Sisäministeri Päivi Räsäsen (kd.) lehtihaastattelussa tekemä rinnastus otetaan järkyttyneenä vastaan Seksuaalinen tasavertaisuus ry Setassa. Räsänen toteaa tuoreessa haastattelussa, että hänen mielestään samaa sukupuolta olevien henkilöiden suhde on rinnastettavissa lähisukulaisten välisiin romanttisiin suhteisiin kuten avioliittoon.
–Olen aika järkyttynyt, sanoo Setan varapuheenjohtaja Elina Laavi (kok.) Uudelle Suomelle.
–Tämä on tuulahdus jostain keskiajalta.
Iltalehti kysyi Räsäseltä kommentteja verkossa kiertävään, sukupuolineutraalin avioliiton vastustajille osoitettuun avoimeen kirjeeseen. Kirjeessä muistutetaan muun muassa, että lain mukaan avioliitto on aikuisten päätäntävaltaisten ihmisten välinen sopimus, joka voidaan solmia maistraatissa. Kirkkohäitä ei näin ollen tulisi sotkea keskusteluun uudesta avioliittolaista, sillä kirkon ei tarvitsisi vihkiä homoja vaikka laki tulisi voimaan.
Räsäsen vastaus on erikoinen.
–Avioliittolaissa on kyse arvoista. Nykyisessä lainsäädännössä kielletään mm. alaikäisten, lähisukulaisten ja useamman ihmisten avioliitto. Mielestäni samaa sukupuolta olevien henkilöiden suhde on näihin ehtoihin rinnastettava asia, sanoo sisäministeri Iltalehden mukaan.
Tosiasiassa homoseksuaalinen suhde ei edes lain mukaan ole rinnastettavissa lähisukulaisten väliseen romanttiseen suhteeseen. Homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin Suomessa vuonna 1971, mutta sukupuoliyhteys lähisukulaisten kesken on rikoslain mukaan kiellettyä vankeusrangaistuksen uhalla. Insestin kieltämiselle perusteena toimii muun muassa sisäsiittoisuuden geneettiset haittavaikutukset.
Elina Laavi ei pysty ymmärtämään rinnastusta nykysuomalaisessa yhteiskunnassa, joka on hyväksynyt homouden ja antanut samaa sukupuolta oleville pareille juridisen aseman, joskin avioliittoa löyhemmän.
–Ei lähisukulaisten kesken solmita rekisteröityä parisuhdetta, ihmettelee Laavi.
Laavi toivoo, että Räsäsen mainitsemiin arvoihin kuuluisi myös lähimmäisenrakkaus ja välittäminen. Hän muistuttaa, että tasa-arvoisessa avioliittolaissa on kyse maallisesta lainsäädännöstä.
–Kukaan ei ole haastamassa kristillistä avioliittokäsitystä.
Laavi surkuttelee Suomen etenevän seksuaaliseen tasa-arvoon liittyvässä lainsäädännössä ”itäeurooppalaiseen tahtiin”. Jopa monessa katolisessa maassa laki sallii homopareille tasavertaisen avioitumisoikeuden. Kirkkokunnat sen sijaan päättävät itse linjansa.
Laavi ei myöskään ymmärrä Räsäsen Iltalehdelle tarjoamaa selitystä, jonka mukaan mikään kansainvälinen sopimus ei vaadi Suomea muuttamaan avioliittolakia. Laavin mielestä Suomen ei tule olla kansainvälisten linjausten seuraaja vaan edelläkävijä.
–YK:kin tunnusti homojen olemassaolon vasta äskettäin, Laavi muistuttaa.
Uusi Suomi ei tavoittanut Päivi Räsästä kommentoimaan asiaa.

Kommentit
p. Räsänen - kristillinen?
Nuo Räsäskän kommentit ja mielipiteet eivät ole kristillisen IHMISEN suusta!!!!!
???
Mitä tämä tarkoittaa: "(kerron kokemuksesta)"???
Tämä oli kommentti viestiin
joka on poistettu.
Scheisse!!
.
Räsänen on niin
Räsänen on niin väärässä kun olla voi heti alusta lähtien "avioliittolaissa on kyse arvoista" -lätinöineen. Siinä laissa on nimenomaan kyse kahden oikeistoimikelpoisen henkilön välisestä juridisesta sopimuksesta. Räsäsen omat näkemykset avioliitosta ja kaikenmaailman raamantuntulkinnat ovat sitten toinen asia, niillä ei ole mitään tekemistä lainsäädännön kanssa.
Melkoisia lainsäätäjiä meillä...
Miksi laki on säädetty?
Höpsis. Arvoihin palataan heti, kun kysytään, miksi meillä on lainsäädännössä erikseen säädetty tällaisesta sopimuksesta.
No ei ketkään terveet miehet eksy suklaapuolelle, ei tietenkään
se on vain pornoleffoissa kehitetty vinouma, sairas teema.
Eikä sellaisesta kukaan edes nauti! Kolibakteerien kotipesällä on ihan toinen funktio ihmisen fysiologiassa.
Ei niin!
Juuri, kun olin päättänyt antaa Räsäsen olevan omillaan kaikkien noiden rasististen lausuntojensa kanssa, niin nyt hän menee ja rinnastaa sukurutsauksen samalle viivalle homo- ja lesboparien kanssa....
Ei voi enää parhaalla tahdollakaan hyväksyä moisia rinnastuksia ja lausuntoja. Järkyttävää ihan näin normaalin aviossa olevan heteronaisen silmin.
Ei riitä enää muita sanoja, tää oli tässä.
-EP-
Tässä tulee lisää sanoja
Täti tai serkkulikka olisi miljoonabiljoonaa kertaa parempi vaihtoehto kuin kuka tahansa äklöttävä häiskä!
Etymologiasta sananen
naiminen ja nainen on hämmästyttävän lähellä toisiaan.
Nai-alku molemmissa. Naimista on siis pidetty aina miehen ja naisen välisena vispilakauppana.
Siis myös se fyysinen puoli! Ilman muuta.
Naiminen tarkoittaa vain naiseen tunkeutumista
Etymologiassa: Tunkeutumisella on muitakin merkityksiä,
kuin naiseen tunkeutuminen, sillä sehän on raiskausta. Vapaaehtoisessa naisen antautumisessahan on kyse tervetulotoivotuksesta, eikä "tunkeutumisesta".
Jos tuolle tielle
Jos tuolle tielle lähdetään, niin mistä tuon miehen keksit? Itse sanahan implikoi, että naiminen on puhtaasti naisten välistä toimintaa. Jos mukaan otetaan esim. miehiä, niin kyse on heti jostain muusta, sinun logiikallasi :-)
Kumpa toisetkin ministerit/k.edustajat oisi valitsijauskollisia!
Siinä olet oikeassa, sillä kristillisyydellä, ja uudestisyntymisellä on yhtä suuri ero, kuin pimeydellä ja valkeudella. Suomikin on prosentuaalisesti kristillinen maa, mutta uudestisyntyneitä ja raamatullisesti eläviä täällä on 7 % (saatu taivastietona).
Ihmisellä on oikeus olla
Ihmisellä on oikeus olla sellainen kuin on, kunhan emme vahingoita ja loukkaa toisia. Ennakkoluuloista ei pääse taikasauvaan iskuilla, valitettavasti.
Avioliiton tarkoitus on turvata vallanperimys, siirtää omaisuutta ja turvata jälkikasvun elatus. Vielä vähän aikaa sitten sillä turvattiin myös naisen asema. Tämä muuttui 1930 - joskin elementtejä siitä jäi elämään. Ei mitään muuta. Rakkaus on uusi keksintö.Romantiikkaan on varaa vasta nykyään.
Pelolla odotan lesboeroja...kissatappelut pahimmillaan. Sarkasmia, vaan niin totta.
Sinänsä KAIKKIEN pitäisikin solmia sopimus, jossa määäritellään tapahtumat myös avioliiton päättyessä. Seuraamukset liiton rikkomisesta reilusti paperille heti.
Kerrassaan järkyttävää
Kyllä sukupuolineutraalin lain lisäksi tarvitsemme tähän monikulttuuriseen Suomeen lisäksi lukumääräneutraalin ja ikäneutraalin avioliittolain. Ja ettemme polkisi muita seksuaalisia vähemmistöjä, tarvitsemme myös lajineutraalin avioliittolain. Miksi homoseksuaalisuus olisi ainoa seksuaalivähemmistö, jota pitäisi suosia. Olemmehan tasavertaisia, eikö vain?
Poljetko yhtä vähemmistöä tahallasi?
Nekrofiilien pitää saada kans avioitua!
Siinä liitossa ei syntyisi
Edes riitoja kuka tiskaa ja lapsetkin kasvaisivat tasapainoisessa perheessä jossa olisi vain haju haitta.
Oikea uutinen olisi jos Seta
Oikea uutinen olisi jos Seta ei olisi jostain järkyttynyt.
Aivan. Toimittajakoulun kalvosulkeisista suoraan...
Uutinen: "Seta ei tänään hämmästynytkään mistään!
Epäuutinen: "Seta järkyttyi, hämmästyi, tyrmistyi.."
Ei sellainen mikä on päivätyötä eli tyrmistyminen voi tulla uutista
ENTÄ KONKREETTISIA EHDOTUKSIA, RÄSÄNEN?
Miten ministeri Räsänen aikoo sisäministeriön johdossa valvoa tällaista lainvastaista toimintaa, koska sitä hänen väittämänsä insesti on?
Videovalvonta joka makuuhuoneessa on kai mahdoton.
Ministerin tehtävänä on ehdottaa ja valmistella lainsäädäntöä. Haastattelusta jäi tämä oleellinen asia käsittelemättä. Minkälaisia rangaistuksia sisäministeri aikoo eduskunnalle ehdottaa homoseksuaalisuuden harjoittamisesta? Entä valvonta ja todistajat?
Ellei ministerillä ole tähän valmiita vastauksia on syytä hänen pitää suu kiinni.
Miten tällainen ihminen voi kantaa ministerinvastuuta? Hän ei edes tiedä mikä on insesti.
Entä miten ministeri suhtautuu kahden, eri sukupuolta olevan henkilön anaaliseksiin? Onhan sekin 'luonnotonta' koska siinä ei voi hedelmöitystä tapahtua.
Tätä Räsänen ei voi ohittaa jos on tarkoitus objektiivisesti hoitaa virkansa. Siihen hän ei edes pyri vaan hänen tarkoituksenaan on vain esittää fundamentalistisia ihmisoikeuksia syvästi loukkaavia herjojaan. Taas kerran.
Miten muut hallituspuolueet suhtautuvat tähän ihmisoikeuskysymykseen? Ehkä asia on jopa hallitusohjelmassa?
IIIIIIKS, ihan kauheeta!
Vaan kuka suojelee meitä taviksia näiltä lesbohomolesbohomo-lässytyksiltä.
