
Suomen ihmisoikeuksia tutkitaan parhaillaan Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusneuvoston kokouksessa Genevessä. Ensimmäisen kysymyksen Suomessa noudatettavista ihmisoikeuksista esitti Venäjä, joka tivasi siirtolaisten ja etnisten vähemmistöjen oikeuksia Suomessa.
Tuskin oli ulkoministeriön alivaltiosihteeri Teija Tiilikainen saanut esitettyä Suomen raportin ihmisoikeustilanteesta maassamme, kun Venäjän edustaja jo pyysi ensimmäisenä puheenvuoroa.
Diplomaattinen kysymys antoi ymmärtää, että Venäjä ei ole tyytyväinen kansalaistensa kohteluun Suomessa. Kysymys oli sitäkin yllättävämpi, koska muut maat pitävät sordiinoa päällä kysyessään toisten maiden ihmisoikeuspolitiikasta; ne tietävät joutuvansa itse myöhemmin samanlaiseen syyniin. Venäjän ihmisoikeuksia ei käsitellä neuvoston tässä kokouksessa. Suomella tuskin on rahkeita esittää vastakysymystä Venäjän noudattamasta ihmisoikeuspolitiikasta sittenkään, kun Venäjä tulee käsittelyvuoroon.
Suomen valtuuskuntaa ihmisoikeusneuvoston kokouksessa johtanut Tiilikainen vastasi diplomaattisesti venäläisille: - Olemme olleet homogeeninen maa ja siirtolaiset tuottavat meille nyt integraatio-ongelmia.
Tiilikainen kuvasi ihmisoikeusneuvostolle antamassaan raportissa maamme ihmisoikeustilannetta, että naisiin ja lapsiin kohdistuva väkivalta sekä seksuaalirikokset ovat Suomen suurin ongelma ihmisoikeusasioissa.
Muuten Tiilikainen painotti Suomen yrityksiä saamelaisten ja romanien olojen parantamiseksi. Hän korosti myös siviilipalvelusajan lyhentämistä.
Suomen ongelmat tuntuvat luksuspulmilta muihin tutkittaviin maihin kuten Tunisiaan, Algeriaan ja Intiaan verrattuina.
Suomi on ensimmäinen läntinen teollisuusmaa, jonka ihmisoikeuspolitiikkaa tutkitaan ihmisoikeusneuvoston kokouksessa. Neuvosto perustettiin kärkkäästi arvostellun ihmisoikeustoimikunnan työn jatkajaksi.
Neuvoston kokouksessa eri mailla on oikeus esittää kysymyksiä tarkasteltavan maan politiikasta. Kysymykset peilaavat kysyjämaiden omia ongelmia, Venäjän kysymys oli siitä osuva esimerkki. Kiina puolestaan kysyi Suomelta kansalaisjärjestöjen toimintaoikeuksista ja Hollannin edustaja seksuaalisten vähemmistöjen oikeuksista maassamme.
Suomea koskeva raportti hyväksytään Genevessä perjantaina ja siitä keskustellaan kesäkuun kokouksessa, jonka jälkeen julkaistaan päätelmät.

Surkuhupaisaa
Mitä tähänkin nyt sanoisi kun imperialistinen roistovaltio esittää pokkana tuollaista. Eikös itsessään Venäläinen hammashuollon taso ole ihmisoikeusrikkomus? Ja jos perusasioissa on jo mätää, kuten hampaissa, niin miten pitkälle siinä pääseekään.
Olisiko Suomi uhmakkaampi jos Suomi kuuluisi NATOON? Voisiko silloin lopettaa perseennuolemisen ja sanoa että teillä tapetaan ihmisiä huvin vuoksi ja puhtaasti poliittisin syin. Toki Suomessakin on monta "selvittämätöntä auto-onnettomuutta" jossa poliittisesti häiritsevä ihminen on joutunut onnettomuuteen, mutta Venäjällä käydään ampumassa kotioville, tai sitten kun tulee töistä, oman maun mukaan.
Asia on niin naurettava, että on vaikea jo motivoida itseään luetteloimaan sitä ihmisoikeusrikkomusten massaa mikä Venäjällä on.
Roisto
Etteikö roisto saisi kritisoida toista roistoa?
Sotarikoksia voisi perustella NATO:lla
"Olisiko Suomi uhmakkaampi jos Suomi kuuluisi NATOON? Voisiko silloin lopettaa perseennuolemisen ja sanoa että teillä tapetaan ihmisiä huvin vuoksi ja puhtaasti poliittisin syin."
Suomi voisi osallistua kansainvälisiin sotarikoksiin Aasiassa tehokkaammin, mikäli Suomi olisi NATO:n jäsen. Voitaisiin panna syy brittiläisten ja amerikkalaisten kenraalien niskolle ja hurskastella Helsingissä natsirikollisten tapaan, että "me emme tienneet".
Suomessa kuoli sotavangeista yhtä monta prosenttia kuin Saksan valtakunnassa kuoli neuvostoliittolaisia sotavankeja ja Neuvostoliitossa saksalaisia sotavankeja. Suomen ihmisoikeustilanne ja vankeinhuolto oli siis hyvällä saksalais-neuvostoliittolaisella tasolla.
Todista
"Suomessa kuoli sotavangeista yhtä monta prosenttia kuin Saksan valtakunnassa kuoli neuvostoliittolaisia sotavankeja ja Neuvostoliitossa saksalaisia sotavankeja."
Todista väitteesi suorin lainauksin ja tarkoin lähdeviittein.
Esimerkiksi Stalingradissa Venäjä nimenomaan lupasi huolehtia vangeista hyvin, mutta Saksan 6.Armeijan vangiksi joutuneista noin 100 000 sotavangista palasi elossa kotimaahansa muutama tuhat (5000-6000). Siitä voi laskea kuolleisuusprosentin.
Ihmisoikeutta Suomessa ja Nato
Jos haluat rauhaa...
Meni vähän kiinalaiseksi, sillä roomalainenhan sitaatti on.
He olivat näitä sota- ja valloitusopin käsityöläisiä, joiden oppia USA noudattaa- mutta päivastoin.
Todennäköisesti Bushin hebrea on vahvempi kuin latina.
Sic vis pacem, para bellum
Latinalainen sanonta. Juontaa juurensa Kiinasta. Mainitaan muistaakseni Sun Tzun " The Art of War" kirjasessa.
työttömien kyykyttäminen työvoimanpalvelukeskuksessa
Olen asiakas TYPissä hesassa jo yli vuoden ollut ja haluan takaisin normaali työkkäriin, mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista. Työvoimaneuvoja vittuilee joka kerta mulle kun sinne menen ja nyt on mitta täynnä.
On väärin että en pääse takaisin normaalityökkärin asiakkaaksi. En mene enään Typiin, eli sossu laskee toimeen tulotukeani 10%.
Mitä muuta ne voi tehdä jos en suostu enään menemään Typiin.
Lopussa ja vittuuntunut työvoimaviranomaisiin.
Ihmisoikeudet
Suomen olisi vastavuoroisesti tivattava ihmisoikeustilannetta, vain esimerkin vuoksi, Tetzeniassa.
Suomessa 430000 pakolaista ja siirtolaista vailla ihmisoikeuksia
Venäjä on oikeassa: Suomi ei ole yrittänytkään hoitaa kaikkien kansalaisryhmien ja varsinkaan siirtolaisten asiaa niin hyvin kuin olisi voinut! Erityisesti Viipurin läänin ja Petsamon alueilta 1940-luvulla tulleet 430.000 pakolaista jälkeläisineen ovat yhä jääneet ilman mahdollisuutta saada kotiseutunsa takaisin osana kotimaataan Suomea. Esimerkiksi presidentti Martti Ahtisaari ei saa edes käydä Viipurin kodissaan.
Suomessa pakolaiset!
M. Eiramaa:
Olen harvoin kuullut ko. tekstin asiallisuutta. Tuntuu siltä, että vie-
lä ei totuuden julkaisu ole loppunut. Tässä on viestiä monelle suo-
malaiselle, jolle totuuden kuuleminen on vierasta, tuntematonta.
Kiitoksia Eiramaalle mielipiteestä.
Ihmisoikeuksia ei ole valtiolla
"Erityisesti Viipurin läänin ja Petsamon alueilta 1940-luvulla tulleet 430.000 pakolaista jälkeläisineen ovat yhä jääneet ilman mahdollisuutta saada kotiseutunsa takaisin osana kotimaataan Suomea."
Kyllä Petshangassa ja Kannaksella on ihmisoikeuksiakin, mutta niiden puutteesta valittavat eivät ole menneet niitä kokeilemaan. Vanhat karjalaissuvut yrittävät takavarikoida venäläisten omaisuuden luovutetuilla alueilla, vaikka heille jo suomalaiset korvasivat osan menetyksistään maanjakolailla.
Toivottavasti karjalaiset eivät enää harhaanjohda suomalaisia ja venäläisiä, vaan alkavat kunnioittaa Suomen tasavallan ja Neuvostoliiton, nykyisin Venäjän federaation, solmimia sopimuksia.
Suomen ja Venäjän/Neuvostoliiton "ikuiset" sopimukset
""alkavat kunnioittaa Suomen tasavallan ja Neuvostoliiton, nykyisin Venäjän federaation, solmimia sopimuksia.""
- Sitä sietää toivoa, molemmin puolin. Ehkä tässä on juridisen näkökulman suhteellistamiseksi paikallaan siteerata kansainvälisen oikeuden perusteosta, ns. Suurta kirjoittamatonta diplomatian ja maailmanpolitiikan koodistoa:
Sopimusoikeuden erityispiirteitä, osa 14101920: Sopimuksen toisena osapuolena tai sen jonkinasteisena intressanttina oman tulkintansa mukaan ollessa Venäjä, noudatetaan yleisklausuulia 14201920, mikä viittaa päivämäärään 14.10.1920.
Sopimukset on tehty tulkittaviksi
Suomikin on ilmoittanut, että se viis veisaa Pariisin rauhansopimuksesta 1947. Sotaa ei ole kuitenkaan jatkettu siitä, mihin se jäi syyskuussa 1944.
Uskomatonta roskaa
Kuka sinulle on uskotellut, että suomalaiset yrittäisivät takavarikoida venäläisten omaisuutta? Missä olet historiasi opiskellut tai äidinkielen, menivät nimittäin suomalaiset ja venäläiset tuossa sinulla väärin päin.
Sopimuksia kunnioitetaan. Ei kukaan oli rajan yli lähtenyt riehumaan. Sopimuksien kunnioittamista on myös niiden oikeudenmukaisuudesta tai sopivuudesta keskusteleminen. Siitä on palautusasiassa kysymys, ei mistään takavarikoimisesta.
Osa tosiaan korvattiin, osa siis. Miten loppuosan kanssa menetellään?
Nimimerkki Tapio O Nevan kirjoittajalta tai kirjoittajilta tulee kovin erilaisia kirjoituksia, mutta tässä yhdessä asiassa ne toitottavat voittajan totuutta. Voittajan, jonka totuus nähtiin heikoksi Neuvostoliiton romahdettua.
Veikko Saksi: Karjalan palauttaminen
"Kuka sinulle on uskotellut, että suomalaiset yrittäisivät takavarikoida venäläisten omaisuutta?"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Karjala-kysymys
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pro_Karelia
Yritäpä vastata suoraan
Tapasi mukaan et vastaa suoraan vaan vihjaillen.
"Veikko Saksi Kirjassaan Karjalan palauttamisesta ei puhu mitään, että omistusoikeutta kunnioitettaisiin palautettavassa Karjalassa."
Ei, koska omistusoikeuden kunnioittaminen on itsestään selvyys.
"Hän itse asiassa sanoo" ...
Tämä näyttää olevan sinun hyvin vahvaa (väärin)tulkintaa. Uskotko todella, että rajansiirto voidaan toteuttaa ilman mitään siirtymäaikaa? Minä en. Uskotko todella, että erillisalueella voitaisiin rikkoa mainitsemiasi sopimuksia? Minä en. Älä jatkossa valehtele ja työnnä sanoja toisen suuhun, vaan lainaa kirjaa sanatarkasti.
