Venäläiset ovat ostaneet heikossa kunnossa olevia kiinteistöjä ja maa-alueita sotilaskohteiden lähialueilta eri puolilla Suomea, kertoi MTV3:n 45 minuuttia -ohjelma eilen.
Kiinteistöjä on myyty ainakin ilmavoimien koelentokeskuksen, viestikoelaitoksen, lentosotakoulun, ilmavoimien esikunnan ja tutka-aseman vaikutuspiiristä.
Pääesikunta ja suojelupoliisi eivät halunneet antaa aiheesta tv-haastattelua.
MTV3:n haastattelemat kansanedustajat Aila Paloniemi (kesk.) ja Arja Karhuvaara (kok.) kritisoivat pääesikuntaa ja suojeluspoliisia haluttomuudesta selvittää asiaa.
- Olen järkyttynyt, tietoja tipahtelee jatkuvasti lisää, ilman että todella selvitetään ilmiön kokonaislaajuus ja merkitys Suomelle, sanoo Paloniemi MTV3:lle.
- Kiinteistökaupat sotilasalueiden naapurissa ovat jo askeleita, joiden viimeistään pitäisi pistää keskeiset viranomaiset miettimään toiminnan todellisia motiiveja. Tontteja ja kiinteistöjä voi käyttää muuhunkin kuin lomailuun, sanoo puolestaan Karhuvaara.
Paloniemi aikoo koota vapun jälkeen joukon ulko- ja puolustusvaliokuntaan kuuluvia kansanedustajia selvittämään tilannetta.

Kommentit
yksi tukikohta yksi
yksi tukikohta
yksi talo
yksi EMP
Helvetin tyhmiä
Suomalaiset ja sen mukana johtavat päättäjät ovat vain niin HELVETIN TYHMIÄ!
Testatkaapa kuinka monta tonttia saatte ostettua neukkujen vastaavien paikkojen läheltä!
Ette muuten saa edes ostaa järkevin tavoin edes tonttia Siperiasta siitä pitää huolen Putin & Co.
Sinne kyllä voidaan jonakin päivänä taas joutua jos nykymeno jatkuu maamme korkeimpien päättäjien toimesta!
Miksi ostaa?
Niin, miksi ostaa, jos sinne joudutaan, niin ilmaistahan se on, mitä nyt töitä joudutaan tekemään pienellä palkalla kuin isät ennen.
Pulssin saa aikaan jos haluaa... ja mistä vaan
Sen EMP:n saa aikaan joko sillä isolla "pamauksella" tai sitten lähialueelta, eli mökkelöltä tms. käyttämällä lautasantennia tai vastaavaa, jonka kautta syötetään riittävästi "sykettä" kohteeseen... Suomalaiset nyt vaan ovat niin "sinisilmäisiä", että oikein kilvan tarjoilevat sopivia paikkoja tulevaisuuden tarpeisiin... siis erään maan "puolustusvoimille". Meillä on kuitenkin ystävälliset, yhteistyölliset, sekä avunannolliset suhteet... Ruplalla saa ja hevosella pääsee.
Eipä taida suomalaiselle kykykansanedustajalle tai
viranomaiselle ruplat kelvata, vaikka ilman ja pyytämäti saisivatkin. Taalat ne kaiketi rulaavat paperittomassakin "idänkaupassa".
Hyssyttelijät
"Pääesikunta ja suojelupoliisi eivät halunneet antaa aiheesta tv-haastattelua."
Ja kysymys kuuluukin että MIKSEI? Onko jotain salattavaa?
Siksi että tuo
tonttien ostelu, yritysten perustelu tärkeisiin pisteisiin on perinnäinen tiedustelun menetelmä. PE ja Supo ovat leimanneet sen "salaiseksi." Mutta asia kuuluisi itse asiassa sisäministerille. Miksei häneltä kysytä?
Varsovan liiton Puolalla oli aikoinaan autokorjaamo Naton naapurina Brysselissä. Jotenkin se korjasi taskuihinsa Naton ns. "salaiset" koodit, tai ainakin osan niistä.
Ladallakin pääsi, jos osasi.
Suomen salavaloitus - nyt maakaupoilla
Tätä asiaa on pitkään ihmetelty. Kuitenkaan merkkejä siitä, että viranomaiset tekisivät jotain, ei näy eikä kuulu. Maakaupat eivät ole mitenkään kontollissa suhteessa ei - suomalaisiin. Tai sitten kontrollissa sellaisten ihmisten suhteen, jotka ovat "suomalaisia" vieraan vallan tiliin. Miten tämä on mahdollista - vastausta ei tule ???
Ei tätä saa selittää puskaan menneellä lainsäädännöllä.
Erityis-suojelu
Kuin on olisiko homma Haloskan erityisessä suojeluksessa.
Totta mousses!
Vasemmisto suojelee senkaltaista toimintaa mielellään - ei puolustusvoimat sille mitään voi jos kerran laillisesti ostelevat maata ja sitä rataa saavat hyvän jalansijan yhteiskuntamme kontrollointiin.
Työväenopistoon vaan jos oisi venäjänkielenkursseja, ensimmäistä tulevaisuuden kotimaista opettelemaan että saa ostettua kaupasta khljep ja moloko...
Miksi
Miksi pitää ihmetellä Haloska on pressa vieläkö jotain on epäselvää.
Klopalisaatiota yes klopalisaatiota sehän on sitä reilua systeemiä.
Välinpitämättömyyttä vai sotilasasian peittelyä
On selvä, että esim. Ruotsin kaltaisessa demokratiassa tällaisesta aiheesta olisi keskusteltu aivan toiseen tapaan - julkisesti.
Voisivathan viranomaiset sanoa edes, että ongelma otetaan vakavasti ja että se viranomaiskäsittelyssä.
Vai olemmeko edelleen niin suomettuneita, ettei asiaan uskalleta SUPON tai sotilaiden puolelta puuttua. Viranomaisten vaikeneminen saa tavallisen ihmisen mielikuvituksen liikkumaan.
Ruotsissa uskalletaan
Kun kysymys on turvallisesta vihollisesta, South park ei ole se turvallinen, se on tulikuuma ja räjähtävä.
Mielenkiintoista että
Sinulla on sama nimimerkki kuin minulla.!
et sä kässää?
Tietyt tahot antavat venäläisten kehitellä jotain rauhassa, jotta sitten kun karmeus paljastuu niin voidaan sanoa, että nyt on pakko liittyä Natoon, muu ei enää auta...
Suomen salavalloitus- nyt maakaupoilla
Kyllä olen todella samaa mieltä. Ei tätä voi käsittää, että rahanahneet maanomistajat myyvät Suomea pala palalta eikä siihen valtiovalta puutu vaikka siitä syntyisi todellinen uhka. Näin jo vallatun Karjalan lisäksi rajaa siirretään tonttikaupoin. Suren suuresti, kun ajattelen niitä henkensä ja terveytensä menettäneitä sotilaita ja veteraaneja, jotka nyt näkevät puolustaneensa maata, jota nyt rahasta luovutetaan. Miksi tästä valtiovalta vaikenee, kukaan ei uskalla puuttua vaikka sotilastukikohtiamme ympäröidään.
Heppa saapui maahan
Se kuuluisa "Troijan hevonen", jonka sisällä on viides kolonna on jo meillä. Muilta osin ei voi kuin sanatonna asiaa seurata.
Muilutus
Tätä hivuttamista on tehty jo vuosia ja maassa on tosiaan valmiina viides kolonna. Venäläisviranomaiset käyvät jo järjestelemässä asioita kuin omissa oblasteissaan ja samalla mittailevat suomalaisen virkaeliitin kumarruksen syvyyttä. Miksi suomalaiset eivät voi ostaa maata Venäjältä?
Edellisten eduskuntavaalien alla oli varta vasten järjestetty maanpuolustuskeskustelu. Kun siellä yritin tuoda esiin yllätysmahdollisuuden siten, että täällä ei tule liikekannallepano onnistumaan ja hävittäjätkään eivät edes ehdi ilmaan, niin asialle naureskeltiin. Vieläkö naurattaa?
Pitäisikö alkaa hajauttaa kevyttä aseistusta reserviläisille, jotta he paikkakuntalaisina reservinupseerien johdolla voisivat tarpeen tullen käydä eliminoimassa viidennen kolonnan pesäkkeet? Kohta ei tämän ammattiarmeijakouhotuksen ja NATO-kiiman takia ole mitä hajauttaa. Eikä maansa myyneiden mielestä tarvitse ollakkaan.
Vai pelataanko täällä jo aivan toisella tasolla peliä, jossa Suomi on vain nappula? Entisetkin pelit on vielä selvimättä kansalle.
http://www.promerit.net/khi.tahvanainen.koivisto.htm
nii
Viidennen kolonnan toiminta perustuu siihen, että se on salaista. Tonttikaupat käydään Suomen lakien mukaisesti ja jukisesti. Pietarin Stokka toimii strategisesti tärkeän metroaseman läheisyydessä ja vain rynnäkkökiväärin kantomatkan Amiraliteetista. Kronstadin sotilasalueella toimii suomalainen huolintaliike. Sattumaako...?
Suomen kansan elintaso on 20 vuodessa pudotettu venäläisen...
kanssa samalle viivalle.
Tuttua ovat meille lahjonta, korruptio, rahaoligarkia, rikkaiden suosiminen verotuksessa, voittojen yksityistäminen ja tappioiden kansallistaminen sekä huonot hampaat ja heikko asumistaso.
Suomalaisen hyvinvoinnin nopeaa hävittämistä ovat hoitaneet uusliberalistisessa hengessä kaikki hallitukset puolueväriin katsomatta.
Tuntuu erittäin todennäköiseltä, että halutessaan kuka tahansa voi ottaa haltuunsa tämän maankolkan muutamassa tunnissa.
Ei ole kummoinen operaatio
Ei ole kummoinen operaatio pakkolunastaa maita takaisin, jos poliittinen tahto löytyy.
Ettei olisi se "poliittinen
Ettei olisi se "poliittinen tahto" ollut jo niiden kauppojenkin hyväksymisen takana???
Aivan
Pakkolunastus voidaan tehdä luultavasti jo nyt, mutta sitä varten voi säätää lainkin, jossa strategisesti tärkeät alueet maanpuolustuksen kannalta voidaan pakkolunastaa valtiolle. No bug deal.
Suomessa on poliittinen tyhjiö
Hallituksessa.
Mitä ehdotat?
Lähdetäänkö paikan päälle turvaamaan lähintä aluetta. Jokamiehen oikeuksien nojalla siellä saa luuhata sydämensä kyllyydestä. Mittarit ja analysaattorit mukaan sekä tietysti kamerat.
Arvatkaapa onnistuuko takaisin lunastus ????
Jos venäjän viranomaiset hoitavat jo meidän lastensuojeluasioita niin arvatkaapa miten kävisi pakkolunastuspäätöksille.Suomalaiset virkamiehet söisivät ne pakkolunastuspaperit ennen kuin venäläiset ehtisivät edes näkemään niitä.Totuushan on se että ei näin tyhmä kansa mitään isänmaata tarvitsekkaan joten dopri posolovat ruskii!
Onko järkevää?
