Kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Ben Zyskowicz pitää selvittämisen arvoisena ehdotusta, joka mahdollistaisi alemman sosiaaliturvan tason Suomesta oleskeluluvan saaneille vanhuksille. Kyse olisi aivan uudenlaisesta oleskeluluvasta.
Asia nousi esille tällä viikolla, kun liikuntakyvyttömän 81-vuotiaan Irina Antonovan käännyttämispäätöstä ryhdyttiin panemaan käytäntöön. Antonovan tapauksesta on raportoinut myös Kermen Soitu Uuden Suomen blogissaan. Alemman sosiaaliturvan mahdollisuutta pohti toissapäivänä julkisuudessa maahanmuuttoyksikön tulosaluejohtaja Olli Koskipirtti maahanmuuttovirastosta ja sen torjui tuoreeltaan sosiaali- ja terveysministeri Liisa Hyssälä (kesk.).
Zyskowicz sanoo Uudelle Suomelle olevansa kuitenkin valmis harkitsemaan tällaista mallia. Hän pohtii, että tällöin vanhusten sosiaaliturva voitaisiin turvata omaisten ottamilla vakuutuksiin tai muutoin omaisten kustannuksella.
- Tämä olisi omaisille parempi vaihtoehto kuin Suomesta karkottaminen. Näin oleskelu Suomessa omaisten luona mahdollistuisi, vaikkakin ilman täysimääräistä sosiaaliturvaa, Zyskowicz miettii.
Suurempana ongelman Zyskowicz näkee perheenyhdistämispolitiikan ja niin kutsutut "ankkurilapset". Hän pitää kyseenalaisena sitä, että Suomi näyttäisi olevan Maailman anteliain maa, mitä tulee perheiden yhdistämiseen. Tällä Zyskowicz viittaa Ylen maanantaina esittämään MOT-ohjelmaan.
- Suomessa ilmeisen automaattisesti alaikäisen turvapaikanhakijan perhe pyritään yhdistämään Suomeen. Näin turvapaikanhakija saa perässään vaikkapa 15 henkilöä Suomeen. Pitäisi kuitenkin harkita perheen yhdistämistä lähtömaahansa, Zyskowicz toteaa.
Hän perustelee kantaansa sillä, että nykyinen tilanne näyttäisi kannustavan esimerkiksi somalialaisia perheitä maksamaan salakuljettajille siitä, että lapsi saadaan Suomeen.
- Ei ole turvallista lähettää lasta vieraiden ihmisten matkaan. Me emme tiedä, kuinka moni lapsi jää sille matkalle, enkä ole vakuuttunut, että tämä on kovin viisasta ja lapsen edun mukaista politiikkaa, Zyskowicz sanoo.
Kokoomusryhmän varapuheenjohtaja piikitteli maahanmuuttoministeri Astrid Thorsia (r.) eilisellä eduskunnan kyselytunnilla ja Zyskowicz sanoo, ettei ole mikään salaisuus, että hallituksen piirissä on ollut näkemyseroja turvapaikkapolitiikassa. Hän antaa Thorsille kuitenkin kiitosta siitä, että tämä on tuomassa eduskunnan käsittelyyn lainmuutosta, joka puuttuisi EU-maista tuleviin turvapaikanhakijoihin.
Zyskowiczin mukaan tällaisia turvapaikanhakijoita tuli viime joulukuussa yksistään 500 Bulgariasta. Uuden lakiehdotuksen mukaan oikeus sosiaaliturvaan evättäisiin heti, kun turvapaikanhakijalle annetaan kielteinen päätös.
- Tarkoitus ei ole heittää ihmisiä niin sanotusti kadulle, vaan ennaltaehkäistä aiheettomia turvapaikanhakijoita.
- Lähtökohtaisesti Euroopan unioni on arvoyhteisö ja on selvää, ettei unionin sisältä pitäisi voida tulla yhtään henkilöä anomaan turvapaikkaa, Zyskowicz kertoo.
Hän myöntää, että romanivähemmistön tilanne on surkea Bulgariassa ja Romaniassa, mutta tähän pitää Zyskowiczin mielestä puuttua EU:n politiikalla eikä turvapaikkapolitiikalla.

Kommentit
Ben oppositiossa
Ben Z hyppäsi taas kerran oppositioon poimimaan irtopisteitä.
Mutta oleellista on kuitenkin se, että mitä tekee hallitus? Ja vastaus on, että eipä juuri mitään. Kepu ja kokoomus ovat täysin Astrid-tädin pomputettavissa.
Miten ihmeessä yksi ministeri voi määrittää koko hallituksen linjan? Ja vielä pienestä puolueesta.
Kokoomus ja kepu ovat Thorsin ja RKP:n liberaalin politiikan äänettömiä yhtiömiehiä!
Äänetön yhtiömies my ass
Zys... ei kun Porvarin voi tunnistaa kahdesta asiasta:
Ensinnäkin, hän on kehittänyt kyvyn olla kateellinen heikompiosaisempiaan kohtaan, toiseksi hän uskoo että häntä pystyy heiluttamaan koiraa.
Kuulkaas lapset, minulla on teille kerrottavaa: Ei Thors määritä hallituksen ulkomaalaispolitiikkaa, se on määritetty Kepun ja Kokoomuksen kesken aikoja sitten ja Thorsin tehtävä on vain toteuttaa sitä.
