Faktakulma
Väyrysen vaalipiirit
Ulkomaankauppaministeri Paavo Väyrynen oli keskustan puheenjohtaja vuosina 1980–90. Hän toimi vuosina 1995–2007 EU-parlamentaarikkona.
Kansanedustajana Väyrynen on ollut vuosina 1970-1995 ja jälleen vuodesta 2007 lähtien. Hän pääsi eduskuntaan myös 1995 ja 1999, mutta ei ottanut paikkaa vastaan.
Lapin vaalipiiristä ponnistanut Väyrynen on päässyt eduskuntaan myös Uudenmaan vaalipiiristä vuosina 1991, 1995 sekä 1999. Vuonna 2007 Väyrynen palasi Lapin vaalipiiriin ja eduskuntaan.
Keskustan puheenjohtajaksi pyrkivä Paavo Väyrynen, 63, uskoo, että hän pystyisi puheenjohtajana hankkimaan uusia kannattajia niiden miljoonan uuden äänestäjän joukosta, "jotka ovat tulleet äänestysikään viimeisen 15 vuoden aikana". Uuden Suomen Helsingissä tekemän katugallupin perusteella kyseiseen haarukkaan osuvat nuoret aikuiset eivät ole aivan samaa mieltä.
Väyrysen ikää suurin osa haastatelluista ei suoranaisesti pitänyt puoluejohtajalle tai pääministerille liian korkeana, mutta ulkomaankauppaministeri koettiin ajatuksiltaan "vanhakantaiseksi" ja nykyaikaan liian "jäyhäksi".
-Eiköhän hänen aikansa ole jo mennyt, en osaa nähdä häntä nousemassa puolueen johtoon. Ei se ikää katso, vaan ajattelumallia - nykyisin pitää olla joustava ja sopeutuva, eikä hänellä taida olla sellaisia kykyjä, sanoo Katja Pitkämäki, 34.
-Itse kaipaisin nuorempaa puheenjohtajaa. En usko, että hän edustaisi nuorempien keskustalaisten näkemyksiä, toteaa 28-vuotias Mirjami, joka ei kuitenkaan pidä Väyrystä liian vanhana pääministeriksi.
-Iällä ei ole niin väliä, mutta henkilöä en äänestäisi, sanoo 26-vuotias helsinkiläismies.
35-vuotias Otto vertaa Väyrystä omaan lähes samanikäiseen äitiinsä, joka alkaa jo olla "kalkkeutumisiässä".
-Pääministerin pitäisi pystyä mukautumaan, ja yli 60-vuotias on kyllä jo aika urautunut, Otto pohtii.
Johtuneeko Väyrysen kokeneemman valtiomiehen arvovallasta, mutta harva haastateltava halusi esiintyä nimellään.
-Hän on hankala kaveri. Mukava, mutta kiero - poliitikon perikuva. En kyllä keksi, miksi häntä äänestäisin, kuvasi Otto mielikuvaansa poliitikkoveteraanista.
Keskustan kannatus on perinteisesti tullut ensisijaisesti pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, mutta Väyrynen muistutti tiedotustilaisuudessa päässeensä eduskuntaan myös Uudenmaan vaalipiiristä.
Kaikki helsinkiläiset nuoret aikuiset, joille Uusi Suomi Väyrysen kuvaa näytti, tunnistivat kokeneen poliitikon. Hänen etuinaan pidettiin kokemusta, jämäkkyyttä ja "aikaansaavuutta".
-Sellaiset nuoret, joilla on vahvat omat mielipiteet, voivat nähdä hänessä perinteisen vahvan johtajan, arvelee Katja Pitkämäki.
Puheenjohtajaehdokkuudesta kieltäytynyt ympäristöministeri Paula Lehtomäki ei STT:n mukaan halua tehdä keskustan johtokisasta ja puolueen uudistamisesta ikäkysymystä.
-Ei missään pidä olla kiveen hakattu, että meillä pitäisi välttämättä olla jonkun tietyn ikäinen puheenjohtaja, Lehtomäki sanoi STT:lle.
Ainakin Väyryseltä itseltään löytyi luottoa omaan vetovoimaansa nuorten keskuudessa.
-Moni on sellainen nuori, jotka sanoo että jo minun isoäitini sinua äänesti, Väyrynen sanoi tiedotustilaisuudessa ja lisäsi uskovansa nuorten luottavan isovanhempiensa arviointikykyyn.
Voisiko Väyrynen viedä keskustan vaalivoittoon eduskuntavaaleissa 2011? Vastaa täällä.
Faktakulma
Väyrysen vaalipiirit
Ulkomaankauppaministeri Paavo Väyrynen oli keskustan puheenjohtaja vuosina 1980–90. Hän toimi vuosina 1995–2007 EU-parlamentaarikkona.
Kansanedustajana Väyrynen on ollut vuosina 1970-1995 ja jälleen vuodesta 2007 lähtien. Hän pääsi eduskuntaan myös 1995 ja 1999, mutta ei ottanut paikkaa vastaan.
Lapin vaalipiiristä ponnistanut Väyrynen on päässyt eduskuntaan myös Uudenmaan vaalipiiristä vuosina 1991, 1995 sekä 1999. Vuonna 2007 Väyrynen palasi Lapin vaalipiiriin ja eduskuntaan.

Kommentit
Paavoko muka urautunut!
Kattia kanssa!
Eihän urautuminen ole iästä riippuvaista. Nuorethan urautuvat tosi herkästi.
Ikähän vain laajentaa sitä perspektiiviä. Nuoret eivät vain sitä vielä tiedä.
Suomi tarvitsee tosi pelimiehen. Onhan nuo euro-liipparit nähty: "mitä ne meistä tykkää Italiassa ja New Yorkissa", "onko tukka hyvin ja näkyykö känny": ei kuule pirunkaan väliä. Pää asia, että meillä on hyvä fiilis itellä!
Miljoona löytyy kyllä reservistä Paavon äänestäjiä, se on arveltu alakanttiinkin.
paavo näyttää teille närhenmunat!
Nuoret eivät äänestä
Eivätkä siten liene tärkeä kohderyhmä, edes katukyselyissä. Väyrysen nousun päättävät isot ikäluokat jotka ajattelevat kuten ovat ajatelleet noin viisikymmentä vuotta... Ihminenhän jonkin tutkailun mukaan muodostaa yhteiskunnallisen vakaumuksensa noin 15-vuotiaana ja säilyttää ajatuksensa läpi elämän.
