Uusi Suomi / Tiede ja Ympäristö Keskiviikko 8.2.12 Aseta US kotisivuksi

Soini haukkuu ”ilmastomafian” – ja esittelee idean

Soini haukkuu ”ilmastomafian” – ja esittelee idean
Julkaistu: 21.10.2009 11:53
Kuva: Lasse Lehtinen / Uusi Suomi
Kuva
Kuva: Lasse Lehtinen / Uusi Suomi
Perussuomalaisten puheenjohtaja ja europarlamentaarikko Timo Soini arvostelee kovin sanoin aikomuksia tukea kehittyvien maiden ilmastopyrkimyksiä rahallisesti.

- Ilmastomafia suunnittelee historian suurimpaa puhallusta Kööpenhaminan kokouksessa, Soini kirjoittaa blogissaan.

Soinin mielestä ilmastonmuutoksesta on tulossa uusi uskonto. Soini arvostelee Kiinaa, jolla olisi mahdollisuus rahoittaa ilmastotoimet itse, mutta joka kuitenkin vaatii rahaa kehittyneiltä mailta.

Soini itse ehdottaa, että Kööpenhaminan ilmastokokouksessa joulukuussa pitäisi sopia prosenttimääräisten tavoitteiden ja päästökaupan sijaan ominaispäästöjärjestelmästä.

Se on jo nyt voimassa esimerkiksi Suomen autoverotuksessa. Vuoden 2008 alussa Suomen autoverotusta uudistettiin siten, että henkilöautojen autoveroprosentti porrastettiin vastaamaan auton ominaispäästöjä. Sama malli pitäisi Soinin mielestä ottaa käyttöön teollisuudessa ja energiantuotannossa.

- Teollisuudessa ja energiatuotannossa sovitaan globaalisti päästörajat tuotetulle tonnille, kappaleelle, megawatille tai jollekin muulle mitattavissa olevalle suureelle. Yritykset ja tuotantolaitokset, jotka eivät pääse näihin päästörajoihin, maksavat ylityksen osalta sakot kansalliseen tai kansainväliseen rahastoon. Näillä rahastoilla rahoitetaan ilmastotavoitteita; tuote- ja teknologiakehityspanoksia sekä ilmasto- teknologisia investointeja, Soini esittää.

 

 
Uusi Suomi
Uusi Suomi
 

Tähän uutiseen liittyvät asiasanat

Henkilöt: Timo Soini
 
 
 
 

ei vieläkään älynvoimaa

soinilta jää kuten kaikilta muiltakin poliitikoilta auki kysymys mitä varten yhteiskunta ja sen toiminta on olemassa ja siten myös kaikki materialistinen toiminta

minun vastaukseni on - aineeton kasvu ja ihmisen hyvän elämänkaaren toteuttaminen muita ihmisiä ja luontoa vahingoittamatta

aidossa eettis-realistisen ajattelun hengessä

soinin idea on pelkkää välinekikkailua tyyliin uudenlainen luistimen teroitus jääkiekko-ottelua varten

Timo on lukenut verotuksen oppivuodet - kulutusveron periaatteet

[ ... markkinatalouden hokema on kulutus ja siitä johtuva toimeliaisuudesta työllistyminen - ympäristövastuullisten vastaväite on kulutuksen hillitseminen ja vähentäminen, omaehtoisen itsetuotetun energian laajempi hyväksikäyttö liikkumiseen sekä verotuksen säätö kulutukseen - toimeliaisuutta ei silti kahlita vaan suunnataan ... ]

Vero on aika päiviä sitten keksitty vallan väline, jolla porkkanoidaan ja kepitetään. Samalla sen tarkoitus on huomioida inhimillisyyttä jakaen hyväosaisilta vähempiosaisille. Ympäristöä huomioivassa maassa verotusta suunnataan systemaattisesti kulutukseen ja vieläpä siten, että rasittavasti kuluttava maksaa enemmän. Olemme siirtymässä omien etujen nimissä ihmiskeskeisyydestä ympäristökeskeisyyteen.

