
Kati-peitenimellä työskennellyt Juntunen sai lehden mukaan palkkioksi 70 000 saksanmarkkaa.
Hufvudstadsbladet kirjoitti Juntusen kytköksistä Stasiin jo reilu vuosi sitten, mutta kertoo nyt ensimmäistä kertaa vuodetun tiedon määrästä ja palkkioiden suuruudesta. Juntunen on kiistänyt lehdelle syyllisyytensä.
Korkein hallinto-oikeus käsittelee tänään kohutun Tiitisen listan julkisuutta. Hufvudstadsbladetin mukaan myös Juntusen nimi löytyy listalta.
KHO:n suullinen käsittely koskee sitä, pitääkö suojelupoliisin antaa listasta kopio sitä pyytäneelle toimittajalle.
Niin sanotulla Tiitisen listalla on tiettävästi parikymmentä ihmistä, joiden väitetään pitäneen yhteyttä Stasiin.
Aiemmin Helsingin hallinto-oikeus on päättänyt, että suojelupoliisin pitää antaa kopio aineistosta. Supo valitti päätöksestä.

| 07:40 | Jyrki Katainen tv:ssä: ”Tämä uutinen on täysi ankka” — US |
| 07:35 | Tukipaketista ei sopua - Kreikalle lyötiin kolme ehtoa Brysselissä — MTV3 Talous |
| 07:17 | Venäjän verkossa: Presidentinvaaleja ja lapsikaappauksia — YLE Ulkomaat |
| 06:31 | Kiinan vienti ja tuonti supistuivat tammikuussa — YLE Uutiset |
| 06:13 | Poliisien lakkoilu leviää Brasiliassa — YLE Ulkomaat |
| 06:03 | AL: Arabimaat pyytävät Suomelta apua poliisien kouluttamisessa — MTV3.fi |
Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.
Ei taida johtaa mihinkään
Demareita ei nosteta syytteeseen
Uusi?
Juntusen nimi on tullut esiin Stasiyhteyksissä moneen otteeseen jopa suomalaisessa mediassakin! Hei haloo!
Uutinen olisi jos tapahtuisi muutakin kuin että joku "tutkiva journalisti" kysyy Juntuselta että mikäs tämä? Ja Juntunen vastaa: "No ne on vanhoja huhuja ei ne pidä paikkaansa..." Ja siihen lopahtaa koko yhteiskunnan mielenkiinto maanpetoksellista toimintaa kohtaan...
Uskomatonta
Stasilainen maanpetturi vakoilee rahaa vastaan ja saa palkinnoksi viran SAK:ssa? Mikä uskomattoman järkyttävän kauhea yllätys. Mihin tämä maailma on oikein menossa?
länsimaisen oikeuden perusteet
heh, hyvin on länsimainen oikeuskäsitys hallussa.
se että joltain listalta löytyy jotain väitettyjä nimiä, ei todista kenenkään tehneen vielä yhtään mitään. Vaikka lista julkaistaisiin, se ei tule johtamaan ainoaankaan oikeudenkäyntiin Suomessa (paitsi ehkä kunnianloukkausjuttuihin) siitä yksinkertaisesta syystä, että tuollainen lippulappunen ei riitä näytöksi yhtään mihinkään.
Ei todista, mutta listan
Ei todista, mutta listan julkaiseminen mahdollistaa Stasi arkistoista vuodetun materiaalin tutkimisen, jolloin voidaan tutkia onko vuotajaksi väitetyillä henkilöllä ollut yhteyksiä vuodettuun materiaaliin henkilöhistoriassaan.
Myös vuodettujen tietojen autenttisuutta voidaan arvioida vertaamalla muihin lähteisiin.
Ainoa syy miksi listaa ei julkaista on se, että Stasi vuotaja taustan omaavia korkeassa virassa olevia henkilöitä voidaan kiristää haluttuihin päätöksiin niin kauan kuin lista pysyy salaisena.
SAK
SAK ei ole (vaikkein aina niin uskoisikaan) valtion virasto, joten virkojakaan siellä ei ole...
Toisinaan hävettää olla suomalainen
Melkoinen "demokratian irvikuva", Jossa Supo 2010-luvulla piilottelee taistolaisten maanpetoksia. Ilmeisesti jäljet johtaisivat yhteiskuntamme huipulle?
Anteeksi vain, 7:20 Tuota,
Anteeksi vain, 7:20 Tuota, kun lainaan tekstiäsi. Olen täysin samaa mieltä. En malta olla toistamatta sitä Suomen kansalle.
Maamme on tosiaankin:
"Melkoinen "demokratian irvikuva", Jossa Supo 2010-luvulla piilottelee taistolaisten maanpetoksia. Ilmeisesti jäljet johtaisivat yhteiskuntamme huipulle?"
Kyllä
Jäljet johtavat aivan huipulle.
Suopo on salailupoliisi
Entisen presidentin, entisen Suopon päällikön Tiitisen päätösten perusteella nykyisetkin pomot
haluavat piiloitella tätä maanpettureiden listaa.
