Uusi Suomi / Kotimaa Torstai 9.2.12 Aseta US kotisivuksi

Ylen vaivat: ”Lähes 1000 työntekijää liikaa”

Ylen vaivat: ”Lähes 1000 työntekijää liikaa”
Julkaistu: 19.3.2010 18:00
Kuva: Compic-Photos/Eduskunta
Kuva
Kansanedustaja Eero Lehti, kok.
Kuva: Compic-Photos/Eduskunta
Kansanedustaja Eero Lehti, kok.
Kansanedustaja-kauppaneuvos Eero Lehden (kok.) mukaan Yleisradiossa on tällä hetkellä ehkä tuhat työntekijää liikaa.

- Minulla on se käsitys, että Yleisradion ylimitoitus henkilömäärässä on noin tuhat. Nykyisestä 3 300:sta ehkä 2 500:aan, Lehti toteaa kokoomuslaisen Verkkouutisten haastattelussa.

Lehtiyhtymän ja Taloustutkimuksen omistaja linjaa, ettei Yle ole todellisuudessa mikään yhtiö ja siksi Yle-maksun kiistelyn selvittäminen pitäisi hänen mukaansa aloittaa paljon kauempaa. Hän vertaa Yleä Finnairiin ja VR:ään ja huomauttaa Yleisradion olevan tässä kategoriassa "viimeinen linnake".

- Arviot siitä, että Yle tuottaa voittoa, ovat naivistisia. Se on ylijäämää. Yle on osakeyhtiö, mutta todellisuudessa laitos, Lehti paukauttaa.

Yle-maksua pohtinut Mika Lintilän (kesk.) työryhmä ei Lehden mukaan tarttunut olennaisimpaan, eli kysymykseen siitä, mikä on julkista palvelua. Kansanedustaja Lehti pohtii, että Yle nautti monopolista 30 vuotta sitten ja julkisen palvelun käsite on jäänyt Lintilän työryhmän internet-ajan mietinnössä lähes noille ajoille.

- Kun Lintilän työryhmä ei ratkaissut perusongelmaa eli julkisen palvelun määrittelyä, on Yle vähän kuin lentotukialus suomaastossa, Lehti sanoo.

Ylen nykyisen julkisen palvelun Lehti rinnastaa "yleiseen etuun". Yleisradion ei tämän vuoksi pitäisikään kilpailla katsojaluvuista.

- Ylen julkinen palvelu minusta sisältää valistusta ja ohjelmia, joilla ei ole kaupallista intressiä, mutta yleinen etu. Viihde ja urheilu voivat olla sitä, mutta Ylen ei pidä kilpailla katsojaluvuilla. Se on yleisen palvelun toimija, jonka arvot poikkeavat kaupallisista yhtiöistä, Lehti sanoo.

 

 
Uusi Suomi
Uusi Suomi
 

Tähän uutiseen liittyvät asiasanat

Paikat: Suomi
 
 
 
 

Eero on täsmälleen oikeassa

Hyvä, että kokoomuksesta edes joku uskaltaa sanoa totuuden. Eero on kyllä kova kasvo, otti aikoinaan keravalaisesta kilpailijastaankin selkävoiton. Toivottavasti tekonivelet toimivat ;)!

Täsmälleen väärässä

Kansanedustaja Lehti on asiantuntijana täysi nolla. Hänellä ei ole pätevyyttä arvioida toimitusten asioita, vaikka lehtialalla onkin ollut. Televisiotyö on aivan eri asia kuin lehtien toimittaminen. Lähetystekniikka, studion, valaistuksen, lavastuksen, äänen ym. asiat vaativat enemmän kuin läppärillä kirjautumisen lehden palvelimelle.

Ja perustelut oli missä?

Kuinka katsojaluvut vaikuttavat siihen, kuinka paljon ihmisiä tarvitaan tekemään tv-ohjelmia?

Ei katsojalukujen pieneneminen helpota studioiden valaisemista, äänenjälkitöitä tai ohjelman sisällön suunnittelua.

Ylen ohjelmat on jo ennen suomalaisia kaupallisia toimijoita segmentoitu pieniin katsojaosiin. Ei ole tärkeää saako kaupallinen tai yleläinen ohjelma 2 miljoonaa katsojaa vaan katsooko sitä täsmälleen 140 000 ihmistä joille ohjelma on segmentoitu. Tietysti kalliissa urheilulähetyksissä on hyvä jos katsojia on se miljoona katsojaa.

Olisi hyvä tietää perusteet miten katsojalukujen pienentäminen pienentäisi Ylen henkilökunnan määrää. (Ja miten tämä katsojamäärien pienentäminen tehtäisiin? Kieltämällä katsomasta Ylen ohjelmia?)

Vai halutaanko lausua vain tyhjää populistista sanahelinää muodikkaasti. Sitten voisi vaihtaa puoluetta populisti puolueeseen.

Herätkää

Ja huh huh -aikaisemmin oon pitänyt Lehteä fiksuna mutta jos Lehdellä on lahja tietää jollain käsittämättömällä tavalla, että 1000 henkeä YLE:ssä on liikaa nii menkää toki mukaan tohon.
Todelakin ei ole olemassa sellaista gurua joka absoluuttisesti tietäisi että tämä on totuus - vai tiedätkö että on?

Kehoittaisin em asiaan uskovien tutustuvan vanhaan sarjaan "maailma sanojen vankina" tai vaikka "pressiklubiin" muistuttaen että meille syötetään aina totuuksia mutta kannattaa pureskella kuitenkin ensin.
t Juha

Eduskunnassa

Ihmettelen miksi Eero ei kerro kuinka monta on liikaa eduskunnassa, minä voin kertoa sen, siellä on puolet liikaa. Ylestä tulee sentään joskus jotain mielenkiintoista katsottavaa ja kuuneltavaa mutta eduskunnasta ei juuri koskaan tyhjiä lupauksia vaan.

aika vähän ohjelmaa per työntekijä

Aika vähän kertyy ohjelmaminuutteja, jos uusintoja ei lasketa. YLEn taloutta ei saa kukaan kuntoon ennenkuin väkeä on vähennetty reippaasti ja ohjelmatuotanto muutettu markkinatalouden periaatteelle. Maksu sen mukaan kuinka monta katsojaa/kuuntelijaa. Digitekniikka mahdollistaa täsmällisen seurannan. Yhteiskunnallksesti merkittävä tuotanto nettiin ja jos se ei kiinnosta sielläkään ketään, miksi se on olemassa?

Työpaikat vaarassa!

Mikael Junger harmitteli suorassa TV-lähetyksessä YLE-maksusta päättämisen lykkäämistä: "Kyse on sentään tuhansien ihmisten työpaikoista".

Ja usein kuullun logiikan mukaan valtio menettää verotuloja, jos näille annetaan potkut, vai mitä?

Hyvä kannanotto Lehdeltä,

Sisältää aivan suoraa tosiasiaa nykyaikaan ja tulevaisuuteen. YLE:n on mitoitettava itsensä tai sen tekee joku muu, ulkopuolinen - sille ei voi mitään.

Todennäköistä on että mediassa tämä tervehtymiskehitys ei saa suosiota koska toimittajien koulutus on ollut niin poliittista että koko kenttä haiskahtaa todella pahasti. Mutta kylmiä tosiasioita vastaan ei voi aatteellakaan kauan taistella, historia osoittaa sen. Ja tulevaisuus osoittaa sen taas uudelleen.

YLE:n rooli, jonka varaan rahoitusta perustellaan on eilistä päivää, ei nykyisyyttä.

Juuri kuten Lehti sanoo

Yrityselämässä oleva henkilö näkee heti, että Ylellä on n. 1000 henkeä liikaa. Se on organisoitu tehtaaksi, josta pistetään ohjelmia läpi. Siksi jokaisessa Ylen ohjelmissa on kymmeniä ja kymmeniä tekijöitä. Tänä päivänä jo 17 vuotiaat pystyvät itse tekemään kaiken. Kässärin, kuvauksen, editoinnin, tekstit, musiikin, autokuskin hommat, rekvisiitan, puvut, kapaukset...
Johonkin ohjelmaan tarvittaisiin tyypillisesti 2-3 henkilöä. Yks tekee kässärin, ohjaa ja järjestelee. Yks kuvaa ja toinen haastattelee. Sitten porukalla pistetään juttu kokoon.
Mutta Ylehän ei ole järjestänyt monipuolista koulutusta, eikä suosi sellaista. Nyt on niin hyvät kamerat ja tietokoneohjelmat, että tehdasmuotoinen Yle voitaisiin purkaa.

Justjust!

Tolla henkilömäärällä tehdään ehkä uutisiin 1:30-2:30 minuutin mittaisia inserttejä. Vertaappas esim. Salattujen elämien lähetyksen reaalikestoa 17min/ 30min (johtuen mainoksista) ja Ylen vastaavaa (vaikkapa maalaiskomedioita)27/30min! Vertaa henkilömäärää kummankin lopputeksteistä.. aikalailla samoissa mennään! Ylellä ns. ilmaistyövoimaa/ harjoittelijoita käytetään 1-3 tuotannossa,kun taas maikkarilla puhutaan n.10-15:sta...

Ammattitaidollahan noi ohjelmat tehdään... ei tekniikalla!

Ylen täytyy kasvaa

Ylehän on perinteisesti työllistänyt kokonaisia sukuja, tämäntyyppinen lahjakkuus on harvinaista koska se periytyy. Tiettävästi vain taksikuskeilla on samalainen työtä periyttävä geenistö.

työtä periyttävä geenistö

löytyy myös paperiteollisuudesta, politiikasta ja maataloudesta.

Liikaa porukkaa Ylellä

Pointsit Lehdelle tästä !

Iso luuta heilumaan isossa pajassa

Jos on tuhat liikaa, kenkää vaan! Mallia voi ottaa mistä tahansa yrityksestä näinä aikoina. Äkkiäkös tuollaiset ammattilaiset työllistyvät uudestaan, perustavat oman firman, osuuskuntia, osa tietysti eläköityy joko työttömyysputkiin tai sairaiksi tai päihtyvät mistä tahansa. Miksi yleläisiä pitäisi sen paremmin kohdella kuin muutakaan kansaa?

Oikea suunta

Vähintään tuhat liikaa.

Rikkaan väärä on köyhan oikea.

Tulkoon vaikka emämunaus mutta köyhän on pakko vastustaa YLEmaksua.

Ruoka on tärkeämpää kuin YLEvät...

Tosi on

Täysin totta Lehden huomio.
Sen takiahan ne nyt pitää hirveetä älämölöö siellä kun
pelkäävät työpaikkojensa puolesta.
Tämä toverituomioistuin on nyt meitä valistanut vuosi-
kymmeniä.
Jos pienen uutispätkän ulosajamiseen tarvitaan kolme
toimittajaa + tietenkin kaikki tekniikka,joka on kulkenut mukana,ei voi kuin ihmetellä.
Kyllä siellä on aivan tuhottomasti noita suojatyöpaikkoja.

Ja toinen mokoma ruotsinkielisiä.

.

Lehti...

... on oikeassa. Muistaakseni demari, Presidentti Ahtisaari ehdotti YLE:n myymistä, siis yksityistämistä. Ei sekään kyllä sovi, mutta YLE:n pitää pysyä julkisena palveluna. Eikä rönsyillä minne sattuu lähes PUOLEN MILJARDIN budjetilla. Puolet ainakin pois. Eihän niitä YLE:n kanavia näköjään lukemien perusteella netissä katso kuin hyvin pieni määrä ihmisiä.

Martti Ahtisaari on kova kokoomuslainen

Martti Ahtisaari on kova kokoomuslainen, melkein yhtä kova kuin Paavo Lipponen. Eivät siinä pehmokokoomuslaiset rinnalla pärjää.

VTT:ssä on 3000 liikaa eli

VTT:ssä on 3000 liikaa eli kaikki.

80 000 tutkijaa - mitä he tekevät työkseen

Suomessa lienee 80 000 tutkijaa. Mitä he tekevät?

Maailmassa on paljon

Maailmassa on paljon tutkijoita sillä kaikenlaista tutkittavaa riittää.

Tässä eräs hauskimmista tuloksista, aina lontoolaisilta asti: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75125-tutkimus-suo...

maailmassa on 6 miljardia

ihmistä liikaa.

Eihän selvään tosiasiaan

Eihän selvään tosiasiaan tukimusta ja tutkijoita tarvita.

Tuosta lukemasta ...