Viisas ajatus

Kerrankin jollakin poliitikolla onmaalaisjärkeä. Soinin systeemi olisi ainoa järkevä vaihtoehto. Tosin viherihmiset ja muut ilmastohihhulit todennäköisesti vastustavat tälläisiä ideoita, aivan kuten he vastustavat kaikkea järkevää.

kyllä mä olen Soinin linjalla

Jotenkin pieni suomalainen maksaa aina kaikesta eniten? oikeudenmukaisuus jakoon vaan tässäkin asiassa. paskaa torneistaan lykkäävä kiina maksajien joukkoon vaan samoin venäjä, usa jne. savupiippuun vaan mittari kertomaan mitä pilvi maksaa. ei oo ihan samantekevää mistä sieltä ilmaan lykätään varsinkin kun ns. viedään ne työpaikat esim. sinne kiinaan.ei ole ihme että ollaan hinnoissa kilapilukykyisiä. tottakai osan hinnasta muodostaa myös palkat mutta ei suurinta osaa.

Soini oikeassa

Sen varmistamiseksi riittää edellinen kommentti.
Joten se siitä :-)

en ole havainnut

sinun pohtivan omaa napaasi pitemmälle elämän tarkoitusta missään mitassa saatikka yhteiskunnan ja ihmiskunnan mitassa joten sulle soinin välinekikkailu uppoaa takuuvarmasti

Usein

käynti lääkärissä auttaa.
Maanisuuteenn on nykyään hyviä lääkkeitä.

kuule

klikkaa nimeäni ja lue sen alta melkein 800 tekstiä niin tajuat miten toope olet

Niin väärin - niin väärin . . .

. . . Soinikin on rakentamassa globaalia yhteiskuntaa verkottumalla. Sehän ei uskovaisille käy. Kielitaitokaan ei ole enää este, kuten muinoin Baabelissa.

JEHOVA / JAHVE / JUSSI - nimestä kiistellään mutta idea on sama, kun/jos "niillä on sama kieli ja mieli niin mikään ei ole niille mahdotonta, sekoittakaamme heidän kielensä".

Siihen päättyi eka YK / EU / NATO / IVY ... MTK se vaan porskuttaa. Jos tehdään juuri päinvastoin kuin tämä uusjehova sanoo niin ihmispopulaatio selviää ongelmistaan.

""MIKÄÄN EI OLE HEILLE MAHD0T0T0NTA"

on aika

ryhtyä pohtimaan kahta asiaa erillään ettei niitä sotketa nykyisen kaltaisella tarkoituksia piilottavalla tavalla toisiina

ja ne kaksi asiaa ovat TARKOITUS ja VÄLINE

Jonkun pitää ajatella hiukan viikkogalluppia pidemmälle . .

Siteeraan Immeltiltä:
"– Minulle on kerrottu, että talous on luonteeltaan darwinilaista niin, että se kehittyy maataloudesta teollisuuteen ja teollisuudesta palveluihin, mutta minä väitän, että amerikkalaisen teollisuuden rappiossa ei ole mitään ennalta määrättyä ja että me ihmiset voimme kääntää suuntaa, jos haluamme."

Sama pätee meillä - suunta vaan meillä kääntyy vikkelämmin - jos halutaan. Juntit ei suuntaansa käännä .

juu

ja se haluaminen syntyy helpommin kun tiedostetaan

Puuhun

Noh, mistä sitä hiilidioksidia tulee?
-Piipusta/pakoputkesta
Miksi?
-Jotain poltetaan

Olisihan se nyt kerpele vaikeaa verottaa sitä poltettavaa ainetta! Sen kulutuksen mittaamiseen kun jo on välineet.

NOTTA MITEN SIITÄ VOI TEHRÄ NIIN VAIKIAA!

Eihän se kuitenkaan kuluttajan hintoihin siirry, ei koskaan ole siirtynyt....ressukat miinuskatteella myyvät.

Ei vaan mitä tässä auttaa raapustella, perustetaan niitä työryhmiä, laitetaan kaikkiin autoihin GPS, tehdään mahdoton toteuttaa/valvoa/mitoittaa talon energiatehokkuus vero (LUOJA!).

Vetypommillakaan ei saadda sellaista tuhoa aikaan, kun laitetaan tarpeeksi tahvoja samaan huoneeseen juomaan jaffaa ja vissyä.

Kyllähän se näin on, että siihen ei persaukisen rahaa pala VAI!

MÄÄ eroan, koska noita tahvoja ei kukaan voine erottaa.

En tunnustä tätä hallitusta ja mun "uusi" uskontoni kieltää työryhmät ja valiokunnat ja virkamiehet.

Järkeenkäypää puhetta

Soinin puhe on järkeenkäypää, mutta siinä ei millään tavalla kyseenalaisteta koko AWG- eli CO2-teoriaa, siis sitä että maapallo on lämpenemässä hiilidioksipitoisuuden kasvun vuoksi. Kun se ei nyt vain ole.
Potentiaalisempi ongelma eritoten Suomen tapaisen pohjoisen maan kohdalla on ilmaston viileneminen, joka mitä ilmeisimin on juuri nyt meneillään. Keski-euroopan lokakuiset lumimyrskyt eivät ole mikään yksittäinen ja sattumanvarainen tapahtuma.
Hiilidioksi ei ole saaste, on paitsi typeryyttä myös luonnolle vahingollista keskittää ponnistelut sen blokkaamiseen.

Tämä on kyllä osuvasti lohkaistu:
"Ilmastonmuutoksesta on tulossa uusi uskonto.
Sillä on omat opinkappaleet, oma papisto ja helvettikin varattuna niille, jotka eivät ole oikeaoppisia."

"Soinin mielestä

"Soinin mielestä ilmastonmuutoksesta on tulossa uusi uskonto."

Olen eri mieltä. Väitän että se on jo nyt uskonto.

Ilmastonmuutosoppi

Soinilta asiallinen kannanotto. Pyydän vielä lisätä edellisiin kirjoituksiin, että "helvetti" on varattuna kaikille, jos tämän uskonnon sekopäät pääsevät valtaan. Heillä näyttää olevan sellainen moraalikäsitys, että otetaan kaikki pois vaikkei kyetä tarjoamaan mitään rakentavaa tilalle. Ennustetu perikadon kynnyksellä vain verottavat "perspuhkisiksi".
Hupiuskonnon tunnettu pappi on AlGore, bad loser, joka joutui keksimään muuta tekemistä vallanhimonsa takia.

Mistä niitä päästöjä oikein tulee?

Soinin kannattaisi olla hissukseen noista päästöasioista.
Suurin päästöongelma maailmassa on kehitysmaiden järjetön
väestön kasvu.
Syyllisiä tähän on tietämättömyys ja uskonnot. Tämäkin
Paavin Pökäle kieltää ehkäisyn. Tähän kirkkoon se Soinikin kuuluu.

Tiedätkäö sitä, että..

.. vain viides osaa ihmisista maailmassa kuluttaa lähes 80% koko luonnonvarannoista. Ketkä viides väestöstä? Ota selvä internetista.

En usko väestökasvu olisi suuri uhkaa maapallolle, ehkä ongelmaksi. Muttei suurin uhka. Ilmastomuutostakaan ei ole se suurin uhka. VAIN YLIKULUTUS KULUTUSYHTEISKUNNISSA! SE ON SUURIN UHKAA KOKO IHMISKUNNALLE JA MAAPALLOLLE.

