Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson (sd.) on joutunut pitkäkestoisen piinaamisen kohteeksi. Internetissä velloo huhu, jonka mukaan Guzenina-Richardson olisi valehdellut kirjoittaneensa ylioppilaaksi. Myös ministeri itse on saanut asiasta useita yhteydenottoja ja kyselyitä. Uuden Suomen toimitus on saanut runsaasti juttuvinkkejä aiheesta.
- Tämä on harmillisen pitkään netissä vellonut keskustelu, kommentoi Guzenina-Richardsonin avustaja Martta October Uudelle Suomelle.
Guzenina-Richardson on kertonut kirjoittaneensa ylioppilaaksi Mäkelänrinteen urheilulukion iltalukiosta vuonna 1991. Sama tieto on esillä myös eduskunnan nettisivuilla. Nettikeskusteluissa asiaa on selvitetty ja todettu, ettei Guzenina-Richardsonia löydy kevään 1991 ylioppilaiden joukosta. Ministeriä on etsitty myös hänen entisten nimiensä Stierenin ja Lindellin avulla.
Guzenina-Richardsonin koulutuksesta on keskusteltu ainakin Plazan, Iltalehden ja Kauppalehden keskustelupalstoilla.
- Tämä asia tuntuu kiinnostavan hurjasti joitain henkilöitä, eikä mikään sanominen riitä. Guzenina-Richardson on kirjoittanut ylioppilaaksi vuoden 1991 syksyllä, siksi hänen nimeään ei löydy kevään ylioppilaiden joukosta, October sanoo.
Ministeri on Octoberin mukaan erikseen varmistanut asian. Guzenina-Richardson on myös tilannut uuden ylioppilastodistuksen. Nettihuhut saivat lisää vettä myllyynsä, kun Guzenina-Richardson ei löytänyt arkistoistaan lainkaan ylioppilastodistustaan.
- Kun asiasta alettiin kysellä, hän etsi todistuksiaan ja löysi vain lukion päättötodistuksensa. Hän on nyt tilannut uuden ylioppilastodistuksen ylioppilastutkintolautakunnasta, October kertoo.
October kertoo joutuneensa vastailemaan syytöksiin ministerin valehtelusta heinäkuusta lähtien.
- Tämä on aivan absurdi tilanne, hän päivittelee.
Päivitys: Uusi Suomi sai Ylioppilastutkintolautakunnalta vahvistuksen siitä, että Guzenina-Richardson on ylioppilas. Lisää tässä jutussa.

Kommentit
Kovia väitteitä
Ei tosin yllättäisi. Muistan kun alkoi kerran huutaa ilman syytä edustaja Hirvisaaren rouvalle suorassa lähetyksessä. Katsoja sai tuntea myötähäpeää Marian puolesta
Ylinopeuskin on sallittua demarille
Jos tavantallaaja ajaisi Guzeniina-nopeutta tutkaan, tallaajalta otettaisiin kortti pois. Oikeus ei ole sama kaikille.
Tuo ei vastaa sähköposteihin
Ei ihme että asiaa joudutaan vatvomaan julkisuudessa.
Ennekuin tästä Mariasta tehdään ministeri, niin kannattaisi tutkia onko syntymätodistus tallessaa. Ministerihän voi olla vain syntyperäinen suomalainen
höpön höpön
"60 §
Valtioneuvosto
Valtioneuvostoon kuuluu pääministeri ja tarvittava määrä muita ministereitä. Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia."
Suomessa kaikkiin kansalaisoikeuksiin riittää kansalaisuus.
USA:n presidentin on oltava syntyperäinen USA:lainen. Asia todennetaan siten, että jos on päässyt USA:n presidentiksi, niin silloin on perustuslain mukaan syntyperäinen USA:lainen. MOT.
Eli Guzenina reputti
Eli Guzenina reputti kevään kirjoituksissa ja joutui uusimaan syksyllä. Varsinaisia neropatteja ministereinä Suomessa.
Ministerin pätevyysvaatimukset
Perustuslain mukaan "Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia". (§ 60).
Presidentiltä edellytetään vain, että hän on syntyperäinen Suomen kansalainen (§ 54). Ei tarvitse olla rehellinen eikä taitava.
Löytyvätkö tiedot ...
... Spes Patriaesta 1991? Se on lahjomaton luettelo. Vaikka ei olisi itse lähettänyt mitään tietoja tai kuvaansa, matrikkelissa on ainakin nimi kaikista valmistuneista.
Demarit voivat tilata uusia todistuksia puoluetoimiston kautta. Sieltä löytyy myös varmasti Guzeniinan tohrorinväitöskirja ja insinöörinpaperit.
Jollei ole tullut mainituksi Spes Patriaessa 1991, ei ole ylioppilas. Tiedot matrikkeliin tulevat suoraan ylioppilastutkintolautakunnalta.
Missiministeri
Guzenina-Richardson-Stieren-Lindel
Aivan selvää missiministeriainesta!
Mutta vielä puuttuvat rimpsusta
Vanhanen, Harkimo ja Keskinen.
Rapatessa roiskuu
Tyttö on kova tekemään uraa. Ja määrätietoisena naisena tietää omat vahvuutensa.
Plus melkein Walkamo?
Hän on ehtinyt olemaan myös kihloissa! Kihlattu oli Vanajanlinnan markkinointipäällikkö Mika Wanamo.
Montakohan sukunimeä lisää...
tällä vaalikaudella....
Taitaa olla aika viheltäjä..
Antaa kyllä jonkinlaisen kuvan ihmisenä
Sopisi paremminkin sinne SUB'in pelleohjelmaan,
nyt en muista nimeä , kun en pas**a katso
Heikko on hallituksessa TASO...!