Herää väkisinkin kysymys keitä muita SAK henkilöitä listalta löytyy kuin aktiivinen "tiedostuspäällikkö".
Hoiti siis tiedotusta ulkovaltoihin päin!
Kaikkien tiedossa on nyt korkeassa asemassa olevan henkilön SAK tausta. Tämäkö on listan salailun syy?
SAK:n asema yhteiskunnassa vakavaan uuspunnintaan.
Ei ole enää nykyaikana järkevää, että veronmaksajat kustantavat yhteisesti muutaman ammattiryhmän vahvan edunajon toisten jäädessä ilman vahvaa lakiperusteista työsuhdeturvaa.
Työnantajilta pitäisi kieltää ay-jäsenmaksujen maksaminen työntekijöiden palkanmaksun yhteydessä. Erityisesti tätä kieltoa perustelee se, että olemme siirtyneet työnantajan maksujen osalta verotilikäytäntöön eikä ay-jäsenmaksut ole vero, vaan vapaaehtoinen maksu.
Kolmennen henkilön vastuutaa sopimuksissa pitäisi vähentää. Työntekijän jäsenyys ammattiliitossa on ammattiliiton ja työntekijän sopimussuhde, ei siitä silläkään perusteella saisi velvoittaa kolmatta osapuolta minkäänlaisiin kustannuksiin tältä osin.
vakoilua
on ollut aina ja tulee olemaankin. Kiinni jääneet kuuluisi kuitenkin paljastaa, toisaalta mitä ihmeellistä kerrottavaa tälläkään on suomesta ollut? Täällä nyt ei ole mitään salaisuuksia poliittisesti kaikkihan näkivät kuinka rähmällään suomi neukkulaan oli vai onko jäänyt epäselväksi jollekkin??? Sitäpaitsi niin ollaan vieläkin kävi siellä stuppi tai tuppi. Ja vielä, vakoilu ei ole pelkästään vasureiden hommaa ei kai kukaan kuvittele että korkeimmat poliisivirkailijat ja oikusoppineet suojelisivat pelkkiä kommareita :) STASI listat julki vaan!
Kaikki kiinnostaa
70 luvulla ainakin konepajojen konekanta kiinnosti näitä idän tiedustelupalveluita kovasti paljon. Missä pajassa on esim. sopivat härvelit kranaattien sorvaamiseen tms. Vallankumouksen alkaessa on sitten hyvin tiedossa ne avainkohteet jotka pitää saada nopeasti hallintaan tai tuhotuksi. Toisaalta näitä listoja keräsi tuolloin luonnollisesti myös valtion puolustaloudellinen suunnittelukunta.
Valmiussuunnitelmat ja vakoilu
Vaikka siitä ei mitään suurta hälyä pidetäkkään, niin kyllä lähes kaikille konepajoille ja monille muillekin yrityksille on olemassa sodan ajan valmiussuunnitelmat. Firmojen sisällä tiedetään, kenelle kuuluu silloin vastuu tuotannosta ja kassakaapissa voi olla jopa valmiit piirrustukset. Varsinkin 70-luvulla, mutta myös 80-luvullakin tapahtui myös käsittämättömiä murtoja moneen konepajaan ja vaikutelmaksi jäi, ettei niissä välttämättä ollut kysymys siitä, että olisi olleet tavalliset murtomiehet liikkeellä. Keitä nämä murtomiehet sitten olivat, on tietysti vaikea sanoa. Taustalla voi olla puhdasta sotilaallista tiedustelua tai teollisuusvakoilua tai ehkä kumpaakin tai ehkä jotain aivan muuta.
Kaivakaa syvemmältä
Tämänhetkisten löytöjen valossa on tulevia uutisointeja alettava lukemaan valmiiksi istualtaan. Vaikka nämäkin ovat jo melkosen kovia uutisia niin saattaapi sielä vielä muhia kunnon jättipotti.
Vain pintaraapaisu
Koiviston salassapitopäätöksestä asti Rosenholtz-aineistoja on piiloteltu, vaikka USA ne luovutti Suomeen DDR-menneisyyden selvittämiseen, joka muissa maissa on pääosin tehtykin. Ei Suomessa.
Syy on tietenkin se, että ulkovallan tiedustelupalvelun kanssa yhteistyötä tekivät monet nykyisestäkin poliittisesta eliitistä.
Kukaan heistä ei ole vankeustuomiota saanut, mutta esimerkiksi toimittaja Mats Dumell sai. Samasta syystä, tosin KGB-yhteyksistä.
Hänet ilmeisesti valittiin ensimmäiseksi uhrilampaaksi. Toisena piti olla Alpo Rusi.
Joudutaanko politiikan huipulla vielä sellaiseen epätoivoon, että jonain päivänä SUPO ilmoittaa Rosenholtz-aineistojen kadonneen?
SUPO:a nimitetään myös presidentin poliisiksi.
Listat julki......