Nyt kun kehittyvät maat teollistuvat, hekin alkaavat kuluttamaan paljon. Eli 80% jaetaan kehittyvien maiden kanssa!
Tykäätte tai ette elintason pudotus on arkipäiviä täällä teollistuneissa maissa.

tässä puhutaan asiaa

ja siksi tärkeää olisikin tämä

KEHITTYVIEN MAIDEN PITÄÄ ETSIÄ OIKOTIE OHI KEHITTYNEIDEN MAIDEN MATERIALISTISEN MÄSSÄILYVAIHEEN SUORAAN AINEETTOMAN KASVUN YHTEISKUNTAAN

!!!!!! MUUTEN MAAILMA EI PELASTU !!!!!!!!

tämä eteen päin ystävillesi maailmalla

DEVELOPING COUNTRIES SHOULD EVADE MATERIALISTIC OVERCONSUMPTION STAGE THAT PREVAILS IN DEVELOPED COUNTRIES AND GO DIRECTLY TO IMMATERIAL GROWTH STAGE.

OTHERWISE WORLD WILL NOT BE SAVED BECAUSE IF DEVELOPED COUNTRIES WITH SUCH BIG POPULATIONS AS THEY HAVE GO TO SAME MATERIALISTIC OVERCONSUMPTION WHERE FOR EXAMPLE MOST MATERIALISTIC AMERICANS AND EUROPIANS ARE THEN IT WILL BE TOO HEAVY BURDEN TO EARTH AND THAT WILL BE DISASTER TO WORLD.

IT MUST BE REMEMBERED THAT WHEN INDIVIDUAL PEOPLE DON´T BUY ANY MATERIAL BUT BUY INSTEAD OF THAT BUY IMMATERIAL VALUES IT IS BASIC INDIVIDUAL CHOICE THAT IS SAVING WORLD.

THAT´S WHY FOR EXAMPLE NOT BUYING ANY MATERIALISTIC IF NOT ABSOLUTELY NECESSARY BUT INSTEAD OF THAT ENJOYING CLASSICAL MUSIC IS VERY VERY GOOD CHOICE. OR READING HISTORY, OR LEARN HOW PLANTS WORK ETC THAT ESSENTIALLY IS NOT MATERIALISTIC OVERCONSUMPTION BEHAVIOUR.

I HOPE YOU WILL PASTE THAT MESSAGE AND SEND IT TOO FORWARD WHERE EVER YOU SEE POSSIBLE.

THAT THING IS EXTREMELY IMPORTANT NOW !

JUSSI VAARALA
jussi.vaarala@gmail.com

Kyllä olet oikeassa!

Ylikulutus on kaikesta pahin. Mutta pahimmista pahin on meidän nyky rahatalousjärjestelmä. Se on vinnoutunut niin pahasti pieleen.

Raha on kuin energiaa, joka ei häviä koskaan vaan vaihtaa muotoaan esim. paparista digitaaliseen muotoon. Köyhyys, rikkaus, sodat, nälät ja ym. ovat rahan erimuodossa.

Rahavirta on kuin energiavirtaa,jotta liikkuakseen se tarvitsee potentiaalieroja kuten rikkaus ja köyhyys (en tarkoita henkinen rikkautta).

Kun yksi ihminen rikastuu miljonääriksi, satoja muut ihmiset köyhtyy. Jos miljardööriksi, miljoonia ihmisia köyhtyy. Jos kaikki ovat yhtä rikkaita tai yhtä köyhiä, niin rahavirta tyrehtyy, sen tietää kansantaloudelle ongelmia.

Raha rakastaa vain itsekkäitä ja röyhkeitä ihmisia. Raha ei tarvitse ystäviä, rahalle riittä se, että nämä ihmiset ympäröivät sen ympärille. Mutta raha ei todellakaan rakastaa puuhalajia. Jos ihminen ei ole itsekästä, niin viimeistään raha tekee hänestä sellaiseksi.

Jos on rahaa on myös valtaa (muttei ei välttämättä rakkautta). Rahalla ylläpidetään sodat, korkeaelintason, koulutus, kulutus ja muita materialistelle asioille.

