Lauantai 26.5.2012

Lipposesta SDP:n presidenttiehdokas

Luotu: 
8.10.2011 11:18
  • Kuva: Petteri Paalasmaa/Uusi Suomi
    Paavo Lipponen.

Entinen pääministeri ja eduskunnan puhemies Paavo Lipponen on nimetty SDP:n presidenttiehdokkaaksi. SDP:n puoluevaltuusto asetti ehdokkaan lauantaiaamuna.

Käytännössä Lipposen valinta varmistui jo syyskuussa, kun hän sai 67 prosenttia äänistä puolueen esivaaleissa.

Vuonna 1941 syntynyt Lipponen on valtiotieteen kandidaatti. Hän toimi Suomen pääministerinä vuosina 1995 - 2003 ja eduskunnan puhemiehenä vuosina 2003 - 2007. Vuonna 2007 Lipponen jäi eläkkeelle eduskunnasta.

Lipposen lisäksi presidenttiehdokkaiksi on vahvistettu vihreiden Pekka Haavisto ja keskustan Paavo Väyrynen.

Mukaan kilpaan ovat ilmoittautuneet myös kokoomuslainen eduskunnan entinen puheenjohtaja Sauli Niinistö, perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sekä vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet (rkp.).

Lisäksi Köyhien asialla -puolue pyrkii saamaan puheenjohtajansa Terttu Savolan presidenttiehdokkaaksi. Puolue ei kuulu eduskuntaan eli sen tulee kerätä 20 000 kannattajakorttia, jotta se voi asettaa ehdokkaan.

Presidentinvaalit järjestetään tammikuussa 2012.

Henkilöt: 
Jaa artikkeli: 

Kommentit

TapioTTT

Lisääkö DDR.n entisiä kätyreitä ja mamuhyysäreitä pressan linnaan ei sanon minä ei, nyt riittää vihdoin ja viimein Demarisotkut siinä "linnassa"

Tiitisen lista on avattava ja totuus on kerrottava kansalle kuka hääräsi DDR.n Stasin kanssa ja mitä, meillä äänestäjillä on oikeus tietää kotomaamme ja yhteiskuntamme viholliset ja tuhoajat, varsinkin nämä jotka ovat muiden politikkojen suojeluksessa, suomisyöjät vihdoinkin edesvastuuseen teoistaan.

muuan

Huomataan, että vanha valtiotieteen kandidaatin oppiarvo ei ole sama kuin nykyinen valtiotieteiden kandidaatin. Lipponen on käytännössä täysi maisteri, mutta ei ole välittänyt siitä arvosta.

Vasemmistolaisena hän ei ole myöskään valtioneuvos, kuten kokoomuksen Riitta Uosukainen. Tosin toinen demari K-A. Fagerholm otti tittelin vuonna 1969 vastaan.

Asioitaseuraava

Nuorena radikaalina oli puuhaamassa lakia, jolloin NL:n arvostelu oli ollut rikos. Kummasti unohtunut "Muistelmista I". Ei hätää, rouva on keksinyt uuden leimakirveen:maahanmuuttokriittisyys.

Excelman

Tämä Gazprom-Lipponen edustaa historiaa eikä tulevaisuutta. Lopullinen uskottavuus meni siinä vaiheessa kun hän ex-pääministerinä meni rahasta Venäjän palvelukseen lobbaamaan Suomen valtiota vastaan kaasuputkiasiassa. Jotain periaatteita pitää voida vaatia presidenttiehdokkailta.

Kainuunkonkari

Nuorena miehenähän tämä Lipponen oli nuorten sosialistisen internationaalin johtaja. Koska ko. Organisaatio oli Neuvosto-rahoitteinen, pidettiin miestä yleisesti KGB:n agenttina. Kysymys: Koska NL piti propagandaa suuressa arvossa, voisiko heidän rahoittamansa järjestön johtaja olla "sitoutumaton"?
KGB:n "avoimien ovien päivä", jota pidettiin historian yhtenä onnistuneimmista vakoiluoperaatioista, muutti Lipposta. Ko. Päivänä KGB avattiin yleisölle ja ennalta valittu materiaali siirrettiin USA:n suurlähetystöön kuorma-auto kolonnan voimin kaaoksen keskellä. Tämän jälkeen Lipposen "länsisuhteet" näyttivät kovasti parantuneen... Ehkei Paavoja tällä kertaa.

