- Viinin hyödyllisyydelle on vahvempaa tukea kuin liikunnan aloittamiselle lääkärin neuvosta, sanoo ruotsalainen professori Fredrik Nyström.
Monet meistä todennäköisesti pohtisivat alkoholin käyttöään, jos jokainen ilta päättyisi viinilasiin tai pariin. Itse asiassa useampien pitäisi soveltaa sitä - ellei muuten niin suojellakseen sydäntään ja nukkuakseen paremmin.
- Ennuste on parempi kuin täysin raittiilla - useimmat aiemmat tutkimukset puhuvat sen puolesta, että juomattomuus on vaarallisempaa kuin kohtuullinen käyttö, tutkimuksen takana oleva Nyström sanoo.
Tutkimukseen osallistuneet 45 koehenkilöä, joiden ikähaitari oli 25-35 vuotta, jaettiin kahteen ryhmään. Toinen ei saanut juoda lainkaan kolmeen kuukauteen, toiselle määrättiin päivittäinen viiniannos - naisille 1,5 desiä ja miehille kolme. Tutkimuksen aikana otettiin tarkkoja kokeita muun muassa maksasta, veren rasvoista ja kehon rasvamäärästä. Alustavat tulokset ovat nyt selvillä - ja ne olivat yllätys myös Fredrik Nyströmille.
- Emme olleet odottaneet, että veren rasva-arvot paranivat niin paljon. Vaarallinen kolesteroli väheni 17 prosenttia viininjuojilla toiseen ryhmään verrattuna.
Se tekee viinistä lähes yhtä tehokkaan kuin statiinit, lääke, jota tavallisesti käytetään huonoihin veren rasva-arvoihin.
Toinen yllättävä asia oli, että verikokeiden mukaan maksa ei vaurioitunut lainkaan.
- Otimme viisi eri koetta, eikä mitään tapahtunut. Se yllätti minut - olin kuvitellut, että olisimme todenneet viinin olevan työläs maksalle, mutta siitäkään ei löytynyt merkkejä.
Nyströmin mukaan koe on lajissaan pitkäaikaisin, jonka kukaan on alkoholilla tehnyt.

| 03:16 | Niinistö esittäytyy presidenttikollegoilleen — MTV3.fi |
| 01:33 | Euroministerit antavat Kreikalle ehtoja — YLE Uutiset |
| 01:16 | Tukipaketista ei sopua - Kreikalle lyötiin kolme ehtoa Brysselissä — MTV3 Talous |
| 00:41 | Kodak lopettaa kameroiden valmistuksen — YLE Uutiset |
| 00:18 | Länsi-Savo: Kiireettömät "hätäpuhelut" soitetaan pian numeroon 0295 000 — MTV3.fi |
| 00:11 | Euroopan presidenttejä voi bongata tänään Helsingissä — YLE Uutiset |
Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.
!
Eikun kippis.
Ei uutinen
Onhan tuo tiedetty, että raivoraittius on yhtä vaarallista kuin yletön ryyppääminenkin. Kohtuudella kaikkea.
Viinin merkittävin ainesosa
Viinin merkittävin ainesosa (tätä tutkimus myös vaikutusalueensa vuoksi tarkoittaa) on resveratroli, jota saa myös alkoholittomista viineistä tai pelkästäänkin ravintolisänä.
Jutun otsikkohan on täydellisen hölmö, mutta kerää klikkauksia.
Uppsalan yliopiston
Uppsalan yliopiston tutkimuksia.
Samassa maassa jossa
Samassa maassa jossa alkoholi on bisnes mutta muihin huumeisiin suhtaudutaan lähes negatiivisimmin koko euroopassa.
On ollut tutkimuksia myös kannabiksen syövän ehkäisystä mutta ei tällaisesta pohjoismaissa julkisesti puhuta.
Nyströmin väärä osoite..
Fredrik Nyström on muuten Linköpingin Yliopiston professori...ei Uppsalan, josta tulee vain virallista ravitsemuspropagandaa tuutin täydeltä.
Suomessa ei kuitenkaan saa kirjoittaa mitään positiivista alkoholista...siitäkin huolimatta, että suomalaisproffat itse ylistävät Välimeren dieettiä, johon kuuluu olennaisena osana kohtuullinen viinin nauttiminen.
Viinaa ei saa kehua?
