Uusi Suomi / Kotimaa Torstai 9.2.12 Aseta US kotisivuksi

Urpilainen kuumeni täysin: ”Vanhanen rikkoi lakia!”

Urpilainen kuumeni täysin: ”Vanhanen rikkoi lakia!”
Julkaistu: 24.9.2009 19:24
Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
Kuva
Jutta Urpilainen puhui harvinaisen painavasti eduskunnan kyselytunnilla.
Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
Jutta Urpilainen puhui harvinaisen painavasti eduskunnan kyselytunnilla.
Eduskunnassa nähtiin tänään poikkeuksellisen tunteikas ja kiihkeä kyselytunti, kun oppositio hyökkäsi hallituksen kimppuun vaalirahakohun takia. Jos on Vasemmistoliiton Paavo Arhinmäkeä kutsuttu opposition kovimmaksi äänitorveksi, nyt isommassa roolissa oli SDP:n Jutta Urpilainen.

- Hallitusta johtaa pääministeri, joka on neuvotellut vaalirahoituksesta talousrikollisten kanssa ja jonka omassa vaalirahoituksessa on rikottu lakia, Urpilainen pommitti kyselytunnilla.

Varapääministerinä toimiva Jyrki Katainen (kok.) joutui korottamaan ääntään useampaan kertaan, kun hänen vastaustensa herättivät oppositiossa niin kovaa meteliä. Katainen yritti korostaa, ettei kohussa ole kyse hallitus-oppositio-asetelmasta.

–Meillä kenelläkään ei ole varaa lähteä siihen syyttelyyn, kenen vaalituki on ollut oikein ja kenen väärin. Toivon, että kaikki olisimme nöyriä tässä tilanteessa, Katainen vetosi.

Kataisen mielestä poliitikot ovat tehneet virheen siinä, kun ovat antaneet vääränlaisen maan tavan jatkua politiikan rahoituksessa. On noudatettu sellaista maan tapaa, joka ei vastaa tätä päivää eikä nykyaikaista oikeuskäytäntöä, hän sanoi.

Hallitus ilmoitti antavansa eduskunnalle tiedonannon vaali- ja puoluerahoituksesta.

Vasemmistoliiton ryhmäjohtaja Annika Lapintie tivasi vielä uusia vaaleja. Kristillisdemokraattien Bjarne Kallis uteli, mitä jäisi hoitamatta, jos mentäisiin uusiin vaaleihin.

Katainen vastasi, ettei tällaisilla asioilla pidä leikitellä.

Kovasta räksytyksestä huolimatta oppositio ei tehnyt välikysymystä asiasta.

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) ilmoitti tänään, ettei aio erota.

 
Uusi Suomi - STT
Uusi Suomi - STT
 
 

Politiikka

 
 
 
 
 

Stubb esille

Mielestäni olisi kivaa jos Stubbkin tulisi esille vaikka vaatimalla lisää Suomalaisjoukkoja Afganistaniin turvaamaan sinne demokratiaa (kansan tahtoa ). Demokratia on niin tärkeä juttu että Suomalaisten täytyy olla vaikka kuolemaan Afganistanissa sen takia.

Ulkoministeri Stubb: Afganistan tarvitsee rauhanturvaajia vaalien valvontaan ja demokratian kehityksen turvaamiseen.

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/...

Saas nähdä

Stubb on pysynyt kumman hiljaa... Ettei vaan kaapissa olisi koko joukon mehevintä vaalirajoitusluurankoa :)

Entäs maisteri Lipposen rikkoessa perustulakia!

Lain rikkominen on paha, tosi on.
Mutta kun demokraatti Lipponen rikkoi Suomen perustustuslakia ollessaan pääministerinä! Näin totesi vihreä oikeuskansleri Nikula, mutta päästi pälkähästä, kun demokraatti Ahtisaari siunasi tällaisenkin törkeyden. Kyllä seuraavissa vaaleissa on rökäletappio tiedossa kaikille vanhoille puolueille.

Minkälainen on

Minkälainen on eduskuntamme, jos he tekevät virheen ja toimivat moraalisesti arveluttavasti, eikä kenelläkään ei ole varaa lähteä syyttelemään?

Katainenkin tietää

Katainenkin tietää varsin hyvin, että Kokoomus on osoittautunut pikkutekijäksi Demarien rinnalla, kun lasketaan kyseenalaisia vaalieuroja :D Jossain laskelmassa suhde oli 1:2. Nämä nyt oli taas näitä Jutan juttuja, jotka voi jättää silleen ;)

Tuo on kyllä ihmeellistä...

kun pääministerin olisi tullut omata edes normaali-ihmisen varovaisuuden...ja niiden muidenkin ihmisten...käsittämätöntä.