Granu

Sdp,tietekseeni ei ole koskaan saanut ruplaakaan NL:ta.Kyllä ne oli kommunistit,todennäköisesti myös kepu.Millä rahoilla luulet vähemmistökomm. tiedonanta-lehden tullen toimeen.TPSL:N,päivän sanomat,saivat samasta lähteestä rahaa,tavoitteena pitää SDP hajalla.SDP sai rahaa lännestä,jokainen joka vaivautuu lukemaan poliittista historiaa,tietää tämän.Et todellakaan tiedä mistä kirjoitat.Sosialistinen internationaali oli nimenomaan vastavoima kansainväliselle kommunisti-liikkeelle.

Vierailija

Tiedossahan on, että demarit saivat CIA-rahaa kommunismin vastaiseen taisteluun, yllättävää, että täällä ei tunnuta tiedettävän asiasta mitään, vaan höpötetään jotain KGB:stä :-)

Kainuunkonkari

Miestä seurattiin länsi tiedustelun toimesta esim. Norjassa KGB asiamiehenä epäiltynä... Eli vakuuttaa tuo tietämyksesi. Ja onhan se hienoa, että myönnät itsekin poliittisen lähihistoriamme perin korruptoituneen luonteen. Kekkonen piti Suomen itsenäisenä ja rahasti kommunisteja siinä sivussa. Mitäs se Lipponen tekikään?

muuan

Voi kokeilla suussaan. Sanotaanko yhteen perään alkuosaa painottaen, vai erikseen, kumpaakin osaa painottaen?

Tietämyksenne on perin epämääräistä. Tällaisista asioista vaaditaan lähdetiedot, muutenhan voi vihjailla mitä tahansa. Eri asia sitten on, kuinka luotettaviksi nuo lähteet on arvioitava.

Kainuunkonkari

Julkisen sanan neuvosto, ei sanktioinut "keltaista lehdistöämme" lööpeistä, joissa epäily tuotiin julki. Ikävää, ettet pitänyt arvossa otsikointini "taiteellista vaikutelmaa".

muuan

Mehän vinoilemme ja ironisoimme täällä niin ahkerasti, että kiireessä lukien tulee helposti väärinkäsityksiä, eikä aina muutenkaan voi olla toisen tarkoituksesta varma.

Granu

Olen erittäin huono suomen kielessä,kuulun ikäluokkaan jolle muu oli tärkeämpää.Aikuisina minulle opettiin miten yhdyssanan voi oppi.Laita sanan väliin,"kin"jos se sopii niin ok,jos ei,kysymys on erillissanasta.Vaimoni kirjoitti aikoinaan yo-kirjoituksessa laudaturin suomen kielestä.Rakastan häntä silti.

Granu

Sdp,tietekseeni ei ole koskaan saanut ruplaakaan NL:ta.Kyllä ne oli kommunistit,todennäköisesti myös kepu.Millä rahoilla luulet vähemmistökomm. tiedonanta-lehden tullen toimeen.TPSL:N,päivän sanomat,saivat samasta lähteestä rahaa,tavoitteena pitää SDP hajalla.SDP sai rahaa lännestä,jokainen joka vaivautuu lukemaan poliittista historiaa,tietää tämän.Et todellakaan tiedä mistä kirjoitat.Sosialistinen internationaali oli nimenomaan vastavoima kansainväliselle kommunisti-liikkeelle.

muuan

Tumpeloita sorretaan aina. Tosin viisaatkin ovat joskus tumpelossa tilassa tai tumpelolla tuulella. Ja kaikkihan erehtyvät ja tekevät virheitä joskus. Eikös sekin ole tumpeloutta, tumpeloita hetkiä? Vastaavasti tumpeloilla on viisaita hetkiä.

salakankee

Jos nyt jonkin maan agenttina Lipposta pitää pitää, pidän häntä amerikkalaisten tiedustelijana, enkä Neuvostoliiton tai Itä-Saksan. Hänellä on saattanut olla tehtävä syöttää disinformaatiota noille tahoille ja siten sotkea kuvioita!
Muuten pidän Paavoa hyvin isänmaallisena miehenä! No doubt!

Vierailija

Seppänen kirjoitteli aikanaan...

"Kaksi huomattavaa sosialidemokraattista yhteiskunnallista toimihenkilöä makaa poliittisesti rähmällään vieraan vallan edessä.

Toinen on ex-presidenttimme Martti Ahtisaari (sd), joka on transatlanttisti eli USA:n mannekiini. Hän polkee miinoja Suomen Nato-jäsenyyden tiellä.