"Suomessa ei kuitenkaan saa kirjoittaa mitään positiivista alkoholista"
- Miten niin jos tämäkin uutinen on kirjoitettu?
Artikkeli
Aiempi kirjoittaja oli oikeassa siinä, että Uppsalan yliopisto oli yksi tutkimuksen taustataho. Nyström kun ei ollut ainoa tuossa tutkimuksessa mukana olleista. Artikkeliin on laitettu nimet Stergios Kechagias, Sepehr Zanjani, Solveig Gjellan, Olof Dahlqvist Leinhard, Johan Kihlberg, Örjan Smedby, Lars Johansson, Joel Kullberg, Håkan Ahlström, Torbjörn Lindström & Fredrik H Nystrom. Koska akateemista menestystä mitataan nykyään artikkelien määrällä, ja nimi artikkelin tekijälistassa tarkoittaa siis jokaiselle nimen siihen saavalle meriittiä, nimiä artikkeleihin saatetaan laittaa, vaikka hädin tuskin olisi ollut tekemisissä tutkimuksen kanssa. Kaikki tuossa(kaan) listassa olevat eivät lienekään olleet yhtä lailla tutkimuksen tekemisessä mukana. Mutta kaiketi Uppsalan yliopistossa jotain on tutkimuksen eteen tehty, kun sieltä useampi nimi on paperiin laitettu. Artikkelin tiivistelmähän löytyy täältä:
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/07853...
Viinidieetille!
Pysyt rapakunnossa, mutta se ei enää häiritse sinua!
Kippis!
Eli eikun lisää viinaaa!!
Toivoo allekirjoittanut
Ville Viinanen
Viiniplantaasin omistaja
Harvardin yliopistossa käynyt viinitutkija
ps.Oli muuten hyvä reissu, ei päivääkään selvinpäin..;)
Ilman viiniä hyviä tuloksia
Minun lääkärini hämmästyi, kun kolesterolini pahat arvot olivat muutamassa kuukaudessa pudonneet toivotulle tasolle vain vaihtamalla kovat rasvat juokseviin. Siis kaikkeen ruoanlaittoon, paistamiseen jne. ainoastaan kotimaista kylmäpuristettua rypsiöljyä (virginon tyyppistä) ja leivän päälle ainoastaan kasvisstanoleja ja -steroleja (benecol-tyyppistä). Kovin kallista kyllä, sillä huonoja rasvoja saa halvemmalla.
näin on rasvat
Paistamiseen suosittelisin voita. Monityydyttymättömät rasvahapot mm. rypsiöljyssä eivät kestä korkeita lämpötiloja, vaan hajoavat haitallisiin muotoihin.
Rypsiöljyä ei muutenkaan kannata överimääriä vetää, koska omega3/6 suhde siinä on huono: kutosta paljon enemmän kuin kolmosta. Omega 6 ei itsessään ole epäterveellistä, mutta terveyden kannalta 3/6 suhde on elintärkeä. Länsimaisessa ruokavaliossa 6:sta saa usein aivan liikaa. Omega 3:sta saa lähinnä rasvaisista kaloista, kalaöljystä ja kalaöljykapseleista. Jos öljyä menee suuri määriä, esim. salaattikastikkeessa, niin kannattaa harkita öliiviöljyä, jossa omega 6:sta on vähemmän.
Jos kiinnostaa, niin googlaile hakusanoilla AA/EPA ratio, tai suomeksi AA/EPA suhde.
hah o nkohan menossa joku puhdistus
itse söin viime syksyyn asti kolestrolilääkettä.Jätin lääkkeen ja aloin käyttämään punaista maitoa ja voita runsaasti voissa paistettuja kananmunia aamuisin...myös pekonia silloin tällöin ja tietenkin silliä.Kas kummaa sanoi lääkäri tässä kuukausi sitten kun oli ns. hyvä kolestroli niin hyvä ettei usein törmää, suositteli lääkkeen poisjättämistä ja jatkamista samalla linjalla ja pyysi palaaman syksyllä uusiin testeihin. Taitaa olla kyse jostain suuremmasta puhdistuksesta jos sinulla arvot parani noilla toimilla ;) veljemme avaruudesta taitavat laittaa meitä kuosiin tjtn?