Väyrynen todennäköisesti yrittää pelata niin että muut rupeavat jänistämään, keskustalla kun ei muutoinkaan ole väkeä valmiina raskaisiin töihin ja vastuuseen.
Hallitus varmaan menee uusiksi ennemmin tai myöhemmin, ehkä keskustakin ottaa "uudeksi" linjakseen ne entiset linjat.
Heh. Kun otsikko
Heh.
Kun otsikko oli:
"Väyrysen laskuoppi testissä"
ja jutussa kerrotaan:
"Keskustan puheenjohtajaksi pyrkivä Paavo Väyrynen, 63, uskoo, että hän pystyisi puheenjohtajana hankkimaan uusia kannattajia niiden miljoonan uuden äänestäjän joukosta, "jotka ovat tulleet äänestysikään viimeisen 15 vuoden aikana". Uuden Suomen Helsingissä tekemän katugallupin perusteella kyseiseen haarukkaan osuvat nuoret aikuiset eivät ole aivan samaa mieltä."
niin aika yllättävää oli löytää ensimmäisenä haastateltuna tällainen:
"-Eiköhän hänen aikansa ole jo mennyt, en osaa nähdä häntä nousemassa puolueen johtoon. Ei se ikää katso, vaan ajattelumallia - nykyisin pitää olla joustava ja sopeutuva, eikä hänellä taida olla sellaisia kykyjä, sanoo Katja Pitkämäki, 34."
Ei siinä muuten mitään olisi, mutta ainakaan minun oppimani laskuopin mukaan 34-vuotias ei ole tullut äänestysikään 15 vuoden sisällä.
Väyrysen uskomukset
Paavo Väyrynen on täysin hakoteillä. Eivät nuoret ryhdy äänestämään vanhoja kääpiä, joilla esim. fyysinen kunto saattaa pettää jo iänkin puolesta. 63v on valtion virkamiehen eläkeikä ja jos on tehnyt työelämässä työnsä kunnolla, niin silloin jokainen on varmasti valmis ja kypsä siirtymään eläkkeelle. Nähtävästi P.V. on työelämässä päässyt niin helpolla, että uskoo vielä jaksavansa. On muuten turha luulo, että vanhempikin polvi äänestäisi Väyrystä, koska kehityksen täytyy mennä eteenpäin eikä me eläkeläiset tai eläkeiässä olevat pysty enää viemään kehitystä eteenpäin tarkoituksenmukaisella tavalla. Se pitäisi Väyrysenkin tajuta ja uskoa. Väyrynen on tekemässä puolueelle väistämättömän vahingon.
Eläkeläisjuristi
Gallup
Naurettava kysely ,vähänkin ajatteleva lukija ymmärtää
että ,kysely Helsingin keskustassa on ;sanonko mistä
pes....Helsingin keskustassa kävelevä nuori on jo äidin
maidossaan imenyt ,aatteen että kepu on junttien puolue
jota "kauppaopiston"sivistynyt merkonomi ei voi äänestää.
Olisitte ottaneet mukaan esim Kuopion ,jyväskylän ,oulun
jne niin mielipiteet olisivat jakautuneet hieman toisin.
Puolueenkin olisi parasta keskittyä maakuntiin ja niiden
keskuksiin ,annetaan Helsinki vapaasti Demarien ja vihdeitten taistelukentäksi,otetaan ne äänet mitkä helposti
tulee.Höpötys siitä,että keskusta kuihtuu.Sekin on täytrtä
potaskaa,20 % kannatus on ihan hyvä nykypäivänä ,maailma
muuttuu ,tulee uusia ryhmiä jotka vuolevat vaikka pienenkin
siivun ,on poissa suurten puolueitten laarista.
Pelaaminen on loputtava
"Suomi tarvitsee tosi pelimiehen". Pelimiehet ei näytä korttejaan. Salailtu on jo riittämiin.
"Pelimies" ehkä väärä sana
"Erinomaisen tilannetajun omaava" voisi olla parempi ilmaus.
http://www.youtube.com/watch?v=b3N718iAiyo&feature=PlayList&p=F776AF6B48...
Väyrynen on pelimies
Väyrynen on pelimies avoimin kortein ja siksi ärsyttävä. Nuoremmat kuhisevat ja ovat lieroja julkisuudelta piilossa.
Valtakunnan nukkepolitiikkaan täytyy saada kokemusta EUsta. Aivan sama kuka siellä eduskunnassa suomentaa EUn päätöksiä.
http://www.ruutu.fi/video?vt=
http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=212012
Väyrysen loistava esiintyminen maria!-ohjelmassa:D
Toisaalta
Jos idän kauppa pitää saada toimimaan ja rajan takana on vanhakantaista niin silloin tarvitaan sellainen vanhakantainen pääministeri joka ymmärtää naapurin hirveää papereiden leimaamistarpeita. Nuori luottaa Stubb tyyppiseen vetäävään lenkki mieheen joka ei vielään ole hankkinut makkaroita vyötärölle iästä johtuen ja tarpeeksi leimoja passiin tai otsaan että maailma on erillainen kuin Nelosen Ylen ja Maikkarin uutiset. Pelkästään The Voicea katsomalla ei selvitetä sitä miten postikortti lähetetään Moskovasta Helsinkiin, me rakastamme musiikkia.! Se ei riitä Moskovalaisessa metrossa eikä edes New Yorkissa tai USA,n tullissa läpivalaisu ja housujen kaivelun luvatussa maassa.
Kysely tehtiin ihan väärässä paikassa
ja kysymykset olivat ihan vääriä ja US on vääristellyt niitä ja tehnyt ihan vääriä johtopäätöksiä...
US toimii Helsingissä
Uusi Suomi toimii Helsingissä. On ymmärrettävää, että Paavo Väyrysen asiaa tulee voimakas City-lehden näkökulma. Viime vuosina Paavo on ottanut rauhallisemmin, myös ministerinä, mutta joskus on ilmoittanut kantojaan esimerkiksi Alexander Stubbin toimintaan ja keskustaliberaaliin suuntaukseen Suomen Keskustassa.
Minusta olisi tietenkin hyvä, jos myös Uuden Suomen reunaehdot tiedostettaisiin.