Toinen on eduskunnan puhemies Paavo Lipponen (sd), joka möi meidät Bushille Irakin öljysodassa..."

http://www.kaapeli.fi/seppanen/jutut/sotasosiaalidemokratiaa.htm

Aristotellus

Hän joko pyrkii hallitsemaan mediaa tai kun ei pysty siihen, niin väheksyy ja halveeraa sitä.

Hänellä on mitä arvelluttavin poliittinen kanta, joka on äärioikeistovasemmistolainen. Ei hän ole ainoa, mutta arvellutavin.

Hän ei ole tasa-arvon kannalla, vaan ottaa kaikenlaisen demokratialle vastakkaisen kannan niin syrjäytyneiden, eläkeläisten kuin etnisten vähemmistöjenkin kohdalla.

Hänen argumenttinsa perustuvat auktoriteettiuskoisen sodanjälkeisen kansan erehdyttämiseen. Rationaalinen ajattelu on vierasta hänelle, ja hän korvaakin sen taidokkaasti suurikokoisen habituksensa, vanhakantaisen "kokeneen" poliitikon elkeiden avulla ja harkitsemattomilla lausahduksillaan, joita on paljon. Usein hän käyttää nk. puujalkahuumoria, jonka seurauksena monet erehtyvät luulemaan häntä älykkääksi.

Hän ei sovi presidektiksi eikä muihinkaan luottamustehtäviin, joissa vaaditaan kaikkien osapuolten argumenttien huomioimista, nopeita ratkaisuja, yhteistyötaitoja ja yleissivistyksen lisäksi eettisyyttä ja henkistä sivistystä.

muuan

Mutta mikä homma sitten sopisi Lipposelle parhaiten? Eläkeläisen? Eiköhän vain liene ainoa mahdollinen ainakin tällä hetkellä.

Kyllähän vähän ajatteluttaa, että eikö SDP:stä löytynyt sopivampaa ja vetävämpää ehdokasta. Vaikkapa Tuomioja olisi edustanut puoluetta paremmin.

Vierailija

Tavallaan uskomatonta, että Lipposen ehdokkaakseen valitsivat, ehkä demarit eivät ole oikein kyenneet hahmottamaan, kuinka epäsuosittu Lipponen oli ja on 90-luvun politiikkansa seurauksena, eivät ne asiat mihinkään ole unohtuneet. Tuolloin toki kokoomusväki kannatti Lipposta pääministeriksi jopa enemmän kuin oman puolueensa ehdokkaita...

Varjojen mies

Veikkaan, että SDP haastaa tosissaan Keskustan. Jompikumpi on limbokisan voittaja.

Sdp:n limbomestareita ovat Lipposet, Jungner ja Halonen.
Keskustan limboilua johtaa Kiviniemi. Vihriälä ja Kanki peesaavat.

Vyötiäinen

Lipponen on maamme pahin pakkoruotsittaja. Paavo tietää hyvin, että suuri enemmistö kansalaisista ja varsinkin demarien äänestäjistä vastustaa pakkoruotsia, mutta sehän ei häntä estä vaatimasta jopa lisää pakkoruotsitusta.

Umpisavolainen Paavo kehuskelee(!) olevansa lähes ruotsalainen. Lisäksi hän väittää suomalaisten olevan oikeastaan ruotsalaisia!?

Kysymys kuuluu: Miksi suomalaiset äänestäisivät presidentikseen henkilön, joka ei edes tunnusta suomalaisten olemassaoloa?

Sanalla sanoen. Paavo on pihalla.

muuan

Millä perusteella sanot Lipposta (umpi)savolaiseksi? Tietysti sillä perusteella, että kun minua nyt huvittaa sanoa niin. Toinen mahdollisuus on tietämättömyys, vaikka tietoa olisi runsaastikin saatavissa.

Varjojen mies

Kun pohjoisen poika pääsee Savonmuan kouluun, Kuopion aatelisto kouluttaa hänet nopeasti savolaiseksi, kun itsellä on vielä tarve nousta jokapäiväisestä taviksesta parempiin piireihin lukeutuvaksi.

