Hallituspuolue kokoomuksen kansanedustaja Ben Zyskowicz arvioi aktiivimallista saamansa kansalaispalautteen perusteella, että osa suomalaisista työttömistä ei ymmärrä tai suostu hyväksymään velvoitteitaan.
Hän raportoi kokoomuslehti Verkkouutisten nettivideossaan johtopäätöksistä, jotka on tehnyt kansalaiskeskustelun ja ”osin raivokkaan” palautteen perusteella.
– Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että meillä on työttömistä osa – tietysti pieni vähemmistö – jotka kokevat, että meillä on tällainen työttömyyskorvaus-niminen perustulo, että heiltä ei saa enää mitään edellyttää. Heillä on ehkä pitkä työura takanaan ja he kokevat, että tämä on väärin, että heiltä [enää] mitään vaaditaan, Zyskowicz sanoo.
Toinen Zyskowiczin havaitsema ryhmä ovat korkeasti koulutetut ihmiset, jotka ”eivät tahdo tunnistaa ja tunnustaa, että meillä ammattisuoja on vain kolme kuukautta”.
– Eli sen jälkeen pitää tehdä muutakin sopivaa työtä, kansanedustaja sanoo.
Hän huomauttaa, että samaan aikaan moni muu ottaa pienipalkkaisen työn vastaan ja maksaa siitä verot, joilla myös työttömyyskorvausta rahoitetaan.
Kolmas Zyskowiczin havainto on, että työvoimapalveluita ei ole tarpeeksi. Niitä täytyisi hänen mukaansa lisätä, jotta työttömät saisivat räätälöityä palvelua, ”jonka tarvitsevat ja ansaitsevat”.
Kommentit
Mitä kansanedustajilta "edellytetään" kun he putoaa pois eduskunnasta?
"Työttömyysturva" esim.ex-kok kansanedustajalla 6000e/kk+ kaikki Kelan-etuudet mihin kulloinkin on oikeutettu työttömyyteen soputumiseen maksetun, sopeutumisrahan päälle.
Sama verokirstu mihin työtön on ennen irtisanomistaan maksanut joka tilistä omaan sosiaaliturvaansa työttömuyyden varalle.
Veroja n.30%+ALV 24%+ Työttömyysvakuutusmaksuja nyt 1,9%.
Maksaako kansanedustajat oman sopeutumisrahansa?
Vai veronmaksajat palkkion ja edm?
Mainitsit ex-kok. kansanedustajan saaman korvauksen. Onko tuo korvauksen suuruus sidottu puolueperusteiseksi kun mainitsit puolueenkin nimen.
Tuo summa on sen verran suuri, että taitaa olla entinen ministeri. Koska peruskansanedustajan saama palkkio/kk pyörii noissa lukemissa.
Oliko kommentoija kokoomuslainen?
Ex-kok edustaja kertoi itse :Ette tarvitse lähteä töihin ja voi jäädä kotiin 11v koululaista hoitamaan.
Voiko työtön tehdä samoin ja saada 487e/kk toimeentulotuen silti ilman ehtoja?
Ex-kansanedustajan "työttömyyskorvaus 6 000e=
4 työttömän ansiosidonnain työttömyyskoraus (n.1500e)
n.8 työmarkkinatukea saavan työttömyyskorvaus. (n.700e)
12 toimeentulotukea saavan työttömyyskorvaus. (n.500e)
Kansanedustajan sopeutumisrahaa maksetaan nykysäännön mukaisesti eduskunnasta putoamisen jälkeen 3 vuotta. Se vaihtelee välillä 1759€:sta jopa, mutta harvoin yli 6000€:n
Keskimääräinen korvaus n. 3500€.
Vastiikeetonta rahaa jopa alle 40 terveille työikäisille jopa -40 asti.
Aktiivitoimet pitäisi ulottaa myös heihin ja eläkeikävaatimus kuten palkansaajillekkin on värvätty ihan kepu,kok toimesta.
Ei muistakaan luottamustehtävistä muutkaan saa erikoisoikeuksia säädettyihin lakeihin.
Jos kansa antaa vaaleissa kenkää ja putoaa eduskunnasta pois niin alan vaihto .Työkkäristä löytyy koulutuspaikkoja ja samalla ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi.
Älä sinä tunge sitä kokoomusvihaasi jokaiseen loputtomaan kirjoitukseesi.
Eräiden mielestä saa tehdä mitä vaan kun kuuluu vasemmistopuolueeseen. Eräät tuomitsevat vain ilkeiden porvarien tekemiset muttei samoin tekeviä sosialisteja. Olikohan tuo sana sosialisti paha sana, jopa vihapuhetta se kun viittaa sosialisointiin:)
Miten sen ottaa.
Kenen mielestä porvarien "yhdenvertaisuuslaki" ja oikeudenmukaisuus on oikein.
Kenen taas vasemmiston oikein.
Yhtä kaikki. Sain koulussa ja kotikasvatuksessa opin mitä on oikeudenmukaisuus . Ja vihaan epäoikeudenmukaisuutta. Kuten myös epärehellisyyttä ,muunneltua totuutta jota käytetään toisia vastaan.
Ja kenen mielestä taas demarien ja vasureiden "yhdenvertaisuuslaki" et otetaan joiltain ja annetaan ansiotta toisille, lie oikein?
Ben elää edelleen jossain 70-luvussa, jossa pienipalkkaisia töitä oli rajattomasti ja niitä vain päätettiin ottaa vastaan.
Noin taitaa olla. Ei tiedä, ettei korkeasti koulutettua pitkän koulutustaan vastaavan työuran tehnyttä henkilöä noin vain kelpuuteta raksalle, toimistoapulaiseksi tai siivoamaan. Eivät myöskään pitkään työttömänä olleet tahdo työnantajille kelvata, yli viisikymppisistä puhumattakaan.
Tämän tästä saa lukea miten maahanmuuttajatohtori tai -maisteri on siivoojana. Et kyllä tohtorit saa siivoojan hommia, mut ei vaan taida suomitohtori taipua luutun varteen?
Kyllä ne pienipalkaiset työt sieltä takasin tulee kunhan saavat nämä työmarkkinauudistukset tehtyä, eli paikallisen sopimisen ja tessien poistamisen muunmuassa. Siihenhän tää aktiivisuuslakikin tähtää. Tällä näytetään ettei niitä pienipalkkaisia ja lyhytkestoisia töitä ole tarpeeksi.
Kohta niitä on ja silloin ihminen saa pientä palkkaa ja valtio kompensoi loput.
Ehkä semmoista pienipalkkaista vastustetaan että ei pääse tulemaan semmoista luokkayhteiskuntaa.
Kyllähän se nyt niin on, että jos haluaa elättää itsensä, muijan ja neljä mukulaa niin pitäisi se 3000€/kk tulla. Se vastaisi ostovoimaltaan perus tehdasduunarin palkkaa 100v sitten.
Ihmiset myös odottaa, että yhteiskunta kehittyisi, että tuottavuuden parantuminen näkyisi vähentyvinä työtunteina tai lisääntyneenä ostovoimana. Vai onko niin että joku kusettaa ja vetää välistä ne tuottavuuden kasvun hedelmät?
Tärkeintä olisi se, että työmarkkinatuki olisi semmoinen perustaso ja sitten kun tekee töitä niin se ei poistuisi vaan sen tuen poistumisen edellytyksenä pitäisi olla oikea palkkatulo. Muuten pitäisi se tulon siirto olla pysyvä ja sitten vaikka jotain takaisinpäin maksua.
Onkohan Ben koskaan tehnyt ns. rehellistä työtä jonkun oikean yrityksen palveluksessa?