Kuka suostuu neuvottelemaan talousrikoksista tuomion saaneen kanssa jostain bisneksistä. "Ostaisitko käytetyn auton".

Kyllä Vanhanen on täysin mätä ukko. Hänellä on vain julkisivu ja pokka kova.

Urpilainen ei ollut ehtinyt ajatella sanojaan etukäteen

Puhe siitä, että Vanhanen on neuvotellut talousrikollisten kanssa, vesittyi kuulijoiden korvissa aika tavalla, koska Urpilaisen oman puolueen entinen puheenjohtajakin on tuomittu talousrikollinen. Sundqvist toimii edelleen esimerkiksi SDP:tä lähellä olevan Kalevi Sorsa säätiön hallituksessa. Liekö säätiö jakanut vaalitukea kenellekään?

http://www.sorsafoundation.fi/tpl_site_01.asp?lang...

Sekään ei oikein ollut harkittua, että Urpilainen sanoi Kokoomuksen saaneen vaalitukea pankkimaailmasta. Kokoomuksen eilen julkistamassa tukiselvityksessä mainitaan yhtenä kohtana 5.000 euron tuki Osuuspankkikeskukselta. SDP:n julkistamassa vastaavassa selvityksessä mainitaan yhtenä kohtana 5.000 euron tuki Osuuspankkikeskukselta. Mitä sananlaskussa puhuttiinkaan padasta ja kattilasta?

Demokratia tarvitsee rikollisensa - ei se muutoin toimi

Merisalo vapaalle järjestelemään 2011 eduskuntavaaleja. Hän on hyvä mies. Myös Peter Fryckman hommiin.

hohhoijaa...

Ihmetyttää tämä mediankin (us mukaanlukien) ottama hallituspuolueiden vastainen linja vaalirahoituksiin liittyen.

Äärivasemmistoa reaalimaalmassa edustava koko kansan presidenttin Halonenkin sai satoja ja taas satoja tuhansia euroja liittojen - siis eri puoluekantoja edustavien ihmisten - rahaa kamppanjointeihinsa. Ei näytä vasureita paljon asia vaivaavan. Ja media jaksoi asiasta tuskin mainita.

Eikä siitä ole montaakaan vuotta, kun vasurit kuskailivat salkuissaan ties mitä rahoja miljoona-mittakaavassa ties mistä valtioista vasemmistopuolueiden pippalointiin.

Säälittävää on kyllä vasemmiston meininki: kun ei ole mitään oikeaa annettavaa yhtään missään, niin käydään sitten räksyttämään asiasta, jossa ei olla muita kummempia.

ei voi kuin ihmetellä mitä

ei voi kuin ihmetellä mitä kaikkea paskaa näillä riviedustajilla ja oppositiolla taustallaan on, kun eivät tätä välikysymystä uskaltaneet tehdä. oksettavaa

Loppuunkäsitelty

Kovasta räksytyksestä huolimatta oppositio ei tehnyt välikysymystä asiasta.

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) ilmoitti tänään, ettei aio erota.

Poistukaa, ei täällä ole mitään nähtävää!

Urpilainen on aina väärässä paikassa !

Väärään aikaan, ja puhuu oikeassa paikassa, väärää asiaa?

Perttula seuraakin tarkkaan

Simo Perttula on todellinen Jutta-fani. Hän tietää missä Jutta milloinkin on ja mitä hän tekee tai sanoo.

Jutta oli hyvä.

Urpilainen ei todellakaan "kuumentunut", mutta hyvin terävä hän oli kyselytunnilla. Erittäin pistävät kysymykset panivat varapääministeri Kataisen haukkomaan henkeään.

Jutta paranee koko ajan. Hyvä.

Vai hyvä !

Milloin räksyttävä on ollut hyvä; meillä ainakin pytykorva räksyttää paremmin ja osaa olla hiljaa, kun pitää. !! Jutan pitää mennä kotia ja nopiasti sekä olla erittäin hiljaa !!!!

Voi herttileidi

Voi herttileidi sentään.
Kun pikkuvanha topakka tytteli oikein läksytti. Ihan varmaan pelotti.

Urpilaisen olisi hyvä

Urpilaisen olisi hyvä pohtia, mitä hän ymmärtää käsitteellä talousrikollinen. Voi osua kirves aika moneen kohteeseen lähellä ja kaukana.