Muistamme varmaan, että Kaarina Hazard ihmetteli, pitäisikö hänen tutustuakin Itä-Helsinkiin menemällä paikan päälle.
Näin ollen se, että Uusi Suomi kirjoittaa joistain helsinkiläismielipiteistä, ei pitäisi olla mitään uutta.
Katugallup
Kysykää onko Haloska kiva ja rentikäs? Sellainen jees
ei ikä haittaa, vaan ajatusmaailma
jos keskusta valitsee väyrysestä puheenjohtajan niin kyseessä ei ole uudistuminen vaan vanhentuminen. Väyrysen ajatusmaailma on niin vanhentunut, että ei taida olla enää tarvetta poliitikan huipulle. Ikä sinäänsä ei ole este vaan "mielen nuoruus" (eli väyrysen tapauksessa ajatusmaailma vanhuus)
Värynen oli aikansa politiikkojen Matti Nykänen
Väyrynen on kieron vanhan poliitikon perikuva. Takkia tarpeen mukaan kääntelevä ja mokiaan selittelevän ilmentymä.
Ja mitä nämä urbaani legendat ovat joita ei suostu selittelemään. Omia tekoja ja tapahtuneita mokia. Väyrynen oli aikansa politiikkojen Matti Nykänen, tuttu lööpeistä.
Taidat olla aika oikeassa
Taidat olla aika oikeassa Hymiö. Muistuttaisin kaikkia myös siitä pelistä, jonka hän järjesti palatessaan Brysselistä Suomen arkipolitiikkaan. Taisi olla mukana aika tavalla "ehtoja". Eli ellei ministerisalkku ole se, "en tule".
Taitaa olla aina oma etu päällimmäisenä.
Ai Taitaa
Paavohan ajattelee aina vain itseään eikä ketään muuta.
Muistaakos kukaan Paavon puhemarssia eduskunnassa tässä menneinä vuosina meinaan eräitä tunteja yhteen menoon.Vaikka ketään ei moinen kiinnostanut.Paavo on turhan höpisiä ja kaavoihin kangistunu todellinen JUNTTI ja JALASMÖKISSÄ PIEHTAROIJA.
Kannattaisi Paavon ajatella muitakin, ne tietää paremmin
Niin Paavoahan ei demokratia paljon kiinnosta vaan mieluummin vaikka yksin yrittää estää EU:hun liittymisen ja jarruttaa viimeiseen kuten tuossa maraton puheessaan.
Kun huomioi hänen näkemystensä paikkaansa pitämättömyyden, kuten väitöskirjansa ennusteen, että Neuvostoliitto porskuttaa ja voi hyvin, kannattaisi hänen huomioida muiden mielipiteet. Ne muut todennäköisesti tietävät nimittäin paremmin.
Tässä uudessa
tilanteessa, jossa suurin osa kansasta edelleen kokee, että vaaliraha- ja korruptiosotkut ovat laillisella tasolla jääneet käsittelemättä kunnolla, liian moni epäilee taas tämänkin Väyryskuvion takana piilenvän vain pelinpolitiikkaa.
Kukaan ei ole spekuloinut, että jos Väyrysestä nyt tehdään pääministeriä, niin kenestä tehdään ulkomaankauppa ja kehitysministeri?
Spekuloinnit ja koko politiikan kenttä pitäisi aina shakkilaudan nappuloiden vaihtaessa paikkaa olla kokonaisesti esillä.
Tämän mediankin hyörimän pelilaudan tuiskeeseen peittyy tälläkin hetkellä tärketä sisä- ja ulkopoliittisia päätöksiä. Virkamielillä on mitääntuottamaton työrauha.
Mistä lähin "stadin nuoret" ovat äänestäneet Keskustaa?
Käykö US seuraavaksi kysymässä Pohjanmaan maaseutupitäjissä, mitä mieltä siellä ollaan Vasemmistoliiton puheenjohtajasta?
vasemmistolla
Ei ole takinkääntäjien kuningasta, mitä siis pitäisi kysyä.?
Sama heppu kuin ennenkin, hyvässä ja pahassa
Ei Väykkä ole takkiaan pahemmin käännellyt. Pikemminkin Väyrynen on pysynyt samana, ja maailma muuttunut.
Vasemmisto ei muuta olekaan kuin takinkääntäjiä. Muussa tapauksessa he edelleen ajaisivat väkivaltaista vallankumousta ja proletariaatin diktatuuria Suomeen. Joko takinkääntäjiä, tai todellisuuden kiistäjiä a la Pohjois-Korea-fanit.
Politiikassa
Voittaja on se joka vaihtaa puhetta kesken lauseen ja lopettaa sen samaan asiaan kuin mihin oli päätymässä edellisessä puheessa mitä piti, tätä usein kutsutaan takin kääntämiseksi. Bush ei osannut tätä taitoa ja siksi häntä alettiin pitää tyhmänä vaikka ei ollut, Pohjois Korea on tämän taitaja syvästi. Mutta siitä ei pidä heitä moittia jos kerran moititaan herra Bush raukkaa jolla oli juna kiskot mitä takin kääntö taitoon tuli.
Jokainen artisti tänä päivänä koettaa mukauttaa lookkia aikaan sopivaksi ja useinmiten epäonnistuen, paavo setä se vain on tehnyt sitä jo pitkään ja sitä pidän jo taiteena.
Stadin nuoret
Tälle henkilölle joka keksi muuttaa maalaisliiton nimen kepuksi tulisi laitaa patsas eduskuntatalon eteen,suurin kusetus nuorille ihmisille jotka eivät tajua missä mennään. OLLAAN VAAN NIIN LIPERAALEJA.JA KAUPUNKILAISIA JA KANNATETAAN MAALAISIA JA MAKSETAAN TUKIAISIA1!
Johannes Virolainen 1965 muutti Keskustapuolueeksi
Johannes Virolainen 1965 => Maalaisliitosta Keskustapuolueeksi
Paavo Väyrynen 1988: Keskusta - Centern => Keskustapuolueesta Suomen Keskustaksi / Centern i Finland
Mediapeli siis alkoi jo
tuskimpa Väyrysestä kommentteja edes kysyttiin politiikkaan perehtyneilä nuorilta, vaan tehtiin taas GALLUP
Nuorelle (~35v ?)
