Uusi Suomi / Kotimaa Keskiviikko 8.2.12 Aseta US kotisivuksi

Vanhanen hyökkää rasisteja vastaan

Vanhanen hyökkää rasisteja vastaan
Julkaistu: 14.1.2009 6:59
Kuva: Petteri Paalasmaa/ Uusi Suomi
Kuva
Matti Vanhanen puhumassa 2.10.2008 MTK:n tilaisuudessa Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä.
Kuva: Petteri Paalasmaa/ Uusi Suomi
Matti Vanhanen puhumassa 2.10.2008 MTK:n tilaisuudessa Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä.
Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) vaatii pitämään huolta, ettei rasismi nosta päätään Suomessa taantuman seuralaisena. Vanhasen mukaan suomalaiset puolueet eivät saa toimia kanavina rasistisille mielipiteille eivätkä poliitikot saa maalailla ulkomaalaisista valheellisia kauhukuvia.

Pääministeri linjaa näkemyksiään Hufvudstadsbladetin haastattelussa.

– Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle.

Vanhanen huomauttaa, että hän pyysi kuntavaalien yhteydessä Perussuomalaisten puheenjohtajaa Timo Soinia määrittelemään puolueen linjan maahanmuuttopolitiikkaan.

– Se mitä hän sanoi oli linjassa muiden puolueiden kannanottojen kanssa rasismia ja muukalaisvihaa vastaan. Siksi puoluetta ei pidä syyllistää. Mieluummin tuemme puoluejohdon linjaa, Vanhanen sanoo selvittää.

Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa maahanmuuttoa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa. Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava.

 
STT - Uusi Suomi
STT - Uusi Suomi
 
 

Politiikka

 
 
 
 
 

Vanhanen taitaa jäädä perinnöttömäksi

Vanhanen taitaa joutua vielä 80-vuotiaaksi asti maksamaan naisiaan ja asuntojaan. Jos Tatu Vanhanen lukee, että Vanhanen hyökkää rasisteja vastaan niin onko olemassa riski, että rotuoppeja älykkyysosamäärin kehittelevät vanhat herratkin luetaan rasistien kunniakkaaseen joukkoon?

Vanhanen asettuu maalitauluksi ampumaradalle niin kuin Kurosenkin jutussa poliitikkojen yksityisyydestä. Yleensä pääministerit pyrkivät poliittisen riskin hallintaan, eivät yltiöpäiseen riskin ottoon.

Mutta kukin taaplaa naulaisella rakennustyömaalla paljain jaloin tyylillään.

Vanhanen taitaa pelätä soinilaisten seuraavaa vaalivoittoa

Saattaa olla niin, että suuri joukko kepulaisia äänestäjiä lipeää soinilaisten joukkoihin seuraavista eduskuntavaaleista. Tälläinen epäsuora vihjeparjaaminen ei ole mennyt tavallisesta kansasta läpi.

Huhhuh

Minkä viherpistoksen Vanhanen on saanut? Eli kansalaisilla ei ole demokratiassa enää kohta muita oikeuksia kuin maksaa veroja? Ei enää oikeutta kritisoida maahanmuuttopolitiikkaa? Poliittinen korrektius tarkoittaa siis sitä, ettei kellään saa olla omia mielipiteitä.

Niinpä

Viimeisiä rypistyksiä ennen eroa.

Pääministerin omituiset mielipiteet ja lausunnot ovat niin kaukana kansan mielipiteestä, että eroaminen pitäisi tapahtua mahdollisimman nopeasti. Ehkä voimakkain paine tulee hänen oman puolueen sisältä. Henkilö, joka ei näe millaisissa vaikeuksissa muut maat jo kamppailevat ulkomaisen "työvoimansa" kanssa, ei pitäisi istua päivääkään pääministerinä.

Voisi myös mainita, että ei suomalaisilla varmasti ole mitään esimerkiksi Puolalaista putkimiestä vastaan. Hän tekee työt ja lähtee kotiin kun parhaaksi katsoo. Eikä varmasti aiheuta kustannuksia maallemme.

"Puheet esimerkiksi

"Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava."
huolestuttavaa puhetta pääministeritason ihmiseltä.
miksei asioista saa puhua?

miten Pääministeri ei osaa eritellä työperäistä maahanmuuttoa,turvapaikanhakijoita,pakolaisia jne jne, vaan niputtaa kaikki yhteen?

MIksi juuri nyt Vanhanen esiintyy suorastaan agressiiviseen sävyyn maahanmuuttoa puolustaen?
tulisitko kommentoimaan talouden elvytystoimia samalla intensiteetillä ministeri Vanhanen.

Vanhasen hyökkäykseen

Vanhasen hyökkäykseen kriittisesti maahamuuttopolitiikkaan suhtautuvia vastaan yhtenä syynä voisi olla se, että kun Keskusta on "sisälleen" ottanut RKP:n vaikuttajia, niin pitäähän AThorsin politiikkaa puolustaa
"kynsin ja hampain". Tulossa on varmaan vielä muitakin sellaisia kommentteja, jotka puolustavat RKP:n näkemyksiä vs suomalaisten näkemyksiä meidän elämän kannalta. Toisaalta niitä voitaisiin pitää yhtä lailla rasistisina, siis kun suomalainen ei saa olla suomenkielinen omassa maassaan vaan sitä kaiken kattavaa ruotsalaisuutta ajetaan jo pienten lastemme mieliin.

meneekö puurot ja vellit sekaisin

onko valta noussut pääministerillä hattuun. Ennenkuulumatonta puhetta, on vissiin unohtunut se, että joidenkin äänillä hänkin on aikoinaan päässyt vallankahvaan eli ei ole syntynyt siihen asemaan !

Hallitus voisi myös

Hallitus voisi myös julkaista listan asioista joiden suuntaan keskustelua ei saa luisuttaa. Nykyinen käytäntö on hyvin epäselvä ja varsinkin politiikasta kiinnostuneet kansalaiset lipsauttelevat toisistaan poikkeavia näkökulmia kesken muuten asiallisen keskustelun.

Netsit

eli nettirasistit puistelevat tyhmiä ja tietämättömiä poliitikkoja ja virkamiehiä, erityisesti DemLan jäseniä. Rasismiako se, että ihmettelee ääneen yhteiskunnan varojen väärinkäyttöä?

Vanhanen on oikealla asialla.

Mitä suurempi väestöpohja Suomessa on,sitä suurempi on maataloustuotteiden kulutus.Viis Suomalaisista.

vanhasen rasismi

miksi unohdetaan että suomessa on selkeä rasismin kulttuuri. on ollut selkeä vähempiarvoisten porukka,romaaneista puhumattakaan. tilanne jatkuu entisellään, toimintatavat ovat ehkä vähän muuttuneet, lopputulos sama, oikeudet ei kuulu kaikille. kunnissa keskusta osaa nämä asiat kautta suomen, vähempiarvoisella on vähemmän oikeuksia. rasismistahan tässäkin on kyse.

Mutta kyllä meillä on tyhmä mies pääministerinä ja tylsä

"Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle."

Tuskin kellään on mitään illuusiota siitä, että äänestämällä voisi ilmaista yhtään mitään. Jos äänestämällä voisi vaikuttaa - se olisi jo kielletty.

Mutta kyllä meillä on tyhmä mies pääministerinä ja tylsä.

Mielipiteet tulee kieltää - ja parvetupakointi myös.

"Inget parti bör få fungera som en kanal för rasistiska åsikter. Statsminister Matti Vanhanen vill att politiker slutar måla upp falska skräckbilder av utlänningar."

Jos Vanhanen sasi päättää - ei mikään puolue olisi kanava millekään mielipiteille.
No toisaalta itsehän olemme vanhasemme ja halosemme valinneet.
Sitä saa mitä tilaa.

"Rasismi"

Odotan poliitikoilta ja medialta rehellistä ja avointa selvitystä maahanmuuton suorista ja epäsuorista kustannuksista. Nyt Suomessa vallitsee salailun, puolitotuuksien, hymistelyn ja poliittisen korrektiuden linja. Olisi tarvetta tutkivalle journalismille.

Suomalaiset toisarvoisessa asemassa

Olen valitettavasti joutunut noin 90 luvun puolivälistä näkemään ja kokemaan suomalaisten jäävän toisarvoiseen asemaan esim. sosiaalisesti ja oikeudessakin ovelimpien ja yhdteen liittyneiden maahanmuuttajien kanssa.
Suomalainen "monikulttuurisuus höpinä" on lapsellisten henkilöiden kehittämää, jonka alle peitetään todella paljon ikäviä asioita kansalta. Esim. Vuosaaresta on tuttujani muuttanut mamuja karkuun. Erästä eläkeläistä mamut tuuppi, töni, potki jne peräti 7 kertaa. Kun hän meni tekemään rikosilmoitusta, poliisi sanoi sen olevan turhaa, koska somalit tulevat 10 hengen joukolla todistamaan että ovat syyttömiä. Nainen muutti kokonaan pois Suomesta. Helsingin keskustassa myös katumafia on ulkomaalaisten käsissä. Kepuhan mm perustelee mielellään yhdistyksiä ns inkeriläisille ja kaipa puheenvuoro oli äänestäjien kosintaa. Suomalaisten kannattaa siis todella harkita ketä äänestää ja käydä haastattelemassa äänestettävät. Tosiasioiden piilottelu ja sensuuri, poliisin toimien estäminen, lainkäytön vinoutuminen on ajanut meidät vaarallisille vesille.

