Maanantai 21.4.2014

Varoitus teksti-tv:n sivusta 221 – Jääkiekkoliitto tyrmää huhut

Luotu: 
13.9.2012 14:52
  • Kuva: Ossi Kurki-Suonio/Uusi Suomi
    Kuva
|

Yleisradiossa ja SM-liigassa pohditaan mietteliäänä, mikä on tulevan kauden kehitys SM-liigan verkkosivujen ja teksti-tv:n tulospalvelun osalta.

Jääkiekkoväen perinteinen teksti-tv-seuranta voi häiriintyä, sillä tulospalveluita tuottavan LeSport-yhtiön huhutaan olevan talousvaikeuksissa. Jääkiekkoliitto kuitenkin kiistää huhut.

LeSport-huhuja sivuttiin tiistaina Yle Puhe -kanavan Jääkiekkoillassa. SM-liigan toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuorinen totesi lähetyksessä ”pahoin pelkäävänsä”, että tulospalvelut voivat heikentyä, mikäli liikkeellä olevat huhut osoittautuvat oikeiksi. Vuorinen lisäsi kuulleensa asiasta varoituksia Jääkiekkoliitosta.

Jääkiekkoliitto kiistää väitteet. Kilpailupäällikkö Pirkka Antila kertoo Uudelle Suomelle, ettei liitolla ole mitään syytä epäillä järjestelmien toimivuutta.

–Minulla ei ole tiedossa minkäänlaista faktaa [Lesportin huhutuista talousvaikeuksista] ja olisin varmasti ensimmäinen henkilö, joka saisi siitä tiedon. Tilastopalvelun tuottajayhtiö LeSportia koskevat huhut ovat nimenomaan huhuja. Olemme aiemmin kertoneet, että tämä on viimeinen kausi, joka mennään läpi vanhalla järjestelmällä, sanoo Antila.

”Jos kaikki romahtaa niin sitten vaikka radion lätkäkierroksesta”

Ylellä ja SM-liigalla on Jääkiekkoliiton kanssa sopimukset tulospalveluiden tuottamisesta. Lontoossa toimiva LeSport puolestaan tuottaa tulospalvelut Jääkiekkoliitolle. Järjestelmä joka tuottaa tulospalvelut on pitkälti automatisoitu.

Teksti-tv on lätkäfanien perinteisin tulosseurantakanava. Ylen teksti-tv:n urheilun esimies Lauri Sihvonen vahvistaa Uudelle Suomelle, että ongelmiin on varauduttu.

–Eilisen perusteella Mestis toimi hyvin, ja tänään nähdään sitten SM-liiga, Sihvonen sanoo.

Sihvosen mukaan tulospalvelu voidaan ”hätätilanteessa hoitaa käsipelillä, jos jokin lähde on käytettävissä”.

–SM-liigan sivut, tai jos kaikki romahtaa niin sitten vaikka radion lätkäkierroksesta, hän sanoo.

Teksti-tv:n tulospalvelua käyttää päivittäin 200 000-300 000 ihmistä.

Uusi Suomi ei tavoittanut Lesport -brändin alla toimivan Lahtis Enterprises UK ltd:n edustajaa kommentoimaan asiaa.

Muut asiasanat: 
Jaa artikkeli: