
Husein Muhammed on 28-vuotias lakimies, humanisti, ihmisoikeusaktivisti ja vihreä Helsingistä. Hän on etnisestä taustaltaan kurdi Irakista ja asunut Suomessa vuodesta 1994. Luottamustehtävät: Oikeuspoliittisen yhdistyksen hallituksen jäsen, maahanmuuttoneuvottelukunnan jäsen, opetuslautakunnan varajäsen, Maahanmuuttoviraston neuvottelukunnan varajäsen, Amnesty Internationalin aktiivi. Suomen kansalainen vuodesta 2002.
Kiistely alkoi, kun Uuden Suomen bloggaaja Husein Muhammed kritisoi viime viikolla tapaa, jolla Halla-aho on käsitellyt turvapaikanhakijoita koskevia tilastoja ja tapaa, jolla hän on valikoinut tietyt vuodet teksteihinsä.
- Otin lähtökohdaksi vuoden 2007, koska puhuin istuvan hallituksen saavutuksista. Tulijamäärät lähtivät dramaattiseen kasvuun, kun puskaradio sai levitettyä tiedon löysentyneestä käytännöstä ja (vuodesta 2009 alkaen) löysemmästä lainsäädännöstä, Halla-aho perustelee.
Halla-aho on myös aivan eri linjoilla Muhammedin kanssa arviossaan, kuinka moni turvapaikanhakijoista valehtelee olevansa alaikäinen.
- Huseinin esittämä arvio 8% on hyvin naiivi. Jos puolet "alaikäisistä" osoittautuu täysi-ikäisiksi ilman iänmääritystä ja iänmääritykseen päätyneistä on aikuisia 60%, todellinen osuus kaikista hakijoista lienee 70-80 prosentin tuntumassa, Halla-aho kirjoittaa.
Lue Husein Muhammedin koko alkuperäinen blogiteksti tästä ja Halla-ahon vastaus kritiikkiin tästä.
Tänään Muhammed on vastannut puolestaan Halla-aholle pitkällä blogitekstillä.
- En usko murskaavani Halla-ahon uskottavuutta täydellisesti ja lopullisesti: Onhan hänellä uskollinen sopulilauma, joka uskoo häntä, vaikka minä ja muut kuinka osoittaisimme toisin, hän muun muassa kirjoittaa.

| 06:31 | Kiinan vienti ja tuonti supistuivat tammikuussa — YLE Uutiset |
| 06:13 | Poliisien lakkoilu leviää Brasiliassa — YLE Ulkomaat |
| 06:03 | AL: Arabimaat pyytävät Suomelta apua poliisien kouluttamisessa — MTV3.fi |
| 06:00 | Orbanin törmäily on tärvännyt poliitikkojen maineen Unkarissa — MTV3 Ulkomaat |
| 05:59 | "Vähän kuin Suomen pelkokerroin" - lukijat huolissaan lumenpudottajista — MTV3.fi |
| 05:30 | TS: Äidinkielen ylioppilaskoe uudistuu jälleen — MTV3.fi |
Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.
Jussi rules
Halla-aho voisi olla vuoden ei-pakolois-ei-nainen.
Information rules - missä piilee vastuumme ja mistä?
Kansakuntia ei pidä liiaksi sekoitella - reviirit ovat osa ihmisyyttä ja luontoa
(Kun kansantalouksilla menee huonosti, on kiukun purun kohteeksi aina joutunut maahanmuuttaja. Lähestyvät vaalit innostavat hakemaan irtopisteitä helpoilla teemoilla)
[ … yrittäjä mietii mistä saisi lisää työvoimaa, kun vienti vetää ja Afrikkakin ostaa kehitysmaatuella - yrittäjä oivaltaa, että maahanmuuttajista saa halpaa työvoimaa, vaikkapa Afrikasta tulleista. Yritys tuskailee työvoimapulassa, kun tilauksia satelee… ja palkkaa ahkeria kiinalaisia, kun saa niihin työllistämisavustuksetkin valtiolta - siis verovaroistamme… ]
Kansanedustajaehdokas heristää sormeaan maahanmuuttajiin päin. On muodikasta ottaa teema, joka menee jakeluun. Harva poliitikko ymmärtää, että maahanmuuttajat ovat tähän mennessä läntisen markkinatalouden kasvussa ja nousussa eräs välttämätön tuotantopanos muodostamaan yhä suurempia voittoja.