"Käytännössä venäläisten yksityisomaisuus luovutettavassa Karjalassa takavarikoitaisiin karjalaisille"
Sinä näemmä tiedät etukäteen palautuksen käytännön, josta on vähän keskusteltu ja tiettävästi ei ollenkaan sovittu. Itse en usko tuollaiseen ratkaisuun.
Oletko lukenut kirjan?
Oletko lukenut Veikko Saksin kirjan? Haepa kirjastosta ja täsmennä, missä meni vikaan?
1) Veikko Saksi vuorineuvos Yrjö Pessin tapaan perustelee, että Karjalan takaisinsaaminen on hyvä liiketoimi. Kukaan Pro Karealiassa ei laske sosiaalisia kustannuksia eli sitä, että väestölle on turvattava Suomen lakien ja EU:n mukaiset palvelut terveydenhuollosta infrastruktuuriin ja sosiaalisiin oikeuksiin.
2) Veikko Saksi kirjassaan toteaa järjestelyistä siihen tapaan, että valtio voisi toimia siellä jotenkin muutoin, koska siellä ikään kuin ei ole suomalaista vahvaa kunnallista itsehallintoa eli toisin sanoen paikallisen väestön demokraattisista mielipiteistä ei tarvitse välittää.
Koko Karjalan palautus on rakennettu jonkinlaiselle Itä-Karjalan sotilashallintoajattelulle, että saadaan jonkin erityishallintoalue, jonka valtiovalta (Raimo Sailas) järjestää valtiovallalla tehokkaasti ottamatta huomioon ihmisoikeussopimusta ja suomalaista kunnallista itsehallintoa.
Olosuhteet, jotka mahdollistaisivat tuonkaltaisen ajattelun menivät Neuvostoliitossa silloin, kun Stalin kuoli ja Suomessa silloin, kun Suomesta tuli YK:n jäsen.
Suosittelen kaikille Veikko Saksin kirjaa. Se kannattaa lukea yhdessä YK:n ihmisoikeuksien julistuksen ja Euroopan Neuvoston ihmisoikeussopimuksen sekä Suomen perustuslain ja Suomen kuntalain kanssa.
Vikaan meni
Missä meni vikaan? Heti siinä, kun et anna sanatarkkaa lainausta vaan väität omiasi. Valehtelusi tässä vikaan menee. Annan itse sanatarkan lainauksen, kun et siihen halua ryhtyä: "Nykyväestölle Karjalan palautus merkitsee elintason merkittävää nousua, mutta ennen kaikkea sosiaalisen ja fyysisen turvallisuuden paranemista. Suomen velvollisuutena on järjestää asukkaille asiallinen terveydenhuolto, asuminen ja elämisen mahdollisuudet." (s. 210)
Oletko siis lukenut kirjan?
Lainaus tapio_o_nevalta:
"väestölle on turvattava Suomen lakien ja EU:n mukaiset palvelut terveydenhuollosta infrastruktuuriin ja sosiaalisiin oikeuksiin."
Luuletko, että tuo onnistuu päivässä? Ei, vaan ne turvataan siten, että alue on ensin erillisalue, mahdollisesti vielä silloin Venäjän hallussa ja aluetta kehitetään. Siirtymäaika tarvitaan tietysti. Ei siinä ole mitään sotilashallintoajattelua.
Kirjastoonko pyydät menemään? Se on verkossakin:
http://prokarelia.net/KarjalanPalautus/
Jotain kommentteja
"Suomen Kuvalehden Gallupilla 1999 teettämän tutkimuksen mukaan Karjalaan olisi valmis muuttamaan noin 10% Suomen väestöstä, mikä merkitsisi yli 500 000 muuttajaa."
"Tutkimuksen jälkeen palautuksen kansansuosio on kaksinkertaistunut, minkä pohjalta muuttohalukkuuskin on todennäköisesti parantunut. Laskentapohjana käytetään varovaisuuden vuoksi 300 000 suomalaisen muuttamista Karjalaan".
Sivu 177
=> Suomalaisille eläkeläisille ja työttömille ei Venäjän Karjalassa ole Suomen tasoisia sosiaali- eikä terveyspalveluita. Aktiiviväestölle puolestaan ei ole työpaikkoja ja Karjalassa venäläistenkin työllisyys romahtaisi DDR:n kaltaisessa integraatiotapauksessa. Tosin on sanottava, että Neuvostoliiton sotilasraja-alueena Karjala on suurempaa periferiaa kuin DDR Saksan liittotasavallalle, joten tässä mielessä luonnollinen työttömyys lienee noin 40%-60%, kun alue integroitaisiin Suomeen pikavauhtia ja pantaisiin Suomen laki voimaan.
=> Miksi kukaan, joka muuttaa kehityaslueilta Etelä-Suomeen muuttaisi Karjalan super-kehitysalueelle, missä osa asioista on samassa tilassa kuin 1944?
=> Miksi kukaan SDP:n ja Kokoomuksen kannattaja, joka valittaa, että maakuntien ja maatalouden ylläpito vie korkeasti koulutetun eteläsuomalaisen rahat alue- ja maatalouspolitiikkana, kannattaisi super-kehitysalueen hankkimista Suomelle?
Karjala Takaisin!
Parhaillaan Venäjän miehittämänä olevat Suomen alueet on saatava takaisin Suomelle - mahdollisimman tyhjinä.
Alueet ovat nimenomaan Suomen alueita ja ryöstäjän on palautettava ne oikealle omistajalleen Suomelle.
Alueet eivät suinkaan ole Suomelle taakka, vaan arvokas omaisuus.
Miehitetylle alueelle laittomasti asutetut on autettava muuttamaan omille juurilleen mm. Ukrainaan, Valkovenäjälle, Venäjälle.
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/karja...
Karjala asukkaitta
"Parhaillaan Venäjän miehittämänä olevat Suomen alueet on saatava takaisin Suomelle - mahdollisimman tyhjinä."
Miten tuo muka on mahdollista? Venäläiset myös yksityis- ja yhteisomistavat sieltä maata ja heillä ovat täydet maanomistajan oikeudet. Lisäksi venäläisillä on ihmisoikeus valita asuinpaikkansa.
Yrittäisitkö nyt selittää, miten venäjää viralliseksi kieleksi nostamatta Karjalan takaisin saaminen olisi mahdollista Suomen YK-jäsenyyden ja Euroopan Neuvoston jäsenyyden perusteella?
Veikko Saksi kiertelee ja kaartelee kysymystä, koska ei halua tunnustaa, että ihmisoikeudet, infrastruktuuri sekä Suomen ja Euroopan unionin säädösten voimaansaattaminen Karjalassa tulee kalliiksi, todella kalliiksi siksi, että Karjala ei olisi kehitysaluetta, vaan superkehitysaluetta.
Täten
»"Parhaillaan Venäjän miehittämänä olevat Suomen alueet on saatava takaisin Suomelle - mahdollisimman tyhjinä."
Miten tuo muka on mahdollista?»
Vaikka samoin kuin Israel pakotti miehittämilleen alueille laittomasti asuttamansa porukan poistumaan Gazan alueelta. Täysin verrattavissa oleva tilanne.
Takaisin Karjalaan
Eiköhän tehdä veli Ryssän kanssa sopimus että tehdään Viipurista ynnä muusta Rajantakaisesta yhteisaluetta.Herrat Nimimerkit voivat pohtia passeja asumisoikeuksia sekä muita käytännön probleemeja.Tapelkaa niin saatte tupakkaa.
Olympialaisia on peruttu ennenkin!
Olympialaisia on sabotoitu ennenkin, muistamme mm. Helsingin vuoden 1940 kisat, jotka kaatuivat itänaapurin epäurheilijamaiseen ja olympiahengen vastaiseen kampanjaan 30.11.1939-13.3.1940.
Joskus juhlat voidaan peruakin. Parempi olisi ollut, jos vieraat eivät olisi saapuneet esim. Berliiniin vuoden 1936 hitleriläisiin olympialaisiin ja Moskovan vuoden 2005 stalinistisputinistisiin voitonpäivänjuhliin.
Karjalaiset eivät ole pakolaisia
Voi pyhä yksinkertaisuus tätä Eiramaata.
Tuollaista politiikkaa
Tuollaista politiikkaa kutsutaan geopolitiikaksi. Valtiot ovat kautta historian käyttäneet omia rajantakaisia kansalaisiaan keinona vaikuttaa naapurivaltion sisäisiin asioihin. Muita esimerkkejä ovat mm. Kosovon albaanit ja sudeettisaksalaiset ennen toista maailmansotaa.
Myös Baltian mailla on toistuvasti ongelmia suurien venäläisvähemmistöjen kanssa. Venäläisten määrän kasvulla Suomessa on paljon myönteisiä vaikutuksia, mutta liian suuri venäläisvähemmistö saattaa oikeasti jossain vaiheessa muodostua huomattavaksikin turvallisuusriskiksi.
Kieltämättä naurettavia nuo Venäjän huolenaiheet. Oma maa on monelta osin totaalisesti päin helvettiä ja sitten ollaan huolissaan Suomen vähemmistöistä. Mitähän sukulaiskansamme marien Venäjällä toistuvasti pahoinpidellyt edustajat tästä miettivät?
Ruotsin viides kolonna Suomessa
Koska nationalistit lakkauttavat Svenska folkpartietin yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle muodostavana uhkana?
Ei tule onnistumaan. Meitä
Ei tule onnistumaan. Meitä kuristaa näkymätön käsi.
Hahhahaa!
Kukahan se taas olikaan kuka, vaikka voissa paistaisi?
Menkööt vanjat onnelaansa takaisin, jos täällä kohdellaan "kaltoin".
Suomen pitää irtautua ihmisoikeussopimuksista
Jos Suomessa irtauduttaisiin ihmisoikeuspolitiikasta ja kansainvälisistä sopimuksista, voisi venäläisiä kohdella, miten tahdotaan. Näin ollen ei tarvitsisi selittää niin paljoa eikä hävetä.
Voisi venäläisiä kohdella , miten tahdotaan
No kuulkaas nyt herra Neva. Kohtelua ei ole syytä selittää eikä hävetä.
Mikähän ihmisoikeuspolitiikka on linjanne?
Suomen vai Venäjän ?
Miksi ei?
"Kohtelua ei ole syytä selittää eikä hävetä."
Minusta kaikkea, mistä on tehty valitus Euroopan Neuvoston ihmisoikeustuomioistuimeen, on syytä hävetä.
Suomessa voidaan hävetä esimerkiksi autoveromenettelyä, joka on Suomen mallioppilaattomuusmuistomerkki. Suomessa voidaan hävetä jokaista valitusta, joka on tehty ihmisoikeustuomioistuimeen.
Montako venäläistä Tuula Kiilamo tuntee? Eikö esimerkiksi Marina Lisitsynin jahti ollut melkein yhtä häpeällinen kuin Alpo Rusinkin?
Hävettävintä Suomen historiassa lienee neuvostoliittolaisten sotavankien kuolleisuus 1941-1942. Se oli aivan kansallissosialistista luokkaa tai jopa ylikin.
Ihmisoikeudet ja autoverotus, hämmästyttävä yhdistelmä.
Älkää pahoittako mieltänne, jos vielä kerran tivaan kantaanne siihen, onko Suomessa sorrettu venäläisiä tulijoita. Sehän oli se asia eikä autoverotus.
Tunnen muutamia, tavattoman miellyttäviä kulttuurihahmoja. Heidän näkemyksensä Venäjän todellisuudesta saattaisivat yllättää teidät.
Teille suosittelen Marja Rantasen kirjaa " Aika avata silmät", ihan tuore vuodelta 2007.
Omahyväisyys tuomiolla
Kyse oli siitä, miten paksusti suomalainen joukkotiedonvälitys valehtelee suomalaisesta hallinnosta suomalaisille.
Niinpä
Niinpä niin.