Moniarvoisuutta tyhmälle kansalle

Meidän pitää olla tyytyväisiä, että Suomestamme löytyy näin ihanan moniarvoinen ja monikulttuurinen puolue kuin Suokusta, eli Suomen Keskusta.

Sieltä saamme aika-ajoin kansakunnan muistiin painuvia monenkirj... eiku moniarvoisia ja erilaisia (erilaisuus on rikkaus) valtakunnan vaikuttajia.

Kaikilla on vielä hyvässä muistissa kansaa arvostava, sitä tarkasti kuunteleva ja sen eduksi terveytensäkin kustannuksella toimiva Urho Kaleva Kekkonen. Jopa Eila Kännökin joutui paiskomaan töitä kansan hyvinvoinnin eteen otsansa hiessä.

Nyt keskuudessamme on kansalle kuuro, sitä ymmärtämätön, sen ylikävelevä mies. Sukulaismiehensä jälkiä tarpoen, hänen rotuoppejaan laastarilla paikkaava, parilla kolmella lautasella jonglöörin taitoja opetteleva Matti Vanhanen.

Jopa rkp vihertää kateudesta tällaisen isä aurinkoisen varjoissa.

moniarvoisuuttaa tyhmälle kansalle

nyt kannattaa katsoa peiliin ja toivoa, että maailmasta löytyy toinen yhtä viisas tapaus! Kannattanee joskus miettiä mitä suustaan päästää, eikä ihmetellä mitä tyhmä kansa miettii...vaan olla reilusti osa sitä tyhmää kansaa, niinhän se on näköjään äänestetty. Se ON demokratiaa! Jos viisas on eri mieltä kuin enemmistö, niin kansa on tyhmää?!? Mistä tämä kertoo?
En yhdy juuri koskaan Vanhasen mielipiteisiin, mutta onhan se nyt päivän selvää, että moniarvoisuus on elämän perusta ja ainoa vaihtoehto..en edes haluaisi kuulua siihen sisäsiittoiseen porukkaan, joka kuvittelee olevansa jotenkin aiheuttamassa hyvinvointia täällä..muistakaa te nautitte muiden tekemästä työstä! Hävetkää!

PS. oman navan tuijottelu ja vahtiminen ei ole älykästä..se on taantumista.

Moniarvoisuus?

Kerrotko, mitä tarkoitetaan moniarvoisuudella, niin voin siitä sitten päätellä miksi se on elämän perusta ja ainoa vaihtoehto?

Toisin kuin muiden tämän

Toisin kuin muiden tämän ketjun viestin kohdalla minulla oli melkoisia vaikeuksia sisäistää viestisi pointtia, hioisitko hieman argumentaatiotasi?

Hieman epäselväksi jäi myös se, mitä minun pitäisi hävetä? Kyllä, olen saanut paljon asioista hyvinvointiyhteiskunnalta mutta myös antanut sille paljon. Voit katsoa melkeinpä mitä tahansa kolmannen maailman maata ja sen yhteiskuntaa niin näet mitä sieltä tulevat tuovat mukanaan Suomeen.

Hassua että kutsut omaa kansaasi sisäsiittoiseksi. Joku voisi sanoa tuota jopa hiukan narsistiseksi ja ylimieliseksi käytökseksi, joka taas mielestäni ilmaisee että et tunne kuuluvasi joukkoon. Mistähän se mahtaa johtua? Siitä että olet oikeasti vain niin paljon muita parempi? Vai kuitenkin siitä ettei itseluottamuksei ole ehkä kuitenkaan niin vahva kuin tahtoisit?

Vanhanen huolissaan

Tuleva entinen pääministeri on huolissaan vain Perussuomalaisten kohisten nousseesta kannatuksesta. Suomessa saa vapaasti äänestää ketä haluaa minkä puolesta haluaa. Myös maahanmuuton mahdollisuuksista ja välttämättömyydestä saa vielä nykyisenkin pääministerin istuessa pallillaan olla vapaasti eri mieltä.

Talouskriisin, jatkuvien lomautus- ja irtisanomisuutisten ollessa päivittäisiä luulisi Suomen pääministerillä olevan tärkeämpääkin mietittävää.

Rasismi versus maahanmuuttopolitiikka

Nämä kaksi käsitettä on visusti pidettävä erillään. Ihmisellä saa vapaassa ja demokraattisessa maassa olla millaiset mielipiteet hyvänsä maahanmuuttopolitiikkaa koskien. Myös puolueet saavat tehdä tästä kysymyksestä omat linjauksensa.
Rasismi on eri asia ja jos se määritellään rotuun perustuvaksi sorroksi, on selvää, ettei sellainen myöskään voi vapaassa maassa olla sallittua. Kaikkien rotujen on oltava samalla viivalla sen suhteen, miten heidän oletetaan noudattavan lakeja ja yhteiskunnan normeja.

Rasismi vs maahanmuuttopolitiikka

"Toinen rasismin muoto liittyy rotupuhtauteen, jonka kannattajat pyrkivät estämään kielloin rotujen tai kulttuurien sekoittumisen"

(löytyy yllättäen esim Wikipediasta)

Eikö tämän Halla-Ahon ja muutamien muiden jorinat monikulttuurisuuden vastustamisineen ole juuri tuota?

Mitä tulee maahanmuuttokriittisyyteen ja rasismiin niin oma kokemukseni on sekä Suomessa että muualla, että tuntuu kyllä olevan aika vahva korrelaatio maahanmuuttokriittisten mielipiteiden ja varsinaisen rasismin välillä. Ja vastaavasti ne, joille värillä ei ole niin väliä, eivät tuosta maahanmuutostakaan juuri vouhota. Eli oli asia semanttisesti tai teoreettisesti ihan miten tahansa, niin kyllähän se nyt niin vaan on, että maahanmuuttokriittisillä linjauksilla saadaan puolueen kannattajiksi takuuvarmasti rasisteja.

Toki ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä, mutta demokratiaan kuuluu kai myös oikeus kritisoida niitä mielipiteitä. Vaikkapa kokoomuksen, demareiden, vasureiden tai vihreiden linjauksia arvostelee koko ajan joku syystä tai syyttä, mutta ei siihen kukaan reagoi niin että "tämä on epädemokraattista" tai "sananvapauden rajoittamista".

mietteitä

"Mitä tulee maahanmuuttokriittisyyteen ja rasismiin niin oma kokemukseni on sekä Suomessa että muualla, että tuntuu kyllä olevan aika vahva korrelaatio maahanmuuttokriittisten mielipiteiden ja varsinaisen rasismin välillä."

Minun kokemukseni (ja äänestystulokset) Euroopasta kertovat, että maahanmuuttajien suhteellinen osuus väestöstä korreloi suoraan maahanmuuton vastustuksen sekä äärioikeiston kannatuksen kanssa.

Maahanmuuttopolitiikkaan kannattaisikin nyt kiristää, ettei meillä pääse muodostumaan mitään äärioikeistoa ylipäätään; perussuomalaisethan sitä eivät ole.

Jos kerran Wikipediassa

Jos kerran Wikipediassa sanotaan että kulttuurien sekoittamisen vastustaminen on rasismia niin sen on pakko olla sekä tieteen viimeisin sana että kansan enemmistön mielipide!

Jep!

Kansa tietää! Eikä sitäpaitsi "kansan mielipiteeseen" tarvita Suomessa enää nykyään kuin 5% äänistä ;)

Vanhasen kannatus?

Eikös Matti sentään saanut pressanvaaleissa hieman suuremman kannatuksen kuin 5%? Tosin kyllähän se on nyt laskenut hyvinkin tuohon ;-)

Vanhanen osoitti tyhmyytensä

Tietääköhän mies mitä rasismilla tarkoitetaan: "http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi". Eihän tuolla ole mitään tekemistä järkevän maahanmuuttopolitiikan kanssa.

mustia mieliä

Ihmisten mielet ovat niin mustia täällä. :D

Vanhanen hyökkää Suomen kansaa vastaan.

Onko todella niin että Matti Vanhasen "leijuminen Kansan yläpuolella" on ollut liian pitkäaikaista? Hapeton ilma on tehnyt Matista arvostelukyvyttömän paappattajan.

Täysin vastuuton lausunto Pääministeriltä.

Työperäinen maahanmuutto, joka on jees juttu,joka pitää erottaa Suomeen "pakolaisina" tulevien sosiaalipakolaisten, (kielitaidottomien, ammattitaidottomien )jne. "maahanmuutosta" Suomeen.

Työttymyys kasvaa. Yhteisöverotuotto on jo nyt romahtanut. Kunnat ajettu taloudelliseen ahdinkoon...

Ja Vanhanen haluaa lisätä MEIDÄN veronmaksajien kustannuksella elävien MUUKALAISTEN määrää Suomessa.

Ei edes OMAT kansalaiset saa tarvitsemaansa apua, niin miksi sitten aivan "kädettömät" ja jopa rikolliset "maahanmuuttajat" saavat tänne tulla ja jäädä meidän syötettäväksemme.