Ei tässä mitään

Poliitikot itse saavat päättää, ja hehän päättävät että ei se mitään vaikka lakeja on rikottu. Varmaan aika moni suomalainen toivoisi että vaalit pidettäisiin nyt uudestaan.

Jutta parantaa

otettaan ja tekemistään myös minun mielestäni.
Jotenkin tuntuu siltä, että riippumatta siitä mitä, miten, mistä tai miksi hän puhuu, tulee vastaan hillitön ja valitettavasti usein myös täysin ala-arvoinen ryöppy, jolla nonseleerataan ja aliarvioidaan hänen tekemisensä täysin. Milloin hän on piipittävä blondi ja milloin taas kiekuva akka. Ja hei - älkää tulko kuittaamaan "no niinhän se onkin" - ei pidä paikkaansa:)

Minunkin mielestäni kyselytunnin tykitys oli kohdallaan.

Jos pidät perusteettomasta räksytyksestä, olet oikeassa

Urpilaisen kannalta ajatellen on valitettavaa, että jos hän menee tulevaisuudessa vielä pidemmälle herjaavassa suunsoitossaan eduskuntasalissa, hänet kannetaan salista ulos kuten Veikko Vennamo aikanaan.

Myöskään demarien kenttäväki ei näytä arvostavan Urpilaisen toimintaa, koska SDP:n kannatus ei ole kasvanut, vaikka se on taloustaantuman aikana oppositiossa. Saavutus sekin tavallaan.

länsimainen meininki?

Eikös kaikissa nk. läntisen demokratian maissa ole tapana, että eri intressiryhmät rahoittavat poliitikkojen vaalikampanjoita, luodakseen hyvän mielikuvan itsestään?

Suomessa on nyt länsimaistuttu sen verran, että asiat tulevat julkisuuteen.

Tietääkseni täyttä avoimuutta ei ole ollut idässä eikä lännessä

Tukitarinoinnin yhteydessä on mainostettu länsimaista avoimuutta ja viimeksi tänään joku poliitikko väitti avoimuuden ja läpinäkyvyyden toteutuvan läntisissä demokratioissa myös asioiden valmisteluvaiheessa. Totta puhuen valmistelu ei ole avointa eikä läpinäkyvää missään päin maailmaa.

Täytyy toki myöntää, että ns. länsimaissa poliittinen toiminta on sentään monin verroin avoimempaa kuin esimerkiksi Kiinassa ja Pohjois-Koreassa.

laki

Näinhän se on. Ymmärtääkseni Vanhasen ei ole osoitettu rikkoneen mitään lakia, vai mitä mieltä juristina olet asiasta?

Rikolliseksi sanominen lienee kunnianloukkaus, mutta onko kunnianloukkaus syyttää toista lain rikkomisesta? Entäs jos sanoo epäilevänsä?

Poliitikot ovat osittain lainsuojattomia

Poliitikosta voi esittää rikokseen syyllistymättä mielipiteen, jonka esittäminen tavallisesta ihmisestä katsottaisiin kunnianloukkaukseksi. Se koskee tosin vain sellaisista poliitikon tekemisistä puhumista, jotka hän on tehnyt poliittisessa toiminnassa, ei esimerkiksi hänen yksityispuuhiaan.

Urpilainen voi kuitenkin joutua tilille eduskuntapuheistaan, jos alkaa nimitellä Vanhasta tai muita valehtelijaksi, koska sellainen rikkoo talon tapoja.

Olen samaa mieltä siitä, ettei Vanhanen ole julkisuudessa olleiden tietojen mukaan tehnyt mitään rikosta. Hänenkään vaalirahoituksesta tekemänsä ilmoitukset eivät ole välttämättä olleet tarkkoja, mutta niissä valehteleminen ei ole ollut, eikä ole vieläkään rikos. Lainvastaista vain.

Tuo nyt oli niin

kepumainen vastaus, että kaikki Korhosetkin voivat ottaa siitä oppia;)

Kepun ja SDP:n Korhoset ovat täysinoppineita

Ainakaan minä en osaisi neuvoa sille kaksikolle enää mitään uutta keplottelua.

Vaan entäpäs

eräs Johanna

Taitaa olla kova poika hänkin

Ainakin riitelemisessä ja juonittelussa kokenut.

Kuten

myös Martti

Patologinen totuudenmuuntelija

On täysin väärin väittää pääministeriä valehtelijaksi, koska se voi olla kunnianloukkaus tai törkeä kunnianloukkaus. Vanhanenhan ei siedä valheita itsestään eikä totuutta, koska sellaisesta joutuu oikeuteen epäiltynä yksityiselämää koskevan loukkaavan tiedon paljastamisesta.

