Tasavallan presidentti Tarja Halosen eiliset lausunnot kokoomuksesta herättävät rajuja vastakommentteja puolueen piirissä.
- Presidentillä on kiukkupussin maine, ei tämä omiaan ole sitä lieventämään. En sano sellaista, mitä joutuisin aamulla katumaan, kokoomuksen varapuheenjohtaja, europarlamentaarikko Eija-Riitta Korhola sanoo Ilta-Sanomille.
Halonen sanoi eilen Helsingin Sanomien haastattelussa, että kokoomukselle olisi jäänyt häntä kohtaan trauma vuoden 2006 presidentinvaalien tappiosta. Halonen uskoo, että tappio otti kokoomukselle niin "koville", että se on heijastunut kokoomuksen haluna rajata presidentin valtaoikeuksia.
- Olen enemmän kuin pettynyt Halosen lausumaan, kokoomuksen varapuheenjohtaja Sampsa Kataja sanoo IS:lle.
Eilen eduskunnan perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja Kimmo Sasi (kok.) sanoi Uuden Suomen haastattelussa, että kokoomuksen ainoa ongelma Halosen kanssa on liittynyt presidentin osallistumiseen EU-huippukokouksissa.
- Jos on jotain Halosen liittyvää, joka koskettaa kokoomuksen linjauksia, niin kyllä se liittyy siihen että on sovittu täysin sen vastaisesti, mitä nykyistä perustuslakia säädettäessä oli tarkoitus tehdä, Sasi sanoi US:lle.

Kommentit
Kerrankin olen Halosen kanssa samaa mieltä
Minusta Halosen näpäytys oli aivan paikallaan, sen verran kokoomuksen mopo on alkanut viime aikoina keulia, eikä kansanvaltaa enää puolueessa arvosteta. ER Korhola on vielä omassa kastissaan...
En kyllä enää äänestä kokoomusta.
Halosen höpinä karkottaa loputkin SDP:n äänestäjät
Halonen luulee kannattajiaan niin tyhmiksi, että uskovat tuollaistakin soopaa. Kokoomus muka haluaisi rajoittaa presidentin tulevaa valtaa Halosen takia, vaikka Halonen on jo viimeisellä kaudella ja Kokoomuksen Niinistö on suosituin tulevaksi presidentiksi.
Jos Halonen vielä avaa suunsa samaan tyyliin pari kertaa ennen eduskuntavaaleja, SDP:n kannatus on lähempänä kymmentä kuin kahtakymmentä prosenttia.
Sokea Reetakin
on nähnyt sen, minkä koko kansan presidentti sanoi. Kissaihminen nosti vain kissan pöydälle. - Osui näemmä.
Arvelen, ettei kirjoittajan huoli SDP:n kannatuksesta ole aito.
Halonen on höpsö
Toivottavasti Halonen avautuu lisää vastaavanlaisissa haastatteluissa. Halonen ja Urpilainen laukovat upeasti omaan maaliin.
Omaan maaliin laukojia
löytyy muitakin:
http://www.yle.fi/aohjelmat/apiste/arkisto/id23256.html
("PRESIDENTTIEHDOKKAAT, OSA II: Sauli Niinistö – pikkukaupungin poika Storyvillestä)
Ja tuskin sinäkään, parahin Mila F, olet presidentti Halosen tai SDP:n kannatuksesta (ovat muuten eri asioita)huolissasi.
Halosen ja SDP:n kannatus
Sinä ilmeisesti olet niistä huolissasi? Ja että oikein "koko kansan presidentti"...
Miksi se on niin ongelmallista, että kokoomuslaisilla poliitikoilla (esim perustuslakivaliokunnan pj:llä) on eriävä mielipide presidentin kanssa? Tai no, ns isoja johtajia tietysti usein ottaa päähän jos joku on eri mieltä. Se lienee inhimillistä.
Aika on näyttänyt
Että osasitkin löytää juuri tuon presidenttiehdokkaat -esittelyn. Tässä sarjan Halosta käsittelevä osa http://www.yle.fi/aohjelmat/apiste/arkisto/id23770.html ("PRESIDENTTIEHDOKKAAT, OSA III: Tarja Halonen – valtakunnan simputtaja")
Olet oikeassa, en ole vähimmässäkään määrin huolissani sen paremmin Halosen kuin demareidenkaan kannatuksesta. Olen huolissani siitä, että juntta-akseli Halonen-SDP-SAK kieltäytyvät kunnioittamasta edellisten eduskuntavaalien tulosta ja torpedoivat kaikin käytettävissä olevin rakenteellisen korruption voimin äänestystuloksen mukaisen hallituksen toimintaa. Niille (huomaa pronominin valinta) tuntuu olevan tärkeintä vastustaa hallitusta, vaikka siitä koituisi menetyksiä suomalaisille.
Kiukkupussi, äkäpussi, ....
Halosen "näpäytykset" kohdistuvat aina samaan suuntaan. Hänestä ei ole valitettavasti tullut koko kansan presidenttiä. Päälukemisinaan Demari ja Kansan Uutiset tämä vain punaisten puolta muistava ei osaa tai haluaakaan yhdistää kansaa. Ilmeisesti nyt on alkanut pohjustaa demarien vaalikampanjaa harrastamalla samanlaista räksytyspolitiikkaa kuin puoluetoverinsa Urpilainen ja Heinäluoma.
siis mikä
Kansanvalta on se, että vain presidentillä on valtaa ? Halonen ei ole muusta ollut huolissaan kuin omasta vallastaan, kyllä nyt pitäisi kansan vaatia jo presidentin vaihtoa, ei tuollaisella omaa etua ajavalla "arvojohtajalla" ole mitää virkaa enää, sitä paitsi puoluekirja luovutetaan siinä vaiheessa kun virka otetaan vastaan.
Tarja on oikeassa
Onneksi meillä on fiksu ja ajatteleva presidentti - toisin kuin pyntätty sössöttävä ER Korhola, jonka suurin huoli lienee siinä, onko kampaus ja meikki kohdallaan ja kynnet hyvin lakattu. Tottakai kokoomusta hatuttaa tappio. Ja vielä enemmän hatuttaa, jos Niinistö ei lähde seuraavaan presidentin vaaliin ehdolle. Presidentiksi voi yrittää myös tietysti Jyrki-Boy tai Aleksander-Boy. Kokoomuksella näitä pojuja riittää ... . Minä ainakin haluan äänestää pressaa, jolla on riittävästi valtaa. Ei kuitenkaan koskaan kokoomuksen tai kepun ehdokkaita.
Boboomus
Eli Kokoomus ON huono häviäjä eikä edes suostu myöntämään että jotain on jäänyt hampaankoloon. On meilläkin siinä puolue. Tämä olisi varsin huvittava episodi jos kyseessä olisi marginaalipuolue, mutta kun kyseessä yksi suurimmista, se on surullista. Tämä vain vahvistaa Kokoomuksen imagoa epävarmojen ihmisten puolueena.
Häh?