"Lopuksi
Jos Skogin ryhmän ehdotus menisi läpi eduskunnassa, Suomessa kansalaisoikeudet olisivat Komin autonomista tasavaltaa heikompia. Vuonna 1998 alueoikeus tuomitsi Syktyvkarin kunnanjohtajan siitä, että hän oli vaatinut työttömyyskorvauksen vastineeksi työsuoritusta kaupungin siistimisessä."
http://www.euvkr.com/1-05tanski.html
Kyselyjen mukaan
Kyselyjen mukaan venäläiset tykkäävät naapureistaan eniten juuri suomalaisista. Kysymys oli viesti monille Venäjän lähialueen maille, jonne venäläisiä on siirtynyt.
Kyllä tässä...
...nyt varmaan olisi jo hyvin runsaasti NATOn paikka.
Palauttasi yksintein saamelaisten maat saamelaisille
ja karjalaisten karjalaisille.
Siinä sivussa samalla kun näyttäsi ryssälle millä puolen
leipää voita pidetään.
Karjala takaisin oikeille omistajilleen !
Aloitetaan siitä kuinka Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen miehittämis tarkoituksessa. Voittajana kuitenkin vaati korvauksia, siitä kun ei saavuttanut tavoitteitaan.
Niitä nimitettiin sotakorvaukseksi !
Kiistatta käytti valtaa ja ryösti meiltä suuren maa-alueen.
Voisiko tämän vuorokeskustelun aloittaa vaikkapa Karjalan palauttamisesta sen oikeille omistajilleen.
Seuraavaksi voisimme sitten keskustelle siitä kuinka tasarvoisena pidämme näitä "voissa paistais" henkilöitä.
Suomi NATOON ja heti !
Suomi takaisin Ruotsille ja Venäjälle
Koskahan tulee aika, jolloin Suomi palaa takaisin alkuperäisille omistajilleen?
Venäläiset ostavat jo Suomea, koska saksalaisille ei kelvannut. Ruotsalaiset tekevät fuusioita, kuten TeliaSonera, TietoEnator ja StoraEnso jne.
Suomea myydään ale hintaan.
Valitettavasti olemme valinneet niin h*****n tyhmiä henkilöitä edustamaan itseämme eduskuntaan, että kaikki menee päin p******ä.
Viimeksi olemme kuullet katsastuksen myynnistä ja kuinka lakisääteisesti auto on pakko viedä katsastukseen, jonka omistavat sijoitusyhtiöt ja saavat rahalleen 30 % tuoton.
Myyjä Sasi taanoin ihmetteli tilannetta ! Kuinkas se nyt noin meni ?
Mitä voi odottaa kitaran rämpyttäjältä, muumio hiihtäjältä, alusvaate mallilta, seiväshyppääjältä, naishiihtäjältä jne.
Seuraavaksi saamme sinne varmaan eroottisen tanssijan !
Nämä henkilöt varmaan antavat "oikean vastauksen" Venäjälle heidän syytökseen venäläisten ihmisoikeuksista Suomessa.
Suomea myydään markkinahintaan
Suomea myydään siihen hintaan, millä sitä ostetaan niin kuin muuallakin EU:n sisämarkkinoilla. Saksalaiset eivät tulleet ostamaan Suomea, vaikka tätä pelättiin EU-jäsenyyden myötä. Nyt kun vihdoin venäläiset suostuvat ostamaan, tulee siitä kauhea metakka.
Suomalaiset juntit eivät ole vieläkään oppineet, mitä merkitsee syrjimätön kaupan vapaus ja EU:n sisämarkkina.
Venäläiset suostuivat ostamaan?
Onko heitä maaniteltu? Ketkä ovat maanitelleet?
Ja miksi he haluavat asettua maahan , joka polkee heidän ihmisoikeuksiaan?
Hartaasti sopii toivoa, että Saimaan tienoon maanomistajat näkisivät suuremman asiayhteyden.
Maa- ja kiinteistörekisteristä
Maa- ja kiinteistörekisteristä selviävät venäläisille kiinteistönsä myyneet. Toivottavasti Hymy julkaisee maansa myyjät kunnittain nimi nimeltä niin saadaan uutta keskusteltavaa.
Juntit tietää tapiota paremmin
Kyllä osa junteista löytyy nimenomaan eduskunnasta, jotka ovat myynneet suuret valtionosuudet menestyvistä yrityksistä !
En enää muista SONERA Euroopan valloituksen arkkitehtejä, löytyvätkö nekin valtion "viisaiden" joukosta !
Sattuneesta syystä juuri Venäjän ostot herättävät paljon tunnekuohua. tapio o neva ei varmaan muista, että yrittivät väkisin ryöstää maamme itselleen . Siinä ns. epäonnistuivat ja nyt sitten ostavat öljymiljoonillaan palan kerrallaan.
Äly hoi, älä jätä tapiota. Hän vaikuttaa tosiasissa juntilta toisia nimitellessään, kun ei muista historillisia tosiasioita !
mikä mättää demokratiassa
Monen ns fiksun ja ajattelevan ihmisen tulisi mennä puolueisiin vaatimaan, että ohessa mainittuja suuriin massoihin vetoavia viihdyttäjiä ei asetettaisi edes ehdokkaaksi.
Mutta kun julkkisten ehdokkuus nykyisellään on aika varma nakki puolueelle tällaisen porukan läpimenoon. Suhinavaatteissa kulkevat kun eivät paremmasta tiedä. Nykyisellään tässä toteutuu demokratia.
Jos pitää äänestää pellen ja asiantuntijan välillä, niin kansa äänestää pellen. Minkäs teet?
Joo
Äpärätkin sais asiansa käsitellyksi, ettei päämies menisi EN-yleiskokoukseen ja "itkisi valitusta kumoon"..
Onpas väite
"Venäjä ei ole tyytyväinen kansalaistensa kohteluun Suomessa."
Voisiko joku yksilöidä, miten venäläisiä muka sorretaan Suomessa? Väitettä on nimittäin erittäin vaikea uskoa todeksi.
"Voisiko joku yksilöidä,
"Voisiko joku yksilöidä, miten venäläisiä muka sorretaan Suomessa?"
Tästäkin ketjusta löytyy esimerkkejä, eli nimitellään vanjaksi ja ryssäksi. Työn saantikin kuuluu olevan venäläisille vaikeampaa kuin monelle muulle ulkomaalaisryhmälle.
höpsis
"nimitellään vanjaksi ja ryssäksi"
Ruotsalaisia nimitellään hurreiksi ja USA:n kansalaisia jenkeiksi. Paha näissä lempinimissä on nähdä syrjintää.
"Työn saantikin kuuluu olevan venäläisille vaikeampaa kuin monelle muulle ulkomaalaisryhmälle."
a) Onko näin? (linkki?)
b) Jos on, niin johtuuko se suomalaisesta rasismista vai venäläisistä itsestään (kielitaito, ammattitaito jne.)?
Vanja
Vanja on Ivanin (Johannes) deminutiivi.
Oikeudet
Venäjänkielisten oikeudet eivät ole ruotsinkielisten luokkaa. Yhdenvertaisuus lain edessä-periaatteen mukaan kyllä pitäisi.
Miten kielilaki on kirjoitettu?
Onko se niin, että kun ryssät saavat aikanaan kielivähemmistön kasaan, niin tuleeko heille samat etuoikeudet kuin mitä hurreilla on?
-enemmistön opittava pakkovenäjää, jotta voi palvella vähemmistöä
-etuoikeus yliopistoon alemmilla arvosanoilla kuin enemmistöllä
-kiintiöministeri hallituksessa
-jne
Kielilaki pitää kirjoittaa uudelleen
Suomenruotsalaisten oikeudet pitää säätää Suomessa samalle tasolle kuin suomenvenäläistenkin. Paras taso olisi tietenkin sama kuin Romanian romanien Suomessa.
Asia on niinkuin sanotaan.
Kun Venäjä virallisesti kerto olevansa huolissaan Suomen ihmisoikeuksista niin ongelma on todellinen. Maailman politiikkaan merkittävästi vaikuttava suurvalta ei ota esille tällaista ihan lämpimikseen. Suomen on syytä suhtautua asiaan vakavasti, kun läheisin naapurimaamme näin esittää.
Kansainvälisessä politiikassa oikea vastaus ei ole ryhtyä syyttelemään Venäjää omista mahdollisista ihmisoikeusrikkomuksistaan.
Se että naapurimaasta ylipäänsä esitetään tällaisia väitteitä kertoo paljon Suomen ulkopolitiikasta ja siitä vastuussa poliitikoista. Todella paljon on jäänyt tärkeitä asioita hoitamatta.
Venäläisten oikeudet Itä-suomessa
Kaakkois-Suomen kiinteistöt siirtyvät kiihtyvällä vauhdilla Venäläisomistukseen. Joudumme epäilemättä tulevaisuudessa tilanteeseen, jossa Venäjä ryhtyy peräämään kansalaistensa oikeuksia erityisesti rajan läheisyydessä.
Joku tolkku
Kippari voisi hiukan tulla maan pinnalle. Eivät ne "Kaakkois-Suomen kiinteistöt" siirry kiihtyvällä vauhdilla venäläisomistukseen.
Väite on yhtä väärä ja manipulatiivinen kuin aikoinaan se, että saksalaiset tulevat ja ostavat kaikki järvenrantatontit. Eivät tulleet.
Mihin menet Suomi?
Kippari:
Kuinka pian Venäjä alkaa vaatimaan erilaisia palveluja ja oikeuksi-
aan suomesa? Nythän vasta on aluillaan venäläisten maanomistus
oikeudet, varsinkin kaakkois-suomessa. Jo tässävaiheessa on suur
lähettiläs Rumjantsevin huolissaan maamiestensä oikeuksista Suo-
messa. Eikö maamme päättäjät huomaa, vai puuttuuko ymmärrys-
tä, mihin nyky menolla ollaan menossa? Simo Salminen sanoi aikoi
naan viisaasti: Kyllä nuijalla olisi töitä". Olen täysin samaa mieltä.
Lopetetettakoon maanmyynti venäläisille heti, eikä viiden vuoden
kuluttua. Silloin ollaan pian siinä tilanteessa, että on myöhäistä it-
keä, kun on kakat housussa. Mitä kaikkea mahtaakaan sisältyä
näihin oikeuksiin? Päättäjät miettikääpä tätä.
1743
1743 raja kulki Kymijoessa. Siitä alkaa lähi-Venäjä.
1809
1809 raja kulki Tornionjoessa. Siitä alkaa lähi-Venäjä.
Vai sorretaan...
Mitähän oikeuksia venäläisiltä puuttuu Suomessa?
Eipä ole merkillisempää, etten sanoisi mielipuolisempaa väitettä kuultu.
Jotain suhteellisuudentajua sentään toivoisi!
Mitäkö?
"Mitähän oikeuksia venäläisiltä puuttuu Suomessa?"
Alla rättigheter, som svenskarna och svenskarna i Finland har.
Tätä Venäjä halajaa vaiko te?
Siis: venäjä viralliseksi kieleksi, venäläinen yliopisto ja koulut, katukyltit venäjäksi, virkamiehille, lääkäreille ja muille julkisen puolen toimijoille venäjän taito pakolliseksi jne.
Jos tätä tarkoitatte, voisitte ehkä perehtyä tarkemmin historiaan, jolla niin usein olette briljeerannut näillä palstoilla. Tarkoitan etenkin maittemme välistä historiaa 1900-luvulla.
Toivotteko meille myös venäläistyyppistä ihmisoikeuspolitiikkaa
a la Politkovskaja, Litvinenko ?
Ihmisoikeuksen puutteistahan Venäjä Suomea soimaa.
Erityivaatimukset
Kieli- ym. vaatimukset eivät kuitenkaan ole yleisiä vaan erityisvaatimuksia ruotsinkielisillä alueilla toimiville.
Koska Suomi on elämöinyt ihmisoikeusvaatimusten tiimoilta Ruotsin suuntaan. Olisiko jo aika?
Taisitte ymmärtää hiukan väärin
Venäjä moittii Suomen ihmisoikeuspolitiikkaa tarkoittaen ilmeisesti maahanmuuttaneita venäläisiä ja ehkä Suomessa muutoin asustelevia Venäjän kansalaisia.
Heitä oli kohdeltu huonosti ja ihmisoikeuksia on loukattu, kertoo Venäjä.