Eli siis...
Vuoden alkuasukasmies
Muuten hyvä mutta
Jutusta puuttuu vain Muhammedin kuva.
Kunnia Halla-aholle
Minulla on tuttuja esim. työuransa ulkomailla tehneitä helsnkiläisiä, jotka ovat todenneet kotimaahan eläköityessään; tämä ei ole enää kotimaani, tämä oli äitini kotimaa. Syynä on rikollisuuden kasvu, katuturvattomuus, huonot terveyspalvelut jne. Halla-aho on jaksanut viestiä kunnioitettavasti negatiivisista muutoksista mm turvallisuuden suhteen. Toivon lisää Halla-ahon kaltaisia suomalaisten edestajia julkisuuteen.
halla-ahon ideologia
Haluammeko tosiaan tämmöisiä äärikristittyjä kristillisillä peloilla varustettuja ihnisiä päättämään sinunkin asioista?
Kyllä
Hyvä Halla!!!!
Tais argumentit loppua heti
Tais argumentit loppua heti kättelyssä kun pitää pelottelun tielle lähteä.
Halla-aho on ateisti.
Halla-aho on ateisti.
Stigulle tiedoksi, että
Stigulle tiedoksi, että Halla-aho ei ole äärikristitty vaan ateisti.
Haluamme
Ehdottomasti ja monta.
Kyllä!
Faktoihin perustuvia tietoja me nimenomaan tarvitsemme.
Mitä tatteja ton Halla-ahon
Mitä tatteja ton Halla-ahon päästä oikein kasvaa?
Tatti otsassa
Kai se on se tatti otsassa siitä, että nykymenon jatkuessa koko suht hyvin toimeentuleva ja melko rauhallinen yhteiskunta menee viemäristä alas.
Ohhoh, Uusi Suomi näyttää
Ohhoh, Uusi Suomi näyttää maahanmuuttoa kritisoivat vastineet? Onko sensuurin aika ohi?
Hyvään aikaan.
Asiallinen huomautus. Olisi jäänyt minulta väliin, huolimattomuuden mukaan. Hyvä veto ja asiasta ajallaan. Tietenkin aikaisempi käytäntö olisi saanut olla, jo aikoja sitten avoimempi. Tiedä sitä, koska taas muuttuu?
Koko uutisointi aiheesta oli
Koko uutisointi aiheesta oli harkitsematon, tarkoitan tällä sitä kun uutisoitiin näyttävästi "Muhamed haastaa Halla-ahon".
Luettuani kummankin kirjoituksen niin olisi kaikkein viisainta että Muhamed ei jatkaisi aiheen käsittelyä. Meinaan että ei hänestä taida olla vastusta Halla-aholle.
Vastaa mihin vastaa...
Vastaako Halla-aho yhtään mihinkään? Vai jauhaako vai samaa vanhaa sontaansa?
Yhteiskunnalle tehtäisiin suuri palvelus, jos rasistinen äärioikeisto vain vaiettaisiin lempeästi kuoliaaksi.
Vastaaminen kielletty
"Yhteiskunnalle tehtäisiin suuri palvelus, jos rasistinen äärioikeisto vain vaiettaisiin lempeästi kuoliaaksi."
Joo, sellainen keskusteleva kulttuuri, missä eriävät mielipiteet on sallittu, onkin ihan turhaa hapatusta. Kaikkien kaikki mielipiteet vaan tiukkaan moderointiin ja virallinen totuus joka tuuttiin. Karsitaan tämä neuvostovastaisuus heti pois suomen tytöistä ja pojista.
Hienoa
Hienoa, että Suomessa edes vasemmisto on sivistynyttä.
Käsittääkseni Halla-aho
Käsittääkseni Halla-aho oikaisi oikeiksi vuosiluvut ym faktat. Niitä toinen osapuoli väännellyt menneinä päivinä sopiviksi itselleen ja ajatuksilleen.
Totta tietysti tuokin että rasistinen äärioikeisto vaiettaisiin.
Mutta sivistyneelle yhteiskunnalle varmasti palvelus että kaikista asioista(faktoista) voidaan keskustella kiihkottomasti, toisin kuin useissa muslimi-maissa ja Afrikan maissa.