Pensasneuvostoliittolaisten kysymyksessä ollessa kannattaneen harkita semantiikan apua ja viitata asianomaiseen lähnnä vain patologisena totuudenmuuntelijana, totuusmuovailijana.

vanhanen rikkoi lakia

Nyt viimeistään kansalle on selvää mitä politiikko tarkoittaa sanoessaan että pitää tehdä uskottavampaa politiikkaa = rikokset pitää peitellä paremmin !

Mielestäni tässä ei ole

Mielestäni tässä ei ole kysymyksessä hallituspuolueen "lahjotuksien" vastaan otto vaan koko suomalaisen politiikan uskottavuus. Aina politiikassa ollaan kähmitty. Aina se on likaista peliä. Aina tietyt tahot ovat muokanneet päättäjien päätöksiä ja lakia. Nyt vaan on esille tullut asia mikä aiheuttaa Suomalaisten moraalikäsityksen kanssa ristiriidan.

Moni on ollut sitä mieltä, että jos ei äänestä niin ei sitten kyllä saa ruikuttaakkaan. Tässä vaan tulee esille se miksi joitain ei jaksa tämän hetkinen demokratia kiinnostaa. Miksi johtajilla ja päättäjillä on eri laki kuin työläisellä?
Miksi puhumme tasa- arvosta jos se ei kotinurkissa toimi? En tarkoita tasapäistämistä vaan nimen omaan tasa- arvoa.
Miksi hallitus riippumatta johtajista uskoo ettei kansan tarvitse joitain asioita tietää?
Miten demokratia toimii jos kanalaisille ei paljesteta tiettyjä asioita?

Politiikka on likasta peliä missä ei läheskään aina ole henkilöitä jotka kykenisivät laaja- alaiseen pohtimiseeen päätöksien vaikutuksesta ihmisiin. Osa ajasta menee pelkästään imagon rakentamiseen ja kansalaisten mielipiteiden tutkimiseen sekä valheellisen koplaamiseen.

Tälläinen politiikka alkaa olla kaukana siitä kansan demokratia ajatuksesta.

Hallituksemme muistuttaa pian vain kuninkaallista kulissia minkä takana harvat ja valitut tekevät päätökset bisnesmiesten kanssa. Onneksi on aina olemassa linnanjuhlat ja kansa voi seurata aatelisten uusia vaatteita.

Katainen puhui asiaa

Moraalisesti arveluttavat tavat vaalirahoituksen hankkimiseksi ovat todellakin olleet maan tapa jo pitkään, jo kauan ennen Siilinjärven komeetan nousua politiikan huipulle. Joku politiikan veteraani voisi kertoa hyviä tosijuttuja näistä asioista, kyllä toimittajat saavat vielä jonkun avaamaan muisteluksiaan, ei mene kauan.
Kun joku asia on "maan tapa", siihen ei vain kiinnitetä huomiota ennen kuin, kuten Kallis tänään sanoi, "kuppi tulee täyteen". On hyvä, että nämä asiat nostettiin nyt tiskille. Poekakin toki yllättyi vaalirahoituksen suuruudesta ja siihen liittyvistä kovista salailuhaluista.
Enpä osaa sanoa, ovatko vaalirahaa ottaneet politiikot varsinaisesti rikkoneet lakeja, mutta rimaa hipoen on kyllä menty. Rikkomuksia on tapahtunut ainakin joidenkin rahoittajien osalta. Poliitikkojen on vain syötävä tämä julkisuuskuuri loppuun asti, muuten ei tauti tokene.

Luulen että Vanhasen ero

Luulen että Vanhasen ero riittäisi rauhoittamaan tilanteen, koska tuskin yksikään oppositiopuolue haluaa oikeasti vetovastuuseen tällaisessa lama tilanteessa jossa tulee aina "lunta tupaan" teki niin tai näin.
Vanhasen vanhat synnit vetävät painollaan koko päähallituspuolueen suohon jos hän ei ymmärrä uhrautua...

Keskustan uudet mainokset

Keskustan uudet mainokset uusiokäyttöön

http://www.marmai.fi/galleria/article294483.ece?pi...

Jutta on edelleen paras tae

Jutta on edelleen paras tae seuraavasta porvarihallituksesta. Nopeissa tilanteissa arvaamaton ja ajattelematon, hitaissa tilanteissa mitäänsanomaton.

SDP:n todellisen johtajan olisi jo aika astua esiin.

Vanhanen ja Urpilainen sivuun eduskuntatyöstä !