Kuuluuhan Lipponen ruotsinkielisiin ja eurooppalaisiin eliittipiireihinkin. Miksi ei siis savolaisiin.

muuan

Toivottavasti pysytään siis Lipposen elämän tosiasioissa. Minä en hyväksy Lipposta savolaiseksi pelkän koulunkäynnin perusteella. Kyllä Lipponen on ollut pääosan elämästään helsinkiläinen ja kunnialla. Pitäkää edelleen hyvänänne. Varsinkin kun Lipponen on niin ruotsinmielinen. Sanotaan, että lapsuudenaikaisen leimautumisensa ruotsinkielisellä seudulla vuoksi.

Partiohavyton

Paavo Lipponen on yksi hyvä mahdollisuus oikeusvaltion presidentiksi. Pekka Haavisto ja Eva Biaudet ovat yhtä länsimielisiä. Sauli Niinistöä punnitaan vielä monta kertaa. Voittaja on avoimesti hyvä länsimielinen. Vastenmielinen ei voi saada paljon ääniä. Kansainvälinen yhteisö ja Nato ovat kunnolla meidän omiamme. Hävytön haluaa jälleen rikkoa yhtenäisen voimistuvan maailman. Paha ilmoitti heti katujätkän omakseen. Suomalainen ei voi jäädä yksin tukemaan pahaa. Timo Soini kannattaa vain vapaata maailmaa. Toisella kierroksella ovat Niinistö, Soini tai Lipponen. Vastenmielinen julma KGB lopullisesti hävisi ja pitää hävitä. Suosittu Timo Soinikin on ihan hyvä länsimielinen. Kohti osoitettua päämäärää. Juna kulkee kiskoilla...

masat

pi pirskatin pirskatti, Kalle Kustaa Korkki tarvitaan pelastamaan Lipponen ahdingosta. Lipponen on ensikertalainen presidentin vaalissa, vastoin kuten hän mainitsi kaimansa olevan veteraani presitettiehdokkaana. Tuskin Paavo Lipposen tämä freesiys paljon auttaa hälventämään perässään seuraavaa kaasuputkea.

Piski Uskii

-myönteisen, luottamusta herättävän fyysisen habituksensa ansiosta monen suosikki presidentiksi.
Henkinen Paavo L lienee johtajana lojaaleille alaisilleen luotettava, mutta toisaalta erimieltä oleville pitkävihainen, henkinen raskauttaja.

Jos haluamme, että lujitamme NL:n sijaan EU:n ja kansainvälisyyden "ytimen" näkökulmaa no. Paavo L:n ehdoilla ilman vastalauseita ja uhrauksista välittämättä, valitaan Paavo L.
Lisäksi lojaalisti sallimme hämärtää kasallinen identiteettimme Paavo L:n vaientaessa eri mieltä olevat, on Paavo Lipponen oiva valinta presidentiksi.

Muuten vaan olisi mielenkiintoista tietää, mikä Lipposta aidosti motivoi yrittämään valtaoikeuksista riisutun presidentin virkaan?
Pitkän poliittisen uran unelmoitu täyttymys?
Edustamansa puolueen hivuttava kannatuksen näivettyminen?
Asema,jossa eri mieltä olevat harvenevat?
Muuten vaan "äärioikeistolaisille" persuvouhottajille kuri ja johtajana Timo Soinilta tukka pois kuin raamatun voimasankarilta?

Smerd

sitä Lipposen kummallisuutta että kaasuputkiagentti hokee nyt, presidenttiehdokkaana, huoltaan siitä että EU:ssa pitäisi taistella suurten valtioiden jyräämistä vastaan.

Siis henkilö joka väen vängällä ja avoimesti diilasi Schröderin ja Putinin kanssa (Puolaa, Baltian maita ja Ruotsia vastaan) Venäjän strategisen kaasuputkilinjauksen meren pohjan kautta suoraan Saksaan.

Kun hän on vetänyt kaasuputkikonsultointiaan (mm. eduskunnan työhuoneestaan käsin) ja rikastunut, niin onko hän edesauttanut jotenkin Euroopan Unionia? Tai sen pienempiä jäsenvaltioita?

amppeeri antti

Kameliontti-Mooseksesta ei ikinä, siis ei ikinä tule Suomen tasavallan presidenttiä.

Kiinan keisari sanoi, että hän ei auta Paavoa, vaikka tämä istuisi nahkurin orsilla sokean Kreetan kanssa ja huutelisi Päiviä apuun.

Ja "retiisipuolue" (SDP , punainen päältä, valkoinen sisältä) putoaa muiden (takinkääntö) kuolevien puolueiden joukkoon.

puutarhamies

Pelle-ehdokasta? Pelkkä lehtikirjoitus riittää törttökarhulle.

