnisestä suomalaisesta.
Mitä tulee Soinin hinkuun yhteisestä hallituksesta, niin
keskusta johdatti Suomen EU:n jäseneksi ja sossut pyrkii sen ytimeen, joten persuilta ei riittäisi pelkkä takin kääntö vaan siinä pyörisi jo se lipparikin.
Finländare on se oikea käännös riippumatta siitä mitä joku
keskivertoriikinruotsalainen Suomesta tietää. Se ei ole kauhean paljon. Heille voi olla uutinen, että Helsingfors ja Helsinki ovatkin sama kaupunki!
Perussuomalaiset
På svenska sannfinländarna!
Höpöhöpö!
Suomalainen on finne ruotsiksi ja siten riikit suomalaisia kutsuu. Kuten myös suomenruotsalaiset.
Finländare eli suomenmaalainen on suomenruotsalaisten keksimä ilmaus, jotta heitä ei tarvitsisi kutsua suomalaisiksi.
Nykyinen eduskunta edustaa puoluejohtajia
Kokoomuksen puoluekokouksessa äänestettiin pakkoruotsin poistamisen puolesta, mutta puoluejohto ajoi sen yli.
Joten?
Edustavatko kansanedustajat kansaa vai puolueita? Jos kansaa, niin mitä väliä sillä on, mitä jokin puoluekokous päättää? Ja jos puolueita, niin mitä se kansalle kuuluu, mitä puolueet tekevät? Puoluejohtajillakin on vain yksi ääni.
Ei kovin suuri
Yllätys.
Kansa
Tulee saamaan näköisensä hallituksen, saihan se näköisensä presidentinkin.Äänestäjillä on nyt vajaa kuukausi aikaa selvittää itselleen mitä tarkoittaa sanonta jossa puhutaan jyvien erottumisesta akanoista!
Hautajaiset
Soinin hallitus tai Soini hallituksessa olisi maan etujen hautaus.
Kokoomuksen pääministeriys
on isänmaallinen valinta
http://haapavaara.wordpress.com/2010/06/15/suomen-toivo-isa-katainen/
Älä ole epäisänmaallinen, äänestä Kokoomus johtoon.
Tanskan malli paras persuille
Tanskan kansanpuolue hallitsee maata oppositiosta käsin.Se olisi paras malli myös persuille.Kepu , kok , RKP ja SDP vuorohallituksilla velkaannuttaneet valtiontalouden,kun ovat esiintyneet toistensa vaihtoehtoina , vaikka politiikkansa täysin samanlaista.Muutamalla ministerillä Persut eivät saa uudistuksia läpi ;poliittinen mustasukkaisuus hallituskumppanien taholta on selviö.Uusi puolue ei saa onnistua toisten kustannuksella.Tämä vuosi mennään vanhan hallituksen budjettikirjan mukaan.Sen aiheuttamat virheet kaatuvat uusien ministerien vastuulle.Hallitukseen on mentävä paraatiovesta ja voimalla, jos aikoo saada muutoksia aikaan.Vanhojen puolueiden nimittämät virkamiehet ovat myös vastassa persuministereillä.Harri Holkeria lainatakseni "isänmaata voi palvella myös oppositiosta."
Soinilla alkanut takin kääntö
Jos Soini olisi puhunut samalla tavalla vuosi taaksepäin olisi kannatusluvut aivan toista. Nyt on vara vähän muuttaa mielipidettäkin. Pieni kannatuksen laskukin kävisi päinsä, ettei tarvitsisi ottaa pääministerinsalkkua. Oppositossakin olisi mukava olla, kun sieltä saa huudella ilman mitään vastuuta. Voi olla, että kokoomus joutuu jäämään hallituksesta pois, mutta tuskin Kepu ja sossut kovin helposti sinne menevät. Joutuu Soini kovasti nöyrtymään, jos meinaa hallitukseen saada kavereita.
