Sunnuntai 27.5.2012

Skool - tämän vuoksi kupliva on terveellistä!

Luotu: 
14.12.2009 17:53
  • Kuva: Creative Commons / SauceSupreme

Tässä yksi hyvä syy odotella uutta vuotta - tai käynnistää juhlinta etuajassa. Uuden tutkimuksen mukaan samppanja on nimittäin hyväksi terveydelle.

Useimmat jo tietävätkin, että lasillinen viiniä päivässä on sydänystävällinen. Se ei kuitenkaan Expressenin mukaan koske pelkästään punaviiniä, vaan myös samppanjaa - kaikkien kuplivasta pitävien juhlamielisten iloksi.

- Olemme havainneet, että pari lasillista päivässä on hyväksi verisuonille. Se viittaa siihen, että samppanja saattaisi estää halvauksia ja sydänvaivoja, sanoo Readingin yliopiston tutkija Jeremy Spencer.

Ranskalainen luksusjuoma sisältää punaviinin tavoin vahvoja antioksidantteja, jotka suojelevat kehoa vahingollisilta vapailta radikaaleilta ja auttavat alentamaan verenpainetta.

Uusista terveyshyödyistä nauttimisen ei kuitenkaan tarvitse rasittaa taloutta kohtuuttomasti. Halvemmat kuohuviinit, kuten cava ja prosecco, toimivat nekin oikein hyvin.

 

Jaa artikkeli: 

Kommentit

Jouko Heyno

Ja kun tällaisia viestejä tulee jatkuvasti, onko ihme, että alkoholin kulutus jatkuvasti kasvaa? Kyllä porkkanassakin on antioksidantteja, ja paljon enemmän kuin missään viinissä.

Vieras

Eiköhän porkkanan ja viinin vaikutuksen ero ole siinä, että parin viinilasillisen jälkeen on niin raukea olo ja stressi on pari astetta lievempi, kuten myös verenpaine. Jos syön pari porkkanaa, saan vain vatsanväänteitä...

Mutta kukin taaplaa tyylillään... Taidanpa avata pullon kuohuvaa näin maanantain kunniaksi, siitä tulee juuri sopivast pari lasillista per kuluttaja tässä taloudessa. Ihan vaan terveyden nimiin...