Onko Matti Vanhanen enään olleenkaan kykenevä johtamaan Suomen hallitusta ja vastaamaan Suomen kansan antamaan mandaattiin?

Mitä kepu pelkää?

Vanhasen johdolla kepu on näivettymässä pienpuolueiden kastiin. Siksi Vanhanen vaatii suukapuloita varsinkin perussuomalaisille, jotka Lama-Suomessa ovat ainoita köyhien ja syrjäytyneiden puolustajia.

Hallitsematon maahanmuutto on nimenomaan uhka, ei mahdollisuus eikä edes välttämättömyys. Tässä esimerkki joka on niin yksinkertaista matematiikkaa, että Vanhanenkin sen varmaan tajuaa.

Vanhanen laukoo

Matti osaa laittaa sanansa ja lausuntonsa.

Tämän lausunnon älyllinen taso on verrattavissa Jokelan ja Kauhajoen targedioiden lausuntoihin aseiden kieltämisen osalta Suomessa estämään uusien samankaltaisten tragedioiden tekemistä.

Aivan kummallista ja asiantuntematonta puhetta Suomen johtavalta poliitikolta maahanmuutosta ja rasismista, sekä sananvapauden, mielipidevapauden rajoittamisesta.

Onko Matti Vanhanen jo "Suomen Keisari"? Onko hänellä totaalinen valta sanella mitä Suomessa saa ajatella, sanoa, ja tehdä?

Onko Matti "isoveli" Vanhanen Suomen "ISOVELI valvoo" Vanhanen?

Puolueiden yläpuolellla olevan presidentin puhetta?

Vanhanen puhuu kuin presidentti. Kansa ei valinnut häntä presidentiksi. Sen takia presidentiltä pitää ottaa valtaoikeudet pois. Nyt hän pääministerinä puhuu kuin puolueiden yläpuolella oleva koko kansan presidentti?

Mitä on rasismi

Onko epärasismi nyt sitä että on pakko syleillä kaikkia maailman ihmisiä.

En pidä venäläisistä, koska he etuilevat jonoissa ja käyttäytyvät ylimielisesti. Ilmeisesti he eivät vielä ole huomanneet, että Venäjä ei ole suurvalta vaikkakin suuri(kokoinen) valtio.
En pidä Venäjästä koska se
- suhtautuu ylimielisesti muihin maihin, varsinkin pieniin naapureihinsa
- ei piittaa tekemistään sopimuksista, jos sen etu vähänkin vaatii
- pitää hyvien suhteiden edellytyksenä sitä, että he tekevät mitä haluavat ja muut mitä he sanovat
- julistaa käyttävänsä voimatoimia heti kun vähänkin sen etu vaatii.

Jos kuulee sanottavan, että kantasuomalaisten on opittava tuntemaan maahanmuuttajien tapoja ja kulttuuria ja jopa sopeutumaan niihin. Käytännössä tämä on täysin mahdotonta, koska Suomessa on jo ainakin parikymmentä eri kansallisuutta. On siis paljon järkevämpää, että maahanmuttajat oppivat kantasuomalaisten tavat ja kulttuurin ja sopeutuvat niihin. Opittavia kohteita on siis vain yksi.

Maassa maan tavalla.

Kepu pienenee

Vanhanen pelkää, että ulkomaalaiskriittinen kansa saa mielipiteensä vaaleissa näkyviin äänestämällä ulkomaalaiskriittisiä puolueita. Eihän se nyt käy, että demokratiassa ihmiset saavat äänestää henkilöitä, jotka jakavat heidän arvomaailmansa.

Vanhanen pelkää vain ja ainoastaan, että oma puolueensa ei pysty vastaamaan ulkomaalaiskysymyksen tuomaan haasteeseen, joten koko asia pitää yrittää lakaista pöydän alle.

Äänestän seuraavaksi Perussuomalaisia

Meillä on jo aivan liikaa maahanmuuttajia kokoomme nähden. Ja, vaikka meillä olisi kuinka paljon hyvää tahtoa, emme voi ottaa tänne niitä noin 3 miljardia ihmistä joita pitäisi auttaa.

Johan nyt Matti

Eihän Suomessa rasismista ole kysymys vaan tasa arvosta!Valtiovalta ja Kunnat salaavat mitä kustannuksia maahanmuuttajista syntyy.Kyllä mielestäni enemmistö Suomalaisista ymmärtää ulkomaalaisen joka tulee Suomeen tekemään rehellistä työtä.Ja elättää itsensä niin kuin muutkin Suomalaiset.Mutta niitä jotka tulevat sillä perusteella että yhteiskunta joutuu elättämään ne vauvasta hamaan tulevaisuuteen. Ja niitä joista ei todennäköisesti ole mitään hyötyä yhteiskunnalle kuin rahallisia menoja.Kyllä veronmaksajilla täytyy olla oikeus tietää miten heidän verorahojaan käytetään.Vai onko sekin rasismia??

Liian sekavaa

Vanhanen sotkee käsitteitä siten kuin nykylinjan kannattajat haluavat. Mutta ei hän silti pääse Demlan jäseneksi kun ei itse ole lakimies. Jos pääsee vierailulle sen naisjaoston kokouksiin niin ehkä sitten tämäkin möläytys kannatti.

Vanhasen mukaan

Vanhasen mukaan ulkomaalaisista ei saa maalailla valheellisia kauhukuvia, mutta näköjään perussuomalaisista saa. Saakohan muistakin suomalaisista tai uussuomalaisista?

Todella hyvä huomio

näin juuri taitaa olla.

Suomalaista demokratiaa parhaimillaan

Aika ylimielistä puhetta, suomessa saa ilmeisesti olla mitä tahansa mieltä,kunhan on pääministerin kanssa samaa mieltä. Minähän äänestän just sitä puoluetta jota minä haluan, eikä rasisti-kortin heiluttaminen saa ainakaan kesk. puoleen kääntymään.

Kansalla on sellaiset päättäjät mitkä se ansaitsee...

Vanhanen on syytön pääministerin arvovaltaansa

Matti on syytön arvovaltaansa, jonka Johannes Kastajana toimi yrmyilevä Lipponen ja varmistajana Kokoomuksen parlamentarismifundamentalistit.

Vanhanen kielsi ensin

Matti ei tunnu tietävän,

Matti ei tunnu tietävän, että demokratiassa vihaa ja rakkautta ilmaistaan juurikin äänestämällä. Se on parepi tapa, kuin vetää pilottitakki päälle ja pää paljaaksi..

Pääministerin kommentti leikkasi nyt prosentteja kepun seuraavasta äänisaaliista.

Niinpä

Olipahan aikamoinen rimanalitus pääministeriltä, piti oikein ottaa esimerkiksi Perussuomalaiset.

Tietääkseni, elämme demokratiassa jossa äänioikeutettu voi ja saa äänestää ketä haluaa. Täältä lähti yksi ääni Perussuomalaisille!

Sitä saa mitä tilaa....

Toki

"Tietääkseni, elämme demokratiassa jossa äänioikeutettu voi ja saa äänestää ketä haluaa."

Sen sijaan ainakin yhden puolueen arvostelu tuntuu olevan kielletty :)

Sanoiko Vanhanen todella näin:

"
– Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle.
"
Tämä Vanhasen lausuntohan rikkoo Suomen mielipiteenvapautta ja vaarantaa demokratian. Etteikö äänestäjä sää antaa äänensä niillä perusteilla, kuin millä mitä mieltä itse asioista on.

Jos sanoi, niin Matti Vanhasen on välittömästi erottava sekä pääministerin luottamusvirasta että KEPUn puheenjohtajuudesta.

Rasismin olemus juontuu epävarmuudesta ja pelosta

[orig. sunnuntai, elokuu 28, 2005]

Rasismi puhuttaa aika-ajoin runsaasti, koska se hipoo ja leikkaa ihmisyyttä. Ihmisyys on meille nimenomaisesti kasvanut ominaisuus, jolla turvaamme itseämme yhteisössämme. Niin ihmiset kuin eläimetkin rajaavat reviireitä. Alunperin reviiri oli elämiselle tuottoalue, jolta yritettiin poistaa kaikki vieraat lajiin kuuluvat ja kuulumattomat eliöt.

Ihminen eli pitkät ajat pienissä kyläyhteisöissä ja uuden ennalta kokemattoman asian ilmaantuminen oli uhka ja pelote yhteisölle. Yhteisö puolusti reviiriään ja koetti pitää vallassa omat ikimuistoisesti vakaiksi koetut menot, tavat ja riitit. Yhteisöön haettiin korkeintaan ulkopuolelta uusia geenejä, kun huomattiin sisäsiitoksista syntyvän vähämielisyyttä ja hengen tylsyyttä.

Ei omaa identiteettiä

Yleensähän on niin, että maahanmuuttaja sopeutuu vallitsevaan kulttuuriin, eli "maassa maan tavalla". Täällä on täysin toisinpäin: valtaväestön odotetaan sopeutuvan maahanmuuttajan kulttuuriin. Jos tätä kritisoit, olet rasisti. Kyllä on joillakin suomalaisilla oma identiteetti pahasti hakusessa.

Leskisen oppi

Vanhemman väen vielä muistama asevelijyrä Väinö Leskinen, murjaisi aikoinaan, että jos muu ei auta, niin silloin on kokeiltava toden puhumista. Tätä on vielä turha odottaa nykypolitikoilta. Viisautta olisi kuitenkin pitää suuta hieman soukemmalla, vallankin aikoina joita nyt elämme. Liian leveät markkina puheet saattavat tulla yllättävän äkkiä arvioitavaksi, ei vain pääministerillä vaan myös min. Kataisella- arvio yli miljoonasta maahanmuuttajasta työvoiman vajausta täyttämään.
Talous ja muukin tilanne maailmalla on sen suuntainen että koko hyvinvointivaltio saattaa hajota milloin hyvänsä. Tämä tarkittaa , että jokainen jää oman onnensa sepäksi. Tässä tilanteessa kierrätyspolitikilla ei olisi kovin suurta markkina-arvoa työ- kuten ei muussakaan elämässä.

Rasismi tulee ulkoa

Rasismille pitää sanoa ei, mutta terve järkikin pitää säilyttää. Paras ottaa opiksi muiden Euroopan maiden huonoista kokemuksista. Englannissa, Ruotsissa, Tanskassa, Ranskassa, Saksassa ym. löytyy jo suuriakin alueita, jonne ei-muslimeilla ei ole mitään asiaa. Rasismia on myös se, jos maahanmuuttajat eivät hyväksy alkuperäisväestön kulttuuria ja tapoja. Suvaitsemattomuutta ei pidä suvaita. Helsinkiin on jo kasvamassa oma Gazan kaistaleensa.

Syyllisyyskysymys

Matti "poika" Vanhanen ei siis syyllistä Perusuomalaista puoluetta / T.Soinia mamu-kriittisyyden esille nostamisesta (joka on aiheuttanut ko. puolueelle huiman kannatuksen nousun).

Kuka on "syyllinen" - muuan eiralainen tuore kaupunginvaltuutettu hengenheimolaisineen?

Matti-poika kaivaa KePu:lle hautaa tuollaisilla lausumilla.

Pääministeri haluaa rajoittaa sananvapautta.

"Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa maahanmuuttoa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa. Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava."

Rasismista on tullut lyömase, jolla halutaan vaientaa maahanmuuttoon kohdistuva kritiikki.
Suomessa on jo nyt satoja tuhansia työttömiä omasta takaa ja noin 700 000 toimeentulotuella kituuttavaa.
Miten siihen yhtälöön sopii ns."työperäinen maahanmuutto," siis kielitaidottomien ulkomaalaisten työllistyminen, kun suomalaisetkaan eivät työllisty riittävästi?
Siirtolaisuus on jo nyt hallitsematonta, kun ylivoimaisesti suurin osa maahanmuuttajista jää yhteiskunnan tukien varaan.
Tästä keskustelu on pääministerin mukaan lopetettava.
Ongelma lakaistaan maton alle piiloon ja vaietaan.

Se palkka. Siitä on

Se palkka. Siitä on kysymys. Suomalaiset ovat liian kalliita ja eivät niin eksoottisia. Kun suomalaiset eivät ole suostuneet orjaluokaksi, täytyy jostain saada porukka pyyhkimään vanhentuneen dementoituneen herran takamus 500e halvemmalla.

Lista kiitos

"Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava."

Olisikohan yksinkertaisempaa jos "viranomaisilta" tulisi selkeä lista niistä asioista, joista Suomessa saa puhua. Samalla tietenkin kerrottaisiin missä sävyssä em. asioista saa puhua.

Salainen lista

Luettelo ajatusrikoksista on salainen ja tuomiot ovat poliittista oikeutta.

Hähhähhäää

Ajattelin aamulla kiellettyjä ajatuksia enkä kertonut niistä kenellekkään. Nyt vaan odottelen tullaanko minut noutamaan kuulusteluihin.

Syyllinen

Nyt kun syyllinen on selvillä, niin kyllä rikoskin keksitään.

Taas Vanhanen

Voi olla että keskusta pelkää uutta vaalitappiota,mistäköhän rasisismi on saanut alkunsa.
Vanhasen on hyvä paukutaa henseleitään kun suusrin osa "pakolasista " tulee pääkaupukiseudelle, se ei ole halpaa kapungeille. Vaikka pakolaset vastaanottopaikka olisi muualla Suomessa,niin kuitenkin he muutavat etelään pääkaupunkiseusdelle.
Kanatasi Vanhasen saada maahanmuutajille paremmat olot missäpäin Suomea he ovat.Kumma juttu kun halintoa hajautetaa ympäri Suomea,muuta maahamuutajia ei saada pisymään muualla kun pääkaupunkiseudulla.
Ehkä Keskusta vetoset kunnat vosivat mennä peilin eteen ja katsoa itseään sekä järjestää asiat paremmin,niin autuoitumenenkin pysähtysi maakunissa.

Vätyksellä ylemmyyskompleksi

Vanhasen tyylissä ja lausunnoissa ärsyttää erityisen paljon se, että tuollainen surkea vätys antaa oppimestarimaiseen tyyliin lausuntoja, joista paistaa läpi ylemmyyskompleksi ja äänestäjien halveksunta

Ideaparkissa shoppailemassa?

Eikä uhohtaa voi sitäkään, että Vanhanen hengailee vankeusrankaistuksia saaneiden talousrikollisten, MM. Artsi Merisalo, kanssa. Ja anelee heiltä avustuksia vaalityöhönsä. Ja sitten hän elää illuusiossa, että olisi jonkinlainen demokratian keulakuva ja koulumestari? Vanhanen on pahasti kytkeytynyt rahoittajiensa liekaan ja toimii paljolti heidän äänitorvenaan. Sikäli kun ei ole kesken mitään naisprojektia?

Pääministerin neronleimaus

"...eivätkä poliitikot saa maalailla ulkomaalaisista valheellisia kauhukuvia."

Pitäisikö pääministerin mielestä sitten vain kuorruttaa sokerinmakeita valheita, joita suurin osa poliitikoista maalailee ulkomaalaisista? Mantrat monikulttuurisuudesta, ahkerista ja osaavista maahanmuuttajista ovat täyttä roskaa.

Koska ja mistä lyötyy sellainen rehellinen poliitikko, joka alkaisi pohtimaan ääneen, miksei Euroopasta muuteta Afrikkaan töihin? Siksikö, ettei osata kieltä, tunneta kulttuuria ja sopeuduttaisi heidän yhteiskuntajärjestykseen?

Jos pääministeri tarkoitti, että ulkomailta Suomeen muuttavaa työvoimaa ei saa kohdella sopimattomasti, olen täysin samaa mieltä. Toivotan kaikki ammattitaitoiset kunnolliset ihmiset, väriin, kokoon, uskontoon jne. katsomatta tervetulleeksi. Me tarvitsemme veronmaksajia. Mutta se työpaikka pitää olla valmiina! Sen jälkeen Thorskin saa lyödä leimoja lupiin, ihan vapaasti. Työnhakijoita ja sosiaalipummeja emme tarvitse, tai elättäkööt sitten pääministeri heidät.

Eilen uutisoitiin Suomen ykkösasemasta poliittisen vapauden mittarilla. Ja tänään jo pyyhitään poliittisella vapaudella vessan lattiaa. Miksi en ole yllättynyt?

Mies, joka ajelee V12 BMW:llä ja valtio maksaa kaikki viulut, ei tunne tavallista elämää. Pääministerin ei kannattaisi enää pätkääkään neuvoa kansaa, miten meidän pitää ajatella, elää tai suojella luontoa.

Nimenomaan

"Työnhakijoita ja sosiaalipummeja emme tarvitse"

Tästä kaikki ovat varmasti samaa mieltä (paitsi intomielisimmät sosialistit, joiden mielestä valtion pitääkin huolehtia kaikista:)

Itse ajattelinkin perustaa puolueen joka alkaisi ajamaan suomalaisten sosiaalipummien vientiä ulkomaille. Veroja maksavat suomalaiset tämä uusi reformipuolue kyllä hyväksyisi.

"Eilen uutisoitiin Suomen ykkösasemasta poliittisen vapauden mittarilla. Ja tänään jo pyyhitään poliittisella vapaudella vessan lattiaa."

Eli Suomi on muuten poliittisesti vapaa maa, mutta pääministeri ei saa sanoa mielipidettään koska jos hän näin tekee niin rajoittaa muiden poliittista vapautta? Mielenkiintoista.

Vanhanen sananvapautta vastaan!

Eli hänen mukaansa ei saisi keskustella ikävistä asioista, Masan olisi kanssa jo aika herätä, mitään merkittävää työvoimapulaa ei tule, koska työpaikkoja häviää pysyvästi.

Pääministerin vetoomus, yleistettynä

"– Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista poliittisen tyytymättömyytensä vaaleissa esimerkiksi tiettyä puoluetta äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle.

Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa nykypolitiikkaa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin.

- Muunlaiset puheet on lopetettava.

- Tai lyödään rasistileimalla."

Oliko tuo Vanhasen

KUKONLAULU?!

Ei ollut.

Se oli joutsenlaulu.

Rasismiako

Se on Matti nyt aika suokustan ottaa poliittinen askel persujen suuntaan. Muuten kaatuu kulissit ja alkaa paluu lintupönttöjä tarkastamaan Espoon metsiin. Suomalaiset pitävät suomalaisesta elämäntavasta. Onko se niin vaikeata ymmärtää. Se ei ole rasismia. Se on hyväksihavaitun arvomaailman ja tapakulttuurin säilyttämistä. Niin eläen näissä olosuhteissa täällä pärjää. Siitä ei kannata luopua ohimenevien markkinahässäköiden takia tai muiden uskontosuuntausten myötä.

In Finland we have this thing called "reilu meininki". Tämä meininki sopii tänne pohjolaan ja on kehittynyt näihin olosuhteisiin evoluution mukana. Siksi se tänne sopii. Kaikki ovat tervetulleita jakamaan tätä meininkiä kantamalla kortensa kekoon. Työperäinen muutto on hyvä asia.

Fakta

Rasismi ei Suomessa ole rikos. Tai se on yhtä paha rikos juridisesti kuin hienhaju. Ihan vaan sivuhuomautuksena. Vanhasella petti nyt dödö.

Ahaa!

Poliitikot saavat siis kommentoida vain rikokseksi luokiteltavia asioita negatiiviseen sävyyn?

Eli esim. maahanmuutossa ei ole sinänsä mitään rikokseksi luokiteltavaa, joten poliitikot (myös persut) pitäkööt aiheesta turpansa kiinni, vai mitä?

Eriarvoistuminen ja tuloerojen kasvu eivät käsittääkseni ole rikoksia? Eli ei niistä saa puhua, ainakaan negatiivisesti.

Haloo

Laiton maahanmuutto on laitonta, eli rikos.

Kuulemiin

No niinpä onkin! Mutta kuka tässä on siitä puhunut? Käsittääkseni perussuomalaisten ja heidän kanssaan samoilla linjoilla olevien arvostelu on kohdistunut nyt ihan Suomen lakien mukaiseen/ hallituksen esityksen mukaiseen maahanmuuttoon?

Niin että hä?

"Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa maahanmuuttoa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa. Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava."

Ja millähän lihaksilla Vanhanen olisi tätä orwellilaista ohjeistustaan voimaan saattamassa? Missä ihmeen rinnakkaistodellisuudessa hän oikein elää?

Vaihdetaanpa tuohon kaksi sanaa:
"Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa talouden taantumaa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa. Puheet esimerkiksi hallitsemattomista luottotappioista on Vanhasen mukaan lopetettava."

Kyllä, Vanhanen on nyt ylittänyt parodiahorisontin. Matti on työnsä tehnyt, Matti saa nyt mennä.

http://hikipedia.info/wiki/Parodiahorisontti

Vuoroin vieraissa

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) vaatii pitämään huolta, ettei alarmismi nosta päätään Suomessa ilmastonmuutoksen seuralaisena. Vanhasen mukaan suomalaiset puolueet eivät saa toimia kanavina alarmistisille mielipiteille eivätkä poliitikot saa maalailla ilmastonmuutoksesta valheellisia kauhukuvia.

– Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista huolestuneisuutensa ilmastonmuutoksesta vaaleissa esimerkiksi vihreitä äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle.

Vanhanen huomauttaa, että hän pyysi kuntavaalien yhteydessä Vihreiden puheenjohtajaa määrittelemään puolueen linjan ilmastopolitiikkaan.

– Se mitä hän sanoi oli linjassa muiden puolueiden kannanottojen kanssa alarmismia ja pelottelua vastaan. Siksi puoluetta ei pidä syyllistää. Mieluummin tuemme puoluejohdon linjaa, Vanhanen sanoo selvittää.

Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa ilmastonmuutosta uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin kylmässä Suomessa. Puheet esimerkiksi äärimmäisistä sääilmiöistä on Vanhasen mukaan lopetettava.

"...eivätkä poliitikot saa

"...eivätkä poliitikot saa maalailla ulkomaalaisista valheellisia kauhukuvia."

Jaa-a. Kauhukuvista en tiedä, mutta valheellisia kuvia on nykyhallituksen toimesta kyllä maalailtu ja oikein urakalla.

Ettekö tiedä, että Keskusta on nykyään monikulttuuripuolue?

Katsokaa vaikka kuvia keskustan monikulttuurisesta vaalijuhlasta monikultturiexpertti Keskustan kunnallisvaaliehdokas Ella Lazarevan sivuilta.

www.ellalazareva.fi/5.html

korvataan sana maahanmuutto sanalla Neuvostoliitto

"Vaihdetaanpa tuohon kaksi sanaa" tai jos korvataan sana maahanmuutto sanalla Neuvostoliitto ja sana rasisti sanalla neuvostovastainen, niin eiköhän olla jo aika lähellä Vanhasen tavaoitetilaa.

Soini

"Vanhanen huomauttaa, että hän pyysi kuntavaalien yhteydessä Perussuomalaisten puheenjohtajaa Timo Soinia määrittelemään puolueen linjan maahanmuuttopolitiikkaan.

– Se mitä hän sanoi oli linjassa muiden puolueiden kannanottojen kanssa rasismia ja muukalaisvihaa vastaan. Siksi puoluetta ei pidä syyllistää. Mieluummin tuemme puoluejohdon linjaa, Vanhanen sanoo selvittää."

Eli Soini istuu siis kahdella pallilla kuin parempikin rötösherra. Puhuu linjastaan vanhojen puolueiden mukaisesti, ja samaan aikaan sallii halla-ahojen törkykirjoittelun puolueessaan.

Touché

Ja saa nähdä saako tämä pääministerin kommentti vihdoin irti jonkunlaisen julkisen kommentin aiheeseen puoluejohtaja Soinilta. Vai jatkuuko tanakka kahdella tuolilla istuminen.

Miten niin?

Ei Halla-aho ole rasismia tai muukalaisvihaa levittänyt. Jos sinulla on päinvastaisia todisteita, niin nakkaa tiskiin.

niinkö?

Soinin politiikka on Vanhasen mukaan linjassa muiden puolueiden kanssa, eli persut eivät siis esitäkään mitään uutta Suomen maahanmuuttopolitiikkaan? Ja Halla-aho itsekin on Soinin vanhoja puolueita myötäilevällä linjalla?

Pääministerin todistus

"Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa maahanmuuttoa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa. Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava."

Nyt tuli sitten pääministerin suulla todistettua, että maahanmuutto on hallitsematonta. Siitä ei saa vain puhua.

Minä näen mahdollisuuden siinä, että maahanmuuttajat tulisivat Kiinasta tai vastaavilta aasian alueilta sekä mielellään myös etelä-amerikan suunnalta. En usko, että puheet olisivat silloin niin hallitsemattomia.

vanhasta parempi varalle .

vanhanen pitää huolta ettei äänestäjillä saa olla illuusiota että äänestämällä voisi vaikuttaa keskustapuolueen Herruuteen ja virallinen totuus on tukipuolue RKP välttämättömyydeksi luoma valheellinen kauhukuvan eläköityvästä Suomesta, ilman niggereiden apua kadulle kuolevista eläkeläismummoista..

Toisaalta henkiheitoksi mukiloituna tyhjiin ryöstettynä se ja sama missä sitten kuolee...demokratialla on heikkoutensa...

Voe Saa...tan sanoa kohta kirosanan

Kerrankin naulankantaan Matti!

Olen yleensä kaikesta toista mieltä kuin Vanhanen, mutta tämä oli asiaa.

Suomalaisilla netin keskustelupalstoilla sikiää vaarallinen kansanryhmää vastaan kiihottamisen alakuttuuri.

Tarvitsiko osoitella Perussuomalaisia?

Oliko Vanhasen vallan välttämätöntä väärinkäyttää määräävää asemaansa ministerinä mielikuvamarkkinoilla ja osoittaa etusormella kilpailevaa puoluetta, jolls Keskusta häviää yhden Euroopan parlamentin jäsenen paikan?

Voivoi

Kyllä sitä nyt ollaan käsittämättömän herkkänahkaisia tämän yhden puolueen suhteen! Muita saa irviä ja leimata aivan vapaasti kuka tahansa milloin tahansa, mutta ei Persuja!

Voisiko joku kertoa miksi? Se on ilmeisesti jotain uutta demokratiaa... Ilmeisesti siihen porukkaan on koottu yli-ihmisiä, joihin eivät päde samat säännöt (tai säännöttömyys) kuin muiden puolueiden edustajiin. Kansallisromanttisia sankareita joilla on uusi, uljas ja suorastaan pyhä visio jota ei pidä kenkään arvosteleman :)

Onkohan Suomen katolisella kirkolla tapana julistaa ihmisiä pyhimyksiksi...

Ranskan

Ranskan kiintiökarkoituksista tulisi ottaa oppia.
Tänä vuonna Ranska karkoittaa 30000 laittomasti massa oleskelevaa henkilöä.

1980-luvun alussa Pertti

1984

Tuota tummanpuhuvaa kuvaa katsellessa ja lukiessa että hallitsemattomista siirtolaisvirroista puhuminen pitää lopettaa, alan näkemään tässä totalitaristisia piirteitä. Joistain asioista ei saa ajatella vapaasti, siis olla sitä mieltä omassa päässään jostain asiasta kuin on. Ei riitä enää että valvotaan kansalaisten tekemisiä vaan myös ajattelua, kaiken toiminnan alkuvoimaa, valvotaan.

” Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa maahanmuuttoa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa.”

Mitäs jos asiasta puhuttaisiin realistisesti, hyvine ja huonoine puolineen, ilman lähtökohtaista kallellaan oloa kumpaankaan suuntaan? Miksi asiaa pitää lähteä käsittelemään siltä pohjalta että maahanmuuton ja monikulttuurisuuden lisääntyminen on automaattisesti hyvä asia? Jos ei pystytä esittämään jotain näyttöä vastaan niin sehän on sitten hyvä asia ja sillä selvä. Missä salaisessa kabinetissä kansalaisilta piilossa on päätetty että ne ovat hyviä asioita? Millä perusteilla? Keiden toimesta?

Kaikista viimeaikoina näkemistäni kyselyistä selviää että selvästi suurin osa suomalaisista EI HALUA lisää mamuja/mokua mutta kuitenkin hallitus Kataisen suulla ilmoittaa että vuoteen 2020 mennessä tänne tarvitaan (eli halutaan halpatyövoimaksi jolle kelpaa matala palkka) 1.8 miljoonaa(!!!) maaahanmuuttajaa (http://uk.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9s). Tämä on kansanvallan halveksumista ts. valtiopetos.

Kiitos kiitos kiitos

"Eli Suomi on muuten poliittisesti vapaa maa, mutta pääministeri ei saa sanoa mielipidettään koska jos hän näin tekee niin rajoittaa muiden poliittista vapautta? Mielenkiintoista."

Totta kai pääministeri saa sanoa mielipiteensä - on itse asiassa erittäin hyvä, että pääministeri sanoo noin selvästi mielipiteensä ilman sarvia ja hampaita.

Samalla voimme kiittää pääministeriä osallistumisesta voimallisesti pääministerin arvovallalla PeSu:jen vaalityöhön.

"Samalla voimme kiittää

"Samalla voimme kiittää pääministeriä osallistumisesta voimallisesti pääministerin arvovallalla PeSu:jen vaalityöhön."

On se merkillistä, miten nopeasti maailma muuttuu. Ei ole pitkä kun Vanhasen näennäishyvyyttä uhkuva lausuma olisi mennyt hymistellen läpi. Vaan ei näköjään enää. Aivan uskomattomasti sataa Perussuomalaisten laariin.

Sataa laariin

Suoraan Persu laariin sataa.
Silmät aukeaa jopa kepufaneilta.
JJ

Olen suorastaan

Olen suorastaan hämmästynyt näistä Vanhasen kommenteista. Toki hän poliittisena-ruumiina voi esittää aika villejäkin juttuja, mutta ei tämä mitenkään paranna keskustan kannatusta.

Kuinka kauan laivan miehistö antaa kapteenin sabotoida laivaa ja kurssia? Ei keskusta saa menettämiään ääniä takaisin persuilta heitä haukkumalla vaan omaa maahanmuutto-linjaansa muuttamalla.

Tainnut Maza nyt unohtaa pahemman kerran minkälainen porukka muodostaa keskustan äänestäjäkunnan ytimen.

Kapteenit vaihtoon

Kepun kentällä on taas nieleksemistä. Taas. Ja taas. Ja taas. Miten ihmeen kauan se (kenttä) kestää tällaista? Romaniassakin tajuttiin lopulta, mikä Ceausescu oikein oli. Koska Kepun kannattajat saavat mittansa täyteen?

Sama ongelma (hieman pyöreästi muotoiltuna) on SDP:llä.

Onkin mielenkiintoinen kesä edessä, kun kärpäset alkavat pörräämään ja hiki virtaamaan otsilla, kestävätkö Matti ja Jutta nuija kourassa juhannukseen asti. Nyt kumpikin tuhoaa puolueensa kannatusta yhä kiihtyvällä tahdilla. Tosin, minulle se sopii, joten jatkakaa vaan.

Huippupolitrukki

Perussuomalaisia on siunattu kahdella huippupoliitikolla: Soini ja Vanhanen.

Persujen Veturit

lisätään listaan ehkäpä se suurin persujen ääniharava, Astrid Thors. :)

Milloin Soini pakenee?

Perussuomalaisten linja ja vauhti ovat sitä luokkaa että on vain ajan kysymys milloin Soini omia joukkojaan pakenee! Ehkäpä eurovaaleissa ehdolle asettuminen ei olekaan "huijausta" vaan taakportti, jonka kautta pääsee livahtamaan omiaan pakoon?

Pojasta polvi paranee

Kerrankin reippaasti sanottu, Vanhanen! En kylläkään äänestä silti. Ei yksi pääsky kesää tee.

Mitähä miettii maaseudun rahvas?

Mitähän on mieltä pääministerin puheista vanha maalaisliittolainen rahvas?
Eiköhän kunnissa ole jo kokemusta raatajasukupolven kohtelusta,jossa vanhukset piikitetään petiin ja hoidon puutteeseen,kun maahanmuuttajakeinottelijat kiilaavat rahanjaossa edelle.
Kyllä asiat pitää puhua nyt puhki ja saada homma terveille raiteille.

Yllätys yllätys

Eiköhän ole aikas selvää miksi tällainen ulostulo taasen on Matilta tullut... omat vaalitappiot, epäonnistuminen puoleen nokkamiehenä, äänestäjien menetys PerusSuomalaisille, huomion pois saattaminen hallituksen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä on tällaisen purkauksen takana.

Näin Hän olettaa muiden myötäilijöidensä kanssa, että kansa unohtaa oikeat suomalaisia koskevat jokapäiväiset ja arkiset ongelmat ja alkaisi paheksumaan mielipiteensä ilmaisseita vastaan. Rasismi ja kriittisyys ovat kasi eri asiaa... mutta kun kriittisyys (johon suuri osa kansalaisista yhtyy) hallituksen ja valtaapitävien ajatuksia vastaan on vaarallista (ja myös epämiellyttävää heidän mielestään)...

Jostain kumman syystä yrittää Suomen valtaapitävät esittää "mallioppilasta" maailman silmissä. Se osoittaa vain, kuinka vieraantuneita hallitusherrat ja rouvat ovat tavallisten suomalaisten arjesta ja arki ongelmista.

"Rasismi ja kriittisyys ovat

"Rasismi ja kriittisyys ovat kasi eri asiaa"

Voi olla, mutta valitettavan usein nämä kaksi asiaa esiintyvät samassa persoonassa.

Ja mitä Vanhasen ulostuloon tulee, niin onko täysin mahdoton ajatus, että hän nyt sattuu vaan olemaan ko asiasta tuota mieltä? Ilmeisesti on.

Ymmärrän toki toisaalta, että häiritseehän tuo Matin kommentointi. Kun nyt on vartavasten kehitetty tämä oikean suomalaisen prototyyppi (pitää suomalaisesta elämänmuodosta, eikä juuri muusta, maassa maan tavalla, muunmaalaiset verotulot kyllä on ihan ok jne jne), joka on vielä kunnallisvaaleissa 5% äänisaaliin turvin demokraattisesti todettu "Suomen kansan viralliseksi mielipiteeksi" ja sitä ei ymmärretä noudattaa. Eli "oikeat suomalaiset" ovat tuota mieltä ja sitten maan pääministeri puhuu ihan mitä sattuu...

Anteeksi

Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi herra pääministeriltä. Erehdyin äänestämään väärää puoluetta viime vaaleissa koska en ihan varmaksi tiennyt ketä olisi pitänyt äänestää ja millä perusteella. Ehdottaisin että äänestyspaikoille tulisi selkeämmät ohjeet äänestämisestä ja ehdokkaan valintaperusteista.

Hallitus voisi myös julkaista listan asioista joiden suuntaan keskustelua ei saa luisuttaa. Nykyinen käytäntö on hyvin epäselvä ja varsinkin politiikasta kiinnostuneet kansalaiset lipsauttelevat toisistaan poikkeavia näkökulmia kesken muuten asiallisen keskustelun.

Vannhanen ja kaksipäinen

Vannhanen ja kaksipäinen keihäs

Rasismisyytösten alle verhottu totuus maahanmuuttopolitiikasta.

Tunteita herättävä keskustelu hallitsemattomasta maahanmuuttopolitiikasta kääntää lausunnon todellisen kärjen näkymättömiin.

Suomeen on syntymässä työvoimapula suurten ikäluokkien jäätyä 2-3 vuoden kuluttua eläkkeelle.

Työnantajat pelkäävät tämän johtavan hallitsemattomaan tilanteeseen.

Siksi maahan tarvitaan vierasta työvoimareserviä.

Älkää kuvitelko että duunarin palkasta voisi tulevaisuudessakaan jäädä jotain säästöön, sillä sen estää vierasperäinen työtön työvoimareservi.

voi meijjän Mattia

Pahasti kalskahtaa siltä että Matti sanelee mitä äänestäjien pitäisi ajatella ja tehdä. Eikö se miellytä että kansa käyttää äänivaltaansa ?