Toki,toki, sivistystäkin on monenlaista, kuten faktoja..
Eikö vain?
et taida tietää mikä on äärioikeistoa
koska halla-aho on sitoutumattomana ehdokkaana perussuomalaisissa, joka ei käsittääkseni ole kovin oikeistolainen puolue. Suomessa ei ole ollut (ääri)oikeistolaista puoluetta sitten IKL:n joka lakkautettiin.
Minkä palveluksen sinä olet tehnyt?
Onko yhteiskunta tyytyväinen sinun palveluksista? Jos on, mistä mahtaa olla kyse?
Vastaa ja perustele!
Mikä kohta Halla-ahon vastineessa oli rasistinen?
Todistat juttujesi
Todistat juttujesi perusteella; "Suomi on hyvin korkeasti koulutettu, sivistymätön maa." Haavikon Paavo.
Putkiaivoinenkin voi väitellä ihan mistä vaan ja mitä vaan, mikä on valitettavaa sontaa. Selvää kortisto-ainesta, mamujen sekaan vaan.
Pätevät faktat
Halla-aho esitti kerrankin faktoja.
En kuulu Halla-ahon kannattajiin, mutta tässä on pakko myöntää, että haasteen vastanottaminen oli paikallaan ja asiat vastauksessa kohdallaan.
Eipä ole tässäkään ketjussa kukaan edes yrittänyt faktoilla osoittaa Halla-ahon todistelua vääräksi.
Yllä oleva koskee vain artikkelissa esiintyneitä asioita. Muuten en voi ottaa kantaa.
"Onhan hänellä uskollinen
"Onhan hänellä uskollinen sopulilauma, joka uskoo häntä, vaikka minä ja muut kuinka osoittaisimme toisin"
Faktoja ja tilastoja on niin kovin helppo uskoa. Halla-ahon mielipiteet perustuvat niihin. Muhammed on hyvä, puhuu totta ja etsii väitteillensä pohjan, niin miksi emme häntäkin uskoisi.
Luottamus menetetään vain kerran
Muhammedilla oli kaikki mahdollisuudet olla uskottava. Hän valitsi kuitenkin vääristelyn ja valehtelun tietoisesti. Ei ole uskottavuutta enää.
Keinojen valinnasta
"Muhammedilla oli kaikki mahdollisuudet olla uskottava. Hän valitsi kuitenkin vääristelyn ja valehtelun tietoisesti."
Eikö Koraanissa neuvota toimimaan juuri niin tämäntyyppisissä tilanteissa?
Lainaus: Koko uutisointi
Lainaus:
Koko uutisointi aiheesta oli harkitsematon, tarkoitan tällä sitä kun uutisoitiin näyttävästi "Muhamed haastaa Halla-ahon".
Luettuani kummankin kirjoituksen niin olisi kaikkein viisainta että Muhamed ei jatkaisi aiheen käsittelyä. Meinaan että ei hänestä taida olla vastusta Halla-aholle.
Eli ei pidä uutisoida lainkaan, jos voidaan osoittaa, että mamu-myönteisyys on hölmöä?
Haastoi ja hävisi
Sekä Muhammedin alkuperäisen että Halla-ahon vastineen luettuani vaikuttaa siltä, että Husein Muhammed lähti haastamaan Halla-ahoa takki auki ja liepeet lepattaen. Molemmat saisivat vähentää henkilökohtaisuuksiin menemistä, mutta faktojen valossa Halla-aho selvisi voittajana.
Ilmeisesti kyseessä oli jonkinlainen vihreiden paniikkireaktio, koska "haaste" heitettiin vain päivä sen jälkeen kun tieto Halla-ahon eduskuntavaaliehdokkuudesta julkistettiin. Olisi kannattanut miettiä vaikka päivä-pari lisää ja tehdä kunnollinen "haaste" oikeilla faktoilla. Vääristeleminen vähentää Huseinin omaa uskottavuutta.
Husseinilla on faktat käytettävissään
Ilman oikeanvärisiä aurinkolaseja faktat vain eivät ole kovin mairittelevaa kuultavaa.
Kiva että siellä...