Onko järkevää houkutella ulkomaalaisia Suomeen kun täällä on paljon ihmisiä kokonaan ilman kesänviettopaikkaa? Siinä olisi varmaan Heinäluomalla ja kumppaneillakin mietittävää...
Järkytys on aiheellinen
Nyt äkkiä selontekoa kansalaisille, kuinka hyvin Suomen turvallisuudesta pidetään huolta!
Ovatko vastuulliset tahot tietoisia kaikista hälyttävistä strategisten alueiden tilanteista, vai ovatko he yksinkertaisesti sinisilmäisiä ja siten epäpäteviä vastaamaan turvallisuudestamme?
Keskeinen kysymys on, onko yhä suomettunut poliittinen eliittimme omalla esimerkillään luonut maahamme täysin sinisilmäisen turvallisuusorganisaation Venäjän toimien suhteen?
Järkytys on todella aiheellinen
Nyt äkkiä selontekoa kansalaisille, kuinka hyvin Suomen turvallisuudesta pidetään huolta!
Tästä pitäisi tehdä välikysymys hallitukselle! Löytyyköhän eduskunnasta ketään, kuka uskaltaisi asian ottaa esille.
Halonen ja Putin sopivat
Halonen ja Putin sopivat asian lapsiasiamiehen toimiessa todistajana.
Siinä tapauksessa
Vastuulliset poliitikot oikeuden eteen maanpetoksellisesta toiminnasta. Olkoon vaikka kuinka korkeassa virassa.
Halonen YK-virkaan Venäjän tuella
Halonen ja Putin lienee sopineet monia muitakin asioita. Suomen tärkeimmällä arvojohtajalla ei ole viime aikoina ollut juuri mitään sanottavaa mihinkään asiaan. Ja se mitä on tullut sanottua, on aina ollut itäisen naapurin mieliksi.
Palkinnoksi Halonen saanee Venäjän tuella hyväpalkkaisen tyhjänpuhujan viran pilipalijärjestöstä nimeltä YK. Tämä voi olla jopa Suomen etu, kukapa sen tietää?
Putinin ja Halosen ero on
Että Putin tietää kuka on ja mitä haluaa ja Halonen tuskin tietää kuka on.
Isojen poikien dialogiaa
Kyllä tässä nyt käydään valtioiden välistä dialogiaa.
Ja testataan valmiuksia. Toivottavasti meidän johto ei käytä
junia eikä lentokoneita valtionvierailuilla, koska tuntuu että turvallisuuspuoli on niissä vähän heikolla pohjalla.
Myydään sotilaat
Kaikki Suomesta jo myyty, seuraavaksi myydään armeija venäläisille?
Armeija myytiin
jo 1970-luvulla. Nämä nykykehitykset ovat jatkoa järjestelyille, joiden tuloksena maan toiseksi rikkain henkilö on venäläinen, joka asuu Sveitsissä. Rikkaimman pappa oli aikoinaan firmassa, joka alkuun Valvontakomission luvalla myi ylimääräisiä aseita, tai romurautaa, miksi ne oli myös luokiteltu, sotien jälkeen. Laivaan ostettu romurauta, joka myydään siitä aseina, antoi hyviä voittoja. Vastaaviin ansioihin mukaan on sen jälkeen yritelty maassa aina, vastaavin konstein.
Mutta kyllä armeija 1970-80-luvuilla pelasi yhteen GRU:n kanssa kuten Supo pelasi KGB:n kanssa, siis maan kansalaisia ja heidän oikeuttaan vastaan.
Suomen armeija
Se oli suuresti yhteistyössä CIA:n kanssa vakoillen venäläisiä...
Toimittihan Suomi Venona
koodeja USA.lle jo sodan aikana, mikä oli törppöä, kun Roosewelt halusi voitta sodan, ei paljastaa vakoojia. Eli Harry Hopkins määrättiin antamaan Petsamosta hankitut kirjat NL:n lähettiläälle. Noloa Suomelle.
Kun sitten britit panivat Kim Philbyn NL:n vastaisen turvallisuutensa pomoksi ja hän "pomoili" myös Tukholmassa, niin Suomen ns. turvallisuudesta ei ollut paljoa jäljellä.
Eli saihan CIA kuunnella Suomessa, se sai NL:n uusien alusten potkuriääniä, jne, yms. Samalla maa meni osaksi NL:n viime taistoa ja konkkaan sen epäonnistuttua. Se oli osa tosi todellisuutta, jota ei ole vieläkään selvitetty.
suojelupoliisi
Supohan on varsinainen lausuntoautomaatti joka kommentoi joka asiaa. Vai onko?
Mitä meillä suojellaan?
Onko tärkeämpää pitää Stasi ja muut -paperit piilossa kansalta ja sen sijaan antaa vieraan vallan bulvaanien pikku hiljaa valloittaa strategisia asemia maassamme?
Vieras valta
Eiköhän se yksi vieras valta, USA/NATO ole jo valloittanut ne tärkeimmät paikat :)
"Kaksi huomattavaa sosialidemokraattista yhteiskunnallista toimihenkilöä makaa poliittisesti rähmällään vieraan vallan edessä.
Toinen on ex-presidenttimme Martti Ahtisaari (sd), joka on transatlanttisti eli USA:n mannekiini. Hän polkee miinoja Suomen Nato-jäsenyyden tiellä.
Toinen on eduskunnan puhemies Paavo Lipponen (sd), joka möi meidät Bushille Irakin öljysodassa. Nyt hän myy meitä sotaliittoon EU:n kautta."
http://www.kaapeli.fi/seppanen/jutut/sotasosiaalidemokratiaa.htm
Venäläisten kiinteistökaupat
Ovat olleet jo esillä pidemmän aikaa kansan parissa ja niitä on ihmetelty. Suomalainen ei voi noin vain ostella kiinteistöjä muissa maissa eikä ainakaan Venäjällä. Kiinteistökaupat puolustusvoimien alueiden lähellä vaikuttavat suoraan vakoilulta. Hyvä että edes TV3 ja muutama kansanedustaja on huolestunut asiasta.
Meidän presidenttimme ja hallituksemme puuhastelee aivan toisarvoisten asioiden parissa! On se ihme, jos suomalaiset eivät jo vihdoinkin seuraavissa vaaleissa tee loppua tästä välinpitämättömyydestä.
Vallan täyteydessään poliittinen eliitti on aivan liian kauan ylenkatsonut kansalaismielipidettä.
Miksi tämän jutun
Miksi tämän jutun kuvituksena on hirveästi irvistävä / naurava (?) kokoomuslainen kansanedustaja? Halutaan jotenkin puffata häntä vai onko tällä joku muu viestinnällinen tarkoitus? Yritetäänkö ehkä pelotella venäläisiä rahamiehiä, että täällä vartioin minä tai että ei kannata tulla tänne, täällä on tällaisia naapureita?
Rahamiehiä ???
Rahamiehiä Venäjänmaalta löytyy ainoastaan tai lähinnä niistä "hämärämiehistä". Jos Suomalainen käyttää esim. yli 10000 euroa johonkin pankin välityksellä, heti kysellään rahan ALKUPERÄÄ... Monikohan Venäjän "rahamies" on rahansa tienannut rehellisesti, esim. palkka-, tai henkilöyritystuloina ??? Sama laki pitäisi koskea myös näitä "yllättäen" miljonääreiksi "tulleita" shoppailijoita...
Mukavaa kun supo
Tietää ketä seurata ja missä :)
Vastuullinen?
Kuka tämän maan turvallisuudesta on vastuussa, kun kenelläkään ei ole mitään sanottavaa, ei mitään ihmeteltävää, ei aiheuta toimenpiteitä ... sen kuin olla möllötetään?
Nyt tarvitaan vastuullisten lausuntoja ja tietoja toimenpiteistä, joihin ryhdytään. Kuulunee muuten ylipäällikönkin toimialaan, joten olisiko mitenkään mahdollista, että ylipäälliköltä saataisiin asiaan kannanotto selvällä suomenkielellä?
Ja jollei vastuullisia ole ja ilmaannu julkisuuteen, eduskunnan ja hallituksen täytyy heti ryhtyä korjaamaan tilannetta. Olettaisin kuitenkin, että joku edelleen johtaa tätä maata (?).
Turvallisuusselonteko kansalaisille - kiitos!
Kommenteissa, pidemmän ajan keskusteluissa ja kyselyissä on
on ihmetelty ja kauhisteltu puheena olevaa ilmiötä, johon ei tule vastausta.
Viimeistään seuraavassa eduskunnan kyselyssä on kai taas Heinäluoman otettava tämä hälyttävä asia esiin suorassa TV-lähetyksessä, vai ehtiikö hälytys sitä ennen vaatimaan hallitukselta julkisen selonteon?
Saamme nähdä jälleen
Nauravan eduskunnan, se siinä on hyvä puoli että ei tarvitse äänestää näitä naurajia.
Voi meitä
Herää sinä suomalainen ihminen! Tätäkö varten isämme ovat maatamme puolustaneet ja äitimme eteemme raataneet, että nyt rahalla luovutamme isäimme verellä lunastettua maata samalle, jota vastaan on taisteltu!
Järkyttävää!
Ei kai joku EU voi määrätä, että Suomi on myytävä venäläisille! Jotenkin ymmärrän, jos joku EU-maista haluaa ostaa täältä tontin tms. mutta, että....
Luoja meitä varjelkoon!
Ellivuoren hotelli, ja vapaa-ajan keskus!
On tässä uutisessa mainitulla, Suomen kannalta aralla alueella! Venäläiset ostivat sen jo vuosia sitten.
Se on Vammalassa, Sastamala nykyisin. Tampereelta on matkaa noin 55 km.
Herra isä.
Sehän voi olla koulutus ja treenaus paikka, muslimit harjoittelevat jo Jakonmäessä Ahvenaanmaan valloitusta. Onko meidät jo jaettu kahteen osaan.?
vaihto-osto-oikeus
Kaupat seis, kunnes suomalaisilla yhtäläinen maanosto-oikeus naapurista.
Vasallikansa ei vain taida uskaltaa vaatia.
Vasallikansa
Kansa uskaltaa mutta johtavat poliitikot ei. Hyvä esimerkki on vasemmiston presidentti Halonen.
Noh!
1. Jotta maan myymistä voitaisiin rajoittaa tarvitaan laki. Lakeja ei säädä puolustuvoimat eikä suojelupoliisi vaan eduskunta. Kyseiset tahot voivat korkeintaan virkateitä tuoda julki huolestumisensa tilanteesta.
2. Vapaaseen omistusoikeuteen kuuluu että omistaja saa myydä sen kenelle tahansa jolla on rahaa jos omistusoikeutta ei ole rajoitettu.
3. Kokoomuslaisen ja keskustalaisen jeesustelu asiasta mediassa on vähintäänkin tekopyhää: kuka siellä hallituksessa oikein istuu ja kuka tuo lakiesitykset eduskuntaan?
4. Haluavatko nämä kyseiset ministerit siis rajoittaa omistusoikeutta Suomessa "maanpuolustussyistä"? Eli julistaa osan maasta sotilasalueeksi jonka myyminen vaatisi lupaa tai olisi peräti kiellettyä?
Toimikaa jos olette huolissanne. Lainsäädäntövalta on käsissänne.