Pelottaako perussuomalaisten jatkuva ja tällä Matin menolla kasvava menestys pääpuolueita noin paljon ? Hätääntynyttä muminaahan kuului myös demaririveistä.

MIKÄ KANAVA OLISI SOPIVA?

"Vanhasen mukaan suomalaiset puolueet eivät saa toimia kanavina rasistisille mielipiteille eivätkä poliitikot saa maalailla ulkomaalaisista valheellisia kauhukuvia."

Mikähän kanava olisi sopiva?

Äänestäminen

Eiköhän sähköinen äänestysjärjestelmä pidä huolen siitä ettei kukaan pysty äänestämään väärin.

Vanhanen jauhaa...

IS:n uutisoinissa Vanhanen jauhaa samaa soopaa kepuleiden puoluehallituksen kokouksessa Tampereella.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen....

"Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) otti voimakkaasti kantaa rasismia vastaan keskustan puoluehallituksen kokouksessa Tampereella. Vanhanen pelkää, että rasismi Suomessa nostaa päätään taantuman seurauksena."

Vanhanen siis otti oikein VOIMAKKAASTI kantaa maahanmuuttajien puolesta.
Koskahan kyseinen herra ottaa yhtä voimallisesti kantaa niiden puolesta, jotka sen maahanmuuttajuuden kaikkine kuluineen joutuvat maksamaan?

"Pääministeri painottaa, että asioista ei saa vaieta.

Ohjeita illuusiottomaan äänestämiseen

Demokratiahan ei ole mikään kiveen hakattu järjestelmä Suomessakaan. Hienoa, että Matti "Poika" Vanhanen on nyt ottanut ensimmäisen askeleen kohti harmaantuneen demokraattisen järjestelmämme muutosta.

Koska itse en pysty - rajallisen älyllisen kapasiteettini takia - seuraamaan poliittisen kenttämme jättiläisten ajattelua, olisin kiitollinen siitä, jos Matti Vanhanen ja hänen keskustapuolueen rytmiryhmänsä julkaisisivat ennen seuraavia vaaleja äänestäjiltä kielletyt illuusiot.

Rohkeudesta yllättynyt

Tietäen maalaiskuntien vanhakantaisuuden ja vieraspelon on Vanhasen ulostulo haaste hänen oman puolueensa maalaisliittolaiselle siivelle.

"Vanhasen mukaan suomalaiset

"Vanhasen mukaan suomalaiset puolueet eivät saa toimia kanavina rasistisille mielipiteille eivätkä poliitikot saa maalailla ulkomaalaisista valheellisia kauhukuvia."

-Matin kannattaisi ottaa selvää siitä mikä on faktaa ja mkä fiktiota. Faktaa on ainakin se, että pakolaiset tekevät kantaväestöä enemmän rikoksia. Fiktiota on se, että pakolaisten maahanmuutto nostaisi huoltosuhdetta (Josta Matti niinkovati huolissaan on).

"Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle."

-Saako perussuomalaisia äänestää jos maahanmmuuttopöoitiikkaan haluaa jotain järkeä.

Pääministeri toivoo myös, etteivät poliitikot kuvaa maahanmuuttoa uhaksi, vaan mahdollisuudeksi ja välttämättömyydeksikin väestöltään vanhenevassa Suomessa. Puheet esimerkiksi hallitsemattomista siirtolaisvirroista on Vanhasen mukaan lopetettava.

-Mikä mahdollisuus ja milloin se alkaa tuottamaan jotain jatkuvien menojen sijaan. Miksi puheet on lopetettava, jos valtavat siirtolaisvirrat ovat kerran totta?

Kepulla on todella hyvin

kepun arvoja kuvaava puheenjohtaja; saneleva nollamies jonka kannatuksen saa vaikkapa kiinalaisen roskan halpahallille kymppitonnilla.

Liike ratkaisee, ei päämäärä

Pääministeri on kieltänyt äänestäjiltä illuusiot ja määritellyt ohjeet oikein ajattelulle. Mielipide on saanut hyvän vastaanoton Turun Varisuolla, Helsingin Vuosaaressa ja vankiloissa kautta maan.

Tiettävästi innokkaimmat kepun nuorisojärjestöt yhteistyössä ulkomaalaisten syrjäytettyjen kanssa ovatkin jo laatimassa listoja kielletyistä mielipiteistä ja niiden esittäjistä. Ohjenuorana käytetään Koraania ja Alkion kirjoituksia, tässä järjestyksessä.

Asiantuntija-apua ideologisiin tupailtoihin on tulossa Libyan, Saudi-Arabian ja Iranin veljespuolueista.

Vanhanen ajaa kepun oppositioon

Vanhasen täysin asiantuntemattomat puheet aseista satoivat ääninä suoraan kokoomuksen laariin. Hallitsemattoman, laaduttoman maahanmuuton sokea puolustaminen taas perussuomalaisten.

Sanokaa minun sanoneen, kepu on ensi vaalien jälkeen oppositiossa. Pitkään.

Jos maahanmuutto on niin

Jos maahanmuutto on niin suuri mahdollisuus ja välttämättömyys, miksei avata rajoja kokonaan? Tulkoot tänne kaikki halukkaat. Turha tässä on mitään rajoja rakentaa tai resursseja tuhlata mihinkään oleskeluluparuljanssiin. Näin vain maksimoitaisiin yhteinen hyvä.

Vakavammin puhuen, eikö Suomessa ole edelleen mielipiteenvapaus? Ja kai mielipiteensä saa tuoda esille sananvapauden ja äänestämisen kautta? Miksi pääministeri vastustaa kaikkea tätä ja avointa keskustelua maahanmuuttopolitiikasta? Miten näin ylimielinen, mielipiteenvapautta ja demokratiaa avoimesti halveksiva henkilö voi edes olla länsimaisen maan pääministerinä?

Toisekseen, mitä Vanhanen tarkoittaa rasismilla? Suomessa ei tietääkseni ole ulkomaalaisvastaisia puolueita, eikä maahanmuuttopolitiikan kritisointia voi pitää milläään rasismina, eihän?

Kolmannekseen, jos vain faktoissa pitää Vanhasen mukaan pitäytyä, niin hänen hehkuttamansa huutava työvoimapula vaikuttaa aika kyseenalaiselta viime aikojen uutisten valossa. On täysin eri asia, jos Suomeen halutaan luoda tarkoituksella halpatyövoimana käytettävä alaluokka, mutta silloinkin on kyseenalaista, kannattaako maahan erityisesti haalia sellaisia tulokkaita, jotka sopeutuvat Suomeen huonosti ja ainoastaan huonontavat huoltosuhdetta entisestään.

Vanhasen puheet

Sekoittaakohan pääministeri nyt puheissaan rasismin ja ulkomaalaisvihan vai enkö oikein ymmärrä hänen sanomaansa? Lähdin aikanaan maasta, missä "neuvottiin" mitä äänestää ja opetettiin mitä pitää ajatella. Alkaako nyt Suomessa alkaa esiintyä samoja piirteitä vai voiko tämän panna sen piikkiin, ettei pääministeri hallitse toista kotimaista ja puhuu sitä niin huonosti, ettei ymmärrä mitä puhuu. Toivottavasti tämänkin voi panna "pakkoruotsin piikkiin" kun yritetään puhua kieltä mitä ei koskaan oikeastaan ole opittu.

Äänestäjät on tolvanoita

"Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle."

Siis käsi sydämelle - kuka tolvana on voinut äänestää tällaista demokratian avointa halveksijaa? Anybody??
Tuossahan suomennettuna sanotaan: Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he voisivat vaikuttaa Matin ja hänen hallituksensa politiikkaan!

Ostrakismos

Antiikin kreikkalaisilla oli demokratiaansa suojellakseen ostrakismos-järjestelmä, jossa kansalaiset saattoivat äänestyksellä karkottaa väliaikaiseen maanpakoon demokratiaa uhkaavan henkilön. Suomessa voitaisiin lainsäädäntöön ottaa vastaava kohta. Karkotuksen kohdemaana voisi ostopalvelusopimuksesta toimia vaikkapa Somalia tai Ruotsi.

Valheellinen Rasismi

Hyvä Matti Vanhanen - eihän asia minulle kokoomuksen äänestäjänä kuulu mutta kyllä ihmetyttää miksi kaivat omaa kuoppaasi näin typerillä, kansalaisia aliarviovilla lausunnoilla?

Ihan pari päällimmäistä huomioita:

"Vanhasen mukaan suomalaiset puolueet eivät saa toimia kanavina RASISTISILLE mielipiteille eivätkä poliitikot saa maalailla ulkomaalaisista VALHEELLISIA kauhukuvia."

Rasismipa on kovin vaikeasti määriteltävä käsite - esimerkiksi RKPn intentiot pakkoruotsineen ym. täyttää monella tavalla rasismi-käsitteen tunnusmerkit, samoin Ahvenmaan virallinen politiikka ja asenne suomea äidinkielenään puhuvia suomalaisia kohtaan.