Kunhan vain vallan syrjään
Soini on ottanut oppia jo etukäteen, nimittäin historiasta. Gallupit eivät lupaa enemmistöä, joten kompromisseja ja opeista lipsumista tarvitaan, kuten kaikilla aina ennenkin.
Periaatteista on varaa pitää kiinni vain ministerintuolilta sivuun jäävillä. Nähdään taas kahdella tuolilla istumista puhtaimmillaan.
Isompi moka
Nyt tuli Soinilta ensimmäinen isompi moka.
Suurin osa Perussuomalaisten kannattajista ei halua nähdä RKP:ta hallituksessa tai olla missään tekemisissä.
Miksei Soini maininnut vaikka saman kokoista Kristillisdemokraatteja? Tai jopa Vasemmistoliittoa.
RKP:n tuominen keskusteluun osoittaa arvostelukyvyn puutetta.
Olemuksestakin sen jo näkee
Soinin lepsuudella ja mukautuvaisuudella ei taida olla rajoja.
Tämä ilmeisesti kuuluu hänen uskoonsa.
ISO MOKA?
Valitettava lipsahdus jonka media uutisoi kuten haluaa. Asiasta saadaan retosteltua vaikka mitä. Jos Timo olisi sanonut että RKP ei ole Perussuomalaisten kanssa hallituksessa, jälleen RKP olisi vetänyt jokaikisen rantaruotsalaisen keskittämään ääniä. Nyt uutisointi pehmentää katsantakulmaa,toivottavasti hallitusneuvotteluissa RKP ei ole kuitenkaan mukana, mutta jos se jää Suokustasta tai unelmahötöstä kiinni, RKP rallattelee hallitukseen ja vielä ilman Persusuomalaisia.
Suomalaisille itselleen olisi reilua herätä ja tajuta se ettei mikään muutu, ellei yksi puolue todella puhdista pöytää kertaheitolla. Siihen on nyt mahdollisuus, se on Perussuomalaiset.
Timpan olisi syytä tajuta että kansan "nousu" on niin lähellä että puheet vanhoista puolueista hallituksessa on syytä lopettaa. Perussuomalaiset(40%) ja Kristilliset(5-7%) ynnä Vasemmistoliitto(4-8%) hallituksessa saisivat parhaan mahdollisen vastaanoton. Tuli sitten vaikka mitä vastaan.
persut pelkää jättää rkp.tä oppositioon
Soinin puheista paistaa että perussuomalaiset pelkää rkp:n jättämistä oppositioon.
Ja se on huono asia - senkin suhteen että rkp jätetään oppositioon voi ja pitää tähän maahan saadaa uutta virettä.
Alkaa hiipiä epäilys onko persuilla edes rohkeutta saati kykyä panna tuulemaan muutosten suuntaan.
Jussi Vaarala
eettis-realistisen aatteen kehittäjä
Somerniemi
Mitäs pahaa???
Mitäs pahaa se RKP sinulle tai jollekulle toisellekaan on tarkkaan ottaen tehnyt?
ei nyt vaan ole
demokratina mukaista että yksi puolue istuu hallituksessa vuosiukymmeniä kuin huonekalu
joka kertoo suomeen sisäänrakennetusta valtarakenteesta joka on syytä panna uusiksi
suomenruotsalaisia vastaan minulle ei ole mitään eikä he käsittääkseni ole pahaa tehneet ja tykkään heistä koska heissä on kuitenkin joku vinkeä hengen vire erilainen kuin suomalaisissa
mutta se on demokratialle paha jos jostakin puolueesta on tullut hallituksen huonekalu - se kuulostaa melkein diktatuurilta
Eihän se nyt noin mene
Hallituksessa istuvat ne puolueet, jotka hallituksessa istumisesta keskenään sopivat. niiden edustajat taas valitsee kansa. Ja se on sitä demokratiaa. Eikä RKP:n koko riitä minkään tasoiseen diktatuuriin.
Jos RKP:n pitkään hallitusuraan on joku "syyllinen", niin se ei suinkaan ole RKP, vaan ne, jotka RKP:n kanssa hallituksen ovat muodostaneet. Olisihan Kako voinut ottaa vaikka Taisto Sinisalon hallitukseensa.
sinä joka aolet niin kriittinen
olet nyt niin autuaan tietämätön etttä saattaisi olla joku valtapoliittinen pysyväistekijä jonka takia "muut aina ymmärtävät ottaa rkp:n hallitukseen"
ja se tekijä ei varmasti ole kielipoliittinen
Kerrohan
Mikä tuo "Valtapoliittinen pysyväistekijä" sitten on?
kyllä se on
pääomapiirien ohjaava ote politiikkaan ihan huonekaluluontoisella tavalla
ja että se liittyy paitsi kv pääoman ohjailuun politiikan suhteen niin jotenkin luullakseni myös ruotsalaisten otteeseen suomeen nähden - johon tietenkin liittyy suomi renkipoika ruotsi isäntä -asenne
"luullakseni"
Siinä kait se asiapohjasi.
vastaa minulle
miksi rkp on ollut eri viivalla muiden puolueiden kanssa hallituspuolueena vuosikymmeniä - ja vielä tavalla joka on vaiettu mediassa kokonaan
asiaa ei koskaan elämöidä mediassa - asia on tabu
miksi
Vastaa ensin minulle
Mihin perustuu tuulesta temmattu väitteesi, että RKP on ollut "eri viivalla" - ja millä ihmeen "viivalla"?
Mitä ei ole, siitä ei voi puhua.
sulla on kumman valikoiva käsityskyky
rkp on ollut hallituksessa yhtäjaksoisesti ties kuinka kauan - muiden on tarvinnut pyrkiä, rkp on päässyt
miksi ei esimerkiksi vasemmistoliittoa oteta hallitukseen, miksei persut puhu siitä, vasemmistoliittohan on hyvin humaani ja epäkiihkoinen tällä hetkellä
oletko sinä kenties suomenruotsalainen vai miksi sinulla on silmämunan kokoinen musta aukko silmässäsi estämässä näkemästä sitä mitä muut näkee
minua tuo vastauksesi ei si9nänsö kiinnosta - minua kiinnostaa miksi tällainen mistä ei voi puhua siitö pitää vaieta tilanne syntyy
MIKÄ ON SUOMEN HALLINNON SUURI TABU
ja minä siis kysyn tutkivana eettis-realistikkona
mistä tässä kaikessa on kyse
ps. älkää sotkeko tutkivaa eettis-realismia tutkivaan journalismiin sillä tutkiva eettis-realismi ei harrasta pujottelua välttääkseen osumasta keppeihin
Voisitko täsmentää
Miten niin "päässyt", miten niin "pyrkinyt"?
Vasemmistoliitto ei ole päässyt hallitukseen, koska kukaan ei heitä hallitukseen halua eikä halua olla hallituksessa heidän kanssaan. Ei kukaan. Mikä tässä on ongelma? Sitä se politiikkka ja demokratia on: jos esittää todellisuudesta irti olevia hassutuksia, kuten vasurit marxismia, niin eihän sellaisia hupsuja kukaan hallitukseen halua.
Opettele lukemaan: Totesin, että "mitä ei ole, siitä ei voi puhua". Siitä tämä nykyinen tilanne syntyy. Kuuluuko "pakkoruotsifasismiin" myös valehtelu ja opponentin kirjoitusten tahallinen vääristely? Minä kun luulin, että siihen liittyy vain lujaa huutaminen.
Oliko tuo viimeinen rivi ehkä kysymys?
onpas tämä
rkp:n pysyväisluontoinen hallitusvalta kerrassaan tulipunaisen kuuma ydinongelma
pidä nyt nestetaso päässä tarpeeksi korkealla ettei pääse ydintangot ylikuumenemaan
pyydä kaveria laskettelemaan korvaasi jos et itse pysty pitämään nestatasoa ylhäällä
Aivan, fiksusti sanottu
Tuon tyyppiset ongelmat ovat ydinongelmia ihmisille, joille on tärkeää löytää joku, jota vihata.