Taidatte nyt sekoittaa suomalaiset Ruotsissa kysymykseen suomenruotsalaiset. Ihan eri seikkoja ja tuskin kovin suuria pulmia, kumpikaan.
Tämä on nyt sellaista -
Tämä on nyt sellaista - hyvää päivää kirvesvartta - keskustelua.
Viittasin siis omalta osaltani Ruotsissa asuviin suomalaisiin ja heidän oikeuksiinsa.
Suomen ruotsalaiset ja heidän oikeutensa on oma lukunsa.
Suomen shteellisen pieni venäläinen vähemmistö on oma lukunsa.
Kaikilla on samat ihmisoikeudet ja niiden väitetystä loukkaamisesta on venäläisten osalta kyse.
Kielelliset vähemmistöoikeudet ovat oma lukunsa.
Olemmeko samalla viivalla ?
Hyvä Pakista
Olemme samalla viivalla, mikäli kerrotte näkemyksenne siitä, kuinka Suomi on loukannut venäläisten maahanmuuttajien ja maassamme oleskelevien henkilöiden ihmisoikeuksia.
Oletteko havainnut loukkauksia? Halventavaa käytöstä? Painostusta?
Jos Suomen suhteellisen pieni venäläinen vähemmistö on oma lukunsa, niin miksi tämä joukko on YK:n käsittelyssä?
Ihmisoikeudet
Sopii tosiaankin kysyä, mihin perustuu Venäjän huoli ihmisoikeuksien loukkauksista. Mielestäni tämä pitää selvittää tiedustelemalla maahanmuuttajilta suomalaisten taholta saamastaan kohtelusta.
Mikäli ilmenee yleistä oikeuksien loukkausta, on Venäjän kritiikki oikeutettua ja vaatii toimenpiteitä viranomaisten taholta asian korjaamiseksi. He ovat vastuussa maahanmuutosta ja sen seurauksista.
En ole tekemisissä yhdenkään venäläisen maahammuuttajan kanssa ja sama tilanne on varmaan monen kantaväestöön kuuluvan osalta, joten mitään konkreettista on vaikea esittää tässä suhteessa.
Mielestäni Venäjän velvollisuutena on konkreettisin esimerkein vahvistaa väitteitään yleisista ihmisoikeuksien loukkauksista.
Yksittäistapauksia löytyy varmasti Suomessakin, jossa oikeuksia on loukattu ja ne tulisi asianomaisten saattaa viranomaisten tietoon.
Ihmisoikeudet ja maan lait ovat samat kaikille ja tiedot niistä tulisi mahdollisuuksien mukaan välittää kaikille.
Ei liikennekään suju ilman yhteisiä sääntöjä.
PS. Televisiokeskustelun perusteella tänä iltana on ilmeistä että koko maahanmuuttopolitiikka on hallitustasollakin täysin hakusessa ja arvoisten ministerien näkemykset ovat suuresti poikkeavia maahanmuuton todellisesta tarpeesta.
---------------
Ihmisoikeudet
Jos taas kaikki eivät kunnioita ihmisoikeuksia, valtiolla on velvollisuus varmistaa se, että oikeuksien rikkomukset tutkitaan ja että niistä rangaistaan. Valtiolla on siis velvollisuus turvata oikeudet.
Johan on kommentteja.
Varsin ala-arvoista kommentointia US:n lukijoilta. Taso muistuttaa valitettavan paljon Suomi24-keskusteluja, joita ei moderoida.
Jos Suomen ihmisoikeustilanteeseen kommentoi VENÄLÄINEN, kommentoitte Venäjän tilannetta? Eikö keskustelunaiheena ollut SUOMEN ihmisoikeustilanne, ei Venäjän?
Logiikkanne on, kuin jos Stakesin tutkija nostaisi esille suomalaisten lihavuuden, niin keskittyisitte mollaamaan ko. tutkijan vatsanympärystä unohtaen samalla itse asian, että me todella olemme maailman lihavinta porukkaa.
Suomi on tosiasiassa demokratian ja (perustuslaissamme määritellyn) kansalaisvaltion valju varjo vain. Kilpailukykyinen ja kansalaisten arvoa kunnioittava valtio jossa ei ole lahjontaa? - se olemme vain joissain kansainvälisissä vertailututkimuksissa, joka käyttää Suomeen sopimattomia mittareita. On oikein hienoa, että olemme samassa kokouksessa käsiteltävänä, kuin Tunisia, Algeria ja Intia. Sinne me kuulummekin.
Kuinka paljon sinulla on
Kuinka paljon sinulla on kontakteja täällä asuviin venäläisiin? Oletko koskaan työskennellyt venäläisten kanssa heille palveluita tarjoavissa instansseissa ja kuunnellut heidän vaatimuksiaan? Oletko koskaan käynyt Venäjällä?
Venäläisten ihmisoikeuksien loukkauksista tarvittaisiin hieman perusteellisempaa tietoa. Sitä ei ole kellään esittää.
Kommenttisi on naiiviuden huippu. Koska kerran vihaat maatasi ja kansaasi noin paljon, suosittelen pidempiaikaista asumista jossain muualla.
Venäjän esittämä kritiikki on verrattavissa siihen, että Saudi-Arabia syyttäisi Ruotsia naisten oikeuksien polkemisesta.
Aarno Laitinen
Täälläkin näkee, miten paljon Aarno Laitinen vaikuttaa pienellä kieli- ja mielialueella.
edellinen
Elämää netissä...Ei ole pakko kommentoida jokaista mielipidettä,nevalainen.Turpa kiinni kun mulle puhut,shut the fuck up.dobro huja!Rock'n roll!L'etat est moi!
Kts. alla erinomainen
Kts. alla erinomainen kommentti
"Ei syytä tyrmätä suoralta kädeltä
10:37 johannesremy"
Suurimmassa osassa muita kommentteja vaikuttaa siltä, että ihmisiä shokeeraa niin paljon se, että nimenomaan Venäjän edustaja kritisoi tai edes kysyy asiasta, että harva todellakaan katsoo mitä Suomessa voisi olla parannettavaa. Melko lapsellista, mutta sellaisia täällä 7-päivää-maassa olevat ihmiset tämän otoksen perusteella pääosin ovat. Kuvittelevat asuvansa jossain mallimaassa josta on varaa ärähdellä jos vain joku uskaltaa kysellä että mitenkä ne asiat ihan oikeasti ovat.
Suomessa valehdellaan ilma sakeana
Pieni mieli- ja kielialue tuottaa vääristymiä. On hyvä, että edes venäläiset viitsivät oikaista.
Huhu
Hienoa että Venäjällä on otsaa kyseenalaistaa asiaa joka on omasa maassa kirosana.
Voi olla tässsä asiasaa on kyse aivan jostain muusta asiasta, kuen Nato, puutullit ja tetysti myös mahdolisesti Suomen nykysen ualkoministerin valinnasta. Koska hän on Nato mynteinen.
Kyllähä Venäjä on jo aikoja sitten kääntänyt kelkan demokratialle.
Oikeusvaltio
Venäjä on oikeusvaltio. Se vaatii, että Britannia palauttaa Venäjälle tuomittavaksi noin 30 talousrikollista, joita Britannia suojelee. Demokraattinen Venäjä ei hyväksy vehkeilyä, mitä kuningaskunnat harjoittavat.
Oikeusvaltio
Mite niin oikeusvaltio, entä heidän sananvapaus, Viro provokaatio,
ihmisoikesien polkeminen ainakin suomensukusien kansojen osalta,omat toimet panttivankitapahtumissa mitä on tullut julki ,sekä kerrostlon räjtykset, toisinajatelija tomittajien pahoipitelyt ja muutama murha joka ovat tapahtuneet yllätäen Venäjää arvosteleville henkilöille, mitä ei ole selvitetty.
OIKEUSVALTIO?
Olosuhteista
Venäläisten muutto Suomeen lienee Venäjän ihmis-ym. oikeuksien
puutteiden seurausta. Saattaisiko olla niin, että olosuhteet tällä puolella rajaa sittenkin ovat paremmat kuin äiti - Venäjällä - paitsi tietysti oligarkeille.
Yksi mahdollisuus on kysyä venäläisiltä maahanmuuttajilta , miten he kokevat olonsa uudessa kotimaassaan.
Suomalaisten muutto Ruotsiin
Puuttuivatko suomalaisiltakin ihmisoikeudet 1960- ja 1970-luvulla? Mikä on NATO-romaaniemme tilanne Romaniassa? Miksi NATO ei uhkaa Bukarestia ydiniskulla, ellei se pane romaniasioitaan kuntoon?
Suomalaisilta ei varmaankaan
Suomalaisilta ei varmaankaan ihmisoikeudet puuttuneet, mutta eräs perusoikeus puuttui: oikeus toimeentuloon.
http://www.ihmisoikeudet.net/oikeus-tyohon
Suuri vähemmistö
Venäjä ryhtyy kohta vaatimaan palveluja Venäjänkielellä?
Parempaa palvelua venäläisille venäjäksi!
Käyhän lukemassa tämän Naapurineljännes-linkin takaa blogi "Parempaa palvelua venäläisille venäjäksi!"
http://rescordis.net/knfijv-carsfi.html#naapurinel...
Ihmisoikeusasiat rempallaan Suomessa
Suomi tunnusti omaavansa vakavan naisiin ja lapsiin kohdistuvan väkivalta ja -raiskaus ongelman kansainvälisen ihmisoikeusneuvoston edessä. Hyvä että Suomen asiat saadaan näin Venäjän aloitteesta kansainväliseen syyniin, että saatais joku tolkku tähän nykymenoon.Suomen maine ihmisoikeusasiossa taitaa kyllä nyt jo lopullisesti olla mennyttä, oikeutetusti tietenkin tosin.
Rasismin torjumiseen pitää satsata, tai afrikkalaiset kipeästi kaipaamamme huippuosaajat eivät muuten tule maahan ratkaisemaan sisäsiittoisuusongelmaamme eikä huutavaa työvoimapulaamme.
Somalia tekee parhaansa
Ainakin Somalia on tehnyt parhaansa. Se on luovuttanut Moskovassa yliopistossa opiskelevan parhaimmistonsa Suomeen. Enempää panosta ei valtiottomalta valtiolta voitane odottaa.
SDP ei ollut valmis evakuoimaan suomalaisia somaliasta, ei vaikka ovat etabloituneet SDP:n jäseniksikin. Kari Rajamäki oli oikea valkoinen mies - Raimo Sailaksen ohella, jotka säästävät vain rahaa, vaikka suomisomalit ovat vaarassa.
No jätettiinhän Sauli Niinistökin tolppaansa ja rannalle Thaimaaseen.
vai niin
Entä ne bussilastiliset venäjän kautta EU:n alueele yrittäneet jotka onneksi Suomi käänytti, Venäjä on ihmiskaupan luvattu maa.
VENÄJÄ - ystävämme ?
Aika kummallista toimintaa "rakkaan" Itä-naapurimme Venäjän osalta.
Tiedämme kaikki Mari-kansan, Tsetseenit ja lukuisat muut kansat, jotka eivät saa omankielistä koulutusta, kulttuuria ja muuta toimintaa harjoittaa. Periaatteessa Venäjä "ryöstää" Komeilta heidän rikkaat öljyvaransa..
Näistä rikkomuksista kirjoittavat toimittajat listitään mitä kekseliäimmin tavoin.
Venäjältä on suomalaisen erittäin vaikea ostaa maata, mutta venäläisen on helppo ostaa vaikka koko Itä-Suomi. Venäjä on loukannut suomalaisia viime aikoina todella monin tavoin. On rajaloukkauksia ilmateitse, on ehkä ollut vesirajaloukkauksia, on puuttumista Suomen puolustuspolitiikkaan, on tämänkaltaista propagandaa.. Sen lisäksi kaikin tavoin pitää yrittää heikentää suomalaisen teollisuuden ja yrittämisen tekemistä Suomessa.. Venäjällä sijaitsevat suomalaiset yritykset puolestaan saavat olla mielivaltaisen kohtelun kohteena (kuten satamayhtiö muinoin)..
Olikohan Venäjä vaikuttamassa Itä-rajan miinojen poistostakin ?