Todellakin, ei yksi
Todellakin, ei yksi ministeri kesää tee, siinä on koko hallitus takana. Hyssälä hyysää ja Vanhanen ei vahdo ja Katainen on vaan muuten tylsä. Kyllä Zysessä on ketunhäntä kainalossaan kun ryhtyy puhumaan kuin oppsitiosta ;)
Troijan puuhevonen
Thors sanoo vastauksessaan eduskunnan kyselytunnilla:
"Haluan tässä viitata muun muassa osastopäällikkö, ylijohtaja Pekkarisen arvioon, jossa hän totesi, että maahanmuutto on tärkeä osa, jotta me pystymme saamaan julkisen taloutemme kestävälle uralle."
Auktoriteetti johon Astrid viittaa on demarivirkamies. Ei siis pidä ihmetellä jos porvarihallituksen maahanmuuttopolitiikkaa kummastuttaa esim. kokoomuksen äänestäjiä ja nyt jo Zysseäkin.
Jos vvm:n kansantalousosaston ylijohtaja on sitä mieltä että puolen miljardin (ja kasvussa olevat) menot maahanmuuttoon auttavat saamaan julkisen talouden kestävälle uralle, eihän Thors voi kuin uskoa että näin on...
Muuten miksi
Miksiköhän toi sakki istuun siellä Arkadian mäellä keräämässä lisää elättejä suomenko ?
Sysko
Sysko on pelkkä irtopisteiden kerääjä höpö höpö mies ja sillä siisti
Aivan
Sysko on pelkkä "palkkapolitikko" joka ei välitä mistään muusta kuin omista edusistaan ja tulevaisuudestaan kansasta viis.
Ben Z:ltä aika omituinen mielipide
Luulisi järkyttävän pitkän kansanedustajan kokemuksensa perusteella Benan tajuavan, ettei tähän maahan voi perustaa kahta eritasoista sosiaalijärjestelmää pakolaisillekaan, saati maahanmuuttajille. Ei voi olla niin, että epämääräiset nuorisotyypit Balkanin maista saavat maahantulijoina täyden ylöspidon ja jäädä rikoksistaan, esim. pahoinpitelyistään huolimatta maahan, mutta kuolemansairasta mummoa, joka ei ole tehnyt kenellekään mitään pahaa, niin häntä ei auteta ollenkaan, vaan karkotetaan heti, kun tolpillaan pysyy. En tajunnutkaan, että Ben Z. on noin oikeistosiiven kokoomuslainen.
"Kokoomus ja kepu ovat
"Kokoomus ja kepu ovat Thorsin ja RKP:n liberaalin politiikan äänettömiä yhtiömiehiä!"
Olen täsmälleen samaa mieltä. Lisään vielä, että SDP kuuluu samaan porukkaan, vaikka ei olekaan hallituksessa.
Vasemmistolaisena SDP itse asiassa on yhtiön pääjohtaja!
70% äänistä
Kokoomus, Kepu ja SDP saivat eduskuntavaaleissa 70% kaikista äänistä. Äänestysprosentti oli 68%. Kai ehdoton enemmistö saa pitää mielipiteensä?
Laskutetaan Venäjää
Niinhän Espanjakin laskuttaa Suomea siellä olevien suomalaisten vanhusten terveydenhuollosta. Venäjällä on muuten ulkomaanvaluuttareservejä kaksi kertaa Suomen bruttokansantuotteen verran. On Venäjällä varaa, tahdosta en tiedä.
Hyvä ratkaisu
Rikas ja demokraattinen Venäjä voi helposti maksaa vanhustensa eläkkeet Suomeen.
tasa-arvoa
Samalla pitäisi harkita myös ns. ylemmän sosiaaliturvan piiriin kuuluvien eläkkeensaajien (Lilius, Härmälä & co.) ehtojen tarkennuksia. Ts. eläkekaton voisi samalla ottaa käyttöön Suomessakin.
Z aloitti jo vaalityön
Z aikoo pyydystää Halmeelta jääneet äänet kokkareiden pussiin ja nousta ministeriksi.
Z on aina ollut tyly muille kuin syntyperäisille suomalaisille.
Miksi?
Sitäpä sopii kysyä.
Taitaa olla myöhäistä
Eilisen kyselytunnin loppuosa löytyy pöytäkirjoista:
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/skt_7_2010_9_p.shtml
On aika erikoista, että muille kuin hallitukselle, eduskunnalle, presidentille, KKO:lle ja keitä teittiä on, MOT-ohjelman viesti ei tullut yllätyksenä.
Tynnyrissäkö te siellä Helsingissä elätte?
En ole kuullut, että mikään eduskuntapuolue olisi esimerkiksi puuhaamassa välikysymystä MOT:n esille tuomasta aiheesta, vaikka se on Suomen kohtalonkysymys.
Vaalit on tulossa - homma muutetaan
ja muutetaan varmasti. On se kumma, että kansan ääni ei mene perille! Kansa haluaa, että maahanmuuttajat saavat samanlaisen avustuksen kuin esim. Kreikassa ja Italiassa. Siellä se on 0€. Onko Suomi muka rikkaampi maa?
Nuo jotka tulevat käyhistä Afrikan maista ja ovat asuneet muta hökkeleissä, eivät ole oikeita henkilöitä Suomeen. Eivät osaa edes lukea. Sen on jo Ahtisaarikin selvästi sanonut. Tänne pitäisi ottaa tänne mukautuvia henkilöitä. Autetaan Afrikkalaisia heidän omassa maassaan. Se maksaisi Suomelle noin 50 euroa kuukaudessa per henkilö. Siellä kaikki on PALJON halvempaa.