Ei löydy Spes Patriaesta 1991
Ylioppilaaksi tulosta jää monia merkintöjä henkilöhistoriaan: Hyväksyminen lukion oppilaaksi, arvosanat, opettajat, kurssikaverit, päättäjäiskuvat, ryhmäkuvat ylioppilaista, Spes Patriae -matrikkeli jne. Eikö mistään todella löydy MGR:n nimeä, mitään niistä.
Iltalinjalta 1991 löytyy mm. omaa sukua nimellä...
armahtakaa jo videojockey-parkaa, ennen kuin menee surusta mustelmille
MTV:n JUONTAJASTA MINISTERIKSI ??????
Maria voisi palata tv-juontajaksi. Hänen eleilystä ja koko olemuksesta paistaa läpi että on pelkkä pyrkyri jonka substanssi ei mitenkään riitä ministerin hommiin.
Mitä hän on muuta saannut aikaseksi kuin keskiolut ja parveketupakka kohut ?
Ehkä historian turhimpia ministereitä Suomen historiassa.
Olisiko
Olisiko hyvä luoda jokin ajokorttia vastaava todiste, että on ylioppilas?
Toope-ministerit
tulevat meille hyvin kalliiksi. Niin myös erityisesti SDP:n seuraavalle äänisadolle.
Onhan hallituksessa muitakin isänmaan- ja vaalipettureita.
Kyllä se todistus vielä löytyy
Tai jos ei löydy niin tehdään. Muualla maailmassa sentään ostetaan ja väärennellään tohtorinväitöskirjoja. Osoittaako tämä jotain suomalaisetn ministereiden tasosta? Jotenkin tulee mieleen että onkohan Jyrki-pojan paperit kunnossa?
Olisi ajoissa kannattanut kysellä neuvoa
"Tohtori" Calle Öhmanilta, ehkä paperit löytyvät tyttären kenkälaatikosta ullakolta.
net ovat er miehiä jotka osaavat tohtoroira
mutta vain herrat tutkivat lopulta tarkasti
Jykällä on kokemusta pöytäkirjanväärennöksestä
Ministerinä ei toki tarvitse moiseen alentua, voi tarvittaessa tilata virkamieheltä väärennöksen alkuperäisenä. :)
Ei yllätä sekään, että Erkkomedia on hipihiljaa koko asiasta.
Nyt tarkistamaan!
Jyrki Kataisen sanotaan valmistuneen yhteiskuntatieteiden maisteriksi Tampereen yliopistosta v. 1998.
Ministereiden taso
Ei taida Guzeninalla olla hätäpäivää siihen nähden, että Henna Virkkunen ei saa ylioppilastodistusta edes tilaamalla.
Puutetta
Onko tällä palstalla olevilla miespuolisilla naisenpulaa kun pitää niin päästää sontaa ulos. Vetäkää vaikka käteen, se helpottaa ja on terveellistäkin.
Hyvää jatkoa
M G-Rlle toivotan hyvää jatkoa. Olet älykäs, jos pääset ministeriksi "kansakoulun" pohjalta.
Demariveli Jukka G opetusministerinä voisi "nostaa" Marian
ylioppilastodistuksen arvosanoja, jotta sen puuttumisesta tai huonoudesta ei tarvitsisi kohista.
Tänään TV2
Klo 21:00. Ohjelmassa käydään katsomassa Lipposen vaalikiertuetta.
Vastaavaa hupia on seuraavan kerran luvassa vasta huomenna Jopet Shown uuden kauden alkaessa.
Media-aikaa tarjotaan
Onko luvassa samanlaiset nostot myös muille presidenttiehdokkaille vai onko tämä puhtaasti YLEä itseään?
Oletan, että
kaikki saavat aikaa. Ovat saaneetkin jo, paitsi Bidé.
Tänään Väyrynen naureskeli Korkojen kera -ohjelmassa (uusinta), aiemmin vaalikiertueella. Kolme suurinta ovat vierailleet jo ainakin Presiklubilla ja Ykkösaamussa. Lipposta vielä odotamme yhdeksään asti :-D
MilaF
Et taida tietää yö-kirjoituksista mitään.Omassa perheessäni on niitä neljä.Komentaatoreille sanoisin:hävetkää,happamia on sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Kiitos kommentista
Kommenttisi perustelu sen sijaan puuttuu. Olen vanha ylioppilas ja lakkini on jo kellastunut ajan saatossa. Meidän suvussamme lasketaan tohtoreita - kun kerran pullisteluun ryhdytään. Lopputuloksen kannalta on sama, vaikka sanoisin 'meidän isi on parempi kuin teidän isi'.
Spes Patriaeta on tehty jo 50-luvulta lähtien. Siinä on luetteloitu joka ikinen ylioppilas, joka maassa on valmistunut. Tiedot matrikkeliin lähetetään suoraan ylioppilastutkintolautakunnalta.
Mitä osaa et ymmärtänyt?
Katsoit siis
kaikilla mahdollisilla M:n nimi kombinaatioilla?
Jos vuosi on 1991 ...
Käykää nyt vielä muutkin tutkimassa. Spes Patriae -matrikkelit löytyvät suurempien kirjastojen lukusaleista. Mäkelänrinteen lukion kohdalta ei löytynyt. Onko aikuislukio mahdollisesti jollakin toisella nimellä? Ainakin MGR:n CV:ssä lukee Mäkelänrinteen lukio, joten kai sen sitten voi olettaa olevan oikea nimi.