Sasihan sanoo hyvin selkeästi sen mitä siellä hampaankolossa on.
Siitä olen samaa mieltä, että episodi on varsin huvittava.
Pelisäännöt hukassa?
Taitavat tuossa touhussa olla hukassa,
siis pelisilmä ja säännöt.
Jos Suomi haluaa edustuksellisen presidentin
niin silloin kannattaa lopettaa koko institutio.
Ja pyydetään kohteliaimmin Ruotsin Viktoriaa
edustamaan meitä. On muuten ihminen mielyttävimmästä
päästä.
Jos pidetään nämä predidentin touhut. Niin ei pidä
karsia valtaa, vaan lisätä sitä.
Tämän jutun otsikon
Tämän jutun otsikon pitäisi olla "Tarja Haloselle tuohduttiin Kokoomuksen piirissä". Me suomalaisten enemmistö olemme hänen presidenttikausiinsa tyytyväisiä ja koko lailla tästä asiasta samaa mieltä. Sekös porvaria kismittää.
heh
Käyttämällä sanaa porvari paljastit että et ole enää vuosikymmeniin kuulunut Suomessa mihinkään enemmistöön.
Muumimamma punapäinen ärripurri kommunisti ruorissa ei ole tehnyt kuuteen vuoteen yhtään mitään.
Aivan turha häpäisy ollut koko instituutiota kohtaan.
Suomi on kivillä lopullisesti. Tästä ei millään porvari retoriikalla enää nousta.
"Enemmistö"
HS:ssa oli eilen kysely Halosen onnistumisesta. Kuulut 39 %:n enemmistöön - enemmistön mielipiteen ylitti 61 %:n selvin lukemin valtaosan mielipide, jonka mukaan hän ei ole onnistunut.
ei enemmistöä
Halonen valittiin juuri ja juuri yli 50& äänillä joten hän on puolen kansan presidentti. Nyt me enemmistö olemme häneen erittäin tyytymättömiä
Aha
"koko lailla tästä asiasta samaa mieltä"
Se on hauskaa, että löytyy näitä jotka kertovat mitä mieltä "koko kansa" on.
Kansa on tyhmä
Kansa on keskimääräisesti erittäin tyhmää ja sitä viedään kuin litran mittaa.
Olkoon Tarja Halonen tällä perusteella koko kansan presidentti.
Minun hän ei ole!
Kunniatonta
... Ja ne litran mitan viejät ovat kokoomuslaisia trollereita, joiden kulut isä tai isän järjestämä paikka firman hallituksessa rahoittaa tai jotka ovat saaneet kultaisen kädenpuristuksen. Itsekkyys, itsekeskeisyys ja omanvoitonpyynti on myrkyttänyt suomalaisen hyvinvoinnin ja tasavertaisuudesta ollaan luopumassa. Vain ahneutta ihannoidaan noissa piireissä, muut ovat luusereita, jotka muka ansaitsevat kurjuutensa. Siksi oikeistopopulistit tölvivät ihmisiä, jotka vielä kunnioittavat ihmisen arvoa.
Ja tämä kaikki sillä
Ja tämä kaikki sillä perusteella, että on presidentin kanssa eri mieltä Suomen perustuslaista?
Justjust.
[Huokaus]
Voi pyhä yksinkertaisuus ...
Hämärää logiikkaa
"Halonen uskoo, että tappio otti kokoomukselle niin "koville", että se on heijastunut kokoomuksen haluna rajata presidentin valtaoikeuksia."
Halonen on viimeistä kautta, joten Kokoomuksen ei olettaisi haluavan rajata presidentin valtaoikeuksia hänen henkilönsä vuoksi, ja toisaalta Kokoomuskin elättelee toiveita presidenttiydestä oman puolueen riveistä, joten miksi rajata etukäteen valtaoikeuksia omalle ehdokkaalle?
Halonen voi tietenkin päästellä höyryjä ja patoutumiaan vapaasti, kun ei ole ensimmäisellä kaudella, mutta tässäkään kärhämässä ei ole järjen hiventä.
Samalla Halonen kuitenkin sekaantumalla puoluepolitikointiin paljasti nahkansa.
Presidentin luopuminen puoluejäsenkirjasta ei merkitsekään puolueesta luopumista.
Erittäin hämärää
Kekkosen ajasta alkaen on systemaattisesti vähennetty presidentin valtaoikeuksia. Mm. Tarja Halonen on ollut ajamassa tätä, joten on pakko kysyä, mikä häneen on nyt iskenyt.
Puoluejäsenkirjasta luopuminen ei Halosen
tapauksessa tarkoittanut luopumista SAK sidonnaisista rahoituksista. Näitä hän sitten makselee takaisin järjettömillä lausimisillaan ja typerillä toimillaan. Toivottavasti viimeinen desantti presidenttinämme!
Se koira
älähtää johon kalikka kalahtaa
Nimenomaan
Kokoomuslaisten raivokas defenssi paljastaa lapsellekin sen, että Halonen oli aivan oikeassa heidän suhteensa.
Kokoomuksen ainoa
Kokoomuksen ainoa poliittinen ja yhteiskunnallinen lähtökohta on omistaminen ja sillä ei todellakaan pitkälle pötkitä.
Erikoinen lausunto mutta onhan tuo mopo keulinutkin
Halonen antoi lausunnon, joka on kyllä ihan paikallaan. Kokoomuksen mopo keulii ja pahasti, ehkä kaikkein eniten juuri varapuheenjohtaja Korholalla, täti ja herkkähipiäinen, minäänsä varjeleva tyttönen keskustelevat julkisuudessa. Ongelma vain on se, että auktoriteettina Halonen on niin vähäinen, että kokoomuslaiset jatkavat "räksytystään" entiseen malliin. Tulevalla presidentillä onkin melkoinen tehtävä instituution palauttamisessa sille kuuluvaan asemaan.
Kokoomus
ajoi nyt mopolla sumussa ohi. Kannattaisi vakavasti miettiä, onko tätä keskustelua juuri kokoomuksen taholta syytä ylläpitää. Olen pitänyt Korholaa fiksuna, mutta en ole enää niinkään varma. Pilkillä ollaan, äänestäjiä pilkkimässä.
Pilkkioikeuksien jakaja?
Sinäkös niitä pilkkilupia jakelet? Halonen avasi SDP/SAK:n pilkkikauden ja sinusta ei ole sopivaa kaivaa omaa avantoa? Et kai vain ole jäävi?
En jakele
Ne jakaa Maa- ja metsätalousministeriö. Puhuinkin Korholan pilkkimisestä, en Halosen. Mitä minä toisten avantoja kaivamaan. Jokainen kaivaa omansa ja huolehtii myös itse siitä, ettei avantoonsa putoa...
Pilkkiminen on
Pilkkiminen on jokamiehenoikeus jota saa naisetkin harjoittaa, siihen ei lupia tarvita.
En jakele
Hups - tuli tuplaten
Korholallakin on regressiojaksoja
Kirjoittelee tisseistään, Halosesta ja uskovaisista.