Kyllä se on helppo huudella kun on koko ikänsä verorahoilla itsensä elättäny, häppeisit edes Penkku mutta ethän sinä reppana osaa.
Onko kansa äänestänyt väärin?
Benin horinaa....ei yhtään mitään...! Eihän työttömät ole niin väittäneet vaan SINÄ Ben tässä kirjoituksessa niin väität. Oletettavasti pyörein silmin.
Takavuosina väitit että leipäjonoisa olevat vain hakevat sieltä ruokaa ja käyttvät tukensa muuhun!
Työttömät sitävastoin huutavat vallitsevasta ikärasismista joka on esteenä työn saannille.
On kai. Mutta pieni vinkki kansanedustajille:Kun teillä on useampikin avustaja niin pistäkääpä heidä tutustumaan Kelan tekemään köyhyystutkimukseen esim-10 (löytyy useammaltakin ajanjaksolta)
Keräämään tärkeimmät faktat itselle käyttöön.
Siellä on seikkaperäisesti kerrottu miten osa kansasta putoaa sosiaaliturvan ulkopuolelle jo -92 lähtien.
Tahti vain on kiihtynyt -08
ja nyt tämän hallituksen aikana.
Ja nimenomaan:Työttömien,eläkeläisten,köyhien lapsiperheiden ja pienituloisten kohdalla.
Ja ihan oikein asiantuntijoiden tekemien tutkimusten tuloksia.
Tää "Penkku olsi tienannut montakertaa enemmän toimiessaan juristina yksityisellä puolella kun mitä hän saa valtiolta. Ja ainakin hän on jotain tehnyt rahojen eteen. Kyllä kansa tietää vai miten se nyt meni
Kaima, juuri näin.
Ainakin vakuutusyhtiö Apollossa. Meinasi häkki heilahtaa.
Ja mitähän pitäis hävetä? Kansa hänet on sinne valinnut ja jos sanoo totuuden, ei tarvitse hävetä. Monen muun verovaroilla makoilevan sen sijaan kannattais!
Kansa valinnut? Vain pieni vähemmistö helsinkiläisistä on Brenkun valinnut sinne Eduskuntaan.Sairaan miehen joka vetoaa migreeniinsä ettei tarvitse ottaa vastuuta ministerintyöstä. Silloin voi räksyttää vapaasti kuin pystykorva pihalla ketjussa.
Aktiivimalli ei parane sillä, että syyllistetään työttömiä. Säälittävää Ben Zyskowicz. Se mitä aktiivimallin puuhastelijoiden pitäisi nyt tehdä, katsoa nöyrästi sinne peilikuvaansa ja myöntää typerä virhe.
Voi Herranjestas, työttömän täytyy hakea töitä.
Matti Loikkanen, kyllä suurin osa työttömistä hakee niitä töitä. Työttömiä on vaan niin kovin erilaisia työttömiä. On Kelan ja vakuutusoikeuden hylkäämät työkyvyttömät, jotka ovat "työtön" statuksella ja suurin osa näistä on jo vuosikymmeniä työssä osallistuneena maksanut osallistumistaan tässä yhteiskunnassa. On 50+ olevia suuri määrä, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia, koska ikärasismi.
Lisäksi suurin osa työttömistä ei ole työtön omasta tahdostaan, vaan yritysten pihalle heittämiä ihmisiä. Kerroppas Matti. Miten työllistetään se joukko jolle ei töitä löydy? Avoimia työpaikkoja noin 86000 ja TE-keskuksen listoilla vajaat 300 000 työnhakijaa. Erotuksen osannet laskea itsekkin, kuinka työttömäksi jää silti suuri joukko ihmisiä, noin 10 hakijaa yhtä olemassa olevaa työpaikkaa kohden. Sorrut samaan kuin Ben ja pidät työttömiä laiskoina ja syyllisiä itse tilanteeseensa. Perehdy enemmän asiaan ja huutele sitten puskista.
Aktiivimalli rankaisee heitä, jotka jäävät ilman työpaikkaa joka tapauksessa, koska paikkoja ei ole kaikille. Sijaiskärsijöitä on liikaa. Siksi tämä laki on torso ja erittäin eriarvoistava/epäoikeudenmukainen.
"Aktiivimalli rankaisee heitä, jotka jäävät ilman työpaikkaa joka tapauksessa"
Joka tapauksessa työtä ei löydy, jos istuu neljän seinän sisällä ja odottelee, että joku tulee kotoa hakemaan. Passivoituminen ja uhteiskunnan ulkopuolelle putoaminen on sellan "rankaisu", jota en soisi kenellekään.
Matti, juuri näin. Komppaan sinua.
Voi Matti tuota ymmärryksesi määrää. Luuletko tosiaan työttömien istuvan neljän seinän sisällä passiivisena hakematta työpaikkoja? Suurin osa työttömistä on aktiivisia ja ammattitaitoisia. Vain yksi näkökulma asiaan ei auta ketään jos puuttuu kokonaisuuden hahmottaminen. Vaikka työtön hakisi kuinka niitä työpaikkoja, työpaikan saannista ei päätä työtön, vaan se työnantaja. Siksi jokin sanktio olisi myös työnantajille tasapuolista tehdä tällaisessa aktiivimallissa.
Yritykset ovat vieneet tuotantoaan viime vuosina valtavat määrät muualle maailmaan, joka on yksi osasyy suureen työttömyyteen. Ongelma on edelleen suurtyöttömyys, joka ei ole työttömien syy. Työn tarjoajia ei ole tarpeeksi. Kyllä ihmiset ovat aktiivia ilman tällaista rankaisulakia ja onhan ennen tätä aktiivimallia ollut jo TE-keskuksissa keino rankaisuun. Jos kieltäytyy tarjotusta tai osoitetusta työstä tulee karenssi ja työttömyysturva lähtee kokonaan pois 3kk:ksi. Aika rankka keino ihmiselle jolla ei ole muita tuloja.
Kuten aikaisemminkin sanoin, sijaiskärsijöitä on liikaa tässä luodussa aktiivimallissa.
Osittain työkyvyttömän ei pitäisikään tehdä töitä kuin omien voimiensa mukaisesti.
Tuohon ei ole muuta lisättävää kuin että aikaempaa työhistoriaa alempiin tehtäviin on virlä vaikeampi päästä kuin niinhin aikaisempiin. Epäillyksiä riittä motivaatiosta ja sopivuudesta alkaen palkkatasoon ja osaamiseen. Olen pro bono koutsaamisessa kuullut mitä uskomattomimpia perusteluita ” kyllä muuten mutta katsos kun sinä ylikvalofoituna .. ja sit alkaa.”
Siihen sitten maailman julmin ikäsyrjintä päälle.
Zysse oli voinut olla hiljaa kun asiasta ei mitään tiedä mutta kun ei pysty.
Kyse EI ole siitä. Vaan kun kansan sosiaaliturva on 5,4 milj.kansalaiselle .Niin miksi vain sen työttömän sosiaaliturvasta on tehty vasteekkeellista? Ei n.2,6 miljoonan kansalaisen jotka myös saa Kelan tukia?
Palkansaajia on n.2,2 milj./työttömiä n.600 000.
Mitä nämä irtisanotut ex-palkansaajat teki työssä ollessaan?
Maksoi joka kk veroja sosiaaliturvaa varten,maataloustukiin,kotihoidontukiin,luopumistukiin,sopeutumiseläkkeisiin ym.
Ja nyt yks kaks työttömänä ei saa omaa sosiaaliturvaansa mihin maksoi veroja? Ansiosinnaisesta 24% ja työmarkkintuesta 20% taas veroa?