Itse en koe omistusoikeuteen puuttumista kauhean pahana asiana mutta porvarilliseen ideologiaan se kyllä istuu aika huonosti.
Venäläisten salamyhkäiset hometalokaupat!
Netistä lainattua.
"Nimimerkki UusPetruksen profetia 29.8.2007 klo 22.00-03.30
Vakava profetia Suomen kansalle
Olin Israel-seminaarissa Heinolassa viikonloppuna, ja kun istuimme iltaa uskonsisarien ja veljien kanssa, tuli puheeksi vanha profetia, jonka Viktor Klimenkon 4-vuotias poika näki aikoinaan. Siinä poika sai varoituksen, että jos Suomen kansa ei tee parannusta, niin maamme rajalinjat vedetään uudelleen. Pienemmiksi. Näin jotenkin Vikin pojan profetia.
Otin puheeksi parin vuoden takaisen uskonsisareni profetian, jonka oli saanut joku muu henkilö. Sekin oli ainakin 10 vuotta sitten saatu Herralta. Kerroin kuinka vähän naureskelin sisarelle, kun hän näytti Suomen kartan, johon hän oli piirtänyt profetian mukaisen uuden halkaistun Suomen rajalinjan.
Muistaakseni linja alkoi alhaalta Kotkan tienoilta, ja jatkui suorana linjana ylös aina Mikkelin ja Mikkelin maalaiskunnan välistä, ja siinä kohdassa linjaan tuli pieni kulma, josta se jatkui aina ylös saakka Oulun itäpuolelta ja yläpuolelta mereen. Kaikki itäpuolelle jäänyt osa tulisi miehitettyä, eli käytännössä katsoen menettäisimme koko Lapin.
Asia jäi silleen, kerroin siis illalla siellä edellisen, mutta sitten eräs sisar kertoi, että hänelle oli käynyt vähän samoin kuin minulle: hänkin oli nauranut kuultuaan aikoinaan saman profetian, mutta jonkin ajan kuluttua hän oli ITSE nähnyt unessa sen, ja saman rajalinjan! Ja kun katsoin häntä, hänen silmissään oli selvää hermostuneisuutta ja pelkoa. Ok. Lopettelimme iltaa ja toivottelimme öitä, ja menin huoneeseeni. Kun menin rukoukseen, Herra vuodatti minulle todella vahvan voitelun sydämeeni. Itkin ja rukoilin ja pyysin syntejäni anteeksi ja Suomen kansan syntejä anteeksi, ja sitten Herra alkoi antamaan ymmärrystä ja vahvistusta MINULLE tähän profetiaan:
"Te suomalaiset olette paisuneet pöyhkeiksi. Te olette tulleet itserakkaiksi, haureellisiksi. Ette kunnioita isäänne ettekä äitiänne, ettekä minua, Jumalaanne. Te palvotte epäjumalianne kaiken aikaa. Olette hyljänneet isienne uskon, joka pelasti teidän maanne viime sodassa. Silloin teidän isänne ja äitinne rukoilemalla rukoilivat, ja siellä missä kokoontui TOTINEN RUKOILIJOIDEN RYHMÄ, sinne minä vedin maanne rajaviivan, sitä edemmäs en vihollista päästänyt, koska he uskoivat minuun ja poikaani."
Itkin ja rukoilin vähän väliä katkerasti mutta kuitenkin toiveikkaana, sillä Herra jatkoi puhetta sydämelleni:
"Jos te Suomen kansa ette tee parannusta, minä koettelen teidät, ja vedän maallenne uudet rajat, ja ne rajat
menevät puhutun profetian mukaan. Vielä on aikaa, te sydämeltänne paisuneet suomalaiset, tehdä parannus!"
Tämän jälkeen luin hetken Sanaa ja nukahdin. Heräsi Sanan äärestä aamuyöstä ja sain Herralta lisää ymmärrystä ja vahvistusta profetiasta, kunnes nukahdin uudestaan. Tätä jatkui noin puoli neljään saakka, jolloin lopulta nukahdin.
Muistan herätessäni että minulla oli sydämessäni rauhallinen olo, mutta tiesin että Herra tekee, sallii tämän
profetian, ellei suomalaiset tee parannusta, ja ellei totisia esirukoilijoita Suomemme puolesta ota asiaa sydämelleen kantaakseen, ja astuakseen muurinaukkoon.
Itse koen olevani aukossa nyt: rukoilen ja teen ahkerasti töitä ja haluan vaeltaa niin nuhteettomasti kuin
mahdollista Herran Jeesuksen silmien alla. Tähän samaan kehotan kaikkia teitä, jotka uskossa olette ja isänmaatamme rakastatte!
Jos jollekulle teistä tulee tai on tullut vahvistusprofetioita edelliseen, niin vahvistakaa.
Koetellaan henget; voihan tämäkin olla jotain omasta lihasta kumpuavaa, mutta aika näyttää.
Sain siis tämän profetian 25.7.2007 alkaen noin klo 22.00 ja se jatkui aamuyöhön 03.30 saakka.""
Venäjän reissuilla olen
Venäjän reissuilla olen lähetyssaarnannut omaan profetiaani.
Profetian lopputuloksina tuli klamydia, tippuri, visvasyylä, syyhy ja herpes.
Onneksi ei kuitenkaan sen huonommin käynyt.
Eiköhän vastavuoroisesti pitäisi ottaa hiukan rankemmat otteet Suomi-neitoa varjeltaessa.
Aika huono,
mauton ja alatyylinen kommentti. Voisit kokeilla Substralia, vettä ja saippuaa. Hyi, hyi!
Haloska on hiljaa
Venäläisiltä maakauppojen kieltäminen on tietysti ilmaus
rasisimista, joten päättäjät ovat hissun kissun,
Halonen on sosialisti
Kun Neuvostoliitto ei hyökkäyssodalla kyennyt valloittamaan Suomea niin nyt Venäjä ostaa maamme itsenäisyyden. Ja mitä tekee vasemiston presidentti Halonen. Ei mitään, koska hänen ideolokian mukaan se on hyvä asia koska siten saadaan porvarit kyykyyn.
Oletkos
huomannut, että Venäjällä on vallassa porvarivoimat, oikein FSB:n takaamat oligarkit.
Kyllä
Siellä on vallassa Kokoomuksen veljespuolue.
?
Nyt kysymys pitää sitten esittää puolustsvoimien ylipäällikölle.
Maassa on porvari hallitus.
Maassa on porvari hallitus. Eivätkö asiat tulekkaan kuntoon?
Ketkä Isänmaata oikein venäläisille myyvät? Ei sossuilla ainakaan ole maita myytävänä. Oisko vasureilla tai persuilla?
Katsokaa nuorison angstia. Vappuaattona. Hyvin ei käy Suomelle
Selatkaa edes 19 sivua. Jotain on pahasti pielessä.
Nämä eivät suostu maksamaan toisten eläkkeitä.
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=303830
Halvemmaksi toi tulee kuin sotavoimien vyöryttäminen tänne.
Aika hyvä veto velivenälaiseltä ostaa maa palapalalta kuin vyöryttää sotavoimat koko rintaman leveydellä. Ostaminen on huomattavasti halvempi vaihtoehto.
Ja nämä väitteet että vakoilisivat sotilastukikohtien läheisyydessa on myös naivia. Suomen sotakaluston tekniset tiedot ovat varmasti ihan yleisesti saatavilla. Suomessa kun ei valmisteta juuri käsiaseita kummempia sotavälineitä.
Sotiminen on ihan oikeasti kallista touhua. Jo 10 patalionan liikuttamiseen menevillä rahoilla saa ostettua aikamonta neliötä maata ihan lailisesti, ilman tarvetta keksiä oikeutuksia sotatoimelle.
Eipä aiheutta hämmästelyä
Valtapuolueet nyt muutenkin osoittavat jatkuvasti vihaavansa Suomea ja suomalaisuutta. Joten kyllä tämänkin kaltaisen maanpetturuuden salliminen ja suoranainen tukeminen oli odotettavissa.
Toivottavasti ovat saaneet edes kunnolliset lahjukset.
Politisoituneet kaupat!
Uskoisin, että vappu ja sen lähestyminen on kuumentanut joidenkin kirjoittajien ajatuksenjuoksua. Jotkut kiihottavat itsensä kliimaksiin venäläisten maakaupoilla. Aikana, jolloin maassa on porvarillinen hallitus ja vastapuolella hyvin oikeistolainen hallitus. Uskoisin myös maata myyneiden olevan isänmaamme oikeaa laitaa! Tosin näille vakikommentoijille kelpaa melkein mikä tahansa: venäläisturistin lähellä isänmaallinen suomalainen kaatui - valloitusta, sekaantumista, suomettumista.
Mielenkiintoista, että asian esille ottaneet kansanedustajat ovat takarivin poliitikkoja, joilla tulevat eduskuntavaalit ovat "kiikun kaakun".
Hyvät ihmiset - viides kolonna ei ole vielä alkanut toimintaansa, ottakaa lääkkeet!
Halonen ei ole . . .
. . . vielä hoksannut että venäläiset
ovat luopuneet kommunismista.
Kenen maa Suomi on, jos viranomaiset eivät uskalla kommentoida?
Lentokentät ja koneet suojaavat meitä Länimaiden hyökkäykseltä? On luonnollista,että venäläiset suojaavat omaansa.
Laianus IL: keskustelusta 30.42010 Lainaus alkaa:
Jos esim Stasin tai KGB:n Suomen kansalaisen jäsenyydesta tai toiminnasta sen organisaation hyväksi ei tule koskaan rangaistavaa, voidaankin sanoa,että suomalaisia ja Suomea valtiona siis edustaa turvallisuusalalla selkeästi useampi tiedusteluorgansaatio, kun olin koskaan ahdasmielisyydessäni ymmärtänyt ja asioita lakirjan kautta arvioinut.
Eli meillä Suomessa turvallisuusorganisaatioita on Supon lisäksi x-kappaletta eli siis kuinka monta on jo hyväksyttynä?
Tulee ihan turvallinen olo. Lakikirja lahaa näymä jäljessä! KHO miten on? Kumpi on väärässä, kuka päärrää?.
Suomettuminen olikin turvallista aikaa, mutta kelle?
Lainaus loppuu!
Suomettuminen on puhumista vaativa asia! Siihen liittyy moni aongelmakohtia.
Käsittäkseni kyseinen kansaneudstaja on rohkea ja vaarantaa uransa poliittisesti rohkeudellaan.
Kenen maa Suomi on?
Näin se menee!
Suomessa, EU:sta johtuen, vapautui kiinteistöjen myynti ulkomaalaisille noin 10-15 vuotta sitten. Saksalaisten tuloa pelättiin! - Turhaan.
Nyt, Venäjällä kansa elää hirveässä köyhyydessä, olikargit rikastuvat ja sijoittavat veroparatiiseihin. Jota Suomi ei ole!
Kymmenisen vuoden ajan venäläiset "Suomen ystävät" ovat olleet liikkeellä ja ostaneet ympäri isänmaatamme maatiloja, lomakyliä yms. Hintaan, jolla kauppa on aina heille varmaa.
Tottakai, meistä jokainen ymmärtää kiinteistönsä arvon ja myy sen eniten tarjoavalle. - Onko tilastoja venäläisille myytyjen kiinteistökauppojen määristä ja kohteista?