Jotain järkeä tähän hommaan on saatava.
VAALIT ON TULOSSA.
Asiaa!
Matka mutahökkeliyhteiskunnasta sirukortti- ja nettitoimintayhteiskuntaan on liian kova. Meillä eivät toimi mitkään alkeellisen yhteiskunnan toimintamallit tai selviytymiskeinot. On selvä, ettei ihmisen psyyke kestä tuollaista muutosta ja yksilön turhautuminen ja sen aggressiiviset ilmentymät lisääntyvät.
Mutta teksti oli asiallinen
Mitä tarkoitit ja mihin pyrit arvostelullasi?
Zysse on fiksu mies! Meitsi
Zysse on fiksu mies! Meitsi diggaa !
Järkeä mamutukseen
Periaatteessa tuossa Zyskowichin ehdotuksessa on järkeä ja niin pitäisi ulottaa kaikkiin mamuihin. Esim Etelä Euroopan maat eivät suikaan tarjoa oleskeluluvan saaneille loppuikäsitä sosiaaliturvaa, ei sinne päinkään ja maahantulijoita seurataan tarkasti. Oleskella voi, jos on varakas, on eläke, tai elättää itsensä työllä. Mamut ostavat sekä yksityisiä, että kunnallisia terveyspalveluja. Niihän se pitäisi meilläkin olla kaikkien mamujen suhteen. Nyt on kansan maksukyky vedetty loppuun. Noista maista vain mallia ottamaan, sillä ei suomalaiset enää jaksa maksaa maailman pelastajiksi hurahtaneiden kukkahattutätien aiheuttamia kustannuksia.
No niin
Olin tästä asiasta juuri tätä samaa mieltä blogissani kuin mitä Ben tuossa lausuu.
-EP-
Totta puhut EP
Muistan hyvin kannanottosi, semminkin, kun olin kanssasi samaa mieltä.
Mutta meitä naisia on niin helppoa soimata tunteellisuudesta. Kaihdan sitä leimaa.En muista, tuinko Sinua vastauksella.
Miellyttävää ystävänpäivää!
PS. Olisi hauskaa kehittää jokin mielipidekisa. Sinä osaat moittia minua niin sattuvasti.
Oikein....
Hei Tuula. Oikein hyvää Ystävänpäivää Sinullekin:)
Parhain terveisin,
Eeva
Kaksinaamaista touhua
Ollaan heräävinään ongelmaan, minkä olemassaolo on tiedetty koko ajan ja mikä on itse suurelta osin aiheutettu. Kansa on saanut tarpeekseen maahanmuuttajien erikoiseduista, joista yllätys yllätys, muka kansanedustajat saavat tietoa yhden televisio-ohjelman kautta. Syyllisiä ovat, ja piittaamattomia omien kansalaisten eduista. Kokoomus olisi voinut vaikuttaa uuteen ulkomaalaislakiin kiristäen, jos olisi halunnut, mutta kun esitettiin suvaitsevaista ja haluttiin maahan orjatyövoimaa. Nyt ei ole enää edes orjille töitä ja sosiaalitoimen suojeluksessa oleville pakolasille lokoisat olot ilman töitäkin. Karttuisa on kansan käsi, kun vieraita mummojakin tulisi auttaa, vaikka itse jää apua paitsi.
Zysse puhuu asiaa rohkeasti
Zysse puhuu asiaa rohkeasti
kun taas lapatossu oppositio ei uskalla ottaa esiin koko metsään mennyttä maahanmuuttopolitiikka asiaa
Zyskowicz puuttui..
asiallisella tavalla ongelmaan. Toivottavasti realisteja ja tilanteen ymmärtäjiä löytyy eduskunnasta enemmänkin.
Realisteja
Ei niitä ole ja se siitä
Hyvähän se on...
jos Ben Zyskowicz (kopioin tuon nimen:) keksii luovia ratkaisuja. Ihmisten pinna on katkennut siksi, että heidän ylitseen on kävelty näissä ulkomaalaisasioissa. Minä kuulun joukkoon tummasilmäiseen kumminkin.
Ottaa vain pannuun suomi-poliitikot (sinisilmäiset Pölhö Kustaat), Zyskowicz ei niinkään. Mutta vihaisena napitan noitakin silmiä.
BZ on oikeassa...
Ennen tämän asian hoitamista on kuitenkin syytä remontoida mamu-politiikkaa radikaalisti. Sitten voi olla vuorossa Benin ( ja muidenkin) ehdottama inhimillinen uudistus, jossa todellakin on järkeä.
Suomalaiset alkavat olla hyvin perillä maahanmuuttoon liittyvistä räikeyksistä. Hallituksen ja eduskunnan toimettomuus puhuttaa kansalaisia enemmän kuin ehkä päättäjät itse tajuavatkaan.Eikä kyse ole rasisteista.
Ministeri Thorsin ja hallituspuolueiden johtajien on turha panna päätään pensaaseen.On toimittava nyt eikä ensi kuussa. Jos ministeri Thors pitää paikastaan kiinni kynsin hampain, muiden (hallitus)puolueiden johtajien on syytä reagoida.