Oikeassa demokratiassa tuollaiset listat olisivat julkisia, mutta ei täällä Suomessa, sillä olemme näennäisdemokratia. Kansalaisten annetaan kuvitella, että vapaus vallitsee kaikilta osin, mutta kyllä Suomi on Euroopan Kieltola ja monin osin asiat pyörii yhä samoin kuin Neuvosto-Suomen aikana. Tämä on yksi oiva esimerkki siitä ja eliitin toiminnasta......
Surullista
Suomi ja Pohjois-Korea, menneisyyden vangit.
SDP:tä ja SAK:ta on suitsittu listalla.
SDP:tä on kiristetty listalla.
Halonen olisi saattanut tehdä mitä tahansa päättömyyksiä. Ei nämä presidentin valtaoikeusasiat aivan tyhjästä ole syntyneet.
SAK:n paljastuksen taustalla on myös SAK:n silloin johto, joiden nimiä ei vielä ole paljastettu.
Myös SAK:ta on saatu pidettyä vähemmällä terroriteoissa kun vertaa ennen listan aikaa, milloin SAK kävi törkeästi hallituksen kimppuun yhteisesti SDP:n kanssa.
Onko supo joku
Onko supo joku maanpetturiensuojeluyhdistys?
Listat julki vaan! Missä avoimmuus? Ensimmäinen kavaltajademari löytyi jo. Paljon on vielä paljastamatta. Ai niin: eikös tuo vakooja ole erään presidentin entinen työkaveri?
Tasan ei käy onnen lahjat
Dumell ja Rusi vastaan SAK:n viestintäpäälikkö Riitta "Kati" Juntunen
Ketä Supo suojelee?
Supon tehtävä on suojella kansaa eikä maanpettureita. Tämä viimeinen suomettumisen linnake saisi jo kääntyä nykyaikaan ja auttaa selvittämään tämä koko vyyhti. Kuten Juntusen tapaus osoittaa, ei tämä ihan pikkujuttu ole. Kansalla on oikeus tietää asioista ja nämä eivät varmasti ole salaamisen arvoisia asioita.
Supo suojelee ilmeisesti
Aikanaan toiminutta SAK:n lakimiesosastoa?
"Vakoilun" ja vakoilun historiaa
http://www.erkkiaho.com/blog/?content=detail&id=43...
http://www.hbl.fi/text/inrikes/2010/3/12/w44231.ph...
koodinimi Tavja
Salataanko tässä peittelyssä erään, tuohon aikaan SAK:n lakinaisena toimineen koodinimi "Tavjan" valtakunnanpetoksia?
Oikeutt vadittava!
Alpo Rusista yritettiin väen vängällä kuin käärmettä pulloon ajaen tehdä vakoojarikollista, mutta aihetta tuomioon ei löytynyt vaikka joka kivi käännettiin. Kyse oli silloin polittisesta kuppikuntien kierosta kähmimisestä. Nyt kun tasavallan presidentin suojatti on täydellä todisteella paljastettu rahapalkkioita vastaanottaneeksi vakoojaksi, niin reaktio on "hysh hysh", ei saa kaivella menneitä. Viimeistään nyt on aika osoittaa, ettei Suomi ole banaanitasavalta, vaan asiaan on puututtava. Samoin Stasilista on julkaistava!
Täysin samaa mieltä
missä on ihmisten yhdenmukainen kohtelu.
Kuinka korkealle poliittinen mädännäisyys ulottuu Suomessa
Eduskunta ei aja millään tavoin kansalaisten etua, he vain kyykyttävät rahvasta esimerkkeinä mm.
Ns. Tiitisen lista, kansa kaipaa nimiä, 17 maanpetturia puuttuu, kuinka korkealle mädännäisyys maassamme ulottuu. Mitä vielä salataan?
Autoverotus
Alkoholiverotus ,ensin viedään rekalla olutta eestiin, ja tuodaan samat oluet takaisin vetokärryillä 5 ltk erissä. 15 v oltu EU ssa, eikä viina virtaa vieläkään vapaasti.
Kohta poksahtava pyramidi-eläkepommi perustuu täystyöllisyyteen, ihmiset tulevat pahoin pettymään katteettomiin lupauksiin
Kunnallinen kaavoitusmonopoli, kasvukeskuksissa keinotekoiset riistohinnat & ikuinen asuntopula
TV-lupa, pakkoruotsi - loppu 5% kansanosan terrorille
2 kauden jälkeen saatu +4000 e eläke alle 40-vuotiaana
Puoluetuki 15 000 kuussa/ kansanedustaja
Parkkilukko-hörhötys
Poliittiset palkintovirat Sitra.RAY,veikkaus,Suomen pankki ym ym
Työttömien, juoppojen, m@mujen ym loisijoiden hyysäys
Millätavoin luulet hallituspuolueiden helpottavan elämääsi ???
Valmistaudu jo nyt reippaaseen 2011 vaalivedätykseen.
Nyt ei ole muuta jaettavaa kuin kurjuutta, se ehdokas joka lupaa kuun taivaalta, syö lastenlapsiemme ruokakiposta
Kuka tarvitsee tällaista roskasakkia meitä edustamaan?