Ainoa joka uskaltaa jotain sanoa, on Päivi Räsänen, ja hänhän on ihan "keskiaikainen".
No ei yhtään kukaan jos me ei itse sitä tehdä!
Synkkä tosiasia on, että kautta maailman historian vähemmistö on ottanut vallan. Oliko juutalainen papisto enemmistö tuomitessaan Jeesuksen? Olivatko natsipuolueen jäsenet enemmistö? Entä bolshevikit Venäjällä? Puolueen jäsenet DDR:ssä? Punakhmerit? Loistava polku? Eivät ollet mitkään näistä ja silti kaikki nuo tekivät maailmanhistoriaa määrittelemällä miten kaikien muiden tulee elää. Ja varsinkin kuolla. Sitä pitäisi nyt ottaa lujasti oppia!
MENI YLI HILSEEN!
Ketkä ovat tässä keskustelussa enemmistö, ketkä vähemmistö?
Jäi hieman epäselväksi.
Mielestäni Räsäsen fundamentalistit ovat selvä vähemmistö joka määrää miten muiden pitää elää ja kuolla.
Miten ja mistä pitää ottaa oppia?
Ei se mitään, minä voin selventää:
Nämä HBTL -ihmiset ovat se vähemmistö, jonka mukaan tulisi nyt koko maailma vinouttaa. Niin ei saa päästä tapahtumaan. Se oppi ei ole hyväksi. Vai mitä ajattelet esimerkiksi AIDS -kuolemista homoväestön keskuudessa? Kuinka moni on kuollut ehtoollisleipään?
Kyllä sitä osattiin jo keskiajalla porsastella...
munkit jahtasi kuoropoikia ihan kuin nykyisinkin!
Se on vain yksi homouden ilmentymä, mutta se kaiketi ihan yleisin tänäkin päivänä. Sulkeutuneiden yhteisöjen kielletyissä ympyröissä tapahtuvat kielletyt leikit.
Sisäoppilaitokset tyypillisiä "homoerotiikan" oppilaitoksia. Siellä opetetaan homoksi, jollei jo ole.
Papisto
Ei munkkihomous/pederastia ole se yleisin ilmentymä tänä päivänä. Se on vain ainoa katolisen kirkon sallima homouden muoto.
Mitäs jos vaijjettas tämän naisen puhheet!
Ei kuulosta taaskaan miltään, ei naisella rakkautta eikä ymmärrystä. Sanat ei taaskhaan riitä, son ihan toivoton taphaus tämä meän ministeritär, sitä ei pitäs kuunnella eikä haastatella.
Samaa mieltä!!
Olen Hilkka aivan samaa mieltä kanssasi.
-EP-
Pelottava tulevaisuus edessä
Aika järkyttyneenä on kyllä saanut seurata miten Räsänen on päässyt noin korkeaan valta-asemaan suomalaisessa hallinnossa. Naisen kommentit ovat aika tyypillistä vanhoillista kristillispopulismia, joka on valloillaan USAssa parhaillaan. Minähän heidän mielestään homona mm. olen samalla tasolla kuin pedofiilit ja eläimiinsekaantujat, mikä on aika monella tasolla erittäin loukkaavaa.
On myös aika pelottavaa, että jotkut vertaavat homoutta sisarusten välisiin seksisuhteisiin, joihin henkilökohtaisesti en kyllä osaa sanoa juuta tai jaata; toisaalta kyseessä on aikuisten oma valinta, mutta toisaalta seurauksena on aika todennäköisesti mutaatioita mikäli lapsia tulee. Mutta en tosiaan olisi lähdössä kivittämään sisaruksia, jotka ovat parisuhteessa, mutta ymmärrän toki miksi lapsien tekeminen heidän välillään on kielletty.
Olen nuoruudessani kokenut homouteni takia sen verran koulukiusaamista, että suunnittelin itsemurhaa moneen otteeseen. Toisaalta osa minusta tiesi, että minä olen mikä olen eikä se ole väärin, mutta on se vaan aika järkyttävää nähdä jonkun osoittavan sormella ja nauravan omalle olemukselle jatkuvasti. Ei sille mitään voi, mutta kun näkee monien ihmisten vihaa tihkuvat silmät, niin kyllä sitä miettii, että mikäs mun paikka tässä maailmassa on. Menetin kiusaamisen takia tietyn halun edes pitää jatkuvaa kontaktia ns. normaaliin heteromassaan (ei etteikö minulla olisi elämäni varrella ollut paljon hyviä ihmissuhteita sekä homoihin, että heteroihin).
Räsänen ja sielunkumppanit tietenkin ovat tästä ihan haltioissaan, sillä heidän mielestään ensinnäkin sain varmaan juuri ansioni mukaan kun olen likainen homo ja toiseksi he varmaan ajattelevat, että olen todiste siitä, että homot eivät kuulu normaalien ihmisten keskelle. Epäilen, että Räsänen ja kumppanit olisivat erittäin iloisia mikäli homot saataisiin kitkettyä pois normaalista yhteiskunnasta. Meidäthän voitaisiin vaikka kärrätä erityisille leireille, jossa emme olisi pilaamassa ns. kristittyjen kekkereitä. Sehän heille on tärkeintä: alistaa ei-halutut ihmiset tottelemaan heidän tahtoaan.
En voi muuta kuin toivoa, että hallituksessa pistetään Räsänen ruotuun, sillä kyllä tässä maassa on järki ollut onneksi vihaa edellä yhteiskuntaa kehitettäessä.
Ahdasmielistä
Onpa tuo Seta ahdasmielinen, suvaitsevaisuuteen kuuluu toisten mielipiteiden kunnioittamista, jos Päivi on sitä mieltä, hänellä on oikeus siihen mielipiteeseen.
Avioliittolaki on jo tasa-arvoinen
Kummallinen uusiotermi tämä puhe tasa-arvoisesta avioliittolaista. Avioliittolaki ei nykyisinkään estä homoseksuaaleja solmimasta avioliittoa. On homoja ja lesboja, jotka eri syistä elävät avioliitossa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa - esimerkiksi henkilöitä, joilla on jo lapsia, ja jotka ovat myöhemmällä iällä löytäneet seksuaalisen suuntautumisensa. Kuten liikkeen edustajat aivan oikein ovat huomauttaneet, avioliittolaki ei ota kantaa siihen, ovatko kihlakumppanit toisistaan kiinnostuneita seksuaalisessa mielessä. Se edyllyttää ainoastaan, että aviopuolisot ovat mies ja nainen. Homoseksuaaleilla on sama tasa-arvoinen oikeus solmia avioliitto kuin muillakin kansalaisilla. Nythän halutaan muuttaa sitä, mitä avioliitolla tarkoitetaan, ei sitä, ketkä sen voivat solmia.
Syytä olisi kysyä, miksi avioliitto yleensä on olemassa. Räsäsen kommentti on aivan johdonmukainen pitäen silmällä sitä, että koko instituutio on alunperin syntynyt perhe-elämän, siis puolisoille syntyvien lasten elämän turvaksi.
SETA/RÄSÄNEN..............etiikka?
"Vain lyhyesti,Päivi Räsänen-lopettakaa kapeakatseisuutenne-ja menkää yhtäaikaa Setan edustajien kanssa keskustelemaan"!
"Nyt on vellit ja jauhot sekaisin-ja Teistä saa vinoutuneen
kuvan??
Ainoa oikea ehdotus!
Pelkään pahoin että siitä tulisi toisinto Stalinin ja Hitlerin keskusteluista, lopputulos kuitenkin sota jota kutsuttaisiin pikkusormi vastaan risti.
Hämmentää
Näin ulkopuolista tässä keskustelussa hämmentää vain kaksi asiaa:
- missä on kristillisten rakkaus ja
- missä on SETA:n suvaitsevaisuus?
Lähimmäisenrakkautta kristityltä?
Tällainen ministeri meillä nyt sitten on! Ilmeisesti luulee olevansa Jumalasta seuraava (siis ylöspäin).
Historiassa on totuus
‘The collapse of the Roman Empire and the arrival of the Barbarians was due to the spread of homosexuality.
‘The Roman colony of Carthage was a paradise for homosexuals and they infected many others.’
‘The invasion of the Barbarians was seen as punishment for this moral transgression.
‘It is well known effeminate men and homosexuals have no place in the kingdom of God.
Lähdekritiikkiä
Mistäs hormoonimormoonien sexlife-manuaalista toi soopa on kopypeistattu. Laajennappas ilkkapellervo sitä lukemasi kirjallisuuden pohjaa hiukan.
Totuus kaihtaa SETAA
Luulin, etta SETA on yhteiso, missa tunnetaan totuus. Ei nayta olevan, Jos Laavi kauhistuu sita!
Paivi Rasanen on oikea suomalainen nainen, jonka paata eivat voi kunkin aikakauden "trendit" kaantaa. Han tietaa, ettei totuus pala tulessakaan, saati sitten nykyaikaisten ihmisten julistuksista, jotka ovat unohtaneet Jumalan.
SETA ja Laavi ovat valiinputoajia, jotka elavat maailmassa, mika jaa muinaisten maahisten ja aina elavan, siis nykyisen Jumalan valiin. Toivon heidan tulevan onnellisiksi omassa tiedossaan, mutta sallivan myos muiden tuoda julki omaa uskoaan, mita sentaan enemmisto, onneksi, Suomessa edustaa.
Saalittaa, etta totuus voi olla niin kauhistava SETAlle.
Moniavioisuus samalle viivalle
Moniavioisuus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Polygamia ) olisi yhtälailla sallittava ihmisoikeutena sekä uskonvapautena.Lainaus wikistä: "Perinteisessä islamilaisessa laissa, mies voi ottaa 4 vaimoa, ja jokaisella heistä pitää olla omaa omaisuutta ja omat myötäjäiset."
Nykyisenä talous-uskon valtakautena moniavioisuus olisi yksi hyvä keino myös torjua köyhyyttä, kun perheessä voisi olla useampi, kuin kaksi palkansaajaa. Samalla erityisesti yksinhuoltajien tilanne paranisi merkittävästi, koska he voisivat liittyä vaimoiksi jo olemassa oleviin parisuhteesiin. Yhteiskunnan kehittymisen ja kehittämisen kannalta moniavioisuus olisikin ns. win-win tilanne.
Viidenkympin villityksessä ei miesten tarvitsisi vaimonsa hyläten vaihtaa nuorempaan, vaan voisi ottaa kokemuksen siipien suojaan nuorikon, jonka kanssa kokisi itsensäkin nuoremmaksi. Työkyky ja -halu säilyisi paremmin, eikä olisi kiirus ennenaikaiselle eläkkeelle.
Moniavioisuus olisi monella tavalla yhteiskunnallisesti merkittävämpi ja kannatettavampi, kuin samaa sukupuolta olevien tasa-arvoiset avio-oikeudet.
ihmisten "järkytys" järkyttää ..