Siis suurin ongelmana on meidän rahatalousjärjestelmämme!

tässä aiheesta

Lue nämä niin selviää minkälaiset mekanismit pitäisi karsia jotka rakenteellisesti pumppaa rahaa kaikelta muulta:

Miten teknokratia köyhdyttää humanismia
9.9.2009 23.28 | jussi vaarala | Yleinen

Tyypillisesti teknokraatti ei näe mitään estettä hilata teknologian hintaa vaikka kuinka ylös jos joku maksaa

Ja humanisti ei taas kehtaa nostaa palveluidensa hintaa ollenkaan ja haluaisi itse asiassa unohtaa koko rahan olemassaolon.

No tällä kaavalla tietenkin raha kasautuu teknokraateille.

Ja kun he tyypillisesti panevat vielä rahansa teknokratiaan eikä humanismin alueelle niin systeemi on selvä.

Teknokratia imee yhä enemmän rahaa itselleen ja sitten se raha vielä jää pyörimään teknokratian sisäpiiriin.

Ja humanismi köyhtyy köyhtymistään.

Onkos tuttua.

*******************

Teknokratian pakkovallan konsti numero 2 - kauppatase ja valtioiden velka
8.10.2009 10.51 | jussi vaarala | Yleinen

Ihme juttu!

Olen hämmästynyt siitä, että Soini ei esittänyt ratkaisuksi pakko-ruotsin poistamista kaikesta opetuksesta.

Seuraavaksi Soini ehdottaa

Päästöoikeuskauppaa. Ne maksavat jotka aiheuttavat päästöjä.

Soimi on oikeassa

Soini on oikeassa. Eliitti kuppaa meitä ja muu maailma käyttää surutta hyväksi.

Teollisuuden vienti ulkomaille oli virhe

Immelt:

" – Mitä me saimme vaihtokaupassa vietyämme teollisuutta pois? Emme mitään! Me näemme vain vaurauden katoavan ja kilpailukykymme häviävän, ja tämä on iskenyt keskiluokkaan kovasti."

Siinä selitys demarikatoon - vasurivihreiden ylimitoitetut "ilmastonsuojelutalkoot" kostautuvat työtömyytenä eikä siitä ole liito-oravillekaan yhtään mitään hyötyä.

Päinvastoin; kireämpi verotus ja pakollisten hyödykkeiden hinnankorotukset pakottavat harmaaseen talouteen. Jopa salametsästykseen.

Ainahan voi rakenella huulimyllyjä aikansa kuluksi.

Ei ole pakkoyrittäjyyttä

Yritykset hakeutuvat sinne, missä toiminta on helppoa. Ketään ei voi pakottaa ylläpitämään yritystoimintaa täällä. Vasta sitten kun työntekijät oikeasti huomaavat, että kokoomus on aito työnväen puolue, alkaa asenneympäristö olla työpaikkaystävällinen. Kumpi ne työpaikat luo? Sosialistit vai porvarit?

Hyvä Timo, mainio ehdotus

Onhan Timo Soinin esitys järkeenkäypä ja johtaisi oikeudenmukaisiin tuloksiin. Kööpenhaminaa varten kaavaillut päätösesitykset ovat monimutkaisia eikä niitä ole siksi saatu valmiiksikaan. Kiertämiset ja väärinkäytökset tulevat olemaan lopputulos kaavailluilta pohjilta. Se lienee eräiden maiden tavoitekin. Näiltä kiertäjiltä Soinin ehdotus tukkisi keplottelumahdollisuudet.

Soinin ehdotus laittaisi saastuttajat maksamaan ja sitä kautta ne tulisivat kuluttajien maksettavaksi. Ainoa oikeudenmukainen ratkaisu. Päästökaupat ja muut ihmejärjestelyt ovat ketkuilun välineitä.

Soinin ehdotus johtaisi todellisiin yrityksiin löytää vähemmän saastuttavat ratkaisut, koska se olisi sekä yritysten että kuluttajien edun mukaista.