Herää nyt vain kysymys, että mihin Venäjä tällä tähtää ? Mikä etu Venäjälle on Suomen ja Venäjän välisen ystävyyssuhteen heikentämisellä ? Taitaa vain olla niin, että Venäjä haluaisi kaikkien Suomen vankiloissa istuvien rikollisten vapaasti rellestää maassamme. Onko Suomen hidas miehitys jo menossa ?
Ystävämme Suomi
Ystävämme Suomi haluaa puutullit pois ja ystävämme Suomen metsäteollisuuden ja myös hallituksen on epäilty tukeneen Pro Kareliaa, koska siellä on entisiä kenraaleitakin mukana.
Kun ehdolle on pantu vielä WTO-jäsenyys sekä hidastelut ympäristötutkimuksen osalta saksalais-venäläiseen maakaasuputkeen liittyen sekä kieltäydytty raivaamasta sodanaikaisia miinoja Suomen talousvyöhykkeeltä, muodostuu mielikuva, että Suomi on oikeuvaltio, jota pitää käsitellä rajaystävyyden asemesta samaan tapaan kansainvälisten sopimusten pohjalta ensisijaisesti.
Tätä ei tietenkään voi Helsingin Sanomien lukijalle kertoa, koska siitä seuraisi vain NATO-uhon kovenenminen: PRKL.
Ei syytä tyrmätä suoralta kädeltä
Väitteen totuus ei riipu sen esittäjästä. Venäläisiin kohdistuva syrjintä ei taatusti ole asia, joka kovin helposti ylittäisi Suomen tiedotusvälineiden uutiskynnystä. Meillä media uskoo viranomaisiin kuin muuriin ja toimittajilla on samoja kansallisia ennakkoluuloja kuin muullakin väestöllä. Vaikka Venäjällä on itsellään vakavampia ihmisoikeusongelmia, niiden olemassaolosta ei seuraa, että sen edustajien väitteet on välttämättä tuulesta temmattu.
Uutisessa ei kerrota, ilmoittivatko Venäjän edustajat tuntevansa konkreettisia tapauksia, joista he voisivat antaa tietoja. Jos eivät, niin asiaan ei tarvitse kiinnittää erityistä huomiota. Jos ilmoittivat, olisi hyvä saada ne uutisoitua ja tutkittua.
Yleisesti ottaen Suomen ihmisoikeustilanteessa on korjattavaa kansalaisen/asukkaan heikon oikeusturvan osalta. Toisin kuin Suomessa yleisesti luullaan, viranomaistemme toiminta ei aina ole lainmukaista, perusteltua ja läpinäkyvää. Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimeen tulee väkimäärään nähden enemmän kanteluja Suomesta kuin yhdestäkään muusta Euroopan maasta, missä kommunistit eivät ole olleet vallassa. Ongelman myöntämistä estää vallitseva kansallinen mytologia, jossa suomalaisuus automaattisesti liitetään rehellisyyteen.
On ilahduttavaa, että Suomen edustaja Teija Tiilikainen nosti esiin lapsiin kohdistuvan väkivallan. Lasten seksuaalisen hyväksikäytön vähättely viranomaistaholla ja tapausten tutkinnan laiminlyönti ovat sangen suuria ongelmia.
Marxilaiset vallassa
"Toisin kuin Suomessa yleisesti luullaan, viranomaistemme toiminta ei aina ole lainmukaista, perusteltua ja läpinäkyvää. Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimeen tulee väkimäärään nähden enemmän kanteluja Suomesta kuin yhdestäkään muusta Euroopan maasta, missä kommunistit eivät ole olleet vallassa."
Suomessa ovat sosialidemokraatit olleet vallassa ja heistä moni on hallituksen vaihdoksenkin jälkeen edelleen virkapaikoillaan. Näin ollen muuta merkittävää eroa marxilaisten vallassaan pitämiin maihin ei ole.
Myös pääministeri yrittää parhaansa päästäkseen Euroopan Neuvoston ihmisoikeustuomioistuimeen naisjutuistaan. Tämä osoittaa, ettei Suomessa luoteta hovioikeuksiin eikä Korkeimpaan oikeuteen, joka on ikään kuin muuttunut jonkinlaikseksi sivuhuoneeksi.
Ongelma
Suomen ongelmana ovat väkivaltarikokset yleensä - ehkä usein hillitsemättömän alkoholinkäytön johdannaisena.
Jotakin tolkkua juomiseen ja tilastot paranevat vuorenvarmasti.
Onkohan tämä syynä siihen, että Astrid Thors haalii muslimeja työvoimareserviksi ?
Erotiikan jättiläiset
Ilkka Kanerva ja Matti Vanhanen ranskalaistavat kovaa juopunutta ja puukottavaa suomalaiskuvaa sensuellisuudellaan.
Masa on saanut 60- 70 -vuotiaat naisetkin treffipalstoille mukaansa. Tässä mielessä hän on eräänlainen muutoagentti.
Suomi saanee vähitellen latinorakastajia kovemman maineen pehmeiden arvojen ja miesten alalla.
Ei pitäisi masentua palstakilometreistä, vaan niistä pitäisi hyötyä. There is no business like show business.
Hehkutusta
Täydentääksemme tätä kuvaa euroviisujenkin tulisi vastaisuudessa noudatta tulisen tangon ja hehkeän hempeyden linjaa.
Nykyiset hirviöt ja teräsbetonit musertavat jossain määrin hyvin alkanutta romantiikaan jaksoa.
Miten olisi Ilkka Kanervan hempeimmät viestit vetävän tangon pohjana. Hittiainesta?
Uuniperunan työstäminen romantiikaksi olisi kovemman työn takana.
Lordin jatkoksi Kaikkonen
Minusta Kaikkosen voisi lähettää euroviisuihin tumma puku päällä. Tulisi Suomesta hieman erilainen kuva kuin Lordin ja Pakarisen Hannan jäljiltä. Onko "Leave me alone" jokin viesti Euroopalle Suomesta?
Matin ja Ilkan raivaamaa sensuallismin panssariuraa on hyvä käydä. Yleinen suomalaiskuva on se, että miehet juovat viinaa ja puukottavat ja naiset ovat estottoman innostuneita ulkomaalaisista miehistä. Yksi saksalainen aatelismies ihmetteli flaksiaan Helsingissä. Totesin, että vaihtelu virkistää Synkkälässä, kun ei ole viinikulttuuria eikä Oktoberfestia - muistaakseni.
Suomen toiseksi kansallislauluksi ehdotan Tina Karolin euroviisuiskelmää
http://www.onlylyrics.com/song.php?id=31335
http://www.youtube.com/watch?v=16Jl414N5Fo
Laulun voisi laulaa seisaaltaan Suomen Keskutan ja Kansallisen Kokoomuksen puoluekokouksissa. Näin oppisivat valiokuntien puheenjohtajat ja ministeritkin englantia.
Tetjana Liebermann osaa!
Marilynkin osasi
http://www.youtube.com/watch?v=LJBWFgdsvp0
Venäläiset huolissaan Kemijärveläisten ihmisoikeuksista?
Olisin ollut tyytyväinen, mikäli Venäjä olisi nostanut esiin Kemijärven sellutehtaan lakkauttamisen aiheuttamat ihmisoikeusloukkaukset. Suomen oma hallitus ei piittaa siitä, että Itä-lapin bruttokansantuote laskee 40% tehtaan lakkauttamisen myötä. Tämä jos mikä on ihmisoikeusloukkaus. Kun oma hallitus pyörittelee peukaloita, olisi ollut hyvä mikäli Venäjä arvovallallaan olisi nostanut kissan pöydälle.
Venäjä ei sallisi
Venäjä tai Norja eivät sallisi sitä, mitä Jyri Häkämies ja Matti Vanhanen pitävät luonnollisena. Kemijärveläisten ihmisoikeuksia loukataan törkeästi. Alueesta tehdään raaka-ainetta tuottavaa siirtomaata, vaikka sillä on jo Kekkoslovakiasta alkaen teollista perinnettä.
Venäjän kuuluu ajaa venäläisten etua
Mikä tässä nyt niin kauheaa on? Venäläisten mielestä suomalaiset ovat naiivin rehellisiä ja niinhän se asia on. Suosittelen luettavaksi itävaltalaislkuperäistä Egoistin käsikirjaa (http://www.rasalas.fi/kirja.php?id=27). On täysin tervettä ja oikein, että ajetaan oman kansan etua maailmassa. Suomalaiset saisivat ottaa oppia ja keskittyä suomalaisten etujen ajamiseen kaikenlaisen idealistisen haihattelun asemesta.
Venäjällä valtio on tolkuissaan
Myös Suomessa valtio voisi ryhtyä ajamaan kansalaistensa asioita. Suomi on tunnettu valehtelun ja vilpin maa. Muuten maata ei olisi valehdeltu maailman rehellisimpien joukkoon kollektiivisesti.
Tapi ooneva
Paljasta itsesi,kerro kuvasi,kansan tunnot osuvasti oivallat,vähät välität herrain metkuista,maan mainiot mainostat.Ken oot,kenen puolesta puhut.Kerro,annamme sulle valtuudet kaiken paremmaksi muuttaa,lait säätää.Korkeammalle,paremmin,eteenpäin!
Parempi paikka
Jos venäläisten olot Suomessa kerran ovat niin huonot, niin eikö Venäjän kannattaisi ottaa kansalaisensa takaisin. Sama pätee somaleihin ja vaikka irakilaisiin, mikäli vastaanottava maa ja vastaanotettavat ovat tyytymättömiä. Kyllä Suomessa voisi tosiaan paremminkin mennä, joten hoitakaamme omien kansalaisten asiat kuntoon, ennenkuin autetaan muita. Ja toisaalta, oma apu paras apu. Apu sinne, missä kipu on ;)
Ahtisaariko takaisin Viipuriin?
No jospa Venäjän federaatio ei sentään ottaisi aivan kaikkia niitä takaisin, joilla olisi ollut asumisoikeus ja kohta kansalaisuus kotipaikkansa perusteella Neuvostoliitossa.
Ihmisoikeuksista
Entäpä esimerkiksi kansojen itsemääräämisoikeus - vaikkapa Tshetshenia. Venäjän rikolliset miehitysjoukot ulos Tshetsheniasta!
Entäpä kansojen oikeus oppia omalla kielellään. Esimerkiksi marien oikeudet Marinmaalla, tshetsheenien oikeudet Tshetsheniassa?
Venäjä on ihan viimeinen osoittelemaan toisia ihmisoikeusasioissa.
War on terror
Venäjä on liittynyt George W. Bushin johtamaan rintamaan kansainvälistä terroria vastaan. Siksi se voi nujertaa Tshetsenian kaikessa työrauhassa.
Seuraavaksi Venäjä ryhtyy Yhdysvaltain johtamaan wilsonilaiseen itsenäisyysliikkeeseen ja Kosovon hengessä itsenäistää Etelä-Ossetian.
Sekös korpeaisi Georgiaa, joka on laskenut koko politiikkansa NATO:n ja Yhdysvaltain varaan British Petroleumin öljyputkenvartijana.
joopa joo jastipaat
Onks taas joku lahetellyt omia tekstareitaan lehteen, vai mista taa lannan lemu nousee?
Tottahan tuo on
Kyllä Suomessa rikotaan perustuslakia ja ihmisoikeuksia ihan huolella.
Höpö höpö
Mielenkiintoinen väite maalta (Novgorod,Venäjä,Neuvosto-Venäjä, Neuvostoliitto, Venäjä)joka, on aina sortanut omia kansalaisiaan ja pyrkinyt alistamaan naapurimaitaan. Lausunnolla Venäjä haluaa vaan hämmentää tilannetta ja pelotella suomalaisia liittymästä esim. Natoon. Mutta ovathan venäläiset tietenkin ihmisoikeusasioiden loukkauksien asiantuntijakansaa, joten tietävät mistä syyttävät!
höpö,höpö
moi!olet täysin oikeassa!!!!
Sopimuspohjalle
Venäjä on oppinut suomalaisen käytännön: ei neuvotella suoraan, vaan kansainvälisten sopimusten selkänojalla. Venäläinen oppii kaikkea sitä, mitä suomalaiset hänelle opettavat.