Että lipesinkin tällaisten juorujen tarkasteluun, vanha nainen. Jotenkin villiinnyin, koska olen tavannut ohimennen MGS:n ja hän kuuluu ehdottomasti ylimielisimpiin ja nousukasmaisimpiin ihmisiin, joita olen tavannut. Hän on omasta mielestään Hyvin Tärkeä Ihminen ja ottaa itsensä ja sanomisensa todella vakavasti. Luulen, että jokainen tuntee tämän ihmistyypin, jota yrittää vältellä mahdollisimman tarkoin.
EDIT: Löysin nettiin skannatun luettelon vuoden 1991 Spes Patriae -matrikkelista. Ei löydy Guzeninaa. http://aijaa.com/v.php?i=007828774795.jpg
kyllä se siellä kuitenkin on
http://aijaa.com/v.php?i=000248900131.jpg
nettihaut ovat usein ongelmallisia
Tuohon väärennyskelkkaan en lähtisi
Se on nimittäin paljon ilkeämpi suo kuin mahdollinen EI-ylioppilaisuus.
Niin, mikäli ministeri on esittänyt CV:ssään jotain muuta kuin oikeaa tietoa, on hän toiminut epärehellisesti eikä näin täytä toista tärkeää pätevyysvaatimusta ministeriksi. Se olisi eron paikka.
Väärennys tulisi ilmi ennemmin tai myöhemmin ja se vasta aika paha lyömäase olisikin.
Tässä ei voi muuta kuin spekuloida, kun tietoa asioihin ei tule.
Enpä minäkään havainnut Marian nimeä
vuoden 1991 Mäkelänrinteen lukion listoilla, siis sukunimillä Stieren - Lindel.
Mitähän kertoneekaan tuon linkin kirjoitus siitä ylioppilas Mariasta?
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/869926/maria-guzenina-kadot...
Mitä ihmettä?
Mikä nimi kuvan sivulla todistaa asian?
Nyt nyt PerSut!
Älkääs PerSut itse ruvetko mitään sanomaan kun puolet teidän kansanedustajista on jättänyt koulutuksensa peruskouluun!
Jos joku on oikeasti kouluttautunut niin sitten vasta lupa kommentoida.
Holmes, kuules nythän onkin
kysymys siitä minkä koulutuksen edustajat ovat ilmoittaneet eduskuntaan päästessään. Valehtelu ei kaiketi liene sinunkaan mukaan hyväksyttävää, niin edes ministeriltä. Vai kuinka?
Valehtelu on väärin
Olen samaa mieltä, mutta viittasin näihin muihin kommentteihin
En ole persu...
enkä pursu ja sinäkö hoidat sensuroinnin sitten..?
Tuossa Spes Patriaessa ei
Tuossa Spes Patriaessa ei todellakaan julkaista kaikkia
ylioppilaita, VAAN ne, jotka ovat halunneet siihen tietonsa
antaa.
Sehän on nykyisin täysin kaupallinen teos valokuvineen jne.
Ihmetyttää nämä kommentit! Valtaosa hakemalla hakee kaiken
maailman virheitä Guzeninasta. Syyhän on hyvin inhimillinen:
moni on odottanut kuulevansa uutisen, että hän on todellakin
valehdellut olevansa ylioppilas. Kun todistettiin, että moni
joutui nyt nielemään "karvasta kalkkia", niin täytyyhän sitä
johonkin tarttua.
Hävetkää!
Väärä tieto
Spes Patriaessa julkaistaan kaikki kunakin vuonna valmistuneet ylioppilaat. Kuvan lähettäminen on vapaaehtoista. Ylioppilastutkintolautakunta lähettää kaikkien valmistuneiden tiedot matrikkeliin ja niistä, jotka eivät ole halunneet kuvaansa julkaista, julkaistaan vain nimi.
Spes Patriae on aina ollut kaupallinen teos.
Mitä merkitystä yo-tutkinnolla on? Ei mitään!
Tässä maassa on jokin trauma tuosta YO-tutkinnosta. Ihan sama onko ministerillä yo-tutkintoa tai ei ja ihan sama millainen se on ollut. Se on vain paperi joka ei kerro yhtään mistään mitään. Sitä ei voi verrata tähän päivään ja koko yo-tutkintojärjestelmästä kirjoitusten osalta olisi syytä luopua kokonaan. Mitä 20 tai 30 vuotta sitten kirjoitettu paperi kertoo? Kuten proffa hyvin sanoi:" se on vessapaperia"! Olen täysin samaa mieltä. Tärkeämpää olisi avata lisää koulutuspaikkoja mm. yliopistoon lääketieteen koulutukseen ja panostaa kielten opiskeluun jokaisella koulutustasolla. Jokaiselle ylioppilastutkintoa arvostavalle sanoisin, että vedä se takapuolestasi sisään! Eipä ole tuosta paperista ollut hyötyä enkä sitä arvosta vessapaperin vertaa. Muualta se sivystys ja koulutus on löytynyt.
ONKO NIIN ? Ylioppilas-vai ei?
"Turhan tiukkaan asia otetaan esiin-onko niin vai eikö ole-todistus esiin ja se on sitten siinä"!
Suomen sisäpolitiikka on tuuliajolla-lukuisia kiistoja,kuntauudistukset,vanhukset,lapset,työttömät ja maahanmuuttajienkikn määrää kasvatellaan.
Osaavia tarvitaan heti mutta onko velvoitteena myös kouluttaminen ja työharjoittelu-sitten potkut ja pois?
"Koko hallitus ja samalla eduskunta hajalle ja uudet vaalit-se puhdistaisi ilmaa"!
"Ylioppilaslakki – Hattu,
joka saa käyttäjänsä usein luulemaan itsestään ja älyllisistä kyvyistään liikoja.