...Vihreiden puoluetoimistossa ollaan hereillä.
Taistelupari
Eduskuntaan pyrkivien kannattaa muodostaa "vastustajiensa" kanssa yhteisiä taistelupareja.
Esim Hussein ja Halla-Aho eivät kilpaile ollenkaan samoista äänestäjistä, mutta saavat tukuttain ilmaista näkyvyyttä, molemmat.
Vaaliuurnilla kävijät kuitenkin loppupelissä äänestävät niitä henkilöitä jotka ovat tuttuja; vaikka sitten julkisuuden kautta.
Ei ottoa ilman panoa?
Tutkittua asiaa ..
http://www.tsr.fi/tutkimus/tutkittu/hanke.html?id=...
Maahanmuuttajien kielitaidon parantamista edistettävä
Kartoitettaessa työpaikan ilmapiiriä olisi huolehdittava, että maahanmuuttajataustaiset työntekijät voivat vastata omalla äidinkielellään tai jollain muulla hallitsemallaan kielellä, jos heidän suomen kielen taitonsa ei riitä suomenkielisiin lomakkeisiin vastaamiseen. Esimerkiksi Työterveyslaitoksen työilmapiiri- ja työolobarometri on saatavissa jo ainakin kolmellatoista kielellä.
Ei maahanmuuttajat, vain turvapaikanhakijat
Mutta ennen kuin keskustelua jatketaan, pitäisi termit selvittää.
Maahanmuutosta on turha puhua. Puolisot ja lapset ovat ehdottomasti tervetulleita, samoin työperäiset maahanmuuttajat. - Muhammed valitettavasti sotkee nämä muuttajat turvapaikanhakijoiden kanssa yhdeksi ryhmäksi.
Ainoa keskusteltava ryhmä ovat nimenomaan turvapaikanhakijat. Tältä osin asiat eivät ole täysin kunnossa. Thors ei hallitse tehtäväänsä. Mutta toisaalta eivät myöskään halla-aholaiset ole oikeassa. Tässä on keskusteltavaa.
Hyvä, Jussi ja Muhammed!
Kaikki kunnia Muhammedille, että lähti miehekkäästi ja asiallisesti haastamaan Jussi Halla-Ahon kirjoituksia, mutta Halla-Aho piti pintansa ja pudotteli Muhammedin vastaväitteiltä yksi kerrallaan pohjan pois. En ole vielä juurikaan lukenut Halla-Ahon juttuja, mutta vaikuttaa siltä, että hän on perehtynyt hyvin asioihin ja osaa ilmaista itseään. Ihan kevyillä ja katteettomilla väitteillä ei kannata lähteä väittelemään maahanmuuttoasioissa. Muhammed lähti haastamaan suorin polvin ja hieman köykäisin eväin - lopputuloksen voi jokainen päätellä tahollaan. Sinänsä ilmapiirin kannalta on raikasta ja tervetullutta, että maahanmuuttoasioista voidaan käydä monipuolista ja asiallista keskustelua.
Ovatko nämä paperittomat
Ovatko nämä paperittomat turvapaikanhakijat perheenyhdistämisineen nyt sitten vihreiden mielestä hyvä vai huono asia?
Jos hyvä, niin miksi tulijoiden määrää pitää vähätellä?
Jos huono, niin miksi ongelmista ei voida puhua, vaan määrää pitää politiikalla kasvattaa?
Halla-aho vs. Muhammed
Joko taas? Eikö Halla-aho jo kertaalleen tuomittu Muhammedin pilkkaamisesta?
mikäs "erä" toi on?
Halla-ahohan vain tuumaa yhdellä rivillä jotensakin niin, että take it easy, niinko amerikkalainen sanois. Että teksti sylttää...tai jotenkin niin soli.
Tietoa, Ei Mielipiteitä.
Hallo-Aho on kyllä tehnyt kotiläksynsä hyvin ja otti tässä kyllä erävoiton aika suvereenisti. Ei mielipiteitä vaan kovaa faktaa ja numeroita.
Kannattaa muistaa ens vaaleissa kysäistä ehdokkaaltaan mitä on mieltä. Työnnetäänkö eurot köyhille suomalaisille vai ruvetaanko elättämään muiden maiden elättejä. Mitäkin ilmeisimmin on tulossa kovat ajat ja nyt kannattaa miettiä todella ketä kannattaa.