Nuorelle (~35v ?) toimittajalle tyypillinen jutun aihe lähteä kiireesti kadulle kyselemään juuri siltä kohderyhmältä kommentteja, jonka Väyrynen itse nimesi olevan hänestä vähiten tietoinen Suomen politiikasta poissaolonsa takia (15v). Hyvin tavoitteellishakuinen mutta toki ymmärrettävä jutun juuri.
Sopii toistaa vastaava 'kalluppi' loppukeväästä, kun median ilotulituksen täyslaidalliset rummuttavat kynnenmustuaisen tasolle ulottuen kepun lähentyvästä valintakokouksesta. Ehkäpä silloin voisimme vertailla onko tietoisuus vähääkään lisääntynyt silloin framilla olevista pääministeri ehdokkaista, mm. Väyrysestä.
Tehkää galluppinne kepun äänestysalueella, höntit.
.
Urautuneet
Perusnuoret eivæt ole koskaan käyneet Moskovan Assan wc,ssä ja missä Saara on. heiltä voi puuttua se todellinen tietous mitä leimoja sinnekkin vaaditaan, ainakin valtaisa vessa hätä mitä oman tahtotilan saavuttamiseksi vaaditaan kun on juonut liikaa teetä Moskovan junassa.
Väyrysellä on parempi rakko kuin Stubilla, vaikka Stubb juoksee ja hölkkää ja sitä voi tarvita Moskovan isännän saunan lauteilla. Stubb on Kokoomuslainen ja syö vitamiineja kuten Omega3,sta joka ei auta 9 laijin Vodka ilallisilla ja tumman leivän aiheuttaman välittömän rakko laajennuksen hädässä. Sillä jos puhelin soi samaan aikaan ja tarvitaan päätöstä nyt ja silloin, toisen on juostava Brysseliin ja toiselle riittää kokemus juoksemiseta 20 vuotta takaperin. Vaikka Stubb ei tule nyt pääministeriksi koska on kokoomuksesta niin hänen on muistettava että maaliin on päästävä muutoikin kuin maratoonilla.
Kääntö takki
Auttaa myös asiaa ja luo legendan, Vulva deororantti olisi tuote jolla Stubb pääsisi kovaan sarjaan kerta heitolla.
Sekosikiöitä
Vanhakantainen ja jäykkä vai jämäkkä ja linjassaan pysyvä, takinkääntäjä vai joustava ? Toinen termi negatiivinen ja toinen positiivinen.
Taitaa olla niin, että tälle palstalle kirjoittelevat sekoilevat ei Paavo. Ryvettekö itse vanhoissa juoksuhaudoissa vai käännättekö takkia ?
Kyllä on köykäistä "journalismia"
Tällaiset jututhan saavat pohtimaan asioita Väyrysen kannalta. Ehkä hän ei olekaan niin väärässä mediakritiikissään.
Uusi Suomi Lahden puoluekokoukseen
Toivottavasti Uusi Suomi varaa junalipun Lahdeen Suomen Keskustan puoluekokoukseksi. Olisi nimittäin hyvä, jos olisi HS-STT:stä riippumatontakin uutisointia.
Saivat varmasti sellaisen
Saivat varmasti sellaisen tuloksen kyselyillään kuin oli tarkoituskin.
Aivan varmasti
Kyselyn tulos perustuu kyselijään eikä kysymykseen.
uskomatonta
miten tyhmänä ne pitää kansalaisia
eivätkä ole tasan mitään oppineet gallup-kritiikeistä
Gallupeista ja
niiden luottevavuudesta puhutaan aina kun joku on hävinnyt vaalit. Ennen sitä ei tarvitse kyseenalaistaa mitään, eikä voittajan. Väyrynen on yhden tyypin voittaja kaveri, jo ura kertoo sen oli sitten keskustalainen tai Väyryseläinen tai ei. Siihen ei moni politiikko pysty. Väyrysellä on kuitenkin venäjä tietoutta joka on häviävä luonnon vara Suomessa, luonnonvara jota ei pitäisi hävittää piti Venäjästä tai ei. Takinkääntö usein liittyy tähän samaan Venäjä prossesiin jota kansalle on turha selittää koska esille nousee kysymys karjalasta hukuttaen kaiken alleen, siis asia kysymykset Suomen ja venäjän välillä. Kauppaa ei pidä tuhota yhdellä kysymyksellä eikä suhteita vaikka närästäisi sitten miten paljon tahansa.
voisiko uusi suomi
kertoa minkälainen gallup oli rakenteeltaan jne
;)
Kissani kävi
Juuri tarpeilla ulkona kun yritin kysyä, Usarin linkki oli että Paavolla on ässä hihassa, eli jonkin sortin pokerinpeluusta on kysymys tai vastaa täältä linkki. Mitäpä sitä vastaamaan jos vastaus on jo saatu.? Odotamme pekkarisen hurjaa ulostuloa ja uutisia karpelasta.
Jaa kyselyn
Jaa kyselyn rakenneko?
Arvelisin, että valittu kategoriasta 7b:
Joko olette lakanneet hakkaamasta vaimoanne?
laita kruksi vaihtoehtoruutuun kyllä tai en.
..siltappa.. :)
Jatkoa työuralle
Kaikki tahot hallitusta myöten huutavat, että työuria on jatkettava, siitä huolimatta suurin osa päättäjistä ja johtajista karkaa eläkkeelle ennen aikoijaan.
Kukaan heistä ei tunnu jaksavan sinne 63:eenkaan saakka, saati sitten pidemmälle.
Paavo Väyrynen ei aio jäädä koskaan eläkkeelle. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset,että on meidän kaikkien etu, että Paavo valitaan korkeapalkkaiseen virkaan ja toimeen.
Mitä enemmän Paavo saa palkkaa ja mitä kauemmin hän sitä saa, sitä enemmän valtio saa verotuloja. Ja se on meidän kaikkien etu.
Kyllä kait tämän nyt tyhmäkin käsittää!!
Hyvä homma
kun Paavo päätti lähteä kisaan mukaan.
Vaikka keskustalainen en ole
Niin valitsisin pekkarisen tai Väyrysen, on vaikea kuvitella että meksiko ryntää hätiin jos venäjän naapuri Suomi uhkaa taitamattoman politiikan takia itseään ja on yhtä vaikea kuvitella Meksikossa että Suomi tulee hätiin jos super naapuri uhkaa meksikoa oman meksikon taitamattoman politiikan takia. Siksi näen mielummin Väyrysen tai pekkarisen kuin super Stubin vauhdissa.
