Uusi Suomi / Kotimaa Torstai 9.2.12 Aseta US kotisivuksi

”Puoluerahoitus ei ole spitaalista”

”Puoluerahoitus ei ole spitaalista”
Julkaistu: 26.9.2009 17:47
Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
Kuva
Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) painotti, että hän ei osallistunut Nuorisosäätiön vaalitukien rahanjakoon liittyneeseen päätöksentekoon silloin, kun oli säätiön puheenjohtajana.
Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) painotti, että hän ei osallistunut Nuorisosäätiön vaalitukien rahanjakoon liittyneeseen päätöksentekoon silloin, kun oli säätiön puheenjohtajana.

Faktakulma

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) totesi lauantaina, että hän ei ole sanonut, että hän ei aikoisi erota. Näin hän ei myöskään ole sanonut, eikä niin ole uutisoitu.

STT kertoi torstaina 24.9. kello 18.25 ja 18.37, ettei Vanhanen aio erota. Jutuissa ei sanottu Vanhasen sanoneen, että hän ei aio erota, koska hän ei niin sanonut.

Sen sijaan kerrottiin, että hän jättää asian eduskunnan ratkaistavaksi.

Lähde: STT

Yhdysvalloista Suomeen palannut pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) ei vastannut suoraan kysymykseen, aikooko hän erota vaalirahoituskohun vuoksi.

Vanhanen sanoi häntä haastatelleille toimittajille lentokentällä, ettei ole ylimielisesti sanonut, ettei aio erota.

Kysymyksiin erikoisella tavalla köntässä vastannut Vanhanen totesi, että hänen luottamuksensa tulee käsittelyyn keskiviikkona hallituksen vaalirahatiedonannon yhteydessä.

 -En ole tehnyt itseäni koskevia päätöksiä vaalituesta nuorisosäätiössä, Vanhanen sanoi.

Hän muistutti, että aikaisemmin yksittäisiä rahoittajia ei ole ilmoitettu.

Nyt ihmiset miettivät syntyykö sidonnaisuuksia. Uudet pelisäännöt ovat tekeillä. Vänhasen mielestä ei voi olla niin, ettei puoluetyötä saisi rahoittaa.

Kaikki leimataan moraalittomaksi

Keskustelussa on Vanhasen mukaan ollut leimallista se, että jokainen esille noussut asia on todettu jollain tavalla moraalittomaksi, jolloin tämä ei enää kävisi rahoitustavaksi.

-Puolueiden rahoitus ei ole spitaalista toimintaa, Vanhanen täsmensi.

Vanhanen pitää ongelmallisena, jos vaalirahoitusta jakaneista säätiöistä löytyy laittomuuksia. Hän kertoi jäävänneensä itsensä Nuorisosäätiön tukien rahanjaon yhteydessä.

-En ole itse myöntänyt itselleni tukia Nuorisosäätiön kautta. RAY:n avustuksia ei voi käyttää puolueiden tukemiseen, Vanhanen sanoi.

Vanhanen ei kommentoinut oikeuskansleri Jaakko Jonkan eilen Ylen tv-uutisissa esittämää jyrkkää kannanottoa. Jonkka arveli perjantaina, ettei vaalirahoitusta koskevan kiistelyn aiheuttamassa tunnelissa näy valoa vaan korkeintaan vastaan tulevan pikajunan valot.

Vanhanen kertoi keskustelleensa esteellisyydestään oikeuskanslerin kanssa aiemmin ja aikovansa vastata tarkemmin jääviyttään koskeviin kysymyksiin huomenna pääministerin haastattelutunnilla.

 
Jarmo Koponen
Jarmo Koponen
 

Tähän uutiseen liittyvät asiasanat

Henkilöt: Matti Vanhanen
 
 
 
 

Spitaalistako?

Kyllä! Kaikki mikä liittyy politiikkaan on spitaalista,varsinkin nämä "suoraselkäiset" yhteisten asioiden puolesta työskentelevät p*****set!!

Puoluejäsenyys ja vaalit voisi yhdistää

Vaalirahoituksen tarve vähenee huomattavasti, jos siirrytään puolueiden valitsemaan pitkään listaan. Äänestäjat valitsisivat vain puolueen ja puolueitten jäsenet asettaisivat ehdokkaat ennakolta paremmuusjärjestykseen.
Nykyaikaisempi vaihtoehto olisi kansalaisten YHTEISKUNNALLINEN KÄYTTÖLIITTYMÄ, eli pakollinen puoluejäsenyys jossakin rekisteröidyssä puolueessa. Maksu olisi tavallaan puolueveron luontoinen. Ideani on, että maksu olisi "on line", eli päiväkohtainen. Hinta tällä hetkellä voisi olla esim. 0,20€ per vuorokausi eli 73€ kansalaista kohden vuodessa. Maksu perittäisiin verojen yhteydessä tai vähennettäisiin tulonsiirroista, esim. eläkkeistä.
Tähän syysteemiin olisi sidottu myös äänestäminen. Eli Kansalainen voisi vaihtaa, milloin haluaisi kannattamaansa puoluetta tekemällä muutoksen liitymänsä osoitteeseen. Kansalaisten mielipiteen muutos olisi harkittua ja tulisi välittömästi esille. Mitään galluppeja ei tarvittaisi. Kerran neljässä vuodessa olisi "täsmäytyspäivä", jolloin eduskuntapaikat määräytyisivät.
Voin periä keksinnöstäni tekijänoikeuspalkkion, kun se otetaan käytöön.
terveisin Erkki Vainionpää

Mediamaksu, parlamentarismimaksu

Ehdotan, että jokaisen on maksettava parlamentarismimaksua eduskunnan elättämiseksi. Palkkiotoimikunta päättäköön yksinoikeudella menoista joka vuosi.