KELA
Mikä viininmaahantuoja laittaa ensimmäiseksi Lääkkeiden hintalautakuntaan korvattavuushakemuksen? Jos se menisi läpi, niin viinistä saisi Kela-kortilla ainakin 42% alennusta. Jos kortissa löytyisi numerot, 211 tai 213, niin alennusta heti pätkähtäisi 72%.
Vain otettu "lääke" auttaa, slogankin varmasti uppoasi paremmin tällä keinoin.
;)
myös liikuntasetelit vaihtoon
Työnantajien velvollisuus on jakaa verottomia viiniseteleitä TYKY ohjelman puitteissa. Alan miehet ovat vaarassa työllistyä konsulteiksi!
Ensimmäinen lasi on terveydeks,
toinen kumoaa sen, kolmas on jo haitaks.
"Tutkimukseen osallistuneet
"Tutkimukseen osallistuneet 45 koehenkilöä, joiden ikähaitari oli 25-35 vuotta, jaettiin kahteen ryhmään. Toinen ei saanut juoda lainkaan kolmeen kuukauteen, toiselle määrättiin päivittäinen viiniannos - naisille 1,5 desiä ja miehille kolme."
Melko epäuskottava tutkimus. Henkilöitä oli siis 45 ja oletetaan näiden jakautuvan molempiin ryhmiin tasaisesti sekä miehiä ja naisia olevan yhtä paljon. Näin ollen jokaiseen ryhmään tulee vain 11 henkeä (yhteen 12) eikä tämä kyllä riitä mitenkään uskottavaksi tieteelliseksi tutkimukseksi, kun otetaan myös huomioon seurantajakson olleen vain 3kk eikä tekstissä todeta mitään aiempien alkoholitottumusten huomioon ottamisesta.
Kuka näitä oikein rahoittaa.
Tämän professorin jutut
Tämän professorin jutut saattavat kelvata Aftonbladetille ja jollekin viinilehdelle, tuskin mihinkään hyvään tieteelliseen julkaisuun. Tässä on oikea Nyström:
http://www.yle.fi/player/player.jsp?actionpage=3&i...
Totta.
Täydellinen farssi, jos puhutaan ihan tieteellisellä tasolla mitattavassa tutkimuksessa. 45 henkilöä, 3kk, tuolla nauretaan pihalle jokaisesta yliopistosta.
Ilmeisesti oli jonkun labratyö. Sellaiseksi tuo kelpaa ja "siemeneksi" jatkotutkimuksia varten.
Muuten näitä "tutkimuksia" ei pahemmin kannata julkaista iltapäivälehdissä, joku voi vielä uskoa ja vetää sitten rajan yli, kun "se on kerran terveellistä".
Kannattaa varoa myös uskomasta kommentoijiin
Koska monesta viestistä näkee selvästi läpi, että alkoholia kaikissa muodoissa vastustetaan pelkästä periaatteesta.
Usein se johtuu siitä kun omalla kohdalla on perhe ollut viinaan menevä, isä riehunut 30 vuotta sitten kännissä ja 10 vuotta sitten jo kuollut viinaansa tai makaa aivokuolleena sairaalassa.
Siinä on sitten kirottu ja laitettu viinan viaksi kaikki, syytetään viinaa omasta kurjuudesta, vaikka kyllä syy lopulta on aina ottajassa eikä viinassa.
En ole lääkäri, mutta 3 kk seuranta-aika on aika lyhyt, tulisiko sen näkyä edes vielä? Jokatapauksessa, se että maksasta on otettu näytteet, että havaitaanko niissä yhtään alkoholin aiheuttamia vaurioita (elimistöhän korjaa vaurioita jatkuvasti), viittaa siihen että niitä odotettiin löytyvän edes vähän ja tutkimukseen on todella panostettu. Määrärahat on yliopistoissakin tiukoilla, ei niissä ole varaa tehdä vuosikymmeniä kestävää tutkimusta joka aiheesta, vai onko?
Höpön höpön "tutkimus"
Juuri näin.
Tuolla "tutkimuksella" ei ole mitään pohjaa.
Uskovaisia sen suhteen kyllä löytyy.
Hölynpölyä rahoitetaan
Samaa mietin ei tilastollisesti eikä muutoinkaan uskottavaa. Ko ikäluokka ei myöskään niitä joissa kolesterin aiheuttamat tai muut verisuonitaudit useimmiten ilmenesivät!