Missä se trauma mahtaa oikeasti olla
Kun Halonen sai jatkoajan vain hyvällä tuurilla äärimmäisen pienellä marginaalilla, niin demarien shokki oli jokaisen nähtävissä. Eikä se ole mihinkään laantunut kun kannatus on mitä on.
Halosen puoluepolitikointi presidenttinä on paitsi tyylitöntä myös asiatonta.
Halosen niukka voitto oli oikea ratkaisu
Halosen niukka voitto oli oikea ratkaisu verrattuna Sauli "NATO" Niinistön voittoon. Jos Halonen olisi voittanut maanvyörymävoitolla, olisi itsetunto aivan katossaan.
Halosen kannatus oli vaalitulosta suurempaa siksi, että monia ärsytti vain SAK-taustaisen vaalipäällikön lohkaisu, ettei Halonen tarvitse toista kierrosta.
Pelkkä äksyilijä
Suomen presidenttien sarjassa Halonen tulee kyllä jäämään historiaan sarjan selvästi surkeimpana. Ei voi kuin ihmetellä, miksi hän kaikin tavoin hukkasi alun loistavat lähtökohdat ja mahdollisuudet.
Halonen ei ole kurittanut Kokoomusta riittävästi
Halonen ei ole kurittanut Kokoomusta riittävästi, siksi häntä ei pelätä, vaan Sasi, Risto E. J. Penttilä jne, voivat vapaasti keskisormeilla.
Halonen voisi seuraavat kaksi vuotta keskittyä arvojohtajuuteen ja Kansallisen Kokoomuksen kasvattamiseen sivistyneille tavoille.
Voitko selventää missä
Voitko selventää missä kohtaa tasavallan presidentin toimenkuvaa mainitaan "poliittisten puolueiden kurittaminen"?
Miksi Halonen polttaa siltoja?
Presidentin virka on edelleen tärkeä. Presidentin kuitenkin edellytetään toimivan yhteistyössä valtioneuvoston kanssa. Vaikka presidentti onkin valittu oppositiopuolueesta, tulee ministerien häntä kunnoittaa.
Vastaavasti presidentin tulee kunnioittaa parlamentin tahtoa. Hallitus on parlamentin toimeenpaneva elin, eikös vaan. On ollut kiusallista seurata, kuinka Puolassa presidentti kiukuttelee vaalivoittajille. Toivon, että tällainen poliittinen kulttuuri ei löydä meillä jalansijaa.
Äksyilee, äksyilee
mutta ei taida yltää läheskään tässä samalle koleeriselle tasolle kuin esimerkiksi Paasikivi.
Kekkosestakin sanottiin, että hän oli äkkipikainen, mutta onneksi oli vastaavasti pitkävihainen.
Ei tämä Halosen haastattelu ole mitenkään niin ihmeellinen ja poikkeuksellinen, että ansaitsisi kaiken tämän kuohunnan kokoomuksessa. Vai kävikö nyt vain niin, että se koira älähtää johon kalikka sattuu...
Paasikivi haukkui päätoimittajat aamuisin puhelimella
Halonen on vasta vasta-alkaja.
Halosta ei arvosteta
Haloselle taitaa olla suuri ongelma se, että häntä ei arvosteta. Ei arvostusta saa muodollisella vallalla. Valta tulee, jos on näyttöjä, osaamista ja karismaa. Arvostus ansaitaan, ei sitä voi pyyttää kansalta, niin kuin Halonen sortuu tekemään.
Arvojohtaja tai mikä nyt sitten nimenä miellyttää - olisiko presidentiillä jokin esimerkki esittää omasta toiminnastaa tällä alueella?
Punakaartin haudallakäyntiä ei kai voi opikein laskea tähän sarjaan.
Arvovaikuttaja
Eilisestä lähtien oikea termi on arvovaikuttaja. Korjauksen teki Halonen itse haluamatta kuitenkaan hiuksia halkoa. Samassa haastattelussa arvovaikuttaja haluaa tuoda julki, että suurimman puolueen arvot eivät ole arvokkaita. Vain arvovaikuttajan arvot ovat arvokkaita [to be continued ...].
Eija-Riittamme jälleen in
Eija-Riittamme jälleen in action.
Viisas vaikenee!
Tälläisessä heitossa viisas olisi vaiti, eikä provosoituisi, joka vain osoittaa sen, että heitto osui kohteeseensa!
Mistä Halonen jää historiaan?
Mielenkiintoista ajatella mistä ansioista tai valtiomiesteoista Halonen tullaan muistamaan? Siinä tulee olemaan tekstin muotoilijalla haastetta, kun asiasisältöä ei varmastikaan ole. Aikalaisille Halonen jää mieleen kiukuttelevana. puolueellisena ja saamattomana vanhana eukkona, joka Puolustusvoimien ylipäällikkönä teki kaikkensa puolustuskyvyn alasajamisessa.
Mieleen jää myös Taxelllin komea kunniamerkki, juuri silloin kun tämän piti käsitellä presidentin valtaoikeuksia. Ajoitus ei varmaan ollut sattuma!
Esimerkiksi
http://www.tpk.fi/public/default.aspx?contentid=175175&contentlan=1&cult...
Jotenkin
minulle jäi epäselväksi se yhteiskuntia ja Eurooppaa rikastuttava vaikutus.
Kokoomuksen naiset, hävetkää...
Terveisiä Kirsi Pihalle. Vieläkin puistattaa kun muistan miten hän haastattelussaan presidentinvaalien alla piti sydämenasianaan että presidentiksi saadaan vasemmistolainen nainen vaikka porvarillinenkin vaihtoehto oli olemassa.
Hätäinen, säälittävä
Hätäinen, säälittävä ja epätoivoinen esitys Haloselta. Tekee "hyvää" demarien kannatukselle.
Hyvä Korhola ym.
Niinpä.
Korholan, Katajan ja Sasin lausunnot tuntuvat oikeilta ja vastaavat näkemyksiäni.
Tietysti vasemmistolaiset intoutuvat, jos pressa äläköi barrikaadeille. (1918?)
Lautanen taisi mennä nyt lopullisesti ja perustuslakia ja Lissabonin sopimusta aletaan noudattamaan.
Miten on EU:n puolustusasiat, lähteekö Suomi mukaan?
plörönlöö, ei kantsi tuohtua
Onhan tuo jo nähty. Halosella on kokoomus-trauma. Hän näkee varmaan Niinistö-painajaisia yhäkin. Pahinta hänelle on varmaankin, että herätessään muistaa HÄKÄMIEHEN jämäkän, mielistelemättömän olemuksen. Varmaankin kiukkua pukkaa puutarhassa.
Kokoomuksesta minä ainakin olen joutut hakemaan turvapaikkaa globaaleilta iskuilta, ja TOIVOn että Kokoomus ei hylkäisi suomalaisuutta, vaikka se ei muodissa olekaan. Se tulee vielä.
http://www.youtube.com/watch?v=Rr7loPC3bJk
Äijämeininkiä!