Jos hän jalkautuu kansan pariin, menkäämme esittämään kysymyksiä tai väitteitä.

Piski Uskii

-ja käyttää vällyjen alla uudestaan.

Olisi mieltäylentävää pohtia, miten yleensä arvomaailmatärkeilyllä hämätään äänestäjien käyttäytymistä?

Mielestäni ei ole yhtä arvomaailmamäärittelyä, joka johtaisi samoihin päättäjien valintoihin.
Nyt jo viime eduskuntavaalit ovat olleet monille äänestäneille pettymys juuri valitun ehdokkaan tehdessä valintoja, jota äänestänyt ei olisi ikinä uskonut.

Jos luvataan -meillä ei mennä Natoon! -lupaus on käsitettävä ehdolliseksi. Poliittisen tilanteen muuttuessa lupaajan arvomaailmasta katsoen oleellisesti -lupaus rikotaan ja ainakin silloin jos henkilökohtainen asemointi on uhattuna kohtuullisesti. Näin etenee muutkin äänestäjille tehdyt "lupaukset".

Monille Halosen valinta on ollut pettymys jossa valintatilanteessa valitsijoiden odotukset olivat suuret. Hänellä oli hyvät eväät kansan syvistä vesistä lähteneenä lunastaa äänestäjien odotukset.
Kuinkas sitten kävikään!?

Mielestäni keskeinen valintakriteeri on, mitä ehdokas on puuhastellut ja aikaan saanut kokonaisvaltaisesti yhteiskunnan rattaissa. Näistä koetelluista, ratkaistuista asioista kykenevyys riippuu mennä täysillä mukaan yhteiskunnan kehityksen kipukohtiin.

Paavo L ei ole tajunnut -kai koskaan- huonompiosaisuuden sosiaalista sielunelämää, kuinka se niveltyy kansalliseen hyvinvointiin, periferiasta nostaa tämä
työläissinnittelijäjoukko kunnialliseen asemaan yhteiskunnassa.
Tämä työvenluokan arvomaailmasta katsottuna on vähän outo kehitys, jos joku vielä pitää Lipposta työvästön arvomaailmaan sitoutuneena, jossa sosiaalinen empaattisuus on koko poliittisen historian ollut kantavana voimana.

Hävityn ja (turhan?)sodan jälkeen työvestöön lietsottiin poliittisen juksaamisen hengessä toivoa paremmasta, kunhan ensin "olemme" sotavelat maksaneet. -sitten kyllä rahaa riittää kunnon elintasoon.
Tänään ei tilanne voisi paremmin olla, mutta -kuinkas ollakaan. Köyhät ja nipin napin elämässään sinnittelijät ovat keskuudessamme!
Resursseja kyllä riittää maailmansyleilyyn jossa harhassa kuvitellaan harvojen hyvinvoinnin olevan koko kansallisen olemassaolon elinehto.

TapioTTT

Tulipa mieleen kun Lipponen tokaisi taannoin eduskunnassa että olkaa te hiljaa siellä oppositiossa.

Ja tänään sopisi tokaisu Lipposelle & Lipposkalle että olkaa te hiljaa siellä " eläkkeellä. "

Ja pysyvästi toivoo ei varmuudella demaria tai naista äänestävä sitaatilla "jo riittää demarisekoilu pressanlinnassa".

MURSU

niin kauan huuliväpätyksineen (huulet vetävät tyhjäkäyntiä saojen välissä) että kerkeen aina ennen lauseen loppua keittää kaffeen. Ei kyllä onneksi ole pelkoa SDP:n jatkosta korkeimmassa vallankahvassa!

Piski Uskii

-kohtaan, jos Paavo L kaatuu jonkun ulkoisen tekijän vuoksi.
Itse toivoisin Paavon teot ja ansiot olevan se tekijä, jotka määrittelevät, että Paavon poliittiset rahkeet eivät tällä kertaa kestäneet.
Samalla tulisi määritellyksi äänestäjien enemmistön toive jostain muusta kuin Lipposen itsekkään jyräävästä äänestäjiä vähättelevästä politiikasta. Lojaaliutta puoluetta kohtaan tämän poliittisen kehityksen on sisäistänyt koko Sosdem-puolueväki kykenemättä näkemään poliittistaloudellisia uudistuksia kansan, äänestäjien tahtona. Tämä kovakorvaisuus on johtanut uudistustahtoisten äänestäjien valumisen sinne missä kuunnellaan.
Nyt SosDemit ovat ottaneet räksytyslinjan kun kansa ei osaa äänestää oikein. Toiveena tietysti on, että muka "äärioikeistolainen populistijoukko on pantava kuriin" ja palattaisiin Paavo Lipposen työläisoikeisto populismiin, jolla petetään omia ja vieraita.

puutarhamies

mutta Paavo kaatuu siihen yksinkertaiseen totuuteen, että demareilla ei ole, eikä ole ollut muuta tarjottavaa kuin populistisia petoksia toinen toisensa jälkeen.