Itse turvaudun tuohon
Itse turvaudun tuohon keinoon ainakin silloin, kun jostain syystä ei ole mahdollisuutta liikuntaan, vaikken mitään lääkkeitä käytäkään.
Siis mikä viini tässä on
Siis mikä viini tässä on kyseessä? Punaviini vai valkoviini?
Eipä ollut kummoinen tutkimus
Kolme kuukautta ei kerro mitään maksan tilasta.Kolme vuotta tai kolmekymmentä vuotta kyllä kertoo.Lisäksi viinissä taisi olla tuota syöpää aiheuttavaa ainetta.Kyllä puhdas kossu on poikaa jopa kolme desiä päivä.
Kokemusta on
Jo 80-luvulla oli tehty samankaltainen tutkimus Ruotsissa ja silloin testattiin olutta ja samoin tuloksin. Sen jälkeen olen juonut olutta 1-2 pulloa päivässä. Joskus jopa enemmän. Maksa ja muut laitteet ja arvot ovat kunnossa. Tosin käyn myös lenkillä silloin tällöin.
Onko kotiviini myös yhtä
Onko kotiviini myös yhtä terveellistä? Jotku tekee tunkemalla jotain pikahiivaa, rusinoita yms.
JES
JES JES JES!!!
Taas yksi ruotsalaisen tutkimuksen läpilyönneistä
Melko pieni otanta (45 kpl). Käytännössä tällä tutkimuksella ei ole siis mitään virkaa. Miksei mitattu samalla säärikarvojen tiheyden suhdetta punaviinin laatuun?
"Nyströmin mukaan koe on
"Nyströmin mukaan koe on lajissaan pitkäaikaisin, jonka kukaan on alkoholilla tehnyt."
Kolmen kuukauden testi 45 ihmiselle. Jos tuo on totta, en ihmettele lainkaan alkoholista saatuja kirjavia tuloksia. Tällaisella asettelulla tutkimuksen tulokseen ei vaikuta mikään muu kuin sattuma.
Mikä?
Mikä on se vaikuttava ainesosa - viini vs. rypäle vs. rusinat?
Riittääkö kun syö kourallisen rusinoita - lasillisen viiniä sijaan?
:)
Yömyssy lienee ruotsiksi sängfösaren. Kuka tietää enemmin
Näitä nimityksiä eri kielillä!?
Nightcap
UK:ssa vastaa meidän ' Yömyssyämme ' .
+
No isotätini kuoli 99
No isotätini kuoli 99 vuotiaana ja minun muistini aikana, eli noin 50v, hän nautti lasillisen tai kaksi punaviiniä jokä jumalaton päivä. Hänelle tuli sappikivet ja ne olisi voitu leikata, mutta hän säästi lääkäreiltä moisen vaivan, lähti kotiin ja järjesti asiansa, myös hautajaiset, joissa oli tarkoitus juoda runsaasti punaviiniä, ja sitten otti ja kuoli. Siis omatahtoisesti.
Eli opimmeko tästä mitään? Itse en ole koskaa viinaa tai viiniä juonut ja olen 60 v., eläkkeellä läppäproteesin ja aivoinfarkitin tähden ;)
3kk?
"Nyströmin mukaan koe on lajissaan pitkäaikaisin, jonka kukaan on alkoholilla tehnyt."
Tuo nyt on aivan puppua. Onhan näistä lyhytaikaisistakin tutkimuksista hyötyä mutta todellinen tieto saadaan pitkäaikaisista tutkimuksista, joissa myös selviää todellinen rasitus maksalle.
Lukemassani ravitsemukseen liittyvässä kirjassa viitataan 24-vuotiseen tutkimukseen (sorry en jaksa kaivaa lähdeviitettä), jossa oli todettu alkoholin hyötyjen häviävän pitkäaikaisessa käytössä.
Yksi totuus
Kyseinen tutkimustulos ja auringonvalon terveellisyydestä tehdyt tutkimustulokset(+elintasopakolaisten kutannuksista,kaksikielisyyden-byrokratian,ilmastoskeptikointi ym),eivät kuulu YLEn ja toimittajien uskontoon joten näistä asioista vaietaan.Muoti,euroviisut,viihde ja muut hömppäjutut kiinnostaa enemmän kuin poikkeavat/vastakkaiset näkemykset valtavirrasta
Viihdeosastoon voisi
Viihdeosastoon voisi sijoittaa tällaiset "uutiset".