Kyllä terve maalaisjärki tuottaa aina parhaat ratkaisut!

Soini missed the point!

"Soini arvostelee Kiinaa, jolla olisi mahdollisuus rahoittaa ilmastotoimet itse, mutta joka kuitenkin vaatii rahaa kehittyneiltä mailta."

Soini on toki oikeassa siinä, että Kiinalla on rahaa (rutkasti rahaa!). Mutta niin Soini kuin monet EU:n valtioiden johdot eivät tajuaa sitä pointia, mikä Kiinaa viestittää lauseella esim. "maksaa meille, mikäli haluatte me tullaan mukaan ilmastotalkoon!". Kiinalaisena voin kääntää teille "suomeksi" sitä lauseesta, eli menee näin " älä te länsimaalaiset tulette sanomaan meille paljonko me vähennetään päästöjämme. Vain me ITSE määrämme päästöjämme, ette!". Joko te nyt tajuatte?

Samaa pätee Intiaan ja muut kehittyvät maat.

Ilmastosopimuksia on jo tehty 90 luvun alussa, mutta kukaan teollistunut maat eivät tehnyt asialle mitään sen eteen. Kioton sopimuksessa ei vaatinut kehittyvia maita mukaan aikoinaan. Nyt asialle on kiire, ja pitää tehdä jotain. Teollistunut maat marssivat YK:oon ja vaatii että muut myös pitää leikata päästöjä, varsinkin tähän aikaan kun muutkin alkaa teollistua kunnolla. Luuletteko tosiaan kehittyvät maat ilahtua tästä?

Ihminen ei aiheuta ilmastonmuutosta

Ihminen ei aiheuta ilmastonmuutosta! Koko ilmastonmuutoshömpötys on hölynpölyä vailla tieteellistä pohjaa.

Martti Backman ja MOTn muu toimitus teki aiheesta hyvän ohjelman jossa kurkistettiin ilmastonmuutoskeskustelun sille toiselle puolelle jota harvoin valtamedia päästää ääneen: Mitäs jos ihmisen toiminta ei aiheutakaan ilmastonmuutosta? Mitäs jos kaikki ne miljardit joita nyt ollaan pumppaamassa valtioiden ja veronmaksajien taskuista "taisteluun ilmastonmuutosta vastaan" menevätkin kankkulan kaivoon?

Voit katsoa MOTn ohjelman "Kylmää vettä kasvihuoneseen" alla olevasta linkistä, eikä maksa mitään.

"Voimakkaan ilmastonmuutosrummutuksen alta on ollut vaikea havaita, että maapallon ilmasto ei tosiasiassa ole lämmennyt 10 vuoteen. Silti ilmaston lämpenemisen aiheuttajana pidettyjen kasvihuonekaasujen päästöt ovat kasvaneet samaan aikaan jopa pelättyä enemmän. Mihin lämpö on kadonnut?

MOT selvitti arvoitusta haastattelemalla kahta amerikkalaista skeptistä ilmastotieteilijää, Alabaman yliopiston tutkijoita John Christyä ja Roy Spenceriä. Eturivin ilmastotutkijoihin kuuluvat Christy ja Spencer tutkivat ilmastonmuutosta satelliitteihin sijoitettujen mittausinstrumenttien avulla avaruudesta."

Katso MOT Kylmää vettä kasvihuoneeseen
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=...

anekauppaa ilmastonmuutoksen varjolla

Tärkein ensiksi - vesihöyry on merkittävin kasvihuonekaasu - hiilidioksidit yms. on sen rinnalla täysin irelevantteja

kun vettä lämmittää, ja siis tuottaa vesihöyryä, riittää huomattavan vähäinen lämmönlisäys pitämään lämpötilan koholla - vain lämpohukan suuruinen

mitä enemmän ilmakehässä on vesihöyryä, sitä pienempi lämmönhukka maan pinnalla. Pintalämpötiloja yleensä mitataan. Ilmakehän ylempien osien lämpötilat ovat olleet laskussa jo vuosikausia ja niiden mittaustuloksista voi jo vetää johtopäätöksen että kylmempään päin ollaan menossa.

no mistäpä se lämpö sitten tulee - auringosta se on aina tullut ja tulee vastaisuudessakin.