RKP:kö?
Se on ollut ruotsalaisuuden ylikorostuneen aseman takuumies.
RKP:ko?
Pakkoruotsin kyllä ajoivat läpi Kepu ja Kako, ei RKP. Minkä takuumies, siis?
Vanha uskollinen
Se on pitänyt vanhaa aatetta yllä jo vuosisadan. Jos muut unohtaisivatkin, niin se ei koskaan.
Siis kuka?
SDP:ko? Mistä horiset?
RKP perustettiin v. 1906
Aate oli silloin ja on yhäkin tunnettu: ruotsalaisuuden vanhan valta-aseman säilyttäminen mahdollisimman vahvana.
Olet
näköjään lopullisesti irtautunut todellisuudesta. Miltä nirvana oikein tuntuu?
oikeastaan eettis-realistinen aate
sopisi paremmin hallitukseen kuin rkp
:DDDDD
huhtikuu on kuukausista julmin
Timo Soinista pääministeri, tuhoamaan ulkopoliittiset suhteet Eurooppaan. Veltto Virtanen puolustusministeriksi, P. "hauveli" Oinonen opetus- ja kulttuuriministeriksi, R. Vistbacka poliisivaltioministeriksi. Loput ministerin paikoista täytetään eduskunnan ensikertalaisilla.
Suomen tulevaisuus on hyvissä käsissä.
"tuhoamaan ulkopoliittiset suhteet Eurooppaan"???
Tarkoitatko suhteita Venäjään, Valkovenäjään, Ranskaan vai Saksaan - vai johonkin muualle päin Eurooppaa?
Venäjällä jo hykerrellään
Eiköhän tässä puhuta itsestään selvästi Euroopan Unionin jäsenmaista. Soinihan on uhonnut jo, että hän havittelee Suomen irrottamista rahaliitosta ja persut haluaisivat yksipuolisesti vähentää Suomen EU-jäsenmaksuja. Venäjällä Soinin pääministeriys todennäköisesti aiheuttaisi vain tyytyväistä hykertelyä. EU:n heikkeneminen ja Suomen jääminen Naton:n ulkopuolella vahvistavat Venäjän valta-asemaa.
Ei puhuta
"Eurooppa" ei ole sama asia kuin "Euroopan Unioni". Pidä se mielessäsi. Helpottaa oloasi.
Sitä paitsi, jos Suomen ja suomalaisten asioista eivät päätä suomalaiset itse, niin mitä väliä sillä on, päättävätkö niistä Saksa ja Ranska vai Venäjä?
venäjävenäjävenäjä
Erittäin oleellista pilkunsiirtoa. Wikipediakin sen tietää: "Nykyään termiä Eurooppa käytetään lisääntyvässä määrin tarkoitettaessa Euroopan unionin jäsenmaita."
Tietääkseni minulla on äänioikeus EU:n parlamenttivaaleissa ja taitaa se suomalainen komissaarikin löytyä. Lisäksi Suomella on edustajansa EU:n huippukokouksissa ja eduskunta osallistuu EU:n lainsäädännön valmisteluun. Suomen ihmisoikeustilanne ja lainsäädäntö on melkoisesti kehittynyt EU-jäsenyyden myötä.
Voisitko kertoa miten Venäjä edistäisi suomalaisten ihmisoikeustilannetta? Entä oliko suomalaisilla oikeus äänestää Venäjän/NL:n "vaaleissa" kylmän sodan aikana ja 90-luvun alussa? Venäjällä oli kuitenkin merkittävää vaikutusvaltaa Suomen politiikkaan noina aikoina.
Joo
Ja nykyään termiä Amerikka käytetään yhä enemmän tarkoittamaan Yhdysvaltoja. Se ei kuitenkaan tarkoita, että tuo käyttö olisi oikeaa, sillä Obama ei TODELLAKAAN ole Amerikan presidentti, eivätkä kaikki amerikkalaiset yhdysvaltalaisia. Jos sinulle riittää, että sanat tarkoittavat, mitä sattuu, niin eiköhän sklabbata skudeli smmota sumeloon kunma matakuula kutamattoam kanastamstoon. Jooko?