Eduskunnassa käyty kyselytunti kertoi jo paljon mutta ei
kaikkea.
SDP:n vaalirahoitusta pidetään piilossa ja samoin Rouva tasavallan presidentti on hyvin hiljainen-se tarkoittaa
sitä ettei uskallusta ole tulla esiin.

Urpilainen voisi käydä teollisuusneuvos Myllylän "akatemian
oppitunnilla"-miten puhutaan suoraan ja kovaa"?
Tunti riittää-hän on uudesti syntynyt.

"Tämä sekasotku on saatava loppumaan"!

Vanhanen saa tosiaan väistyä-ja jos tilanne pahenee ja pitkittyy-on maamme maine lähinnä seksiä js vodkaa.

Guzenina- Richardson ja TJ Groupin Tilman samassa oy:ssä

Urpilaiselta lienee unohtunut tämä:

Talousrikoksista ankaran tuomion saanut TJ Groupin Tuomo Tilman on tullut rahoineen pelastamaan Maria Guzenina-Richardsonin osittain omistamaa yhtiötä Helsinkirecords.com

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen....

Guzenina-Richardsonilla on omaperäiset liiketoimintatavat

IS:n jutussa hän kertoo: "Minulla oli noin viiden prosentin osuus, mutta sovittiin Makin (hallituksen puheenjohtaja Maki Kolehmainen) kanssa, etten tee sillä mitään".

Jos osakeyhtiön osakas on sitä mieltä, ettei hän tee osakkeillaan mitään, hän yleensä myy tai lahjoittaa ne pois, eikä mene avautumaan yhtiön hallituksen puheenjohtajalle omistamisen painolastista.

Guzenina-Richardson jatkaa: "Maki oli unohtanut tehdä muutokset kaupparekisteriin".

En ole koskaan kuullut, että osakkeiden myynnistä tai pois lahjoittamisesta tehtäisiin jokin muutos Kaupparekisteriin. En myöskään usko, että Kaupparekisteri edes suostuisi ottamaan vastaan sellaista ilmoitusta, koska sen tehtäviin ei kuulu yksittäisten osakkaiden henkilökohtaisten asioiden taltioiminen viranomaisrekisteriin.

Toivottavasti SDP:ssä edes joku muu tietää jotakin yritystoiminnasta. Epäilen kyllä.

Demarimafia

Eikö näistä demarimafiasta päästä millään eroon vaikka eivät uskalla ottaa vastuuta mistään vaikka ovat olleet valtakunnan huipulla helppoahan se on räksyttää ja suojautua pressakilven taakse, mutta jos nämä SAK demari kytkökset todella laitetaan suurennuslasin alle niin kyllä sieltä mätää purkautuu jopa enemmän kuin tähän asti. Mutta taitaa olla liian iso pähkinä purtavaksi demarivaltakunnassa.

Vaikken Urpilaisesta muuten

Vaikken Urpilaisesta muuten välitä, niin nyt olen kyllä hänen kanssaan ihan samaa mieltä, mutta eipä ole demareillakaan puhtaat jauhot pussissa.

No nyt

olen urpilaisenkin kanssa samaa mieltä!

Kovaa on

Kovaa aikaa eletään Neuvosto-Suomessa. Kuinka tulemme toimeen tämän avoimuuden kanssa. 80-luku tule takaisin.

Epäiltynä koko "oikeusvaltio ja laillisuusjärjestelmä"?

Ei yksi konkurssin tehnyt yritys voi olla syynä pitkään jatkuneeseen käytäntöön poliittisten järjestöjen rahoittamisessa mutta poliitikkojen epärehellisyys kyllä. Paljon suurempi epäkohta on punikkien AY-liikkeiltä saamat tuet, jotka ovat poissa tietämättömien työntekijöiden tilipussista. Miksi oikeusvaltio vuotaa ja miksi laillisuusvalvonta pettää, johtuu siitä että viranhaltijoina on lahjottavissa olevia henkilöitä, jotka laittomasti suojelevat poliittisia päätöksentekijöitä.

Oikeusvaltio

Eri säätiöt ja yritykset päättävät viimekädessä siitä minkälaista tukea antavat ja kenelle. Jos tuki on liian suurta ja on mennyt säätiön arvojen kannalta väärään paikkaan tulisi asia hoitaa järjestön tai yrityksen tasolla.

Nyt kun asiat ovat julkisessa keskustelussa ja on ilmeistä ettei kansa ja varsinkin sen media arvosta tietyntyyppisiä tukia, niin tulisi puuttua lakiesityksin seuraaviin vaaleihin siten ettei tällaisia sopimattomia lahjoituksia enää tapahdu.