Halla-Aho?
Kuka tää Halla-Aho on?
Pummien politikointia.
Missä jaetaan hunajaa (rahaa) siellä riittää kärpäsiä. Halla-aho pyrkii oikomaan ja tuomaan esiin pahimpia epäkohtia ja saa kimppuunsa kaikki asian ympärillä pyörivät hyödyntäjä tyhjäntoimittajat. Tietenkin mamujen on saatava jollakin konstilla leipänsä ellei työnteko kiinnosta. Heidän ei kuitenkaan kannataisi yrittää tuoda maahamme koko moniosaamiskulttuuriaan vaan keskittyä lähinnä työntekoon ja lastensa kouluttamiseen. Myös oman asunnon säästäminen kuuluu maassamme normaalin perheen tapoihin ja lisänä riippumaton itsenäinen talous. Ellei näihin pysty on parempi mennä synnyinmaahansa, rakentaa sinne savimaja ja palvella omaa Jumalaansa. Meillä Jumala siunaa ainoastaan työnteon kautta.
Suomen puolesta
kritiikki on kansakunnan omatunto, älkäämme solvatko toisiamme, vaikkemme jaakaan toistemme mielipiteitä. Jossain päin kun on sallittu, ”poistaa vahvuudesta”, ei toivotut henkilöt, laillisesti.
Harva lopulta uskaltaa, omalla nimellään, tuoda ilmi yhteiskunnassa vallitsevia epäkohtia. Toivonkin näin Naistenpäivänä, etteivät Suomalaiset naiset joudu koskaan kasvojaan peittämään.
Savuavat sanat.
Erno Paasilinna kirjoitti:"Sanat ovat savua jota heität eteesi ylittäessäsi vaikeita maastonkohtia."
Näin toimii Muhammed ja näin toimii uusi Uusi Suomi. Ensin Muhammedille annetaan ruhtinaallisesti palstatilaa ja kissankokoinen otsikko. Syytetty Halla-aho vastaa asiallisesti, älykkäästi ja faktoihin perustuen omassa blogissaan. Uusi Uusi Suomi julkistaa siitä jonkinlaisen lyhennelmän ja samassa yhteydessä Muhammedin uuden hajupommin. Valtaosa lukijoista ei jaksa lukea juttuja, mutta niiden HAHMO jää mieleen vaikuttamaan.
Kyseessä on MIELIKUVIEN LUOMINEN, joka on tärkeintä nykyviestinnässä. Faktoista viis. Göbbelsin aikana sitä sanottiin propagandaksi. Kenen aatteita uusi Uusi Suomi ajanee?
Mitenkäs sen edellisen
Mitenkäs sen edellisen "todistan Halla-ahon vääräksi" tyypin kävi, Herra Roosin? Muhammedin kannattaa lopettaa hyvän sään aikana, ellei sitten hae näkyvyyttä vaaleihin, mitä epäilen.
Mitä Halla-aho todella sanoi
Näkee että usea kommentteja heittelevä ei ole vaivautunut lukemaan edes Halla-ahon vastinetta.Saati mitään muutakaan hänen kirjoittamaansa.
Minäkin luin vain mitä muut ovat väittäneet Halla-ahon kirjoittaneen. Taas kävi ilmi että paras on lukea itse - tämä pätee niin Raamattuun kuin Koraaniinkin - ennen kuin rupeaa esittämään mielipiteitään.
Halla-aho on ehkä nykyvaikuttajista, jos hänet nyt sellaiseksi voi tituleerata, henkilö jonka sanomisia on eniten vääristelty. Tämä on tehty joko härskisti omia tarkoitusperiä ajaen tai sitten ei vain ole ymmärretty kirjoitettua sanaa. "Halla-aholaisuus" on kätevä haukkumasana.
Henkilökohtaisesti olen aina iloinen kun Halla-aho on väärässä maahanmuuttajien suhteen, eli löytyy ihmisiä jotka aidosti haluavat tänne kotoutua ja tehdä täällä töitä. Onneksi niitä on nykyään jo melko paljon.
Halla-aholla on faktat hallussa eikä häntä vastaan kannata lähteä heppoisin perustein kuten Muhammed teki.