Eu:sta olet oikeassa, mutta et näytä tietävän tietojesi sisältöä. Sinulla toki on äänioikeus EU:n parlamenttivaaleissa, mutta EU:n parlamentilla ei ole käytännön lainsäädäntövaltaa. EU:ssa on myös suomalainen komissaari, totta, mutta komissaarin virkavalaan kuuluu, että hän sitoutuu olemaan ajamatta kotimaansa etuja EU:ssa.
Olet myös oikeassa siinä, että Suomella on edustaja EU:n huippukokouksissa, mutta unohdat, että hän vain edustaa Suomea. Hänen sanomisillaan ei ole mitään merkitystä, ja päätösvalta nolla, niin kuin nyt meneillään oleva tukiaiskeskustelu on osoittanut. Pääministeri ei edes uskalla kertoa, onko jotain päätetty, saati mitä on päätetty - tai siis mitä Saksa ja Ranska ovat päättäneet.
Suomen ihmisoikeustilanne ja lainsäädäntö toki ovat kehittyneet, mutta huonoon suuntaan. Aiemmin lainsäädäntö oli ehdoton ohjenuora, nykyisin viranomaiset ja oikeuslaitos tekevät, mitä huvittaa. EU:lla ei ole MITÄÄN mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan, niin kuin taannoinen lastenkotitapaus osoitaa. "Huomautus" tuli, itsenäisyyden aikaan olisi tullut potkut. Samoin uudet pakkoavoliittolaki ja mukulatupakkalaki osoittavat, mihin suuntaan ollaan menossa. Oikeuslaitoksen mielivalta lisääntyy, kansalais- ja ihmisoikeudet rapautuvat.
Venäjä on tai olisi edistänyt Suomen ihmisoikeustilannetta tasan yhtä pajon/vähän kuin Saksa tai Ranska - ei yhtään. Miksi kukaan muu edistäisi meillä mitään, jos ei siitä itse hyödy? Edes kylmän sodan aikana Suomi ei ollut Venäjän osa, vaan itsenäinen valtio. Nykyisin Suomi on EU:n osa, ja itsenäisyys on vain muisto. Oikeus äänestää Venäjän vaaleissa oli kylmän sodan aikana ja nykyisin tasan yhtä merkittävää kuin oikeus äänestää EU:n vaaleissa. Yhtä tyhjän kanssa.
hölynpölyä
hölynpölyä
19:03 diletantti
"Sinulla toki on äänioikeus EU:n parlamenttivaaleissa, mutta EU:n parlamentilla ei ole käytännön lainsäädäntövaltaa. EU:ssa on myös suomalainen komissaari, totta, mutta komissaarin virkavalaan kuuluu, että hän sitoutuu olemaan ajamatta kotimaansa etuja EU:ssa."
Nyt puhut kyllä omiasi. EU:n parlamentilla on runsaasti lainsäädäntövaltaa, mm. uusi lainsäädäntö vaatii useimmiten parlamentin ja komission yhteisen hyväksynnän. Kannattaa tietää perusasiat, ennen kuin alkaa hölisemään mitä sattuu.
Komissaarit eivät toki voi edustaa omaa maataan näkyvästi, mutta kyllä tietyn maan komissaareilla voi olla omaa maataan koskevaa asiantuntemusta, josta tulee kotiinpäin hyötyä käytäväkeskustelujen kautta.
Väität myös, että äänen vaikutus on nolla. En tiedä mistä olet tämän keksinyt, mutta jos viittaat suomalaisten äänten pieneen osuuteen, niin olet hakoteilla. Siinä tapauksessahan sinun kannattaisi muutttaa vaikka Islantiin, jossa äänestäjän yksittäisellä äänellä on suhteessa suurempi painoarvo. Tai yhtä hyvin voitaisiin jakaa Suomi maakuntarajojen avulla pikkuvaltioihin, joilla jokaisella olisi oma rahayksikkö, yhden valtion talousalue ja kansallisarmeija. Voi, kyllä sitten olisimme vapaita ja onnellisia.