Tai onko
Muita vaihtoehtoja olemassa.?
stubb pääministerinä
hirveä painajainen josta pääsisi pois pikaisella maastamuutolla
kuinka kukaan sellaista edes uskaltaisi kuvitella että stubb pääministerinä
siikalan pitäisi kirjoittaa fiktioblogi nimeltään stubb pääministerinä - ja mittailla sitten paljonko itärajalta on orimattilaan ja kuinka nopeasti hän ehtisi vaikkapa turun satamaan tai pitäisikö peräti tornioon täyttä ylinopeutta ajaen ja ehtiskö ajoissa rajan yli
PAAVO ON PARAS!!!!!
Uudelta Suomelta täydellisen ala-arvoinen gallup!
Nyt tarvitaan kokemusta!
Paavo Väyrynen on vastenmielinen
Paavo Väyrynen on enemmistölle suomalaisista vastenmielinen. Urho Kekkonen halusi vapauttaa Karjalan. Alkoholisti Ahti Karjalainen sai tukea Paavolta. Väyrynen sai sydäninfarktin. Pallolaajennus oli hyvä juttu. Infarktin taustalla on käytännössä aina pitkäaikainen sepelvaltimotauti. Viime vuosia ministerinäkin ollut, on täysin poissa olevana ollut politiikastamme. Suopo pitää hallussaan vaarallisten henkilöiden Stasilistaa.
Paavo Pääministeriksi.
Paavo on pesunkestävä poliitikko joka ei enään pienestä heilu, itse uskon hänen olevan Keskustalle paras vaihtoehto tarjolla olevista ehdokkaista.
Väyrynen
Paavo olisi paras puheenjohtaja keskustalle, mutta huono pääministeri Suomelle.
Hyvä puheenjohtaja Paavo olisi siksi, että hän profiloisi tasaharmaata politiikkaa ja ilmaisisi (ihme kyllä) selvästi, mitä asiaa ko. puolue on koko ajan ajanut - kaikki maaseudun puolesta pääkaupunkiseudun kustannuksella. Todelliset maalaiset äänestäjät palaisivat keskustan kannattajiksi ja mainospuheisiin hurahtaneet n. < 50v kaupunkilaiset pitäisivät itseään hulluina, koska ovat keskustaa joskus äänestäneet.
Pääministerinä hänen ainoa vahvuutensa olisi suhteiden ja kaupan kehittäminen Venäjän suuntaan. Kiero kieron tuntee. Mitään muuta hyvää hänestä mahdollisena pääministerinä ei voi sanoa.
PAAVO ON PARAS !!!
Kokemusta kehiin!
Gallup/artikkeli ala-arvoinen!
Taso laskussa!
Tällä menolla tästä julkaisusta on tulossa verkon versio 7-päivää lehdestä, ollaanko sanomassa hyvästi?
Merkillinen väite:
Miten niin TULOSSA? Eikö tämä ole jo hyvän aikaa sillä tasolla ollutkin?
kyllä tämä
ns kallubbi oli kyllä luokkaa totaalisia pohjanoteerauksia suomalaisessa mediassa
Paavolla jo Jutan kanssa kassakaappisopimus?
Kokoomuksen vaalivoitto tulevissa vaaleissa näyttää niin selvältä ja molemmat ovat saaneet Kokoomukselta loskaa kenttätasolla silmille.
SDP:n tehdastyöväestö on menettänyt työväestöstatuksensa edustajuuden ja Kokoomus on ajanut tehtaat alas.
Keskustan kannattajat kärsivät Kokoomuksen Helsinki-keskeisyydestä.
Olisiko Paavo tehnyt Jutan kanssa kassakaappisopimuksen, missä Keskusta ja SDP runttaa enemmistöhallituksesta ohi Kokoomusen ja kuittaa Kataiselle makeimman kepulauseen ikinä: "Mitä työ meinasitte tehä sillä vaalivoitollanne?"
Vaikka Kokoomus saisi, esim. 60 paikkaa niin eduskunnassa on silti 140 paikkaa joiden keskuudesta voidaan muodostaa enenmmistöhallitus vaikka SDP tai Keskusta kärsikin pienen vaalitappion.
Esimerkiksi:
Keskusta 43 paikkaa
SDP 40 paikkaa
vihr 10
RKP 5
kristilliset 4
Pers. 4 tai vas. 4
Paavon aika
Paavon ulkoministeri kaudella vienti veti ja rahat tuli Suomeen. Nyt taas mm Halonen on junaillut rahanviennin ulkomailla mm Venäjälle "suomensukuisille", Afrikkaan jne.
Taivas tietää vaikka rahat menisivät aseisiin. Nyt on nostettava Paavon taidon kunniaan. Paavo ei kuulu myöskään
Vapaamuurariverkostoon, joka mm porskuttaa monen kokoomuslaisen ohjastajana.
Taantuma
Jos Väyrynen niin nykymeno jatkuisi ja taantuma syvenisi.
Puolue menettäisi nuoret.
Pistänpä Suomeen muuttosuunnitelmat taas jäihin
"Moni on sellainen nuori, jotka sanoo että jo minun isoäitini sinua äänesti, Väyrynen sanoi tiedotustilaisuudessa ja lisäsi uskovansa nuorten luottavan isovanhempiensa arviointikykyyn." On kyllä sellainen kommentti, joka kertoo kaiken tarpeellisen tämän miehen kyvyistä johtaa tulevaisuuden Suomea.
Kysynpä vaan, että mitä visioita tulevaisuudesta on annettava miehella joka on pystynyt julistamaan Neuvostoliiton ikuiseksi vain kaksi vuotta ennen sen kaatumista ?
Tai entäs sitten linjassa pysymisesta; Jätti Suomen EU-jäsenyys hakemuksen ulkoministerina ja seuraavana vuonna oli vastustamassa sitä. Onko tämä sitä linjassa pysymistä? Vahvaa ja vankkaa johtajuutta politiikassa?