Pidä nykyinen työsi, jos voit

Pitkiä listoja haluavat vain puoluebyrokraatit.
Erillistä pakollista puoluemaksua ei halua kukaan.

Sana "spitaalinen" edistystä

Vanhaselta verrattuna aiempaan, ettei "keskeneräisistä" asioista puhuta. Spitaalinen, joka tuskin on Matin oma keksintö, ei ole juriidinen termi kuten "laiton" tai "rikollinen," joita nyt on paras välttää. Se myös vihjaa rahoituksen arvostelijoiden käyttäneen vastaavaa, kun Vanhanen itse sitä käyttää. Tämä on aivan hallituksen Urkin aikana jakamien "mediaan suhtautumisen" ohjeiden mukaista. Media tai haastatelija oli "syyllistettävä" siihen, mihin oli itse syyllistynyt. Eli kuten metodiikan tähti aikoinaan "vastasi" kysymykseen: "Sinähän se sanot!"

Sikamainen juttu

Kyllä pääministeri Luhtanen on pahasti spitaalin saastuttama.
Sairaus, johon ei auta edes SIKA rokotus!

Etelän media ei onnistunut kaatamaan Vanhasta

Etelän median kepuvastainen ajojahti näyttää päättyvän Vanhasen voittoon.

Mutta turha luulla, että etelän media pääsisi tästä ilman seuraamuksia. Keskustan kenttä suorastaan vaatii seuraamuksia Helsingin Sanomille ja YLElle.

Se on ainakin varmaa, että Junger lähtee YLEstä kuin leppäkeihäs.

Etelän media wtf?

Mitä hittoa? Etelän mediaa pitää rangaista siitä, että se on paljastanut kepun laittomuudet ja epärehellisyydet? Toivottavasti lasket leikkiä.

Etelän media hyökkäsi VAIN kepua vastaan

Etelän median lukijat ovat segmentoituneet (ja ilmeisesti dementoituneet) etelän median propagandassa kovin kepuvastaisiksi.

Vaalirahakähmintää ovat harjoittaneet suuremmassa määrin muut puolueet, lähinnä vasemmisto, mutta koska lukijakunta on vähemmän kepulaista - yritetään luoda viholliskuva kepusta.

Esimerkiksi Niinistö on saanut paljon suurempia summia.

Surkeaa.

Onneksi Vanhanen selätti Etelän median. Kyllä tästä yksipuolisuudesta on seuraamukset paikallaan etelän medialle.

Esim. Myös MTV3:n mainoslaskutus vaalien ajalta saatetaan käydä läpi viranomaisten toimesta.

Nythän puolueiden

Nythän puolueiden kannattajat ovat pitkälti säilötyt yhdistyksiin, säätiöihin, järjestöhin joille ohjaillaan varoja "oikeaoppisiin" puuhasteluihin. Sen sijaan ns normaalista työstä palkkansa saavien asema kurjistuu entisestään mm liian kiireen työtahdin takia.

Ei muuten Vieras (kirjautumaton) laskenut leikkiä

"että se on paljastanut kepun laittomuudet ja epärehellisyydet?"

Vieras (kirjautumaton) kirjoittaa juuri siitä asiasta, kuinka vain yhtä tahoa, se on (yllätys yllätys) kepu, on rieputeltu julkisuudessa asiasta, joka ei ole laiton, väärä tai epärehellinen.

Vaalien rahoittaminen on täysin laillista, rehellistä ja hyväksyttävää toimintaa Suomessa. Vain änkyrätaistolaiset voi tuosta asiasta olla eri mieltä. Tai muut sellaiset ihmiset, joilla on vakavia puutteita tiedoista siitä, kuinka yhteiskunta toimii.

Koko asian synkin puoli on siinä, että tällainen myllytys on aivan omiaan kasvattamaan nimenomaan kepun äänipottia seuraavissa vaaleissa.

uskomaton

tosiasioiden kieltoautomaatti

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

vanhaskikkailua

" Keskustelussa on Vanhasen mukaan ollut leimallista se, että jokainen esille noussut asia on todettu jollain tavalla moraalittomaksi, jolloin tämä ei enää kävisi rahoitustavaksi."

Heh - tämä on Vanhasen tapa sanoa että kaikki puolue- ja ehdokasrahoitus on moraalista.

Vanhasen etiikka = hyvät selitykset.

Tapa jolla rikolliset yrittävät säännönmukaisesti selvitä pälkähästä = hyvät selitykset.

Vanhasen etiikan mukaan parhaiten laki toteutuu kun toteutuu - hyvät selitykset.

Bad luck - Vanhanen ei kelpaa enää kansalaisille ja on alkanut tulla kaikin tavoin hyvin vastenmieliseksi poliitikoksi.

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

Olisi toivottavaa ettei aina kun p***amediassa myllätään

Niin joku joutuu eroamaan, se antaa Medialle lisää valtaa, sen uutisointitehtävän sijaan. Median pitää olla palvelija, tosin riippumaton, eikä niinkuin tulipunainen YLE, joka on täynnä työväenretoriikkaa ja muuta p****njauhantaa, joka on täysin SDP:n hyväksi suunnattua propagandaa.

Julkiset tai niihin rinnastettavat, verovaroja ja "yleishyödyllisten" yhdistysten varojen hyödyntäminen kielletyksi. Tukea ei myöskään saa kierrättää eli se pitää tulla suoraan antajalta saajalle. Eli rahojen siirrot tai taulukaupat a'la mielisairas Urpilainen, ei enää käy. Eli yhdistykset ja AY-liike ei saa enää ikinä tukea vaaleja tai mitään siihen liittyvää toimintaa. Myös AY-maksujen verovähennysoikeus pois.

Olen melkolailla samaa

Olen melkolailla samaa mieltä Ylen suuntaumisesta poliittisesti ja muutenkin suomalaisen median ammattitaidottomuudesta. Täyttä pelleilyä. Täältä sen sijaan saa jopa uutisia - aika usein.

Sen sijaan en ymmärrä mitä varten yhditykset pitää ottaa pois kuviosta. Samanlaisia luonnollisten henkilöiden jatkeita ne on kuin esim. yritykset. Yhdistyksen tai yrityksen kautta toimiminen on yksittäisille ihmisille ja ryhmille paljon kätevämpää, turvallisempaa ja tehokkaampaa kuin jos vaalirahat kierrätettäisiin yhdistksen pj:n kautta.

Ja kyllä AY-liikkeeltä tulee ottaa pois ensitilassa tämä verotusoikeus. Jos AY-jäsenmaksun voi vähentää valtion verotuksessa, tarkoittaa se sitä, että vain tyhmä ei kuuluisi ammattiliittoon. Eli se on järjen sanelema pakko. Siis vero.

alkaisiko olla aiheellista kuulla asiantuntijoita siitä

onko Vanhasen käsitys moraalista ja etiikasta normaalista poikkeavalla tavalla häiriintynyt

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

Kävi miten kävi.

Entäs sitten? Vanhanen ehkä kaatuu, mutta homma jatkuu... Eikä loppua näy.

Domanjana

"...Niin joku joutuu eroamaan, se antaa Medialle lisää valtaa, sen uutisointitehtävän sijaan. Median pitää olla palvelija.."

Olet tulkinnut asian väärinpäin....jos joku joutuu eroamaan siksi, että media on paljastanut hänen toimineen lainvastaisesti tai moraalittomasti niin ei se ole median vaan tämän henkilön ikioma syy. Media toteuttaa silloin omaa yhteiskunnallista rooliaan. Se palvelee silloin demokratiaa ja avoimuutta ja sitä kautta koko yhteiskuntaa.

"Audi-miehen" ero oli siis

"Audi-miehen" ero oli siis rationaalinen, yhteiskuntaa palveleva teko. Median rummutus on ainoastaan trendikästä eikä siinä ole mitään järkeä. Se on myyntipanos lehdiltä lehdille, koodi on tarkka kun Jehovantodistajien käännytysprosessissa.

Loistavaa Matti Vanhanen!

Katsokaa hyvät ihmiset sinisellä korostettua "erikoisella tavalla köntässä" -lausetta napauttamalla avautuva YLE:n lähes 10-minuuttinen videoklippi.

Vaikea kuvitella kuka muu suomalainen poliitikko selviäisi noin hyvin hermonsa halliten vastaavasta tilanteesta. Taitaa olla niin, että Vanhasen kaatajat saavat jälleen pettyä. Vanhanen on PALJON-PALJON kovempi luu kuin he ovat ikinä kuvitelleet.

Sodassakin kuulemma saattoi käydä niin että joku vaatimattomattomalta tuntunut mies nousi tosipaikan tullen sankariksi, ja ne suuriääniset kerskujaöykkärit muuttuivat hiiriksi.

Kauniistippa tekivät toimittajat tilaa poistuvalle Matti Vanhaselle kun hän oli sanonut sanottavansa ja lupasi jatkaa huomenissa pääministerin kyselytunnilla.

Hallittu esitys - Matti Vanhanen esiintyi kuten pääministerin pitääkin.

Kyvykäs esiintyminen kuuluu rikolliseen persoonaan

Monet kyselevät tekopyhästi mihin rikokseen Matti Vanhanen on syyllistynyt.

Kuten tiedämme kms rahat ja suuri osa muustakin vaalirahoituksesta ovat monilta osin kerätty laittomin keinoin tai ainakin keinoilla joiden laillisuus tulisi ehdottomasti rikostutkinnalla selvittää.

Tällä laittomasti kerätyllä vaalirahoituksella rahoitettiin muun muassa Matti Vanhasen ja kymmenen muun ministerin vaalikampanjoita.

Pääministeri on useaan otteeseen jäänyt julkisuudessa kiinni mitä ilmeisemmästä valehtelusta, jota Hän harjoittaa pysyäkseen vallassa.

Se rikos josta Matti Vanhasta henkilökohtaisesti epäilen on
laiton vallan anastaminen rikollisella menettelyllä.

Jälkikäteen rahojen takaisin palauttaminen ei poista millään muotoa varsinaisen rikoksen voimassa olemista ja se jatkuu niin kauan kuin Matti Vanhanen ja nykyinen hallitus sekä eduskunta istuu paikoillaan.

Esine tai asia joka on rikollisella menettelyllä saatettu laittomaan hallintaan kuuluu poliisin takavarikkoon kunnes rikostutkinta ja tuomiot ovat tehty.

Vanhanen pystyyn nostettu oksennus

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_c...