Erittäin vaarallinen tauti, joka muuttuu yhä pahemmaksi alkoholinkäytön yhteydessä".
Niitä ikuisia ylioppilaita.
"Isänmaan toivot"
"Spes patriae teoksessa on kaikki kunkin vuoden ylioppilaat. Etunimet löytyvät kokonaisuudessaan niiltä henkilöiltä jotka ovat halunneet lähettää kuvansa ylioppilasluetteloon. Kaikki ylioppilastutkinnon suorittaneet löytyvät lukioittain. Niistä henkilöistä, jotka eivät ole halunneet lähettää kuvaansa luetteloon löytyy luettelon lopusta tiivistetyt tiedot eli jälleen etunimestä vain alkukirjaimet."
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx?word=Ylioppilaat
Tuollaisia nimiä löytyy eräästä
http://aijaa.com/v.php?i=007828774795.jpg
vähiin käy ennen kuin..
loppuu talentit SDP:ltä. Pelle Ylestä otettiin puoluesihteeriksi ja tämä Maria G-R siksi että on TV:sta tuttu ja nainen. Sori vaan.
Mitä tulee sikatilallisen väärään valaan niin se on jostain vuodelta 67 jolloin hän oli nippa nappa uhmakas 18vee . Kyllä kyseinen daami painii kaikilla mittareilla , muillakin kuin rinnan mitalla, ihan eri sarjassa kuin tämä SDP:n kaljanlantraaja ja kieltopoliitikko ylipäätään. Ihan hyvä jos tarttee toimittaa uskottava yo-todistus. Ne on kaikki YTL:ssä jemmassa yli sadalta vuodelta.
Toivottavasti lähtee.
Aika yksinkertainen ongelma! Otetaan luettelo syksyn ylioppilaat
vuodelta 1991? Ei kai siinä voi olla mitään mystiikkaa? Eihän!
Miksi tehdä noin yksinkertaisesta asiasta hirveä soppa!?
"Tämä asia tuntuu kiinnostavan hurjasti joitain henkilöitä, eikä mikään sanominen riitä. Guzenina-Richardson on kirjoittanut ylioppilaaksi vuoden 1991 syksyllä, siksi hänen nimeään ei löydy kevään ylioppilaiden joukosta, October sanoo."
Mutta, mutta kun tässä on tutkittu koko vuoden ...
... ylioppilaita - siis sekä keväällä että syksyllä kirjoittaneita. Ja joku oli jo skannannut ko. sivun vuoden 1991 matrikkelista ja pannut sen nettiin. Spes Patriae 1991 kattaa kaikki vuoden aikana valmistuneet ylioppilaat.
Siitä luettelosta ei Guzeniinaa löydy millään nimellä.
Nimenomaa, puhumme samasta asiasta; skannauksesta
http://aijaa.com/v.php?i=000248900131.jpg
"Lindell os Stieren M-E"
löytyy kuin löytyykin
Ei näy
Selaimessani näkyvässä osassa kuvaa ei nimeä näy.
Tarkistuta näkösi!
Otsikko kertoo oleellisen; persu!
Jos hän on joku aloittelija
Eikä osaa vielä käyttää selaintaan oikean kohdan hakemiseen ;-)
Niin...
...ruudun vierittämistä oikeasta alalaidasta se vain vaatii.
Kyllä linkissa se nimi
Kyllä linkissa se nimi näkyy, kun osaa siirtää ja pienentää näkymää.
Myös koko tekstiä pystyy muokkaamaan aika helposti ja panna sen nettiin. Se onnistuu ihan halvoilla kotivehkeillä. Sivuston nimi, aijaa.com, ei herätä luottamusta.
Olen Milan kanssa samaa mieltä siitä, että vain alkuperäinen dokumentti tai matrikkeli todistaa jotain, ei skannattu nettijulkaisu.
Koulutus ei ratkaise valintoja
Wikipedian mukaan ministeri Henna Virkkunen ei ole ylioppilas, mutta silti hän on filosofian lisensiaatti.
Toisaalta moni ministeri on keskeyttänyt opiskelunsa, kuten esimerkisi Paavo Arhinmäki on vain valtiotieteen ylioppilas. Moni sairaanhoitajakin on ollut ministerinä, eikä se ole ollut esteenä uralle (Anna-Liisa Kasurinen). Minä keskeytettyäni aikoinaan yliopisto-opiskeluni perhesyistä parin vuoden opiskelun jälkeen tiedän, että elämässä koulutuksen loppututkinto ei ole pääasia.
Mielestäni nykyinen opetusministeri tukee huonoa ehdotusta vähentää koulutuspaikkoja nuorten syrjäytyessä yhä enemmän. Voiko hän väittää, että esimerkiksi Hämeenlinnan Wetterhoffin opiston perintöä kunnioittava taideteollinen opiskelu on tarpeetonta, koska maassamme on liikaa käsityön taitajia ja suunnittelijoita? Designia ei maassamme enää tarvita, kun Jukka ostaa kaikille Kiinassa ommeltuja mekkoja.
Ei ratkaisekaan
Siitä huolimatta ministeriltä edellytetään rehellisyyttä ja Suomen kansallisuutta. Tästä on kyse. Se mitä ministerin CV:ssä lukee, oikeastaan kansanedustajankin, ratkaisee. CV:n ja totuuden on vain pidettävä yhtä.
Ei ministerin tarvitse mitään tutkintoa omata.
CV on kaikella todennäköisyydellä aivan oikea, on vain
ikiaikuinen ongelma tilastoida ns syksyn ylioppilaat joihin Mariakin kuuluu.
Jopa kysymykseen koululle, "onko Maria Stieren kirjoittanut ylioppilaaksi keväällä 1991", saa ihan oikea vastauksen: ei ole!
