Lauantai 20.12.2014

Ällistyttävä tieto alkuihmisen seksistä: rakasteli kolmattakin vierasta lajia

27.7.2012 10:51
    Saksalaisen Neanderthals museum -museon näkemys neandertalinihmisestä. Tutkijat ovat löytäneet viitteitä myös Afrikassa eläneestä neandertalilaisen sisarlajista.

Afrikkalaisten perimästä on löydetty viitteitä mystisestä ihmisenkaltaisesta lajista. Eri puolilta mannerta kootuista näytteistä paljastunut geeniyllätys tarkoittaa sitä, että afrikkalaiset alkuihmiset toimivat ilmeisesti kuten Eurooppaan lähteneet lajitoverinsa: harrastivat seksiä ja lisääntyivät muiden ihmislajien kanssa.

Arvostetun Washington Postin haastattelussa perimätutkija Joshua Akey kertoo tutkijoiden löytäneen viitteitä mystisestä ihmislajista, joka pariutui afrikkalaisten kanssa. Lapsiakin tuli.

- Geenitutkijat rakastavat kiertoilmaisuja, mutta puhumme tässä seksistä toisen lajin kanssa, Akey sanoo WP:lle.

Geenijäämiä lukuun ottamatta tämä ihmislaji on kuitenkin kadonnut maan pinnalta täysin. Sen luita tai muita jäännöksiä ei ole onnistuttu varmuudella löytämään mistään. Kuitenkin mystisiä vieraan lajin geenejä löytyy eri puolilta Afrikkaa.

Kadonneen ihmislajin perimää ei löydy eurooppalaisten geeneistä.

Seksi sisarlajin kanssa tapahtui samoihin aikoihin, kun Afrikasta pois muuttaneet alkuihmiset pariutuivat neandertalilaisten kanssa Euroopassa. Tästä geenitutkimuksen vahvistamasta yhdynnästä on aikaa 20 000 – 50 000 vuotta.

Sekä neandertalilaiset että nyt löydetty ihmisen toinen sisarlaji hävisivät lopulta maailmanvalloituksen ihmiselle. Tutkijat ovat WP:n mukaan löytäneet viitteitä myös kolmannesta ihmisenkaltaisesta lajista, joka eli Siperiassa kymmeniä tuhansia vuosia sitten.

Kolmannen lajin geenijäämiä on edelleen Tyynen Valtameren alueella elävien ihmisten perimässä.

Uusi löydös todistaa Akeyn mukaan aiemmin varsin epämiellyttävänä pidetyn ajatuksen: tilaisuuden tullen ihminen rakasteli kaltaistensa sisarlajien kanssa.

Lue Uuden Suomen arkistosta lisää tutkimuksesta neandertalilaisten ja ihmisten yhteisestä seksielämästä. Muista myös juttu alkuihmisen hyperseksistä.

Henkilöt:

Jukka Tuunanen

Nähtävästi Suomessa pitää sukupuolineutraaliavioliittolakiehdotus muuttaa muotoon: vapaa pariutumislaki. Sen mukaan kuka tahansa saa naida kenet/minkä tahansa.

Lento Pro

Öh. Iljettääkö ihmisiä ihan kamalasti, jos susi ja koira parittelevat? Leijona ja tiikeri? Hevonen ja aasi?

Miksi ihmeessä pitäisi tuntea iljetystä siitä, jos ihminen on pariutunut lähilajien kanssa? Lähilajeja niiden on ollut vähän pakko olla, jos jälkeläisiäkin kerran on ilmeentynyt. Tämä nyt on taas sitä ihmisen hypeä omasta ainutlaatuisuudestaan ja erinomaisuudestaan. Aiemmin ei tahdottu myöntää, että eläimet ajattelivat, tai että niillä (tai osalla niistä) on kielellisiä kykyjä, koska jostain syystä koettiin, että se uhkaa ihmisen asemaa luomakunnan kruununa. Ja sama saaga jatkuu näemmä edelleen.

Rexa Huhtakangas

Kyllä ihminen on ainutlaatuinen muihin maapallolla eläviin olentoihin verrattuna, ei se mitään saagaa ole, jos vähänkin käytät omaa järkeäsi huomaat sen kyllä.

Vai oletko nähnyt apinoiden tekemiä autoja tai kännyköitä ? Onko apinoilla tai rotilla valot ja keskuslämmitys ynnä televisio asumuksissaan ? Apinathan ovat olleet maan päällä yhtä kauan kuin mekin, joten aikaa kehitykselle olisi ollut.....

Arvo Koiso

Toi kuvan jannuhan asuu yhdessä vanhassa mazdassa itä-Vantaalla! On muuten vimpan päälle naistenmies, ja kunnon pukki. Mutta niinkö on että maailmassa ei rakkaus riitä, vaan tuo karski tosimies yksinänsä majailee, saapuen illanvietosta ilman armasta yönsä viettää saa? -Ei toki, sillä tuota karskia lajia on myös naaraspuolisiksi tänne luotu, jotta he toistensa seurasta nauttia saavat, ja kaiken he keskenään jakavat, kristillisesti norttiaskin puoliksi polttavat ja joskus taksin pystyyn kimpassa jättävät.

Kalervo Hämäläinen

Toimittaja voi kirjoittaa näemmä moraalisia lauseita selvästä tieteellisestä tutkimuksesta. "Ällistyttävä", "mystinen", ja liekö sitten tutkijatkin raamattuvyöhykkeeltä heidän miettiessäään miten ammoin tapahtunutta biologiaan kuuluvaa asiaa kuvataan "epämiellyttävänä pidetyn ajatuksen.."-kataisella lauseella.
Jutusta saa kuvan, että menneet lajit olivat jotekin pahoja ja moraalittomia mutta me emme, me jotka television ääressä katsomme kun lajitoveri lahtaa toista lajitoveria. Mutta niinhän se on, jos sepalus on auki, siitä nousee moraalinen myrsky, jos tapamme niin se on milloin mitäkin, jaloa ainakin.