Monestako Kelan etuudesta muut maksavat tuon verran veroja?
Miksi muuten tempputyöllistämistä on nytkin 127 600 on ilmaistöissä jos kerta niitä työpaikkoja on tarjolla n.400 000?
Herranjestas ala työttömäksi ja anna palkallinen työsi työttömälle.
Pääset ja 9e/pv töihin 487e/kk+Hurstin leipäkassi. Jos kerta kateeks käy.
Juuri näin Marja-Liisa, hyvin sanot asian. Kaikille asiaa ymmärtämättömille ja jotka luulee, että työtön viettää niin sanottua "hulppeata" elämää. Tervemenoa vaan kokeilemaan.
Matti Loikkanen se hakee tiistaisin"postiaan" vaikka sitä ei tiistaisin laatikolle edes kanneta...voi kauheaa!
Mistä kiven alta näitä tänne loikkiikaan!
Ikärasmi on eräs suurimpia syitä.
Zysko on tässä asiassa oikeassa.
Onko?
Kansan sosiaaliturva rahoitetaan kansan omilla varoilla.
Jota on valtion,kuntien ja kansalta kerätyt verot ja veroluonteiset maksut.
Sen pitäisi kattaa 5,4 milj.kansalaisen sosiaaliturva yhdenvertaisesti kaikille,perustuslain mukaan.
Jo Laki rasismista kieltää eroittelemasta ihmisiä eriarvoiseen asemaan.
Perustuslainkin mukaan kaikki Suomen kansalaiset on lain edessä saman arvoisia.
Luulisi että myös sosiaaliturvassa -94 jälkeen,työlainsäädännössä -08 jälkeen ja yhdenvertaisuuslaissakin esim.Aktiivitoimissa olevat kun on työelämässä.
Mutta eivätpä ole sekin sormeiltiin -14
Mitä virkaa on perustuslailla jos sitä käpälöidään mielensä mukaan miten kulloinkin hallituksen tarkoitusperiaatteisiin sopii?
Työttömien kohdalla sosiaaliturva lait on kuin hämähäkinseittiä-94 jälkeen.Se ja se laki kumotaan,se ja se laki kumotaan ja aina tiukempaan suuntaan ja vain työttömien kohdalla.
Työtön on Suomen kansalainen.Työtön on lakien mukaan maksanut joka eurosta tilissään verot .Niin palveluihin kuin sosiaaliturvaansa.Siinä missä muutkin.
Jaa että rahoitetaan kansan omilla varoilla. Mistähän tämä 108213000000 €:n velka on sit mahtanut tulla ja kasvaa huimasti koko ajan, käy vaikka katso (www.velkakello.fi) ? Jospa sit mitoitettaisiinkin hommat omien rahojen mukaan!
Suurin syy on se kun työkykyisiä ihmisiä päästetään eläkkeelle kun ovat tietyn ikäisiä.
Toiseksi suurin syy on se, että verovaroja kupataan rikkaiden taskuun. Käytännössä se tapahtuu sillä, että ihmisten asumista rahoitetaan rahalla mikä virtaa suoraan asuntosijoittajien tai vuokralordien taskuun. Esimerkiksi vaikka asumistuki ja sitten tämä mamubisnes. Sitä kun vuokraa mamulle asunnon niin migri maksaa kyllä kaikki kulut.
Nämä tulonsiirrot maksetaan rikkaiden taskuun velkarahalla.
Jos nyt haluaisi suomen talouden kuntoon niin eläkesysteemi kuntoon että eläkemaksut max. 20% ja otetaan sieltä eläkerahastoista ne rahat oleskeluun ja vanhuuseläkerajat vähintään 70v. Tai vaikka 80v.
Sitten semmoinen hitkerkäsky että kaikki yhteisöt mitkä tarjoaa vuokra-asuntoja, laskevat vuokrien määrää vuokralaisten asumistuen verran, ja asumistuki maksettaisiin vuokranantajille kuitteja vastaan mitä menee remontteihin tai uusien asuntojen rakentamiseen.
Työttömät ovat väärä maali syypäiden hakemisessa.
Zysko on oikeassa.
Missä?
Benin täytyy horista virkansa puolesta ja samalla valmistautua oppositiosta käsin riekkumiseen välihuudoillaan ja näin häritsemään Eduskunnan työskentelyä.
Tästä päähänpotkimisaktiviteetista tulee Kokoomusen alasajo. Soini peesaa perässä.
Demarit voittaa vaalit ja vihreät toisena. Kok. kolmas ja kesk. neljäs ja sitten tulee ryhmä muut. Miten ajattelit saada toimintakykyisen halituksen ilman kok tai kesk.:), et mitenkään. Mistä sen tietää. Etis historiasta edellinen hallitus jossa jompaakumpaaisoista porvaripuolueista ei olis ollu mukana. Suomea ei voi hallita ilman porvareita, ilman sosialisteja kyllä, varsinkin nyt kun ay-liike heikkenee koko ajan.
Helppoa.
HS Asiantuntija raati valitsi parhaimmat hallitukset:
I Lipposen hallitus
II Lipposen hallitus
III Ahon hallitus
IV Kataisen hallitus
V Holkerin ja Vanhasen hallitukset.
Siinähän se jo tulikin .Demarit ja kokoomus lisänä vasem.
sdp,vas.2 kokkareiden rahanjaon esteenä ja velanteolle.
AY vahvistuu kiitos tämän hallituksen . Kikyt ja Aktiivitoimet kun kosketti Tiploomi insinööreistä,korkeastikoulutettuista , duunari palkansaajiakin eli kaikkia palkansaajia porvaripuolueista lähtien. Yhdenvertaisesti.
Missä noissa hallituksissa joita mainitsit ei ole jompikumpi isoita porvaripuolueista mukana?
Ai vahvistuu...heh....täysin hampaattomia. Eivät kunnolla enää edes räksytä.
Huomasitko uutisista, Antti Rinteltä kysyttiin kumoaako he aktiivimallin päästessään valtaan. Rinne vastasi hoidamme homman. Toimittaja jatkoi että onko sen kumoaminen demareille hallituskysymys, kynnyskysymys. Rinne vastasi hoidamme homman:)
Tiedättekö te mitä noi vastaukset tarkoitti. Rinne ei sanonut että se on kynnyskysymys hallitukseen menolle. Tarkoittaa että he eivät sitä kumoa. Olisi Rinne voinut sanoa sen suoraaan että tämä on heille kynnyskysymys ja ilman aktiivimallin kumoamista ei demarit lähde halitukseen.
Politikkassa on tärkeää myös se miten sanotaan ja mitä jätetään sanomatta.
Mulle se on yks lysti mitä työelämässä tai kansan kahtiajaolle käy.
Sainpahan elää sen ajan kun kaikki oli yhdenvertaisia.
Kasvan horsmaa jo silloin kun uusi yhteiskunta järjestelmä tässä maassa jyllää.
Hah hah. Aika kultaa muistot.
Hah,hah.Eipä kultaa.En päivääkään työttömänä.Vain kerran hain itse työpaikkaa.Sekin oli kun koulusta valmistuin ammattiini ja paikan myös sain.
Sen jälkeen "kosittiin" uusiin työpaikkoihin ja palkka pyntöni hyväksyttiin aina. Ota tai jätä. Ilmaiseksi en ammattitaitoani myynyt 7v koulutuksen ja pankin lainojen jälkeen mitä opintojani varten otin.
Muodissa oli myös se että työnteosta maksettiin palkkaa rahana ja valtio keräsi verot.
Vai miten luulet sen hyvinvoinnin sotien jälkeen niin pian onnistuneen?