Taannehtivasti EI VOIDA mennä rankaisemaan teosta joka ei ole ollut tekohetkellä rikos. Oikeusvaltioon ei kuulu taannehtiva rankaiseminen.

Taannehtivasti taidettiin suomessa rankaista ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen kerran presidentti Risto Rytiä. Punaiset olivat silloinkin rankaisemassa ja niin ovat nytkin. Eduskunta ei ole mikään puna-armeijan kuoron esiintymislava, jossa kovimpiääniset valitaan johtajaksi. Itse politiikan sisällöllä tulisi olla suurempi arvo kuin huutamisella.

Jos SDP olisi ollut hallituksessa olisi valtionvelka kasvanut ainakin samalla tavalla kuin nytkin. Nykyinen hallitus tuskin on pystynyt vaikuttamaan yhdysvaltain asuntomarkkinoiden romahdukseen, joka aiheutti taantuman. Työttömyys on ollut kasvussa viimeaikoina muuallakin kuin suomessa.

Kohti länsimaista avoimmuutta

"Huonomuistinen" Vanhanen on, verrattuna esimerkiksi Berlusconiin, kuin pyhäkoulunopettaja.

Hän on siis mainettaan parempi, suoriutunut ajan taloudellisista hankaluuksista hallituksineen tyydyttävästi
ja tässä mielessä oikeutettu jatkamaan vaalikauden loppuun.

Syyttömät heittäköön ensimmäiset kivet perinteisesti salakähmäisen politiikan luvatussa tasavallassa.

mahtaako Jurpilainen tarkoittaa

talousrikollisilla samaa yhdistystä, joka tuki tovereita Ahde, Heinäluoma ja Päivi Lipponen?

Tietääkseni ainoa, johon tuota termiä "talousrikollinen" voidaan käyttää, lienee Merisalo ja hänkin on tuomionsa aikanaan kärsinyt.

Olisiko tämän kimittävän ja vinkuvan jeesustelijan parempi miettiä hieman tarkemmin noita yltiöpopulistisia heittoja, ettei syyllisty vahingossa rikokseen?

Silloin nimittäin joku saattaa kutsua rikolliseksi eikä se oikein sovi Valtakunnanpuolueen puheenjohtajan kuosiin.

Lehmä

Papukaija

ammattiliittojen antamat rahat

Näkkäläjärvi ottaa esiin tuon demarien saaman avun näiltä "rikollisilta". Tämän illan A-talkissakin jälleen mainittiin mm. Eero Heinäluoman saaneen kymmenen tuhatta euroa. Miksi nämäkin rahat "unohdetaan".
Toinen asia on nuo ammattiliittojen antamat vaalituet vasemmistopuolueille. Nyt puhutaan kovasti säätiöiden sääntöjenvastaisesta rahanjaosta. Onkohan ammattiliittojen säännöissä sallittu vaaliavustusten antaminen. Niin, ja demarithan suurimmat avut sieltä ovat saaneet, vaikka jäseninä on paljon porvareiden kannattajiakin.

Eero Heinäluoma ja korkein totuus

Eikös Käpylän iltaylioppilas Eero Heinäluoma väärentänytkin ansioluettelonsa kirjoittamalla virallisluonteisiin matrikkeleihin olevansa valtiotieteiden ylioppilas?

Samoin yleensä unohdetaan Vihreiden saama KMS-tuki

Merikukka Forsius sai KMS:ltä vaalitukea Vihreiden ehdokkaana ja tuli valituksi nimenomaan Vihreiden kansanedustajaksi. Hänet laitetaan silti luetteloissa virheellisesti kokoomuslaisten joukkoon, koska hän siirtyi Vihreistä Kokoomukseen vuonna 2008, vajaa vuosi vaalien jälkeen.

Vihreät kai katsovat tulleensa puhtaaksipestyiksi Forsiuksen erotessa ryhmästä.

AY

Urpilainen olkoon hiljaa kun AY-rahat ovat SDP:llä!

Miksi AY verovapaa raha on sallittu ja se pakkokerätään kaikilta vaikkei ole minkään puolueen jäsen!
En jälkeen se ohjataan vasemmistolle, esim. SAK:n rahat!!!

Mielenkiinnolla odotan . . .

... seuraavia kannatusmittauksia.

Jos SDP:n kannatus ei edelleenkään nouse selvästi (>1%) on Jutta enempikuin pulassa.