Koska hän kirjoitti syksyllä
Verenhimoista väkeä
Moni katuu vielä osallistumistaan tällaisiin ketjuihin. Mikä helvetti meissä ihmisissä on vikana, kun me olemme tällaisia. Tässä tapauksessa: te olette!
ongelmana on se, että ihmiset tuijottavat iltalinjan kevään
yloppilaita kun hän kirjoitti sykyllä.
He haistoivat verta
Ja muutenkin M G-R:n ominaisuuksista ja kyvyistä puhutaan sävyyn, jota sivistynyt ihminen ei tee.
nii...sehän on perustuslaillinen oikeus, että voi olla ihan vain
kansalaisena kansanedustaja ja jopa ministeri; koulutusvaatimuksia ei ole; se on kuulemma sitä demokratiaa
Tämä sekoilu loppuisi siihen,
että avustaja October nyt lokakuussa toisi esiin luotettavan todisteen ministerinsä aikanaan suorittamasta ylioppilastutkinnosta... mutta kun se nyt on nuin vaikeaa... niin tilaa jää vain kaikenlaisille epäilyille, jotka eivät ole ministerille kunniaksi.
Lipposta lainaten
So what....ketä kiinnostaa!
Minä nyt lähinnä olen tässä
odotellut että oliko tämä mellanöl/tupakkihoopoilu jokin preludi jollekin jutulle millä olisi jotain oikeaa merkitystä.. hiljaista ollut lie?
Pjoo, seuraavana kai ehdottaa palkka-armeijaa, kuten eräs kaikkien tuntema ex-missi kukaseoli, kun sitä inttikokemistakin tosiaan..öö.
Kateus voittaa kovimmankin kiiman
Ahaha! Kahvit tursuaa nenästä kun aamusella sattuu tällaisia uutisia ja kommenttiketjuja lukemaan.
Se on kuulkaa valinnoista kiinni. Voi voi kun tuli jäätyä sen kantakapakan oluttuopin taakse vaahtoon tuijottamaan, eikä tullut sitten käytyä kouluja.
vai kahvit nenästä tursuaa? Kuis ne sillee? Valskaako paikat?
vai istutko juodessasi kahvia päälaellasi joogaten? :))
Todistus - täydet vakuudet
Ihmeellistähän tässä on sekin, että pienistä (helposti todennettavista) valheista ministerikin haluaa pysyä erossa ja vaivautuu jopa hankkimaan vanhan yo-todistuksensa. Samaan aikaan samassa hallituksessa - täydet kreikkavakuudet luvanneet jatkavat kuin ei mitään.
HEH
Vai, että politiikkaakin Kreikka jne.
Paskat, monikohan yleensä äänestää teistä, joita muu ei
kiinnosta kuin toisen nimittely.
Pääosa kirjoittajista on KATEELLISIA naisia, jotka eivät
hyväksu sitä, että joku voi olla fiksu ja filmaattinen
yhtä aikaa.
Edes kirjallinen selkeä todiste, minkä joku kiitettävällä
tavalla on saitille laittanut nähtäväksi kyseenalaistetaan.
Myöskään ministerin avustajan sekä tämän lehden tiedot ei-
vät hheidän mielestään pidä paikkaansa.
On todella uskomatonta mitä kateus aiheuttaa.
Kyllä huvittaa!
HEH
Vai, että politiikkaakin Kreikka jne.
Paskat, monikohan yleensä äänestää teistä, joita muu ei
kiinnosta kuin toisen nimittely.
Pääosa kirjoittajista on KATEELLISIA naisia, jotka eivät
hyväksu sitä, että joku voi olla fiksu ja filmaattinen
yhtä aikaa.
Edes kirjallinen selkeä todiste, minkä joku kiitettävällä
tavalla on saitille laittanut nähtäväksi kyseenalaistetaan.
Myöskään ministerin avustajan sekä tämän lehden tiedot ei-
vät hheidän mielestään pidä paikkaansa.
On todella uskomatonta mitä kateus aiheuttaa.
Kyllä huvittaa!
Ihmeellistä aikaa
Kun lukee näitä kommentteja alkaa pikkuhiljaa tulla mieleen että onkohan se sittenkään oikein että kaikille opetetaan luku ja kirjoitustaito kun järkeä ei voi opettaa siinä samalla. Kannattaisi ensin selvittää onko väitteissä perää ja vasta sitten aloittaa hutkiminen. Olen törmännyt viime vuosina useisiin urbaanilegendoihin poliitikkojen kohdalla. Niitä on saatettu varsinkin vaalien alla pyörittää viikkotolkulla vaikka juttu on täysin perätön ja pystytty myös todistamaan varmasti. Olen myös tehnyt havainnon että usein kohteena on vasemmistopuolen poliitikko. Epäilenkin että jossain puoluetoimistossa on käyty ottamassa oppia USA:sta jossa radikanavilla suolletaan soopaa kaikesta mahdollisesta. Siellä on vielä luku ja kirjoitustaito monella hakusessa joten radio ja tv on yleisin kanava. Meillä on lähes kaikilla kirjoitustaito ja kaikki haluavatkin tulla kirjailijoiksi. Timo Soinin jytky perustuu juuri tyhmien jymäyttämiseen ja puolitotuuksien viljelyyn. Keskikaljan turruttamat aivot sumeana paahdetaan tekstiä ja uskotaan kaikki missä haukutaan herroja. Herrojen haukkumisesta ei maailma parane, se on nähty.
No, kun...