Unohdat myös sen että kansalla on lyhyt muisti.
"ja rahaa ne duunaritkin tottlee" eli kun oma etu on ensin siinä äkkiä solidaarisuus työtöntä kohtaan unohtuu kun talous kasvaa.
Netti aikanako?
-Ei kannattas tuudittautua siihen yhdenkään politikon.
Aika meni jo kun tupailloissa päätettiin mitä puhujamatkoilla maakunnissa äänestäjille kerrotaan vaalien alla.
Kun putkiradiokin kertoi vain sen mitä Urkki kulloinkin halusi kansan tietävän.
SDP, KEPU uudella johdollaa, VIHREÄT.....tuokin jo tekee yli 50%....ja lisääkin halukkaita on jonoksi asti...
Toivossa sinun on hyvä elää, mut vaikea on nähdä maan ylivoimaisesti suurinta puoluetta oppositiossa! Neuvostoaikaan Kokoomus pidettiin oppositiossa, mut ei ole enää se aika!
Aivan niin Pauli Smolander..kokoomus pidettiin oppositiossa yhtäjaksoisesti 21 vutta. Silloin rakennettiin Suomesta hyvinvointivaltio. Kun kokoomus pääsi hallituksiin niin silloin alkoi Suomen loputon alasajo.
Historian ainakin muistit.
"29
Siihen asti kunnes joudut itse työttömäksi . Kukaan ei ole korvaamaton . Aina on tilalle tulossa halvempi tekijä jolla on ammattitaitoa.Esim. Irtisanottu työtön vaikka 500e sosiaaliturvalla +9e/pv kuluihin.
Työttömissä on laidasta laitaan joka alalta. 150 000e/v ansaitsevista Johtajista (IS-17) -duunareista lähtien.
Sanoi Sysse mitä sanoi, mutta oikeat "lahtarit" Vartiainen ja Mykkänen ovat aivan pialla! Jos ei yhteiskunta tarjoa noita työpaikkoja, niin kaikki työttömät eivät tule työllistymään!
Aivan pöyristyttävä esitys tältä lain vastaiselta naurettavalta hallitukselta!
Ehkä lakkoilu olisi paikallaan!
Yhteiskunta tuskin voi rajattomasti työllistää kun pyörii velkarahalla.
Yrittämisen kautta vain voi työtä ja verorahoja tulla.
Politikot eivät tekemisen ideoita koko kansalle voi mitenkään keksiä.
Politikot vain jakavat verorahoja!
Verorahoilla työllistäminen kiihdyttää tuota kelloa! (www.velkakello.fi) joka nytkin nakuttaa aika huimaa tahtia. Oikeata työllistämistä on se, kun työvoimakulut saadaan sellaisiksi, et yrityksillä on vara työllistää ja sitäkautta MAKSAA veroja valtiolle!
Kansanedustajaksi pitää valita vain työvoimakoulutettu henkilö, jonka pätevyysvaatimuksena on kansanedustajan perustutkinto ja ammattikansanedustajan tutkinto. Tällöin käydään lävitse myös työllistämisen erikoiskoulutus ja tutustutaan työttömän toiveisiin ja elämään. Vanhoille kansanedustajille on järjestettävä työharjoitteluna työnteon alkeita opettava kurssijakso. Työttömät voivat toimia opettajina. Eduskunnasta puuttuu oikea työllistämisen ammattitaito ja työttömiä kunnioittava työllistämisstrategia. Nyt tehtävät työllistämiskeinot ovat vanhentuneita ja lahtarihenkisiä.
Haluaisin nähdä miten Ben Zyskowiczin matka aamulla klo 7 sujuisi Helsingistä Keravan kautta Porvooseen ja takaisin eduskuntaan käyttäen julkista liikennettä, ei taksilla eikä omalla tai valtion autolla. Työttömän normaali työnhakumatka. Työpaikka olisi Keravalla, asun Porvoossa, työn ja kodin välisen matkan pituus on 35 km.n. Puoli tuntia.
Pitäisköhän kansanedustajan kausiin laittaa yläraja niinkuin pressallakin esim 3 kautta peräkkäin. Niin näillekin tulis tämä todellisuus elämästä omakohtaseksi. Ehkä päätöstaso Nousis kun joutuis itsekkin työmarkkinolle muitten työttömien kanssa.
Jos 30000 kännykkänuorta kaksoisvirtainmaasta saa kaikki herkut ja vähän päälle ilmaiseksi, ja isäpappa ja veljen serkku ei ole ikinä tehnyt mitään tämän maan hyväksi, millä logiikalla 20v töitä tehnyt työtön on nyt jostain syystä jossain helvetin kiitollisuuden velassa?
Olen omissa tutkimuksissani Itä-Timorin Amerikkalaisen yliopiston kanssa tullut tulokseen että aivan sama syndrooma koskee osaa suomalaista kansanedustajista, tosin hyvin pientä.
Osalla on hyvin vaikea ymmärtää että saamaton edustaja putoaa mutta muhkeat turvaverkot pelastavat jopa niin että voi ottaa hyväpalkkaisen sivutyön samanaikaisesti.
Suosittelisin benille sosiologian opintoja. Kysyisin Beniltä häiritseekö häntä yritystuet, jotka vatt, työllisyyden kannalta sanoi lähes perustelemattomina?
Jotkut suomalaiset kokevat: kunnan vika kun hampaaseen koskee.
Missä on oma yrittäminen oman elämän korjaamiseksi.
Huudetaan yhteiskuntaa maksamaan, mielellään kaiken.
Ei ole paljoa jäljellä siitä hengestä: hoidan asiani itse!
Ethän huolinnut hammaslääkäri laskuusi Kela-vähennystä?
Sekin katsos kun on sitä "sosiaalipummien" tukea jota saa kaikki 5,4 milj.kansalaista Kelasta ,yhteisistä verovaroista.
Kuten saa vähennyksen muistakin sairaala,lääkäri ja lääke laskuista.
Joillekin unohtuu helposti se oma köyhyysaika.Kun istuu vuosikaudet Eduskunnan lihapatojen äärellä veronmaksajien rahoilla.
Muistelen Zyyzenkin kertoneen tuosta tässä männä vuotena.Kokeneensa mitä on köyhyys.
"Olimme hyvin köyhiä"
18.12.2006
IL
- Vietimme lapsuuden kesiä kesäsiirtolassa. Olen syntynyt Kampissa. Asuimme lapsuuteni yksiössä .
Suomessa on mahdollisuus kouluttautua, kaikkien!
Jotkut sen tekevät, jotkut eivät. Sekin on valinta
Totta.Joka vuosi valmistuu n.100 000 kouluista jotka ei saa työpaikka (ammatteijin valmistuneet) tai jatkokoulutuspaikkaa.
Lähde:
OAJ
Suoraan kortistoon työttömäksi työnhakijaksi. SE on ehto saadakseen sosiaaliturvaa elantoonsa .Ellei satu asumaan kotona ja isi maksaa kaiken yli 18v menoista.
Ja jokainen voi alkaa Ollilaksi kunhan vaan tekee pitkiä päiviä.
Näin sanoi kansanedustaja Hemming (kok.) taannoin aamuteeveen lähetyksessä.
Joillekin on mennyt puurot ja vellit sekaisi. Avataanpa vähän 5,4 miljoonan kansalaisen "Tukia" jotka on ilman työvelvoitetta kaikille (paitsi työttömille)
Kansan-sosiaaliturva.5,4 milj.kansalaiselle .
Kehdosta-hautaan asti kaikille nyt:
Suomen sosiaalimenot olivat:
66,3 miljardia euroa vuonna 2015.