Mitä on kaiken tämän takana? Ei ainakaan "ostivat, kun saivat halvalla"? - Onko operaatio järjestäytynyttä rahan pesua? Vai todella hivuttautumista "Troijan hevosilla" Suomen valtaukseen?
"Milloin Suomen valtion johto ja isänmaalliset järjestöt heräävät? - Kysyn vaan?
Ennakkotoiminta
Kyseessähän on ennakointi siihen tilanteeseen, että EU-provinssi Suomi liittyy NATOon. Venäläiset haluavat kaikin keinoin varmistaa joko tiedustelunsa toiminnan kaikissa oloissa tai Suomen pysymisen mahdollisessa suuressa rypistyksessä omana toiminta-alueenaan.
Tehtäköön eduskuntakysely
Homma on hyvin outo. Huomiotani kiinnitti se, että kohteina ovat olleet erikoisesti ilmavoimiin liittyvät yksiköt.
Asiaa ei muuten saada käsittelyyn ja vastuuministeriä löydy kuin eduskuntakyselyllä.
Mutta mistä löytyy se rohkea kansanedustaja, joka kysyy. Ei tarvitse odottaa pitkään, kun jokaisella suomalaisella lentotukikohdalla on vieressä "Porkkala". Eikä edes tykinkantaman päässä.
No huh
Ensinnäkin tämä on vanha uutinen.
Nyt kaksi naista ja MTV3 nostavat tämän,uutisten puutten(ko) vuoksi esiin.
Herrat Hysteerikot;Luuletteko tosissanne etteivät Puolustusvoimat/SUPO ole tietoinen näistä kaupoista,PÖH.
Miksi eivät kommentoi...niin miksiköhän eivät...
Nukkukaa nyt se vappu humalala pois ja miettikää uudelleen,jos ei valkene,jättäkää se korjaussarja pois ja nukkukkaa vielä yksi yö lisää..Ja ihan rauhassa.
Pöljät PRKLE
Mehän nukutaan
Se oli Josef Vissarianovits Stalin naapurista, joka kuvasi meitä suomalaisia hitaiksi, paksukalloisiksi ja uneliaiksi typeryksiksi. Osuiko pahastikin?
Vastuunkantajat eivät ole kiinnostuneita koskapa kauppoja tehdään edelleen.
Tosiasiat läsnä
Jos venäläiset ovat pystyneet ostamaan maata Suomelle turvallisuuspoliittisesti tärkeiden alueiden läheltä,
on jotain MEILLÄ pahasti pielessä.
Jos maita on myyty ko. alueilta, ne PITÄÄ pakkolunastaa,
pakotetulla polkuhinnalla jopa, ilman vastapuolen kitinöiden
vastaanottamista.
HERÄTYS:
Ei pidä luulla, että maailmanpolitiikan vaihdellessa tietyt
perusasiat muuttuisivat.
Jos perusasiat ovat muuttuneet, niin sitten Venäjän johto
on omaehtoisesti palauttanut ryöstetyt alueet ja korvanneet
sen ja tämän omaisuuden suomalaisille. Onko näin tapahtunut ?
Ei ole - odotan kyllä tapahtuvaksi. Ei muuten kuin rautaa ..
Sotilasvala vielä velvoittaa
Ote sotilasvalasta (löytyy sotilaspassin sivulta 21 -22 , jos ei muistu enää mieleen ): "Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tahi maan yhteiskuntajärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa".
Aika moni meistä , ainakin n. 1,5 miljoonaa elävien kirjoissa olevaa , on tuon valan vannonut. Jos uutisoinnin mukaisia tapahtumia havaitsette, niin tuossa on teille toimintaohje. Viranomainen on esimerkiksi lähin poliisi tai sotilasviranomainen paikallisen sotilasläänin esikunnassa. Kun ilmoituksen teette, niin pysykää tosiasioissa ja kertokaa yksityiskohtaisesti mitä olette todella havainneet.
Ainahan sitä voi käydä uusia mökkinaapureita tapaamassa, niin kuin meilla Suomessa on ollut tapana....vaikka veisitte samalla tuliaisia mukana..kahvia tai muuta... että olisi jutun juurta.
Pitempi
"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista yhteiskuntajärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tahi maan yhteiskuntajärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa."
Joidenkin väittämien ja tulkintojen mukaan EU:n perustuslaki muodostaa uhan kaikille noille kolmelle asialle...
Palautetaan ITSENÄISYYS
Kaupankäyntiä voimme harjoittaa ja tuleekin harjoittaa mahdollisimman paljon eri valtioiden ja kansojen kesken. Myös urheilutapahtumat ovat hyvin myönteisiä kansojenvälistä yhteistyötä.
Voimme kuitenkin olla osa kansainvälistä yhteistyötä ilman, että kuulumme EU:n, Natoon, Varsovan Liittoon tai mihinkään muuhunkaan keinotekoiseen toimintaa ohjaavaan järjestöön.
Ihmiset ovat niitä, jotka asioivat ihmisten kanssa, valtiot turvaavat kansalaistensas oikeuksia eli ylläpitävät kansalaisoikeuksia.
Mitä kehittyneempi maa, niin sitä paremmat kansalaisoikeudet ovat, mutta jos oikeudet ovat valtion vastaisia olemme taantumassa kehityksestä.
Kyllähän USA:a estettiin mm. satamakauppoja jne. Syyt olivat pitkälti samoja, kuin tässä uutisessa.
Päättäjät ovat päättäjiä vain jos kansa niin haluaa. Olisiko syytä tehdä veretön vallankumous ensi vaaleissa, vai jättää äänestämättä ja valittaa politiikasta eli yhteisten asioidemme hoitamisesta (tai hoitamattomuudesta).
Jokainen virkamies siivoojasta kansliapäällikköön on erotettavissa jos poliittista tahtoa löytyy. Jokainen valtioiden välinen sopimus on purettavissa jos poliittista tahtoa löytyy.
Eli meillä on itsellämme mahdollisuus vaikuttaa, mutta emme osaa tai halua käyttää sitä.
Voihan se olla niinkin, että emme halua päättää itse omista asioistamme.
laki on laki
Turha tässä on venäläisiä sormela osoitella. Pitää olla myyjä, joka myy omaisuutensa ja pitää olla ostaja.
Omistaja myy omaisuutensa sille, jolle haluaa voimassa olevien lakien mukaan.
Mutta miksi isänmaalliset suomalaiset myyvät perintömaatansa venäläisille? Eivät myyjä ainakaan suomalaista köyhälistöä, vasemmistoa, ole. Kyseessä ovat varakkaat suomalaiset, lähinnä kokoomuslaiset.
Vi teitysti kysyä, miksi varakkaat suomalaiset haluavat myydä maansa venäläisille? Niin miksi? Maamme parlamentissa enemmistö on porvaripuolueilla, samoin hallitusvalta on oikeistolla.Asia voitaisiin muuttaa yhdessä viikossa, jos halua olisi.
Kissa pöydälle!
Kiitoksia Paloniemelle ja Karhuvaaralle asian nostamisesta esille, harmi että ovat kumpikin eri vaalipiirissä kuin minä. Tällaisesta voisi nimittäin palkita äänellä.
Ei tässä enää tiedä mikä olisi pahempi vaihtoehto, se että asioista vastaavat ovat jumalattoman tyhmiä vai se, että pelaavat vilunkipeliä naapurin kanssa.
Joskus 80-luvulla huhuttiin että jokaisella suomalaisella taistelulentäjällä -- joita ei siis kovin paljoa ole -- olisi oma venäläinen "päällystakki". Suomen ilmavoimien toimintakyky nimittäin saataisiin nollattua pitkäksi aikaa tappamalla lentäjät hieman ennen hyökkäystä. Mikähän lienee nyt touhun nimi -- en tiedä, mutta sen tiedän ettei naapurin hyväntahtoisuuteen kannata luottaa!
ei jumankekka!
tyhmä, tyhmempi, suomalainen
bongailua
Bongasin näitä kommentteja MTV3:n sivuilta. Sotilastermejä en ymmärrä. Voiko joku selittää.
Sotilastermejä sisältäviä:
-Operaatio myrsky 48 tuntia ja Suomi on miehitetty. Nämä ostetut alueet on helppo pitää Spesnazin (?) hallussa 48 tuntia. Ilmavoimat ja merivoimat toimintakyvyttömiä tämän ajan. Se riittää, Suomi ei ehdi reagoimaan sotilaallisesti.
-Autiotalot, laiturit ymym. ovat Trojan hevosia (?). Sinne viedään aseistusta ja kun tarve on, myös miehiä - turisteina tai rakennuporukoina. Mahtavalle laiturille on sitten hyvä parkkeerata pieni laiva tai iso vene. Näiden tarkoituksena on palvella Suomen mahdollista valloitusta lähitulevaisuudessa tai myöhemmin.
-Venäläiset ovat maailmankuuluja hakkereitä, ne kuuntelevat ja tarvittaessa työntyvät pv:n systeemeihin (?). Nykyaikainen sota alkaa verkon / informaatiosysteemien kautta valtion sisältä, emmekä silloin siinä vaiheessa edes tiedä kuka on vihollisemme
-Tarkka kohde ostetusta kiinteistöstä käsin vaikka kellarista. Esim.kiinteistöön ilmansuuntaisesti asennettu navikaattori kohteeseen matka- etäisyydellä. Uskomatonta tila-myyntiä Suomessa.
-Yllätys yllätys, kaikki kohteet ovat sellaisia joiden eliminoiminen teknisesti tai taktisesti vähentävät maahan tunkeutujan tappioita merkittävästi. Maamiinat on ainoa väline mikä piti Suomen puolustuksen uskottavana. Maa- ja tähysmiinat pitivät Venäjän polvillaan Tsetseniassa ja pitävät Naton polvillaan Afganistanissa. Kumpikaan noista varmoista häviäjistä ei koskaan lakkaa käyttämästä ko. PUOLUSTUS aseita. Sitten joku täti Suomessa päätti kieltää ne jotta pääsee samaan kuvaan edellä mainittujen luusereiden kanssa.
-worst case - ajatelkaapa jos pv:n verkkokommunikaatiota voisi kloonata (?) ja kehittää siihen sitten jo ennalta matoja sun muuta omassa *uski labrassa, simuloidulla datalla. Joka voitaisiin sitten tarvittaessa ottaa käyttöön. Virtuaalisia tutka havaintoja joihin voisi tuhlata ja ampua puolustavat ohjukset jne.
-Cursori kaikkien maakauppojen Äiti
Eteläsuomessa,Laajakoski,Ruotsinpyhtää, tutka-asemien viressä?
-PV:lle taattava keinoja turvata selustaansa (?).
-Herää kysymys, miksi strategisten aluiden ympärille ei voisi jollakin säädöksellä määritellä tietyn laajuista aluetta, jolle muuttoa aikovalle tehtäisiin turvallisuusselvitys, On se noloa, ettei PV:lle ole annettu tukea tässä asiassa. - Loppu ajatukseni liene sensuroitavaa tasoa, joten par ..