...asianomaiset itse tai media eivät huomaa tai välitä heti oikaista vääriä käsityksiä näillä palstoilla. Niitä joudutaan pyörittelemään ja paisuttelemaan vapaasti, ellei joku mukanaolija pysty ja vaivaudu selvittämään asian oikeaa laitaa.
Näin niitä urbaaneja legendoja nykyaikana syntyy. Kaikki lukijat ja kirjoittajat eivät huomaa oikaisuja tai eivät niistä välitä, ja näin väärät käsitykset elävät jossakin. Niitä tuodaan sitten sille tosina, kun monet muut ovat jo unohtaneet asian ja sen laidan.
On tämä melkoinen viidakko tämä nettimaailma.
veistely on osa hupia! Jotkut sen osaa tosi muhevasti
siinä on paljon hauskanpitoa ja ilmaista ilottelua
Poliittiset ministerinimitykset
Sopiihan sitä ihmetellä, kun ministereillä ei näytä olevan varsinaisia pätevyysvaatimuksia. Koulutus ja työkokemus eivät monestikaan täsmää hoidettavaksi tulevien asioiden kanssa. Tästä voi päätellä, että ministerivalinnat tehdään puolueissa pääasiassa joidenkin muiden näkökohtien pohjalta.
Ehkä on niin, että pätevyys ja sopivuus eivät useinkaan yhdisty samassa henkilössä, jolloin sopivuus arvostellaan tärkeämmäksi puoleen kannalta.
Politiikkaahan se vain on.
Vanha totuus
Mikään koulutus ei suoraan tee pätevää ministeriä. Ministerin pätevyysvaatimuksia koulutuspohjalta on vaikea määrittää. Po. ministeri on tunnetusti Espoon kunnalliselämässä tunnettu ja sanansa mittainen poliitikko. Hän erittäin perehtynyt asioihin mikä on edellytys kunnolliseen viran hoitoon. Mikään koulupohja ei anna sinänsä pätevyyttä yhteisten asioitten hoitoon vaan viitseliäisyys perehtyä asioihin. Tunnetaan velttoja ja ahkeria ministereitä ja jälki kyllä näkyy. Nyt vain menee ilmeisesti liian hyvin joten on hyvää ajankulua haukkua poliitikkoja se kun on kansanhuvia.
MG-R on avustajineen
MG-R on avustajineen unohtanut kaksi totuutta, jotka ovat peräisin jo ajalta ennen nettiä. Nyt nettiaikana niiden merkitys korostuu entisestään:
1. Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.
2. Huhut muuttuvat vaarallisiksi vasta, kun niitä lähdetään kumoamaan.
Suurelle osalle huu-haa kommentaattoreita MG-R ei ole edelleenkään suorittanut yo-tutkintoa.
Julkisuuden henkilön dilemma
Pitäisikö puuttua ainakin omasta mielestään vääriin tietoihin ja väitteisiin vai ei? Mitä korkeammassa asemassa, sitä vaikeampi on lähteä itse korjaamaan asiaa.
Tämä on vaikea valinta. Pitäisi keksiä välimuoto. Eräs on sellainen, että annetaan jonkun muun oikaista ikään kuin omasta aloitteestaan. Tämä ilmeisesti onkin ihannetapa, jos välikäsi on luotettava, eikä oikaisua voida yhdistää asianomaiseen.
Huhu on melko vaaratonta kumota, jos itsellä on pitävät todisteet. Esimerkiksi tässä tapauksessa ne on helppo hankkia ja esittää.
Muuten epäämistä todella on syytä harkita kahdesti. Lienee yleensä paras esiintyä kuin ei olisi huhua kuullutkaan. Torjuminenhan antaa asialle tiettyä painoa ja oikeuttaa myös vakavammat piirit käsittelemään asiaa ja levittämään tietoa siitä.
On huomioitava myös se, että jos alkaa kumota vääriä tietoja, niin sitten on myös myönnettävä oikeat väitteet oikeiksi tai valehdeltava. Omasta historiasta riippuu, voiko tämän valinnan pakon riskin ottaa.
Mila F - hölmöyttä koko rahalla
Harvoin saa nauttia sellaisesta hölmöyden ja pahansuopuuden yhdistelmästä jota Mila F edustaa.
Terveisin Pekka Siikala
Ei päästötodistusta mistään
"Jotenkin villiinnyin..."
Kun Mila F vain oppisi hallitsemaan tuota "villiintymistään" eli nähdäkseni liiallista spontaaniuttaan. Onhan paras aina harkita tarkasti, mitä kirjoittaa näkyville, vaikka nimimerkin suojastakin. Jos nimittäin ajattelee nettiminänsä uskottavuutta. Tosin on helppo vaihtaa tuota "minää". Voipa joillakin olla sellaisia samalla kertaa useampiakin, jopa samalla palstalla.
Eikä pidä uskoa kaikkea, mitä muut, arvovaltaisetkin henkilöt sattuvat esittämään, vaikka se sopisi hyvin omiin tarpeisiin ja näkemyksiin.
Eli varovaisuus ja kriittisyys kunniaan.
.
.
Pata kattilaa soimaa...
Harva kommentoija kirjoittaa niin tasapainoisesti ja tervejärkisesti kuin Mila F. Luen mielenkiinnolla jokaisen hänen kommenteistaan.
...musta kylki kummallakin...
Niinkö? Puhuthan Mila F:stä vähän toista.
Eikun tässä tapauksessa
vain padalla on kylki mustana katkeruudesta.
Kiitos samoin, kiitos samoin :D
Onneksi meillä ei ole harhakuvitelmia toisistamme, joten luottamukselliset käsitykset toisen muuttumattomuudesta säilynevät mielissämme.