"Työväenpuolue"! Siinä asiassa on vain raha kelvannut ja ay-mafian kanssa kansan pettäminen SAK:n pakottamalla ja uhkailemalla hankittujen jäsenten rahalla + kytkeytymällä vakuutusyhtiöden ym. valtakuvioiden kanssa yhteen.

Se on ollut Lipposenkin linja kautta poliittisen historiansa. Hän ymmärtää pörssiyhtiöiden arvon SDP:n ydinkannattajana.

Piski Uskii

-arvomaailman kanssa. Meni valinta niin tai näin samalla määrittyy se kansallinen poliittinen tahto jolla mennään seuraavat kuusi vuotta.

Harjoitetun politiikan suunnan määrittelee äänestäjät, punaisen viivan vetäjät ei puolueet. Kulloinkin vallitseva kansallinen-, äänestäjien tahto hakeutuu lähinnä tätä toivetta olevan puolueen kannattajiksi ja siksi Lipposen junailema jyräävä, viiteryhmänsä unohtanut politiikka on tullut tiensä päähän.

En usko mihinkään uudestisyntyneeseen Lipposeen, jos jostain näin halutaan sanoa.
On vaikea myöskin uskoa, että troijanhevosen framelle taluttajat eivät nykyäänestäjää hämää vaikka vielä joku voi luulla niin.

Salon Petri

Loppusuoralle edennyt perustuslain "uudistus" takaa EU-liittovaltiokehityksen vieläpä pikavauhdilla.

HE 60/2010 kautta perustuslakiin sisällytetyt ja koplatut 1§, 94§ ja 95§ tarkoittavat Suomen kansallisvaltion loppua.

Suomen ja suomalaisten kannalta itsemäärämisoikeuden kannalta merkittävimmän toimivallan eli taloudellisen toimivallan luovuttaminen pois perustuslain kautta ei voine olla vahinko?

Helsingin Sanomatkin kirjoitti tästä Suomen ja suomalaisten kannalta erittäin merkittävästä perustuslakiasiasta jo parilla rivillä 6.10.2011 numerossa. Tosin vielä harhaanjohtavalla otsikolla "Presidentin valtaoikeuksien muutos loppusuoralla."

Onneksi avoin internetnatsioonali auttaa. Hakukoodiksi esimerkiksi - Lipponen LJL 3/2011

Toivotaan, että saamme kuulla ja nähdä aiheesta Paavo Lipposen itsensä kertomana vastauksen...

Piski Uskii

Toisaalta en ole oikein uskonut Soinin pystyvän syvälliseen, johdonmukaiseen poliittiseen vuoropuheluun. Vahinko vaan, kun uudistusmieliset odotukset ja poliittinen muutostahto ovat suuret ja joka suuntaus ajautuisi siten sivuraiteelle.
Voi olla, että "perustuslakiuudistuksen" sudenkuoppia ei olla perussuomalisissa kovin hyvin tiedostettu, koska se on saanut aika vähän huomiota puolueen ulostuloissa.

Olen kanssasi samaa mieltä, että tämä "uudistus" tulisi torpata. Samalla vallitseva lipposlainen vähättelypolitiikka saisi kansan tahdon mukaisen unohduksen.
Mielenkiintoista!

Piski Uskii

Soinilla on poliittista sanottavaa ja ihan oikeasti kannatan Soinin muutoshakuista politiikkaa vihtoehtona vanhojen tuhnujen haistelulle.
Johdonmukainen uskottava sanavalmius on valitettavasti ihan eri asia.

Jos muistat, tai olet sen ikäluokan kommentoija, että et ollut kuvioissa mukana tai et ole lukenut kuinka pääministeri Esko Aho pyöritti aikanaan Lipposta TV-keskustelussa.
Oikein sääliksi kävi.
En ole lipposlaisia, mutta en rohkene väittää, että Paavo olisi noviisi ja jolla ei olisi sanottavaa poliittisissa väittelyissä.