... voi jo suoraan sanoa, että tutkimustyötä tehdään varsinaisen työn ohella. Ei meillä ole kuin muutama hassu Akatemiatutkija päätoimisena siivoojan palkalla. Me haluamme näes olla edelläkävijöitä ... innovoiva ja tutkimukseen panostava yhteiskunta. Valitettavasti sitä ei mitata tutkijoiden määrällä, vaan tutkimustulosten laadulla.

Jospa olisikin

niin emme olisi tekniikan takapajula. Juhlapuheissa olemme korkean teknologian maa. Mutta todellisuus on toista. Esimerkiksi julkisen hallinnon (terveydenhuolto yms.) infra on ala-arvoisella tasolla. Rahat hassataan vetämällä lankoja pitkin metsiä ja ostamalla koneita koneiden päälle. Mutta kukaan ei osaa hyödyntää niitä. Kun ei ole tutkittu, ei tiedetä.

Mikä siinä pilkkomisessa on niin vaikeeta?

Ai niin..jonkun tarttis tehrä jotain. Joo älkää sitä samaa "työryhmää" pistäkö enään pohdiskelemaan.

Sen Jungnerin valopäähän on sitä mieltä että YLEä tarvitaan ;rupeis sit sen kaupallisen tarpeellisen osan johtajaksi" ja näyttäs miten hyvin sitä "voittoa" tulee ihan oikeasti.

Yle lakkoon

Ylen pitäisi mennä pariksi, kolmeksi kuukaudeksi lakkoon.

Tänä aikana katsojat ja kuuntelijat voivat pohtia mitä heidän elämästään puuttuu. - Se mitä kansalaiset kokevat menettäneensä kertoo Ylen toiminta-ajatuksen.

Oiva ehdotus

Ehdotuksesi on erinomainen. Monet eivät tajua, miten paljon YLEstä tulee tietoa ikäänkuin huomaamatta. Radio on jo melkein kuin hengitysilmaa, ilman sitä moni yhteiskunnallisesti tärkeä tieto jäisi saavuttamatta, puhumattakaan kaikesta arkipäivää koskevasta nippelitiedosta. Ainkin meille, joiden talouteen ole tilattu lehtiä.

Mutta supistuksiin olisi pahasti rönsyilemäään päässeellä YLEllä todellakin varaa. Esimerkkinä vaikkapa maakuntaradiot, jotka ovat saaneet aivan liikaa lähetysaikaa. Alueille riittäisi koosteet aamulla, päivällä ja iltapäivällä. Eikä niitä valtakunnan ja kokomaailman uutisiakaan tarvitse puolen tunnin päästä papukaijana toistella alueilla. Se on älytöntä ja maksaa. Ja sitä työtä tekee 20 maakunnallista aluetoimitusta pitkin päivää. Millä yrityksellä on varaa haaskata työvoimaansa vain kopioimaan toistensa työtä?

ohho.. katoppas. Jakaako

ohho.. katoppas.
Jakaako muutkin kokoomuslaiset tuon näkemyksen? Ei ole tainnut kuulua eduskunnassa vielä..

Kauppaneuvos ei kysy SDP:ltä lupaa mielipiteisiinsä

Kauppaneuvos ei kysy SDP:ltä lupaa mielipiteisiinsä niin kuin muu "Kansallisen" Kokoomuksen eduskuntaryhmä. Nyt on nimittäin niin, että "pukkaa" Jyrki Kataisen johtamaa sinipunahallitusta, jonka runkona ovat Stefan Wallin ja Astrid Thors.

Missä on yle?

Yle on briteissä. Briteissä kun ostat telkkarin, myyjä kielii sinut tv-lupahallinnolle. Sitten joko avaat oven tai et.

Ruotsinmaalla saat n.100 eurolla 3 kanavaa, voi olla vähemmälläkin, en muista tarkkaan.

En oikein ymmärrä miten helvetissä ruotsin 9 miljoonainen kansa saa peruskanavansa 100 eurolla, ja suomen 5-miljoonaisen kansan pitäisi pakolla maksaa n.200 euroa siitä, että saa yli kymmenen kanavaa.

Tosin ruotsissa suomenkielisten täytyy MAKSAA ERIKSEEN suomenkielisestä telkkarista.....

Arkipäivän asiantuntijana voin sanoa että tästä saa mukavan puheenaiheen myös ruotsalaisten kanssa ja kaikkien kanssa, yllättävän hyvä läppä, mutta totta :D

Taas näitä tietäviä liikkeellä

Ruotsissa perittävä TV-avgift on suuruudeltaan 2.076,- kruunua per vuosi, eli rapiat parisataa euroa.

Itse kun tuossa vielä muutama vuosi sitten asuin Lontoossa niin silloinen television ostoni normaalista paikallisesta liikkeestä ei kyllä johtanut mihinkään "kielimisiin". Lupa siellä hankitaan, jos hankitaan, täysin oma-aloitteisesti.

Läppäsi ei ollut hyvää, - jos kohta ei tottakaan.

Yle ja Ruotsin vastaava

Hintoja vertaillessa on otettava huomioon väestömäärien ero. Suomess on noin 5,3 miljoonaa kansalaista ja Ruotsissa vähän alle 9 miljoonaa. Vastaavasti televisioiden ym. vastaanottolaitteiden määrä on samassa suhteessa. Eli lupien maksajien määrä on Ruotsissa huomattavsti korkeampi verratuna Suomen vastaavaan. Kuten mainitsit, Suomessa on lisäksi huomattavasti enemmän valittavia katselukanavia. Tämä taasen lisää kuluja.
Jos ajattelemme yllämainittuja niin mielestäni Suomen ja Ruotsin hinnoissa ei ole kovinkaan paljon eroa.
Tarjottaessa pienelle määrälle paljon erivaihtoehtoja on kalliimpaa kuin tarjottaessa suurelle määrälle vain muutamaa.

Lehti mielestäni

Lehti mielestäni määrittelee hyvin YLEn tehtävän julkisten palvelujen tuottajana. Siitä hänelle bongot, taitaa olla ainoa täyspäinen kokoomuslainen.

Lisäksi pitää pohtia mistä leikataan. Meillä on ylimitoitettu ruotsinkielinen osa niin toiminnoissa kuin henkilöstössäkin. Ylen kustanuksista saisi korkeintaan 5 prosenttia mennä ruotsinkieliseen palvelutoimintaan. Se on heidän osuutensa kansakunnasta. Tosin nykyisin prosenttiluku on todella paljon suurempi.

Lisäksi Ylen ei pidä lähteä kilpailemaan katsojamäärillä, se on huono tapa vastata ohjelmien laadusta.

Eero "Totuudenpuhuja" Lehti - Eero Heinäluoman alihankkija

Eero Lehteä (kok) ei kannata vielä rehabilitoida. Tuo kelmi vuosia Taloustutkimuksen kautta möi poliittisesti motivoituja ja Kansallista Kokoomusta kompronettoivia gallupeja SAK:n propagandapäällikkö Eero Heinäluomalle (sd).

Minusta tuo oli sellaista vaaliprosessien ja kansanvallan väärentämistä Helsingin Sanomien tuella, että Kokoomuksen Bob Helsinki tulee vielä resiinalla perässä.

Sinänsä kuitenkin Lehden "kolmasosa pois" on hyvä avaus keskustelulle Yleisradion julkisen palvelun tehtävien laajuudesta koskien esimerkiksi Helsingin kaupungin musiikkitaloa, maakuntaradioita ja ruotsinkielistä ohjelmaa.

Toivottavasti Helsingin kaupungin musiikkitaloa, maakuntaradoita ja ruotsinkielistä ohjelmaa kannattavat kansanedustajat ilmoittautuisivat, jotta voitaisiin järkevästi äänestää huhtikuussa 2011.

Kun Eero Lehti alkaa puhua kriittisiä, hänestä tulee kohta koko oikeiston sankari, kuten sivillipalvelusmies Jussi Halla-ahosta, jolla on herätyksen saatuaan oikea aseen hallussapitolupasi.

"Hän oli lentäjän poika, lähes sankari siis itsekin..."

Suntio sanoi:"Voi, kuin me papit nauroimme!"

Saatat olla oikeassa,

mutta pragmaattisuus on kuitenkin valttia. Eihän Wahlroosistakaan tarvitse pitää, mutta asioita kannattaa punnita mielipiteiden pohjalta.

Hanna-Leena Hemming, Liisa Jaakonsaari, Tuulikki Ukkola

Hanna-Leena Hemming, Liisa Jaakonsaari, Tuulikki Ukkola, Eero Lehti, Björn Wahlroos, Kalle Isokallio...

Kyllähän meiltä näitä itäsuomalaisia itkijämiehiä ja -naisia edelleen löytyy, vaikka terveraha, länsimainen kulttuuri ja viulu rantautuivat jo 1700-luvulla Länsi-Suomeen hävittäen suomalaisen kulttuurin kahdessasadassa vuodessa siten, että sitä piti Lönnrothinkin mennä katselemaan Venäjän keisarikunnan keisarikunnan puolelta.

Taitaa olla väsy..

joten nyt kannattais mennä nukkumaan ;)

Järjen ääntä alkaa viimeinkin kuulua

1000 henkeä liikaa on vielä varovainen arvio.
Yrittäjä ei tietenkään voi käsittää yhtiötä, joka haluaa (ja vielä saakin) sanella oman laskutuksensa.
Ja kilpailee sitten muiden saman alan yritysten kanssa ilman huolta tuloksesta.
YLE ei tietenkään halua että joku ulkopuolinen pääsisi valvomaan sen toimintaa.
Kyllä tuollainen yritys turpoaa hallitsemattomasti.
Ja kansa maksaa..

sitä ei voi tietää

Hyvä se on rannalta huudella, kun itsellä ei ole osaa eikä
arpaa asiassa. Näyttää siltä, että kaikki muut ovat liikaa
paitsi itse. On outo politiikka tuollaiset arpa heitot.

Lehti on tavallaan oikeassa Ylestä

Julkista palvelua on tosiaan,luoda työpaikkoja verovaroilla.En ymmärrä miksi Katainen puolustaa mediamaksua ja ylisuuria kuluja Ylessä.Suomi on täynnä laitoksia joissa koon puoleen ei ole mitään tolkkua.Vielä ei ymmärretä,että julkisen puolen palkkoja on leikattava,10-30 % jotta jonkinlainen tasapaino saadaan aikaan.Jälkiviisaissa arvostettu henkilö totesi,että menee ainakin 20 vuotta,ennen kuin saavutamme,menneen elintasomme.

Ei leikata palkkoja vaan...

Lehti on oikeassa.

Hoikkapoika sanoo, että palkkoja on leikattava. Minä taas olen sitä mieltä, että väkeä on vähennettävä, mutta valittava tosi taitavia ja aidosti riippumattomia, joita varmasti joutuu houkuttelemaan myös palkalla. Poliittiset valinnat pois!

Kyllä Ravi oli eilen ihan tuhnu keskustelussa, Heinä ja Jung pärjäsivät niin hyvin, että saavat minulta pqaljon anteeksi.

mihin sitä henkilökuntaa tuhansittain tarvitaan ?

kun esimerkiksi draamatuotanto ja suurin osa formaateista teetetään
ulkopuolisilla yhtiöillä ?

Ylessä on 3300

Ylessä on 3300 työntekijää liikaa.

Lehti

Kuka kävisi joskus kysymässä lehtikeisari Lehdeltä, onko hänen yrityksiinsä jokus ostettu halpaa sanomalehtipainopaperia Venäjältä?

Noh...

Ei se ole salaista tietoa. Lehden firma Lehtiyhtymä hankkii 1/3 paperista Suomesta, 1/3 Venäjältä ja 1/3 Ruotsista. aiemmin hän osti 100% paperistaan Suomesta kunnes paperityömiesten lakko aiheutti lehtien seisahtumisen. Tämän jälkeen hän hajautti riskin ostamalla useasta maasta. Toimiko kovinkin väärin?

Ikävä tunnustaa

Yleensä olen aivan eri aaltopituudella Eero Lehden yltiökaptalisista mielipiteistä. Mutta nyt hän puhuu täyttä
asiaa. Yle on suojatyöpaikkojen "KINGI" suomessa, jopa valtio-ja kuntatyönantajat jäävät hopealle.
Kevättä odotelessa!

YLE

Eero Lehti puhuu omien bisneksiensä puolesta. Hän on eduskunnassakin vain bisnesten takia. No - Ehkä myös purkamassa ylimääräistä energiaa.

YLEn supistaminen minimiin tukee E. Lehden liiketoimintaa. Äänestäjät on näille bisnesmiehille vain hyväuskoisia hölmöjä ja nenästä vedettäviä.