Keskustan pj-vaali todella paljastaa Suomen politiikan tilan. Mahdollisia ehdokkaita kun on Väyrynen, jolla on takaan monta skandaalia, esim. päivärahojen nosto eduskunnasta merkkaamalla osoitteekseen jonkun kahden neliön mökin keskellä ei mitään vaikka asui Helsingissä,Anneli Jäätteenmäkin ex-pääministeri, joka joutui eroamaan väärinkäytösten takia. Mitä tämä kertoo Suomen tilasta? Luulen, että joudun harkitsemaan uudelleen että muutanko sittenkään takaisin Suomeen.
dinosaurustoimittajat
Nykysuomen toimittajat häpäisevät uutistoimittamisen arvot. Toimittajakouluissa nämä arvot opetetaan varmasti, mutta työelämässä ne unohdetaan totaalisesti. Nykytiedottaminen muistuttaa totalitääristä propagandaa.
Nytkin meneillään oleva uutisointi Väyrysen ehdokkuudesta on esimerkki nykymedian luokattomasta tasosta. Jotenkin vielä ymmärtäisi tällaisen jos olisi kyse ainoastaan dinosaurustoimittajista, demarimafian asennevageista,kuten Laitinen yms. Sitä ei todellakaan voi tajuta, että nuoretkin, kuten tämä Ovaskainen, kirjoittaa samanalaista p***aa. Uutiset, kommentit, blogit, mitut ja mutut sekoittuvat herttaisessa sekamelskassa keskenään. Herttaista vain siinä tapauksessa, että kyseessä olisi yläkoululaisen aine, mutta kun ei ole.
Osasyynä heikkoon tasoon löytyy varmaankin median monopolisoitumisesta ja politisoitumisesta. Lainaus Saarikoskelta:" Uusi kurssi jatkaa vanhoja perinteitä, mutta monimediataidot korostuvat entistä enemmän, sillä kurssin taustalla ovat Sanoman lehtien ohella myös WSOY ja Nelonen." Kyse on Hesarin toimittajakoulun mainostamisesta. Oman naulansa tasapuolisen tiedottamisen arkkuun on myös naulannut Tampereen sosialistinen Tiedotusopin laitos.
Eilisiltana TV "uutisoi" Väyrysen ehdokkuutta navettaympäristössä. Timo Haapala (muistanko nimen oikein ?) keskittyi "poliittisessa" analyysissään Väyrysen lentoemäntä jne. juttuihin "uutislähtyksessä". Mitkä adjektiivit sopisivat tällaiseen "uutisointiin" paremmin kuin, luokaton, puolueellinen, asenteellinen, ammattitaidoton, propagandistinen, halpamainen, pikkusieluinen, törkeä, kostonhimoinen jne?
Kysytkö , että mitä vikaa on kuvata kepun (Keskustan) Väyrystä navettaympäristössä. Menisitkö tekemään juttua demareista konepajalle, Metallityöväenliiton edustustiloihin tai paperitehtaiden istumalakkoihin? Tai kokoomuksesta sijoittajayhtiöiden luksuskelomökkeihin tai veroparatiisien kasinoille ? Tai vihreistä, Greenpeacen iskujen tuhokuvat taustalla ? Et. Teetkö sen sijaan "kattavan gallupin" Väyrysen kannatuksesta kysymällä sitä hesalaisilta keski-ikäisiltä? Ja "uutisoimalla", että Väyrynen on taas väärässä.
Nuoret toimittajat ovat tietenkin työantajiensa talutusnuorassa, sillä työpaikat ovat lujan takana. Sikäli ymmärrettävää, mutta mikä on itsekunnioituksen ja ammattietiikan tila ?
Keskustamyönteisyys ei onnistu Suomessa enää kuin miljonäärille
Uudesta Suomesta huomaa, ettei keskustaneutraali tai keskustamyönteinen uskalla olla kuin kustantaja Niklas Herlin, jonka ei tarvitse hakea seuraavaa työpaikkaansa makkaraniskaiselta sosialidemokraatilta tai NATO-kokoomuslaiselta maratoonarilta.
Minusta ei pitäisi tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä toimittajien omista preferensseistä sen perusteella, minkä luulevat miellyttävän lukijoita ja seuraavaa työantajaansa.
Suomessahan vallitsee kokdemistinen pelon ilmapiiri, jonka murtaminen on melko vaikeaa.
Jos joku media aikoo olla demokraattinen tai kansanvaltainen vaihtoehto, sen pitäisi ilman muuta kannattaa Keskustaa tai Perussuomalaisia, kansallisvoimia.
Ongelmana on kuitenkin se, että markkinatalouden uskotaan olevan kokdemien käsissä.
Ääni Pavelle
Statin ikiteinit - Otto 35 v., Katja P. 34 v. ja Mirjami 28 v. - paljastivat totuuden: Paavo 63 v. on mukava, mutta kiero, kalkkis, urautunut, joustamaton ja sopeutumaton, sekä liian vanha.
Minunkin mielestäni poliitikon pitää pysyä totuudessa, mutta muotien edessä ei pidä nöyristellä, vääryyteen ei pidä sopeutua eikä suosia tyhmyyttä.
Annan ääneni mieluummin Paavo-tohtorille kuin jollekin muotipellelle, joka ei erota kuvitelmaa todesta.
mutta
Aikoinaan jopa vihasin Väyrystä, mutta kun ajat kovenee ja Paavokin on hioutunut arvostan kokemusta jota tarvitaan kansainvälisessä politiikassa. Paavo on monessä liemessä keitetty ja isänmaan puolesta kriittisesti suhtautuu esim EU asioihin. Sitä ei monikaan tee. Keskusta ei ainakaan tarvitse omaa 'Urpilaista' (=kokematonta urputtajaa). Minua ei nimittäin kiinnosta ainoastaan tämä kepu pj vaan tuleva pääministeri. Olen perussuomalainen.
Vastenmielistä!
Kuten Johannes Poliisi toteaa, Paavo Väyrynen on enemmistölle suomalaisista vastenmielinen. Itselleni äärimmäisen vastenmielinen. Muistan vielä varsin hyvin, miten pöyristyttävää oli seurata Väyrysen kähmintää neukkujen kanssa 80-luvulla. On ihme - ja tuon ajan Suomelle tyypillistä - ettei hänelle tullut maanpetossyytettä. Nyt Väyrynen kuvittelee, että täältä löytyy miljoona tästä kaikesta tietämätöntä nuorta, jotka nostavat hänet vihdoinkin sinne, mihin on aina niin kovasti hingunnut. Mies on härskiyden huippu, menneisyyden pohjattomien rämeiden kummajainen.