-Idea ja rahat röttelötilojen ostoon tulevat Venäjän valtiolta. Uusrikkaat eivät niihin sormellaan koskisi. Tavalliset venäläiset taas eivät töllejä ostele. Piste. Ei röttelöitä eikä lukaaleja. Tilojen osto strategisilta paikoilta on järkevää ja pitkälle ajateltua Venäjän puolustus- / sotastrategioijien taholta. Ei siellä tyhmiä olla.
-Tarkka kohde Ostetusta kiinteistöstä käsin vaikka kellarista. Esim.kiinteistöön ilmansuuntaisesti asennettu navikaattori kohteeseen matka- etäisyydellä. Uskomatonta tila-myyntiä Suomessa.
-Justihi kohta tulee tietomurtoja johonki venäjänhallituksen koneille ja paikaksi määritellään "tarkasti" jokin suomalainen sotilastukikohta, ku venäläiset on ite tehny sen naapurista ja venäläiset saavat syyn hyökätä "terroristeja" vastaan.
-Mikä helvetti meitä Suomalaisia vaivaa? Venäläisten on helppo ottaa maa haltuun, kun harmaanvaiheen (?) aikana iskevät ilmapuolustuksen ja ylipäätänsä pv:n tärkeisiin kohteisiin, kentät, tutka-asemat, viestikeskukset. Kaikkien raportissa olevien kohteiden oston takana on venäjän hallitus! Taas isketään päätä Karjalanmäntyyn, no onhan viime kerrasta jo kulunut aikaa...
-Eihän venäläiset tyhmiä ole. Tottakai tulevaisuuden "uhkaan" eli Suomen NATO-jäsenyyteen pitää valmistautua huolella. Suomalisten kannalta mieluummin näin kuin tankeilla. Suomalaiset ne vasta tyhmiä onkin, antavat tilojen olla rappiolla ja myyvät sitten tod. näk. polkuhintaan, oliko muka muita ostajakandidaatteja??
Tämä on ilman sotilastermejä eli selkokielinen.
-Eli siinä uudessa on lause, että "Suomi kuuluu kaikille". Maanpetturuuden julkilausuma, joten maamme myyminen ja kansan vaihtaminen kouluttamattomaan orjakansaan. Kantasuomalaiset reservaattiin, joka meille osoitetaan ulkopuolisilta. Maanpetturuus on samaa kuin globaalisuus on samaa kuin EU.
???
Bongasin näitä kommentteja MTV3:n sivuilta. Sotilastermejä en ymmärrä. Voiko joku selittää.
Sotilastermejä sisältäviä:
-Operaatio myrsky 48 tuntia ja Suomi on miehitetty. Nämä ostetut alueet on helppo pitää Spesnazin (?) hallussa 48 tuntia. Ilmavoimat ja merivoimat toimintakyvyttömiä tämän ajan. Se riittää, Suomi ei ehdi reagoimaan sotilaallisesti.
=> Höpsis. Spetsnats on kevyesti aseisettu ja voidaan saartaa maavoimien. Lisää haastetta voi vieraille antaa 155 mm:n tykeillä ja 120 mm:n kranaatinheittimillä.
-Autiotalot, laiturit ymym. ovat Trojan hevosia (?). Sinne viedään aseistusta ja kun tarve on, myös miehiä - turisteina tai rakennuporukoina. Mahtavalle laiturille on sitten hyvä parkkeerata pieni laiva tai iso vene. Näiden tarkoituksena on palvella Suomen mahdollista valloitusta lähitulevaisuudessa tai myöhemmin.
=> Poliisi tulee keräämään hallussapitoluvattomat aseet pois.
-Venäläiset ovat maailmankuuluja hakkereitä, ne kuuntelevat ja tarvittaessa työntyvät pv:n systeemeihin (?).
=> Se eivät ole mitään yleistä Internetiä. Harmaan alueen viestintäväline Suomessa on sisäasiainministeriön hallinnoiman Suomen Erisllisverko Oy:n Tetra-puhelinjärjestelmä Virve, joka on erillinen Sonerasta, Dna:sta ja Elisasta. Puolustusvoimilla on lisäksi omat erilliset operatiiviset järjestelmät keskeisiin toimintoihinsa.
Nykyaikainen sota alkaa verkon / informaatiosysteemien kautta valtion sisältä, emmekä silloin siinä vaiheessa edes tiedä kuka on vihollisemme
=> Kyllä tiedämme. Vihollisemme ovat Kansallisen Kokoomuksen parlamentaristit, jotka haluavat poistaa ylipäällikön, ajaa maavoimat ja yleisen sotilaallisen sivistyksen maasta pois sekä käyttää rahat Yhdysvaltain ulkopolitiikkaan palkkasoturein Aasiassa Yhdysvaltain liittovaltion budjettivajeen paikkaamiseksi. Kokoomuksessa parlamentaarista kehitystä johtaa perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja OTK Kimmo Sasi, jolla on vahvoja vieraan vallan sentimenttejä mm. Svenska folkpartietiin päin. Vihreässä liitossa NATO-tyyppistä aseistariisuntaa johtaa henkisesti tilastotieteen assistentti Osmo Soininvaara. Sinivihreät maavoimien ja ylipäällikkyyden alasajajat ovat rauhan ajan strategisen informaatiosodankäynnin isänmaan viholliset, koska he tähtäävät Eurostoliittoon ja Euroopan unionin sisämnarkkinan vahvistamiseen, jolloin kysymys ei ole Suomen tasavallan autonomisista rippeistä, vaan jostain Itämeren takana olevasta merkityksettömästä kolkasta.
-Tarkka kohde ostetusta kiinteistöstä käsin vaikka kellarista. Esim.kiinteistöön ilmansuuntaisesti asennettu navikaattori kohteeseen matka- etäisyydellä. Uskomatonta tila-myyntiä Suomessa.
=> Valitus pitää osoittaa niille, jotka eivät kiellä GPS:n käyttöä Suomessa. GPS paikantaa kolme metriä. Mm. yhdysvaltalaisten eläkeläisten 90%:sti omistama Nokia myy tällaisia laitteita. http://www.ovi.com Paikantamista lietsoo myös Haminaan houkuteltu Google.
-Yllätys yllätys, kaikki kohteet ovat sellaisia joiden eliminoiminen teknisesti tai taktisesti vähentävät maahan tunkeutujan tappioita merkittävästi.
=> Ennen aikainen tunkeutuminen on ennakkovaroitus. Se, että hyökätään erikoisjoukoilla kohteisiin, hälyttää ensiksi poliisin, sitten virka-avulla puolustusvoimat, täydennyspoliisin ja osan reserviä. Hankaliin kohteisiin voidaan iskeä melko nopeasti panssariprikaatista käsin mekanisoidulla taisteluosastolla. Lisää tietoa Wikipediassa.
Maamiinat on ainoa väline mikä piti Suomen puolustuksen uskottavana. Maa- ja tähysmiinat pitivät Venäjän polvillaan Tsetseniassa ja pitävät Naton polvillaan Afganistanissa.
=> Ottawan miinakieltosopimuksesta pääsee laillisesti eroon puolessa vuodessa. Trinitrotolueenia voi maassa olla rajatta. Sytyttymiä on helppo valmistaa. Suomi ei ole tosiasiassa luopunut yhtään mistään muusta kuin varusmiesten jalkaväkimiinakoulutuksesta, vaikka heille opetetaan napalmkin. Suomen puolustusvoimissa ollaan liian poliittisesti korrekteja roskalehtien vuoksi nykyään. Vaikka Suomi ei käyttäisi jalkaväkimiinoja sopimusten mukaan ne pitäisi silti opettaa niin kuin napalmkin.
Kumpikaan noista varmoista häviäjistä ei koskaan lakkaa käyttämästä ko. PUOLUSTUS aseita. Sitten joku täti Suomessa päätti kieltää ne jotta pääsee samaan kuvaan edellä mainittujen luusereiden kanssa.
=> Onnetonta epäanalyyttistä propagandaa.
-worst case - ajatelkaapa jos pv:n verkkokommunikaatiota voisi kloonata (?) ja kehittää siihen sitten jo ennalta matoja sun muuta omassa *uski labrassa, simuloidulla datalla.
=> Onneksi verkko ja kännykkä eivät sodan aikana toimi.
Joka voitaisiin sitten tarvittaessa ottaa käyttöön. Virtuaalisia tutka havaintoja joihin voisi tuhlata ja ampua puolustavat ohjukset jne.
=> ??? Kannattaa käydä maanpuolustuskoulutusyhdistyksen ilmapuolutuskurssi. Kyllä niitä ohjuksia seurataan muutoinkin kuin yhdestä väärästä tutkakuvasta. Valeohjukset lisäksi eivät ole olemass eivätkä räjähdä maahan tullessaan, koska ne eivät ole olleet olemassa eivätkä lennä. Taistelunjohto määrää, millä torjutaan. Torjunta voi tapahtua vaikka Hornetilla.
-Cursori kaikkien maakauppojen Äiti
Eteläsuomessa,Laajakoski,Ruotsinpyhtää, tutka-asemien viressä?
=> Voit vain arvata, miten puolustusvoimat skannaa noita tontteja siltä varalta, onko siellä elektronisia tiedusteluvälineitä.
-PV:lle taattava keinoja turvata selustaansa (?).
=> Kaikki viranomaisvaltuudet ovat jo olemassa ilman suurempaa poliittista meuhkaamista.
-Herää kysymys, miksi strategisten aluiden ympärille ei voisi jollakin säädöksellä määritellä tietyn laajuista aluetta, jolle muuttoa aikovalle tehtäisiin turvallisuusselvitys, On se noloa, ettei PV:lle ole annettu tukea tässä asiassa.
=> Suomessa ei ole turvallisuusselvistystä edes ulkomaalaistaustaisten henkilövuokrausyritysten osakkeenomistajille, yhtiökokouksen osanottajille, hallituksen jäsenille eikä toimivalle johdolle. Ainoat, jotka Suomessa on turvallisuusselvitetty ovat jotkut melko mitättömät kuntien työntekijät ja melko aiheesta jokainen, joka on hakeutunut toimintavalmiuteen YK-joukkoon.
- Loppu ajatukseni liene sensuroitavaa tasoa, joten par ..
-Idea ja rahat röttelötilojen ostoon tulevat Venäjän valtiolta. Uusrikkaat eivät niihin sormellaan koskisi. Tavalliset venäläiset taas eivät töllejä ostele. Piste. Ei röttelöitä eikä lukaaleja.
=> Suomessa on 30 000 entistä neuvostoliittolaista, jotka ovat tulleet maahan 1991 jälkeen. Tunnen monta, joka on osakkaana asunto-osakeyhtiössä ja muutaman, joka on kiinteistönomistajana.
Tilojen osto strategisilta paikoilta on järkevää ja pitkälle ajateltua Venäjän puolustus- / sotastrategioijien taholta. Ei siellä tyhmiä olla.
=> Venäjällä kyllä yleensä ollaan myös tyhmiä ja ahneitakin niin kuin Englannissa ja Yhdysvalloissakin.
-Tarkka kohde Ostetusta kiinteistöstä käsin vaikka kellarista. Esim.kiinteistöön ilmansuuntaisesti asennettu navikaattori kohteeseen matka- etäisyydellä. Uskomatonta tila-myyntiä Suomessa.