No,

HEUREKA. Montako kansanedustajaa tiedät, jotka ajaisivat muuta kuin omaa etuaan? What's your excuse?

kaik kohdalleen

Varmaanki yle pärjää vähemmälläkin väellä ihmetelly ku mtv3 pyörittää parilla henkilöllä tota aamutv tä ja yle tarvii siihen noin 10 henkilöä vuoropäivin.

Suomessa on 5 miljoonaa

Suomessa on 5 miljoonaa asukasta, 3300 henkeä työllistävä ja 450 miljoonaa euroa vuodessa kuluttava yleisradio.

Samalla "hyötysuhteella" BBC:ssä tulisi olla 41 000 työntekijää. Eipä muuten ole.

Johan meille nauraa kohta kaikki EU-maat.

24038

BBC:n työntekijöiden määrä:
http://www.numberof.net/number-of-bbc-employees/

BBC:n rahoitus:

According to the BBC's 2008–2009 Annual Report,[29] its income can be broken down as follows:

* £3,493.8 million in licence fees collected from householders;
* £775.9 million from BBC Commercial Businesses;
* £294.6 million from government grants;
* £41.1 million from other income, such as providing content to overseas broadcasters and concert ticket sales

http://en.wikipedia.org/wiki/BBC

Vihdoinkin joku puuttuu asiaan

Eero Lehti on ensimmäinen kansanedustaja, joka puuttuu
YLE-keskustelussa oleelliseen. Muut - kokoomuslaiset mukaanlukien - näyttävät vain olevan huolissaan siitä, miten saataisiin kivuttomimmalla (vähiten kansanedustajia rasittavalla) tavalla turvattua rahoitus ikuiselle rahanreiälle. Ehkäpä niin monella politiikolla elää toivo heposta eläkevirasta YLE:ssä.

YLE:n täydellistä yksityistämistä kannattaisi harkita - samoinkuin lopettamista kokonaan. Mikäli YLE jossakin muodossa pidetään yllä, pitäisi todellakin olla selkeä näkemys siitä, mikä sen rooli on. Mihin YLE:ä tarvitaan?

kappas vaan, Lehti

kerrankin olen samaa mieltä edustaja Lehden kanssa. Tosin hänellä voi lehtiparoonina olla jotain kautta omakin lehmä ojassa, ken tietää.

Kokoomuslainen järki: ei kaikkea voida saada, ja toisaalta vasureiden oikeudenmukaisuus-ajattelu, olisi se virtapiiri, mikä sopisi minun töpseleihin. Turha tökkiä demareiden "kyllä se valtio maksaa"-ideologiaa ihan kaikkeen turhuuteen, ainakaan minulle. Jokainen älyllinen olentohan tietää, että sillä tiellä tulee joskus se Ö Aapisen laiale.

Ei uutta ATV:tä, kiitos

"18:11 Heikki K (kirjautumaton)
...
Tänä päivänä jo 17 vuotiaat pystyvät itse tekemään kaiken. Kässärin, kuvauksen, editoinnin, tekstit, musiikin, autokuskin hommat, rekvisiitan, puvut, kapaukset...
Johonkin ohjelmaan tarvittaisiin tyypillisesti 2-3 henkilöä. Yks tekee kässärin, ohjaa ja järjestelee. Yks kuvaa ja toinen haastattelee. Sitten porukalla pistetään juttu kokoon.
"

Puhut edesmmeistä ATV:stä ja MoonTV:stä. Teinipoikien puuhastelua jossa kaikki tehtiin itse ja ideatkin oilvat "mennään kuvaa kavereiden dokaamista" -tasoa. Nykyään kun jollain BB-sonnalla on niin paljon katsojia, voi olla että tuollainen räpellys kelpaisi jonkun mielestä muihinkin ohjelmatyyppeihin, mutta minä ainakin lopettaisin senkin vähän TV:n katsomisen (noin tunti per kuukausi) mitä nykyään katson.

Kaikkialla on duunareita liikaa

....vai onko?
Jos nyt 3000 ahtaajaa saa Suomen talouden kuralle niin ....
lopetetaan koko porukka!
Voi, voi, voi!
Lopetetetaan kaikki duunit ja duunarien työpaikat, keskitetään homma "keltaiselle vaaralle"!
Niin saadaan tuotot kohdalleen!
Lauluja lauletaan; jokainen ihminen on laulun arvoinen, niin myös Lehti!

YLESTÄ VOISI SANEERATA HETI 3000 IHMISTÄ JA ULKOISTAA KAIKKI

HEH HEH!
Eeropoika se siinä vaan naureskelee kun sai potkastua munille sosiaalifasisteja!
Komppaamme, paitsi että;
YLESTÄ VOISI SANEERATA HETI 3000 IHMISTÄ JA ULKOISTAA KAIKKI MAHDOLLISET TOIMINNOT KILPAILLUIKSI KANSAINVÄLISIKSI OSTOPALVELUIKSI!

SÄÄSTYNEILLÄ RAHOILLA VOISI PISTÄÄ SUOMEN VANHUSTENHUOLLON KUNTOON PALKKAAMALLA KAKSI ( 2 ) FILIPPIINILÄISTÄ HOITAJAA KULLEKIN VANHUKSELLE 24 / 7 / 365 !

VeliSynkkä
Vanha saneraajanohje on, että kun leikkaat NIIN LEIKKAA LUUTA MYÖTEN!

HEIKAIKKI HEIKIT JA MAIJAT.

HEIKAIKKI HEIKIT JA MAIJAT. KIVA, ETTÄ ME 17-VUOTIAAT OSAAMME TEHDÄ KAIKEN ITSE "KÄSSÄRISTÄ HIENONHIENOON LOPPUTULOKSEEN". KUNPA SINÄKIN LÄHETTÄISIT OMAT KOTIVIDEOSI Y-TUBEEN, NIIN KYLLÄ MEILLÄ OLISI VIELÄKIN PAREMPAA, EDULLISEMPAA, JA AH - NIIN NAUTITTAVAA KATSOTTAVAA...........

Väärin verrattu

Yle ei ole VR:ään tai Alkoon tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan kuten Finnairiin verrattavissa. Koska edellämainituissa tuotteita maksetaan käytön mukaan.

Yle on puolestaan ennemminkin verrattavissa kirkkoon ja siinäkin tietyn rajoituksin. Kirkolle ei tarvitse maksaa kirkollisveroa vaikka sen kirkot näkyvätkin. Ylehän on perustellut viestintäviraston kanssa juurikin kanavien näkymisen vuoksi, mahdollisuuden olevan liian suuren, jos kanavaa sattus vaihtamaan tai anteenijohtoa vetämään.

Että siinä sulle väitös Eero Lehti...

Nyt viimein asiaa

Tässä on koko ajan menty takamus edellä puuhun. Ensin pitää määritellä mistä tehtävistä YLE vastaa, joka on normaalia yritysstrategian määrittelyä. Kysymys on paljolti esimerkiksi siitä, mikä on julkista palvelua ja mikä ei. Toisekseen on määriteltävä missä mittasuhteissa tätä palvelua hoidetaan huomioiden muun muassa toinen kotimainen kieli.
On aivan käsittämätöntä, että ilman näitä määrityksiä voidaan edetä mihinkään rahoituskysymyksiin. Siitähän seuraa vain avoin piikki ja myös henkilöstölle hankala tilanne.
Lehti on oikeassa ja tämä ei tarkoita toiminnan minimointia vaan sen selkeyttämistä, josta voi syntyä myös joitain rationointitarpeita. Tällä toimenpiteellä kuitenkin varmistetaan pitkäjänteisyyttä YLEn julkisen palvelun tehtävään.

MTV3:n leivissä on noin 500

MTV3:n leivissä on noin 500 työntekijää. Tuossa on mukana radio- ja tv-kanavat. En voi ymmärtää, mihin YLE tarvitsee 3300 työntekijää??? Molempien ohjelmatarjonta on laajuudeltaan jotakuinkin samaa kokoluokkaa.

MTV vs YLE

MTV3 on ulkoistanut lähes koko tuotantonsa, ja silti sillä on 500 työntekijää. Mihin sellaista määrää väkeä tarvitaan, kun leegio tuotantoyhtiöitä tuhansine työntekijöineen tekee sen ohjelmat?

YLE ON VETELEHTIVIEN SOSIAALIFASISTIEN SUOJATYÖPAIKKA!

##En voi ymmärtää, mihin YLE tarvitsee 3300 työntekijää??? ##

Minua joskus " filmattiin " telkun uutisiin jne ja kattelin siellä käydessäni tyyppejä ja niitten norkoilua.

YLE ON SDP n IHMIS - SÄILÖMÖ!

VeliSynkkä

Lehti heittää hatusta

Fiilisten pohjalta on hyvä harrastaa populismia, kuten Lehti nyt tekee. Tuhat sinne tai tänne, pääasia että mielikuvia synnytetään, vaikka ilman mitään faktatietoa, kuten Lehti nyt tekee.

Mitä hän tietää yleisradiotoiminnasta?

Siinä hän on oikeassa että Yle on harhateillä kilpaillessaan katsojaluvuilla ja ylipäänsä kilpaillessaan kaupallisen median kanssa. Yle ei ole verrattavissa kaupalliseen mediaan, koska sen tarkoitus ei ole tuottaa taloudellista voittoa omistajilleen, Suomen kansalle. Henkistä pääomaa sen sijaan sen pitää heille tuottaa.

Jotkut näkevät Ylen kummajaisena, kun se toteuttaa myös velvoitettaan vallan vahtikoirana. Sen pitää esittää myös kriittisiä ohjelmia, sellaisia joita kaupalliset viestimet eivät uskalla tuottaa mahdollisimman suuria katsoja/lukija/kuuntelijalukuja hamutessaan. Yle jopa nähdään jonkinlaisena sosialistien pesäpaikkana, koska se esittää muutamia vasemmistolaisia ohjelmia, kuten sen ehdottomasti pitääkin.

Lehti on hieman itara vanhus

Yhden irtokommentin sijaan Lehti voisi valjastaa Taloustutkimuksen tekemään "tutkimuksen" siitä, mikä Yleisradiossa on tarpeellista, ja minkä Lintilän työryhmä jätti avoimesti ja rehellisesti kertomatta: mitkä palvelut ja mihin hintaan Yleisradiossa tarvitaan julkiseksi palveluksi.

Kun kuitenkin tuo "tutkimus" vahvistaisi mielikuvaa Taloustutkimukseste rahasta tendenssitutkimusta tekevänä kaupallisena laitoksen, johon ei ole luottamista ja vaatisi muutaman ihmisen hetken työpanoksen, ei Lehti ole valmis ottamaan riskiä brändille eikä uhraamaan Taloustutkimuksen tulosta turhaan.

Siksi Eero Lehti heittelee kommentteja Taloustutkimusta halvemmalla Kalle Isokallion tai Veijo Miettisen tyyliin: tutkimatta ennen kuin hutkii.

Eero Lehti on Big Brother, joka itaruuttaan arvostaa maksutonta kommentointia jopa enemmän kuin Taloustutkimuksen tendenssitutkimusta, jota käytetään julkisuuden iskuaseena.

Mielenkiintoista olisi tietää ruotsinkielisyyden osuus

YLE:stä, kuinka paljon se ylittääkin noin 5 % osuuden koko potista, jonka korkeintaan pitäisi olla mukana lupamaksuissa.
Eikö pakkoruotsin syöttäminen riitä kouluissa. Selkeä enemmistö ei kovin riemukkaasti maksa tarpeentonta svenskspråkigdeliä. Ensimmäinen säästökohde ja päälle Lehden mainitsemat 1000 henkeä.

Lintilälle hommaksi sopisi

Lintilälle hommaksi sopisi alkaa selvittää miten koko roska tilattaisiin virolaisilta ohjelmatoimistoilta. Kustannukset leikattaisiin puoluetuista. Aikataululle ei takarajaa.

Virossa on kaupallinen vain

Virossa on kaupallinen vain TV kortilla. Virolaista ja venäläistä propagandaa sekä eräitä nuorten musiikkikanavia voi katsella ilmaiseksi. Myös Euronews on ilmainen.
Mitään lupamaksuja ei keräillä.

Lintilälle

Lintilälle ja Sasille kannattaisi antaa hommaksi se, miten he selviävät eduskuntaan 2011 ilman Konstramsfundetin ja Tvåspråkiga Finlandin vaalirahoitusta hyvin pestynä ja puolueen kautta kierrätettynä.

Tuo Kimmo Sasin paniikki siitä, että Suvi Lindén vihdoin kykeni itsenäiseen ajatteluun ja emansipoiduttuaan irtautumaan "on sovittu" -demokratiasta, on hieman liitoiteltua.