Siitä vähän vanhasen track-recordia. Jos noilla muistamatta jättämisillä ja valehteluilla ei saa kenkää niin ihmettelen mille banaanivaltiotasolle suomi on vajonnut.

vanhanen on älykäs mutta ei viisas

vaikka ihminen olisi kuinka älykäs niin se kääntyy viisautta vastaan sitä enemmän mitä enemmän älykkyys erkanee etiikasta

vanhanen on älykäs mutta ei viisas

Vanhasen älykkyydestä en ole varma..

mutta on hän ainakin kova valehtelemaan. Ei sovelias nykyiseen ammattiinsa.

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

Jonkan

tunnelissa vastaan tuleva pikajuna valoineen hurskastelun huippu:
http://helanes.blogit.uusisuomi.fi/2009/09/26/kans...

Toivomus

Ei tässä puoluediktatuurin ajassa auta muu kuin toivoa, että tulevassa luottamusäänestyksessä kansanedustajat osoittavat kintaalla puoluekurille ja tekevät itsenäisiä valintoja kansanvallan parhaaksi. Ovat nimittäin ensisijaisesti kansanedustajia, eivät puolueen sisärenkaan käskyläisiä. Tai ainakin pitäisi olla.

Pelkästään puolueiden etua ja valtapyrkimyksiä ajava puoluevalta ei ole kansanvaltaista demokratiaa. Puolueiden jäsenkunta on yhtä laaja kuin aikoinaan ryssillä oli kommunistisessa puolueessaan eli murto-osa väestöstä.

Uudet vaalit

Olemme pääministerin panttivankeja! Kansalaiset ja suuri osa kansanedustajistakin haluaa uudet vaalit, mutta kun Mattia ei huvita. Sen verran kivaa on olo pääministerinä. Miten tämä maa on joutunut samaan sarjaan Afrikan ja Etelä-Amerikan outovaltioiden kanssa joissa yksi henkilö voi päättää kansan kohtaloista haluamallaan tavalla. Edes presidentillä ei ole asiaan mitään sanomista. Onko todellakin niin ettei kansalaisilla ole mitään roolia kun puolueet pelaavat omaa peliään?

kysyt

aivan oikein

Koetapas ensi kerralla,

Vieras (kirjautumaton) päättää ennen kirjoittamistasi, mitä mieltä itse olet!

Kirjoitat:
"Olemme pääministerin panttivankeja! Kansalaiset ja suuri osa kansanedustajistakin haluaa uudet vaalit, …"
ja edelleen
"Onko todellakin niin ettei kansalaisilla ole mitään roolia kun puolueet pelaavat omaa peliään?"

Miten päin se on: halutaanko niitä uusia vaaleja, vai ei? Väität että suuri osa kansanedustajista, ja kansalaiset haluavat uusia vaaleja. Jos näin sitten siis olisi, kuinka puolueet, joiden päättäjiin nimenomaan kuuluu mm. kansanedustajat, pelaavat omia pelejään?

Ja edelleen, saamme sinulta tietää, että olemme pääministerin panttivankeja! Voi ota ja jätä! Että ihan oikein niinkuin aikuisen oikeasti panttivankeja?!?!

Varmaankin on selvää, että edelliset vaalit hävinnyt oppositio toivoisi uusia vaaleja, varmaan osa heidän kansanedustajistaankin, muttei se toive voi (tai saa) olla mikään perusteltu syy vaalien uusintaan.

Jos ei laita nimesi kohtaan mitään

tulee siihen kirjoitukseen sitten nimimerkiksi:

Vieras(kirjautumaton)

Mutta poliitikot alkaa olla

Rikollisuutta, valehtelua ja kaikenlaista hämärämiesten hyysäystä. Me kansalaiset emme ole koskaan hyväksyneet tuollaista toimintaa toisiltamme saatika politikoiltamme. Eikö mistään löydy tahoa joka kykenisi hajottamaan eduskunnan? Uusiin vaaleihin ei yhdenkään itseään kunnoittavan puoluejohdon tule hyväksyä lahjuksia vastaanottaneita ehdokkaiksi.

Puoluerahoitus ei ole spitaalista

On ikävä katsella , miten lehti-ihmiset ja muu mediaväki hyökkäävät, kuin hyeenat Vanhasen kimppuun, heti kun hän astuu kotimaan kamaralle.
Toivoisin , että hän jaksaa tämän kaiken kestää. Olisikohan jossakin sellainen "kansanliike", joka pitäisi kohtuuttomuuksiin menevän mediaväenkin kurissa.
Emmehän hyväksy koulu- ja työpaikkakiusaamistakaan, kuinka tällaista sitten. En kaiken tämän hässäkänkään jälkeen usko, että meidän kansanedustajamme ovat roistoja ja omanedun tavoittelijoita.

nyt

me elämme aidossa pääministerin ja kahden korruptiovoimin valtansa saaneen puolueen diktatuurissa.

korruptio

Samaan korruptioon ovat menneet koko vasemmisto presidenttiä myöten.

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

Arvostan suuresti Matti

Arvostan suuresti Matti Vanhasen henkistä kanttia. Erinomainen kriisiajan pääministeri. Sellaista juuri tarvitsemme. Katainen on hyvä mies mutta luultavasti liian pehmeä nykyvaiheeseen.

puhu

kantista mutta älä henkisestä

Matti Vanhanen on eettisesti vinoutunut ja sellaisen suhteen ei voi puhua henkisestä paitsi sen puutteena

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

Pehmeä sika

Kataisen pehmeys ilmenee juuri siinä, ettei ota etäisyyttä spitaaliseen pääministeri Lahnaseen!