=> Olet siis sitä mieltä, ettei kiinteistöä pitäisi näkyä Google Earthissa, Google Maps:ssä, http://www.ovi.com ;ssa, hätäkeskuslaistoksen koordinaattipalvelussa, maanmittaushallituksen Kansalaisen karttapaikassa jne.
-Justihi kohta tulee tietomurtoja johonki venäjänhallituksen koneille ja paikaksi määritellään "tarkasti" jokin suomalainen sotilastukikohta, ku venäläiset on ite tehny sen naapurista ja venäläiset saavat syyn hyökätä "terroristeja" vastaan.
=> No sitten ei muuta kuin viisumisanomus Suomen konsulaattiin ja virka-apupyyntö saada käyttää Venäjän federaation valtiovaltaa Suomen tasavallan valtioalueella Euroopan unionissa.
-Mikä helvetti meitä Suomalaisia vaivaa?
=> Käsittääkseni heikko äidinkielen opetus vaivaa suomalaisia.
Venäläisten on helppo ottaa maa haltuun, kun harmaanvaiheen (?) aikana iskevät ilmapuolustuksen ja ylipäätänsä pv:n tärkeisiin kohteisiin, kentät, tutka-asemat, viestikeskukset. Kaikkien raportissa olevien kohteiden oston takana on venäjän hallitus!
=> No laitapa tähän sitten nuo maaomistuksen rekisteröinnit niin nähdään, onko siellä edes jonkun ministerin allekirjoitus.
Taas isketään päätä Karjalanmäntyyn, no onhan viime kerrasta jo kulunut aikaa...
=> Ei isketä Kymijoen länsipuolella.
-Eihän venäläiset tyhmiä ole. Tottakai tulevaisuuden "uhkaan" eli Suomen NATO-jäsenyyteen pitää valmistautua huolella. Suomalisten kannalta mieluummin näin kuin tankeilla. Suomalaiset ne vasta tyhmiä onkin, antavat tilojen olla rappiolla ja myyvät sitten tod. näk. polkuhintaan, oliko muka muita ostajakandidaatteja??
=> NATO-jäsenyyden uhkaan pitää valmistautua olemalla äänestämättä Vihreää liittoa tai Kansallista Kokoomusta.
Tämä on ilman sotilastermejä eli selkokielinen.
=> No analyyttisyyttä voisi olla lisää edellisissäkin.
-Eli siinä uudessa on lause, että "Suomi kuuluu kaikille". Maanpetturuuden julkilausuma, joten maamme myyminen ja kansan vaihtaminen kouluttamattomaan orjakansaan.
=> Tietenkin maa kuuluu markkinataloudessa juutalaisille, ehkä myös romaneille, amerikkalaisille eläkesäätiöille, Gazpromille, Venäjän federaation hallitukselle sekä Kiinan kansantasavallalle. Suomessa on siirrytty nationalismista 1.1.1995 Euroopan unionin sisämarkkinaan ja eletään sen mukaan.
Kantasuomalaiset reservaattiin, joka meille osoitetaan ulkopuolisilta. Maanpetturuus on samaa kuin globaalisuus on samaa kuin EU.
=> Juuri siksi kannattaisi palata ETA-vaiheeseen Norjan, Islannin ja Liechtensteinin rinnalle tai pysyä siitäkin itsenäisenä ja tehdä erillissopimuksia Sveitsin valtioliiton tapaan.
Kauhean paljon kiitoksia!
Kiitoksia oikein paljon. Minun täytyy lukea varmaan vastaus kymmeneen kertaan, ennenkuin kuin ymmärrän jotain.
Olen vähän "uunotar" tai paremminkin tietämätön näistä armeijaan ja maanpuolustukseen liittyvissä asioissa. En tiennyt, mikä on Emma vasta kun tänä talvena. Toivottavasti ne, jotka kirjoittivat kyseiset kommentit, sattuvat vierailemaan US:n sivuilla ja niin että he saisivat selityksen ja tai pystyisivät mahdollisesti kritisoimaan. Ne kommentit, jotka bongasin sattuivat olemaan aika mielenkiintoisia.
Olen aina ollut EU kriittinen ja äänestin EI EU:lle. EU on ollut Suomen kannalta erittäin huono ratkaisu. Suurin osa Suomen ongelmista johtuu juuri EU:sta.
Siitä, kenelle markkinatalous kuuluu, olen eri mieltä. Mutta nyt minulla ei ole tarpeeksi hyviä argumentteja todistaa toisin.
Se MTV3:n ohjelma oli kyllä hyvin mielenkiintoinen.
Ja kaikenpäälle.......
Suomen valtiovalta pyrkii uudella aselailla ottamaan pois aseet maata puolustavilta kansalaisiltaan!
Jos aseet kerätään pois niin sitten ei ole enää ampumataitoa eikä välineitä maamme puolustamiseen.
Jäljelle jäävät vain rattijuopot, puukonheiluttajat jne...valitettavasti
"Olis kirveellä töitä", sanotaan
Suomalaisten tonttikaupat Leningradin alueella
Voisiko joku tähän kauhisteluun lisätä suomalaisten pörssiyhtiäiden, mm. YIT:n tonttikaupat Leningradin alueella. Leningradin alueellahan on Leningradin sotilaspiiri. Pietarin kaupungissa on Venäjän federaation asevoimien laivaston esikunta.
YIT dom (englanniksi) http://english.yitdom.ru/
Koska muuten Veikko Saksi ja Pro Karelia paljastavat, että ainakin Venäjälle etabloituneelle YIT:lle on mahdollista hankkia itselleen maata. Tosin YIT joutuu maksamaan kiinteistöistään rahalla eikä se ole edes yrittänyt vaatia niitä oikeusteitse jollain yleisellä oikeusperiaatteella.
Monet kansanedustajat tekevät itsestään typeryksiä hokemalla yhtään tarkentamatta maanomistuksen luonnetta maa- ja metsätalousmaahan Venäjällä sitä, ettei ulkomaalainen voi omistaa maata Venäjällä.
Suomessakin oli muutamia vuosia sitten maanmyymiskielto muille kuin naapureille. Tätä rajoitusta ei ole otettu ollenkaan huomioon.
On jotenkin ihmeellistä se, että vaikka Antti Herlin on omistanut tai omistaa niin YIT:ä kuin Sanomaakin, ei Helsingin Sanomien toimituksessahaan ole oikein herätty tarkentamaan Venäjän maanomistukseen liittyviä kysymyksiä, kunhan vain paahdetaan jotain populistista poliitikkojen tapaan, jotta väärät käsitykset leviäisivät.
Nukkuivatko Aila ja Arja
silloin , kun ko tonttikauppauutiset tuotiin esille ?
-
kts. yllä P Punakuonon ( 0:12 ) kommenttia , josta selviää - de facto - ettei uutista ensi kertaa olla esittelemässä .
Puolustusvoimain tiedustelu , eikä SUPO ( + muut ao tahot ) meitä tulisi informoimaan .
-
Hyvää Wappua kaikille!
+
Ei niin mitään hätää, ostakoot lisää vaan ...
Tällaisen käsityksen saa pääesikunnan tiedotteesta Hyysärin värittämänä http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4esikunta+Ven%C3%A4l%C3%A...
Onko vakuuttava tiedote?
Pääesikunnan antama tiedote ei vakuuta.
Suomeen on saatava strategisten alueiden ympärille lailliset suoja-alueet, joiden maa-ja kiinteistöomistus on turvallisuustarkastusten varassa. Ulkomainen omistus kyseisiltä alueilta voidaan evätä yhteiseen turvallisuuteen perustuen.
Venäläisomistusten tiimoilta kommentoinnissa on hälyttävää silminnäkijöiden kommentit ja on varmaa, etteivät turvallisuusviranomaiset ole ajan tasalla näennäisestä vakuuttelustaan huolimatta.
Tähän ongelmaan on puututtava nyt, ennenkuin puuttuminen on myöhäistä.
Pääesikunnan ykkönen tenttiin!
tonttikaupat
Venäläiset ovat suomessa ja lisää tulee päivittäin. Tontteja
ostetaan ja rahankipeät suomalaiset myyvät. Pitäisi olla laki,
että tontteja ei voi ostaa venäläinen. Kuitenkin ei ajatella tulevaisuuteen tämän suhteen, joten mielestäni ongelma syntyy venäläisomistuksesta piste
Muualla maailmassa
Muualla maailmassa sotilaskohteiden lähellä olevat tonttikaupat joutuvat todella tarkkaan taskasteluun ennen kauppaa ja lainhuudatusta (vast). Tarvittaessa kaupat evätään. Miksi ei meillä Suomessa.
Onko tämäkin sitä vasurien ja eräiden taistolaisvihreiden "isänmaallista" politiikkaa. J Laakso ja poika antamaan kansalle vastauksia. Hassikin voisi liittyä mukaan.
Suopo kyttää Ruseja olemattomista syistä
ja Igorit ostelee maatilat sotilastukikohtien ympäriltä kiikaripisteiksi... edessä loistava tulevaisuus
Mitä ne jätkät siellä puuhaa! Hautoo... aan.
Vähäinen kauppa perusteena EU -ulkopuoliselle omistuksille
HE 171/1999
Hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi ulkomailla asuvien ja ulkomaisten yhteisöjen kiinteistönhankintojen valvonnasta annetun lain kumoamisesta
YmVM 5/1999
ESITYKSEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ
Esityksessä ehdotetaan kumottavaksi ulkomailla asuvien ja ulkomaisten yhteisöjen kiinteistönhankintojen valvonnasta annettu laki. Sopimus Suomen liittymisestä Euroopan unioniin edellyttää, että Suomi poistaa laissa olevat rajoitukset ulkomailla asuvien oikeudesta hankkia Suomessa vapaa-ajan asuntoja. Ulkomaalaisten kiinteistönhankintojen lupamenettelystä luovuttaisiin samalla myös rajavyöhykkeellä ja suoja-alueilla.
Tarkoituksena on, että ehdotettu laki tulisi voimaan heti kun se on hyväksytty ja vahvistettu. Lakia ehdotetaan sovellettavaksi 1 päivästä tammikuuta 2000 alkaen.
-
Ulkomailla asuva ja ulkomainen yhteisö tarvitsee luvan kiinteistön hankkimiseen myös, milloin kiinteistö on ilmeisesti tarkoitettu käytettäväksi vapaa-ajan asumiseen tai virkistykseen. Lupa on lain mukaan evättävä, milloin ulkomailla asuvien kiinteistönhankintojen kasvusta aiheutuva kiinteistöjen hintojen kohoaminen uhkaa heikentää Suomessa asuvien mahdollisuuksia hankkia kyseiseltä alueelta kiinteistöjä tai milloin kiinteistöjen käyttäminen rakentamiseen vaikeuttaa kaavoituksen toteuttamista tai aiheuttaa huomattavaa haittaa luonnonsuojelulle tai haittaa tärkeää yleistä etua.
Vuosina 1993―1998 oli ulkomailla asuva ostajana yhteensä 1743 kiinteistönkaupassa eli keskimäärin 290 kiinteistönkaupassa vuosittain. Noin puolet kaupoista tehtiin vapaa-ajan asumista tai virkistystä varten. Kaikki kaupat eivät ole kuuluneet lupamenettelyn piiriin ostajan ja myyjän välisen sukulaissuhteen vuoksi tai sen vuoksi, että ostaja on aiemmin asunut vähintään viisi vuotta Suomessa.