Ben Zyskowicz on lahjakas puhuja
sekä hyvämuistinen arvostettu poliitikko.Mutta miksi Kokoomus on kuin pässi,jota maalaisliitto vie miten lystää.Maahantulijalle ei kuulu yhtään enempää,kuin on kansaneläkkeen perusosa ja toimeentulotuki.Jos hankkii itse asunnon.Pakolaisten asia on toisin,heistä on kansainväliset sopimukset.Heitä pitää auttaa ja kouluttaa,uuteen kotiinsa.Jos Kokoomus olettaa Suomalaisten hyväksyvän nykyisen tilanteen,seuraavat vaalit tulee olemaan iloinen yllätys.
Hienoa Suomen kansa!
Hienoa että olette menneet populismin ansaan tässä asiassa, tässähän on kaiken syy, sen että Suomi on menossa konkurssiin, mamujen syytähän se on, eikö niin?
Pitäisi mielestäni puuttua olennaiseen eikä takertua lillukanvarsiin. Mitä mamujen jälkeen, kaikki sossun asiakkaat Suomenlinnaan, ai niin, siellähän asuvat nyt vain rikkaat. Onneksi asun nykyään mahdollisimman kaukana Suomesta, maksan silti valtiolle/Porvoon kaupungille 900 € veroja kuussa, eikä edes asuntoa pystytty järjestämään. Mutta kai ne oli vieneet mamut! Ikinä en takaisin Suomeen muuta! Tyhmää kansaa!
Globaalit vanhukset
Antonovan tapauksessa olisi myönnettävä pysyvä oleskelulupa. Sairaan vanhuksen pitää saada asua lähiomaisensa luona.
Onneksi Hämeenlinnan hallinto-oikeus on päätynyt humaaniin päätökseen myöntäessään kahdelle vanhukselle oleskeluluvan inhimillisistä syistä. Ne tulevat olemaan ennakkopäätöksiä, joita pitää noudattaa.
Suomalaisia vanhuksia viettää eläkepäiviään mm. Floridassa, Espanjassa, Thaimaassa, Turkissa jne.
Suomme itsellemme oikeuksia, joita emme ole valmiita toisille myöntämään.
Emme voi olla suljettu totalitaristinen valtio.
Älkää yleistäkö ilman faktoja
"Suomalaisia vanhuksia viettää eläkepäiviään mm. Floridassa, Espanjassa, Thaimaassa, Turkissa jne.
Suomme itsellemme oikeuksia, joita emme ole valmiita toisille myöntämään."
EU-maa eli Espanja on eri asia kuin USA ja Florida. Näissä maissa on erilaiset sosiaalisopimukset/vakuutukset ns. toisen maan kansalaisten kohdalla. Ilmaista palvelua ei missään muussa maassa ole ja monet vanhukset viettävät eläkepäiviään vain tietyn ajan vuodesta (vrk-kiintiö yhtäjaksoisesti).
Kannattaa tutustua netistä, mitä tarkoittaa Suomen ASUMISperusteinen sosiaaliturva ja kuinka se koskee kaikkia Suomessa oleskelevia henkilöitä. Sitten kannattaa tutkia kauanko suomalainen voi olla ulkomailla yhtäjaksoisesti menettämättä ns. Kela sosiaaliturvaa. Lisäksi on olemassa Suomen valtion ja muiden valtioiden välisiä sosiaalisopimuksia ja YKSITYISIÄ vakuutuksia.
Suomalainen vanhus voi viettää eläkepäiviään ulkomailla, mutta hän on pääsääntöisesti ITSE huolehtinut terveyden/sairaudenhoito edellytykset. Suomeen oleskeluluvalla tai luvatta tulleet SAAVAT AUTOMAATTISESTI asumisperusteisen sosiaaliturvan eli saman kuin Suomessa 40v asunut ja veroja maksanut kansalainen.
Herätys - asumisperuste vaihdetaan esim. kansalaisuusperusteiseksi. (vrt Tanskan malli)
Faktat oikein
"Suomalaisia vanhuksia viettää eläkepäiviään mm. Floridassa, Espanjassa, Thaimaassa, Turkissa jne.
Suomme itsellemme oikeuksia, joita emme ole valmiita toisille myöntämään."
Valtioiden väliset sosiaalisopimukset ovat kaiken perusta. Osassa näistä maisst suomalaiset vanhukset ovat hankkineet yksityisen vakuutuksen tai Suomen valtio maksaa ko. valtiolle korvausta heidän kuluistaan.
Osa vanhuksista /eläkeläisistä viettää ulkomailla vain osan vuodesta, jolloin he ovat edelleen meidän KELA korvausten piirissä.
Suomen ongelma on ASUMISperusteinen sosiaaliturva, jolloin kaikki Suomeen laillisesti tai laittomasti tulleet pääsevät sen piiriin. Vaikka eivät olisi koskaan kartuttaneet sitä maksamalla veroja tähän maahan.
Ulkomaille vaan
Osa suomalaisista eläkeläisistä on siirtynyt ulkomaille. No hyvä, mutta eläkkeen he saavat Suomesta eivät ko. maan eläkejärjestelmästä.
Olen pahoillani, ettet
Olen pahoillani, ettet näytä ymmärtävän eroa suomalaisesta eläkeläisestä omalla kustannuksellaan maailmalla vs. muualle elämäntyönsä tehneen vanhuksen saapumisesta suomalaisen hyvin kuormitetun veronmaksajan "vastikkeettomaksi" elätiksi.
Vierailu vanhainkotiin
Arto Niinistö. Koska olet viimeksi käynyt palvelutalossa tai heitteille jätettyjen vanhusten luona? Näitä on Suomessa riittämiin.