Lisäksi maastamme
Lisäksi maastamme yritetään tehdä keskieurooppalaisten sähköyhtiöiden ydinvoimaparatiisia jossa tuotetaan niille sähköä ja paskat jää meille vuosisadoiksituhansiksi.
On (ollut) niitä esimerkkejä maailmalla
Ei tuo ole mitään ainutlaatuista - mutta tuskin Suomi tuosta kaikesta jollain ainutlaatuisella tavalla tulee selviämäänkään, kun muut esimerkit on joko pyyhkiytyneet historian roskikseen Itä-Saksan tavoin tai sitten kituu kurjuudessa kohti tuhoa Kuuban tai Pohjois-Korean tavoin.
P.S. Jos noita paljastuksia jatketaan vastaavalla tavalla, on jossain vaiheessa ehkä pakko vetää tuo lista julki, jotta pystytään todistamaan se todellinen tilanne.
Vaihdetaan johtoa
Kansanedustajia on täysin turha syyllistää epäkohdista. Jokainen näistä on kansan valitsema vapaissa vaaleissa. Jos jossakin on vikaa, niin kansassa.
Pitäisköhän tuo vaihtaa, pohjois-Koreasta löytyisi varmaankin parempi. Mennään me sinne, siellä on kaikki hyvin ja suuri johtaja päättää kansan puolesta.
Hbl oikeuteen?
Tälle syytökselle ei siis ole mitään todisteita?
Siis Hbl syyttää Juntusta yhtä hatarin perustein, tai jopa hatarammin, kuin Yle syytti Lauta-Mattia lautakasajupakassa. Missä nyt on Kalli ja muut kepulaiset, kun eivät vaadi kurkku suorana Hbl:n päätoimittajan eroa ja todisteita väitteille?
Samaten tätä voisi verrata Seiskan juttuun Inkisestä. Kovasti ihmiset syyttivät lehteä ja puolustelivat Inkistä. Jutulle kun ei ollut kuulemma riittävästi todisteita. Jos sinä olet syytön ja sinua syytetään aiheettomasti huomispäivän Seiskassa, niin teetkö sen seurauksena itsarin? Et varmasti!
Miten nyt yhtäkkiä tällaisen jutun julkaiseminen on okei?
Kalli, missä olet?
Tarkkaan ottaen
Hbl:n juttu ei näytä hataralta, päinvastoin. Se sisältää lisäksi tietoja mm. siitä, että Juntunen sai monipuolisen vakoilijakoulutuksen ja että häntä pidettiin tärkeänä kontaktina, jonka raportteja lähetettiin eteenpäin KGB:lle.
Hbl:n kuvassa on RJ:n saksaksi käsin kirjoittama ja allekirjoittama sitoumus vuodelta 1979, jossa hän sitoutuu vapaaehtoisesti tekemään yhteistyötä stasin kanssa.
Kun kerran tarkkoja tietoja on arkistoista saatavilla, niin kaipa listan julkistamisen jälkeen SAATTAISI samantyyppistä todistusaineistoa löytyä muistakin.
Ei vanhene
Täyttänee törkeän vakoilun tunnusmerkit. Törkeä vakoilu ei juttuna vanhene, joten luulisi valtionsyyttäjän olevan jo hommissa. Ellei ole, siitäkin pitää saada aikaan tutkinta.
On syytä
olettaa, että isokala on listalla. Villi arvaus on Halonen.
Luultavaa on myös Tuomiojan ja Laakson esiintyvän listalla.
Niin kauan, kun listaa ei julkaista, niin epäilyt vahvistuvat.
Kotimaiset KGB-yhteydet?
Stasista jaksetaan kohista ja jauhaa. Miksei kukaan nosta suurta kissaa pyödällä ja kerro kansalle KGB:n toiminnasta Suomessa.
Ai niin. Jokainen poliittisesti aktiivinen vanhempi henkilö on ollut mukana KGB:n toiminnassa, tavalla tai toisella. Vain kaikkein nuorin poliitikkosukupolvi ei piiloittele KGB:n luurankoa kaapissaan.
Ja tästäkin juttuvikkiä US toimitukselle. Jo pienellä ravistelulla lattialle kolisee arkkukaupalla poliittisia luurankoja?
Valheellinen uutinen
Jantunen taisi saada jo tuomionkin. Ei uutinen Jantusesta ole mitenkään uusi. Kannattaisiko kaivaa se Suomen Kristillisen liitonkin tapaus esille?
Huhut kertovat kohta päitä putoavan.............................
Kertoikohan Riitta Juntunen ”Kati” Stasille myös Tarja Halosesta (entinen SAK:n lakimies) arkaluontoisista asioista?
"SAK:n tuore viestintäpäällikkö Riitta Juntunen oli DDR:n salaisen poliisin Stasin ilmiantaja, Hufvudstadsbladet kertoo. Juntunen ei kommentoi asiaa HBL:lle eikä STT:lle.
Hänen koodinimensä oli “Kati”, ja hän työskenteli kääntäjänä valtiollisessa tulkkaus- ja käännöstoimistossa Itä-Berliinissä.