Vuonna 2015 sosiaalimenot ovat noin 31,6 prosenttia bruttokansantuotteesta. Tämä on 0,3 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuonna-14
Menojen rahoitus
Suomen sosiaaliturva rahoitetaan seuraavasti:
työnantajien maksuilla 34,4 prosenttia
1.vakuutetut maksavat 13,3 prosenttia
2.valtion rahoituksesta 26,5 prosenttia
3.kuntien rahoituksella 20,8 prosenttia.
1-3 kansalta kerättyjä veroja ja kansan omaisuutta myydyistä tuloista+Valtionyhtiöiden tuotoista)
Loput noin 5 prosenttia katetaan sosiaaliturvarahastojen tuotoilla.
Suomessa sosiaalimenotilastoista vastaa Terveyden ja hyvinvoinninlaitos.
JK. 66,3 miljardia euroa
38,5% (sairaalat ,laitokset ym)
Kelan osuus tuosta oli 27,8%
Työttömien osuus Kelan tuista 7%
Keneltä poistaisit sosiaaliturvan? Mihin nuo kerätyt varat laittaisit?
SOTE= "Attendojen"vai "Kimalaisten" tuottoihin osakkeenomistajillekko?
Tuon taulukon pitäis kertoa sosialisteillekin jo jotakin. 66000 miljoonaa euroa.
Reilut 12 000 euroa per asukas. Ja vieläkään ei riitä, avuntarvitsijaa riittää.
Niinkuin eräs ex demari sanoi: jos köyhyys olisi politiikalla poistettavissa olisi se jo tehty.
66000 miljoonaa euroa. Ja nuo on vasta sosiaalimenot. Tohon vielä kaikki muut julkiset menot. Ei ihme että julkinen sektori paisuu. No loppu sillekkin joskus tulee, ihan pakostakin.
Miksi maksat veroja? Miksi ALV,kunnallisveroja,veroluonteisia maksuja?
Sosiaaliturvaa ja palveluita varten.
Julkinenpuoli ei tuota palveluita ellei ole henkilökuntaa.
Ei sairaaloissa,ei kouluissa,ei virastoissa,ei poliisi/palokunta/Abulanssi ym. ilman henkilökuntaa.
Loppuhan sille tulee.Maksat EU 4 korkeimpia veroja ja päälle alat maksaa palvelumaksuja ja terv.hoitokulut päälle. Tyyliin A La USA.
Mihin ajattelit että verosi sen jälkeen ohjataan?
(Kimalaisten Caym.saarten tileille?)
On apsurdia ja typerää syylistää meidän 200 luottamustehtävään äänestettyä kansanedustajaa tehtävän hoidon kuluja sekä ex kansanedustajien sopeutumiseläkkeitå niillä ei ole yhtäs mitäänmerkitystä isossa kuvassa.
Työttömyyskorvaysrahaa maksettiin 2016 vuotena 4974 miljardia miltei
5000 000000 miljoonaa.
Ben Zyskowiczin ja muidenkin kansanedustajien huoli tästä suuresta työttömyysongelmasta on äärettömän aiheellinen mutta vaatii myös toimenpiteitä yritysten verotuslainsäädäntöön inventointiin suuntautuvaksi sekä jatkuvuuden turvaamiseksi ja myös perintövero on muutettava Ruotsin mallin mukaiseksi kaikille Suomessa.
1) Yrittäjien ja viljelijöiden eläkkeitä 1 Mrd/vuodessa.
2)Lesken ja perhe eläkettä saman verran kuin asumis ja toimeentulotukea n.työttömille.
3)- Luopumistukea saman verran kuin toimeentulotukea
4) Yritystukia 5 Mrd/v
5)-Maataloustukea n.4 mrd/v
Työttömyyskorvauksia Huom. n 600 000 työttömälle.
7% kelan menoista 27,8% koko summasta.
6)-Lapsilisiin tänne+Viroon +ulkomaille n.1 Mrd
(Köyhät ei niitä saa eikä työtön jos saa toimeentulotukea)
Paljonko on osuutesi noista kun maksat veroja?
Sama kuin irtisanotun työttömän hänen ollessaan vielä työssä.
Mihin ne rahat hänen sosiaaliturvastaan häviää kun hänet irtisanotaan?
Ihminen maksaa veroistaan muutakin kuin sosiaaliturvaa. Tiet, puolustus, opetus, julkisenhallinon työntekijät, terveydenhuolto jne. jne. Joten sinne ne katoo jos niin haluut sanoa.
Yritystuet ei muuten ole 5 mrd. €
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000002618072.html
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002618282.html
Seppo Seppo onhan tämä vitsi? Siis miljardit.
Rahamäärässä mitattuna merkitys on vähäinen mutta tarpeellinen yhdenvertaisuuden täyttäminen. Kaikenlaisia ministereitä ja kansanedustajia pitäisi myös aktivoida, että jos eivät ole tarpeeksi aktiivisia niin tulot pois 60pv ajaksi. Ei tässä pitäisi olla mitään ongelmaa.
budjettikatsaukseen -11,
noin 32 mrd euroa, valtion keräämistä veroista?
Näin keskimääräinen maksettu(kerätty) vero per henkilö (yli 19v) olisi 32000/4,2 = 7620e/v =
635e/kk
Tämä lukuu käsittää kaikki verot (mm. arvonlisävero, valmistevero, yhteisövero, ansio&pääomatuloverot)
Jota maksoi myös työtön ennen työttömäksi joutumista joka tilistä .
Vain juuri kouluista valmistuneet ei ole vielä olleet työelämässä .Joita on myös työttömissä samoin maahanmuuttajia.
Ben voisi selittää sen että miten työtön voi täyttää ne velvoitteet kun muutaman tunnin työn tekeminen vie toimeentulon.
Tai kertoa miksi joitain Kelan etuuksia ei vähennä omaisuus eikä pääomatulot.
Kun toimeentulotukea ja pientä työeläkettä saavan takuueläkettä kumpaakin vähentää asumistuki ja mahdollinen toimeentulotuki?
Ei tuossa ole mitään epäselvää. Toimeentulotuki on tarkoitettu viimeiseksi tueksi, poikkeusoloihin. Jos elää tulonsiirroilla niin se pitäisi onnistua sillä eläkkeellä ja asumistuella. Siinä on jotain pahasti pielessä jos toimeentulotukea maksetaan säännöllisesti elämiseen. Mielestäni toimeentulotuen myöntämistä pitäisi kiristää rajusti että sitä ei makseta pidempiä aikoja vaan pitäisi muuttaa halvempaan paikkaan. Kai jostain kainuun peräkorvesta löytyy omille tuloille sopivia tiloja.
Toimeentulotuki leikkaa siksi, että kun se on tarkoitettu viimeiseksi tueksi että sitä ei maksettaisi niille joilla on varoja elättää itsensä.
Toimeentulotuki ja ulosotto ovat asioita joita pitäisi välttää viimeiseen asti jos haluaa vaurastua.
Täytyy kyllä kysyä että onko tämä sosialidemokraattinen pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta tulossa Suomessa tiensä päähän ja siirtyminen Ranskalais Saksalaiseen konservatiiviiseen yhteiskuntamalliin meidänkin pakon sanelema suunta, tarkoittaa perhekeskeistä yksilön vastuuta omasta elämästään ja eläminen vähemmällä yhteiskunnan tuella.
Siis 600000 tuhatta työttyömyysrahaa saavaa henkilöä meillä, nyt tämä rahoitetaan velalla meidän Suomalaisten velkataakka on liki 110 miljardia 20000 € jokaista suomalaista kohden. Eläkeläisen verotus on meillä törkeän korkea kun on maksettu jo 40 vuotta veroja palkkatuloista.