Mitä enemmän Yhdysvallat toimii suoraan, sitä enemmän Venäjä korostaa kansainvälisiä sopimuksia esiintyen kansainvälisenä oikeusvaltiona.
Venäjä ja Kiina heittivät bumerangin
Venäjä saa ihmisoikeudet niskaansa kuin bumerangin. Ja Kiinalle iskee bumerangina kansalaisten oikeuksien riisto yhden totuuden valtiossa.
Hyvä, että bumerangit on ilmassa - kohta osuu ja joku älähtää!
Suomen bumerangit
Suomikin odottaa bumerangiensa palaamista kotimaahan.
Ihmisoikeudet
Venäjä on aina ollut hyvin aktiivinen puolustamaan venäläisten oikeuksia! Sehän on tullut havaituksi terminaaleissa sun muissa. Erityisen aktiivista toiminta on naapurimaissa. Suomessa, Virossa, Puolassa, Valko-Venäjällä, ym....!
Koskahan se aloitetaan Venäjällä?
Venäjällä ei
Venäjällä ei tietääkseni liene mitään mediaa ihmisoikeuksien käsittelyyn.
Oligarkit yksisuuntaistavat tiedotuksen mahdollisuuksiensa mukaan.
I-S I-S I-S
"Venäjällä ei tietääkseni liene mitään mediaa ihmisoikeuksien käsittelyyn."'
Kyllä on, mutta sen lukemiseen tarvitaan venäjän kieltä. Ilta-Sanomat tai Heidi Hautala eivät ole vielä kertoneet, missä medioissa voi tutustua ihmisoikeustilanteeseen.
venäjä huolissaan
no kyllä varmaan on.koiviston älymöläys inkerin "suomalaisten"oikeudesta muuttaa "kotosuomeen"oli todella melkoinen möläys.maksettiin sodanajan töppäyksiä??minulla on paluumuuttajat naapureina.puhuvat huonosti suomea.opettajakoulutus molemmilla takana.ovat saaneet lehdenjakajahommia???vaikka olis millainen työvoimapula tulevaisuudessa,näitä "ryssiä"emme tarvitse,emmekä kaipaa.porukasta on vain isoja kuluja veronmaksajille.itse en ainakaan koe näitä muuttajia mitenkään suomalaisiksi.
Saksan mallin mukainen Bismarckin malli
Myös Itä-Euroopan saksalaiset saavat muuttaa Saksaan. Ei 1600-luvulla Ruotsin suurvaltakautena Ruotsin alueella Venäjälle muuttaineita pidä syrjiä. Voihan sitä olla neljättäsataa vuotta muualla ja tulla takaisin. Suursuomalainen valtioideologia edellyttää sitä. Eihän karjalaisiakaan jätetty kotiseuduilleen Karjalaan, vaan tuotiin pikävauhtia 1944 Suomeen.
VENÄJÄ, VENÄJÄ, VENÄJÄ
Mites se vanha sananlasku meneekään ? PATA kattilaa soimaa... Se koira älähtää, johonka kalikka kalahtaa.. Olikos niitä muita ?
Ystävämme Venäjä on kuin ylemmän luokan kiusaajakovis, joka kiusaa hiljaista, mutta alakuloista poikaa, jotta tämän itsetunto vielä siitä heikkenisi. Sillä tavalla tehdään tosiystäviä...
Suomelle pitääkin opettaa tapoja
Suomi on ollut niin oppimestarina monissa asioissa, että myös Suomelle on hyvä opettaa kansainvälisiä sopimuksia ja tapoja. Ehdotan, että venäjänkielisille myönnetään samat vähemmistöoikeudet kuin ruotsinkielisille.
Näin Suomessakin olisi helppo oppia venäjää, kun Yleisradio ja valtionhallinto pantaisiin uuteen uskoon. Aloittaa voisi kaupungeista, joissa on runsaasti venäjänkielisiä.
On niitä ongelmia Suomessa
Matkustelen usein Kiinassa ja kerran tuli keskustelua armeijasta. Sanoin heille suomalaisten miesten joutuvan vankilaan, jos he kieltäytyvät armeijasta tai siviilipalvelusta. Kiinalaiset eivät voineet uskoa, että Suomessa pidetään mielipidevankeja samalla kun he arvostelevat Kiinan ihmisoikeustilannetta. Usein onkin mentävä vähän kauemmaksi, jotta näkisi oman maansa hyvät ja huonot puolet. Myös suomalaisten viranomaisten valta esimerkiksi autoveroasioissa ei kyllä yllä sivistysvaltion tasolle.
Kiinan ja Suomen ihmisoikeudet
Käydessäni Beijingissä 2002 huomasin, että siellä oli ulkosalla pestuumarkkinat. Samalla tavalla kuin yliopistot mainostivat itseään opiskelupaikkana, myös kansan vapautusarmeija mainosti itseään palveluspaikkana.
Ensimmäinen askel reservin pienentämiseksi Suomessa olisi siviilipalvelusajan lyhentäminen vaikkapa 270 päivään. Näin saataisiin siviilipalvelukseen lisää upseeriainesta.
Venäläiset
Niin ei niitä Saksalaisia tänne muuttanut mutta Venäläisiä on jo 40 000, ja lisää tulee. Miettikääpä sitä. Ritva Santavuori varoitti jo aikoinaan tästä ilmiöstä.Kohta Venäläiset ovat vaatimassa vaikka mitä.
Ainoa törkeä ihmisloukkaustörkeys on se että Suomessa sivarit pistetään linnaan.
Toisaalta voidaan kysyä,
Toisaalta voidaan kysyä, mitä tapahtuu kiinalaiselle aseistakieltäytyjälle?
Ei mitenkään
Asevelvollisuus on ollut voimassa Kiinan kansantasavallan synnystä vuodesta 1949 asti, Kiinan suuresta väkiluvusta johtuen vapaaehtoisia on aina ollut riittävästi eikä kutsuntoja ole kertaakaan järjestetty.
Yllä oleva on lainaus Wikipediasta.
Voihan Venäjä
Kannattaisi harkita ihmisoikeusmarisijoiden vastaanottoa Kummelin kabinettiin. Kun toteaisivat yhtenä miehenä pari tusinaa kertaa, että Kanada, niin eiköhän nuo ihmisoikeuspaineet vähän hölläisi.
Oikeus
Oliko tämä lausunto annettu Mainilasta, tuntuisi jotenkin loogiselta jatkumolta. Natovastaisille kusta kintuille. Ja ketä nyt pitikään paistaa voissa, joka on todella hyvä kurmeemaailmassa. Talvisodassa annettiin kokardit, nyt saadaan varmaan Kiinassa valmistetut paistolastat ja kokkihatut, hyi helvetia.
totta joka sana
Suomihan on juuri ihmisoikeuksien suuri polkija.Meno on kuin taannoisessa DDR:SSÄ.Pitää olla aika idiootti joka muuta väittää.Täällä ei ole muilla kuin rikkailla ja päättäjillä oikeuksia,ja niitä sitten riittääkin.Hyvä juttu että joku ottaa puheekseen näitä asioita mitä Suomessa muuten ei otettaisi.Tiedotusvälineiden edustajatkin istuvat samoissa saunoissa päättäjien kanssa ja varmaan sopivat mistä saa puhua ja mistä kannattaa vaieta.Täällä on lukuisia asioita mistä ei kerrota ettei ihmiset alkaisi vaatimaan muutosta.
1+1=2
Looginen johtopäätös tästä Venäjän ihmisoikeusuhittelusta on se, että venäläisten määrälle Suomessa tulee asettaa katto ja nyt maassa oleva venäläinen vähemmistö (ja muut vähemmistöt) tulee suomalaistaa.
Jos venäläisen vähemmistön annetaan kasvaa ja heidän pitää venäläinen identiteettinsä, se tarjoaa tulevaisuudessa yhä kivuliaamman peukaloruuvin Putinien ja Zirinovskien väännettäväksi.
Haloo
eli kun Venäjä valittaa venäläisten huonosta kohtelusta, niin venäläiset ja saamelaiset tulee suomalaistaa yhtä tehokkaasti, kuin Bulgarian turkkilaisista tehtiin bulgaareja? Eli siis tehdä juuri sitä, mistä moititaan? Erityisesti pitää viedä identiteetti eli aivopestä.
Meinaatkos, että kaikki maassa olevat venäläiset ovat riittävän arjalaisia suomalaistettaviksi?
nyt kyllä minun logiikkani jumittui...
Monikulttuurinen aivopesu estää sopeutumisen
Jos logiikkasi jumittui, se johtuu siitä että olet nk. monikulttuuri-ihmisiä. Minä en ole.
Suomessa asuvan venäläisen vähemmistön asema on hyvä. Heillä on samat oikeudet kuin muillakin, sama mahdollisuus yrittää ja menestyä. Heitä myös kohtaavat samankaltaiset ongelmat kuin muitakin ulkomaalaisia; koulutuksen vastaamattomuus, puutteet kielitaidossa jne. Nämä eivät ole yhteiskunnan harjoittamaa syrjintää, vaan henkilön oman ponnistelun avulla ylitettävissä olevia hidasteita.
Venäjän valtio valitettavasti haluaa käyttää venäläistä vähemmistöä poliittisena aseena. Tallinna jäi rumaan kuntoon venäläisten mellakoiden vuoksi. On todistettu asia, että mellakoijia johdettiin Moskovasta. Mikään eurooppalainen valtio ei syyllisty tällaiseen, mutta Venäjällä ei näytä olevan estoja asian suhteen.
Asiallinen näkökulma
Kirjoittajan näkemys vastaa monien suomalaisten kantaa.
Ehkä voisi myös kysyä sen seikan perään, miten suomalaista maahanmuuttajaa kohdellaan muualla ja verrata.
Integroitumiseen pystyneitä ihmisiä on kuitenkin maahanmuuttajien joukossa lukuisia. Menestyneitä yrittäjiä, täysin sopeutuneita, mutta kulttuurinsa ja omat alkuperäiset arvonsa säilyttäneitä Suomen kansalaisia.
Maahanmuuttajia ei ole syytä niputtaa. Vieraat kulttuurit ovat tervetulleita ja antavat meille uutta näkemystä.
Mutta se, että Suomea solvataan ihmisoikeuksien puutteesta ja nimenomaan Venäjä on absurdia. Ehkä onkin syytä miettiä tätä venäläisten invaasiota Suomeen ?
Droits de l'homme
"Mutta se, että Suomea solvataan ihmisoikeuksien puutteesta ja nimenomaan Venäjä on absurdia".
Siis periaatteella ihmisoikeudet ovat ihan okey, mutta ensin funtsitaan, kuka kelpaa ihmiseksi?
Kaikissa maissa esiintyy ihmisoikeusloukkauksia, joissakin tosin vakavampia kuin toisissa. Suomi ei ole poikkeus.
Suosittelen tutustumista Ihmisoikeusliiton materiaaliin mm. neljännevuosittain ilmestyvään Ihmisoikeusraporttiin ja Syrjintä Suomessa-vuosiraporttiin osoitteessa www.ihmisoikeusliitto.fi
Droits de l´homme: je repond en finnois
On hämmästyttävää todeta, kuinka nämä suomalaiset pikkufanaatikot osaavatkin peittää silmänsä.
"Kaikissa maissa esiintyy ihmisoikeusloukkauksia" Niinkö?
Ette sattunut vilkaisemaan hiukan tarkemmin esim. Venäjän suuntaan.
Ihmisoikeuksia
Suomessa kaikkein parhaimmat ihmisoikeudet ovat pääkaupunkiseudun ruotsalaisilla ja vanhoilla karjalaissukujen jäsenillä.
Molemmilla on rasistisia sentimenttejä suomalaisia kohtaan: suomalaiset eivät taistele karjalaisille Karjalaa vapaaksi pelkkää pahantahtoisuuttaan ja ruotsalaisille suomalaiset ovat mongoloideja, jotka muutoinkin kuuluvat pikemminkin Aasiaan kuin Länsi-Eurooppaan.