Ja sen verran Neukkula me vieläkin olemme, että Suopon lista Suomelle vaarallisista henkilöistä ei millään tahdo aueta. Mutta tulee se vielä sekin päivä. Ja siihen ei mene enää kauan.
Mitä eroa on O.W.Kuusisella
Mitä eroa on O.W.Kuusisella ja Väyrysellä?
Vastaus: Väyrynen on palvellut MYÖS Suomea...
Ikäkö este?
Jos kokemusta ei pidetä esteenä, niin ikä ei saa olla sitä myöskään. Paavo on parhaassa iässä oleva politiikko Suomen tilanne huomioiden. Suomen selväsanaisin politiikko, joka tuskin valitaan erill. vaativiin tehtäviin (mm.kansanedustaja/ministeri/presidenttiehdokas) vuosikymmenistä toiseen protestiäänillä. "Soffa-Mauriko" pääministeriksi pitäisi kieroilla? Maailma nauraa: Ensin "anteeksi" pitkä ja seuraavaksi "röyhkeä" pätkä. Ja totta puhuvia kaikki tyyni.
Paavo Väyrynen on vastenmielinen
Paavo Väyrynen on vastenmielinen. Aikoinaan yritimme saada
Matti Virkkusen. Pitää myös muistaa, että kaikki lähettiläämme
ympäri maailman ovat länsimielisiä. Kuulumme vahvaan Länteen.
Suomi ja Yhdysvallat ovat korkean teknologian ja osaamisen maita.
Onko lännettymisestä elinkeinoksi?
On hienoa olla lännettynyt ja vatsallaan. Kysymys kuuluu: onko lännettyneisyydestä elinkeinoksi?
partiohavyton
Niinpä todella te 100vuotta sitten halusitte saada Matti
Virkkusen :kuinkas siinä kävikään.Te olette aikanaan saada
Suomeen kuninkaan ,Lapuanliikekin oli lähellä teidän
sydäntä ,kaikki hankkeenne on mennyt perseelleen.
Ymmärrä nyt ,että kommunismi on kaatunut ei ole enää jakoa
itä ja länsimielisiin.Perustele hieman pitempään,miksi
Väyrynen on vastenmielinen,niin voidaan keskustella.Ei riitä
perusteluksi vain"Väyrynen on vastenmielinen"
Ja vielä,mitkä ihmeen lähettiläät?
Stadin nuorten äänet?
Mistä lähtien stadin nuoret ovat äänestäneet? Olipas taas aseentellinen katugallup.
Ei isänmaallisuus ole vastenmielistä
Pitäisikö myös tehdä gallup, mitä citi-vihreät tykkää tehdastyöstä, tai maatalouslomittajana olosta. Tämä n.s. hyvinvointi on poikinut kaduillemme hyvin outoja kulkijoita.
Partiohavyton kirjoittaa, kuulumme länteen ja niin Paavokin tietää. Toinen asia sitten onkin nämä eriasteiset "kommunismin uskonlahkolaiset" jotka kyllä veronmaksajien siivellä leikkivät yhdistyskokouksissan länsimaalaista, eivätkä näe, että tällä hetkellä yhteiskuntarakenne, valvonta ja sensuuri muistuttaa lähinnä entistä Neukkulaa. Paavolle olisi todella hommia.
Huono
US:lta uskomattoman huono artikkeli. Eihän tuota voi pitää minään oikeana galluppina. Johtopäätökset ovat ihan puuta heinää.
Olkaa hyvät, ja tehkää vähän parempaa työtä toimituksessa, kiitos.
Stadin nuoret ja Paavo Väyrynen
Stadin nuoret äänestävät laiskasti, joten vaalituloksen kannalta heidän mielipiteillään ei ole kovin paljon merkitystä.
Tietysti voimme toivoa, että jos Väyrynen valitaan keskustan puheenjohtajaksi, niin seuraavissa vaaleissa hän provosoi nuorison saapumaan sankoin joukoin äänestysuurnalle.
Aikaan saava
Urho Kekkosen aikana muutti Suomesta Ruotsiin n 400000 tuhatta suomalaista.Kansa oli tyytyväinen ja hiljaa. Tarjosihan Ruotsi heille töitä.Jotkut ovat uhkailleet maastalähtöä jos Väyrysestä tulee kepun puheenjohtaja ja pääministeri.Eihän siinä mitään Väyrynen olisi ensitöikseen poistanut työttömyyden suomesta.
Ei olisi hassumpi alku.
Paavolla on yllättävän suuri kannatus nuorten keskuudessa
Paavo Väyrynen kantaa presidentti Urho Kekkosen perintöä
[ ... Tamminiemessä istui kaksi miestä vakavana, kun piti tehdä ratkaisuja Suomen hyväksi ja eduksi - vanha hapuileva presidentti Kekkonen ja terhakasti tanhuava nuorukainen Paavo Väyrynen keskustelivat kahden kesken työhuoneen pienessä neuvottelunurkkauksessa - oli kysymys Suomelle tärkeistä asioista --- näin kertoo sitkeä huhu Tamminiemestä ... ]
Paavo Väyrynen on ylivoimaisesti kokenein, vieläkin nuorekas poliitikko seuraavaksi Keskustan uudeksi vanhaksi puheenjohtajaksi. Väyrynen tietää pelit Suomessa ja Venäjällä - olipa Paavo riittävän kauan myös Brysselin juonitteluissakin mukana - vastustettuaan EU:hun liittymistä miltei henkihieveriin saakka.
Nyt Keskustalle on huomattava mahdollisuus päästä lautakasa-ahdingoistaan ja Kokoomuksen varjosta. Vanhanen avasi pelin mahdollisesti tietäen värisuoran odottavan jo seuraavista presidentinvaaleista.
Pääministeri Vanhanen vetäytyy puheenjohtajuudesta ja pääministeriydestä. Tänään Vanhasen vieressä valtioneuvostossa istuu kuin odottaen hetkeä - ulkomaankauppaministeri Väyrynen - politiikan ikäkausinestori, ja vain 63 -vuotiaana.
Suomessa kansa kaipaa vahvaa presidenttiä - Kekkosta, koska hän oli karisma ja kannatti väkeviä arvoja yhteiskunnallisesti, kuten kansalaisten täystyöllisyyttä. Jos homma ei toiminut Kekkonen hajotti hallituksen ja päätti järjestää lopulta uudet eduskuntavaalitkin. Tänään se ei onnistu. Tänään onnistuu kuitenkin moni asia presidentilta - mm. Natoon liittymättömyys, lopullisesti.