Henkilökohtaisesti olen hyvin tyytyväinen sinun panokseesi, sillä tarkistan omat realiteettini sinun avullasi. Toivottavasti voit käyttää minua samoin hyväksesi ja tunnet olevasi parempi ihminen ...
Kaiken hölmöyden ja pahansuopuisuuden antamin valtuuksin,
Mila F
Yo-kirjoituksista läpi pääseminen
ei ole suuri kyvykkyyden osoitus. Lähes jokainen niihin osallistuva pääsee läpi. Koulunkäynti sitä ennen merkitsee jotain yleissivitykselle.
Sen sijaan Guzeninan hölmöilyt ministerinä ja demarina ovat suuri osoitus tietämättömyydestä ihmisten ja yhteiskunnan elämästä ja osoitus mittavasta typeryydestä.
Ei ole, mutta kertoo sekin jotakin
Pikkupersuita tuntuu täällä riepovan lähinnä kaksi asiaa, keppana ja tupakointi. Ymmärrän niiden tärkeyden pikkupersun maailmassa, mutta silti niille on tehtävä jotakin. Ja ministeri on oikeilla jäljillä.
Tottakai pohjalla on myös kateus.
Nyt ollaan aivan roskajoukkona otettu hampaisiin M G-R. Kukahan on seuraava. Tietysti juoppoutumiseen ja tupakointiin puuttuminen on pyhiin asioihin kajoamista ja kostoa haetaan. No ei näistä pikkupersuista ole vastusta, mutta melkoinen rasite he ovat.
Joo, joo, mutta on siinä kuitenkin jotain hämärää,
kun koulu pitää käydä illalla pimeän aikaan :DD
Heh, heh..
Vieläköhän löytyy epäuskoisia ?
Hah hah ... niinhän se...
:()
Olikohan sotkun perussyy kohteen laaja nimivalikoima?
ensin ei muistanut
minne oli pannut yo-todistuksen
sitten ei muistanut minne hukkasi yo-lakin
sitten ei ollut ihan varma mistä koulusta kirjoitti
ja milloin...
ei se ihme ole että joku jo rupesi epäilemään
Mila mikä lie
Et sitten ole ottanut kantaa tuohon viimeiseen listaan,
joka tuli heti omasi perään?
Varmaan lievästi harmittaa, kun on nöyrästi yrittänyt to-
dentaa totuutta vääryydeksi (monellakin saitilla)...
Mielestäni olet kateellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä
toisten menestystä.
Mila mikä lie
Et sitten ole ottanut kantaa tuohon viimeiseen listaan,
joka tuli heti omasi perään?
Varmaan lievästi harmittaa, kun on nöyrästi yrittänyt to-
dentaa totuutta vääryydeksi (monellakin saitilla)...
Mielestäni olet kateellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä
toisten menestystä.
Ennakkoasenne ja/tai voimakas poliittinen tunnustautuminen
saa ihmiset näkemään ja kuulemaan paljon sellaista, mitä ei ole edes sanottu!
USA:ssa tämä ilmenee siten, että poliisi jahtaa aina tummaa miestä, oli tapahtunut mitä tahansa...eikä sitten ihme olekaan, jos väitetään, että puolet USA:n vankiloissa istuvista miehistä on oikeasti syyttömiä siihen rikokseen josta heitä syytetään.
En ole ottanut kantaa ...
... koska nyt minulla on kaksi linkkiä kahdella erilaisella sisällöllä. Tuo linkki, jonka itse laitoin näkyviin, on sen sisältöinen, mistä luottamani henkilö kertoi. Asiaan ei ole muuta ratkaisua kuin se, että on käytävä katsomassa omin silmin painetusta kirjasta. Ihan lähikirjastosta sitä ei löydy.
En ole täydellinen ihminen valitettavasti ja minulla on voimakkaan negatiiviset tunteet kyseistä ihmistä kohtaan sen lisäksi, että olen sdp-vammainen, mikä sekin johtuu kokemuksista. Väärässä oleva ihminen pyytää anteeksi. Niin myös minä. Toistaiseksi on olemassa kaksi mahdollisuutta.
Sen sijaan minun on syytä pyytää anteeksi asiattoman kovaa riehaantumistani tästä jutusta. Vähemmälläkin olisi varsinaista asiaa voinut selvittää tai jättää kokonaan osallistumatta juoruiluun. Nyt tuli tehtyä ja osallistuttua ja siltä osin pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
Tsemppiä "Mila F"!
Täällä kommentoijien kommentoijat eivät tiedosta, että meillä on todellinen "vihollinen" -nousuhumalainen hallitus, jonka toiminnan rattaisiin tulisi laittaa kapuloita ennen kuin olemme konkurssissa ja jonka jälkeen olemme tahdoton, uskollinen EU:n sylikoira.
Tähän arvosteltavien joukkoon kuuluu myöskin itseriittoinen kommentoitu ministeri, joka -kuinkas muuten- on itse aiheuttanut, tai ainakin lisännyt vettä myllyyn olemalla teinityttömäisen salaperäinen.
Lienee eri asia, kuinka "valtiomiesmäistä" tällainen käytös on? Ainakin hyvin tyypillistä, huoletonta ministerityöskentelyä.
"Mila F"! Rapatessa roiskuu! Olet hyvä kommentoija ja ei muuta kuin uudet kujeet noita vuosisadan tuhoajapäättäjiä vastaan!
Inhimillistä
Jos ministerillä ei olisi yo-tutkintoa, vaikka niin on ilmoittanut, se olisi hyvin vakava juttu. Se aloittaisi välittömän lähtölaskennan.
Itselläni on jatkuvia vaikeuksia säilyttää tolkku eräiden persujen kanssa varsinkin.