Katainen Vanhasen vierihoidossa

Kataisen paras ystävä ei ole Hanna-Leena Hemming tai Jan Vapaavuori, vaan Keskustan kannatuksen kutistumisella Kokoomuksen ja siis Kataisen hallituksessa pitävä Vanhanen.

no niin

vanhanen saa samoin kuin katainen yritysmaailman vihat niskaansa kun töpeksivät vanhan korruptiokulttuurin kanssa että se tuli nyt niin pintaan ettei se vanha kulttuuri enää sovikaan kansalaisille kuten ennen

heikosti pelatut oli vanhasen ja kataisen kortit

näppärä steppailu kompastui omiin jalkoihinsa

demarit tekisivät valtaisan kannatusnousun sen kautta että vaatisivat yritysmaailman ja ay-rahoituksen totaalikieltoa politiikalta ja puolueilta

se merkitsisi valtavaa kannatussiirtoa demareille

jussi vaarala,

uskomaton tosiasioiden kieltoautomaatti

Kieltokulttuuria

Jussi Vaarala on valmis kieltämään kaiken pahan sietämättä sitä ja opettelematta elämään inhottavien ihmisten vapauden kanssa.

Jos vaalikampanjat jätettäisiin rahoittamatta, kenellä olisi mahdollisuus tulla valituksi?

Käytännössä etujärjestöt ostaisivat tekstimainontajulkisuuden mediataloilta. Malli olisi siis se malli, jolla 1990-luvulla oligarkit ostivat tiedostusvälineet Venäjällä.

Jaa, tiedä hänestä,

mutta tämän JV:n toiminta, tuon nikin herjaava ja solvaava tyyli, ja agenda, alkaa tosiaan "keittämään yli".

"Jos vaalikampanjat jätettäisiin rahoittamatta, kenellä olisi mahdollisuus tulla valituksi?"

Minusta jotenkin tuntuu siltä, että Sanomakonsernin tukemat ehdokkaat, samoin kuin RKP:n ehdokkaat kaikki tyynni, kyllä saisivat mesensä äänestäjille läpi. Muilla olisi tietysti hankalampaa.

Arvokonservatiivina

Arvokonservatiivina otan postmodernin realistisesti tosiasiana, joka kuuluu tähän ajankohtaan ja hyväksyn sen. Jussi Vaarala on nyt vain ajan ilmiö, joka on ymmärtänyt ajan liberalistisen (ei välttämättä liberaalin) perusvireen paljon paremmin kuin Pekka Siikala, joka hänkin yrittää omalla tavallaan olla moderni, suvaitsevainen ja ymmärtäväinen.

Rahoitus ei ole mitenkään neutraali asia. Runsaalla rahoituksella myös keskisuuret yrittäjät voivat päästä EK:n ja SAK:n rahoituksen ohi eduskuntaan edistämään elinkeinovapautta ja vastustamaan Stockmannia, HOK-Elantoa, S-rymää ja Keskoa, joita itse asiassa Jan Vapaavuori ja Vihreä liitto tukevat kartellina.

Äärimmäisen niukalla vaalirahoituksella eivät eduskuntaan pääse kuin Alma Median, Sanoman ja Yleisradion valitsemat blondit, muutama entinen urheilija ja sitten muutama iltapäivälehtien kiinnostavaksi tekemä Lipponen tai Holkeri.

Keskiraskas vaalirahoitus on optimaalisin, mutta se edellyttää, että runsasta rahoitusta voidaan karsia.

Vaalikampanjan hinta ei koskaan saisi ylittää kansanedustajan neljännen vuoden nettopalkkaa.

väärin oikein aj oikein väärin nähty

Kiitti vaan Neva - kerrankin naseva yleiskuvaus.

Mutta oleellisessa menit pieleen.

Minä kun en nimenomaan halua että eduskunta olisi etujärjestöjen pääte joihin kuuluu niin kolmen suuren puolueen eturjärjestökorruptiokartelli kuin taustalla olevat rahoittajatkin.

Minä nimenomaan haluan että eduskunta on oikeasti sitoutumaton ja riippumaton aatteiden, arvojen ja periaatteiden kohtaamis- ja yhteensovittamispaikka.

Jos ajan ilmiönä haluat minua pitää niin pidä sitten sellaisena joka ei suostu minkään etupiirin etujenajopelleksi mukaanlukien surkeimmista surkeimmat tai rikkaimmisat rikkaimmat vaan asetun hakemaan aina sen riippumattoman vapaan näkökulman ja siinä näkökulmien yhteenspovittamisen.

Ja nyt on ollut pakko jahdata vanhasta kuten myös kataista koska ovat katalasti keittäneet korruptiorahoitetun diktatuurisopan. Mutta se ei ole itseisarvo vaan väline johon on nyt tartuttava koska se on asioiden paha este.

Ja jos jonkun ajan ilmiöksi tässä suomalaisessa poliittisessa todellisuudessa haluan sanoa niin se on tämä viisaus jossa on syvällisyyttä koko yhteiskuntaan vuorineuvoksia myöten:

KUN EI OIKEUDENMUKAISUUTTA VOIDA KOSKAAN SAAVUTTAA NIIN SAAVUTETTAKOON EDES KOHTUUS!

Palstan vallannut punikkilauma käy kuumana

Kovin kitkeriltä tuntuvat nyt kommentit kun pääministeri Vanhanen selvitti hienosti lentokentän mediamylläkän. Ei voi olla ihailematta Vanhasen hermoja. Siinä on loistava kriisiajan pääministeri joka tuskin sortuu muutaman itsestään liikaa luulevan nettikirjoittelijan kommentteihinkaan.