Paremmin sopiva osio
on hyvinvointi. Viihdeosasto on näinkin vakavan mutta henkilökohtaista hyvinvointia käsittelevän asian osalta kiinnostusarvoltaan prioriteettiasteikossa korkealla.
Taidanpa nauttia lasillisen viiniä verisuonisairauksia ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa heti.
entäs se asetaldehydi?
eikös sitä kerry vatsaan juuri alkoholia juotaessa
asetin haisu
"asetaldehydia saadaan kolmesta lähteestä: sitä syntyy maksassa, mutta se palaa pois. Sitä on syljessä, ja sen tuottavat suun, nielun ja vatsan mikrobit. Kolmas lähde on alkoholijuomat. Valkoviinissä ja luumu- ja omenajuomissa sitä on eniten, kirkkaissa viinoissa vähiten. Sitä käytetään myös lisäaineena elintarvikkeissa.[1]" http://fi.wikipedia.org/wiki/Asetaldehydi
Monasti mehuttelun seurauksena hengitys tuoksuu asetaldehyypälle seuraavana aamuna.
Ei kiitos
Ennemmin liikun kun litkin viiniä. Sitä paitsi tunnen erään viininlitkijän, jolla on tässä viimeisen viiden vuoden aikana haimatulehdus kahdesti, että tuskin haimaa suojaa. Varmaan viininlitkijöiden tutkimus, entäpä tekeekö migreeni hyvää sydämmelle ja se pahoinvointi mikä tulee jo yhdestä lasista, kun viini närästää ja pistää sappikivet liikkeelle.
litki liikuntas
Saan liikuntaa liikaakin töissä. Ei kiinnosta. Jalat ovat niin kipeät työpäivän päätteeksi että huokaus parahtaa huulilta aina kun pääsee oikoseks. Viinilasillinen on ansaittu korvaamaton nautintohetki siihen paikkaan ei siinä enää pumppikset kiinnosta.
Molemmat yhdessä auttavat :
Liikunta niveliin ja alkoholi verenkiertoon !
Jopas sattui
Kummasti nämä aivan käsittämättömän terveelliset tuotteet ovat juuri niitä mistä EU:ssa on pahin ylituotanto...
Vetäkää oliiviöljyä ja punkkua niin elämä paranee - ainakin Etelän maanviljelijöillä!
Niin mihin syöpä unohtui
Ranskalaisethan kuolevat joukoittain syöpään. Mutta sitähän tässä ei mitattu
Niin mihin keskimääräinen elinikä unohtui
Ja se että maailman vanhin tunnettu ihminen, kuoli Ranskassa 122 vuotiaana ja oli tunnettu viini lipittäjä? Sitäkään ei tässä mainittu. Miten ihmeessä niin syöpäinen kansakunta kuitenkin elää niin vanhaksi, selitätkö samalla tämän paradoksin?
poltti myös
Samainen rouva poltti tupakkaa yli 100 vuotta, mutta joutui lopettamaan, koska ei nähnyt sytyttää tupakkaa ja olisi saattanut polttaa itsensä hengiltä. Kirjaimellisesti.
Ranskalaiset ovat Euroopan epähygienisin kansa
koska hammaharjoja on tilastollisesti vähemmän kuin väkiluku. Saippuankulutus on myös vertailuissa Euroopan alhaisinta per lätty.
Parfyymin käyttö henkilökohtaisen hygienan ylläpidossa ja pieni viinin kurluttelu ennen ranskalaista visiittiä tuntuu olevan maan tapa. Syöpä tai ei- Ranskalaiset tekevät vähemmän itsemurhia Suomalaisiin verrattuna. Elämänlaadusta täytyy olla kysymys, maallisen vaelleuksen aikana.
Kysymys kuuluu, ketkä ovat ne ihgmiset jotka vapaaehtoisesti Suomen kylmässä, pimeässä ja sisäänpäinläpiävässä holhousyhteiskunnassa vapaaehtoisesti asustavat.