Samaa mieltä
"Henkilökohtaisesti olen aina iloinen kun Halla-aho on väärässä maahanmuuttajien suhteen"
Niin olen minäkin, sen verran synkkiä Halla-ahon käsitykset ovat. Ikävä kyllä todellisuus tuntuu olevan enemmän Halla-aholaisten kuin Thorsilaisten puolella.
Käsittääkseni Halla-aholaisilla ei ole yhtään mitään sitä vastaan että tänne tulee ulkomaisia osaajia tekemään töitä ja rakentamaan tätä yhteiskuntaa han-suomalaisten rinnalla tasaveroisina. Kritiikki kohdistuu siihen että Suomeen haalitaan mailman pahnanpohjimmaisia joista ei ikimaailmassa ole suomalaislle muuta kuin riesaa.
Mitä Halla-aho todella sanoi
Näkee että usea kommentteja heittelevä ei ole vaivautunut lukemaan edes Halla-ahon vastinetta.Saati mitään muutakaan hänen kirjoittamaansa.
Minäkin luin vain mitä muut ovat väittäneet Halla-ahon kirjoittaneen. Taas kävi ilmi että paras on lukea itse - tämä pätee niin Raamattuun kuin Koraaniinkin - ennen kuin rupeaa esittämään mielipiteitään.
Halla-aho on ehkä nykyvaikuttajista, jos hänet nyt sellaiseksi voi tituleerata, henkilö jonka sanomisia on eniten vääristelty. Tämä on tehty joko härskisti omia tarkoitusperiä ajaen tai sitten ei vain ole ymmärretty kirjoitettua sanaa. "Halla-aholaisuus" on kätevä haukkumasana.
Henkilökohtaisesti olen aina iloinen kun Halla-aho on väärässä maahanmuuttajien suhteen, eli löytyy ihmisiä jotka aidosti haluavat tänne kotoutua ja tehdä täällä töitä. Onneksi niitä on nykyään jo melko paljon.
Halla-aholla on faktat hallussa eikä häntä vastaan kannata lähteä heppoisin perustein kuten Muhammed teki.
Eikös Mohammed väittänyt,
Eikös Mohammed väittänyt, että
"Päinvastoin, toisin kuin Norja, Suomi on ehkä maailman tehokkain käännyttämisten täytäntöönpanija."
Tämän päivän YLEn uutiset kertovat ihan muuta.
http://yle.fi/alueet/perameri/2010/03/turvapaikkap...
Minkä oppilaitoksen hedelmiä
Luin haasteen ja vastauksen haasteeseen. Heräsi kysymys: onko tämä Muhammed juristi? Tunnustaako joku yliopisto omakseen.
Huseinin Alma Mater sijaitsee... [rummunpärinää]
...Turussa!
Mielestäni Muhametti oli
Mielestäni Muhametti oli hiukan harkitsematon kun haastoi Halla-ahon, luulen kuitenkin että tämä oli häneltä vaalitemppu jolla kerää julkisuutta ja varmaankin tulee hyödyttämään häntä.
Asia pohjalta jos katsoo heidän välistä kynäilyä niin Muhametti on harrastelija tällä saralla.
Rehellisyys
Suomalaisilla on yksi "akilleen kantapää".Se ei ole ollut koskaan kauppakansaa.
Suomalaiset "oli" ennen vanhaan opetettu rehellisyyteen sillä pohjoisessa ei olisi tullut toimeen epärehellisenä.
Etelästä tulleet ovat aina olleet kauppakansaa joten pieni petos on heille luonteenomainen.Siksi tällaisessa epäs juupas kinastelussa olemme altavastaajia.
Rehellisyys
Suomalaisilla on yksi "akilleen kantapää".Se ei ole ollut koskaan kauppakansaa.
Suomalaiset "oli" ennen vanhaan opetettu rehellisyyteen, sillä pohjoisessa ei olisi tullut toimeen epärehellisenä.
Etelästä tulleet, ovat aina olleet kauppakansaa, joten pieni petos on heille luonteenomainen.Siksi tällaisessa eipäs- juupas kinastelussa olemme altavastaajia.