Jep. Häkämies edustaa jämäkkää suomalaista miestä. Sellaista, joka ei telaketjujen edessä piipitä.
Niinpä
Sitäpä sitä. :)
Häkämies saa VARMASTI Haloskan ihonkin punanäppylöille. Oikein huvittaa ajatella.
Jyri Häkämies on varsin hyvä jätkä.
http://www.youtube.com/watch?v=4DUpIhG0VsE
Kolisevaa kiukkuilua
Tähän asti tasavaltamme päähenkilö on ollut vaikuttamassa areenoilla, joissa presidentit yleensä vaikuttavat - menestyksellä. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että nykyinen päähenkilömme ei enää saa vastakaikua miltään suunnalta ja on kääntynyt sisäänpäin. Hän on kuin keittiössä astioita kiukkuisena kolisteleva emäntä, joka ei oikein enää muista mikä harmittaa.
Selvää kuitenkin on, että presidentti-instituutio on tullut kriisiin Tarja Halosen kausilla. Eduskunnan enemmistö haluaa nyt riisua hallinnollisenkin vallan minimiin.
Entäs onko ns. kansalla enää mitään sanomista
"Selvää kuitenkin on, että presidentti-instituutio on
tullut kriisiin Tarja Halosen kausilla. Eduskunnan
enemmistö haluaa nyt riisua hallinnollisenkin vallan
minimiin."
Tuo ylläoleva näyttää olevan totta, mutta se ei taida
kuitenkaan olla kansalaisten enemmistön mielipide.
Kyllä tämä Vanhasen II -hallitus on osoittanut sen, että
presidentille pitäisi palauttaa eduskunnan hajoitusoikeus.
Jos on enemmistöhallitus, sitä ei saa ulos niin kauan kuin
ovat äänestämässä hallitukselle luottamuslausetta.
Siinä on se vaara, että voidaan säätää lakeja, joilla
on kansalaisten kannalta huono seuraus.
Minusta presidentti Halonen oli lausunnossaan aivan
oikeassa. Kyllä oikeiston kauna on näkynyt ainakin
eri keskustelupalstoilla.
En ole koskaan ennen nähnyt sellaista törkyä, mitä
kirjoitetaan presidentistämme ja jota ei kyseiset
lehdet edes moderoi pois palstoiltaan.
Se loan heittäminen alkoi vaalien aikaan ja on jatkunut
tänne asti, että kyllä jotain suuntaa näyttää tappio
pahasti kalvavan.
Kovin olen myös ihmetellyt kookoomukselaisten käytöstä,
on hyvät tavat tainnut unohtua kokonaan, jos ei presidentin
henkilö miellytä, niin pitäisi kuitenkin instituution
kunnioitus säilyttää, myös ministeri Häkämiehen.
Sasin puheille en ole koskaan antanut mitään arvoa,
paljon sanoja, mutta ei mitään asiaa.
En voi myös käsittää, että juuri hän on perustuslakivaliokunnan
puheenohtaja, olen jotenkin luullut, että sellaista
valiokuntaa johtaisi kaikin puolin rikkeetön henkilö.
Tällä palstalla samoin kuin muidenkin lehtien keskuteluissa
on yksi yhteinen piirre, haukkujat eivät uskalla esiintyä
omalla nimellään.
Presidentinkin kohdalla
on ollut ja tulee olemaan se, ettei koskaan voi olla kaikkien mieleen. Olipa hän kuka ja mistä puolueesta tahansa.
Presidentin ja pääministerinkin on hyvä muistaa vaikkapa Goethen runo:
Jos orjaksi heityt jan huonosti käy,
ei surkua naapurin silmissä näy.
Jos herrana nostat sä joukossa pään,
ei se ole mielissään siitäkään.
Mutta jos jäät siksi mikä on luontosi ikään,
et ole heistä mies etkä mikään!
Ole siinä nyt - jotenkin.
Halosen-Urpilaisen -linja, muiden puolueiden suosion tae
Miksi presidentti puuttuu puoluepolitiikkaan?
Halonen antaa lausuntoja asioista jotka eivät hänelle kuulu, sen sijaan silloin kun on kova paikka ja lausuntoja kaivataan pysyy tämä 'johtaja' hipihiljaa.
Halonen on Suomen kaikkien aikojen surkein presidentti. Kansakin on tämän huomaamassa, demarit ovat paniikissa ja Halosta kiukuttaa kun kansa ei kunniotakaan häntä aseman vuoksi. Kunnioitus ansaitaan, ei saada aseman myötä. Mahtaa harmittaa.
Valtaoikeudet ja Halonen
Kommenttien mukaan valtaoikeuksien vähentäminen on tärkeää juuri Haloselta. Jos tässä onnistutaan vaaditaankohan valtaoikeuksien palautusta kun saadaan mieleisempi presidentti?
Katainen kapsahtanut Katajaan
Olen pettynyt tämän takinkääntäjä-oksennuspussien keräilijän kommentteihin. Hänen ainoa argumenttinsa on sanoa presidenttiä kiukkupussiksi, ei siis kovin älyllistä keskustelua Korholan puolelta.
Kokoomuksen pitkäaikaisena kannattajana on ollut suuri pettymys nähdä pyrkimykset amputoida presidentti-instituutio. Ei ymmärretä sitä, kuinka tärkeä parivaljakko pääministeri-presidentti olisi, jos vaikka länsi joutuisi kahnaukseen Venäjän kanssa. Presidentti voi pelastaa sen, mihin pääministeri joutuu ehkä tahtomattaan sotkeutumaan esim. painostuksen alla. Pääministeri-presidentti pari toimii Suomen eduksi, on meille eräänlainen henkivakuutus. Ja tämän hienon järjestelyn Katainen ja Kataja kokemattomuuttaan tuhoavat tekemällä presidentistä pelkän kiiltokuvan.
Kokoomuksen nykyinen uhopolitiikka on tyhmää ja vaarallista. Pitääkö ryhtyä Kepun kannattajaksi?
Siis tuo Sasin mainitsema
Siis tuo Sasin mainitsema varsin looginen linja onkin nyt sitten "uhopolitiikkaa"?
Vai niin.
Tuleeko suuri Kansanrintama?
Eri puolueista koostuva lähetystö menee Halosen luokse pyytämään tätä jatkamaan poikkeuslailla? Kolmas kausi olisi pahinta mitä Suomelle voisi tapahtua.
Lähetystöä johtaisivat Urpilainen ja Soini. Ja muina jäseninä "ottopojat" muista puolueista.
Tämä on pahin uni minkä olen hiljakkoin nähnyt!Hirveä painajainen.
Kyky-puolue Kokoomuksen
Kyky-puolue Kokoomuksen kannattajille on edelleen käsittämätöntä ja mahdotonta hyväksyä sitä, että työläistaustainen nainen Helsingin Kalliosta, sosialisti, yksihuoltaja ja vieläpä puhevikainen on päässyt presidentiksi vieläpä eliittiä nuoleksimatta.