Lasitallossa asuvan ei kannata heitellä kiviä
Ranskalaiset ovat odotettavissa olevan eliniän tilastossa sijalla 10 kaikista maailman maista. Suomalaiset sijalla 25. Olisikohan niin, ettei suomalaisten oikein kannattaisi kritisoida terveysasioissa maita, joissa ihmisten terveys ja elinikä ovat selvästi paremmalla tasolla kuin meillä?
hmmh
Yhden pullon verran yritin tätäkin harrastaa, mutta kun punaviini maistuu pahalle. Ei mennyt alas raakana, eikä edes ruuan kanssa. Yhtä pahasti tökkii olut, edes yhtä en saa menemään nikottelematta ja kakimatta alas. Käsittääkseni kirkkailla ei punaviinin myötävaikutusta ole, vaikka pieninä annoksina alkoholin noin yleensä onkin myönnetty olevan myönteinen asia.
Valinnanvaraa on
Sekä viinien, että oluiden valikoima on runsas. Löytyy tuhansia erilaisia makuja. Varmasti löytyy sopiva vaihtoehto. Jatka vain uutterasti etsimistä. Alan miehiltä voi kysyä suosituksia!
Lääke vai juoma?
Kohta pulloon sitten tulee varmaan "terveysvaikutteinen" kyltti, ja sitä suositellaan imeväisillekin tuttipullossa, ja kouluruokailussa myös viinilasit.
Näitä "myrkkyä"-"tervellistä" juttuja "kliinisillä tutkimuksilla" höystettynä tulee nyt näköjään viikottain.
Tietty asioita tutkitaankin jatkuvasti ja uutta tietoa saadaan, mutta kai nyt pitäis ymmärtää että näitä "tuloksia" saa räätälöitynä tilaten sen muotoisena kuin mikä tilaajalle sopivaa on.
Tämänkaltaisen tuloksenkin voisi ihan hyvin tilata vaikka viinintuottajat, ja tuloksissa aina totta toinen puoli ja osa stailattua.
Samankaltaisia vaikutteita kuin tässä viini tutkimuksessa, on tiedetty muillakin aineilla olevan (kolestrolin/veren ominaisuuksiin vaikuttavaa) mm. valkosipuli jne. Nyt täytyy muistaa että yksiselitteinen "viini" ei vielä välttämättä kerro kaikkea, puna- ja valkoviini, sekä muu vaikuttava laatutekijä huomioiden niissäkin on eroja.
Ja tossa vielä lisää, oluttaki pitää hörppiä:
http://www.uusisuomi.fi/viihde/84448-oluen-juonnis...
Eikun sitte ryyppäämään terveyttä?!?!
Moneskohan lasi oli tutkijalle liikaa
Tällaista soopaa ei pitäisi päästää mistään tuutista ulos. Näitä tissuttelijoiksi itseään nimittäviä viinikulttuurin tuotoksia kävin viimeksi viikko sitten viemässä yliopistosairaalaan. Eikä tule enää takaisin vaan nyt valmistellaan hautajaisia. Mikä siinä on että tällaista soopaa saa levittää...
Otan osaa tragediaan
siitä huolimatta olen kanssasi täysin eri mieltä.
Soopanlevittäjä numero 1 on viinamonopoli Alko sekä koko kansallista kuseteusta ohjaava eduskunta ja sen peesissä toimiva virkakoneisto.
Suomalaiset on opetettu juomaan koskenkorvaa ja heikkolaatuisia epäterveellisiä viinejä koska verohillo on se joka homassa toimii driverina. Samalla viinamonopoli saa hyvät ostoehdot, hankiessaan suuria eriä tuottajilta pohjaan punneretuilla hinnoilla. Siirtyykö tämä hyöty kuluttajalle. Ei siirry, vaan veroina rahat kilisevät valtion pohjattomaan kassaan.
Suppeat valikoimat ovat myös opettaneet valtaosalle kuluttajista kulutustottumuksia ja brändiuskollisuutta, joista nyt sitten marmatetaan kansanterveyden nimissä.
Päällepäsmäreinä toimivat myös kaikenmaailman tutkijat ja julkiset tahot jotka, tuottavat nollatutkimuksia, joilla sitten todistellaan itsestäänselvyyksiä suurina totuuksina.
No joo, sellainen kansa, sellaiset päättäjät.
Ainoa tapa päästä tästä järjettömyydestä on yksityistää Alko. Siitä saatavat tuotot tulisi kokonaisuudessaan käyttä valtion velan lyhentämiseen.
Että sillä lailla...
Komppaan
Aikojen kuluessa on omaksutte asenne, että kun sitä viinaa joskus jostain saa, on otettava kunnolla niinkauan kuin sitä riittää. Ei koskaan tiedä milloin taas kielletään.