Suurin osa Espanjaan ja
Suurin osa Espanjaan ja muualle aurinkovanhuutta viettämään menneitä vanhuksia tulee tänne taas sairaanhoitoa saamaan ja kuolemaan hitaasti.
Topi
Maksavatko Florida, Espanja,
Maksavatko Florida, Espanja, Thaimaa tai Turkki näiden suomalaisten vanhusten ylläpidon? Nämä mummot ovat nyt oikeutettuja kaikkiin Kelan tukiin, kaikkiin sosiaalitoimiston tukiin sekä julkiseen terveydenhuoltoon ja näitä oikeuksia he tulevat varmasti käyttämään. He eivät ole maksaneet senttiäkään järjestelmään sisään.
Kaltaisesi sinisilmäiset maailmanhalaajat vievät Suomen konkurssiin pikavauhtia. Onneksi yhä useampi tämän sirkuksen todellinen maksaja (yksityisen sektorin korkeasti palkatut) on ymmärtämässä mitä tapahtuu ja vaihtaa maisemaa.
Omalla työllä ansaitut eläkepäivät
Opettele, Arto Niinistö, erottamaan, mikä ero on omalla työllä ansaituilla eläkepäivillä Floridassa ja kehitysmaiden kansalaisten loisimisella Suomessa.
Vihdoinkin hyvä Zysse
Zysse on oikealla asialla. Muutkin mukaan eduskunnassa. Tämä olisi inhimillinen tapa lopettaa mummotarinat. Jokainen saisi tuoda ulkomailta vanhuksensa luokseen, mutta heillä olisi oltava vakuutus tai lasten sitoumus kaiken maksamisesta.
Veronmaksajien selkäranka kun alkaa murtua ja valtion budjetista katetaan velalla neljännes!
Mamujen asiat lailla järjestykseen ja silkka hyväksikäyttö ja perheenyhdistämiset Suomeen on torjuttava. Apu annettava kohdemaihin. Ministeri Thorsille ennenaikainen eläke. Kiitos.
Populisti
Benillä on ollut 15 vuotta aikaa korjata maahanmuuttopolitiikan virheitä, mutta hän ei ole tehnyt yhtään mitään.
Sosiaaliturva muille ja suomalaisille
Hyvä, että todella vaikeissa olosuhteissa on inhimillisyys mukana päätöksissä.
BZ on oikeilla linjoilla.
Vaan kun ei aina sitä tavallinen suomalainen tajua vai tajuaako?. Epäinhimillistä on palauttaa sairas, toimintakyvytön ihminen(jos koko totuus on tämä?)
Silti sinisilmäisyys on vaarallista ja todellisuus tulee aina selvittää, rehellisesti!
Ihmisiä riittää, muista yhteiskunnista ja sukulaisiakin on, kaikenlaisia, Suomessa.
Kunnon Suomalainen pitää huolta omista lähimmäisistään, hyvä niin.
Pelkoa vaan, kuinka paljon on niitä, jotka muiden syiden takia????? todella ovat sukurakkaita!
Rehellisyys, rakkaus ja totuus !
mummot
Miksi Zyskowicz ei reagoi kotimaan mummojen paikkakuntamuuttojen estoon?
Kun kotimaassa ei apua tarvitsevaa omaista saa muuttaa lähelle, miksi pirussa tuhansien kilometrien päästä tuotetaan tänne väkeä?
Voisiko perheitä yhdistää ensin omassa maassa?
BZ osaa ja välittää
BZ on ainoa poliitikko, joka itse on soittanut takaisin kun olen soittopyynnön jättänyt asioista keskustellakseni. Oli aikaa ja halua kuunnella. Harvoja kunnon poliitikkoja eli aito kansanedustaja. Jälleen asiaa. Toivon vaan, että hänellä riittää voimia taistella tuulimyllyjä vastaa.
Benillä tiettyä pointtia...
"Hän perustelee kantaansa sillä, että nykyinen tilanne näyttäisi kannustavan esimerkiksi somalialaisia perheitä maksamaan salakuljettajille siitä, että lapsi saadaan Suomeen."
Lähettää yhden ensin, ja 15 lähimmäistä sukkana perässä, sis. 15 kertaa matkakulut... 1 matkakulut jaetaan seuraavien 15 kesken...
Juuri niin, Ben on oikeassa
Matkakulut jaetaan seuraavien kesken?
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, Suomi ja veronmaksajat maksavat näiden jatkotulijoiden matkakustannukset.
Jollei näin ole, ainakin mahdollinen palautus maksetaan suomalaisten kukkarosta.
Joo
Tuo mun ironia hieman tais epäonnistua... tarkoitus oli sanoo ett, tossa perheenyhdistämisasiassa on hieman noita väärinkäyttömahdollisuuksia, kun näyttäisi riittävän todella että yhden matkakustannuksilla saa 15 sisään... ei vaadi kovin paljoa pelisilmää kuka valitaan ja miten tarina kehitetään ... jos joku siis ei-hädänalainen haluaisi siirtää kultuuriinsa kuuluvan suvun Suomeen...
Reilu meininki
Aika reilua olisi, jos jokainen valtio huolehtisi omista kansalaisistaan "kohdusta hautaan"-periaatteella.
Ei voi olla niin, että joku toinen valtio joutuu hoitamaan toisen valtion kansalaiset silloin kun he eivät ole aktiivi-iässä tai -kunnossa.