Ulkomaalaisista maalailtavat valheelliset kauhukuvat-juttu taas kaipaisi kipeästi tarkennusta siitä mikä on valheellista ja mikä ei: jos tietyistä ongelmista tiettyjen maahanmuuttajien kohdalla on NÄYTTÖÄ useasta Euroopan maasta ja jos heidän kaikkien vakiointien jälkeinenkin rikollisuusaste sekä huoltosuhde näyttää päivänvaloa kestämättömältä, ei käsittääkseni ole kyse VALHEELLISUUDESTA, jos nämä asiat avoimesti julkituodaan.

Katsokaa myös Stefan Wallinin ehdotus julkilausumasta
www.hs.fi

Onko nämä kaverit tosiaan ihan sekaisin vai ainoastaan täysin todellisuudesta vieraantuneita?

Onko sosialietuturismin vastustaminen rasismia. Eroa Vanhanen

Jälleen kerran varsin päättävässä asemassa oleva poliitikko, Matti Vanhanen käyttää surutta rasismin ruoskaa poliittisen pelin pyörittämiseen. Maahanmuuton vastustaminen, muukalaisviha, rasismi, pakolaiskammo... paljon termejä joita käsitellään mediassa ja populististen poliitikkojen lausunnoissa synonyymeinä.

Minä vastustan sosialietuturismia. Minä kannatan työperäistä maahanmuuttoa. En missään olosuhteissa hyväksy Suomeen luotua mallia, jossa maahamme saapuvien häikäilemättömien pummien etu asetetaan kotimaata rakentaneiden veroa maksavien kansalaisten edelle. En ole rasisti. Minulle on aivan sama minkä värisiä, kokoisia, näköisiä tai minkä kansalaisuuden omaavia uusia veronmaksajia maahamme työperäisen maahanmuuton kautta saapuu. TERVETULOA yhteiskuntaamme. Sen sijaan on aivan sama, minkä rotuisia värisiä jne sosialietuturisteja, olivat he sitten somaleja, irakilaisia, ruotsalaisia, saksalaisia tai romanian mustalaisia, en hyväksy tätä sosialiturvaamme rapauttavaa loisilmiötä. Vihaan ja vastustan vilpillistä ilmiötä jonka liberaali pakolais- ja turvapaikkapolitiikkamme mahdollistaa. Olemme hyväntahtoisten hölmöjen maa.

En ole rasisti. Olen aivan tavallinen veronmaksaja ja katson nyt kauhulla, kun pääministerimme lähti täysin väärällä kierteellä mukaan tähän maahanmuuttokeskusteluun. Hyvästi Keskusta, hyvästi Vanhanen.

Johan on perinteistä

suomalaista keskustelua- puheet on lopetettava. :)
Kyllä kait tyhmempikin tajuaa ettei Suomi pysty mitenkään
elättämään kasvavaa kouluttamatonta, ammattitaidotonta,kielitaidotonta,
työhalutonta väestöä. Pohjoinen ilmasto, niukat luonnorikkaudet on
realiteetti ei siinä ole pätkääkään rasismia, silkkaa faktaa vaan.
5.3 miljoonaa inehmoa on jo äärirajoilla näillä leveysasteilla.
Ei tänne mitään synnytyskoneita kaivata kurjuutta lisäämään.
Tilaa vaikka onkin vielä , muttei elinkeinoa elättämään.

Toisaalta onko tällä katteettomalla rasismi-syytöksellä tarkoitus
kääntää huomio pois pääasiasta. Koko 2000-luvun on hallitus
Matti Vanhasen johdolla levitellyt käsiään markkinavoimien edessä . "Ei voi tehdä mitään,ei hallitus, ei eduskunta-markkinavoimat määrää"
Tehtaat suljetaan, porukka pihalle. ( Älytön Kioto, keinotekoisen
kallis sähköenergia = hallituksen päätösten seuraus )
Ei vaikka valtio olisi itse yrityksen suurin omistaja.
Nyt kun kaikilla on globaalisti ns. huonot housussa, voi taas hallituskin
kenties tehdä jotakin, elikä rajoittaa markkinavoimien holtitonta
mellastusta. Miksi vasta nyt?

Tyhjänpuhujien viimeiset ajat?

"joukahisen" puheenvuoro pani miettimään, kuinka kauan poliitikkojen yksi perinteinen alalaji "Tyhjänpuhujat", tulee menestymään nykyisenkalataisessa mediailmastossa, jossa suurieleiset, mutta sisällöltään täysin tyhjät kommentit perataan paloiksi ja analysoidaan.

Samainen Matti Vanhanen

Samainen Matti Vanhanen totesi varallisuusveroa poistettaessa, ettei sellaisella pienellä summalla ole mitään merkitystä maamme kansantaloudelle. Niin, ei ehkä Matti Vanhaselle, mutta sillä summalla olisi työllistetty kymmeniä tuhansia suomalaisia ja onhan veron poistaminen jo ennestään äveriäältä kansanosalta pyllistys sitä toista kansanosaa kohtaan. Minua kiinnostaa myös tietää, millaiset summat Matin mielestä ovat merkittäviä kansantaloudellisesti. Onko esimerkiksi holtittomaan maahanmuuttoon uppoava massiivinen rahamäärä kansantaloudellisesti merkittävä vai onko se peräti tulevaisuudessa vaurautta maahan tuova miljoonaluokan lisä? Tällä hetkellä saldo taitaa olla rankemman päälle miinuksen puolella. Lopuksi vielä toive, eikö sieltä kepuleista ihan todella löydy sellaista voimaa, että saisitte tuon mitättömyyden kammettua syrjään? Ettekö ymmärrä, jos ette, niin varmaan seuraavien vaalien jälkeen ymmärrätte. Silloin taitaa olla liian myöhäistä.

Eduskuntavaalit 2011 ovat tuloksiltaan dramaattiset

Matti Vanhanen avittaa Keskustapuolueen haaksirikkoa käsittämättömän antipopulistisilla julkisilla lausunnoillaan. Eduskuntavaaleista 2007 Kepun kannatus oli kunnallisvaaleihin mennessä romahtanut 3 prosenttiyksikköä. Tasaisen tahdin taulukolla (jollaista kannatus-gallupit ennustavat melko tarkkaan) Keskustan kannatus tulee seuraaviin eduskuntavaaleihin mennessä putoamaan nykyisestä 19% tasosta 10% tasolle. Menetetystä kannatuksesta osuudet jakaantuvat: 3,9% Kokoomukselle, 4,1% Perussuomalaisille ja 1% vihreille. Vihreiden kannatusta nostaa myös SDP:n alamäki ja Vasemmistoliiton kuolonkouristukset. Eduskuntavaalien 2011 voimasuhteet näyttävät nykytrendin mukaan seuraavanlaiselta:

Kokoomus 28,0%
SDP 19,2%
Perussuomalaiset 12,4%
Vihreät 11,8%
Keskusta 10,2%

Oletuksena on, että muiden puolueiden kannatus säilyy vakiintuneen kannattajakuntansa osalta suht vakiona. Että näkemiin vaan Matti Vanhanen mielipiteineen, Kepuineen ja sanan- ja ennenkaikkea mielipiteenvapautta rajoitavin lausunnoin.

Perusteetonta syyttelyä.

"Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä, Vanhanen sanoo lehdelle"
----
Todella törkeästi sanottu. Poliitikot eivät päätä mistä saa puhua taikka yritä tukahduttaa kansaa koskevaa keskustelua omilla luuloillaan, vaan poliitikot korjaavat epäkohtia kansan hyväksi. Käykö oikeasti näin - ei aina...

Perussuomalaisten kannatuksen nousu ei ole sidoksissa "rasistisuuden" nousuun, vaan siihen että ihmiset haluavat poliitikkoja, joilla on SELKÄRANKA.

Alkaako kepu tuntemaan painetta jo pienien puolueidenkin suunnalta? Perussuomalaiset eivät ole rasistipuolue ja taidankin äänestää heitä - kuka estää? Keskusta? Hah, sallikaa minun nauraa saan äänestää ketä haluan :)

Rasistikortin viljely naurettavaaa

Julkinen keskustelu maahanmuutosta on raivostuttavaa, kun kritisoivia mielipiteitä ei saa esittää ollenkaan ilman että leimataan rasistiksi. On toki totta, että esimerkiksi tiettyjen kansalaisuusryhmittymien yliedustus rikollisuustilastoissa on tuotu esiin, mutta sekään ei ole rasismia vaan tilastoitua faktatietoa. Kyseisen maan kansalaiset on vaan yksinkertaisesti helpompi hyväksyä, mikäli se kunnioittavat maamme lakeja.

Aina sama Homma; joku

Aina sama Homma; joku poliitikko tai muu näkyvyyttä saava taho tuomitsee rasismin, ja "maahanmuuttokriitikot" älähtävät. No, tottakai älähtävät, koska tosiasiassa he itse edustavat rasismia vaikka muuta koittavat väittää.

 
 
ILMOITUS

Yritysblogit

Sami Järvinen
Sami Järvinen, Navi Group
 
Tommi Elomaa, yksikönjohtaja, Yksityistalousyksikkö
Tommi Elomaa, yksikönjohtaja, Yksityistalousyksikkö, Omistajayrittäjä.fi
 
 
 

Tilaa US-uutiskirje

Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.

 

Luetuimmat

 
 
 
 
 

Kysely