Go, Matti Go!

Vanhanen on nyt poliittinen ruumis

Rauha hänen muistolleen.

joo

ja muumiot täällä kannustaa poliittista ruumista

Kaikki muuttuu

Toimittaja Jenni Laurilan sukunimikin muuttui näköjään.

http://www.youtube.com/watch?v=1AJ1ZaGjtnk

Ilmankos Jenni on pitänytkin US:n seksipalstaa ja julkaissut vauvauutisia.

Herlin aiheutti kuulemma

Herlin aiheutti kuulemma pitkällemeneviä traumoja jälkikasvussaan ja lähiympäristössään käyttäytymisellään. Professori Tatu Vanhasen vaikutus lapsensa kehitykseen on varmaan ollut myös huomattava.

Jospa jonkun asian saavuttaminen on ollut mahdollista vain isän väittelyssä päihittämällä, tosiasioita hivenen muuntelemalla ja sopivasti unohtelemalla.

Hyvä väittelijä voi ajaa oikeassa olijatkin umpikujaan.

Vanhanen jatkaa

Ilman muuta, luottamus tulee. Hän myöskin vastasi kysymykseen, aiotteko erota sanomalla hallituksen ja pääministerin luottamus mitataan keskiviikkoisen tiedonannon jälkeen ja hän uskoo sekä pääministerin että hallituksen siinä pärjäävän. Siinähän se vastaus tuli.Dematitoimittajat eivät vain tapansa mukaan ymmärtäneet selvää lausetta.

Onko täällä muuten muita kommentoijia kuin Vaarala?

Lopettakaa tämä paskan jauhaminen

Älkäämme vain

Älkäämme vain hetkeksikään erehdy uskomaan että "kansa" olisi todella jotain vaatimassa. Rupusakki se on vain innostunut leukojaan loksuttamaan.

No

kerro, jussi vaarala, kerro!

Kerro JV miksi mielestäsi korruption puolustajilla nyt hätä?!

Ja kerro myös, missä se korruptio on?

emmä kuule ihan aikuisen oikeesti

jaksa kun sua just nyt tekee mieli kuulla kun olen latonut näkemyksiäni kommentti- ja blogikaupalla

niin että ei nyt oikein prinsessoinnit tässä-mulle-kaikki-heti nappaa

Vai että ei nyt oikein prinsessoinnit tässä-mulle-kaikki-heti

nappaa, arvon herkkäpipiäiselle kommentti- ja blogisfäärissä elävälle prinsessalle jussi vaaralalle.

Tähän meidän tavallisten maan matosten on sitten kai tyytyminen. No, eipä hätiä: tämähän pitäisi tarkoittaa sitä, ettei meidän enää tarvitse kärsiä tuon lajikumppanimme älynväläyksistä, vai kuinka? Riemun päivä!

Kerrassaan hienoa puoleltasi, jv. Säästät meidät enemmiltä kärsimyksiltä.

Mutta kyllä sitä kärsimystä on sitten tullutkin, joten päätöksesi on enemmän kuin toivottu.

miksi

sinä käyt niin kuumana

Voisitko kertoa siitä

Voisitko kertoa siitä lisää?

en

koska sinä käyt kuumana, en minä

"koska sinä käyt kuumana,

"koska sinä käyt kuumana, en minä"

en

koska sinä käyt kuumana, en minä

"koska sinä käyt kuumana,

"koska sinä käyt kuumana, en minä" x2

ok

antaa olla

Mä haluun mukaan

Enkö saisi osallistua kiistaanne?

Kertokaa vain, mistä tapellaan, niin osallistun heti.

Isoisäni isäkin oli 1800-luvulla silloin tällöin pohjalaiseen tapaan käräjillä kylätappeluihin osallistumisesta, vaikka oli talollinen.

Perinteethän tunnetusti velvoittavat, joten eiköhän poijat kaiveta puukoot tupesta ja kokeella, kuka täälon miäs!

Jussinkepuli, katastrofisi on tulossa

No ensi keskiviikkona. Huiski siihen saakka kovasti.

Tyhmä kysymys

Jos sitten muka puolueiden vaalirahoitus olisi jotenkin epäsopivaa, niin:

Miten puolueet sitten voisi käydä vaalikampanjaa?

niin

että lehdistötuen velvoittamana media antaa ilmaiseksi näkemystilaa, sitten a4 jakelua joka ei maksa paljon mitään ja sitten vaan puhetilaisuuksia, keskustelutilaisuuksia, kansan tapaamista - näkemykset esiin ja vuorovaikutukseen että kansa saa käsitystä että mitä ajattelee ja mikä on argumentointikyky yms - jos pannaan kadunkulmat täyteen pahvisauleja niin ne joka tavalla maistuu - pahvilta

No hyvä on,

jos sitten näin, niin millä perusteella tuota lehdistötukea sitten jaetaan?

vaikkapa juuri sillä perusteella

että demokratian oleelliselle asialle vaalien aikaan on median tarjoama kanava - ehdokkaiden taloudellisesta tilanteesta täysin riippumatta

oikeastaan pitäisi lehdistötuen sijaan ruveta käsittämään asia niin että saadakseen medialuvan - jos sellainen on, en tiedä - on valtion määräämää kohtuukorvausta vastaan velvollinen tuohon mitä sanoin

turha nimittäin median on inistä demokratian puhtaudesta mitään jos sen rahastaminen vaaleilla merkitsee sitä että media asettaa demokratian toteutumisen taloudellisen ehdon taakse omassa roolissaan - siis tavallaan korruptiota sekin

onkos tuota seikkaa kukaan koskaan esiin tuonutkaan

Nyt lehdistötuki jaetaan puolueiden eduskuntapaikkojen mukaan

Siksi Uutispäivä Demaria tuetaan valtavasti, vaikka sitä ei tilaa juuri kukaan.