Kuten nimim. Kenraali tuossa ylempänä kertoo, lasku sinne minne se kuuluukin.
Suomessa harrastetaan hyväntekeväisyyttä johon meillä ei ole varaa, ei varsinkaan jatkossa. Eikä suomalaisetkaan vanhukset muissa maissa saa mitään etuja, ilman että lasku kolahtaa Suomeen.
Mummo pihalle ja siellä
Mummo pihalle ja siellä pihalla sitten perheen yhdistäminen. Samaa kaavaa pitää noudattaa muissakin laittoman maahantulon tapauksissa. Tervemenoa vaan koko suku.
Vakuutusmatematiikan alkeet
Hyvä ehdotus, mutta huono business. Tuskin yksikään vakavarainen ja luotettavaksi tunnettu vakuutuslaitos ryhtyy laitoshoitokuntoisina tänne tuotavia venäläismummoja vakuuttamaan. Vaihtoehdoksi taitaa käytännössä jäädä täysi kustannusvastuu tai maasta karkoitus.
Muistan hyvin kun uudesta
Muistan hyvin kun uudesta löysästä ulkomaalaislaista äänestettiin. Joka ikinen puolue ja sen edustajat, paitsi Perussuomalaiset äänestivät lain puolesta. Ihan turha itkeä nyt peräjälkeen.
Turvapaikkaturismi
Arvioisa Arto Niinistö;
"Antonovan tapauksessa olisi myönnettävä pysyvä oleskelulupa. Sairaan vanhuksen pitää saada asua lähiomaisensa luona.
Onneksi Hämeenlinnan hallinto-oikeus on päätynyt humaaniin päätökseen myöntäessään kahdelle vanhukselle oleskeluluvan inhimillisistä syistä. Ne tulevat olemaan ennakkopäätöksiä, joita pitää noudattaa.
Suomalaisia vanhuksia viettää eläkepäiviään mm. Floridassa, Espanjassa, Thaimaassa, Turkissa jne.
Suomme itsellemme oikeuksia, joita emme ole valmiita toisille myöntämään.
Emme voi olla suljettu totalitaristinen valtio."
Antonovan tapauksessa, lapset ovat ilmoittaneet vastaavansa Antonovan Suomessa oleskelun aiheuttamista kustannuksista. Tämä on syy oleskeluluvan myöntämiseen, mikäli he pystyvät todetamaan maksukykynsä esim. Antonovan tarvitseassa sairaalan teho-hoitopalveluja (n.2000€/vrk.), ettei tämä jää veronmaksajien kontolle.
Vertauksesi Suomalaisista eläkeläisistä Flodirassa..sun muualla, ontuu sikäli että Suomalaiset eläkeläiset eivät loisi asemamaan sosiaaliturvalla, vaan rahoittavat oleskelunsa itse. (Mikäli voit, todennetusti, todistaa asian olevan toisin, olen hiljaa ja häpeän.)
Niin ja me olemme totalitäärinen valtio, mutta emme suinkaan suljettu sellainen.
B.Z puhuu asiaa, vaikka populistista sellaista. Sosiaaliturva Suomessa tulisi rajata koskemaan vain Suomen kansalaisia, mikä kuitenkaan ei ole mahdollista, johtuen eu:sta joten sosiaalietuuksien, minkäänlaisten, ei tule koskea shengen-alueen ulkopuolelta saapunutta henkilöä ja turvapaikanhakuun tullen, eu-passin omaavaa henkilöä ei käsitellä turvapaikanhakija. Ilman matkustusasiakirjoja matkustanut henkilö tulisi käännyttää samaan kulkuneuvoon jolla hän on saapunutkin, liikenteenjärjestän kustannuksella.
"Lapsikaupan" pulma vanha, tunnettu
täysin tunnettu, siis Afrikassa, Lähi-Idässa ja Aasiassa. Laajoilla alueilla lapsia myydään avoimesti eri tarkoituksiin, jos niitä on perheessä "liikaa." Myydään ja ostetaan vaimojakin yhä jopa Kiinassa, Intiassa.
Tuo lapsen pano koukkuun, eli maksaminen rikollisille toimituksesta esim. Pohjoismaihin, joissa laki jopa auttaa suvun perässä, on uudempi malli käytännöistä. Useimmiten se on "harkittu rikos." Mutta perhe voi myös maksaa lapsen "ulos" paremman elämän toivossa - lapselle. Tapaukset tulee yksilöidä nykyistä paremmin.
Zyskowicz on oikeassa siinä, ettei valtion tule siirtää omia sosiaalisia pulmiaan muiden maksettaviksi, ei ainakaan EU:ssa. Se vaarantaa yhteisön. Samoin ajatus, ettei EU:n sisällä tarvitse turvapaikkaa, on periaatteessa oikein. Käytännössä toimittajat, oikeustaistelijat, joutuvat yhä pakenemaan omista maistaan, kun murhautus- ja/tai mielisairautus tomivat oikeutta paremmin. Kun tilanne on tämä Pohjoismaissakin, asiaa voisi katsoa lähemmin - ennen julkisia loppulausuntoja.
Mutta valtion - ja EU:n - sisällä "yhdenvertaisuutta" on puolustettava mummojenkin tapauksessa. Käytännössä se nyt merkitsi ns. "perustuen" uutta määrittelyä, ehkä "alennetun asumistuen" maksua perheelle. Mutta "oikeuksien" tulee olla samoja kaikille.
Lisää rokotetta
Eikö tuohon epidemiaan nimeltä "hyppykuppa" löydy mitään lääkettä. Ko. tauti iskee politiikoihin aina vaalien alla ja silloin kun eduskunnan kyselytunnilla kamerat surraavat. "Hyppykupalla" saa ainakin merkinnän eduskunnan pöytäkirjoihin, että on pyytänyt puheenvuoron. Politiikan peli on myös sitä, että puhemies jakelee puheenvuoroja vain niille joille hän sen antaa. Joskus mikki on jäänyt päälle, kun puhemies on laskeskellut, onko hän jaellut puheenvuoroja tasapuolisesti.
Olenko ihan väärässä,
vai vanheniko Irina parissa viikossa parikymmentä vuotta? Ei tuon mummelin kasvot ole ihan kärsineen kasikymppisen kasvot, jos kohta liikkuminen onkin huonoa.
Siinä mielessä Zysse on ihan asialla, kun pohtii, voisiko järjestelmää muuttaa sellaiseksi, että se suosii rahastuksen sijaan oikeata omaisten huolenpitoa ei-Suomen kansalaisista vanhemmistaan ja isovanhemmistaan heidän omalla kustannuksellaan Suomessa.
Epäilyjä
Että tätäkin keissiä pitää nyt sitten epäillä ja kyseenalaistaa......
Kaikista pahinta on, niin tuokaan asia ei ole mitenkään poissuljettu, siinä olet oikeassa.
Saisikohan tuota asiaa sitten jollain lääketieteellisellä tutkimuksella selvitettyä? Koska nykypäpäivänä voi mikä tahansa olla mahdollista, sen olen jo oppinut.
Asioita voi kyseenalaistaa. Minullakin saattaa mielipide vaihtua ehkä useinkin, mutta koska en ole mikään "pänkki", niin pidän tuntosarveni avoinna kaikelle. Jonkun tärkeän asian vuoksi saatan muuttaa mieleni ihan toiseksi.
Siksi en tätäkään Fassen kommenttia teilaa, vaan pohdin, että voisiko kyseessä tosiaan olla huijaus?
-EP-
Ei
Ei, ja vielä kerran ei, jos tuohon lähdetään niin mummotulva on varma.
Ensin omat mummot, sitten muiden.
Pitäisikö Benin oivaltaa myös puolen palkan kansanedustajat
Osa kansanedustajista ei ansaitse täyttä palkkaa, siksi vähän he osallistuvat yhteisten asioiden hoitoon - voisiko Ben oivaltaa myös alemman palkan kansanedustajat keksimään provisiolla lisäaktiviteettejä itselleen ja äänestäjilleen?
Lisäksi kaikki kansanedustajat eivät ansaitse täysimääräistä eläkettäkään.
Ilkka
Sovitaanko niin että seuraavaksi kirjoitat selvinpäin.
Ilkka Luoma
Perhana, olen samaa mieltä, irvailet tai et. Ensimmäistä kertaa en vaan vetänyt hernettä nenään sinun copy-paste kirjoituksista.
Kansanedustajille ja kaikille virkamiehille pitää laittaa liikkuva 60-40% osuus palkkaan joka maksetaan vasta tulospalkkiona kun ollaan arvioitu päätösten onnistuminen ja tehokkuus. Kyllä kansa maksaa kun ollaan mietitty muutakin kuin omaa pesää tai demarimafian kelomökkejä.
Kokoomus hallituksessa vuodesta 1987
Zysse se sieltä ennen vaaleja taas keräilee irtopojoja minkä ehtii. Onhan tarvekin selvä, muutos2011-liikkeen nousu pitää estää ja persutkin pitää neutralisoida. Pöntinen Pohjanmaalla ja Zysse Stadissa.
Ben,
jos luet tämän viestin, voitko kertoa minulle miksi asia kiinnostaa vasta nyt, vaikka kokoomus on ollut tai seuraavissa hallituksissa merkittävissä asemissa:
a) Holkeri (1987-1991)
b) Aho (1991-1995)
c) LipponenI (1995-1999)
d) LipponenII(1999-2003)
e) Jäättenmäki(2003)
f) Vanhanen I (2003-2007)
g) Vanhanen II(2007-)
Minkä takia maamme "monikulttuuristuminen" ei ole ollut ongelma jo vuodesta 1987 hallituksessa istuneelle kokoomukselle ja miksi kokoomus hyväksyi Thorsin maahanmuuttoministeriksi ja miksi hallitus, jossa kokoomus on, tekee kokoomuksen suostumuksella Euroopan avokätisintä mamu-politiikkaa?
Kiitos vastauksestasi jo etukäteen, Zysse-ystäväni!
Ne termit...
Vai että "mummo-ongelma"
Floridan asukkaat
Terveisiä vaan Floridasta. Täällä asuvat suomalaiset vanhukset maksavat itse sosiaaliturvansa. Ei USA kustanna heitdän hoitojaa. Sairaalassa olo maksaa 5000 dollaria vuorokaudessa.
Benin ympyriäinen leikkaus....
Ei kai nyt muutama tautinen ja vielä liikuntakyvytön mummo ole se ratkaisu, taloudellisestikaan, jota suurin osa kansaa nyt mamu-asioissa kritisoi.