Onko kellään muulla vaikeuksia kokoomuslaisten järjenjuoksun ymmärtämisessä?
lainaus:
onko tämä sosialidemokraattinen pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta
En usko että on Ruotsissa,Tanskassa ja Norjassa jossa on myös sosiaaliturva käytössä hyvinvointivaltioissa.
Täällä näyttää siltä että sosiaaliturva ajetaan ala Kepu,kok tilaamaan USA konsulttifirman MacKinseyn ohjeilla.
Mistä ne 600 000 työtöntä on tullut?
Ihan itsekkö ne päätti vaihtaa säännölliset palkkatulot n-1800e-3000e/kk
pieniin työttömyyskorvauksiin ja hallituksen kyykytettäväksi?
Vai:
1) Lehman-lama joka kesti -08-15
2)Yritysten irtisanomiset laman takia taloudellisista syistä.
3)-Kuntien ja valtion julkisenpuolen säästöt,irtisanomisineen
4) Anttila konkurssi,Stockmannin ,Hobby-hallin alasajoon ja henkilöstö saneerauksiin.
5) Nokian ja Microsoftin häipyminen täältä
6) Viennin tyrehtyminen-08-15 aikana.
Jokainen ilmainen työtunti,jokainen tempputyöllistäminen kustannetaan verovaroista.
600 000 palkoista on verot pois sosiaaliturvasta ja palveluista.Samoin ALV 24% koska ostovoimaa ei ole.
Itsehän kansa on valinnut kepu,kok suupuolueiksi -03-19.
Tällä menolla menee useamman PK-yrityksen oviin laudat kuten -90 luvulla kepu,kok toimista meni.
Työttömät tulee siitä, kun työvoimakustanukset ylittää yrityksen maksukyvyn. Yrityksen maksukyky taas määräytyy sen kilpailukyvyn mukaan. Suomen työttömyyttä kasvatti roimasti se, että ennen viime lamaa ulosmitattiin ennakkoon yritysten odotettu kasvu TES:ssa. Tuli lama ja palkat senkun nousi ja sitäkautta nuo luettelemasi konkurssit ja yrityspaotkin toteutui.
Voisi pistää eläkemaksut max. 20% eikä muuta kulua palkkoihin.
Kotimarkkinat/ kauppa ja palvelut näyttelee meillä valtaosaa työpaikoista. Kun kokoomus hehkuttaa tälle sektorille uusia yrittäjiä ja samalla heikentää rajusti asiakaiden ostovoimaa, niin yhtälökin on silloin valmis. Moni joutuu kovan kilpailun vuoksi lopettamaan toimintansa kannattamattomana. Ei kaikille riitä asiakkaita. Markkina Suomesa on pieni.
Sitten alkaakin kirjanpitorikollisuus, pimeää maksamista ja lopuksi pesän varojen putsaus.
Olet väärässä. Suurin syy velkaantumiseen on se kun työkykyisiä ihmisiä päästetään eläkkeelle. Semmoiset suuret ikäluokat. Pitäisi vanhuuseläkeikäraja nostaa johonkin 80v tuntumaan.
Kyllä Suomessa eläkeläinenkin saa tehdä työtä! Aivan pöljä kommentti!
Saa mutta siihen ei mitenkään aktivoida. Kun on semmoinen eläkeikä saavutettu niin näyttäisi duunit loppuvan lähes kaikilla ja näitä sitten sitten elätetään korkeilla eläkemaksuilla mikä nostaa työvoiman kuluja.
Eläkkeellä työskentelevät näyttäisi olevan nuorempia jotka pyrkivät palaamaan työelämään.
Niinhän "kansanedustajatkin" edellyttävät,ettei heiltä voi vaatia mitään!!! Ainakaan viisaita päätöksiä???
Ben on täysin oikeassa, ei ole oikein, että ihminen elää vaan valtion varoilla ja ei käy töissä, kaikkien suomalaisten pitäisi edes yrittää mennä töihin, muuten Suomen rahat loppuu, ihmeellisia kommentteja täällä, hävetkää...
Kannattas kartoittaa pääomatuloilla elävät,netti pokerissa voittaneet ,optiomiljonäärit jotka on "syrjäytyneet" työelämästä ja jotka ei ole työvoimatoimiston työnhakijoita.
Mutta nostavat silti kaikki kelan etuudet mihin on kullonkin oikeutettu.Kuten perustuslakikin sen takaa.
Löytyisi ne kok kansanedustajan kaipaamat nuoretkin syrjäytyneet ,ainakin suurinosa noista "syrjäytyneistä"!
Montako mainitsemaasi edunhakijaa tunnet?
Yksi vaihtoehto työttömyysmenojen kattamiseksi olisi se, että turhat yritystuet lakkautetaan, ja verojen keruuta suuryrityksiltä ja veronmaksuhaluttomilta rikkailta tehostettaisiin. Näillä muutamien äveriäiden veroilla voitaisiin kattaa kaikkein köyhimpien ja työttömien tuet, ilman että lisälainaa tarvittaisiin. Ja mikä parasta; se poistaisi myös yhteiskunnallista eriarvoistumista ja vastakkainasettelua, mitä tulee väistämättä kun kaikkein varakkain eliitti on katsonut oikeudekseen olla maksamatta veroja.
Pääomatulot progressiivisiksi
Säätiöt verolle
Yritystuet pois
Kansalliset maatalouteen työnnetyt rahahat pois.esim, eläkkeet valtion pussista.
Alkaisi bujettikin olemaan plussalla.
Rehellisyys ei kanna. Työttömien kurmootus on ideologinen valinta. #kokoomuspolitiikka #ideologia_edellä #tilastojen_kaunistelu #Vaihtoehtoiset_faktat
Kepu,kok politiikalla on lapioitu veronmaksajien rahoja miljardeja .Kikysopimuksella kyykytetty palkansaajia .yli 30 milj.ilmaista työtuntia teetetty työttömillä, yrityksille.US-17
Mahtaa Panamatilit,Nordean verottomakuoret ja Caym.saarten tilit olla hyvin plussa kun verojakaan ei tarvitse maksaa.
Työttömien kyyläämisen voisi vaihtaa veronkiertäjien tilien tehokkaampaan
etsimiseen .Eikä mitään synninpäästöjä jos kiinni jouduttuaan myöntävät vilppinsä. Lakia rikkovat kuten tavallinenkin pulliainen mutta eroituksena on että vouti vie tilistä saatavansa jos joku on onnistunut veronkierossa .
Jos työtön saa tukea ja tekee sen eteen töitä, ei ne ole ilmaisia työtunteja, jos ei tee mitään, silloin saatu raha on ilmaista, toisilta kupattua rahaa. Isoraha pakenee, jos verotaakka kasvaa liian suureksi, näin se vaan on, ei voi pakottaa rahoja pitämään Suomessa jotta voidaan kupata veroina pois. Pitäis tehdä maan verotus houkuttelevaksi ja ennakoitavaksi, jolloin raha tuleekin Suomeen sensijaan että virtaa pois.
Virtaa pois näiden Mehiläisten toimesta. Tämän estämistä kai tarkoitat?
Sopeutumisrahaan pitäisi liittää samat aktiviteettivaatimukset kuin työttömillä. On väärin, että kansanedustajat itse päättävät eduistaan ilman vastapuolta eli työnantajaa. Se on vähän kuin pukki kaalimaan vartijana.