Ulkomailla asuvien ostamien alueiden määrä on vuosittain vaihdellut yhteensä 661 hehtaarista 1620 hehtaariin. Kaikkiaan ulkomailla asuvat on vuosina 1993―1998 ostaneet Suomesta yhteensä 5370 hehtaaria maata. Kaupoissa on käytetty rahaa yhteensä noin 540 miljoonaa markkaa. Ulkomailla asuvien maksamat hehtaarihinnat eivät ole poikenneet Suomessa asuvien ostajien maksamista hinnoista.
Ulkomailla asuvien ja ulkomaisten yhteisöjen osuus Suomen kiinteistömarkkinoilla on pysynyt vähäisenä, vaikka kiinteistönhankintojen luvanvaraisuudesta pääsääntöisesti luovuttiin vuoden 1993 alusta lukien. Ulkomailla asuva tai ulkomainen yhteisö on ollut tuon ajankohdan jälkeen ostajana vuosittain keskimäärin vain noin 0,4 %:ssa kaikista kiinteistönkaupoista. Aiemmin oli vuotuisista kiinteistönluovutuksista lähes saman verran sellaisia, joissa luovutuksensaajana oli ulkomaalainen tai ulkomaalaiseen rinnastettava yhteisö, 1980-luvulla 0,3 %.
Ulkomailla asuvien tai ulkomaisten yhteisöjen vapaa-ajan asumista tai virkistystarkoituksia varten tekemien kiinteistönkauppojen ei ole havaittu aiheutuvan haittaa luonnonsuojelulle tai yleiselle edulle. Ulkomailla asuvien kiinteistönhankinnat eivät tilastojen mukaan ole myöskään aiheuttaneet kiinteistöjen hintojen kohoamista. Yhtään lupaa ei näillä perusteilla ole lupakäsittelyssä hylätty.
Suomen alueellisen koskemattomuuden valvonnan tehostamiseksi valtioneuvosto on päätöksellään määrännyt valtakunnan turvallisuuden vuoksi tärkeitä alueita erityisiksi suoja-alueiksi sekä antanut ulkomaalaisten samoin kuin ulkomaisten alusten ja ilma-alusten niillä liikkumista ja oleskelua koskevia määräyksiä (318/1990), jäljempänä valtioneuvoston suoja-aluepäätös. Päätös perustuu Suomen alueen valvonnasta ja sen alueellisen koskemattomuuden turvaamisesta annettuun asetukseen.
Valtioneuvoston suoja-aluepäätöksessä on vahvistettu rajat yhteensä 22:lle merialueellamme sijaitsevalle suoja-alueelle. Päätös sisältää myös ulkomaalaisia ja ulkomaisia aluksia koskevia liikkumis- ja oleskelurajoituksia.
Ulkomailla asuvien ja ulkomaisten yhteisöjen kiinteistönhankintojen valvonnasta annetun lain voimassa ollessa ei rajavyöhykkeelle tai suoja-alueille ole kohdistunut lainkaan ulkomailla asuvien tai ulkomaisten yhteisöjen kiinteistönhankintoja.
Edellä selostettuja liikkumis- ja rakentamisrajoituksia rajavyöhykkeellä sovelletaan kaikkiin riippumatta henkilön asuinpaikasta ja kansalaisuudesta sekä siitä, omistaako hän mahdollisesti kiinteistön rajavyöhykkeen alueella. Kyseessä olevat rajoitukset riittävät turvaamaan Suomen rajavalvonnan tavoitteet näillä alueilla eikä ulkomailla asuvien tai ulkomaisten yhteisöjen kiinteistönhankintojen rajoittamiselle siten ole erityisiä perusteita. Vastaavasti suoja-alueilla voimassa olevat ja niille ehdotettavat nykyistä rajatummat liikkumis- ja oleskelurajoitukset ovat riittäviä eikä niillä ole tarpeen pysyttää kiinteistöjen hankkimiseen liittyviä rajoituksia.
Suomen liittymisasiakirjan siirtymämääräys velvoittaa poistamaan kiinteistöjen hankkimista koskevat rajoitukset vain unionin jäsenvaltioiden osalta. Edellä selostetun perusteella ei nykyisiä rajoituksia voida pitää perusteltuina myöskään unionin ulkopuolisiinkaan maihin nähden.
2. Esityksen taloudelliset, organisatoriset ja ympäristöön kohdistuvat vaikutukset
Ulkomailla asuvien kiinteistönhankintoja Suomessa koskevan lupamenettelyn kumoamisella ei ennakoida olevan kiinteistöihin kohdistuvaa kysyntää lisääviä ja siihen liittyviä taloudellisia vaikutuksia.
3. Asian valmistelu
Esitys on valmisteltu virkatyönä ympäristöministeriössä. Esityksen valmistelun yhteydessä on neuvoteltu oikeusministeriön, sisäasiainministeriön, puolustusministeriön, maa- ja metsätalousministeriön sekä kauppa- ja teollisuusministeriön kanssa.
Suoja-aluesäännökset eivät koske maa-alueita:
Puolustusministeriön asettama aluevalvontatoimikunta on yksimielisessä mietinnössään (komiteamietintö 1999:4) 31 päivänä toukokuuta 1999 ehdottanut, että suoja-aluejärjestelmä säilytetään. Valtakunnan turvallisuuden ja aluevalvonnan järjestämisen kannalta tärkeitä rajoiltaan tarkkaan määrättyjä Suomen aluevesien osia voitaisiin asetuksella säätää erityisiksi suoja-alueiksi.
- Maa-alueille suoja-alueita ei siten voitaisi perustaa.
Suoja-alueista merellä liikkujille aiheutuvien haittojen minimoimiseksi suoja-alueet pyritään rajoittamaan lukumäärältään vain ehdottoman välttämättömiin ja mahdollisuuksien mukaan alueeltaan nykyisiä pienemmiksi. Suoja-alueilla luvanvaraista olisivat eräät vedenalaiset toiminnot ja liikkuminen yleisen väylän ulkopuolella 100 metriä lähempänä sellaista suoja-alueella olevaa puolus- tusvoimien kohdetta, johon maihinnousu on lain nojalla merkitty kielletyksi. Toimikunnan ehdottamia säännöksiä sovellettaisiin kaikkiin Suomen alueella laillisesti oleviin henkilöihin ja aluksiin kansallisuudesta riippumatta. Voimassa olevat rajoitukset koskevat vain ulkomaalaisia ja ulkomaisia aluksia.
Ulkomailla asuvien kiinteistönhankintojen luvanvaraisuuden kumoaminen olisi suhteellisuusperiaatteen mukainen järjestely myös aluevalvontatoimikunnan ehdottamilla uudentyyppisillä suoja-alueilla.
--
Suomen EU-liittymisasiakirjan siirtymämääräys velvoittaa poistamaan kiinteistöjen hankkimista koskevat rajoitukset vain unionin jäsenvaltioiden osalta.
Edellä selostetun perusteella ei nykyisiä rajoituksia voida pitää perusteltuina myöskään unionin ulkopuolisiinkaan maihin nähden.
--
Puolustusministeriö asetti aluevalvontatoimikunta 1998:n 18.12.1997, ( http://www.defmin.fi/?795_m=820&s=275 ). Toimikunta luovutti mietintönsä (komiteanmietintö 1999:4) puolustusministeri Enestamille 18.6.1999.
Toimikunnan puheenjohtajana on toiminut hallitusneuvos Pekka Pitkänen, jäseninä erityisasiantuntija Kari Hakapää, lainsäädäntöneuvos Sami Manninen, osastopäällikkö Juhani Uusitalo ja prikaatikenraali Kari Rimpi sekä sihteereinä hallitussihteeri Timo Turkki ja everstiluutnantti Aulis Minkkinen.
_
http://www.edilex.fi/content/virallistieto/he/19990171/#OT8
Suomella yhteinen meriharjoitus Nord Streamin suojelemiseksi
Suomella ja Venäjällä yhteinen meriharjoitus Nord Streamin suojelemiseksi
julkaistu to klo 16:16
[näytä kuva: Nord Stream, kaasuputki (Raine Martikainen / YLE) ]
Suomen rajavartiolaitos on vahvistanut tiedot Suomen ja Venäjän yhteisestä meriharjoituksesta Nordstream- kaasuputken turvaamiseksi. Harjoitus on tarkoitus järjestää heinäkuussa Venäjän vesillä Suomenlahdella.
Uutistoimisto Itar-Tass kertoi keskiviikkona, että ensi kesänä pidettävässä harjoituksessa on tarkoitus harjoitella muun muassa terrorismin torjuntaa. Komentajakapteeni Marko Tuominen rajavartiolaitoksesta kertoo, että Suomi pitää terrori-iskun todennäköisyyttä hyvin pienenä. Jos harjoitusta johtava Venäjä kuitenkin haluaa harjoituksen osaksi terrorin torjuntaa, käy se myös Suomelle.
Suomi pitää terroria suurempana riskinä kaasuputken rakentamisen yhteydessä tapahtuvaa onnettomuutta, sillä Suomenlahti on ahdas ja risteävää liikennettä on paljon. Harjoituksen pääpainon tulisi tästä syystä olla yleisessä meriturvallisuudessa.
Suomesta osallistuu harjoitukseen todennäköisesti ulkovartiolaivoja ja mahdollisesti helikoptereita.
Komentajakapteeni Tuomisen mukaan Itämeren rantavaltioiden yhteistyötä meriturvallisuuden parantamiseksi on harjoitettu jo 90-luvun alusta lähtien ja erilaisia harjoituksia järjestetään säännöllisesti. Ensi syksyksi on suunnitteilla Suomen, Venäjän ja Viron yhteinen meripelastusharjoitus.
YLE Kymenlaakso
_
http://yle.fi/alueet/teksti/kymenlaakso/2010/03/suomella_ja_venajalla_yh...
Upeaa
Suomen laivaston voi yhdistää mittakaavaetujen vuoksi Venäjän federaation asevoimien laivaston Itämeren laivastoon.
Suur-Suomen pinta-alasta on ”unohtunut” 1945 jälkeen 13% Venäjän
tilapäishallintaan, siis Petsamo-Salla-Karjala alueet, Suomi-neidon ”oikea käsivarsi” joka rajoittuu Pohjoiseen Jäämereen, oikeuttaa Suomen pääsyn osalliseksi Barentsin alueen ja Jäämeren jättiläisrapu-, valaanpyynti- silli- & turska-apajille & öljy- ja kaasu kenttiin sekä rikkaisiin Petsamon nikkelikaivoksiin.
Sektori ulottuu aina pohjoisnavalle asti. Soini voisi käydä lehdistön ja TV-väen kanssa itsenäisyyspäivänä pystyttämässä pohjoisnavalle Suomen lipun, pitää itsenäisyyspäiväpuheen ja ilmoittaa Putinille että rupeaa peruskorjaamaan Karjalaa luovituskuntoon, ettei käy niinkuin sakuille DDR:n kanssa, ettei mitkään jälleenrakennusrahat riitä.