Jos nuo ovat hänen
Jos nuo ovat hänen ansioitaan niin ketäpä hänen valintansa ei harmittaisi. Ansiolistaan voisi vielä lisätä SETAn puheenjohtajuuden ja pitkän uran SAKn politrukkina.
Tuo riippuu kyllä myös
Tuo riippuu kyllä myös eliitin määritelmästä. Puhun toki täysin omasta puolestani, mutta itseäni Halosessa häiritsee vain se, että olen suurimmassa osassa asioita eri mieltä. Ja että hän on "koko kansan presidentiksi"... niin, liian sosialisti tosiaankin. Nuo muut luettelemasi asiat ovat minulle kyllä täysin yhdentekeviä.
Kommentoijien mielipiteitä?
minkälainen on mielestänne hyvä presidentti ja johtaja?
No presidentin ollessa
No presidentin ollessa kyseessä sellainen, joka ensinnäkin toimii perustuslain mukaan.
Minkä perustuslain mukaan...
... siis voimassaolevan (kuten Halonen toimii) vai ehdotetun? Eipäs nyt yritetä mennä ajassa edelle!
Olen aika saletti siitä, että enemmistö kansasta kannattaa tässä maassa suoralla kansanvaalilla valitun presidentin nykyisiä valtaoikeuksia, vähintään.
Ja on tosi hyvä, että presidentin arvot ovat erilaisesta valtapoolista kuin eduskunnan päivänpolitiikan. Tasapainotus tarvitaan, turvallisuussyistä. Suomea olisi kai viety kuin härkää sarvista jo Natoon, jos presidentti olisi kokoomuslainen. Suurin osa kansasta ei halua jäseneksi Natoon, vain yhteistyö hyväksytään.
Ihmisen, jolla ei ole tervettä itsetuntoa ja kykyä ajatella VAPAASTI, ei ole myöskään kykyä ymmärtää, mitä Halosen lauseiden takana EI ollut.
Ihan tätä nykyistä
Ihan tätä nykyistä minäkin tarkoitin. Mutta siitähän juuri lienee eri tulkintoja.
Onneksi sananvapaus koskee Suomessa, ainakin toistaiseksi, myös niitä joilla on tuon määritelmän mukainen huono itsetunto ;) Voisihan perustuslakia tietysti muuttaa niin, että koskee vain niitä jotka ovat presidentin kanssa samaa mieltä.
Voimassa oleva perustuslaki
Perustuslaki 11.6.1999/731 ote 93§ 2. mom.:
"Valtioneuvosto vastaa Euroopan unionissa tehtävien päätösten kansallisesta valmistelusta ja päättää niihin liittyvistä Suomen toimenpiteistä, jollei päätös vaadi eduskunnan hyväksymistä."
Monen porsaanreikiä hakevan tulkitsijan mielestä perustuslain sanamuoto on epäselvä ja jättää tulkinnanvaraa. Yleisesti hyväksytty ja käytössä oleva tapa on epäselvissä tapauksissa hakea lain tarkoitus sen esitöistä eli siitä, mikä on ollut lainsäätäjän tarkoitus lakia säädettäessä. Perustuslakia koskeva hallituksen esitys, sisältää täsmällisen määrittelyn lautasongelmaan: Toimivalta on yksiselitteisesti annettu hallitukselle.
HE 1/1998 ote:
" Euroopan unionissa tehtävien päätösten kansallista valmistelua ja toimeenpanoa koskeva valta on vuosina 1993 ja 1994 lisättyjen perustuslain säännösten mukaan osoitettu perustuslaissa säädetyin rajauksin valtioneuvostolle. Valtioneuvostolle osoitettu toimivalta kattaa myös Euroopan unionin yhteisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan. "
Joitakin ominaisuuksia ...
Kannustava, avoin, suomalaisten asianajaja, rehellinen, aito, puoluepolitiikan yläpuolella, hyväkäytöksinen, avarakatseinen ... kaikkea sitä, mitä Halonen ei ole.
Jos vuoden sitruuna -palkinto jaettaisiin, se olisi jo pitkään ollut etuoikeutetusti Halosen.
KD tänään KoK huomenna
jotkut vaihtaa puoluetta, jos ei etene vanhassa.
Halosen ei ole tarvinnut vaihtaa puoluetta sen takia.
Halosen ei ole tarvinnut vaihtaa puoluetta
Eipä tosiaan; arvojohtajaksi stalinistista emakkomafiaan.
Aina aallon harjalla.
ettei
vaan korhola joutuisi katumaan monena aamuna
jos nähdään hauska poliittinen show - istuva presidentti haastaa mepin oikeuteen kunnianloukkauksesta ;)
no - pääsisi korhola oikein reippaasti lööppeihin - "en kadu mutta lööppeihin pyrin" - ps. kadun jos en pyri
Kukaan ei voi miellyttää kaikkia
Jos kumarrat yhtä pyllistät toiselle. Jos olet kaikkien puolella et ole kenenkään puolella.
Näin jotkut viisaat ovat joskus sanoneet ja tämä pätee mielestäni edelleen.
Jos Halonen on olevinaan "koko kansan presidentti" niin mitä voimme päätellä tästä?
Vanitas! Vanitatum
Panin onneni pitkiin matkoihin.
Hih hei!
Isänmaani ihanan hylkäsin.
Ah, voi!
Ei ollut missään mukava,
eväs huonoa, huonoja vuoteita,
myös kieli outoa.
Panin onneni kunnian etsintään.
Hih hei!
Kas, toinenpa ehti jo enempään.
Ah, voi!
Kun kunnostausin, katsottiin
mua karsaasti, mua vainottiin,
tein kaikille väärin niin.
v.Goethe
Tamminiemeen terveisiä.
Mauton kommentti Korholalta.
Mauton kommentti Korholalta. Tyypillistä hänelle, lööppeihin hinnalla millä hyvänsä.
Koko eläintarha
- tekstaaja
- kalkkarokäärme
- kelmi
- kiukkupussi
- olmi
- virtahepo
Halvalla menee mutta menköön
Halonen on kansainvälisesti arvostettu presidentti ja on hoitanut työnsä hyvin. Jälleen kerran nähtiin miten oikeassa hän oli haastattelussaan, sen verran ahdistunutta tekstiä täällä näkee. Ei huolta, hallitus kyykyttää köyhää ihan mukavasti ja Korhola keräsi halvalla irtopisteitä tausta huutelulla. Kannattaisi opetella puhumaan asioista, toisen persoonan retostelu on sitä riman alitusta.
Haloo ihmiset...
Meidän Presidenttimme on Tarja Halonen ja jotakin "protia" pitäisi olla siinäkin, miten hänestä kirjoitetaan. Onko Suomen kansalta kaikki hyvät tavat unohtuneet?
Kokoomuslainen sikailu on standardi
Halonen onnistui arvojohtajana härnäämään Kimmo Sasin esille. On siinä kanssa meillä oikein perustuslakivaliokunnan tasapainoton puheenjohtaja.
On jotenkin ihmeellistä, miten ärhäkkäänä terrierinä juuri Sasi tarttui aiheeseen. Ilmeisesti Zyssellä oli vapaa vuoro.
Sasi sössii aina!
Sasi sössii aina!
Ei ne ole unohtuneet
Malli on lainattu Amerikoista.
http://www.youtube.com/watch?v=CuCdNh4sUzM
Toivon että tämä vieraan kommentti
oli US:n toimituksen tekemä
Tämä on mediakritiikkiä!
Ajat ovat muuttuneet. Ennen ei lehtien lukijoilla ollut keinoja kertoa omaa mielipidettään. Nyt on. Ne ajat eivät enää palaa, jolloin ihmisiä kunnioitettiin asemansa vuoksi. Nyt kunniooitetaan tekojensa ja saavutstensa vuoksi.
Ei ole minun presidenttini
"Meidän Presidenttimme on Tarja Halonen ja jotakin "protia" pitäisi olla siinäkin, miten hänestä kirjoitetaan. Onko Suomen kansalta kaikki hyvät tavat unohtuneet"
Sitä saa mitä tilaa.
Sananvapaus
Vieras kirjoitti:
"Meidän Presidenttimme on Tarja Halonen ja jotakin "protia" pitäisi olla siinäkin, miten hänestä kirjoitetaan. Onko Suomen kansalta kaikki hyvät tavat unohtuneet?"
Suomalaisia sananlaskuja:
-Niin makaa kuin petaa.
-Happamia sano kettu pihjalanmarjoista.
-Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Mikä ihmeen pyhimyssuoja presidentillä pitäisi KANSAN mielipiteisiin olla; Stalinia ei aikanaa saanut arvostella, tätäkö nyt halutaan?
Lasten pitäminen Hämeenlinnan naisvankilan paljuselleissä
Hämeenlinnan naisvankilan sellit ovat pieniä. Niihin mahdutetaan kaksi, jopa kolmekin vankia jotka kaikki tekevät tarpeensa yhteen ämpäriin.
Lasten pitäminen Hämeenlinnan naisvankilan paljuselleissä loppuu vuodenvaihteessa, lupasi oikeusministeri Tuija Brax eduskunnalle keskiviikkona.
Hämeenlinnan naisvankilassa on vielä useita vessattomia sellejä, joissa äidit asuvat pienten lastensa kanssa.
Lapset viettävät elämänsä ensimmäiset kuukaudet lukituissa oloissa, joissa heidän äitinsä tekevät tarpeensa ämpäreihin.
Remontteihin ei ole riittänyt rahaa, vaikka suunnitelmat vankilan korjaamisesta ovat olleet olemassa jo vuosikausia.
- Eduskunta käsitteli keskiviikkona hallituksen ihmisoikeuspolitiikkaa, ja paljusellit nousivat esiin, koska eurooppalainen kidutuksen ja epäinhimillisen kohtelun vastainen komitea on toistuvasti huomauttanut niistä Suomea!
Hallituksen ihmisoikeusselonteossa kerrotaan, että Suomen vankiloissa oli vuoden alussa kaiken kaikkiaan 508 paljusellipaikkaa. Toistasataa paikkaa on tänä vuonna poistettu käytöstä ja kaikki muut paitsi Hämeenlinnan 126 paikkaa katoavat vuonna 2011.
Hämeenlinnan paljusellipaikoista peräti 84 on naisilla.
Brax: Lasten pito paljuselleissä Hämeenlinnassa loppuu 2010
HS |10.9.2009
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Brax+Lasten+pito+paljuselleiss%C3%A4+...
---
Kun naisvanki saapuu itse tai tuodaan Hämeenlinnan naisvankilaan ,niin tehdäänkö hänelle melkein ensiksi niinsanottu ruumiintarkastus. Riisutaan täysin alastomaksi. Tämän jälkeen naisvankinvartija (lesbo) ottaa käteensä muovihansikkaan, ja työntää sormensa vangin emättimeen ja peräaukkoon sillä tekosyyllä esm.huumeet.todellinen syy lesbous. Tapahtuuko todella tällaista.
- Näinhän siinä menetellään. Mutta ei ne naisvartijat mitään lesboja ole.
- Ja sitäpaitsi, ruumiintarkastuksen saattaa tehdä myös miesvartija.
Varmaa tietoa.
Ensinnäkin: Ruumiintarkastusta ei saa tehdä vartija. Sen tekee ainoastaan lääkäri jos on syytä epäillä
huumeiden/lääkkeiden salakuljetusta.
Toiseksi: Vankilaan saapuessa tulotarkastukseen kuuluu kyllä alastomaksi riisuminen ja sitten annetaan virtsanäyte. Sitten vaan vankilan kuteet päälle ja osastolle! Terv. H-linnaan menevä:(
Puurot ja vellit sekaisin
Halosen haastattelussahan oli perimmältään kysymys presidentin valtaoikeuksista. Hän sanoi että ei kannata yksinvaltaista presidenttiä, mutta ei myöskään yksinvaltaista pääministeriä.Erinomainen ajatus. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Hyvä Halonen.
Kaunista porvaripeliä.
Kiusaamiskommenteista päätellen Halonen ei ole ollut mikään yksinäinen susi vaan siihen on kylläkin ajauduttu porvarihallituksen ajauduttua valtaan.Ketkä sitten ovat niitä todellisia tyranneja? no ainakin porvarit estävät siis Halosen osallistumiset hänen omalla valtakaudellaan hänen vielä ollessa vallassa.Niinistön Sauliltakaan kukaan ei olisi ollut viemässä yhtään mitään pois(jos hän pallilla istuisi) hänhän on tuleva koko kansan Sauli(ei Saulikaan sitä valtaa halua karsia,sanoihan sen itsekin vieläpä harmittavan rehellisesti :)),toimenpiteet siis kohdistetaan täysin halosen persoonaa vastaan,hänen mukamukas "kyvyttymyyteen" milloin henkilökohtaisiin ulkomuotoseikkoihin milloin myöskin siihen,että Halonen vieläpä harmillisestikin pystyisi raportoimaan meidän rakkaiden porvareiden tekemisiä maailmalla osallistumalla samoihin "Käymme kohti natoa" kokouksiin ja sepä piruvie harmittaa,mutta miksi? kun ei ole mitään salattavaakaan.
Vaikka Saulilta loppupeleissä valta riisuttaisiinkin ei se NATO myönteisiä porvareita ollenkaan huoleta kyllähän Saulille asioista tiedotetaan vaikka hän ei kokouksissakaan juoksisi :)
Pitäisikin ruveta nollaamaan porvareiden tehtyjä päätoksiä sitten joskus,kun? valta vaihtuu ja katsoa metelisoppaa mikä siitäkin syntyisi, reaktion luulisi tuolloinkin olevan täysin luonnollinen.
Hyvä 50% kansan Tarja!
No mutta Eija-Riitta, hän on demari. Pitäisihän tuo tietää.
Toivotan sinutkin tervetulleeksi ess keskustelupalstalle, jossa jo kysymällä missä Puheenjohtaja Urpilainen on, saa hirvittävän ryöpyn silmilleen.
Kun katselee eduskunnan TV lähetyksiä, niin kaikki demarithan huutaa kaikkki asiansa vihaisena kuin Halonenkin nyt, kun hänellä ei ole enää tarvetta olla korrekti.
Kyse ei ole siitä, että Niinistö hävisi niukasti presintinvaalit, vaan se, että Suomella menee demareiden alamäestä ja kapuloista rattaisiin huolimatta hyvin. Yksi syy on tietenkin pelko siitä vaalit hävitään taas ja Isä Mitron kaltaisia pelastajia ei löydy eduskuntavaaleihinkaan. Nuo puheet saa aikaan pelko vallan menetyksestä.
Kaikkea hyvää sinulle ja siunausta.
Katkera
Halonen sanoo olevansa kokokansan presidentti. Miksi sitä piti korostaa, ei Halonen itse sitä valitse, vaan tietysti kansalaiset. Kokokansan presidentiksi tullaan, jos teot osoittavat luottamusta. Nyt sitä ei kyllä näy, vaan näkyy pelkkää katkeruutta ja arvostelunhalua. Periksiantaminenkin on joskus viisasta.
Jo 10 vuotta hukkaan
Halonen jää historiaan kaikkein mitättömämpänä presidenttinä kautta aikojen. Hän ei ole saanut aikaan ei yhtään mitään. Siitä on pidettävä huoli, ettei vasemmistosta koskaan enään nouse, ei kuuna kullan valkeana uutta valtion päämiestä.
Koivisto sentään oli tuhoisin presidentti
!!!
Nyt osui!
tapio_o_nevan haulikollaan ampumista kommenteista yksi osui napakymppiin: "Koivisto sentään oli tuhoisin presidentti"!!!
Mitätön Halonen
Suomi huokaisee helpotuksesta kun päästään Halosesta eroon. Tämä on kuin sadusta Keisarin uudet vaatteet. Kaikki näkevät todellisuuden, mutta kukaan ei kehtaa sanoa!
Vielä pariv vuotta pyshätyneidyyden aikaa. Aivan turhaan.
Sen siitä saa, kun...
... kun presidentin valta vietiin. Onko jäänyt puuttumaan tämä tieto sivistyksestä?
Ja loputkin presidentin vallasta aiotaan viedä. Halonen puhuu asiaa. Hän puolustaa perustuslaillistra presisentin valtaa, jolla on vähintään kansan puolikkaan kannatus. Edellä sanottu todistaa suoraan siitä, että kansa luulee hänellä olevan enemmän valtaa kuin hänellä on.
Kuka muistaa Saksan presidentin nimen?
Ei ole Halosella kansan puolikkaan kannatusta
Tuosta kansan puolikkaan knnatus-hokemasta voisi jo päästä. Halosella on puolet äänestäneiden kannatuksesta. Siis pikkusen yli 26 % suomalaisista on antanut hänelle valtakirjan. Toistan edelleenkin, että valta ja auktoriteetti ei perustu muodolliseen asemaan, vaan henkilön aikaansaannoksiin ja karismaan.
Halonen ei ole saanut mitään merkittävää aikaiseksi, päinvstoi8n. Kikkupussiluonteensa ansiosta välit ovat huonot joka suuntaan. Häntä siedetään vain asemansa takia. Karisma on tasoa koffin-lippis.
Käykä Halonen tapaamassa muiden maiden johtajia. Ni ei käy, kun ei kylään huolita. Asioita hoidetaan vierailemalla jossain Beninissä. Siinä sitä ulkopolitiikan johtamista.
Olisi se jo aika tässäkin maassa tunnustaa, että ei tästä hommasta mitään tule haloskan johdolla.
Voi tuota luetun suomen ymmärtämistä!
Luetun suomen kielen ymmärtäminen näyttää olevan nykyisin hyvin yleinen ongelma. Kun lukee valmiiksi vain omia käsityksiään, ei koskaan opi mitään eikä pysty keskustelemaan asioista asioina ja yleisinä merkityksinä.
Mihin sanoihin viittasikaan relatiivilauseeni?
"Hän puolustaa perustuslaillista presidentin valtaa, jolla on vähintään kansan puolikkaan kannatus".
En ole väittänytkään, että Halosella on kansan puolikkaan kannatus. Presidentin nykyisellä vallan määrällä YLEENSÄ kuitenkin on.
Ja Halonenhan selkeästi on sanonut puolustavansa presidentin valtaa, taistelee siis tulevien presidenttien vallan puolesta. Siinä hän toimii ihan oikein ja oman instituutioasemansa velvoituksellakin. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, pidetäänkö itse Halosesta itsestään ihmisenä vai ei. Eikä hän taida siitä enää vlittääkään vaan uskaltaa puuttua asioihin, jotka hänen mielestään ovat tärkeitä.
En äänestänyt Halosta, mutta olen sitä mieltä, että antaa tulla lunta tupaan vaan tälle kansalle, arvokritiikkiä paljon railakkaammin vielä kuin tähän asti on tullutkaan!
Puolustaa vain omaa valtaansa
Ja siitä syntyi mm. lautasleikki. Perustuslakivaliokunta on vaatinut, että arvovaikuttaja noudattaisi voimassa olevaa perustuslakia, mistä lakimieskoulutuksen saanut presidenttimme kaivaa esiin sanamuotoon liittyvän porsaanreijän ja jättää huomioon ottamatta sen, mitä lain esitöihin on kirjoitettu lainlaatijan tahdoksi. Arvovaikuttamista?
Samat arvot kuin Putinilla
Ei unohdeta, että presidenttimme vakuutti Putinin rinnalla seisten yhteistyön Venäjän kanssa olevan siksi helppoa koska "jaamme yhteiset arvot ja demokratian". Että sellainen arvojohtaja meille on suotu!
Ei ymmärrä
Miksi "koko kansan presidentti" näin kaivaa taisteluhautoja ja leimaa neljäsosan kansasta, eli kokoomuslaiset.
Osa tuotantokapasiteetista uhkaa jäädä pysyvästi pois käytöstä
Taloutemme syöksykierre liittyy kansainväliseen
finanssikriisiin. Tämän myötä tapahtunut maailmankaupan romahdus johti muissakin kehittyneissä teollisuusmaissa kokonaistuotannon poikkeuksellisen jyrkkään alentumiseen.
Meillä pudotus oli kuitenkin erityisen raju.
Menetimme vuoden 2009 toisen vuosipuoliskon aikana suurimmaksi osaksi sen kasvuetumme, jonka olimme onnistuneet koko vuosikymmenen aikana kehittyneiden teollisuusmaiden keskiarvoon verrattuna kerryttämään.
- Samalla paljastui tuotantorakenteemme haavoittuvuus.
