Lauantai 20.12.2014

Suomi outo poikkeus Twitterissä

Jaa artikkeli:
Luotu: 
17.7.2012 12:22
  • Kuva: Petteri Paalasmaa/Uusi Suomi
    Kuva
    Twitter mobiilisti.
|

Sosiaalisesta mediasta on tullut Fortune Global 100 -yritysten arkipäivää. Kolmatta vuotta peräkkäin toteutetusta kansainvälisestä Burson-Marsteller Global Social Media Check-up -tutkimuksesta käy ilmi, että yhdeksän kymmenestä maailman suurimmasta yrityksestä on läsnä vähintään yhdessä sosiaalisen median palvelussa.

Twitter nousi tutkimuksessa suosituimmaksi sosiaalisen median alustaksi. 82 prosentilla Global 100 -yrityksistä on vähintään yksi Twitter-tili. Tilien lisäksi yritykset oli mainittu Twitterissä kuukauden aikana keskimäärin noin 56 000 kertaa.

Suomalaisyrityksiä ei Fortune Global 100 -listalla ole, mutta tutkimuksen keskeisimmät havainnot ovat nähtävissä myös meillä.

- Sosiaalinen media arkipäiväistyy yrityskäytössä. Sama trendi näkyy myös Suomessa, kun yritykset alkavat ymmärtää, että kyseessä on yksi asiakasrajapinta muiden joukossa – ja hyvin luonnollinen sellainen. Suurin ero isojen globaalien ja suomalaisten yritysten välillä on se, ettei Twitter ole edelleenkään tehnyt läpimurtoa meillä, kommentoi Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtaja Jouni Heinonen.

Yritykset: 
Jaa artikkeli:

Kommentit