“Katin” ystävä ja kollega käännöstoimistossa Petra Sauerzapf-Poser sanoi HBL:lle, että hän sai elämänsä shokin avatessaan 1990-luvulla oman Stasi-mappinsa. Yksi hänen parhaista ystävistään oli ilmiantanut hänet Stasille ja paljastanut intiimejä yksityiskohtia.
Riitta JuntunenJuntunen oli paljastanut kollegastaan STT:n uutisen mukaan intiimejä, salaisia tietoja, jotka eivät kuuluneet kenellekään.
Vuonna 1983 ystävät viettivät yhdessä iltaa. He puhuivat miesihanteistaan, ja Petra Sauerzapf-Poser kertoi yksityiskohtaisesti, millainen olisi hänen elämänsä mies.
-Kun Stasi oli lukenut Juntusen raportin minusta, se päätti lähettää agentin perääni. Ove, jonka luulin olevan poikaystäväni, olikin oikeasti Stasin agentti “Herbert”, joka raportoi kaiken sanomiseni ja tekemiseni toimeksiantajilleen."
Yllä oleva lainaus:
http://www.tiede.fi/keskustelut/hist...ja-t42449.h...
Missä on supon oma lista?
Stasi-lista olisi hyvä julkistaa. Se kyllä kalpenisi KGB-listojen rinnalla. Jossain jemmassa sekin arkisto on ja Jeltsinin aikana sitä olisi ehkä voitu tutkia. Joku historiantutkija joskus penkoo sieltä esille kovia nimiä, kunhan kaikki asianosaiset on varmasti loppusijoitettu?
En silti väheksyisi Isi-Tiitisenkin aikoinaan johtaman Suomen oman suojelupoliisin toimintakykyä. Olen varma siitä, että supo on vuosikymmenien varrella kerännyt ihan itse melkoisen aineiston suomalaisten ja vieraiden valtioiden vakoilijoiden välisistä suhteista.
Missähän näitä supon omia mappeja piilotellaan ja miksi niistä ei kukaan puhu mitään? Onko jokin salaus-konklaavi ehkä polttanut todisteita Ratakadun uunissa?
Tuo kuuluisa lista on jo Suomessa yksityishenkilöllä
Listasta oli tehty täyskopio Moskovaan jo sen luontihetkellä ja sitä päivitettiin säännöllisesti. Tuo Moskovan listan nimellä oleva kopion kopio on Suomessa, mutta haltija ei ehkä uskalla sitä julkaista?
Asiasta kirjoittaminen ei onneksi ole kiellettyä
Toivottavasti toimittajat saavat ulkomaisista lähteistä kaivettua listat ja taustat. Näin ennen pitkää käy, mutta sitä ennen Supo ilmeisesti tekee itsestään naurunalaisen.
Lista on median tiedossa
Lista on median tiedossa koko ajan mutta vain HBL:lla on ollut munaa paljastaa asia. Lista esiin julkisesti ja pikaisesti!
Trabant
80-luvulla 70 tuhannella saksan markalla olisi saanut pystyyn kunnon trimalkionin kekkerit joihin olisi voinut kutsua vaikka Oiva Lohtanderin kavereineen porsastelemaan. Moni DDR:läinen perhe sai oleilla vilussa ja kylmässä ja DDR myydä monta halpaa Trabantia ja mustavalkotelevisiota länteen jotta Juntunen sai rahansa.
Kas vain, sensuuri iski kuin punanaudan häntä
Ilmeisesti selvintä syyllistä ei saa julkistaa...
Nettinatsit taas koohottaa.
Nettinatsit taas koohottaa.
Nettinatsit?
Lauseellasi joudut valitettavasti leimaamaan sen 80%, joka vastoin sosiaalidemokratian oppeja, on todellakin enemmistö. Todennäköisesti edes demaritkaan eivät kaikki sulata maanpetturuutta joten prosentti voi olla vieläkin korkeampi.
Puhuit natseista. En näe täällä kuitenkaan kovinkaan montaa sosialistia vaatimassa SAK-SDP:n päitä vadille. Kai ymmärrät että Natsit olivat kunnon sosialisteja, kansallissosialisteja. Natsismin valtionomistuksen piirteet ovat kuin Suomen äärivasemmiston oppikirjasta. Ihmisten tuhoaminen on pieni sivujuonne tässä sosialismin harjoittamisessa ja pääosin sodan voittajien propaganda-aseeksi luotu fraasi. Tämän aseen päätarkoitus on peittää Lenin-Stalin aikakautena tuhotut 20-30 MILJOONAA ihmistä. Hitler joukkoineen pääsi vain viiteen miljoonaan, Leninin edustaman kommunismin perusyksilönmuodon "KOMMUNISTI" mainitseminen tulisi tämän logiikan mukaan olla 4-6 kertaa vakavampi asia kuin toisen sosialistisen ryhmittymän perusyksilömuodon "NATSI" mainitseminen. Jos siis haluat todella käyttää järeitä aseita, niin menet HS:n, Uutispäivä Demarin tai YLE:n sivuille puhumaan "Nettikommunisteista".