Kyllä oppositiopuolueen pitäisi nykyisessä tilanteessa kyetä nostamaan kannatuslukujaan kohisten jos "aate" on kunnossa.

Kunhan SDP:n sotkut on

Kunhan SDP:n sotkut on vielä käsitelty niin sitten onkin pöytä jo puhdistettu mutta mahtuuko lattialle enää sen jälkeen mitään?

Just joo

"Kuumeni täysin" LOL

Tämä Uusi suomi ei kyllä tällä menolla tule ikinä olemaan mitään, siis journalistisesti. Pelkkä oikeiston äänitorvi. Säälittävää.

Suomalainen korruptiovapaa

vyöhyke toimii vain julkisen puolen päällikkövirkoihin asti. Korruptio on iskenyt Suomessa yläpäähän kuin latvaroso. Suoritusportaassa ja vielä keskiportaassa, käpytasolla puista puhuen, korruptio on yhtä yleistä kuin korroosio ihmisillä, sitä ei ole.
Paremmat virat valtiolla ja kunnissa ovatkin sitten lähes aina poliittisia virkanimityksiä. Ellei siellä ole korruptiota, ainakin kovia kytkyjä on.
Poliittisin perustein valittiin ihmisiä taannoin, ehkä nykyisinkin, sellaisiin yhteisen demokratiapuumme runko- ja juuritason tehtäviin kuin koulujen ja laitosten talkkarit, siivoojat ja erilaiset teknisen puolen duunarit. Näitä töitä on jo kauan ns. järkeistetty tai ainakin ulkoistettu ja armeijakunta kuntien omia työläisiä on "säästetty" ihan pihalle.
Maalaiskunnissa oli ennen jostain syystä paljon kepulaisia työmiehiä ja -naisia, kaupungeissa he tulivat pääosin vasemmalta. Kokoomuslaisethan eivät yleensä sotkeudu sellaiseen, missä tarvitaan moppia tai rukkasia. Voisi jopa kuvitella, että valtion ja kuntien omien tehtävien ulkoistaminen vähentää poliittista kähmyilyä, ellei sitten samalla synny paljon uusia pikkuruisia nova-viritelmiä.

Tampereella

Tampereella oli kokoomuksella 1940-luvulla siivoojankin virkoja ja Jalasjärvellä vielä kait 2000-luvullakin.

1980-luvulla ei

Jos lakia on rikottu, niin poliisi tutkii..

Samalla kun selvitetään nova-groupin ja säätiöiden rahankäytön laillisuus tulisi selvittää myös AY-johtajien tekemä jäsenmaksujen kavallus. Ei suinkaan ole tarkoitus että ammattiliitot keräävät veroista vapautettuja jäsenmaksuja poliitikkojen vaalitueksi.

AY-liikkeen osalta kysymyksessä on myös moraalinen ongelma. Tälläkin hetkellä työttömyyskorvausten käsittelyssä on monien kuukausien jonot. Huolimatta siitä että työntekijät ovat maksaneet täysimääräisesti työttömyysturvastaan. Poliitikoille menneillä rahoilla olisi voinut palkata lisää väkeä käsittelemään tukihakemuksia.

Eri rahoja

Ay-rahat ovat eri rahoja kuin työttömyyskassarahat. Kassat toimivat itsenäisesti eikä niiden rahoja saa sekoittaa ay-toimintaan. Kassan osuus maksetusta ansiosidonnaisesta on silti vain murto-osa. Työnantajat rahoittavat pääosan korvauksista.

Yli miljoona suomalaista maksaa SDP:lle pakkotukea

SAK on jakanut vaalitukea demareille vuosikymmeniä miljoonia vuosittain. Nämä rahat on koottu työntekijöiden ay-maksuista. Minä en ainakaan olisi halunnut, että joudun pakolla rahoittamaan minkään puolueen vaalikassaa. Miksi palkansaajat eivät pidä tästä meteliä vai eivätkö he tiedä asiasta? Pitsisukka Urpilainen on perustellut SAK:n demareille antamaa miljoonavaalitukea sillä, että ainahan se näin ollut, eihän se ole mikään uusi asia. Aika kehno peruste. Demareille annettujen vaalitukimiljoonien sijaan SAK:n jäsenjärjestöt voisivat käyttää kyseiset miljoonat esim. työttömyyskassatoimintojensa kohentamiseen niin, että työttömän ei tarvitsisi odotella nälissään korvaushakemuksensa käsittelyä viikkotolkulla.

SAK:n vaalitukimiljoonat ovat siis itsestäänselvyys, mutta muut puolueet eivät saisi vaalitukea ottaa mistään päin.