Jotenkin tuntuu, että Sasin kannattaisi hankkia itselleen Pyhän Pietarin, perustuslakivaliokunnan puheenjohtajan, tehtäviä vähemmän stressaavia tehtäviä, jotta hän voisi Lintilän tapaan keskittyä pääasiaan eli Yleisradion ruotsinkielisen toimituksen resurssien turvaamiseen.

Maakuntaradioitakin tärkeämpää vaalirahoituksen kannalta on Yleisradion ruotsinkielinen toimitus, koska ilman sitä ei päästä Sfp:n tasoiseen vaalirahoitukseen.

Brax puolestaan on tehnyt vaalirahoituslainsäädännöstä niin löysää, että vaalirahoitus alkaa jo tänä vuonna, jotta summat jäävät ilmoitusrajojen alle.

Ei ihme, että RKP piiskaa Kimmo Sasia, Mika Lintilää, Juha Rehulaa ja muuta "kuusikkoa".

Kun yle on saneerattu niin...

Sitten olisi hyvä saneerata valtion hallinto ja eduskunta sihteereineen, sekä myös selvittää ketkä myyvät palveluksiaan politiikoille ,kuten ylihintaisia kirjoja tai älyttömiä seminaareja ja taideteoksia . Vai ei??

Paljonkohan voisi saneerata eduskuntatalon työntekijöitä ?

Varmasti YLEssä on paljon saneerattavaa väkeä. Entäpä eduskuntatalon työntekijät ? Olisi mukava kuulla Lehden saneerausehdotus eduskuntatalolle.

vaalit, ne vaalit

Ei ole halua jäädä lehdelle soittelemaan.

Ei Lehdelle soittelemaan

Kerrankin joku uskaltaa sanoa totuuden. Ylessä on varmasti ehkä ei tuhatta mutta monta sataa työntekijää liikaa. Ohjelman perässä on kymmeniä tekijänimiä. Nykytekniikalla ei tarvita yhden ohjelman tekoon montaakaan henkilöä. Jari Porttilakin tekee urheilujuttujaan pelkästään vaimonsa kanssa Maikkarille. Mies puhuu. Vaimo kuvaa. MTV:n Lumikero on kertonut, että hän puhuu,kuvaa ja leikkaa juttunsa ja lähettää ja tämän kaiken yksin itse. Siinä on mallia.

Erittäin osuva mielipide

Erittäin osuva mielipide Lehdeltä. En voisi olla enempää samaa mieltä.

YLE -asiat KUNTOON ja HELPOLLA

1. Yle saneerataan Lehden esityksen mukaisesti
2. Suomen KEHITYSAPU puolitetaan
3. Yle rahoitus budjettiin säästyneellä kehitysapyvaroilla
4. Nautitaan Ylen aivan uudesta sutjakkuudesta!

NÄIN HELPPOA SE ON!

-

Taloustutkimus oy

"Työllistämme vakituisesti Suomessa 100 henkilöä ja lisäksi noin 300 osa-aikaista tutkimushaastattelijaa eri paikkakunnilla. Ulkomaan toimistoissamme työskentelee 60 henkilöä." (Taloustutkimus oy:n yritysinfo)

Minun mukaani Taloustutkimuksella on tällä hetkellä ehkä parisataa työntekijää liikaa.

Minulla on se käsitys, että Taloustutkimuksen ylimitoitus henkilömäärässä on noin kaksisataa. Nykyisestä 460:sta ehkä 260:een.

Tämän lausun samalla asiantuntevuudella, kuin Lehti puhuu Yleisradiosta.

Sillä erotuksella

että yksityisen yrityksen pitää myydä palvelunsa ja näin jokainen työntekijä ansaitsee palkkansa.

Tälle herralle ei enää tarjoilua tänä iltana

Ei pidä huudella vieraisiin pöytiin.

Järjen ääntä alkaa viimeinkin kuulua

1000 henkeä liikaa on vielä varovainen arvio.
Yrittäjä ei tietenkään voi käsittää yhtiötä, joka haluaa (ja vielä saakin) sanella oman laskutuksensa.
Ja kilpailee sitten muiden saman alan yritysten kanssa ilman huolta tuloksesta.
YLE ei tietenkään halua että joku ulkopuolinen pääsisi valvomaan sen toimintaa.
Kyllä tuollainen yritys turpoaa hallitsemattomasti.
Ja kansa maksaa..

Hintaa alennettava

Se 195 euron mediavero on ihan liikaan köyhälle. Köyhän on saatava julkinenpalvelu halvemmalla. Jo 90 euroa on köyhälle liikaa vuodessa.

Digiaikana

Maksu voisi perustua käytettyyn katseluaikaan. Digilähetin "tietää" sekunnilleen kuka katsoo ja mitä kanavaa, koska ja kuinka kauan.

KANSAINVÄLINEN AUDITOINTI PELIIN! JA HETI!

Euroopassakin toimii eri ohjelmantuotantoihin erikoistuneita AUDITOINTI - TOIMISTOJA kuten:
1. Talous
2. Tuotanto
3. Katsojat
4. Hallinto jne
Itseäni kiinnostaisi erityisesti se kuinka paljon YKSI TUOTETTU OHJELMAMINUUTTI MAKSAA YLE - TUOTANTONA!
Ja sitten vertailu peliin! ( HELVETE )!
- Paljon Sveduilla
- Paljon BBC llä
- Paljon kaupallisilla
Jne.
PERSUTUNTUMALLA VÄITTÄISIN ETTÄ YLE ON 37 X KALLIIMPI KUIN ITSENÄISET! RÄYHH!!

VeliSynkkä
Asetan TOIVONI tähän uuteen Toimitusjohtajaan SANEERAAJANA!

YLE vs SVT ja BBC

Ylen ohjelmaminuutti maksaa reilut puolet ruotsalaisesta vastaavasta ja kolmanneksen - kymmenenneksen brittiläisestä.

Itsenäiset tekevät hiukan YLEä halvemmalla ohjelmia, koska eivät maksa kunnon palkkaa (mm. ylitöistä erittäin harvoin) ja lisäksi ne käyttävät runsaasti ilmaista harjoittelijatyövoimaa, jopa vastuullisissa tehtävissä. Ohjelmat ovat keskimäärin luokattoman huonotasoisia, vaikka poikkeuksiakin tietysti on.

Jungner saneerasi kovalla kädellä YLEssä. Onkohan sinulla jotain faktatietoa siitä, miksi se ei jo riittäisi, vai perustuuko kantasi samaan mutu-tietoon kuin Eero Lehdellä? Vai haluatko ehkä nimenomaan nähdä ja kuunnella huonoa ohjelmaa?