Epäterveellisten perunalastujen vamlistajamaakunta Ahvenanmaa, kolestrolin ja löysän läskin kehto, jonka asukkaat eivät osaa puhua edes suomea lahjoitetaan luovutustilaisuudessa veloituksetta Venäjän hoitoon ja hallintaan, niinkuin aikaisemmin on sovittu.
Samalla Soini voisi jättää Halosen linnankutsut väliin, koska hänellä on Suur-Suomen valtion kannalta tärkeämpääkin tekemistä kuin pällistellä huonosti ilmastoiduissa tiloissa paskantärkeiden linssiluteiden seurassa.
Samalla tulisi raivattua tilaa persujen omalle ulkoministerille, joka taas vapauttaisi Kaj Erik Alexander Marathon Stubbin päätoimiseksi Setalaisten satulanhaistajien edusmieheksi.
Näillä toimilla ennustan Persuille veretseisauttavaa vaalivoittoa 2011, 101 kansanedustajapaikkaa & vankkaa isänmaallisten kansalaisten tukea ja tulevaisuutta.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11387175
Russia, Norway, Canada, Denmark and the United States have already laid claim to territory in the region.
- Ei vaan alkuperäisen oikeankokoisen itsenäisen Suomen!!!
Onko nimimerkki Judgment Day idiootti kun ei tiedä mikä on ja mikä ei ole "suur-Suomi"? Sitä vastoin hän näyttää luulevan että oikeankokoinen Suomi olisi joku "suur-Suomi".
"Suur-Suomen pinta-alasta on ”unohtunut” 1945 jälkeen 13% Venäjän..." kirjoittaa Judgement Day. Miten tuo on laskettu? Miten iso on tai oli "suur-Suomi"? - Sen sijaan alkuperäisen ainoan oikean itsenäisen Suomen pinta-alan tiedämme kaikki kutakuinkin tarkkaan.
Itsenäisen Suomen rajathan neuvoteltiin ja sovittiin naapureiden kanssa ja Kansainliitto vahvisti ne 14. päivänä lokakuuta 1920 Tarton rauhassa. Sen oikean ja sopivan kokoisen Suomi-Neidon alueesta Neuvostoliitto ryösti Stalinin johdolla 1939 -1947 tuon mainitun n. 12,5 %.
Mika Eiramaa, tutkjia, KNFIJV Web
http://rescordis.net/knfijv-carsfi.html
Suomi on liian suuri
Tynkä-Suomikin on liian suuri, koska siitä joudutaan luopumaan postikonttori, peruskoulu ja varuskunta kerrallaan. Suomi ei näytä tarvitsevan kuin Pähkinäsaaren rauhan aluetta pienemmän alueen, joka kyetään hoitamaan.
Karjala-kysymyksen ratkaiseminen
On perustettava oma Karjalan valtio. Suomi voisi luovuttaa hankkeelle Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan.
Hyvä pointti
Mutta ihmettelen tämän uutisen uutisarvoa sikäli, että kyseinen uutinen on julkaistu huhtikuussa, ja nyt uudelleen...
Tottakai epäilevän, NATO-suodatuksen alaisen, suomalaisen on helppo epäillä tonttikauppojen TODELLISIA motiiveja, sillä onhan kauppojen takana se SUURI JA MAHTAVA VENÄJÄ. Selvä syy, tai syy harkita NATO-jäsenyyttä ensi Valtioneuvostolle....huomaa sarkasmi.
Loppujen lopuksi, kuten millä muulla kaupallisella alalla tahansa, kyseessä on MYYJÄN MARKKINAT.
Ylivelkaantunut suomalainen on siis ajettu myymään tiluksensa parhaiten tarjoavalle, ja nyt siitä itketään. -luultavasti "tilanteen kiristyessä" valtio tulee pakkolunastamaan maat takaisin, ja siten kiristää tilannetta yhä enemmän. Toivottavasti ei.
Kiitos Katainen, mahtibudjettimies ja maailmanparantaja. Mikä on seuraava siirtosi?
Onko nimimerkki Judgment Day idiootti "suur-Suomineen"?
Onko nimimerkki Judgment Day idiootti kun ei tiedä mikä on ja mikä ei ole "suur-Suomi"? Sitä vastoin hän näyttää luulevan että oikeankokoinen Suomi olisi joku "suur-Suomi".
"Suur-Suomen pinta-alasta on ”unohtunut” 1945 jälkeen 13% Venäjän..." kirjoittaa Judgement Day. Miten tuo on laskettu? Miten iso on tai oli "suur-Suomi"? - Sen sijaan alkuperäisen ainoan oikean itsenäisen Suomen pinta-alan tiedämme kaikki kutakuinkin tarkkaan.
Itsenäisen Suomen rajathan neuvoteltiin ja sovittiin naapureiden kanssa ja Kansainliitto vahvisti ne 14. päivänä lokakuuta 1920 Tarton rauhassa. Sen oikean ja sopivan kokoisen Suomi-Neidon alueesta Neuvostoliitto ryösti Stalinin johdolla 1939 -1947 tuon mainitun n. 12,5 %.
Mika Eiramaa, tutkjia, KNFIJV Web
http://rescordis.net/knfijv-carsfi.html
Kauhistelu myy hyvin
"Pääesikunta ja suojelupoliisi eivät halunneet antaa aiheesta tv-haastattelua.
MTV3:n haastattelemat kansanedustajat Aila Paloniemi (kesk.) ja Arja Karhuvaara (kok.) kritisoivat pääesikuntaa ja suojeluspoliisia haluttomuudesta selvittää asiaa.
- Olen järkyttynyt, tietoja tipahtelee jatkuvasti lisää, ilman että todella selvitetään ilmiön kokonaislaajuus ja merkitys Suomelle, sanoo Paloniemi MTV3:lle."
=> Missä ovat Liisa Jaakonsaari, Tuulikki Ukkola ja Hannaleena Hemming ansioituneiden kauhistelijoiden joukosta?
=> Onkohan tuohon järkytykseen tarjolla ammattiapua?
Kertokaapa minulle, mitä muuta valtaa rivikansanedustajalla on?
kuin pyytää lehdistö paikalle ja vain kauhistella!
Sellaista on performanssi tänä päivänä.
Nato
Suomen Nato-asiat tulevat uuteen käsittelyyn, kun nykyinen presidentti päättää virkakautensa, arvelisin. Tätä ei kauaa tarvitse odotella.
Lampaita pelottaa.
Mutta onneksi valtiovalta osaa myös lohdutella narussa teuraalle meneviä lampaita, ja sanoa, että nyt on korkea aika liittyä natoon.
Ei enää ole muuta vaihtoehtoa, koska emme saa maitakaan takaisin, jostain hyvin kummallisesta syystä. Emme myöskään halunneet jarruttaa tätä tonttikaupaa mitenkään, koska muuten osallistuminen "rauhanjärjestöön" olisi hankaloitunut.
Hoidetaanko tätä ...
... asiaa edelleen vai tuliko se jo näennäishoidetuksi? Strategisten maa-alueiden myynnit vieraalle vallalle luulisi kiinnostavan myös vaaleissa.
Luulisi..
Niinhän sitä vois luulla. Vapaan demokratian hienoimpiin puoliin kuuluu kuitenkin se, että äänestäjät voivat halutessaan äänestää esim. Mikko Alatalon, tai Arto Merisalon valtaan ja luottaa hänen rautaiseen/(rehtiin) ammattitaitoonsa.
Syyttömiä kuten Rusia kuitenkin jaksettiin jahdata, mutta oikeat
"MTV3:n haastattelemat kansanedustajat Aila Paloniemi (kesk.) ja Arja Karhuvaara (kok.) kritisoivat pääesikuntaa ja suojeluspoliisia haluttomuudesta selvittää asiaa."
vakoojat päästetään pälkähästä, ettei vain tulisi diplomaattista hässäkkää. Olisiko ihan presidentin ohje?
Asiatonta huomion hakua
Onko Kokoomukselta karannut viimeinenkin mopo käsistä kun pitää kääntää kansalaisten katseet väkisin muualle Irlannin ja Kreikan pankkikriisin tilanteesta missä Kokoomus on onnistunut tekemään kaikki mahdolliset virheet. On puolueen johdon kannalta hämmästyttävää, että lähdetään tällaisten "mutu" ja lähinnä noitavainosta muistuttavien asioiden esille tuomiseen.
Pitää kysyä onko Venäjällä joka on tämän koko pohjoisen alueen ehdottomasti suurin sotilasmahti mitään todellista tarvetta hankkia näitä alueita vai onko vain niin, että yksittäiset Venäläiset ovat ostaneet sopivaan hintaan maata. On erittäin typerää lähteä tällä tavalla nostamaan syyttävää sormea pienen poliitikon toimesta, ehkä Pääesikunta ja suojelupoliisi eivät halunneet antaa aiheesta tv-haastattelua, koska asiassa ei ole mitään epäselvää.
Julkisuuden tarve sekä Kokoomukselle ja Keskustalle on ilmeisesti niin suuri, että tartutaan aiheeseen kuin aiheeseen näin voidaan yrittää kääntää edessä oleva väistämätön vaalitappio ehkä pienemmäksi. On kuitenkin typerää lähteä syyttämään ja epäilemään Suomessa asuvia Venäläisiä tällä tavalla saadakseen itselleen julkisuutta.
Suomettumista
Itä-Suomessa venäläisten tonttikauppoja ihmetellään ja kritisoidaan koko ajan.
Kunnallispoliitikot myyvät vaikka äitinsä venäläisille rahankiilto silmissä.
Tämä on isänmaan petturuutta!
Venäjä vei laittomasti Karjalan ja nyt se ostaa Suomen. Tyhmä Suomi MYY maansa jota sodissa puolustettiin!!!
Poliisin ja armeijan suomettuminen tuolle tasolle on järkyttävää. Millä ne perustelevat toimettomuutensa ja valvonnan puutteensa???
Nyt olisi aika
perustaa aseistetut kodinturvajoukot, että voisimme ottaa haltuun oman kunnan alueella olevat venäläisomistukset tarvittaessa.
maa-alueiden myynti Venäläisille
Äänestäkää Persuja niin loppuu kiinteistökaupat itään.Persuissa on paljon karjalaisia ja ruotsin vastaisia.
Kaikki päälaellaan
Suomi myy tontteja ulkomaalaisille mutta Venäjä ei Suomalaisille, ei edes jo omistamiaan voi lunastaa takaisin.
Suomen maanpuolustus on retuperällä Halosen ansiosta.
Ainoa vaihtoehto on Nato-jäsenyys ja sen asiantuntemuksen saaminen Suomeen.
Venäjä ostaa Suomen itsenäisyyden ja hullu suomalainen myy. Pahimmin koukussa ovat itä-Suomen kunnallispoliitikot rahanahneudessaan.
Kohta ainoastaan Uutisvuoto on ainoa isänmaan asialla oleva.
Ja niillä ainoillakin ovat tosi pukit,
ellei pässit, kaalimaan vartijoina. Tämä vanha US-uutinen on myös hyvä pidettäväksi näkyvillä aina ajoittain, itse asia kun ei ole muuttunut yhtään paremmaksi. Eiköhän siitä Santahaminasta saisi hyvät rahat, kun se myytäisiin sen venäläisten, Helsingin keskustassa sijaitsevan, telakan työntekijöiden asuinpaikaksi. Saisi varmana hyvät rahat.