Jotenkin tuntuu, että kannattaisi vaihtaa muutama junalastillinen molempia rasismista epäiltäviä vähemmistöjä laatuvenäläisiin, vaikkapa korkeakoulutettuihin insinööreihin, jotka osaavat pitkän matematiikan ja jonkin verran fysiikkaa.
Mihin junalastiin istutatte tavallisen keskisuomalaisen?
Haluatteko viedä meidät laatuvenäläisten asuinsijolle esim. Siperiaan?
Saksalaisten normien mukaan
Kannattaa katsoa vanhoja papereita siitä, miten rotuasema määritti asuinpaikan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Generalplan_Ost
Luulisin, että ne, joilla on ruskeat silmät ja leveämmät poskipäät olisivat saaneet annoksen raikasta meri-ilmaan Murmanskin poronhoitoalueella ja ne, jolla olisivat olleen kapeammat poskipäät, ruotsinkielen taito ja siniset silmät. olisivat voineet jäädä germaanista jonnekin Itä-Suomeen tai Keski-Suomen metsiin.
Kannattaa perehtyä siihen, mitä Heinrich Himmler oli kaavaillut.
Amerikkalaisia normejahan nuo ovat
Linkittämässäsi Wikipedian artikkelissa luetellut lähdeviittaukset ovat vasta vuosilta 1958-2003 ja artikkeli alkaa tekstin merkityksen mitätöivällä tunnustuksella: "It should be noted that nearly all the wartime documentation on Generalplan Ost was deliberately destroyed shortly before Germany's defeat in May 1945". Asiakirjoja ei siis ole olemassakaan, vaan teksti on osa liittoutuneiden yritystä oikeuttaa Saksassa suorittamansa ihmisoikeusrikokset.
Pitiköhän miehittäjien pakottaa jotkut oikeat saksalaiset kirjoittamaan "paikalla olleen todistuksia", vai oliko USA:n armeijassa riittävästi kielitaitoisia siirtolaisia, jotka halusivat hankkia itselleen työpaikan sodanjälkeisenä aikana?
Slaavilaistuminen ennen islamilaistumista
Kyse on siitä, slaavilaistetaanko Euroopan unionia ennen sen islamilaistamista Turkilla.
Venäläiset - Vjenalaiset - Vienalaiset
Heh.. Hyvä kun otit puheeksi. Eihän näitä venäläisiä tarvitse välttämättä suomalaistaa, kun vain löydetään heidän alkuperäinen identiteettinsä. Ei venäläinen ole mitään.. Tai on slaavilaiselta osaltaan Rus-kansa, joka alunperin majaili Prussian eli Preussin alueella ja lähellä Valko-Venäjää.. ja sitä aikaisemmin jossain Mustalla Merellä.. Itse asiassa suuri osa venäläisistä onkin suomalaisugrilaisista kansoista, kuten Merjat, Nerevat, Setukaiset, Muromat, Metserät, Vatjat, Vepsät, Lyydit, Inkerikot (ei siis inkeriläiset, jotka savolaisia), Äyrämöiset ja Vienan karjalaiset..
venaja
Uho sen kun vain kasvaa, kun liian nopea siirtymine nikitoista ,teryleeneistä ,tärpätinhajuisista hajuvesistä, toimimattomista kuulakärkikynistä yms. siirrryttiin versaceen ja chanel5 yön yli nukuttuna. Nikita oli periaatteessa käytännöllinen lätsä lol niin ja huopikkaat ilman 16 sentin korkoja
kuusessa luuraava käkönen heh heh ilman kiikaritähtäintä
Venäjä tietää joutuvansa
Venäjä tietää joutuvansa itse jatkuvasti kovan kritiikin kohteeksi, joten se näyttää valinneen "hyökkäys on paras puolustus" -taktiikan. Lisäksi on käynyt selväksi, että Venäjä pyrkii ulkomailla asuvien venäläisten avulla painostamaan muita maita.
Mauno Koivistoa lainaten, ei kannata provosoitua kun provosoidaan. Venäjää arvostellaan voimakkaasti mm. kritiikinsietokyvyn puutteesta. Provosoitumalla heti kovaan vastakritiikkiin voisi joku tulkita, että samalla tavalla Suomikaan ei siedä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. Sekös Venäjää ilahduttaisi. Ennemmin kannattaa realistisesti ja analyyttisesti tunnustaa ongelmat yhtään vähättelemättä tai liioittelematta, jos sellaisia oikeasti on. Samalla voi tehdä selväksi, ettei Suomessa haluta antaa millekään maahanmuuttajaryhmälle muista poikkeavaa erityiskohtelua, ei hyvässä eikä pahassa.
Vanhat Hyvät Ajat
Kun presidentit olivat "kekkosia" ystävyys kukoisti, mutta ystävät pysyivät tarkasti omilla puoillaan rajaa. Näin vältyttiin pahoina aikoina pahoilta lisä ongelmilta.
Venäläisten kokemat ongelmat Suomessa johtuvat pelkästään Suomalaisista, jotka ovat ehdoin tahdoin synnyttäneet sen sallimalla ja aktiivisesti tukamalla heidän maahan muuttoaan.
Mitään ei ole vieläkään opittu- päinvastoin. Meillä on nyt itse-asiassa hallituksessa kiintiö ja naisministerien muodostama enemmistö joka vaatii entistä ponnekkaammin maahan muuton aktiivista lisäämistä- siitä huolimatta vaiko- jopa siksi, että talouslama on painamassa päälle. Heidän koko toimintaideologiaa voi kuvata kahdella sanalla- vieraat ensin
Onko pelkästään sattumaa vai tarkoituksellista politiikkaa. edellä mainitun kiintiö ja naisministerien ansiosta hallituksessa on myös enemmistö jota myös uuden ulkoministerin valinta vahvisti, kahdella pienpuolueella ruotsalaisilla ja vihreillä, kumpikin ryhmiä joita ei tavallisen perussuomalaisen arki huolet ole koskaan kiinnostaneet.
Palautetaan mieliin 1918
Jos punikit olisivat voitaneet kapinan, ei venäläisten syjintää olisi. Katujen nimetkin olisivat Venäjäksi. Olisimme suurta venäjää ja asukkaat olisivat 70% Venäläisiä. Aidot Suomalaiset asuisivat pitkin suurta taigaa Vienanmereltä Sahalinin saarelle.
Suuret Taisto Sinisalon pronssipatsaat koristaisivat puistoja ja katuvarsia. Somat lapsukaiset leikkisivät sinipunaiset pioneeriasut päällä ja laulaisivat rakastamalleen "täti" Sirniölle, tai pääsihteeri Jaakko Laaksolle ylistyslauluja.
Kommunismin romahduksen jälkeen vanhoista punikeista olisi tullut oligarkeja ja eräät rikkaimmista olisivat poropäälikkö Tennilä sekä Järjestyspoliisiministeri Arhinmäki.
No huhheijaa.... Onneksi oli unta.
Palautetaan mieliin 1942
Jos Saksan valtakunta olisi voittanut, Suomessa kekkuloisi vain germaaneja: saksalaisia ja ruotsalaisia. Suomalaiset olisi laitettu rotuopillisesti oikealle asuinseudulleen Murmanskin alueen tundralle tai muille poronhoitoalueille.
Osittain suomenruotsalaista sukua olevana sinisilmäisenä suomalaisella, joka voisi melkein käydä arjalaisesta, pidän ajatusta myös Saksan vallasta järkyttävänä.
Ennen kuin sanotte toisesta maailmansodasta mitään, varmistakaa ensiksi peilistä, että etten ole ruskeasilmäisiä, itäsuomalaisia ja etteivät poskipäänne ole leveät, koska teidän luonnollinen osanne olisi ollut kuolla tai asua "kaukana kylmässä", ei missään Suomessa tai ainakaan Etelä-Suomessa tai rannikoilla.
Yhden kerran juopunut venäläinen lentokentällä tuli selittämään eurooppalaisuuttaan perustelemalla, että slaavit eivät ole vinosilmiä niin kuin tsuhnat. Ajattelin kertoa luuvitosella muutaman harkitun sanan, mutta koska hetki kuului hyvämaineisen pörssiyhtiön työaikaan, ajattelin, ettei kansalaismielipiteen esittäminen ilmeisesti olisi vastannut corporate policya, joten ajattelin toimia toisin kuin suomalainen mieskansanedustaja valiokuntamatkalla tai eduskunnan muissa riennoissa.
LOL
ainahan sitä pienempää kiusataan, Venäjä on tässä nyt se koulun pihan isompi kiusaajaroikale, joka rollii vielä, että muut kiusaavat...
No, pitää muistaa tämä, aina kun tulee mahdollisuus, tehdä kuin puolalaiset.
Kauppa se on mikä kannattaa!
"There is no business like show business."
Exactement.
On joutavaa vetää hernettä nenään YK:n ihmisoikeusneuvoston kokouksessa kysytystä. Kyselyjen mukaan venäläiset tykkäävät naapureistaan eniten juuri suomalaisista. Kysymys oli viesti monille Venäjän lähialueen maille, jonne venäläisiä on siirtynyt. Toinen juttu on tietenkin se, että entinen suurvalta edellyttää kansalaisilleen lähestulkoon tervetuliaislahjusta kultalautasella heti kun nämä ylittävät rajan. Samaan öyk-öyk-öyk-käröintiin törmää kyllä muidenkin kuin itäisten maiden kohdalla. Meidän arvioijien oma rähmällään olo sitten sanelee sen, kenen öykkäröinnistä loukkaannumme.
Kenen tai keiden ihmisoikeuksia Suomi on loukannut?
Todellakin : maassa maan tavalla!
Oikein, mutta käsittämätön viite Ahtisaareen?
Käsittämätön
Jos Tannerin, Rydin ja Paasikiven kanta olisi voittanut, olisi viipurilainen Ahtisaari jäänyt kotiseudulleen Leningradin alueelle, koska hänekin evakuoimisensa Suomessa tiesi vuosien säännöstelyä ja inflaatio-devalvaatiopolitiikkaa sekä bilateraalikauppaa.
Jos Suomi olisi jättänyt karjalaiset kotiseudulleen Karjalaan kansainvälisen käytännön mukaisesti , olisi Suomen lähtö länsimaaksi ollut nopeampi siksi, että ei olisi tarvittu asutusta eikä voimallista pientilapolitiikkaa niin pitkään.
Maassa maan tavalla, mutta
Maassa maan tavalla, mutta oikeuksien, lakien ja velvollisuuksien
mukaan.
Viranomaiset, jotka ovat vastuussa oikeuksien ja lakien valvonnasta, ovat myös vastuussa niiden välittämisestä myös maahanmuuttajien tietoisuuteen.
Muussa tapauksessa he laiminlyövät virka- ja valvontavelvollisuutensa ja syyllistyvät virkavirheeseen tehtyjen sopimusten rikkomisesta.
Maahanmuutopolitiikan lepsu hoito paljastuu nopeasti suurina ongelmina.
Karjala takaisin
Luuleeko joku torvi,että Karjalan takaisin saanti antaisi maat entisille omistajille,voin kertoa ettei Suomen valtio ikinä antaisi maita ja mantuja niiden oikeille omistajille.Kyllä ne menisivät Metsä tai Maatalous Hallituksen hallintaan ehkä hyvä veli systeemillä voisi saada jotain tontteja ostaa.Voiko joku kertoa koska Suomen valtio on antanut maita ilmaiseksi jollekkin yksityiselle ihmiselle.(Karjalaiset asutettiin pakkolunastetuille tiloille ja maille,valtio ei maksanut kuin pakkolunastus lautakunnan palkat) Saamelaisilta on rosvottu maat ja kuka niitä nyt hallitsee? Antaa armosta laiduntaa poroja.Sama systeemi pelaisi myös Karjalan kohdalla.Suomessa ei valtio ole ihmisiä varten vaan ihmiset ovat valtiota varten.
Ohan minunkin mielipiteet
Ohan minunkin mielipiteet voimakkaimmat asioissa joista tiedän vähiten. Samaa vikaa taitaa olla muillakin.
Mitä ovat venäläiset pyuhumaan oikeuksista, ei mitään
Aika harvassa maassa saa "ulkomaalainen" äänestää paikallisvaaleissa, asuttuaan riittävästi. Suomessa saa.