Olet lukenut historiankirjastasi että Holocaustissa tuhottiin julmasti 5milj ihmistä. Pitänee paikkansa. Oletko kuitenkaan koskaan lukenut että ryssänkommunistit tuhosivat julmasti 20-30milj ihmistä? Se pitänee myös paikkansa. Mutta voittajat kirjoittavat historian ja sinäkin sen marionettina pääset käyttämään "Natsi" sanatorpedoa.
Tarve salata
Jos asiaa ei voida julkistaa kansalle, on siinä jotakin hämärää, joka pitää pimittää. Näin ollen koko lista on kiusallinen valtaapitäville erityisesti todennäköisesti SDP:lle ja presidentille. Puhdistaakseen presidentin vilpittömyyden, vakoilun ja rehellisyyden epäilyt lista pitää julkistaa. Ellei sitä julkisteta, minulle jää uskomus, että ainakin Halonen ja Lipponen ovat vakoilleet Suomea vieraan vallan eduksi.
kuinka sun käy
jos nämä mainitsemasi henkilöt listalta löytyvät? Entä ellei löydy? Entä jos sieltä löytyy yllärinimiä? Neukkuihinpäin oli moni "porvarikin" rähmällään ja sitä kautta nämä yhteydet solmittiin. Mutta mitä teet jos nämä oletetut listalla ovat?
Big deal?
En ymmärrä tätä intoilua jostain "vakoojayhteyksistä". Niissä on jälkiviisautta vähän liikaa.
Eikös Supokin juuri kehuskellut kuinka se teki yhteistyötä salaa CIA:n kanssa (KGB:tä vastaan). Miksei kukaan älähtänyt sellaisesta? Suomellahan oli kuitenkin YYA-sopimuskin silloin. Eikös tuo ollut jo jonkinlaista maanpetosta peräti? :D
Teki
ja demarit teki yhteistyötä CIA:n kanssa tapellessaan kommunisteja vastaan.
Reijo Kallisen mietteet
Eiköhän Riitta Juntunen halua että lista viimeinkin
paljastetaan ettei hänen syyttömyyttään epäiltäisi ?
Olen etsinyt eri lähteistä jonkinlaista vetoomusta
asian tiimoilta mutten ole löytänyt, harmillista.
Samaten kaikkia muitakin ns epäiltyjä tahoja kohtaan
esiintyvä epäily loppuisi, eiköhän heitä kiinnosta ?
Kunnes lista julkistetaan spekulaatiot jatkuvat.
DDR:n tunnustamiskomitea, klo11.18 , poistuu ............klo....
DDR:n tunnustamiskomitea
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Onko uusia myyriä listoilla
Saksan demokraattisen tasavallan vaakuna.Suomen komitea DDR:n tunnustamiseksi (saks. Das finnische Komitee zur Anerkennung der DDR) oli Suomi-DDR-Seuran piiristä koottu kansalaisjärjestö, joka ehdotti tammikuussa 1970, että Suomi tunnustaisi Saksan demokraattisen tasavallan diplomaattisesti. Komitea ajoi myös Saksan liittotasavallan tunnustamista.
Demarit ovat täyspaskoja
Demareiden vuoksi ei stasi-listoja olla avattu, niinkuin muissa länsimaissa on tehty. Demarit suojelevat toisiaan.
Onhan se hieman vaikeaa pitää kunniallisen virkamiehen tai -naisen pokkaa yllä, jos on saanut rahaa diktatoorivalloilta omien kansalaistensa vakoilemisesta.
Ehkä buuattaisiin, jopa "valtiomiehille ja -naisillekin" siinä vaiheessa, ja jopa Suomen maassakin, missä on kumminkin totuttu poliittisiin pyrkyreihin ja aliyliniljakkaisiin tyyppeihin.
ihmettelen
kumma juttu ettei haluta tutkia vieraalle vallalle vakoilleita suomalaisia, miksi näitä maanpettureita suojellaan?
Eiks espanjan sanomat
Eiks espanjan sanomat julkaissut joskus aikaa sitten stasilistan. En löytänyt espanjan sanomien linkkiä vaan suomi24 sivustosta seuraavan:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4660449
Jossain netissä oli pitempi lista, mutta en löydä sitä enää. Muistaako kukaan?
Stasia ja KGB:tä ja niiden nykysymppaajia vastaan!
Stasia ja KGB:tä ja niiden nykysymppaajia vastaan!
Mika Eiramaa, tutkija, KNFIJV
Kansalaiset neuvostofasistisen imperialismin jäänteitä vastaan
http://rescordis.net/knfijv-carsfi.html
- mitäs me sanottiin, oltiin oikeassa alusta alkaen!
P.S. Muistattehan lähettää 13.3. mennessä Talvisodan loppumisen 70. muistopäivän Kansalaisnootin Venäjän federaation Suomen suurlähetystöön, ks. http://rescordis.net/knfijv-carsfi.html#kansalaisn...
Korruptio
Suomen korruption huippu on Stasi- ja KGB-kytköksien salaaminen ja tutkimuksen estäminen.