Valtiovarainministeriön tuoreen keskipitkän ajan arvion mukaan Suomen kansantalous palaa vasta tämän vuosikymmenen puolivälin jälkeen tämän hetken arvion mukaiselle tuotantoresurssien täyskäyttöisyyttä vastaavalle kokonaistuotannon tasolle.
Rakenteellisen työttömyyden kasvun ja tuotantokapasiteetin supistumisen seurauksena potentiaalisen tuotannon taso jää lisäksi selvästi alhaisemmalle tasolle kuin vielä vuoden 2008 syksyllä arvioitiin.
_
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/02_taloud...
Älkää moittiko
koko kansan upeaa presidenttiä. Tämä pohjoismaista naiskauneutta upeimmillaan ja samalla suurta filosofista, lähes ibsenimäistä kynänkäyttöä taitava, loistava persoona kelpaa maailmalla vaikka mihin tehtävään. Jos kuuluisi kirkkoon, niin voisi olla kukaties ensimmäinen naispuolinen paavi. Kyllä suuri aukko jää taytettäväksi, kun Tarja poistuu iloisesti notkeita lanteitaan keinutellen Kallion perukoille.
Sie raikku
oot vissiin ollu pohjoiskoreassa toimittajakoulussa?
Jotenkin tuli äkkiä ikävä tuota haukkumis- ja kälätyslinjaa..
Aukkotesti heti
Suomalaisilla on ollut iät ajat käytössään aivan loistava aukkotesti, jonka voi tehdä kotioloissa: Otetaan lasi vettä, työnnetään sormi veteen ja vedetään pois. Jos sormen kohdalle jää veteen aukko, testin tekijä on korvaamaton.
Halonen, STASI, KGB
Nämä yhteydet pitäisi Halosen kohdalta selvittää ensiksi. Vasta sen jälkeen voidaan puhua jostain todellisesta prsedinteistä. Halinen on demaripresedentti eikä mitään muuta. On järkyttävää katsella koko ajan kun kaikki hänen lausuntonsa ovat puoluetaustaan sidottuja. Presidentinhän pitäisi luopua jäsenkirjasta ja puolueesta, Halonen tuntuu olevan kahta kauheammin 19% desiilin puolella. Mutta sehän on sosiaalidemokratiaa puhtaimmillaan, 81% saa kärsiä kun 19% mätisäkkejä jyllää.
Johdonmukaista
Halosen purkaus on johdonmukainen rimanalitus ja kuvastaa vain hänen koko hallitsijakautensa saavutuksia. Mutta naaraille tämäkin on helppoa. Aina kun menee huonosti voi syyttää sukupuolta eli siis miehiä siitä, että "miehille on kaikki sallittua".
No, ei ainakaan tällainen valittaminen ole miehille sallittua.
Halonen ja STASI
Yhteyttä voisi pitää melko ilmeisenä. Presidentti Tarja Halosen toiminta entisen Itä-Saksan hyväksi DDR:n tunnustamiskomiteassa oli erittäin aktiivista. Komitea vastusti Suomen virallista ulkopoliittista linjaa ja levitti itäsaksalaista propagandamateriaalia.
Halonen myös valittiin yhtenä komitean edustajana presidentti Urho Kekkosen luo vetoamaan DDR:n puolesta. Ulkoministeri Keijo Korhonen on kuvannut komitealaisia Suomen virallisen linjan "selkään ampujiksi".
Kymmenestä hallituksen kokouksesta ja vuosikokouksesta, joista länsäolotiedot ovat tallella, Halonen oli mukana seitsemässä.
Että silleen.
Varapuheenjohtaja
Halonen oli mainitun komitean varapuheenjohtaja. Kuten kaikki tietävät, puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja luovat yhdessä toiminnan päälinjat. Harmi, ettei Halonen suostu kertomaan tuosta toiminnasta ja sen linjoista mitään. Käsittääkseni on jäänyt epäselväksi, kenen aloitteesta komitea polkaistiin Suomessa pystyyn.
Minäkin rukoilen
Minäkin rukoilen Eija-Riitta Korholan tavoin, että Jumala pyyhksi maan päältä kaikki sellaiset ihmiset joista emme pidä.
Sosialidemokraateista voisi aloittaa, kaikki pois vaan.
Kyllä me kristityt tiedämme missä paha asustaa. Se asustaa siellä, missä uhataan kokoomukselaisten korkeata tulotasoa.
Kyllä me uskovaiset tiedämme, miten asiat pitää olla, eikö niin Eija-Riitta Korhola. (kok)
Rukoilemme niiden Israelisten puolesta, jotka murhasivat suomalaisen rauhanturvaajaupseerin pari vuotta sitten.
Rukoilemme myös sitä, että Saksaan tulisi muutaman richterin maanjäristys, mutta palestiinalaisalueille ei riitä muutaman richterin järistys, vaan oikein kunnon jyrähdys. Se on meidän kokoomukselaisten kristittyjen aamu- ja iltarukousaihe.
Väärä otsikko
Lehden otsikko olisi pitänyt olla: TASAVALLAN PRESIDENTTI T.HALONEN AVASI SDP:n VAALIKAMPANJAN.
SDP:n vaalistrategiahan on: Kokoomus on sdp:n päävastustaja tulevissa vaaleissa. Tämän ovat ilmaisseet demaripuoluejohtajat. Nyt sen lausui SDP:n ja Suomen arvojohtaja Tarja - tämä 1970-luvun vaikuttaja.
Samalla Halonen esitti häneltä kauan odotettuja arvokannanottoja. Vieläkö joku jaksaa epäillä, että Halosella ei ole arvoja hallussaan? Niitä hän hankki toimiessaan SAK:n toimistossa.
Hänen piiloisia arvojaan sisältyy viime vuosikymmenen sosialismi-ideologiaan eli toisinajattelijat, kuten kokoomus kannattajineen, on Leninin sanoin murskattava.
Nykyään äärisosialistit, vallankumoukselliset taistolaiset, joita mm. yliopistot olivat pullollaan, nauttivat valtionkonttorin tarjoamia korkeita eläkkeitä. Kyllä kapaitalistimaan raha, piru vie, kelpaa ja on makeeta.
Jäädään odottelemaan, mitä puhuu tai missä presidenttimme on 13.3 talvisodan 70-vuotispäättymispäivänä. Hän voisi kutsua Putinin yhteiseen tilaisuuteemme ja ottaa esille törkeät rauhan ehdot kahvipöydässä viimeistään.
Näin tekisi suomalainen tosi ARVOJOHTAJA.
Korholan/Sasin puolesta, Halosta vastaan
Onhan aivan eri asia kommentoida ja puolustautua jonkin henkilön sanomisien suhteen, kuin kommentoida oman mielikuvituksen tuotetta.
Minusta tällaiset Halosen Presitenttinä antamat kommentit ovat tyypillinen osoitus siitä että hän ei ole institudionsa edellyttämällä tasolla, vaan on vasemmistotaustansa vanki.