SAK:ssa on jäsenenä yli miljoona jäsenmaksuja maksavaa työntekijää, jotka kaikki pakkorahoittavat demarien ja muun vasemmiston vaalikassaa. Näin on ollut jo vuosikymmeniä. Liittojen jäsenmaksut olisivat alhaisempia, jos ei tarvitsisi maksaa pitsisukka Urpilaiselle vaalitukirahaa.

Liitosta voi erota ja liittyä pelkkään työttömyyskassaan, tulee paljon halvemmaksi ja työttömyysturva on samanlainen kuin liittoon kuuluvalla.

Jutta kuumana, Matti

Jutta kuumana, Matti ylimielisenä, Jyrki lipsautti taas valheen Novasta ja Stubido toivoo ettei kukaan huomaisi hänen tunkiotaan.

Kuka auttaisi Suomea ?

neljäs valtiomahti

"Ihan perusasia Jutta: Suomessa syytettykin on syytön, kunnes hänet tuomitaan."

Väärin. Suomessa on siirrytty viimevuosina ihan uuteen oikeuskäytäntöön. Tuomiovalta on annettu (myös) medialle.
Näissä tapauksissa tutkija, syyttäjä ja tuomari on sama. Tuomio pannaan toimeen välittömästi ja siitä ei ole valitusoikeutta.

Vallan vahtikoira on muuttunut ulkoparlamenttaariseksi vallankäyttäjäksi. Sillä vaan ei ole selviä sääntöjä eikä rajoja. Eikä sitä kukaan valvo. Väliä ei ole edes sillä onko kysymys selkeästä rikoksesta vaan huudetaanko moraalin
tai yleisen mielipiteen varjolla. Mikä sitten on moraalisesti oikein tai mikä on yleinen mielipide, on täysin tapauskohtaista.

Näitä tapauksia on viime vuosina ollut monia, eivätkä kaikki suinkaan ole olleet poliitikkoja tai virkamiehiä.

Pitäkää varanne. Tämänkään tien päässä ei ole kovin "mukava" yhteiskunta.

Vaalirahat ja hermoilu !

"Iskekää faktat pöytään"! Kepuhan on jo varmasti lähestulkoon niin tehnyt"?

Mutta SDP-Jutta Urpilaisen viestit puhenvuoroissaan hyvin stressaanutuneena osoittavat totuuden-SAK ja moni muu taho
on varmasti ollut asialla-kun vaikkapa Rva tasavallan presidentti sai tuki-rahaa ja paljon.

Kuinka on SDP:n laita-taitaa olla niin että ent.ulkoministeri Ilkka Kanerva on pikkutekijä näissä
asioissa-ja tuntien hieman misetä-eihän hän pienistä "hätkähdä"!

Kokoomuksen osalta peli on "selvä-ja Kanervalla ei olisi ollut lähteä palauttelemaan kaveripiirin rahoja"!

Työ eduskunnassa jatkuu normaalisti ensi keskiviikon jälkeenkin!

Urpilainen viilenee kyllä

Tämän illan uutiset siitä, että Urpilainen on Kokkolan kaupunginvaltuuston varapuheenjohtajana vuonna 2007 "onnistunut" myymään vaalitaulujaan Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymälle, Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoululle ja Kokkolan kaupungille, tulevat muuttamaan hänen epärehellistä toimintaansa vaalitukiasiassa. Jos tällä ihmisellä on vähääkään rehellisyyttä ja häveliäisyyttä jäljellä, hän lopettaa bluffaamisensa tähän. Urpilaisen
"kylki on yhtä mustunut" kuin kenen tahansa muun tähän juttuun sotkeentuneen. On uskomatonta, ettei Urpilainen ole kertonut tähän mennessä mitään siitä, että hän on asemaansa hyväksi käyttäen pakottanut nämä organisaatiot luovuttamaan verorahoja henkilökohtaiiseen vaalikampanjaansa. Vaatimukset vaalirahoituksen perusteellisesta tutkimisesta ovat hänen esittämänään vain harhaanjohtamista ja huomion kääntämistä hänen omista toimistaan muualle.

Urpilainen kuumeni Vanhaselle

Otsikko uusiksi!

Masa on naisten mies

Lemmen liekki lämmittää.

 
 
ILMOITUS

Yritysblogit

Sami Järvinen
Sami Järvinen, Navi Group
 
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola, Omistajayrittäjä.fi
 
 
 

Tilaa US-uutiskirje

Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.

 

Luetuimmat

 
 
 
 
 

Kysely