Ei ole mitenkään harvinaista
Ei ole mitenkään harvinaista nykyään.
Joo. Totta kirjoitat
Meillä on ihmisoikeuksissa kehittämistä. Siinä venäläiset ovat oikeassa. Emme saa ostaa mm maata Ahvenanmaalta, emmekä harjoittaa siellä elinkeinoa, koska olemme suomenkielisiä. Suomi ei edes ole siellä virallinen kieli, vaikka ruotsi on kaikkialla.
Suomenruotsalaiset lahjoo meidän poliitikkoja ja virkamiehiä pakkoruotsin jatkamiseksi.
Kun RKP:n kannatus kohta menee 4% alle, niin
se putoaa pois puoluerekisteristä, eikä niitä kultapossukerholaisia sen jälkeen enää valita eduskuntaa.
Siinä vaiheessa pitää kielilaki muuttaa ja palauttaa Suomi suomalaisille.
Naapuriksi mieluummin aids-potilas kuin venäläinen
Moraaliasenteita käsittelevässä World Values 2005-tutkimuksessa
suomalaisten inhokkinaapurikisan kultasijan nappasivat narkomaanit. Hopea meni alkoholisteille ja jaettu kolmas sija homoille ja venäläisille.
Russofobia elää ja voi hyvin maassamme!
http://www.haaste.om.fi/42693.htm
Ahvenanmaalla somali mieluisempi naapuri, kuin suomalainen
Kyselyn mukaan näin on.
Viime päivinä ovat Romanian romanit rantautuneet Maarianhaminaan joukoittain, jotka on avosylin otettu vastaan.
No mutta tämähän on aivan mainiota
Ja sitten ei kun vain siirretään mantereelta kaikki somput, romanit yms. ei toivottu aines Ahvenanmaalle. Eipä tarvitse omassa erinomaisuudessaan kieriskelevien åland -fägisten sietää suuresti halveksimiaan suomalaisia omilla takapihoillaan.
Slogan olkoon: "Åland, rotujen roskakori".
Kautta ihmisoikeuksien
On Venäjä pukki kaalimaan vartijana Suomessa! Sen edeltäjä "valvoi" ihmisoikeuksia maassamme ns. sotasyyllisyys oikeudessa aikanaan! Tyrmään vain sankarit, ja ihmisoikeudet samaan selliin.
Tyypillistä
Näinhän Venäjä/Neuvostoliitto on aina menetellyt. Heitetään kehiin niin järetön väittämä, ettei sitä usko kukaan. Pidetään siitä kuitenkin jääräpäisesti kiinni ja siihen vedoten otetaan oikeus omiin käsiin. Mainilan laukaukset-talvisota näin esimerkkinä. Vaikka valheesta jäädään kiinni niin ei pokka petä. Röyhkeydesä kyllä löytyy. Turha tästä on kiistellä.
Suomen pitäisi viedä nämä Karjalavaatimukset YK:hon tai Eurooppaneuvostoon. No, tuskin se mitään hyödyttää, mutta olisipa noin vastavetona samaa luokkaa.
Voissa paistaminen ei ole pelkkä klisee, se on tosi ja sen me suomalaiset jos kuka, tiedämme.
Ohhoh
Kylläpäs pääsi Venäjältä epätoivoinen hätäkakka. Omaa vuoroa odotellessa...
"Suomella tuskin on rahkeita esittää vastakysymystä Venäjän noudattamasta ihmisoikeuspolitiikasta sittenkään, kun Venäjä tulee käsittelyvuoroon."
Kyllä pitäisi olla. Ei ryssä nöyristelyä tarvitse. Ylimielisyyttä sillä riittää muutenkin.
Suomi huolissaan ihmisoikeuksista Venäjällä
Muunneltu lainaus: "Venäjän ihmisoikeuksia tutkitaan parhaillaan Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusneuvoston kokouksessa Genevessä. Ensimmäisen kysymyksen Venäjällä noudatettavista ihmisoikeuksista esitti Suomi, joka tivasi siirtolaisten ja etnisten vähemmistöjen oikeuksia Venäjällä..." jne.
Eikö kuulostakin hassulta? Miksiköhän?
Huoli Suomen ihmisoikeuksista puppua
YK:n syyni turha ja tarpeeton?
"On vaikea löytää maata, jossa ihmisoikeusloukkaukset olisi minimoitu niin totaalisesti kuin Suomessa".
Miksi Suomi sitten joutuu jatkuvasti vastaanottamaan huomautuksia ja suosituksia kansainvälisiltä ihmisoikeuksien valvontaelimiltä kuten YK:lta?
https://213.138.148.12/doc/fin/ihmisoik/raportoint...
Typerä huomautus
Kansainväliset ihmisoikeuksien valvontaelimet tarkkailevat kaikkia maita ja antavat jokaiselle maalle yhtä säännöllisesti huomautuksia ja suosituksia. Suomi on ilman muuta tällaisten elinten valvontaan pohjautuen aivan mallimaita.
Nyt YK:ssa on ollut meneillään Suomen vuoro rundissa, joka tulee käsittelemään jokaista jäsenvaltiota ajallaan. Ehkäpä uutisen taustoitus on ollut puutteellinen, koska näköjään tällaisia väärinymmärtäjiä mahtuu joukkoon.
Missasit pointin
Keskeinen ongelman, jonka kanssa monet ihmisoikeustoimijat ovat painineet jo vuosia on mm. YK:n ihmisoikeuselinten tehottomuus ja hampaattomuus puuttua ihmisoikeusongelmiin. Ihmisoikeudet näkyvät koreissa juhlapuheissa mutta konkreettiset teot loistavat poissaolollaan.
Valvontakoneisto, jonka kirjo on varsin laaja suoltaa vuodesta toiseen samoja huomautuksia ja suosituksia koska tiettyjen kysymysten hoidossa ei ole tapahtunut riittävää parannusta. Langettavia tuomioita lukuun ottamatta suosituksia ja huomautuksia ei useinkaan noteerata tai noudateta kansallisella tasolla esim. lainsäädännön täytäntöönpanossa.
Meneillään oleva Suomen ihmisoikeustilanteen arviointi on osa YK:n uutta universaalia määräaikaistarkastelua (universal periodic review). Tavoitteena on arvioida kaikkien jäsenmaiden ihmisoikeustilanne kokonaisvaltaisesti samojen kriteerien mukaan vuoden 2011 loppuun mennessä. Arviointijärjestys valitaan arvalla.
Joo, onhan sitä tehtävää ...
"Suomella on vielä paljon tehtävää mm. naisten oikeuksien, vammaisten, vähemmistöjen ja TSS-oikeuksien alalla"
Suomihan se vasta malliesimerkki on niistä maista maailmassa, joissa naisia syrjitään, tuskin toista vastavaa löytyy ...
Usko, toivo, hakkaus
Naisten oikeuksien kohdalla voidaan oikeutetusti puhua myös syrjinnästä mutta vakavampi ongelma maassamme lienee kuitenkin naisiin kohdistuva väkivalta.
Ote Suomen raportista ihmisoikeusneuvostolle.
"The extent of violence against women is a serious societal problem in Finland. The extent of violence against women and violence in close relationships and families is monitored by means of victim studies. The first study of female victims was carried out in 1997 and repeated in 2005. Unfortunately, these studies show no significant change in the extent of violence against women. The study of 2005 showed that 43.5 % of all Finnish women aged 18–74 had been subjected to physical or sexual violence or threat thereof by men at least once after reaching the age of 15".
http://daccessdds.un.org/doc/UNDOC/GEN/G08/117/47/...
Ei vakuuta
Mitä syrjintään tulee, niin jos maahan voidaan valita setalainen avoliitossa asunut naispuolinen henkilö korkeimpaan virkaan, niin jokainen pitäköön nokkansa tukossa. Tasa-arvolain edellyttämä tasa-arvovaltuutettu puuttuu jopa kuviteltuihin syrjintätapauksiin, samanpalkkaisuus on lailla taattu, j.n.e.
Tuo tilastollinen väkivaltaisuus (jonka mukaan siis miltei 60% naisista ei koskaan ole kokenut minkäänlaista miespuolisten harjoittamaa väkivaltaa, mikä lienee jo sinänsä erikoista maailmassa) on suomalaisten itsensä tekemä ja estraadille nostama tulos, jossa taivastellaan väkivallan uhrien määrää, sen sijaan, että todettaisiin kuinka avoimesti tällaisia asioita Suomessa voidaan selvittää ja kuinka helposti aineistoa on saatavissa. Välimeren maissa miehet tunnetusti läimäyttävät naisiaan muutaman kerran päivässä poskelle ja muutaman kerran päivässä vakuuttavat ikuista rakkautta. Kulttuurit ovat erilaisia. Näppituntumani mukaan vain Skandinaavian maissa saattaa tällainen väkivaltamuoto olla maailmassa vähäisempää kuin Suomessa. Mutta Skandinaavian maat ovat pikkuriikkinen marginaalinen kummajainen tässä maailmassa eikä niistä voi tehdä globaalia vertailua. Sen sijaan uskon, että naisten miehiin kohdistama väkivalta on Suomessa yleisempää kuin juuri missään muualla.
Tekosyitä
Itäinen naapuri ei ole ensimmäistä kertaa provosoimassa ja keksimässä valeita.
Meillä on eri moraali kuin heillä. Kun ei vaan olisi pohjustusta sille, että venäläiset hakeutuvat hallinnollisesti vaikuttamaan.
En ole koskaan kuullut mistään ihmisoikeusloukkauksista venäläisiä kohtaan. Tietenkin joku avioliitto on voinut mennä mönkään siksi, että suomalainen mies on hakannaut venäläistä vaimoaan, mutta tämä ei kuulu kai tähän käsiteltävään kategoriaan.
Osataan sitä meilläkin
Visusti salattu EN IOK:n raportti: 26320/95 Laakso v.- Suomi!!
Väyrysen opit ihmetyttää.
Ja että tämmöiseltä maaltako Suomen pitää kysyä neuvoa josko voisi liittyä johonkin järjestöön.
Suomi huijaa Genevessä
Uusi Suomi 13.4.12008
YHDISTYNEIDEN KANSAKUNTIEN IHMISOIKEUSNEUVOSTON MÄÄRÄAIKAISTARKASTELU SUOMEN RAPORTTI
Helmikuu 2008
A. RAPORTIN KANSALLINEN VALMISTELU
1. Yhdistyneiden kansakuntien (YK) ihmisoikeusneuvoston määräaikaistarkastelua varten laa-
ditun Suomen kansallisen raportin valmistelu- ja koordinointivastuu oli ulkoasiainministeriöllä.
Raportti laadittiin yhteistyössä valtioneuvoston kanslian ja ministeriöiden kanssa.
Suomen raportti on kokoelma 155 valhetta. Kaikkein valheiden äiti ilmenee ensimmäisestä klauusulista, jossa on todettu, että Suomen kansallisen raportin valmistelu- ja koordinointivastuu oli ulkoasiainministeriöllä. Raportti laadittiin yhteistyössä valtioneuvoston kanslian ja ministeriöiden kanssa.
"Sic vis pacem, para
"Sic vis pacem, para bellum"
Latinalainen sanonta mutta juontaa juurensa Kiinasta 1500 eKr.
Muistaakseni siteerataan Sun-Tzun " The Art of War" kirjasessa.
Kiinalaista
Hyvinkin mahdollista. Sotaisia olivat jo vanhat kiinalaisetkin.
Venäläiset Suomessa
Maaomaisuuden myynti Venäläisille on heti lopetettava. Saamme niistä vielä sellaisen ongelman, ettei moista ole tässä maassa tähän mennessä nähty. Nyt pitäisi olla sähköt päällä tässä asiassa!!
järjetöntä
Venäjä on syystäkin huolissaan, suomi on irvikuva ihmisoikeuksille verrattuna skandi maineeseemme. Suomi on venäjää huonompi suhteessa väkilukuun, ja se on faktaa. miksi näin? en ymmärrä? ei se näin voi olla...onko?
Kirjoita uusi kommentti