Selkeintähän olisi, jos EU:sta tulisi liittovaltio. Silloin valtarakenne, joka on nykyisen kaltaisessa unionissa kompromissien summa, yksinkertaistuisi. Sellaisen rakennelman voisivat jopa perussuomalaisten äänestäjät ymmärtää.
Minä puhun todellisuudesta, sinä toiveista
"uusi lainsäädäntö vaatii useimmiten parlamentin ja komission yhteisen hyväksynnän."
Komissiolla on esitysmonopoli. Parlamentti ei päätä MITÄÄN, ellei komissio ehdota. Ja jos ei esitys mene läpi, aina voidaan vaihtaa pilkun paikkaa ja äänestyttää uudestaan. Tämä on todellisuutta. Parlamentti on pelkkä kumileimasin ja sellaiseksi osoittautunut. Paras esimerkki on taannoinen "komissiokriisi", jossa parlamentti erotti komission, mutta komissio jatkoi toimintaansa, koska sitä ei voitu erottaa.
Kannattaa tietää perusasiat, ennen kuin alkaa hölistä mitä sattuu.
"Komissaarit eivät toki voi edustaa omaa maataan näkyvästi, mutta kyllä tietyn maan komissaareilla voi olla omaa maataan koskevaa asiantuntemusta, josta tulee kotiinpäin hyötyä käytäväkeskustelujen kautta."
Komissaarit eivät voi edustaa maataan myöskään näkymättömästi. Paitsi jos rikkovat virkavalansa. Rikoksiahan ei voi estää. Mutta monella ulkomaisella asiantuntijalla on usein parempaa Suomea koskevaa asiantuntemusta kuin suomalaisella komissaarilla, otetaan nyt vaikka Rehn tai vielä paremmin Liikanen esimerkeiksi.
Älä sotke toiveita ja todellisuutta. Se on pitkän päälle vaarallista.
"Väität myös, että äänen vaikutus on nolla. En tiedä mistä olet tämän keksinyt, mutta jos viittaat suomalaisten äänten pieneen osuuteen,"
En viittaa. Viittaan todellisuuteen. Suomen painoarvo EU:ssa on -50. Jos muuta väität, anna edes yksi esimerkki, jossa Suomi on ajanut tahtonsa läpi vastoin Saksan ja Ranskan etuja. Hopihop, antaa tulla!
Loistava esimerkki niin Suomen kuin EU:n parlamentinkin "vaikutusvallasta" on parlamentin päätös vähentää istuntoja Strasbourgissa. Pieleen meni, koska Ranska kielsi. Että sellaista "vaikutusvaltaa". Joo.
"Selkeintähän olisi, jos EU:sta tulisi liittovaltio." Lainatakseni taannoista kakomeppiä Pia-Noora Kauppia: "On naurettavaa keskustella siitä, pitäisikö EU:sta tulla liittovaltio. EU ON liittovaltio."
Maan asioista päättämään
Persut, KD ja Vasemmistoliitto. Silloin voisi olettaa, että ollaan maan ja kansan asialla. EU:n nuoleminen on lopetettava, samoin rahan jakaminen ulkomaille. Rkp:ta ei enää koskaan hallitukseen.
Kerropas nyt sinäkin
Mitäs pahaa se RKP on sinulle tehnyt?
hei
miksei nämä kommentoijat mene puheenvuoroon siikalan blogeja kommentoimaan - jotenkin hengenheimolaisenne on siellä
kiteytit ehkä juuri
nykyhallinnon linjan.
"menkää te eri mieltä olevat jonnekin muualle, täällä hoidetaan hommat meidän tavalla, saat olla eri mieltä kunhan olet sitä muualla"
tyhjää saa pyytämättä
rkp , ilmeisesti tyhmyyden tyyssija
http://haapavaara.wordpress.com/2011/03/19/vaalit-koneeseen/
Tyhmyydestä
Tyhmää on kirjoittaa ajattelematta, mitä kirjoittaa, niin kuin sinä.