Onko se mielestäsi järkevää?

Demari vs. KU

"Siksi Uutispäivä Demaria tuetaan valtavasti"

Entäs Kansan Uutiset?

Kansan Uutisten toimitus teki aikanaan Neukkulan kukistumisen jälkeen aivan hienoa ja upeaa lehteä. Se oli vasemmistolainen, tietysti, mutta tuon pakkopullan unohtaen se oli hieno lehti.

Demari ei koskaan pysty kehumaan itseään näillä argumenteilla.

Vertailu Demari vs. KU: Vähän samaa kuin Claes Anderssonia vertaisi Heinäluomaan. Pikku–Eero jää alakynteen…

Eikös tuo

tarkoittaisi sitä, ettää media on valtion kontrollissa?

Ja valtion kontrollissa oleminen tarkoittaa sitä, että on joko vallitsevan eliitin kontrollissa, ja/tai sitä että on vallitsevan virkamieskunnan kontrollissa?

Eritoten se tarkoittaa sitä, että minä en välttämättä pääsisi tänne suutani (oikeammin: näppistäni) aukomaan, etkä nimenomaan sinä, jv, pääsisi?

Eli miksi sinä kannatat järjestelmää, jossa nimenomaan et itse saisi sanoa/kirjoittaa mitään; tai ehkä saisit sanoa/kirjoittaa, mutta sanomisesi/kirjoittamisesi seuraus olisi luoti kalloon?

eipäs yleistetä

minä sanoin että medialle annettaisiin toimilupa sitä vastaan että se valtiolta saatua maksua vastaan takaa kaikille ehdokkaille kohtuutilan saada näkemyksensä esille.

Siis mitään muuta en ajatuksellani edellyttänyt valtion suuntaan. Ja vasta noin tehdessään medialla on kanttia räkyttää aidosti politiikan kytkennästä yhtään mihinkään kun se on itse luonut aidon perustan demokratialle olematta itse laittamatta rahaa demoksratian ytimen eli ehdokkaan näkemyksen saatavuuden eteen kansalaisille.

Jos mielikuvitus joillakin laukkaa tuosta ohi niin siitä vaan - muuta minä en sanonut

Toivottavasti minäkin saan

Jutta Urpilaiset ylläpitävät vain riitaa ja hymyä. Täydellinen koppava tyhmyys tiivistyy demareissa. Urpilaisesta en yhtään tykkää. Tommonen punahuuli petollinen akka.

Yritykset saavat minua tukea. Yritykset ylläpitävät Suomea. Voin antaa tilinumeron.

Demarit ovat vieneet minun rahani. Jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Suomen kansa köyhtyy. Demari on pöyhkeä pullea rikas varas.

Veronmaksaja

Paula Lehtomäkikään ei palauta konkurssipesälle killinkiäkään!

Paula Lehtomäki on uuden ajan keskustajohtaja, jolle 2010 riittää Keskustan puoluejohtajuus. Hän ei aio presidentiksi 2012, mutta on silti keskustalehdistö suosikkityttö, eräänlainen uuden ajan Eeva Kuuskoski-Vikatmaa.

Lehtomäki on miltei Tiuran kaltainen rahakuningatar. Hän sai 15 000 €.

Kyllä välillä mietin

Kyllä välillä mietin mitä tyyppejä oikein olette. Jos otsikkossa lukee "Vanhanen", tietää se monelle hyperventilaatiokohtausta ja sekunnissa sata kommenttia alle.

Hauskoja silti olette.

Ohtasuoni vaarassa

Tosi hauska lohkaisu tuo tiettyjen nimimerkkien hyperventilaatiovaara.

On tänäkin aamuna oltu TOSI puuhakkaita - eiköhän se Matti Vanhanen jo iltaan mennessä eroa!

Katsoin juuri

Katsoin juuri könttähaastattelun. Siinähän Vanhanen laittoi jauhot toimittajien suuhun. Ja tänään laittaa vielä luun kurkkuun radiotunnilla. Sitten saatte taas suut vaahdossa kommentoida.

onko minun näkemyksilleni vaaliraha-asiasta

jauhot suuhun laittajaa

ei - koska näkemykseni ovat lyömättömiä

ne edustavat aidon demokratian, aidon aitoon kilpailuun perustuvan markkinatalouden, aidon ay-toiminnan, aidon virkamiestoiminnan ja aidon oikeuslaitoksen perustaa

koettakaapa kumota demokratian kannalta mitä olen sanonut

ei pysty edes vanhanen

eikä yksikään toimittaja tai valtio-oppinut

ja se on hauskaa se

Kansa alkaa harveta spitaalisena

Nythän puolueiden kannattajat ovat pitkälti säilötyt yhdistyksiin, säätiöihin, järjestöhin joille ohjaillaan varoja "oikeaoppisiin" puuhasteluihin. Sen sijaan ns normaalista työstä palkkansa saavien asema kurjistuu entisestään mm liian kiireen työtahdin takia. Oli surkeaa katsella Hakaniemen torin laidalla Hgin Työttömien yhdistys ry (sos.dem.) rehvastelijoita, että Suomessa työ tehdään kaikkein tehokkaiten. Suomi onkin noussut EU n itsemurhatilastojen kärkeen. Siitä ja monesta muustakin seikasta voi päätellä, että kansalaisilla ei todellakaan mene hyvin. Yhdistysväki pelkästään taitaa riittää jo puolueiden äänestäjiksi, joten tavallisen kansalaisen aseman kohentaminen ei kiinnosta, heitä syrijitään kuin spitaalista konsanaan ja kaikessa.
Kukahan selvittäisi paljonko yhdistys, järjestö, säätiösektorilla on poliittisissa suojatyöpaikoissa ja paljonko he imuroivat valtion kassasta kaikkineen.