Paavo Väyrynen on kuin onkin uudistaja - koska kokemus ymmärtää uuden ajan virheet
Paavo Väyrynen on tänään uudistaja, koska hän haluaa suomalaisten tekevän Suomessa työt. Väyrynen ymmärtää kehitysavun vastuun ja ulkomaankaupan merkityksen maallemme. Väyrynen muistaa opetuksen vaikutuksen kansakunnan osaamisen ja sivistyksen takaamiseksi. Aitosuomalainen työvoima on Väyrysen erityisessä suojeluksessa - näin uskotaan.
Jos Keskusta valitsee Väyrysen puheenjohtajaksi, tulee hänestä automaattisesti tämän hallituksen loppuajan pääministeri - hänen arvovalta riittää operoimaan kataiset ja sinnemäet ruotuun, jolloin Keskusta ei ole takaa huutajan asemassa. Väyrysen kokemus on miltei yhtä suuri kuin muiden valtioneuvoston jäsenten yhteensä, jos Mauri Pekkarinen (Kesk.) unohdetaan.
Väyrynen on Keskustan pelastaja seuraavissa eduskuntavaaleissa?
Väyrysen pääministeriys antaa Keskustalle aivan oivan paikan seuraavissa eduskuntavaaleissa, koska Väyrynen on uusi poliitikko sadoille tuhansille äänestäjille, kun mitataan osaamista vaalikamppailussa televisiokameroiden ääressä.
Lisäksi Väyrysellä on yksi ominaisuus ylivoimaisena ja se on Kekkosen perintö, mitä hän ainoana nykypoliitikoista kantaa dementoitumattomassa muistissaan. Väyrynen muistaa kuinka Kekkonen ohjasi poliitikkoja isällisen kovalla kädellä - ja tästä suuri Suomen tavallinen kansa tykkäsi ja edelleen tykkää.
Mikäli Keskusta voittaa seuraavat eduskuntavaalit Väyrysen johdolla, avaa se aivan uskomattoman värisuoramahdollisuuden Keskustalle. Presidentin vaalit (2012) ovat vuoden päästä eduskuntavaaleista (2011).
Väyrynen käy presidentti taistoon ollessaan pääministerinä hallituskauden alun ja voittaessaan vihdoin presidentinvaalit (demarit hyväksyvät Väyrysen todennäköisesti herkemmin kuin Kokoomuksen Sauli Niinistön) - on Keskustalla sekä pääministerin että presidentin tuolit ja tämäkös Keskustan kenttäväkeä riemastuttaisi - paluu Kekkosen aikoihin.
Matti Vanhanen avasi tietämättään (todellisista syistä voidaan vain arvailla) puolueellensa jokerikäden, jossa ässät ovat luonnostaan ja juuri nyt, koska ennen kansaa jakanut tohtori Väyrynen oppimisen myötä osaakin olla yhdistäjä, ... kuin Kekkonen aikoinaan.
Juonikas professori Tatu Vanhanen?
Keskusta on toki perinselvästi joskus niin juonikas, että saattoihan tämä suunnitelma olla sittenkin Matti Vanhasen isän professori Tatu Vanhasen käsialaa, koska hän haluaa pitää Suomen suomalaisena ja aitosuomalaisille ilman liiallista geenijalostumista.
Tässä tapauksessa juonikkuus sallitaan, jos Keskusta uudistaa kertarysäyksellä itsensä myös sisältä ja ottaa oppimestarinsa presidentti Kekkosen teesit ja arvot käyttöön - nimenomaan työllisyydestä, poliitikkojen ja virkamiesten "valvonnasta" ja maan liittoutumattomuuspolitiikasta, unohtamatta kansan kaipausta vaikuttaja presidentistä. Suomi on tarkoitettu suomalaisille itselleen.
...
Adressi Paavo Väyrysen valinnasta Keskustan puheenjohtajaksi ---
--- http://www.adressit.com/puheenjohtajapaavo ---
Facebook -ryhmä Paavo Väyrysen kannatukseksi ---
--- http://www.facebook.com/group.php?gid=268846828055&ref=mf#/group.php?gid... ---
...
Ilkka Luoma
http://ilkkaluoma.vuodatus.net
...
Mielipidekirjoitukseen liittyvät kuvakansiot
- kuvia saa käyttää vapaasti ylläolevan kirjoituksen yhteydessä - Copyright by Ilkka Luoma 2004, 2007 ja 2008.
Kuvakansio 1
UKK - Tamminiemi 27. lokakuuta 2004
--- http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/282br+ilkka-luoma-tamminiemi.html ---
Kuvakansio 2
UKK - Tamminiemi 04. lokakuuta 2008
--- http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aj2u+ilkka-luoma-tamminiemi.html ---
Kuvakansio 3
NATO/NRF - Eduskunta 11. maaliskuuta 2007, Väyrysen myötä Suomen kansan enemmistö saisi samalla sielunrauhan Nato-kortista, sillä se keskustelu loppuisi turhana, koska kansa on siitä jo riittävästi keskustellut ja vakaan mielipiteensä sanonut. Kokoomuspiina tältä osin päättyisi.
--- http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28h8o+ilkka-luoma-eduskunta-paatti-.html ---
...
sent:
Cc: juha.mieto@eduskunta.fi ; mauri.pekkarinen@tem.fi ; paula.lehtomaki@ymparisto.fi ; anneli.jaatteenmaki@europarl.europa.eu ; jarmo.korhonen@keskusta.fi ; esko.aho@nokia.com ; timo.kalli@eduskunta.fi ; matti.vanhanen@vnk.fi ; paavo.vayrynen@formin.fi ; olli.rehn@ec.europa.eu
Sent: Tuesday, January 05, 2010 12:50 PM
Subject: KANSALAISMIELIPIDE - Paavo Väyrynen olisi oiva veto Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi
...
Tunnustuksia
Paavo Isänpoika Väyrynen: Minä olen aina halunnut kehittää Suomea ja MAAILMAA.
"Veltto" Virtanen: Kaikissa ihmisissä on jotakin hyvää - jopa toimittajissakin.
pakista: Ei ole viisasta valita muuta kuin valkoisen ihonvärin ja kristinuskon.