Mikä ihmeen avoin demokratia ja sanavapauden maa Suomi on mukamas ???
Miten Suomen oikeus- ja poliisilaitokseen voi luottaa ?
Asioita salataan ja salaisia materiaaleja löytyy roska-astioista !!!
Onko tuo Tiitisen lista tai Rosenholz-aineisto enää tallessakaan ?
Demokratia ja sananvapaus - heh
Stasi ja KGB eivät ole tärkeitä. Tärkeintä on vainota sanoja, kuten neekerinsuukko ja hävittää lakupapereita rasistisina; tuomita Musta-Pekka -kortit, vaihtaa hehkulamput elohopealamppuihin.
Taitavat suomalaiset paperit mennä nykyäänkin vakiojakeluna itänaapuriin.
Demarit ja muu SAK
Ne on niin umpikieroja ja petollisia niin kansaa kuin maatakin kohtaan että mitä tahansa voi odottaa eikä auta selkää kääntää kertaakaan, puukkoa tulee muuten alta aikayksikön.
Mitä täältä nyt löytyisi??
Mitähän uutta Stasi olisi täältä maastamme löytänyt?
Vasemmistolaiset ja osa oikeistopoliitikoistakin huutelivat vapaaehtoisestikin maamme asiat julki. Ei siinä vakoojia tarvinnut. Tietysti, olihan se hienoa jos kuuli olevansa oikein noteerattuna tietolähteenä.
Ulkopolitiikan takuumies
Tuskin SDP oli suurin maanpetturi. Onhan meillä toinen hallituspuolue, joka oli ulkopolitiikan primus motor. Tämän puolueen puheenjohtaja juoni 80-luvulla tavarits Vladimirovin kanssa ongelmia taloussuhteisiin NL:n kanssa ja pyrki vaikuttamaan presidentinvaaleihin. Eikä ollut ensi kerta, kun koplattiin.
Äärihumanismi ja kävelevät aikapommit
Monet hyvää tarkoittavat äärihumanistit voivat olla vaarallisia. He näkevät vain oman agendansa eivätkä kokonaisuutta. Reaalimaailma ja logiikka on sumeaa ja toiminta saattaa olla odottamatonta. Tarkoitus pyhittää kaiken väärän.
Suomessa monet vuosivat tietoja ilmaiseksi 1900-luvulla kommunisteille ideologisista ja jännityssyistä. Oli jännää olla maailmanluokan agentti 000. Osalle järjestettiin hyvävelivirkoja ja naurettavia korvauksia.
Suomessa äärihumanistit kielsivät jälkaväkimiinat yksipuolisesti ja niillä puolustautumisen 2000-luvulla ihan ilmaiseksi. Siihen ei taistolaiset kyenneet edes 1970-luvulla. Ne korvattiin 300 miljoonan euron rypälepommeilla. Nyt ne pyritään kieltämään.
Ympäristöministeriö pyrkii maksimoimaan Suomen CO2 maksut 1,5-3,0 miljardin tasolle ulkovalloille tuntemattomaan käyttöön. Asiaa perustellaan science fictionilla ja humaanilla tiedolla. Pyritään, ettei kehitysmaille maksettava rahaosa olisi kehitysyhteistyötä.
Supon lista epäilyttävistä
Intrigööri kyseli Supon oman listan perään. Ehkäpä heillä onkin sellainen, Listojen Lista, jonka rinnalla kaikki muu kalpenee. Sillä mustalla listalla ovat ne suomalaiset, jotka eivät ole harrastaneet vakoilua ulkovalloille. Mistäs sitä tietää ;-)
Suomessa on kaksi laillista rikollisjärjestöä
SAK ja SDP, jotka ihan pokerina touhuavat muka meidän kaikkien hyväksi. Ja katinkontit. Julkaiskaa nyt jo se Tiitisen lista jä muut hämäräbisnekset Stasin ja KGB:n kanssa, ennenkuin ehtivät kaikki haudan lepoon piiloon tekosistaan.
Kunniattomat
Mikäli Riitta Juntunen, mahdollisesti koodi "Kati", ei huuda kunniansa perään, on syytä otaksua, että hän on jo kadottanut sen Stasin arkistoon.
On ilmeistä, että HARPIN ja VASARAN arkistoon on kätkettynä monen muunkin kunnia.
Stasilista on jo julkaistu...
Iltasanomat julkaisi jo muistaakseni 2004 Rosenholz-listalla olevien suomalaisten dokumetteja, tosin alkuperäisinä saksankielisinä kopioina nettisivuillaan.
Meni varmaan suurimmalta osalta kansaa ohi, kun eivät saksaa osanneet. Nimet kuitenkin listalla olevista tuli esille.
SDP:n 70-luvun nousevia kykyjähän siellä, Paavo Lipponen etunenässä, oli aika tärkeä tyyppi, hänen dokumettejaan lehti julkaisi, oli listalla myös Matti Ahde ainakin, joten ei ihme että SDP ja puolueen presidentti tekee kaikkensa, että listaa ei julkaistaisi.