Kuolema tulee joka
Kuolema tulee joka tapauksessa, mukavampi sitä on odotella kun ei nipota joka pikku lasillisesta. Kippis.
Suomessa saa saman oven
Suomessa saa saman oven takaa myydä sokeria ja suolaa muttei viiniä. Suomalainen naama. Viisas naama. Suupielet jymäkästi alaspäin, silmissä kylmä katse. Kolme aivosolua.
Kippis!
Kippis!
Ruotsalaistutkimus
Pipo on kuulemma turvallisempi kuin kypärä,kestää paremmin pudottamisen parinkymmenen metrin korkeudesta vahingoittumatta?
Meitsilla ainakin pulssi nousee
"ja nukkuakseen paremmin."
Meitsilla ainakin pulssi nousee jo ihan lasillisesta. Ei tule nukkumisesta mitään tuolla keinoin
Testattu livenä!!
Kolesterolit oli taivaassa vuosi sitten, kun asia otettiin tarkasteluun työpaikkalääkärissä ja rinnassakin oli "tuntemuksia".. Lääkkeitä en halua joten päätin lisätä vihanneksia ja ottaa joka ilta lasin punaviiniä (koska sen eduista jo olin tietoinen).
Näillä kahdella (ja vihannekset tuppaa joskus unohtuakin) apulaisella paha kolesteroli on pudonnut 7,4stä 4,6een, edellisestä rinnan ahdistuksesta on aikaa kohta puoli vuotta.
Ja vain ja ainoastaan tällä hoidolla.
Seuraavaksi jos vielä alkaisi liikkua, mitä siitä tulisikaan...?
Paha kolesteroli
Tarkoitatko LDL- vai kokonaiskolesterolia?
Ihmelääke viini
Varmasti alkoholin (vai mikä tässä vaikuttaa?) on huomattu/huomataan auttavan myös muissa pyrinnöissä, kuten painonhallinnassa ja aivojen kunnossapitämisessä jne, joissa tähän saakka on luotettu liikuntaan. Eivätkä nivelet kulu.
Sitä ennen otsikko lupaa liikoja.
Tehoaineita saanee muualtakin ja voitaneen tuottaa erikseen pillereiksi. En usko, että on pakko nauttia terveydekseen ohella alkoholia.
http://jpheiskanen.posterous.com/viinia-ei-tarvits...
UNDERBERG !
Niin pysyt kunnossa !
nyt meno muuttuu; ei enää "kyrmyä" Alkosta yhtään pullua
vaan viksut viinit matkaan ja vaimo tykkää
EU:N ALKOHOLIPOLITIIKKAA
Viini ja olut ovat useissa EU-maissa monin eri tavoin markkinoituja elintarvikkeita. Niitä tulee valvoa kunnolla, jotta huonolaatuisia tai epäterveellisiä tuotantoylijäämäeriä ei rahdattaisi tänne EU:n perukoille. Taannoin lisättiin viiniin mm. etyleeniglykolia ns. sokeripitoisuutta kohottamaan ja saatiin kaupan päälle hieno siirappimainen makuvivahde. Halvemmalla tätä myrkyllistä jäänestoainetta saa autoliikkeistä.
Suomen tulee markkinoida EU:ssa omia kansallisia juomiaan ja hankkia niille veroetu. Sahti, karpalo- ja lakkalikööri, perinteinen kilju ja pontikka ”korpikuusen kyyneleet” ovat hyviä brändejä.
Jos laajennetaan näkemystä, niin pohjoisten shamaanien käyttämät eri sienilajit ovat kovaa huutoa Euroopassa. Ne ovat meillä puhtaita ympäristömyrkyistä mitä nyt vähän Tshernobyljäämiä voi löytyä. Tosin sienimehu on kuulemma tehokkainta vasta useampaan kertaan juotuna eli kertaalleen – kaksi kertaa virtsattuna.
kansalainen Jake
Puutteellinen tutkimus
Ajaisiko paloviina saman asian kuin viini? Entä rypälemehu? Tai rypäleet? Onko puna- ja valkoviinin vaikutuksilla eroa?
Kaikilla on SAMA VAIKUTUS !
Turhaa niillä makuvivahteilla hienostelu !
Mitä jos on jo hyvät veren
Mitä jos on jo hyvät veren rasva-arvot?!?? ;)