Vähän haetulta Benin "pakko-piste-keruuseen-mukaan" vaalivuoden väännöltä vaikuttaa. Onhan nyt ihan toisen mittasuhteen asia nämä nuoremmat pakolaiset ja mamut, joiden perässä tulee parikymmenkin joukon ruhmä epämääräisellä todistelulla varustettuja "sukulaisia".
Toisaalta, eihän nämä "leikkelyt" meille kanta-suomalaisille mitään uutta asiaa, ehkäpä Ben kokoomuslaisena mieltyikin ajatukseen että kaikilta liikuntakyvyttömiltä mummoilta voisi sosiaalisia tukia vähentää, kun liikkuvatkin niin vähän niin eihän sitä menoakaan ole niin paljon ja jokainen varojensa mukaan kuluttaa mitä lystää, niinkuin kunnon oikeistolaiseen katsomukseen kuuluu.
Suomeen ollaan rakentamassa LUOKKAJAKOA...
Ensimmäisen luokan kansalaiset, jotka esim. "poliitikon uralla" ovat keplotelleet itselleen hyvät tulot, mm. 4000 euron kohtuuttoman eläkkeet paljon ennen oikeaa eläkeikää.
Sitten tulevat "tavallinen keskiluokka" joka oikealla työllä on ansainnut elämänsä, ja jonka eläkkeitä leikataan niin, että joutuvat sosiaaliluukulle - ja olvat vielä oikeutettuja sosiaaliavustuksiin.
Sitten tulevat "köyhäinluokka" joka on ilman sosiaaliturvaa kokonaan tai osittain.
TÄHÄN HUIPPUPALKKAINEN POLIITTINEN ELIITTI PYRKII.
Alennetaan POLIITTISEN ELIITIN edut SAMALLE TASOLLE
Leikataan poliittiselta eliitiltä TAKAUTUVASTI ylisuuret eläkkeet ja muut edut pois!
Säästyisi miljardeja euroja rehellisten veronmaksajien (= palkansaajien) rahoja joilla voitaisiin nostaa kansan toimeentuloa ja päästäisiin lamasta eroon.
Kyllä
Yhteisillä rahoilla mellastavat pitäisi laittaa kuriin, tulee ne sitten ylisuurena palkkana, keplotteluina tai ylisuurina sosiaalietuuksina. Se on meidän ainoa ongelma koko kansantaloudessa.
Jos yhteisillä rahoilla mellastavat laitetaan kuriin, väittäisin että 30-50% menoista saadaan pois. Se vaatii vaan munaa, mutta ei näytä keneltäkään sitä löytyvän.
koko juttu parilla sanalla....
Kiitos!
Hyvin tiivistetty, komppaan täysillä.
Muttapa mutta; mistä sitä munaa löytyy?
Ei Tarja allekirjoita uutta lakimuutosta
Kuten muistatte Presitenttimme oli huolissaan Romaniväestön kohtalosta.Viesti on mennyt perille nyt niitä tulee suomeen.Lisäksi hän järjesti Suomessa Afriikan maiden naisille suuren tilaisuuden. Tämäkin oli monelle viesti.Mennään Suomeen. Valitettavasti kansalaisilta kerätyt verovarat eivät riitä kaikenlaiseen hyysämiseen.
Suomessa maailman parhaat tuet maahantunkeutujille
Vielä kun luvataan kaikille mummoille ja papoille täysi paletti palveluita, kuten Hyssälän kommenteista voisi päätellä, niin kohta ihmetellään, että mistä näitä mummoja riittää.
Vielä jokin aika sitten valitettiin, että rahaa ei riitä isojen ikäluokkien mummojen ja pappojen hoitoon, mutta yhtä äkkiä rahaa onkin rajattomasti kutsua tänne lisää hoidettavia.
Onko Suomen tarkoitus kerätä nurkat täyteen reppanoita elätettäviksi ja hoidettaviksi?
"Hyvä ehdotus, mutta huono
"Hyvä ehdotus, mutta huono business. Tuskin yksikään vakavarainen ja luotettavaksi tunnettu vakuutuslaitos ryhtyy laitoshoitokuntoisina tänne tuotavia venäläismummoja vakuuttamaan. Vaihtoehdoksi taitaa käytännössä jäädä täysi kustannusvastuu tai maasta karkoitus."
Käsittääkseni yhdeltäkään suomalaiselta vakuutusyhtiöltä ei saa yksityistä sairauskuluvakuutusta jos ikää on yli 65 vuotta.
Lisäksi vakuutukset eivät korvaa aiemmin ilmi tulleita vaivoja, eli vaihtoehtoina on hoidattaa itseään yksityisellä omalla rahalla (jota näillä mummoilla ja heidän omaisillaan ei ole) tai sitten julkisella puolella.
Käsittämätöntä, että tietyt tahot (yleensä muuten naisia) haluavat rakentaa Suomesta koko maailman sosiaalitoimiston. Motiiveja en voi ymmärtää.
Ei muut maat maksa, ainoastaan suomi
Olen Espanjan mummu, siis päässyt karkuun kamalaa Suomen byrokratiaa, vanhusten pakkolaäkintää muumioiksi, väkivaltaisia mamuja ynm ihanuuksia. Olen niin säikky suomalaiselle laitostavalle byrokratialle, etten halua olla missään tekemisissä edes Fuengirolalaisten kanssa, joka tavallaan on pikku Suomi Espanjassa. Siis tukia en saa, mutta kun hintataso on halpa palvelut kaikessa sekä parempia, että halvempia kuin Suomessa, niin pärjään.