On se vaan kumma, että väki ajattelee homojen ja lesbojen suojelua niin paljon, mutta eihän esim lasten oikeuksilla ole väliä..? Eihän lapsille ole oikeutta isään ja äitiin, vaan heidät tulee antaa uushomoparille,että voidaan jäljitellä luonnollista perhettä. Taas heikoimpien oikeutta ei ajatella.
Tuskin nämä uudet avioliitto vaatimukset tähän jää, joku tykkää mennä eläimen kanssa naimisiin, lapsiin vaatii joku oikeutta sekaantua laillisesti, niinkuin Hollannissa jo eräs puolue vaati ikäalennuksia.
Räsänen vaan puhuu sitä tosiasiaa, mitä minun ikäiset suomalaiset ovat 90% ajatelleet olevan luonollista. Nyt tällainen ajatelleu näyttää olevan luonnotonta,näin näyttää menevän.
Annetaan meille vanhalla tavalla ajattelijoillekkin oikeus ajatella ja sanoa mielipiteemme..?
Kukahan tässä on ahdasmielinen..?
Wanha!
Toistat samaa virttä, mitä sadat ihmiset ovat hokeneet jok'ikisessä näistä ketjuista. Onko mielestäsi siis parempi, että lapsi elää ilman uusvanhempia kuin että elävät kahden samansukupuolisen kasvatettavana?
Vinkkinä, asiasta on tehty Suomessa tutkimusta, ja sen mukaan samansukupuoliset kasvattivanhemmat ovat yhtä toimivia lapsen kasvamisen kannalta. Lapsikortin vetäminen tässä asiassa on aika ontuva kikka.
Jos olet laiska, tuossa suora linkki kyseiseen tutkimukseen, http://www.seta.fi/perheprojekti/documents/TutkimuskatsausSateenkaariper...
Näytät myös pelaavan kaikki muutkin iänikuiset kortit sateenkaarikeskustelussa. Lapsen kanssa ei voi nykyisellään sopia juridista sopimusta, koska lapsi ei ole oikeustoimikelvollinen. Samaten heteroseksuaalinen liitto ei yht'äkkiä muutu luonnottomaksi, vaikka homoseksuaalinen nousisi sen rinnalle hyväksytyksi.
Räsäsen kohdalla ei paina ainoastaan hänen omat mielipiteensä. Hän on ministeri, joka vaikuttaa lainsäädäntöön.
Homot tasapainottomia?
Taitavat olla pikkuisen epästabiileja tyyppejä nämä homoseksuaalit, kun järkyttyvät koko ajan milloin mistäkin. Eivät taida soveltua adoptiovanhemmiksi.
ne ovat usein herkkiä yksilöitä
usein sellaisia taiteilijasieluja.
Pojat tyttömäisiä ja tytöt poikamaisia.
Moni lespo pukeutuu mielellään kuin miehet ja kävelytyyli samoin
Juu, ja...
Juu ja tytöillä kasvaa kainalokarvat ja niillä on siilitukka. Poikahomot on tietysti tyylitietoisia ja niillä on nypityt kulmakarvat ja kajalia, meikkivoidettakin. Sit niil on tosi paljon hauskempaa ku hetskuilla ja silleen eurooppalaisempi pössis.
Tätä stereotypiaketjua voi halutessaan kuka tahansa jatkaa.
Tai sitten katsoa ympärilleen ja todeta että samanlaisia ne on kuin kaikki muutkin. Tykkävät vaan tytöt tytöistä ja pojat pojista. Mikä siinä on niin kovin vaikeaa ymmärtää?
Ja hyväksyä?
No mutta, ajattelepa nyt,
No mutta, ajattelepa nyt, että esim. ruuhkabussissa viereen istunut ihan tavallisen näköinen ihminen voisi olla homo. Ihan hirveä ajatus, paljon turvallisempaa ajatella että kaikki homot ovat sen stereotypian mukaisia, niin säilyy oma mielenrauha.
Räsäskä on ääriliikkeen edustaja
Tämä fundamentalisti ei suinkaan edusta kirkon valtavirtaa...
Kammottavaa kuitenkin on nähdä monenmoisia ensimmäisen kiven heittäjiä nämäkin palstat pullollaan. On parempi olla kun ei projisoi kaikkia likaisia fantasioitaan toisiin. Mikä ihmeen tarvis teillä kauhistelijoilla on puuttua toisten elämään aivan yksityisissä asioissa, joita teidän ei koskaan tarvitse nähdä, kokea eikä edes miettiä?
Homo"avio"liittolakiasioissa on kysymys aivan pienistä viimeisistä detaljeista, joilla tämäntyyppiset perheet saatetaan tasa-arvoiseen asemaan "perinteisen" perheen kanssa. Tämä on ihan maallista lainsäädäntöasiaa - nimiasioita, perintölakia, lasten asemaa näiden suhteen (juu, niitä lapsia tällaisissa olosuhteissa on jo vaikka kuinka ja lisää tulee, joten parempi olisi lopettaa eriarvoistavat käytännöt ja vaan olla ihmisiksi).
Kirkko miettii ihan erikseen, miten saisi itselleen selitettyä parhain päin että eiköhän kumminkin olisi ihan kiva löytää sopivat muodot tähän liittyville seremonioille... kun se nyt kumminkin on sitä kristillisyyden ydintä että aikuiset ihmiset jotka vapaaehtoisesti haluavat tehdä toisilleen hyvää ja sitoutua rakentavaan yhteiseloon, saisivat niin tehdä ja ne varsin harvat, jotka sitä haluavat, sille ihan kirkollisen siunauksenkin.
Vähemmistöt pitää huomioida
Kansakunnan arvo mitataan siinä, miten se kohtelee omia vähemmistöjään, tämä on nähty mm. Balkanilla. Jos ihmisiä laitetaan eriarvoiseen asemaan jonkun määritellyn ominaisuuden perusteella ei enää olla demokratiassa.
Räsäskäministerin ulostulo on ihan mielenkiintoinen...
- siinäkin mielessä, joka lienee rinnastettavissa monelta persuvihaajalta hapen vieneen -kun ne ovat niin tyhmiäkin ja poliittisesti kokemattomia ministereiksi!
Räsästä ei ainakaan kokemattomaksi voine väittää. Muuten olisi voinut vähän viisaammin muotoilla sanottavansa.
Päivi puhuu asiaa! Seta tässä minua järkyttää jos joku
Päivi on täysin oikeassa. Homot pankoot toisiansa, mutta lapsia ja kirkkoa siihen ei tule yhdistää.
Eikös olekkin järkyttävää :)
Alkaa mitta täyttyä tästä median homohypetyksestä!
Joo. Kirkko kannattaisi
Joo. Kirkko kannattaisi tosiaan pitää juuri tästä asiasta erossa, koska se ei siihen liity.
Räsänen on ulalla
Räsäsen pitäisi ryhtyä opiskelemaan lääketiedettä. Ylioppilastutkinto olisi hyvä alku. Tai edes oppivelvollisuuden suorittaminen.
Pidä pintasi Päivi
vaikka oletkin enemmän tai vähemmän mukana Pridehallituksessa!
Muilla on stringit puvun alla
se on totta. :))
Mulla taas stringit peitona alla
toisen päällä. :) salaseisovakankee yritti esittää fetistiä...heheh...ei menty helppoon.
fetissi mitäs se nyt taas olikaan?
oliko se sitä kun isäntä veti 49 numeron kiiltävät Nokialaiset jalkaansa niin heti tuntui paremmalta!
Pussit oli pussihousuissa? Kuten pitikin.
Tuokin on sitä fetismiä
eli kiihottua esim jostain materiaalista tai vaikka pukeutua johonkin vastakkaisen sukupuolen alustamineisiin jne. yleisimmät lienee nahka, kumi, latex -fetismit. Kaikille vielä omat lisänimikkeet.
(Kataisella raha-EU-fetismi, jonka tartunnan Jutta on nyt saanut)
Entä "köyhäpoika etelästä" vaimoineen ?
Olen tässä hiukan kiusannut näitä "liberaaleja" homoavioliittoja vaativia ehdotuksilla ajaa samalla moniavioisuutta, koska se on looginen seuraava vaatimus "toisiaan rakastavien vapaiden aikuisten" tasa-arvoisten yksilöiden ihmisoikeudeksi, mutta sen nämä suvaitsevaiset ja avarakatseiset liberaalit kuitenkin haluavat edelleen tuomita VÄÄRÄNÄ rakkauden ja seksuaalisuuden muotona.
Jos islamilaismies tulisi kolmen vaimonsa kanssa Suomeen töihin ja me ilmoitamme hänelle, että muuten se kyllä käy, mutta sinun tulee luopua perheestäsi, niin olemmeko me silloin liberaaleja ja kunnioitamme hänen ja hänen perheensä ihmisoikeuksia ?
Jos sitten sallisimme hänelle perheen useine vaimoineen, niin olisiko meillä oikeus kieltää se Suomalaiselta esim. kirkkoon tai uskontokuntaan kuulumattomalta mieheltä tai naiselta ?
Kenen tasa-arvoisuutta milloinkin tule puolustaa ja koska on "Multi-Pride" sirkus-kulkueen koollekutsu FaceBookissa ?
Kansa VAATII vastauksia !!!
Suomi on vouhakkeiden käsissä
Voiko maailma mennä enää pahemmin sekaisin !? Mistään muusta ei vouhata kuin sukupuolineutraalista avioliitosta. Jos nyt suomalaiset antaa periksi näille vouhakkeille, seuraavaksi vaaditaan lapsivaimoja ja moniavoisuutta.
Kerrottakoon Stubbin tyyppiselle pintaliitäjalle, että joka toinen päivä suomalainen vanhus tekee itsemurhan ja 4 suomalaista joka paiva. Ihmiset pakenee toihin Norjaan tai Espanjaan, kun eivät kestä matalapalkka-alojen raadantaa kalliissa maassa.
Mitäpäs jos alkaisitte tutustua suomalaisten elämään ja laittaisitte sen brändiryhmanne hyllylle.
SEKSI VAIN LISÄÄNTYMISTÄ VARTEN?
Jos otsikko pitäisi paikkansa, ei tarvittaisi parhaimmassa tapauksessa kuin kaksi yhdyntää, koska suomalainen nainen synnyttää keskimäärin 1,6 lasta.
Joten seksielämä loppuu toisen lapsen jälkeen.
Tämäkö on tavoitteena?
Mitään muuta järkevää päättelyä ei voi Räsäsen ja hänen opetuslapsiensa logiikasta tehdä.
Sitten ei tietenkään pidä sallia ehkäisyvälineitä ensinkään, koska yhdynnän ainoana tarkoituksena on siis lasten siittäminen. Tehdään Räsäsestä Suomen paavi, samantien.
Hedelmättömiltä naisilta ja miehiltä pitää kieltää seksielämä kokonaan, samasta syystä.
Korjatkaa, jos olen väärässä!
Haluaako Räsänen olla Suomen Sarah Palin...
.. joka tämä on huippukaunis brunetti, mutta jutut on kuin Iranin ajatollan suusta, aivan keskiajalta. Kirkollisasioitakin hoitava Räsänen on tullut kirkolle maksamaan jo miljoonia, ellei kymmeniä TV:n homoillan jälkeisen massivisen kirkosta eroamisen takia. Nyt tanttarainen istuu hallituksessa, mutta vastuullinen asema ei päätä pakota: voipi olla että homouden ja sukurutsan rinnastamisella pääsee Suomen ministeri kansaiväliseenkin lehdistöön. Silloin ehkä tarvitaan jo uusi Suomi-brändi työryhmä takahikiä-mainettamme putsaamaan. Kyllä hallituksessa pitää Räsäselle pitää biologian oppitunti, että mimmi tajuaa että homous on luonnollista siinä missä heterouskin, vain prosenttiosuudet ja heteroiden keskinäinen lisääntyminen erottaa meitä 'jumalanluomia'. Älkää siis ihmislapset peljätkö.
Suomen perinnölliset sairaudet johtuvat juuri vuosisatoja
jatkuneesta sukurutsasta, jossa lähisukulaiset avioituvat jatkuvasti keskenään. Tärkeä tutkimuksen kohde on mm. Kuusamossa; heidän yhtenäiset geeninsä auttaa nyt lääketiedettä löytämään tiettyjä syy-yhteyksiä!
Siis ei niin pahaa ettei jotain hyvää. En silti kehota ketään sukurutsaitutailemaan kuten kuninkaalliset.
Onneksi homoilusta ei synny jälkeläisiä! Se se olisi kova juttu, karjunsynnytys
Varsinkin Kokoomus, SDP, Vas, ja Vihreät rutsahtaneita
eikä niis ole mitää tervettä alkuperäistä sukua eikä juurta.
ja loput muuten vain
rupsahtaneita!
Päivi Räsänen
Ole vahvana. Tuemme sinua yli puoluerajojen.
Juuri niin!!
Hyvä kommentti, pisteet sen esittäjälle ja Päiville!
Päivi...
Me emme anna periksi, tuemme sinua kuolemaan saakka!
Hmm
En oikein ymmärrä, että miksi sukupuolineutraalista avioliitosta puhuttaessa sitä vastustavat vetävät mukaan pedofilian ja eläimiinsekaantumisen. Millainen mieli täytyy ihmisellä olla, että voi nämä asiat toisiinsa vakavalla naamalla rinnastaa? Ehkä se heistä jotain kertoo.
Mutta sinä päivänä kun se Musti, Mirri tai Mansikki selvällä suomenkielellä yksiselitteisesti ilmoittaa naimisiin haluavansa, niin se minun puolestani kyllä sallittakoon.
Niin, ja moniaivoisuudestakin sen verta kun sekin aina ivallisesti mukaan vedetään, niin mitenpä olisi että kunhan saadaan tämä asia ensin hoidettua, niin katsellaan sitten miten sille riittää kannatusta, ja ajatukselle lämpiävät tahot voivat asiaa eteenpäin ajaa. Mutta silläkään kun ei ole mitään tekemistä tämän sukupuolineutraaliuden kanssa, niin senkin voisi näistä keskusteluista pitää poissa.
Te joiden mielestä homous on väärin koska sukupuoliyhteys on ilmeisesti pelkästään lasten tekoa varten (ja mistäkähöhän asti sitä seksiä on rakkauteen ja avioliittoon tarvittu?), niin tehän ette sitten myöskään varmastikaan käytä ehkäisyä?
Koittakaa ihmiset oikeasti pikkuhiljaa ymmärtää, että maailma ei pyöri teidän pienten napojenne ympärillä, aikuisella ja täyspäisellä ihmisellä on oltava oikeus rakastaa ketä tahansa toista aikuista ja täyspäistä ihmistä, ja halutessaan pystyttävä solmia laillisesti pätevä liitto.
Siinä kirjassannekin ymmärtääkseni jostain lähimmäisenrakkaudesta puhutaan, niin miksi sitä aina niin kovin valikoivasti jaetaan?
Kyse voi olla
Ihmisten tunnekirjon laajuudesta johtuva, niin hyvinä kuin huonoina puolina näkyvänä. Mutta kääntyisin näkemään asian enemmän provokaationa puolin ja toisin, juttuhan on niin sekava jo että ei tästä ota hetero homokaan selvää.
Länsimainen marxismi jyrää
Ensimmäisen maailmansodan jälkeen marxilaiset ihmettelivät, mikä meni pieleen. Todettiin, että porvarillinen yhteiskunta oli liian vahva. Yhteiskunnan perussolu on perhe, joten länsimaitten marxilaiset piirit alkoivat perheenvastaisen kampanjoinnin. Siinä, missä Neuvostoliitto luotti brutaaliin voimaan, toimivat Euroopan ja myöhemmin Yhdysvaltain marxilaiset ovelammin mielipiteenmuokkaajina. Se jatkuu edelleen.
Näin on
Totta todistat.
Frankfurtin koulukunta, vapaamuurarit ja illuminaatit jyräävät ja kovaa.
Ja ketkä ovat taustalla? Niitä johtohenkilöitä?
Räsäsen muotoilu on hyvä
Kun mielipide pohjaa Raamattuun, niin silloin mielipide on tuollainen. Räsänen on terävä ja varmaan lämminkin ihminen, mutta nojautuminen oman lahkon lähtökohtiin ei anna juuri enempään joustovaraa.
Hän varmasti loukkaa ihmisiä syvästi tuollakin kannanotollaan. Fundamentalistien ajatusmaailma on ainoan oikean totuuden maailma ja tässä sitä sitten ollaan. Mutta kyllä noinkin saa ajatella.
Sukupuolineutraali avioliittolaki on outo asia monille ilman raamattuakin. Ennakkoluuloisuus on ihmisen toinen luonto. Raamattu on huono pohja arvokysymyksissä. Se ei ole moraalisilta ja eettisiltä arvoiltaan yksinkertaisesti riittävä vaan paikoin jopa vaarallinen.
Kerrankin samaa mieltä
Olen kerrankin samaa mieltä nyt sisäministeri Päivi Räsäsen kanssa. Ei homo ja lespoliittoja kirkkoon. Menkööt maistraatin kautta kaappeihinsa. Ei siis kirkkovihkimisiä noille seksuaalisesti poikkeaville pienelle vähemistölle. Jotenkin oikein oksettaa koko ajatus.
Mikä niitä nyt oikein riivaa?
Sitä minäkään en ymmärrä
Miksi heidän pitää tunkea kirkkoon vaatimaan kirkollisia oikeuksia avioitumaan, sillä tavalla he ovat ajamassa sieltä pois ihmisiä jotka uskovat toisin joita on melkoisen paljon. He voisivat perustaa oman kirkon mielumin kuin vallata toisin ja jos Jeesus Kristukseen uskoo voi ajatella ettei tarvitse uskoa samalla tavalla kuin toinen. Toisen kirkon valtaaminen on lopulta se oma kirkko jossa ei ole niitä alkuperäisiä uskovia. Vaan he joutuvat perustamaan oman kirkon.
Voisiko olla niin että tässäkin asiassa raha vetää puoleensa kuin hunaja mehiläisiä, tämä kirkko kun sa valtiolta verorahoja ja oma kirkko ei sitten sitä saisikaan.
Hallitukset tavoite lienee KD:n ajaminen pois hallituksesta
Katsotaan, onnistuuko. Älkää taistelko itse Herraa vastaan.
Avioliitto instituutiona on alun perin keksitty suhteessa
syntyvien lasten turvaksi. Muuten koko revohkaa ei juuri tarvittaisi. Olisi yksinkertaista sopia helpompi tapa elää yhdessä. Paljon helpompaa.
Miten tämä liittyy homoihin! No ei mitenkään tietysti, koska he eivät mene yhteen lisääntyäkseen vaan vain paritellakseen!
Siinä on vissi ero!
Siksi, en ymmärrä koko homojen aviohinkua lainkaan! Turhaa touhotusta. Järjetöntä kapasiteetin tuhlausta. Mutta sitähän se koko homous on! Elämän tarkoituksen väärinkäsitystä alusta loppuun.
On se enemminkin omaisuussopimus
Ennen köyhät eivät menneet naimisiin ollenkaan. Naimakaupoissa sovittiin omaisuuksien yhdistämisestä ja estettiin niiden pirstoutuminen.
Avioliitto on sopimus maallisen yhdistämisestä, avioehto on sopimus erityisehdoista ja avioerossa sovitaan omaisuuden jakamisesta. Avio-oikeus on oikeus toisen/yhteiseen omaisuuten esim kuoleman sattuessa.
Rakkaus- ja Jumalahöpinät on on tapa naamioida ja lujittaa talousliittoja. Tämä onnistuikin paremmin niin kauan kuin nuoripari ei itse sotkeutunut tärkeisiin asioihin.
Kyllä, munan hautominen väärässä pesässä
on suunnatonta energian hukkaa, ei siitä mitään kuoriudu, pieru sylkäsee kaasulla siemenetkin!
Voi taivas
Perehtyisit edes siihen minkä takia avioliittoja aikanaan solmittiin ennen kuin julistat totuuksia.
Unohdat myös hyvin sen, että homotkin lisääntyvät. Tämän lisäksi avioliitolla on muutamia muitakin etuja, joita rekisteröidyssä parisuhteessa ei ole, esim. oikeus toisen suvun nimeen.
Päivi
Jatka samaan malliin, Seta tulee kuopata järkytykseensä.
Joko taas?
Päivi Räsänen - Turpa kiinni!
Päivi Räsänen ei ole hevonen
:(
Suomi edellä vaikka heikoille jäille
"Laavin mielestä Suomen ei tule olla kansainvälisten linjausten seuraaja vaan edelläkävijä."
Minusta Suomi on ollut vähän liikaakin edelläkävijä viime aikoina. EU ehdottaa jotain ja vinkkaa pikkusormella, useat maat empivät ja todella syystä, mutta pikku Suomi haluaa näyttää että kyllä meillä osataan ja rohjetaan, ja sitten säädetään lakeja josta Stalinkin olisi ollut ylpeä.
Ja katsotaan silmät pyöreinä että USAssa tehdään noin, no sittenpä meillä tehdään vielä kahta enemmän!
Viittaan näillä esimerkiksi lapsipornofiltteriin (jonka järjettömyydestä voi lukea vaikka effi.org -sivustolta) ja erilaisiin tekijänoikeuslakeihin (joista myös voi lukea effi.org:sta), sekä kaikenlaisiin maataloussäädöksiin.
Ei, ehdottomasti pitää olla maltti ja järki pelissä ja lait pitää valmistaa viisaasti pitkän tähtäimen seuraamuksia silmälläpitäen.
Eikös
Eikös Adolf-setäkin ollut homo?
Ei ollut...
...mutta siskonlikastaan Geli Raubalista kyllä tykkäsi vähän liiankin kanssa. Eva Braun hoiti sitten jälkeenpäin Aatun tarpeet sillä alueella.
S-a-v-u-v-e-r-h-o
Tämä hulabaloo on samaa savuverhoa kuin ennen vaalejakin. Vihreät ja Arhinmäen poppoo meuhkaa näistä kun ympäristöasioissa ja köyhien puolustamisessa isommat ei anna liikkumavaraa. Tälläkin vouhotuksella ajetaan muutaman kymmenen ihmisen/vuosi oikkuja.
Miksi vihreät eivät aja yhtä tiukasti umpäristöasioita joilla olisi oikeasti jotain merkitystä reaalimaailmassa? Aivan, Katainen ei anna.
Vasemmistoliiton rappeutuminen vain marginaalifriikkien etujen ajajaksi surettaa vanhaa sosialistia, mutta ei todellakaan häiritse porvarin unta.
Ja MIKSI Arhimäki/Vas, SDP, ja KD:kin
on nyt hyväksynyt köyhien eäkeläisten "TAKUUELÄKE" huijauksen jolla mm Kokoomus/Katainen huijasi ääniä köyhiltä jotka oikeasti saivat vain lähes +-0 lisän, eikä 168e kuten mainostettiin!(asumistuki ja muut sos-tuet vähentää ko. summan tuista pois!)
Ja perustoimeentulon 100e lisäyksen josta sos-toimi vähentää niin että oikea summa on 25e!
Mihin hävisi köyhien OIKEA auttamisinto vaalien jälkeen!??
vastaus ongelmaan
löytyy islamista.
Kristillisten perhearvojen puolesta!!!
Ydinperhe on edelleen ihanteellisin paikka kasvaa. Kaikki muut vaihtoehdot ovat toissijaisia vaihtoehtoja.
Homoperhe ei tule missään olosuhteissa olemaan normaali, koska lisääntymiskyky on vain kahdella vastakkaisella sukupuolella.Missä on koti, uskonto, isänmaa - arvot? Tuntuu pahalta kun on niin paljon rikkinäisiä koteja, ihmiset eroavat ja perustavat uusperheitä melkein hetken mielijohteesta. Ja uskonnollisuus kodeissa sekä kouluissa taitaa nykyään olla aika harvinaista.
Konservatiivisuus pitäisi tulla Suomeen takaisin!!!Päivi Räsänen sanoi Radio Dein ohjelmassa ,Kun juontaja kysyi että alkaako nyt homojen täysi syrjiminen.Niin Päivi Räsänen vastas että ei tietenkään ala sehän on jo perustuslaissa sanottu että ketään ei saa syrjiä seksuaalisensuuntauksen takia ja sehän on myös kristityn omatunnon kysymys Niin avioliittokin Miehen ja Naisen välinen elikkä suvaitsevaisuutta molemmin puolin.Kyllä minusta tuntuu että Päivi on ihan sopiva ja oikeudenmukainen ministeri.
Oras Tynkkynen hoki vain yhtä raamatun lausettä ,no sillähän ei päästä puusta pitemälle,koska raamattu pitää ottaa kokonaisena eikä levitellä yhtä lausetta.
Avioliitto on ollut aina Miehen ja Naisen välinenliitto ,Eikä sitä voi muuttaa nykyajan intressit.
"kristilliset" arvot
"Missä on koti, uskonto, isänmaa - arvot?"
Mistä ne ovat peräisin?...
"peräisin"...?...hitto ne mistää perästä
"Koti,Uskonto Ja Isänmaa" , ne arvot on sielujen syvyyksistä ja sytämest. Kokoomus yritti raskakata ton arvon nyky-Kokoomus aikaan, vaan PERUSSUOMALAISET ja KD- heitti arvolle pelastuksen, alku-Kokoomuksessa se vielä oli elävänä.
Vanhapiika
Haluaisin kuitenkin tietää keneltäkö se on pois jos kaksi aikuista(samaa sukupuolta olevaa) pitää toisistaan niin paljon että haluavat viettää aikaa,olla jopa intiimissä kanssakäymisessä,haluaisin TODELLA tietää mikä valtiovallan asia se ylipäätään on,lainkaan hetero-suhteita tässä myöskään kriminalisoimatta.
Tuleeko VALTION mukama puuttua näin pitkälle viedysti kansalaisten yksityis-elämään JA MILLÄ OIKEUKSILLA ??? vai olemmeko TODELLA väärällä polulla tässä asiassa,nyt kun vanhapiika räsänen onkin yhtäkkiä sisäministeri jolla on lainmuutos-valtuudet käsissään.
Vai onko sisäministerin salkku annettu täydelle hullulle,monet täällä kommentoivat olivat menneet niin pitkälle että olivat alkaneet arvailemaan mahdollisia seksiaktien käänteitä jopa,saanko kysyä mitä se asia kenellekään kuuluu muuta kuin kahden ihmisen väliseen kanssakäymiseen johon VALTIOLLA ei ole mitään nokan-koputtamista,eikä kenelläkään juntilla joka tykkää paijata esim.omaa näppäimistöään pelätessään omia seksuaalisia suuntauksiaan & mahdollisia vahinkoja mitä Hän&He tekevät ollessaan omia itsejään.
Pelko siitä että homot&lesbot olisivat seksuaalisia häirikköjä mitkä ahdistelevat kaikkia,vain ja ainoastaan seksin toivossa,on hyvin pikkusieluinen ja sairas käsitys kanssa-ihmisistä.
ja räsäselle;
SAIRASTASAIRASTA yrittää valtuuksien nojalla puuttua ihmisten yksityis-elämään nyt valtio-vallan tuella.
Ja muistakaa nämä sanat
Tulemme näkemään räsäsen (toivottavasti lyhyeksi jäävällä) virkamies-uralla monia muitakin sairaita laki-ehdotuksia.
Mina olen jarkyttynyt Setan
Mina olen jarkyttynyt Setan olemassaolosta.
Juuri näin
Lisäksi olen järkyttynyt setan järkytyksestä.
Ee
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234
En nyt oikein ymmärrä mitä virkaa koko avioliittolailla on. Viisaammat kertokaa? Ja toisekseen homot hinkkaavat toisiaan kotonaan oli Päivi Räsänen siitä mitä mieltä hyvänsä.
Eläin ja seksi
"Ihminen saa olla sellainen kuin on". Jos näin ajattelee, niin pitää hyväksyä eläimeen sekantuminen. Se on tällahavaa vielä rikos. Pitääkö näiden sekaatujien "perusoikeudet" myös hyväksyä ?
Päivi Räsänen puolustaa arvoja ja ihmisyyttä ja hän on aivan oikealla asialla.
Hieno, nyt pannaan Räsäseksi !
Heterot soikoon, tässä on oikeaa meininkiä! Tänään rillataan ja naatitaan lisukkeena heteroitua munaa ja piirakkaa.
Räsänen vs. sisäministeriön yhdenvertaisuusperiaate
Pitäisiköhän Räsäsen kieltäytyä sisäministerin salkusta arvoihinsa vedoten, koska niissä on ristiriitaa sisäasiainministeriön yhdenvertaisuutta käsittelevien asioiden kanssa. Hän ei selväsi pysty puolueettomasti hoitamaan tehtäväänsä.
"Yhdenvertaisuus
Yhdenvertaisuuslain mukaisesti sisäasiainministeriö edistää yhdenvertaisuuden toteutumista ikään, etniseen ja kansalliseen alkuperään, kansalaisuuteen, kieleen, uskontoon, vakaumukseen, mielipiteeseen, terveydentilaan, vammaisuuteen ja sukupuoliseen suuntautumiseen liittyvissä kysymyksissä.
"Jokaisen viranomaisen velvollisuus on edistää yhdenvertaisuutta tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti. Viranomaisilla on myös lakisääteinen velvollisuus laatia yhdenvertaisuussuunnitelma siitä, kuinka etnistä yhdenvertaisuutta käytännössä edistetään."
Päivi puhuu (taas) asiaa!
Länsimaiden henkinen ja hengellinen rappio etenee vääjäämättä, mutta onneksi on sentään vielä muutamia, jotka tätä masentavaa kulkua yrittävät estää. Homous on vielä sairaampaa kuin lähisukulaisen naiminen. Naurettavaa mediapeliä taas Setan puolelta, sinne voisi lähettää nenäliinoja lohtudukseksi näistä kauhistuttavista kommenteista. Setan toimisto taitaa väristä vieläkin pelkästä järkytyksestä.
Pisteet Päiville, hyvä, hyvä!
Seta on /ceestä!
1970 luvulla Suomessa tehtiin monia virheitä
Ei homoseksuaalisuuden kriminalisoinnin poito 1970-luvulla välttämättä tarkoita, että homo-seksuaalisuutta pitäisi pitää avioliiton perusteena.
Kun tuo kriminalisointi poistetiin, samaan aikaan poistettiin erilaisten sairauksien perusteella määriteltyjä avioliittorajoituksia. Kehitysvammaiset jne saivat oikeuden avioliittoon ja oikeuden synnyttää lapsi. Tämä perustui uuteen lääketieteelliseen tietoon ja mahdollisuuteen hoitaa periytyvien sairauksien riskejä.
Homo-seksuaalisuuden osalta ei mitään lääketieteellistä muutosta ole tapahtunut; homoseksuaalisuus on edelleen persoonallisuus häiriö; ainakin kunnes todellinen näyttö on esittää. Toinen syy kiistää homo-liitot on lisääntyminen ja lasten oikeus hyvään kasvuun ja kehitykseen. Homoparin lapselta on riistetty oikeus ainakin toiseen biologisista vanhemmista: joka tunetusti aiheuttaa ongelmia normaaliin kasvuun ja kehitykseen.
Ei 1970-luvulla tehty virhe tarkoita sitä, etteikö virhettä voitaisi korjata 2010-luvulla. Homo-parilla ei ole avioliiton solmimiseen kuuluvia edellytyksiä; kuten mahdollisuutta lisääntyä.
NINEL
Lähteet uupuvat
"Homo-seksuaalisuuden osalta ei mitään lääketieteellistä muutosta ole tapahtunut; homoseksuaalisuus on edelleen persoonallisuus häiriö; ainakin kunnes todellinen näyttö on esittää. Toinen syy kiistää homo-liitot on lisääntyminen ja lasten oikeus hyvään kasvuun ja kehitykseen. Homoparin lapselta on riistetty oikeus ainakin toiseen biologisista vanhemmista: joka tunetusti aiheuttaa ongelmia normaaliin kasvuun ja kehitykseen."
Olisiko lähteitä näille väitteille? Linkitin jo aiemmin päinvastaisia tutkimustuloksia.
Hyvä Päivi
Kyllä moraalilla pitää olla rajat.
Ei ollut...
...mutta siskonlikastaan Geli Raubalista kyllä tykkäsi vähän liiankin kanssa. Eva Braun hoiti sitten jälkeenpäin Aatun tarpeet sillä alueella.
jo tuhansia vuosia
sivilisaatio on ollut samaa mieltä kuin Räsänen.
Vaatimukset panemisesta muiden nähden, sekä julkinen maailmantarkkailu panemissilmälasien läpi on ollut julkinen vaatimus, suorastaan naamaanhieromisvaatimus vasta joitakin vuosia. Joka saatanan paikka pitäisi avata homoagendan esittelyä varten. Ei tavallisia ihmisiä kiinnosta edes heteroseksin jankkaaminen joka paikassa ja joka ulottuvuudessa 24/7. Saati vähemmistöjen identiteetin piehtarointi.
Eli ei setalaisten eikä setaa tukevien toimittajien pitäisi niin kovin järkyttyä Räsäsen näkemyksistä.
Ja setalaiset kannattavat itsekin monimuotoisuutta. Kyllä kai he hyväksyvät sukurutsauksen, moniavoisuuden jne. Nekin ovat aikuisten välisiä, keskiseen hyväksymiseen liittyviä asioita.
Ei voi olla totta.
On aina ollut selvää, että on todella vaarallista sekoittaa uskonto ja politiikka. Kun vielä tällaisia lausuu lääkäri ja ministeri, niin maassamme on todellinen viimeisen vaihtoehdon hallitus. Mukaan on otettu kaikki sellaiset, että varmasti ei kestä kauaa, kun ollaan taas vaaliuurnilla.
IHMINEN SODASSA - T. Tiina Kinnunen, Ville Kivimäki
"Laivoilla, vankiloissa, tukkikämpillä, armeijoissa - kaikkialla, missä joukko miehiä on paikassa, jossa on vähän tai ei lainkaan mahdollisuuksia heteroseksuaaliseen seksiin, osa miehistä alkaa käyttäytyä homoseksuaalisesti."
"Lomat olivat tärkeitä ja odotettuja. Pitkään jatkunut sotatoveruus kuitenkin korvasi vähitellen perheen, niin että kotona ollessaan miehet kaipasivat rintamalle."
"Pelko sai miehet takertumaan toisiinsa. - Pelotti niin, kaikki halus pitää kiinni jostain, olla lähellä."
"Toveruus on se voima joka saa miehet jaksamaan sodissa. Se on kovaa ja karskia toimintaa taistelussa, mutta myös haavoittuneen toverin äidillistä, hellää hoivaa."
Ennen täällä esiintyvää ankaraa tuomitsemista on syytä myös perehtyä ihmiskunnan historiaan, ja ihmisyyden.
Intiimiys, läheisyys ja seksi on paljon muutakin kuin pelkkä hätäinen lisääntymisriitti, kuten moni täällä kuvittelee. Valitettavasti.
Ja se on silti ihan normia
Ja se on silti ihan normia kun joku heebo kuvittelee, että kaikki miesten välinen kanssakäynti on jollain asteella seksuaalisesti latautunutta? Hohhoh. Pitääkin ruveta enemmän huomioimaan että milloin mikäkin mittarintarkastajan käynti sisältää jotain piilotettua äidillisen hoivauksen simulointia.
"..olemme kaikki jonkinlaisella jatkumolla.."
Totesi homokeskustelussa tv2:lla aikoinaan eräs kovan linjan piispa. Sillä hän tarkoitti sitä, että janan toisessa päässä on umpihomo ja toisessa umpihetero, ja valtaosa ihmisistä liukuu siinä välissä.
Siis suurin osa ihmisistä on ja ei ole. Raamatun yksinkertaistava ihmiskuva ja kaksipaikkainen logiikka ei ole oikea pohja vaikeille pohdinnoille.
TOIMITUKSEN OMA PROVOKAATIO
Mitä Räsänen oikeasti sanoi:
"Nykyisessä lainsäädännössä kielletään mm. alaikäisten, lähisukulaisten ja useamman ihmisten avioliitto. Mielestäni samaa sukupuolta olevien henkilöiden suhde on näihin ehtoihin rinnastettava asia."
Toimittajan tekemä irrallinen provokaatio:
"...hänen mielestään samaa sukupuolta olevien henkilöiden suhde on rinnastettavissa lähisukulaisten välisiin romanttisiin suhteisiin kuten avioliittoon."
Käyttäkää hyvät homofanaatikot vähän medialukutaitoa, ennen kuin rupeatte ketään ristiinnaulitsemaan.
Kyllä minustakin homoliitto on oikein hyvin rinnastettavissa ainakin useamman ihmisen avioliittoon.
Räsänen ole oikealla asialla
Eiköhän tämä "sukupuolineutraali" jauhanta ole alkujaan Halosen ja Stubbin lataamaa vouhotusta. Kohtahan Halonen on hyllyllä ja olen huomannut setalaisten aktiivisuuden nousseen. On homofobia kampanjaa ja vaikka mitä. Stubbilla on hinku näyttää maailmalla Suomen vapaamielisyyttä.
Harmillista, ettei meilä ole tavallisilla suomalaisilla ole asioistamme kiinnostuneita politiikkoja. En silti aio lesboksi heittäytyä.
Räsänen sekoilee jälleen
Puoskari Räsäseltä vain unohtuu se, että sukurutsaus ei ole seksuaalinen suuntaus tai sairaus. Lähisukulaiseen rakastunut voi realistisesti suunnata kiihkonsa johonkin ei-sukulaiseen, tai vaikka serkkuun, jonka kanssa saa mennä naimisiin. Sukurutsaus on kielletty lähinnä lähisukulaisten lapsenteon estämiseksi. Muutenhan siinä ei ole mitään pahaa.
Moniavioisuus taas on ihan ok, sekään ei ole sairaus tai rikos. Juridisessa mielessä tosin yhdenvertainen avioliitto heteroille ja homoille on paljon yksinkertaisempi, rinnastettavissa vanhoihin avioliittoihin. Moniavioisuudessa on monia mm. sukulais-, huoltajuus- ja perintöasioihin liittyviä uusia kysymyksiä.
Alaikäisten avioliitto ei ole mahdollinen, koska he ovat useimmiten fyysisesti ja psyykkisesti liian kypsymättömiä vakavaan seurusteluun,toistensa elättämiseen tai itsenäiseen elämään. Avioliittoon kuuluu mm. elatusvelvollisuus, mutta mikä järki siinä on, jos elatuksesta huolehtivat todellisuudessa avioparin vanhemmat?
Tässäkin Räsäsen lausunnossa tulee esiin se, että ei yhdenvertaisen avioliiton vastustamiselle ole rationaalisia perusteita. Vastustajien perustelut ovat irrationaalisia, joskus jops harhaisia.
Neitsyt Maria synnytti 12 vuotiaana
Wikipedian mukaan näin tapahtui, joten Raamattu ei kelpaa nykyaikaisen avioliittokäsityksen pohjaksi.
Oi miksi
Miksi kristinuskolta vaaditaan hyväksyntää kunei muslimitkaan homoja hyväksy islamin menoin avioliittoon siunatessa?
Onhan maapallolla 5000 muutakin uskontoa, menkää niille valittamaan. Homous ja lesbous on verrattavissa elämäntapaan, jota voi viettää eläimiinsekaantujatkin. Kristinuskolta se ei ole pois, jos joku menee lampaan tai kaverin kans naimisiin, mutta sen kristinuskon elämäntavan vastaista se on.
Perustakaa oma uskonto, onhan seksin kategorioita 1000 muutakin..
http://www.tiava.com/
Sieltä valkkaatte omanne ja koitatte ajaa agendaanne läpi uunot.
NYT ON ISLAM MUKA NORMI!
Vai tähän on tultu? Seuraavaksi kai JJ75 ehdottaa kivityskuolemaa aviorikkojille ja käden katkaisua varkaalle.
KUN KERRAN ISLAM HYVÄKSYY SEN, NIIN SITTEN MEKIN!
Herran pieksut.
Ei vaan
Otin asian esimerkiksi... olkoon sitte vaikka adventisti, lestadiolaisuus tai vaikka islam.
KIVA KUN SINULLA ON VALINNAN VARAA!
Sitähän kristinusko on, poimitaan rusinat pullasta.
Jokaiselle riittää rusinoita, ihan omien mieltymyksien mukaan.
Onhan se paksu kirja ja kaikkea löytyy ihan jokaiselle, minullekin.
HIANOO!
Päivi Räsäsen kommentti järkyttää
Arvoisa ministeri Päivi Räsänen!
En arvostele, enkä kommentoi teidän mielipiteitänne kansasalaisena ja normaalina ihmisenä, koskien niittä kansalaisia ja normaalia ihmisiä, jotka ovat valinneet toisenlaisen parisuhteen.
Minun on kuitenkin kysyttävä, elättekö aikaa eKr.
Vain uskkonnot jotka yhä "forefathers" opeilla yhä ekr.
(Islam,mm + lukuisia muita), ja tuohan on Jeesuksenkin sanomana esitetty että vanhan testamentin osista vain Jumalan asettamat lait ja tulisi ollab mukana uuden testamentin käytännöissä, ja "esi-isien/forefathers käytännät pitäisi unohtaa.
Tuo ei kuitenkaan tyrmää mitä ajoit takaa käsittääkseni, että nyt "uudessa ajassa" jkr. olisi kaikki hyväksyttävää ja täyttä vapautta.
Raamatussa paheksutaan homoutta.
3Moos. 18:22
Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. > Siirry
Rinnakkaisviitteet
1Moos. 19:7 ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin. > Siirry
3Moos. 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset. > Siirry
Ruotsi (1917)
18:22 Du skall icke ligga hos en man såsom man ligger hos en kvinna; det är en styggelse.
Englanti (ASV 1901)
18:22 Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination.
Jali Raita, diplomi-insinööri
Somero
Raamatulla päähän...
Mutta miten ko. opus liittyy mitenkään maamme lainsäädäntöön koskien sukupuolineutraalia avioliittoa? Sivistysvaltio ei voi nojata minkään uskontokunnan normeihin säätäessään kaikkia kansalaisiaan koskevia lakeja.
Tarkalleen ottaenhan tarinan kirjannut ei tuossa sitaatissa edes kiellä makaamasta miehenpuolen kanssa, ainoastaan kehottaa tekemään sen toisella tavoin kuin naisen kanssa maatessa.
KUOLEMANTUOMIO SUOMEEN SEURAAVA RÄSÄSEN EHDOTUS?
Hyvä Jali Raita,
Seuraavaksi odotat tietenkin ministeri Räsäsen ulostuloa lakialoitteella, että Suomeen palautetaan kuolemantuomio.
Raamattuhan näin käskee!
Fundamentalistit innoissaan taputtaisivat julkisissa mestauksissa.
Jumalan tahto toteutuisi.
Näinhän sen pitää jatkua, eikö?
Se, että SETA on "järkyttynyt"...
...Räsäsen mielipiteistä, osoittaa vain järjestyn henkilöiden täydellistä tietämättömyyttä miten länsimaisen kulttuurin keskeisin kirja suhtautuu itse homoseksualismiin. Tuollainen käsittämätön tietämättömyys (?) johtaa siten siihen, että järjestöltä voidaan jatkossakin odottaa mitä hullunkurisempia ehdotuksia täydellisen seksuaalisen tasa-arvon saavuttamiseksi.
On sinänsä hämmästyttävää, että pian Suomessakin tarvitaan tutkivaa journalismia selvittämään miten vähäpätöinen ja marginaalinen joukko seksuaalinen vähemmistömme (homot, lesbot) todellisuudessa on. Sitä huomattavasti suurempi on se ihmisjoukko joka tosiasiassa inhoaa tai on välinpitämätön koko seksiin. Tästä harvemmin puhutaan.
Pointtisi..?
Onko pointtisi kenties se, että jos vähemmistöryhmä on "vähäpätöinen ja marginaalinen" voidaan sen kansalaisoikeuksia rajoittaa? Tämä tuntuu toki olevan monenkin mielipide, mutta tuskin kovin harkittu sellainen.
Jos mielestäsi "ihmisjoukko joka tosiasiassa inhoaa tai on välinpitämätön koko seksiin" ei tule lainsäädännössämme tasavertaisesti huomioitua, niin kannattaisi ehkä tuoda julki pahimmat laiminlyönnit heitä kohtaan. Jos sellaisia löytyy pitää nekin pikimmiten oikaista.
Ottamatta kantaa itse
homojen avioliittoa koskevaan lainsäädäntöön, niin on kuitenkin syytä huomata että myös ministerillä, jokaisella, on ja saa olla omat mielipiteensä arvokysymyksissä. Onhan esimerkiksi viime hallituskaudella Jyrkillä ja Marilla ollut, Jyrkillä lienee nytkin, oma arvomaailmansa EU tukipolitiikan suhteen. Hyvin monet meistäkään eivät kannattaneet heidän ajamaa politiikkaa. On vielä huomattava ettei kansalaisilla eikäpä muuta mieltä olevilla kansanedustajillakaan ole mahdollisuutta edes uuden lain säätämiseen hallituksen kannasta poiketen EU asioissa.
Kyllä hallituspuolueiden olisi nytkin otettava lusikka kauniiseen käteen ja kuunneltava kansalaisia tässä avioliittoa koskevassa asiassa. Ja ennen kaikkea käsiteltävä asiat tärkeysjärjestyksessä. Avioliittolaki ei liene niitä kiireellisiä.
lisääkieltoja
"Raamatussa paheksutaan homoutta"
Totta, mutta Raamatussa ehdottoman kiellettyä on myös:
-työnteko sapattina
-simpukoiden syönti
-sian nahkaan koskeminen
-sellaisten kankaiden teko, johon sekoitetaan erilaisia kuituja
-yhdyntä naisen kuukautisvuodon aikana jne.
Ihmettelen noudattavatko nämä uskovaiset Mooseksen kirjan siteeraajat näitä kaikkia. Raamatullisia vertauskuvia käyttääkseni Päivi Räsänenkin on meikillä ja vaatteilla koristettu kuin Babylonian portto.
1. Pietarin kirje 3
3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista
Seta on tekopyhä
Liberalismin käsite näyttää olevan epäselvä Setassa. "Liberalismi on vakaumus, jonka mukaan jokaisella ihmisellä on vapaus elää omaa elämäänsä ja pyrkiä onnellisuuteen itse valitsemallaan tavalla, niin kauan kuin se ei loukkaa muiden vastaavaa vapautta." liberaalit.fi/politiikka/liberalismi/
Setasta on muodostunut osin avoimen heterovihamielinen julkikuva. Siitä kertoo sekin, ettei Seta halua rikkoa tabua oman toimintansa sisällä. Jos Seta hyväksyisi myös kaikille heteroille tasavertaisen mahdollisuuden toteuttaa seksuaalisuuttaan yhteiskunnassa, se ilmaisisi virallisestikin, että se hyväksyy esim. bordellit tai polygamian osana tasa-arvoista seksuaalisuutta ja "sukupuolen ilmaisua".
Nyt syntyy vaikutelma, että vain Seta saa määritellä rajan, millaista seksuaalisuutta yhteiskunta voi kontrolloida. Samalla se menettää oikeuden vaatia tasa-arvoa vain sille ryhmälle, jonka seksuaalisuutta se pitää arvokkaana.
Johan pomppii...
Siis koska eve_avolinille on 'syntynyt vaikutelma' menettää järjestö oikeuden vaatia tasa-arvoa..???
Huh.
Kai Seta sentään on oikeutettu vapaassa maassa vaatimuksiinsa olivat ne rajatut miten tahansa. Ja eve_avolin voi puolestaan aivan yhtä oikeutetusti vaatia mitä haluaa ja kelle haluaa.
Mikä tässä nyt on eve_avolinin ongelma? Se, että Seta haluaa tasa-arvoa jollekin ryhmälle vai se, ettei Seta vaadi oikeuksia aivan joka ryhmälle?
Siinäpä annat rajojasi määritellä jos näin teet, mutta logiikan pilkahdustakaan ei purkauksestasi löydy. Itse sallisin niin bordellit, polygamian kuin homoavioliitotkin täysin riippumatta siitä mikä järjestö näistä mitäkin vaatii tai ei vaadi.
Hiekkaa isovarpaiden välissä vai mikä ihme tässä on kun ilmeisesti ihan aikuiset ihmiset eivät voi antaa toistenkin elää kuten parhaaksi näkevät. Kenenkään oikeuksia Seta ei kuitenkaan ole tainnut polkea eikä kiistää?
Seta on rajannut itsensä ajamaan
vain tietylle ryhmälle seksuaalista tasa-arvoa. Sitä ei kiinnosta kaikkien oikeudet toteuttaa seksuaalisuuttaan tasavertaisesti, ja suhtautuu siihen suorastaan torjuvasti. Jos sitä ei kiinnosta kaikkien oikeudet, miksi kaikkia pitäisi kiinnostaa vain niiden oikeudet, joiden seksuaalisuutta Seta suvaitsee pitää arvokkaana?
Se, ettei Seta edistä bordelleja, moniavioisuutta tai lähisukulaisten liittoja, kertoo siitä, ettei se hyväksy ja/tai halua niitä Suomeen. Samaan aikaan se vaatii hyväksymään joitakin muita seksuaalisuuden ilmenemismuotoja, joita muu yhteiskunta ei välttämättä hyväksy ja halua.
Seta siis haluaa kontrolloida muiden ihmisten seksuaalisuutta ihan siinä missä moni muukin taho. Tekopyhää on suvaita ja ajaa vain joillekin vähemmistöille seksuaalista tasa-arvoa ja samaan aikaan kieltää se toisilta. Kuten nyt tässä tapauksessa, "ei" lähisukulaisten avioliitoille on luettavissa Elina Laavin vastauksesta.
Seta näyttää olevan feministinen järjestö, koska sitä ei kiinnosta heteroiden perinteisestä mallista eroava seksuaalisuus.
Höpöhöpö
Et tainnut ihan oikeasti löytää sitä pointtia edellisestä? Voit jatkaa saivartelua jos se mieltäsi kohottaa, mutta logiikkaasi se ei korjaa.
Kukaan ei ymmärtänyt pointtiasi
Tästä käy selkeästi ilmi, että Seta suhtautuu torjuvasti heteroseksuaalisten vähemmistöjen tasavertaiseen oikeuteen sukupuolen ilmaisuun:
"Elina Laavi ei pysty ymmärtämään rinnastusta nykysuomalaisessa yhteiskunnassa, joka on hyväksynyt homouden ja antanut samaa sukupuolta oleville pareille juridisen aseman, joskin avioliittoa löyhemmän. –Ei lähisukulaisten kesken solmita rekisteröityä parisuhdetta, ihmettelee Laavi."
Voi kyynel...
Kun eve_avolin ei ymmärrä niin kukaan ei ymmärrä..? =)
Jospa vielä selventäisit pointtisi
meille "kaikille", jotka emme sitä ymmärtäneet. Seta näyttää muidenkin mielestä olevan kaukana liberaalista. http://juhoanttila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/77666-aarikonservatiivinen-s...
Aikuisten oikeesti...
Maailmasi on kovin pieni, eve_avolin. Ymmärrän jos toisten toiseus sen ympärillä pelottaa.
Mitään pointtia ei siis ollut
kun pitää mennä henkilökohtaisuuksiin.
Heh...
En yleensä pelaa shakkia pulujen kanssa, mutta jos pointtini noin kovasti kiinnostaa, niin - ylläripylläri - kyllä se löytyy jos tahtoa riittää. Aloita vaikkapa vastaamalla sinulle esittämiini kysymyksiin, joita löydät ensimmäisestä vastauksestani kommenttiisi. Ole kuitenkin niin kiltti, että tee se hiljaa mielessäsi. Palstatilan täyttö tämän tason 'keskustelulla' tuskin palvelee kenenkään etua.
Antoisia pohdintoja.
Olihan laittamattomasti sanottu! Olen ihan otettu
Eve: "Nyt syntyy vaikutelma, että vain Seta saa määritellä rajan, millaista seksuaalisuutta yhteiskunta voi kontrolloida. Samalla se menettää oikeuden vaatia tasa-arvoa vain sille ryhmälle, jonka seksuaalisuutta se pitää arvokkaana."
Nii-in
Setaa ei kiinnosta sinunkaan kankeutesi, vaikka se salassa onkin.
Siihen ei tarvita 49 numeron kumisaappaita! Edes
eve pelkkä ajatus riittää! Ja amppeerimittarissa värähtää :)
Jos Suomessa olisi edes pari "terävää" journalistia
tuosta pienestä lausahduksesta saisi hyvä mies aikaan henkisen tsunamin!
En väitäkään, että maastamme löytyisi edes kaksi terävää. Ei löydy, sen olemme saaneet tuta; Setan introktinaatio on syövyttänyt koko mediakentän! Pitty!
Olemme gusessa suomeksi!
Tässähän tämä jo on
Esitin ajatuksiani viime viikolla, ja kun palasin netin ääreen, niin täällähän on jo aiheesta tehty tsunami. http://suuronen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/76883-homot-ja-pedofiilia#new
(poistin tuplan)
...
Kipeää näyttää tekevän
Elämän- ja ihmisarvojen päivittäminen nykyaikaan näyttää tekevän kipeää joillekin tämän yhteiskunnan jäsenistä, kuten myös Päivi Räsäselle.