Ben Zyskowicz, en olisi todellakaan uskonut Sinulta tuollaista kirjoitusta, joka koostuu paikkansapitämättömistä heitoista, tyhjyyttä ja ymmärtämättömyyttä kumisevista lauseista. Olen pettynyt! Sinunkin linjasi näyttää olevan syyllistää ja tuomita työttömät yhtenä homogeenisena ryhmänä, mitä he eivät ole eivätkä tule olemaan.
Sinäkin näytät kallistuneen puolueesi uusliberalistisen suunnan vietäväksi.
Joskus Sinussakin olleesta sivistysporvarin olemuksesta ei ole jäljellä juuri mitään. Se on surullista!
Itse kirjoitan hyvin korkeasti koulutettujen äänellä näkökulmasta.
Kysyn Sinulta, millaista työtä Sinä meille olisit jakamassa, kun kukaan ei palkkaa kuusikymppisiä eikä ikää saa millään muuntokoulutuksella alemmaksi?
Risusavottaako Sinä tarjoat kollegasi tavoin meille akateemisille?
On tosiasia, että minun ikäisiäni kuusikymppisiä ei oteta edes työhaastatteluun. Kun sitten vielä ottaa huomioon alueellisen vaihtelun, mikä koskee työpaikkojen saatavuutta, niin tilanne on kestämätön. Sellaista palvelua ei ole olemassakaan, joka tässä tilanteessa meidän ikäisiä auttaisi.
Sinun kohdallasi tilanne on hyvä ja turvallinen. Kivitalosta on helppo huudella! En asemaasi kadehdi, mutta voisit jo kokemuksesi ja ehkäpä koulutuksesikin perusteella edes yrittää ymmärtää näitä asioita.
Yksi hyvä keino voisi olla yrittää vaikka ihan hetkeksi asettautua työttömän, joko kouluja käyneen tai kouluja käymättömän asemaan ja edes hetken miettiä, miltä se mahtaisi tuntua. Sitä muuten kutsutaan empatiaksi ja se kuuluu sivistykseen.
Ei näitä asioita ratkaista työttömiä syyllistämällä, kuten Sinä teet.
Joka tapauksessa aktiivimallia koskeva laki on ihmisarvon vastainen, epäoikeudenmukainen, kohtuuton sekä työttömiä kyykyttävä ja eriarvoistava. On demokratian kannalta hieno asia, että kansalaiset ja työttömät ovat laajoin joukoin heränneet sitä vastustamaan.
Joillakin on vielä omatunto jäljellä! Mitenkähän on Sinun kohdallasi? Hyvin huonolta näyttää!
Ikärasismi on se suurin syy sinun ongelmaasi. Ylikoulutus on valuvika joka luo kuvitelmia kuuluvansa johonkin yläluokkaan.
Kun on shortsit jalassa (Ausseissa) niin luokatkin katoaa ja naapureiden ammateilla ei enää ole merkitystä.Yhdessä niitä risutalkoitasi tehdään ja vapaa-aikaa vietetään.
Ylikoulutettujen määrät ovat suorastaan pöyristyttäviä! Taiteissa, luonnontieteissä, hum. aineissa....pappiskoulutket monissa eri pisteissä jne...Kirkko irti valtiosta heti. Puolet yliopistoista lihoiksi. Arvatkaa montako yliopistoa on Tanskassa? Heillä menee hyvin.
Ylikoulutusta en näe ongelmana. Kukaan ei voi ylikouluttautua ja jo käsitteenä sivistyksen ideaalia tavoiteltaessa ylikouluttautuminen on hybridi idea. Lisäksi se on ontologialtaan eksistentialismin vastainen. En nimittäin usko ideaan, että ihminen tulisi valmiiksi ja kaikki, mikä menisi yli tuon fiktiivisen rajan olisi ylikouluttautumista. Näinhän asia ei ole. Mitä sitten tulee itse koulutukseenkin, niin myöskään sen avulla me emme voi ylikouluttautua. Aina, kun koulutuksessa jotakin uutta avautuu tai aukaistaan, niin samalla jotakin muuta peittyy tai peitetään. Me emme koskaan koulutuksen kautta näe kaikkea eikä ylikouluttautumisen uhkakuvaa ole olemassa. Näin vain on. Myöskään maailma edessämme ei ole suljettu vaan avoin. Sen haasteisiin varautumisen kohdalla ylikoulutus ei ole valuvika eikä aiheuta päänvaivaa. Enemmän voi olla huolissaan siitä, jos riittävää koulutustasoa ja osaamista ei ole, niin silloin sivistyksenkin ideaali karkaa yhä kauemmaksi horisontista. Tällöin tyhjästä on paha nyhjäistä!
Minä näen ongelman. Yliopistokoulutus on erittäin kallista puuhastelua. Koulutetaan aloille joissa ei ole valtaosalle työpaikkoja!
Sen sijaan monopolialoille ei oteta tarvittavaa määrää opiskelijoita sisään.
Lääkis on tästä pahin esimerkki. Oikeustieteet toinen.
Työvoimakilpailu estetään ja kunnat maksavat ylihintaa sekä lääkäreistä että kansalaiset oikeusavusta.
Taxikilpailu avataan . Apteekkimonopoli tulisi myöskin avata ja ottaa opiskelijoita sisään tuplasti se määrä lääkikseen mitä nyt otetaan.
Kirkko irti valtiosta. Kouluttakoon itse pappinsa. Yliopistoja on puolet liikaa. Tanskassa niitä ei ole kuin jokunen ja kansa on viisaampaa kuin mitä Suomessa on.
Zyckowicz voi painua hevon kuuseen aktiivimalleineen tämän hallituksen toimet työttömyyden poistossa on ollut kokoajan täysi fiasko miten hakea töitä joita ei ole tai koulutusta joita ei ole tämä aktiivimalli on täysi susi jo syntyessään hallitus on täysi susi ja zyckowicz voisi painua koko suomesta ulos kun ei osaa tehdä mitään oikein jos aktiivimalli olisi reilu ja toimiva niin ok mutta tällaista p...a mallia ja valehtelevaa hallitusta suomalaiset eivät ansaitse erotkaa.
Ben Mockowiz Sekoomuksesta on pelkkä veronmaksajien elätti. Ei ole oikeaa työtä koko elämänsä aikana tehnyt yhtään päivää.
Olen entinen Benin äänestäjä. Jouduin lopettamaan sen vain Kataisen tullessa valituksi kokoomuksen johtoon ja kokoomuksen linjn siitä hetkestä muututtua jonkin verran vastuullisesta markinataloudesta vastuuttomaksi markkinataloudeksi, mikä on sen jälkeen muuttumatta jatkunut.
Tässä asiassa Ben on kuitenkin oikeassa. Täysin oikeassa.
Miten asia ratkaistaan on keskusteltava taas kerran sekä asiantuntijoiden että kokemusasiantuntijoiden kanssa oikean linjan löytämiseksi. Selvää on että hallitus ei omilla virkamiehillään ja virkamiesohjauksillaan koskaan oikeaa ratkaisua saa aikaiseksi.
Tämänhän osoittavat esimerkiksi energiapolitiikka, sotesotku ja maakuntahallinto. Asuntopolitiikkakin on mainittava koska sekin on 100% pielessä PK seudulla ja suurimmissa kaupungeissamme.
Työttömien on otettava nopeammin ja enemmän vastuuta itsestään ja hallituksen on toimittava niin, että työtön voi helposti muuttaa edulliseen asuntoon työn perässä.
lainaus:
että työtön voi helposti muuttaa edulliseen asuntoon työn perässä.
Entä työttömien lapset? Entä jos omakotitaloa ei saa myytyä? Entä jos perheen turvaverkko jää satojenkilometrien päähän ?