En ole kokeillut tuota vaalikonetta, muttta uskon tuloksen pitävän paikkansa.
Mietipä tätä: Onko "tyhjää" ja "tyhmää" RKP:ssä vai YLE:n vaalikoneessa? Kumpi laati kysymykset ja niiden tuloskriteerit?
hölynpölyä
"Sinulla toki on äänioikeus EU:n parlamenttivaaleissa, mutta EU:n parlamentilla ei ole käytännön lainsäädäntövaltaa. EU:ssa on myös suomalainen komissaari, totta, mutta komissaarin virkavalaan kuuluu, että hän sitoutuu olemaan ajamatta kotimaansa etuja EU:ssa."
Nyt puhut kyllä omiasi. EU:n parlamentilla on runsaasti lainsäädäntövaltaa, mm. uusi lainsäädäntö vaatii useimmiten parlamentin ja komission yhteisen hyväksynnän. Kannattaa tietää perusasiat, ennen kuin alkaa hölisemään mitä sattuu.
Komissaarit eivät toki voi edustaa omaa maataan näkyvästi, mutta kyllä tietyn maan komissaareilla voi olla omaa maataan koskevaa asiantuntemusta, josta tulee kotiinpäin hyötyä käytäväkeskustelujen kautta.
Väität myös, että äänen vaikutus on nolla. En tiedä mistä olet tämän keksinyt, mutta jos viittaat suomalaisten äänten pieneen osuuteen, niin olet hakoteilla. Siinä tapauksessahan sinun kannattaisi muutttaa vaikka Islantiin, jossa äänestäjän yksittäisellä äänellä on suhteessa suurempi painoarvo. Tai yhtä hyvin voitaisiin jakaa Suomi maakuntarajojen avulla pikkuvaltioihin, joilla jokaisella olisi oma rahayksikkö, yhden valtion talousalue ja kansallisarmeija. Voi, kyllä sitten olisimme vapaita ja onnellisia.
Selkeintähän olisi, jos EU:sta tulisi liittovaltio. Silloin valtarakenne, joka on nykyisen kaltaisessa unionissa kompromissien summa, yksinkertaistuisi. Sellaisen rakennelman voisivat jopa perussuomalaisten äänestäjät ymmärtää.
Minä puhun todellisuudesta, sinä toiveista
"uusi lainsäädäntö vaatii useimmiten parlamentin ja komission yhteisen hyväksynnän."
Komissiolla on esitysmonopoli. Parlamentti ei päätä MITÄÄN, ellei komissio ehdota. Ja jos ei esitys mene läpi, aina voidaan vaihtaa pilkun paikkaa ja äänestyttää uudestaan. Tämä on todellisuutta. Parlamentti on pelkkä kumileimasin ja sellaiseksi osoittautunut. Paras esimerkki on taannoinen "komissiokriisi", jossa parlamentti erotti komission, mutta komissio jatkoi toimintaansa, koska sitä ei voitu erottaa.
Kannattaa tietää perusasiat, ennen kuin alkaa hölistä mitä sattuu.
"Komissaarit eivät toki voi edustaa omaa maataan näkyvästi, mutta kyllä tietyn maan komissaareilla voi olla omaa maataan koskevaa asiantuntemusta, josta tulee kotiinpäin hyötyä käytäväkeskustelujen kautta."
Näytä koko kirjoitus (1904 merkkiä)
Komissaarit eivät voi edustaa maataan myöskään näkymättömästi. Paitsi jos rikkovat virkavalansa. Rikoksiahan ei voi estää. Mutta monella ulkomaisella asiantuntijalla on usein parempaa Suomea koskevaa asiantuntemusta kuin suomalaisella komissaarilla, otetaan nyt vaikka Rehn tai vielä paremmin Liikanen esimerkeiksi.
Älä sotke toiveita ja todellisuutta. Se on pitkän päälle vaarallista.