aivan

ja mikä on itse asiassa rahan aineeton tuotto mikä yhdistyksille ohjataan - olisiko se parempi vaikkapa ohjattuna koulujen luokkakoon reippaaseen pienentämiseen

Vanhanen vähättelee taas

Puoluerahoitus ei ole spitaalista, asumista edistävän säätiön rahojen ohjaaminen vaalimainontaan on spitaalista. Tätä Vanhanen ei tajua tai ei halua myöntää. Emme ole ansainneet näin huonoa ihmistä pääministeriksemme.

aivan

oikein

laitoin blogin haastaen kaikki väittelykisaan

http://ejv54.blogit.uusisuomi.fi/2009/09/27/vanhan...

Vanhanen pistää jauhot suuhun medialle - mutta ei pysty näkemyksilleni
27.9.2009 11.33 | jussi vaarala | Yleinen
onko näkemyksillen vaalirahoituksesta ja demokratiasta jauhot suuhun laittajaa

ei - koska näkemykseni ovat lyömättömiä

ne edustavat aidon demokratian, aidon aitoon kilpailuun perustuvan markkinatalouden, aidon ay-toiminnan, aidon virkamiestoiminnan ja aidon oikeuslaitoksen perustaa

koettakaapa kumota demokratian kannalta mitä olen sanonut

ei pysty edes vanhanen

eikä yksikään toimittaja tai valtio-oppinut

ja se on hauskaa se

koettakaa te

saatte kaivaa näkemyksiäni blogeistani - en ite viitti :)

eeettis-realistinen ajattelutapa on yksinkertaisesti LYÖMÄTÖN

jv ja demokratia

.. demokratia syntyy ja voi hyvin kun on tuollaisia ihmisiä jotka haluavat seisoa yksin ja oman totuutensa kanssa kasan päällä ?

Ai kun sitä giljotiinin

Ai kun sitä giljotiinin lonksutusta on niin kiva kuunnella -eikö niin jv.

no ei

ei mitään väkivaltaa eikä edes mielenosoituksia tarvita.

Asioiden muuttamiselle on sekä rauhanomaiset että diplomaattiset tiet.

Esittämäni näkemykset ovat niin vastaansanomattomia että vallassa olevien on niitä ennemmin tai myöhemmin pakko ottaa huomioon jonkun tahon suunnasta joka tapauksessa.

Eettis-realismin voima on lyömätön.

Suomella uusi itsenäisyyden etsintä edessä

UUSI ITSENÄISYYDEN ETSIMINEN SUOMELLA EDESSÄ

Suomi ei ole vain kolmen suuren puolueen poliittiseen etujärjestökartelliin alistettu ollut vaan sillä on ollut myös vuosikymmeniä hallituksessa istunut mahdollisesti jopa näkymättömänä puheenjohtajana toiminut rkp:n sihteerin rooli.

Kenen etua rkp ajaisi ja millä mandaatilla olisi aina hallitukseen päässyt vahtimaan suoraan päätöksenteon keskeiseen ytimeen omia etujaan. Veikkaan että vuorineuvokset asialla ja/tai ruotsalaiset talousmahdit. Jonka kokonaisuuden olemus suhteessa kolmen suuren puolueen keskenään kinaavaan etujärjestökartelliin on ollut sama kuin sedän joka sanoo "tapelkaa pojat - setä antaa karkkia". Ja sivussa täysin vallan roolista ja pellen roolissa on seisonut tavallinen suomalainen rivikansalainen.

Siksipä olemmekin tässä tilanteessa oikeasti Suomen uuden itsenäisyyden julistamisen edessä muistaen vielä senkin että niin atlantin takaa mm Vanhasen juoksupoikaroolilla ja myös idästä ollaan itsenäisyyttämme - tavallisen rivikansalaisen itsenäisyyttä - ronklittu mennen tullen.

Ei sitä tarvitsisi suvaita - aletaan itsenäisiksi ja tehdään se leikkaamalla ensin kaiken vaalirahoituksen kieltämisellä puolueiden etujärjestökartellin siivet. Sitten on vuorossa pääministerin eronpyyntö ja eduskunnan hajoittaminen.

Joka on erimieltä näistä näkemyksistä tai voi täydentää niin sanoo. Tämä on minun käsitykseni asioista tältä istumalta - joka näkemys voi tietenkin muuttuakin.

"Esittämäni näkemykset

"Esittämäni näkemykset ovat niin vastaansanomattomia..". Harvoin on vastaansanomattomiin näkemyksiin tullut noin paljon vastaväitteitä.

 
 
ILMOITUS

Yritysblogit

Sami Järvinen
Sami Järvinen, Navi Group
 
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola, Omistajayrittäjä.fi
 
 
 

Tilaa US-uutiskirje

Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.

 

Luetuimmat

 
 
 
 
 

Kysely