Kaikkien järjestöjen totuuksissa jokin mättää
Usein ne ovat hyvällä asialla ja niiden ajamat asiat olisi pitänyt toteuttaa ajat sitten.
Silti niiden maailmankuva on jotenkin torso. Autojärjestöjen mukaan autoilija maksaa kaiken ja on aina sorrettu. Veronmaksajien Teemu Lehtinen puhuu hyvin asiaa, mutta kyllä veronmaksaja jotakin saakin.
Setan tasa-arvovaatimukset ovat oikeita, mutta kokonaiskuva on outo. Ei kukaan ole koko ajan väärin kohdeltu.
Ongelma johtuu siitä, että kun kaikkea tarkastellaan yhdestä aukosta, niin kokonaisuus jää rajalliseksi ja myös valheelliseksi.
Suhteellisuudentaju puuttuu. Ja se on sama jos ihmiseltä puuttuu huumorintaju.
Jos kaikki toimisi kuin mihin Seta pyrkii
niin Suomea pitäisi hallita kaikki vähemmistöt (ruots. myös jne), ja sitten valtaväestö olisikin vähemmistö, jolloinka hekin mukaan valtaan kulttuureinen, tapoineen, käsitteineen, jne. Eli mahtaisi olla soppa! Tavat ja käsitteet sitten ihaillun "tasavertaisuudessa" joosa kuitenkin käsitteet ja tavat tyrmäisivät toisiaan kumoten!!
MAHDOTONTA, kai nyt ymmärrätte!
Taktiikkaa
Tämähän on tyypillistä painostusta vähemmistöryhmiltä. Jankutetaan samaa asiaa niin kauan, että päättäjät vihdoin kyllätystyvät, ja tuumaavat että "prkl. Annetaan heille mitä haluavat, että pysyvät hiljaa".
Lapsiperheelliset varmaan ymmärtävät nämä itkupolkukohtaukset.
SETA tässä on rasistinen järjestö ja se pitäisi kieltää, koska sortaa valtaväestöä, ja järkyttää uskonollisia arvoja. Ei homo/lesboliittoja kirkkoon. Ehdottomasti EI.
Hyvä Päivi.
Olet täysin oikeassa, ja uskallat sen sanoa, vaikka vastassa on iso joukko kiihkoisaa väkeä. Olet nykyisen hallituksen ehdoton huippu.
Räsänen on oikealla asialla
Ylipäätään, miksi noiden setalaisten mielipidettä edes kysytään? Demokratiassa mennään enemmistön säännöillä ja muut saa vikistä mitä haluaa, palstatilaa niille ei pidä antaa. Samaa koskee terroristeja.
Sanon myös taas kerran, että tuollaista epänormaliutta ei pidä edesauttaa leviämisessä, eikä sitä pidä opettaa tai suvaita. Kyseessä on mielen häiriö ja sitä on sellaisena myös kohdeltava.
Räsänen on väärällä asialla
Räsänen edustaa pientä uskonnollista lahkokuntaa ollen näkemyksineen vähemmistössä. Siis jos terroristivertausta käytetään esittämälläsi tavalla edustaa Räsänen heitä.
Niin kansan kuin kansanedustajienkin enemmistö on uuden avioliittolain kannalla. Kirkolla ei ole siihen mitään sanomista, eikä kantoja perustella aataminaikuisilla sinänsä hyvillä tarinoilla tai "teologisilla" saivarteluilla.
Eduskunnassa tilanne on aika tasan
Ei taida olla kansan enemmistö Iltalehden Verkkouutisten kyselyissä molemmissa yli 60 % äänestäjistä oli sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan. Eduskunnassa tilanne on tasan.
Oikeudellinen aspekti
Miksei ministeriä haasteta oikeuteen herjauksesta tai kunnianloukkauksesta? Tietty lakimiehet siinä rahastaisivat ja toimittajat keittäisivät likasankojournalismia. Ja tuomioksi tulisi jokin mitätön kymppi sakkoa, kunhan ensi kaikki oikeusasteet on käyty ja korkeimmassa oikeudessa presidentit lahjottaisiin ja lahjoisivat toisensa, että jokin viranomaisten näkökulmasta officiaali ratkaisu annettaisiin.
Ruotsissa ministeri olisi jo nyt eronnut
Ei Suomessa. Täällä ministeri erotetaan, lue: savustetaan ulos, vasta kun hän on alkanut ajattelemaan omilla aivoillaan ja tekemään jotain oikeasti hyödyllistä kansakuntaa varten.
Miksi pitäisi erota?
Miksei noin saisi ajatella?
Miettikääpä tuota vielä kerran!
Eve: "Nyt syntyy vaikutelma, että vain Seta saa määritellä rajan, millaista seksuaalisuutta yhteiskunta voi kontrolloida. Samalla se menettää oikeuden vaatia tasa-arvoa vain sille ryhmälle, jonka seksuaalisuutta se pitää arvokkaana."
Symbaali
Lopuksi näin umpiheterona voisin todeta;
Jos kaksi täysi-ikäistä oikeustoimi-kelpoista ihmistä rakastuu toisiinsa keneltäköhän se on pois;
Ketä se loukkaa?
Ketä se pelottaa?
Mene ja tiedä.
Mutta kenenkään muun/ulkopuolisen asia se EI OLE,varsinkaan lainsäätäjien/valtiovallan toimivallassa.
...
...
Kiitos
Hienosti kiteytetty.
Kyse on oikeuksista
Siinä ei olisi muuten isompaa ongelmaa, mutta olen varma, että sukupuolineutraalissa avioliittolaissa on ulkoisen adoption mahdollistava asia, joka ei todellakaan ole lapsen edun mukaista.
Lisäksi nykyinen järjestelmä (rekisteröity parisuhde) ei estä homoja olemasta homoja. Se on ollut laillista ainakin 40 vuotta.
Räsäsen tasoa
edustaisi parhaiten koirien vahtiminen puistoissa.
Keskustelu on runsasta, koska tutut fundamentalistimme innostuvat taas tällaisesta.
Antakaa ihmisten elää kodeissaan rauhassa. Siihen asiaan ei tarvita kirkon eikä hihhulien suostumusta. Jos joku outo pari haluaa juridisen suhteen ja sen julki tuomisen, niin se on eri asia kuin jonkin höpösedän vihkimys.
Median oudot otsikot!
Otsikon pitäisi kuulua: " SETA:n kommentit järkyttävät". Media masinoi kaiken normaalin eli heteron kieroutuneeksi.
SAIRASTA!
MITÄ TÄLLE TEET, RÄSÄNEN?
http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/miten-huolehtia-hygieniasta-anaa...
Harrastan paljon peppuseksiä tyttöystäväni kanssa ilman ehkäisyä, mikä olisi paras bakteerin poisto, ettei mitään ongelmia tulisi kummallekkaan?
Nimimerkki: bebbuboy, 18 vuotta
Jos 3,5 %:n äänikynnys toteutuu
Räsänen pyyhkii puolueensa pois eduskunnasta tällä menolla. Takaisin pääseminen tulee olemaan vaikeaa.
Mitä tarkoittaa "rakastuminen"?
Vielä lisäyksenä: kysytään, että mitä pahaa on siinä jos kaksi aikuista samaa sukupuolta olevaa ihmistä rakastuu toisiinsa.
Mitä sillä "rakastumisellakin" tarkoitetaan? On täysin normaalia ja hyvä asi8a, jos äiti rakastaa lastaan. Mutta miksi siihenkin pitäisi sekoittaa seksi?
Ihmiset voivat rakastua mihin vain. Koska katselen telkkua paljon, osuu silmiini dokkareita maailman ihmeellisyyksistä. Kerran esiteltiin nainen, joka tunsi sukupuolista vetoa Eiffel-torniin. Hän olisi halunnut päästä naimisiin tämän jättimäisen metallirakennelman kanssa. Eräät nuorehkot miehet tunsivat seksuaalista vetoa autoihin. He halasivat ja hiplasivat autoja, erityisiä fiboja he saivat hpelöidessään pakoputkia. Internetin keskustelupalstalta luin naisesta, joka oli rakastunut koiraansa. He harrastivat seksiä keskenään! Näitäkö varten pitäisi sitten säätää uusia avioliittolakeja?
Mihin se raja vedetään?
Taustalla näkyy jo selvästi, että SETAt ja muut pervojen puolirikolliset ryhmittymät ovat hämärtämässä kaikki normaaliin seksuaalisuuteen liittyvät rajat. Myös lähisukulaisten väliset. Homopiireissä naureskellaan "vanhanaikaisille" ihmisille siitä, että he eivät hyväksy lähisukulaisten välisiä sukupuolisuhteita. "Mitä pahaa siinä nyt muka on, jos sisarukset vähän silleen..." "Mitä pahaa siinä nyt muka on jos isukki menee tyttärensä kanssa saunaan ja vähän silleen...".
Kohta ollaan vaatimassa avio-oikeutta lähisukulaisten kesken. Saattepa nähdä! (Ja heti perään eri eläinlajien kesken. ("Ihminenhän on vain yksi eläinlaji muiden joukossa.")
Tutkimus
löytyy American Psychological Associationin julkaisuna.
Lähdekritiikin voit hoitaa itse selvittämällä onko järjestö mielestäsi riittävän uskottava :)
Mitä tulee keskustelussa muuten esitettyihin argumentteihin niin "ongelma" ei suinkaan ole keinohedelmöityksen historian mittainen vaan noita lapsia on sateenkaariperheissä kasvatettu kyllä iät ja ajat.
Vähänaikaa ja vähänaikaa
Onhan hyvä että vielä vähänaikaa pystyt Päivi pyristelemään tätä Jumalan Sanan vastaista lakia vastaan, kauan se ei kuitenkaan tässä maailmanajassa tule onnistumaan. Tämä aika on paha.
Hyvä Päivi!
Ymmärrän hyvin Päiviä. Sukurutsaus ja homous murentavat yhteiskuntaa. Ihailen hänen rohkeuttaan.
Kristillisä arvoja pilkataan ilman seuraamuksia mutta sanopas jotain homoudesta niin voit löytää itsesi raastuvasta. Käy kuten raamatussa sanotaan; lopunaikana paha paatukoon ja pyhä pyhittyköön.
Kuka pilkkaa ketä?
Eiköhän se ole juuri Päivi Räsänen, joka itsensä korottaen pilkkaa kristillisiä arvoja arvottaen Luojansa luomat itselleen sopiviin kasteihin.
Loogisesti ihan järkeenkäypää
Jos kaksi täysi-ikäistä ja täysijärkistä ihmistä haluaa elää yhdessä sukupuolisuhteessa, ei kenelläkään pitäisi olla mitään sitä vastaan, vaikka he olisivat samaa sukupuolta taikka olisivat isä ja tytär.
Paitsi jos ajatellaan seksin olevan lapsien tekoa varten.