"Väität myös, että äänen vaikutus on nolla. En tiedä mistä olet tämän keksinyt, mutta jos viittaat suomalaisten äänten pieneen osuuteen,"
En viittaa. Viittaan todellisuuteen. Suomen painoarvo EU:ssa on -50. Jos muuta väität, anna edes yksi esimerkki, jossa Suomi on ajanut tahtonsa läpi vastoin Saksan ja Ranskan etuja. Hopihop, antaa tulla!
Loistava esimerkki niin Suomen kuin EU:n parlamentinkin "vaikutusvallasta" on parlamentin päätös vähentää istuntoja Strasbourgissa. Pieleen meni, koska Ranska kielsi. Että sellaista "vaikutusvaltaa". Joo.
"Selkeintähän olisi, jos EU:sta tulisi liittovaltio." Lainatakseni taannoista kakomeppiä Pia-Noora Kauppia: "On naurettavaa keskustella siitä, pitäisikö EU:sta tulla liittovaltio. EU ON liittovaltio."
Puolueiden valitsemat ehdokkaat!
Vaalien jälkeen heitä nimitetään kansanedustajiksi.Kuitenkin heiltä näyttää unohtuvan perustuslakimme 29§ tai sitten he eivät tiedä sitä.
Mitä pahaa RKP tehnyt?
Kysytkö tosissasi? RKP on ensinnäkin kiduttanut minua pakoruotsilla 6 pitkää vuotta. Lisäksi RPK on haitannut menestymistäni työelämässä estäen minulta vaihtoehtoisen, oikeasti hyödyllisen kielen oppimisen oikeasti. Toki myönnän että tältä osin kyseessä vain oma puutteeni, että en jaksanut saksaa opiskella riittävän ahkerasti, että siitä olisi jäänyt päähän käyttökelpoinen kielitaito. Näin ollen voin lisätä RKP:n syntilistaan meidän vähemmän lahjakkaiden syrjimisen EU-työelämässä.
Tämä lausunto kyllä ratkaisi sen, että Persuille en ääntä anna, vaan jollekin muulle, todelliselle vaihtoehtopuolueelle, kenties Piraattipuolueelle.
RKP?
Minä kun luulin, että opetuksesta vastaa opetushallitus ja lait säätää eduskunta. Mutta aina sitä oppii.
Minkähän kielen oppimisen se RKP esti, ja miten? Mutta jos, kuten itse myönnät, kyse on pohjimmiltaan vain omasta lahjattomuudestasi, onko sekin RKP:n syy?
Myöhään mutta menköön...
Toisen kotimaisen kielen opetuksesta on laki. Hallitus on se, joka voi esittää eduskunnalle kyseista lakia muutettavaksi. Niin kauan kuin RKP on hallituksessa, tätä ei tapahdu. Luulisi tämän nyt olevan ihan peruskansalaistietoa suomalaisille, ja varmaan sen tiesit itsekin, joten miksi kysyt tyhmiä?
Ja näin ollen se todellakin on RKP:n syy, että en voinut opiskella sekä englantia että saksaa kunnolla, vaan minun piti käyttää tuhansia tunteja ruotsin opiskeluun. Jos olisi nekin tunnit voinut käyttää saksan opiskeluun, olisin sen tyhmyydestäni huolimatta oppinut niin että voisin sitä käyttää.
RKP on oma rotunsa
ja sen verran tavallisen junttisuomalaisen yläpuolella, ettei sitä tyhmemmän kannata edes yrittää ymmärtää. Joukkoon pyrkivät hienostelijat tyyliin "vad kostar haukikilo idag?" eivät sakkiin istu.
Rahaa tosi RKP:laisella on niin paljon, ettei hän edes tarkkaa määrää tiedä. Puolue on ylivoimaisesti Suomen rikkain, ei edes SDP miljoonineen pärjää alkuunkaan.
Summa summarum, happamia ovat, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
PS. Missähän osakeyhtiössä yhtiökokous valitsee toimitusjohtajan?