Linkola on aikanaan puhunut että maailma tarvitsee pelastuakseen massiivista tappamista, kunhan se kylmä saavuttaa maapallon niin nähdään mistä on kysymys.

Elämme jääkauden lämmintä vaihetta!

Soini oikeassa

siinä, että ilmastomafia jyllää.

Kehittyville maille maksettavat hyvitykset ovat syvältä. Minne menevät esimerkiksi Zimbabvelle maksettava "ilmastokorvaukset"? Robert Mugaben "hovin" taskuun. Sama asianlaita on kolmannen maailman nk. demokratioissa.

Kannattaako ja miten maailma tällä pelastuu?

Laitiin

fakta: Ilmastonmuutos tulee

fakta:

Ilmastonmuutos tulee ja se on heittäny sykliä niin kauan kun on ollut ilmakehä. Tällä hetkellä se on ollut suunnilleen sellane 30000-50000 vuotta laskua ja toinen mokoma nousua lämpötiloissa, sekä kärkipiikeissä kaikkea jännää mullistusta ja sen sellaista. Ihmisten pukkaamat päästöt vaikuttaa siihen noin suunnilleen arviolta ei yhtään. Tutkijat ei oikeestaan edes tiedä mikä on ilmakehän koostumus ja miksi ja mikä siihen nyt sitten edes vaikuttaa mitenkään. Ehkä kasvihuonepäästöt, ehkä ei. CO2, no jaa, ei tiiä siitäkään. Ilmastonmuutoksesta on joku hätäinen teoria ja löytyy pari kolme menetelmää jolla sitä voidaan edes jollain mikrobiologian tasolla todistella. Ei tosin mitään täysin pätevää vieläkään olemassa.

Periaatteessa päästöjen aiheuttama ilmastonmuutos on sama asia kuin että pieraiset omassa kämpässä ja katsot digitaalimittarista muuttuiko lämpötila. Jos muuttui niin mittari on perseessä tai ulkona on lämpötila muuttunut mittaushetkellä radikaalisti vaikuttaen myös sisälämpötilaan jostain rööristä. Hernekeittopäivänä tuskin sen kummempaa muutosta tilanteessa.

Soini missed the

Soini missed the point!
21.10.2009 20:20 Ulkokiinalainen (kirjautumaton)

" älä te länsimaalaiset tulette sanomaan meille paljonko me vähennetään päästöjämme. Vain me ITSE määrämme päästöjämme, ette!". Joko te nyt tajuatte?
"Luuletteko tosiaan kehittyvät maat ilahtua tästä?"

---

Tuo on Kiinalaisilta juurikin se terve asenne. Ilman näyttöä että ihminen pystyy tuohon ilmastonmuutokseen vaikuttamaan yhtään mitään on aika turha lähteä vähentämään päästöjä ylipäätänsä missään. Se on ehkäpä juuri se terve asetelma että noita kaasuja on tossa pyöriny iät ja ajat ja todiste että ne eivät paljoa vaikuta on se että tämä planeetta ei ole edelleenkään puhdas lumipallo.

 
 
ILMOITUS

Yritysblogit

Sami Järvinen
Sami Järvinen, Navi Group
 
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola
Helmiina Wihuri, palvelujohtaja, Henki-Tapiola, Omistajayrittäjä.fi
 
 
 

Tilaa US-uutiskirje

Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy 12 kertaa viikossa ja sisältää tiiviin paketin päivän uutisia ja puheenaiheita.

 

Luetuimmat

 
 
 
 
 
 

Kysely