Joten uskon että Korkein Hallinto-oikeus, korkeimpien voimien painostamana, ei suostu listaa siksi julkaisemaan.
Kukas sitä itseään paljastaisi.
Olisiko SAK:n entinen
Olisiko SAK:n entinen lakimies ollut antamassa juridisia neuvoja ja jopa mahdollisesti määrittämässä maanpetostietojen arvoa?
No nuoret voi sitten kostona
No nuoret voi sitten kostona viedä noiden eläkkeet ja ulosmitata niiden kuolinpesiltä ja perillisiltä omaisuudet. Aina jotain voidaan keksiä. ;)
Jos Stasin aineistot ovat
Jos Stasin aineistot ovat jostain saatavilla, niin voisiko esim. Uusi Suomi julkaista ne?
Sairaskertomuksia
99% ylläolevista kirjoituksista on erittäin pahasti häiriintyneiden, suorastaan mielisairaiden ihmisten kirjoittamia. Onneksi meitä ei nyt uhkaa mikään, sillä en uskaltaisi nukkua jos em. ihmiset olisivat vartiossa! Toiseksi on onni, että tuo 99% koskee vain tämän blogin kirjoittajia, ei missään tapauksessa koko kansaa. Sairasta touhua!
Aika puhkaista mätäpaise
Suomalaisilla olisi kyllä oikeus saada tietää ketkä tuohon mahdolliseen "vakoilijalistaan" kuuluvat oli tuossa joukossa sitten kuka tahansa. Voipi olla, ettei nuo "oikeistopuolueetkaan" jää tuolta kotiryssälistalta uupumaan. Saapa nähdä, onko viranomaisilla kanttia laittaa yhteiskunta uusille raiteille avoimuuden tiellä.
Turvallisuussyillä salailuun ei varmasti ole enää perusteita, koska nuo legendaariset CCCP ja BRD -lyhenteet ovat hävinneet kartalta ja valtioiden joukosta. Ainoa neukkujengi näytää elävän voimissaan täällä Volganmutkan pimentolassa. Sähinä ainakin lisääntyisi politiikassa vai voiko se enää lisääntyä.
Miksi Saksa mutta ei Suomi
Miksi Saksa on julkistanut Rosenholz-aineistonsa m.m. valtion turvallisuuden vuoksi mutta Suomi ei tee samoin ?
Onko Saksa oikeusvaltio mutta Suomi ei ?
Miksi Suomessa ei avoin demokratia toimi Stasi- ja KGB-asioissa, eikä niitä saa edes tutkia ?
Nyt tutkimuksissa todetaan, että sotasyyllisyystuomiot olivat lain ja oikeusvaltion vastaisia. Miksi vakoilu on sitten sallittua eikä sitä saa edes tutkia ?
Nythän kaikki aineistot pitää tutkia eikä vain Rusin tapausta. Se on oikeusvaltion velvollisuus.
Demarit ja SAK olivat
molemmat aktiivisia "de jure" maanpetoksellisesti DDR:n tunnustamisesta NL:n kaatumiseen. Täysin selviä kohteita olivat Puolan "Solidarnosc," Vatikaani ja Paavin rooli, mihin myös Balttian itsenäisyydet liittyivät. Tilanne oli yleisesti ottaen, että jos Puola irtautuu itäblokin velvoitteista tai ajautuun kansannousuun, se merkitsi pulmia Varsovan liitolle, pahimmassa tapauksessa sen hajoamista, Saksojen yhtymistä. Näkymä oli kulissien takainen "oikeutus" urkintoihin, "erikoisiin" toimiin, niiden joukossa murhia ja niiden yrityksiä.
Kun tietoa, osallisuuksia oli "puoluettomuuspyrkimyksen" ajalta ja pohjalta, 1973 toteutettu Saksojen tunnustus muutti tuon ajan työn "salaliitoksi," jota kaikki pienet opportunistiset pyrkyrit voivat kaivaa. Tämä oli petos suhteessa aiempiin aikeisiin, sitoumuksiin. Kun NL katosi kuten DDR, Suomi oli valmiina poliittisessa konkurssissa, johon lisättiin taloudellinen.
Selvitettävä nuo jutut olisi; täysin julkisia ja täysin petollisia sähläyksiä sekä Suomessa että Ruotsissa ei voi kieltää. Yritykset selittää niitä typerästi tai vähätellä merkityksiä pahentavat tilannetta.
Ei ollut yllätys
Kun puhutaan SAK:sta, SDP:sta ja Stasista samassa lauseessa, niin miksi en ole yllättynyt? Koivisto (SDP) ja Tiitinen (Kesk) päättivät panna listan kaappiin lukkojen taakse enkä epäile yhtään, että se oli mitätön luettelo henkilöistä, jotka ehkä toimivat vieraan vallan "tiedottajana". Luulisi sodan käyneellä miehellä olevan niin paljon särmää, että panisi myllyn pyörimään maanpetosepäilyjen selvittämiseksi. Ei ollut ja siksi meillä on jo kolmas sosialisti presidenttinä.