Rehellisyys ja kauppakansalaisuus
Asun etelässä. En pidä paikallisia kauppakansalaisina vaan basaarisellaisina. Voi olla että basaarikulttuureihin on aina kuulunut valehtelu tai liioittelu enemmän tai vähemmän. Mutta kyllä suomalaiset ovat poikkeuksellisen pätevää kauppakansaa juuri rehellisyytensä vuoksi. Vrt. esim. Suomen poikkeuksellisen korkea vientikauppa suhteessa kansantuotteeseen. Ei tosikauppaa tehdä fuulaamalla kuin korkeintaan yhden kerran. Eikä myytäviä huipputuotteita kehitetä ilman rehellistä työtä. Rehellisyys voi olla suomalaisten heikkous silloin, kun joutuu tekemisiin basaarilaisen kanssa, mutta kyllä se on vahvuus oltaessa tekemisissä pitkälle kehittyneiden kansojen kanssa.
Huseinilta puuttuvat edelleen lähdeviitteet...
Ne puuttuivat alkuperäisestä "haasteesta", ja ne puuttuvat myös tästä vastineesta.
Halla-aholla puolestaan on aina lähdeviitteet tekstissä.
Lisäksi Husein on ottanut käyttöön "halla-aholaisuuden" käsitteen, jota hän ilmiselvästi pitää pahana juttuna, ja johon hän ilmeisen mielivaltaisesti kategorisoi ihmisiä. Keinotekoisten ihmisryhmien luominen ja yksittäisten ihmisten tuomitseminen niihin keinotekoisiin ryhmiin kuulumiseen perustuen...? mitäs se olikaan... muistaakseni sille oli jokin oma terminsä... se taisi alkaa R-kirjaimilla...
dialogi H-A:n kanssa
H-A valittaa päivästä toiseen, että kukaan ei keskustele asioista. Sitten kun joku haluaisi keskustella niin kolmannen lauseen jälkeen H-A syyttää toista vääristelystä ja siitä että toinen ei osaa keskustella asioista.
Sitten H-A kaivaa numerofaktoja taskustaan ja valittaa, että muut vääristelevät numeroita, vaikka tosiasiassa sortuu itse samaan. Suurimmalle osalle ihmisistä maailma ei kuitenkaan ole pelkkiä numeroita (mistä hän toki voi ruveta valittamaan, olla eri mieltä tai ainakin todeta, että taas keskustelu tyrehtyi tähän, kun kukaan ei halua oikeasti keskustella Asiasta).
Yleensä viimeistään tässä vaiheessa H-A ilmoittaa, että hänellä on paljon kannattajia hänen kotisivuillaan ja että hän ei siedä typeriä, tyhmiä ihmisiä. Kovin selkeästi hän ei ole ilmaissut, mitä tämä "tyhmyys" ja "typeryys" tarkoittaa. Määritelmä taitaa kuitenkin perustua vankkoihin faktoihin.
Eli kun numerot ovat oman
Eli kun numerot ovat oman asiasi kannalta epäsuotuisia, niistä tulee merkityksettömiä? Kuitenkin numeroita käyttävät ahkerasti myös maahanmuuttomyönteiset, todistellakseen koko ruletin hienoutta ja tarpeellisuutta.
Mielestäni numerot ovat hyvin tärkeitä. Ne ovat mittareita, joilla voimme tarkastella asioiden tilaa, olipa niille turvapaikanhakijan elämässä merkitystä tai ei.
Äänivyöry
Halla-aho tulee valituksi eduskuntaan mahtavalla äänivyöryllä.Harvoja edustajia joka puolustaa tätä perussuomalaista rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.
Ihmisiä täytyy kohdella tasavertaisesti.On väärin,että maahanmuuttajilla on usein paremmat oikeudet kuin kantaväestöllä.Esimerkkejä löytyy liian paljon.
Eduskuntaan
"Halla-aho tulee valituksi eduskuntaan mahtavalla äänivyöryllä."
Toivottavasti myös Hussein tulee valituksi, jonkun älykkään ja siten Suomea paljon vakavammin vahingoittamaan pystyvän VIRHEÄN asemesta siis.
Lukisitte nyt edes
Lukisitte nyt edes vastakommentin vastakommentin turvenuijat :)
Yksi vikkelä kirjoittaja voi hoitaa koko homman
Nettikeskusteluissa on kivaa se, että toisella puolella kiivailevat keskustelijat - maahanmuuttokriitikot, ydinvoiman ystävät, tupakan tai käsiaseiden kannattajat - voivat olla yksi ja sama henkilö, joka korvausta vastaan kirjoittelee mielipiteitä puolueen, ydinvoima- tai tupakkateollisuuden tai asekauppiaan laskuun.
Mielipiteiden manipulointi onnistuu "vapaan verkkokeskustelun" avulla paremmin kuin koskaan, eikö vain?
Liian kireä foliohattu?
Taisi vihreiden puoluetoimistossa olla ärhäkkää kahvia kun noin valvotuttaa. Oletko ajatellut keskustella jonkun ammattilaisen kanssa noista salaliittoteorioistasi?
Ei kuuma totuus vaan kylmä valhe
Holotnaja Pravdaa ei kommentoi asiaan. Miksiköhän? Kysymys on siitä, miten helppoa verkossa on huijata. Propagandalla ja mielipiteiden manipuloinnilla saadaan asiat näyttämään halutuilta, ja se on netissä helpompaa kuin missään muualla.
Kylmiä valheita "kuuman totuuden" sijaan.
Toivottavasti nuo samat
Toivottavasti nuo samat kiivailijat sitten muistavat kayda muutamalla sadalla eri nimella myos aanestamassa.
Vihrea vallankumous
Mina taas haluaisin kysya sellaista olennaista asiaa Muhammedilta etta uskooko han etta tunne vammaisen miehen voi parantaa Faaraon-kivi-kova-sydan-syndroomasta Jumalan (Allahin) avulla ?
VPSS:lle
Hei kuules, kerro missä kohtaa Halla-Aho vääristelee lukuja tai faktoja? Tee meille kaikille palvelus ja kerro. Luulenpa, että et löydä sellaista kohtaa Halla-Ahon kirjoituksista.
Toisaalta, jos löydät ko kohtia, niin sinun tehtäväsi on tuoda niitä esiin. Olet tällä hetkellä yhtä uskottava kuin Muhamed omissa kirjoituksissaan. Heität kommenttisi vailla totuuspohjaa ja meidän olisi uskottava kirjoitustasi. Tällä hetkellä on vain sinun sanasi, mutta ei mitään faktaa. Ymmärrätkö ongelman uskottavuutesi suhteen?
Elämän rikastuttaminen
Minä kai olen sopuli ja maahanmuuttohysteerikko, kun olen monessa asiassa samaa mieltä Halla-ahon kanssa. Mielipiteeni olen kyllä muodostanut ihan itse. Asuin lähes vuosikymmenen muutamassa arabimaassa. Islam tuli tutuksi. Jos haluan rikastuttaa elämääni vierailla kulttuureilla, niin teen sen sen mieluiten niiden syntysijoilla, en kotimaassani Suomessa.
Jussi- hussein 10-0. ja riittää kiitos!
Husseinin kanssa ei kannata väitellä, se on kuin painimista sian kanssa, sika tykkää , itse likaantuu ja katsojilla on hauskaa.
Jussin argumentointi on husseinin ajattelutason yläpuolella sen verran ettei kunnon matsia oikein synny.
Suomi ostaa itselleen ongelmia, velaksi
On todella omituista, että Husein saivartelee joistakin luvuista ja ikätesteistä. Kummassakin trendi on selvä.
Rehellisen ikää ei tarvitse testata.
Suomeen pyrkiviä en syytä. Kansainvaelluksen kohdemaana Suomi on hövelein ja ihmiskaupan harjoittajille helppo nakki. KKO takuumiehenä.
Tulijoita maailmalla piisaa.
Luvassa on suomalaisille kaikkien verojen korotuksia ja hyvinvointivaltion romutus. Ja se on meille aivan oikein. Oma syytämme olemme aikanaan valinneet maailmoja syleilevän presidentin ja hänen ideologiaansa ihastuneet eduskunnat.
Ahtisaaren Kaleva-lehdessä maahanmuutosta antamat lausunnot eivät sytytä edes demareita.
Näyttääpi siltä
että Halla-aholla on hyvät mahdollisuudet saada vaalitukea myös "tiskin alta". Jos ei vielä ole miljonääri, niin kohta on.