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Tämäkin moka oli ihan itse tehty!
Mila F. Mielipiteitä vaan ei hlökoht.
Sori, että nimittelin sua aikaisemmin!
No hätä!
On helppo ymmärtää, kun teen sitä itsekin. Vaikka yritänkin näitä paheita kitkeä pois, jostain syystä ne eivät toimi on/off.
Heitellään mielipiteitä. Usko pois, sitten kun sattuu kohdalle, ulvon maailman julmuutta kovaa ja kuuluvasti ...
Parahin Mila F
Minäkään en odota pinnalle päässeiltä demareilta mitään muuta kuin PEtosta. Se on heidän historiallinen ja katkeamaton käytäntönsä havainnointini mukaan.
Tarvitaan ulkopuolisia riippumattomia todistajia, että uskoisin tähänkään "kiistaan" vastausta. Pellesivusto ei siihen riitä. Ei myöskään painettu yo-todistus enää tässä vaiheessa.
Ole vain tyynellä mielellä. Olet kirjoittanut samoin, kuin minäkin ajattelen, eikä siinä tarvitse puolustella mitään.
Kun nyt olet päässyt vauhtiin
niin jatka samalla apinan raivolla Hakkaraisen peruskoulutodistuksen etsimistä. Sitä kun koulun rehtorikaan ei ole löytänyt. Pakkohan nyt kansanedustajan on peruskoulu käydä ja osata kieliä edes pakkoruotsin verran.
Dokumentit.
Pikku muistutus:
Ei sitä todistuksella sahailla; eikä ministerinkään
hommia hoidella; eikä kortilla ajeta autoa.
Verta vaan pakkiin kaikille "nenäkkäille"
Vai ettei pidä siitä, että kuvataan ns. profiilista. No mikäs sen muu estää kuin nenä. Kulman takaakin kun tulee Smolnaan, niin ensin tulee nenä ja sitten se koko litania Maria Edith Stieren Guzenina-Richardson Lindell Walkamo, Harkimo, ...... Otankin ensi kerralla kuvan vaan klyyvarista. Ai niin nyt ehkä mentiinkin vähän henkilökohtaisuuksiin. Mutta koppava ämmä on, kaikki tyynni. Minä kun en tiedä, niin mitä tarkoittaa jos naista sanotaan "munahaukaksi". Kertokaa ihmeessä ihan vaikka esimerkein. Tutillakin on aika iso ego, mutta on tälläkin tapauksella, ikävä vaan että kansa on näin pölvästiä, että äänestää tällaisia tyyppeja kansanedustajiksi. Tumma tunnor bullrar mest!
Tomma tunnor bullrar mest!
Tumma?
Näinä velkavastuiden tuplaantumisen aikoina
-on syytäkin olla ylireagoiva.
On varsin todennäköistä, että menemme vuosisadan velkavankeutta, työttömyyttä ja sosiaalipolitiikan kurjalaa kohti. Yhdessäkin noista olisi liikaa!
Itseäni ärsyttää hallituksen kuuro, vaihtoehdottomuuden juputuslinja, jossa kansalaiset ovat muka tietämättömiä asioiden oikesta tilasta.
Merkillistä, että kun talousjunamme kiitää kohti tuhoa kuin hallituksen elinikä, ministeri lapsellista hihitystrollia leikkien piilottelee todistuksiaan. Kai sitten -paremman tekemisen puutteessa.
Toivoa sopii, että se löytynyt todistus toisi edes jotain uutta arvoa asioiden hoitoon.
Menemme kohti
kivikautta.
Sillä todistuksella ei ole mitään merkitystä
kuin mahdollisen julkisen petoksen kautta luottamushenkilönä.
Mitä sinä änkytät
Olet latonut tänne joukon käsittämättömiä kommentteja. Tottahan sillä todistuksella merkitystä on, nimittäin sillä, että se on olemassa. Sehän on tämän kohun aihe, toope.
Pimitystä
Naapurien kertomat jutut tämän blondin häiriköinnistä on näköjään poistettu kommenteista. Taisivat osua kipeästi.
BLONDIN NAAPURIT
Heidän kannattaisi tulla julkisuuteen, mutta ikävä kyllä, he taitavat olla liian sivistyneitä tai/ja rauhaa rakastavia.
Tuon MGR:n kaltaisia ämmiä on maailma väärällään. Niillä on se kuukautiskiertoon kuuluva oireyhtymä aina päällä ja kun siihen lisätään luonnevika, niin ole nyt siinä sitten ihmisiksi....
Oikein poistettu
Ei ihmisistä sovi kertoa kaikenlaisia juttuja ilman todisteita. Todisteiksi olisi mielestäni tarvittu muutaman tunnistettavan henkilön vahvistus. Minustakin tuo viesti tuntui perin arveluttavalta.
EHKÄ EIVÄT USKALLA....?
Nimittäin tulla julkisuuteen....
Tai kehtaa, välitä...
Mutta se ei vaikuta tähän asiaan. Siinä tapauksessa on vain pidettävä omakin suu kiinni julkisuudessa. Maailma ei ole oikeudenmukainen eikä täydellinen.
Osaavatkohan riekkujat hävetä?
Se olisi tietysti uusi ominaisuus persuissa, muutoksissa, piraateissa ja sen sellaisissa.
Varmaankin tuolla oli paljon satiiria ("taitolaji") ja mustaa huumoria. Lisäksi lukijat ovat irrottaneet kommentteja asiayhteydestään ja tietoisesti ymmärtäneet väärin.
Pelkkää ajojahtia ja sananvapauden rajoittamista tietenkin taas!
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/116999-nyt-tuli-vahvistus-guzenina-richa...