Perversionsa kullakin.

Saneerasi kovalla kädellä?

Ja edelleen siellä on HBO:n sarjoja ja 3300 työntekijää? Taisi olla harvinaisen vetelä käsi kuitenkin tämän "yhtiön" "toimitusjohtajalla".

1+1=2

Lapsikin ymmärtää, että jos Ylen minuuttihinta on vain osa muiden eurooppalaisten yhtiöiden minuuttihinnasta, ne minuutit tehdään joko tehokkaammin tai huonommin. Ylessä tehdään sekä että, ja halvalla ja huonosti varsinkin Ylen ulkopuolisissa, muka-riippumattomissa tuotantoyhtiöissä.

Työntekijät ovat näet juuri se, joka tuon minuuttihinnan etupäässä muodostavat. Vai mitä luulet noiden tuhansien ohjelmien budjettien sisältävän?

Ulkomaiset ohjelmat ovat erikseen, ja ne muodostavat pienen vähemmistön Ylen ohjelmiston kokonaishinnasta, vaikka lähes puolet ohjelmien määrästä.

Valtaosa ohjelmabudjeteista koostuu siis työstä (siis suomeksi: työllistämisestä). Jos Ylestä heivattaisiin vieläkin enemmän väkeä pihalle, kotimaisia ohjelmia tehtäisiin vähemmän ja/tai entistä huonommin, ja väki siirtyisi yhteiskunnan elätettäväksi. Kuulostaako fiksulta?

YLE

on demarien suojatyöpaikka.

Ja rippeet Kelaan

Lehdestä tulisi hyvä työministeri.

Murskaisi koko systeemin.

Väärässä

Eero Lehti on väärässä.

YLEssä on ainakin 2000 henkilöä liikaa.

Kaikkein parasta olisi pistää koko YLE lihoiksi.

Eero lehti on todella väärässä

YLE:ssä on 3000 ihmistä liikaa.

RADIO KLF toimii parhaimmillaan pelkän MP3 soittimen ja suunnatun lähettimen voimin. YLE:n on tarkoitus tuottaa sitä yleishyödyllistä paskaa mitä jotkut vaativat. Kaikki ostoelokuvat tai sarjat automaattisesti pois. YLE:n on tarkoitus ainoastaan pitää yllä kriisivalmiutta tiedotukseen ja hoitaa valtion tiedottaminen asiallisesti. Kaikki muu hömpötys on maksukanavien hommaa.

YLE on ollut DEMARIEN JA SAK:n (=) lyömävasara kymmeniä vuosia. Kaikki keskustelunasettelut, ajatuksenasettelut, keskustelujen lähtökohdat, ihmisten osoittaminen tietyssä valossa on KAIKKI harkittu täysin demarien kannalta myönteisesti. Se loppu nyt, sori läskit ja ahneet politrukit = demarit.

Lehtien AL-verolla palkkaturva YLE-läisille

Kuukautta pidemmistä lehtitilauksista eii peritä AL-veroa. Yksistään Sanoma konsernille tämä yhteiskunnan lahja on noin yhden Sanomatalon verran vuodessa. Kirjoissa, TV-luvassa ja ruoassakin on AL-vero. Miksi näin? Pelon ja kauhun tasapaino. Poliitikot eivät uskalla laittaa lehtiä verolle, koska toimittajat kirjoittaisivat tuhmasti poliitikoista ja johtavista virkamiehistä. Lehdet eivät kirjoita tuhmasti tärkeistä poliitikoista ja virkamiehistä, jotteivat joutuisi verolle.

Lehtien AL-verolla saataisiin YLE rahoitettua.

Jali Raita, diplomi-insinööri
Somero

Lehtien AL-verolla palkkaturva YLE-läisille

Kuukautta pidemmistä lehtitilauksista eii peritä AL-veroa. Yksistään Sanoma konsernille tämä yhteiskunnan lahja on noin yhden Sanomatalon verran vuodessa. Kirjoissa, TV-luvassa ja ruoassakin on AL-vero. Miksi näin? Pelon ja kauhun tasapaino. Poliitikot eivät uskalla laittaa lehtiä verolle, koska toimittajat kirjoittaisivat tuhmasti poliitikoista ja johtavista virkamiehistä. Lehdet eivät kirjoita tuhmasti tärkeistä poliitikoista ja virkamiehistä, jotteivat joutuisi verolle.

Lehtien AL-verolla saataisiin YLE rahoitettua.

Jali Raita, diplomi-insinööri
Somero

MTV:n henkilömäärä 500

Tuolla jossain aikaisemmin ihmeteltiin, mihin MTV tarvii
500 työntekijää, kun ohjelmatuotanto on ulkoistettu.
No sen rahan kaivuuseen tietenkin. On alueelliset myyntitoimistot ym. Näitähän ei YLEn henkilöstöluvuissa tarvita, kun ei tarvitse markkinoida mitään henkensä edestä.
Enpä usko, että Maikkarissa elätetään yhtäkään tyhjäntoimittajaa, ainakaan kovin pitkää aikaa.
Taitaa alueiden myyntipelletkin tuntea olevansa nykyisin jo köysi valmiiksi kaulalla, kun mainonta vain hiipuu.

Kiitos Eero

Toivottavasti Eero Lehden puheilla on enemmän painoarvoa kuin meillä samoin ajattelevilla kaduntallaajilla. Yksi tv-kanava riittää yhteiskunnallisen ohjelman; uutisten ja vastaavien välittämiseen kansalle. Samoin radioasemia on aivan tolkuttomasti liikaa, koska nämä maakuntaradiot lähettävät musiikin lisäksi (liian) paljon turhanaikaista ohjelmaa, kuten väkisin keksittyjä kyselyitä samojen hörhöjen vastattavaksi. Jos Ylen väki osaa muilta osin tehdä riittävän kiinnostavia ohjelmia, pannaan ne ostettavaksi maksukortilla muiden tapaan. Tämä yksi tv-kanava voidaan hyvin rahoittaa valtion budjetista.

 
 
ILMOITUS

Yritysblogit

Sami Järvinen
Sami Järvinen, Navi Group
 
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola, Omistajayrittäjä.fi
 
 
 

Tilaa US-uutiskirje

Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.

 

Luetuimmat

 
 
 
 
 

Kysely