Työttömät on suurinosa perheellisiä ,ei sinkkuja.
Kun minä referoin asuntopolitiikkaan, niin tarkoitan aina kokonaispolitiikkaa eli kansainvälisen käytännön mukaista politiikkaa missä ihmiset pääosin asuvat vuokra asunnopissa eivätkä omiostusasunnoissa. Omistusasunnon pahin kohta työllisyyden kannalta on juuri sen kankeus ja joskus jopa mahdottomuus joustavaan siirtymiseen työn perässä. Muualla maailmassa tämä on varsin hyvin ymmärretty, vaan ei Suomessa missä ainoa investoinnin tyyli on ollut asunto ja sen hinnalla spekulointi. Siitä johtuvat monet asunto-ongelmiemme eri tilat.
Halpoja vuokra asuntoja ensin kasvukeskuksiin ja sitten koko maan asuntosuhde suurremonttiin vuokra asumisen hyväksi, kuten lehdessä toteavat muuten kansainväliset asiantuntijatkin joilla on sama tieto kansainvälisistä käytännöistä kuin minulla
Voi voi sentään, kun ne kymmenet tuhannet vuokra-asunnot ovat jaettu ohituskaistoja pitkin maahanmuttajille.
Tämä on se suurin syy miksi näistä taloista lähdetään ostamaan oma pieni asunto. Se taas on nostanut asuntojen kysynnän pilviin ja hinnat samoin.
Mitä tulee kolmen kuukauden ammattisuojaan, se tuntuisi olevan kaksiteräinen miekka. Esimerkiksi useamman vuoden opiskelujen jälkeen kolmen kuukauden ammattisuoja tuntuu aika pahalta, ja opiskella pitäisi vieläpä velaksi. Vastapainoksi TE -toimisto voisikin sitten maksaa opintolanat pois. Ovathan ko. velat valtion takaamiakin. Ammattitaitoisen työvoiman pulakin voisi periaatteessa johtua tästä, koska ihmiset ohjataan tekmään sellaista, mihin heillä ole koulutusta. TE -toimistossa siis on aina vääränlaista työvoimaa tarjolla.
Suomessahan ei todella hyvin toimeentulevilta edellytetä nykyisin käytännössä muuta kuin vapaaehtoisuutta osallistua yhteiskunnan kustannusten ylläpitoon. Heillä on lukemattomia etuja käytössä. Parempiosaisilla on mahdollista kierrättää suuriosa tuloistaan verovapaiksi erilaisilla sijoitusinstrumenteilla aina ulkomaita myöten ja vieläpä erilaisilla yritysjärjestelyillä (harmaalla alueella). Näitä mahdollisuuksia ei ole vähäosaisilla, jotka elävät käytännössä vain kädestä suuhun. On sinänsä ymmärrettävää että ellei ole enää mitään on hankala enää antaa siitä lisää. Hallituksen parempiosaiset haluavat tietysti jatkuvasti enemmän näiden vähempiosaisten selkänahasta, sillä he janoavat entistä suurempia tuottoja itselleen. Useiden todella hyväosaisten ei tarvitse enää tehdä käytännössä edes mitään töitä sillä ns. "passiivisesti sijoitettu raha" tuottaa jatkuvasti heille lisää uutta pääomaa.
Toi on ihan höpöä. Kaikesta sijoitus tuotoista joutuu maksamaan pääoma veroa oli se sitten kuoressa tai ei. Tämä kuuluisa sijoituskuoren verot maksetaan sitten,kun varat otetaan ulos. Ei nyky mailmassa ole olemassa jotain harmaata aluetta jossa voi porsastella miten vain. Passiivinen raha miten se voi tuottaa? Jos joku haluaa sijoittaa esim. osakkeisiin tai rahastoihin siinä ottaa aina riskin pääoma voi myös pienentyä. Verovapaus! Voisitko vähän täsmentää miten miten se onnistuu.
Sijoituskuoressa pyöritettävistä voitoista ei makseta veroja ja näinollen valtiolle kuuluvaa rahaa pannaan edelleen sijoitettavaksi riskibisneksiin. Mielummin saaduista voitoista verot heti Valtiolle.
Verovapaus.?
Käyttämällä hallintarekistereitä...etkö lue uutisia? Panamaa pukkaa..veroparatiisia pukkaa....
https://blog.kauppalehti.fi/taaleri/hallintarekisteri-mika-se-on-ja-mika...
Höpö höpöä. Ei poliiseilla ole aikaa tutkia mattimöttös oyn taustoja kun ne on ketjutettu veroparatiiseihin.
Nytkään ei ollut kun vasta paljastukset ne kertoi. Mitä taas tulee kustannuksiin, niin nytkään ne eivät ole kalliita.
Korrupion anto tätä porsaanreikää käyttäen on ilmeinen. Käryn käydessä sanktiot ovat minimaalisia.
Kunnallisveroa maksetaan vain ansiotuloista,
- ei pääomatuloista.
-Rikkaimmat voivat elää pääomiensa turvin, ja näin kunnat jäävät ilman heidän maksamiaan kunnallisveroja. Tällainen muutos verojärjestelmään tehtiin 1993.
Jos pääomatuloista maksettaisiin myös kunnallisveroa, saisivat kunnat lisätuloja 2-3 miljardia euroa vuodessa.
Huomionarvoinen asia on tietenkin sekin, että
- pääomaverotus on kevyempää
- kuin ansiotuloverotus.
(eriytettiin jo-93 Kepu,kok hallituksen toimesta)
Miljoonan ansaitsevalla on sama erorosentti kuin 45 000e ansaitsevalla.
Yli miljoonan menevä osa veroprosentti laskee.
Keskituloisella yli 45 000e saavalla veroprosentti taas nousee.
Ja miten tähän on tultu?
Poliittisilla veroratkaisuilla jota on suosinut etenkin :Kepu,kok ja RKP.
#77
He saivat miljoonatulot, mutta eivät maksa euroakaan kunnille päivähoitoon, kouluihin tai kirjastoihin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001943699.html?nomobile=2
Hei älkää nyt viitsikö nyt olla tollasia, mehän eletään täällä EU onnelassa.
Hieman perusfaktaa.
Työttömyyspäivärahaa saadakseen on asuttava Suomessa.
Imoittautuu vapaehtoisesti työttömäksi työnhakijaksi TE toimistoon.
On työkykyinen ja on työmarkkinoiden käytettävissä.
Aktiivimallin lain vastuuministeri voi asetuksin korjata lain epäkohtia.
Depateissa on monia mielipiteitä mutta julkinen vihapuhe yksittäsestä
kansanedustajasta on törkeätä.
Kelan etä-Jeesus päättää työkyvyttömiä työkykyisiksi joten työkyvyttömät sitten nostaa työmarkkinatukea mutta eivät silti voi tehdä työtä kuin rajallisesti.
Hurraan heti kun Ben Zyskowicz ryhtyy veronmaksajaksi!!..
Työltä voi edellyttäää että siitä saatavalla palkalla voi elää. Kun tarjotaa hommaa näkläpalkalla, pitäisi se kriminalisoida. Kokkareille tämä ei ole mikään ongelma, Niinistökään ei näe siinä ongelmaa...kansa ei tätä huomaa...ihme. Suomessa pitäisi olla tasa-arvo, sipiläkin sitä jahtaa, kikyt ja muut toimet ajaa pienituloisia ahtaalle. Miljonäärin maailmankuvaan ei kuulu köyhyys....ainoastaan suurtilallisen katokorvauksien pienuus. Vakuutuskuoren ja hallintorekisten suojassa on hyvä huokailla. Ja paheksua niitä jotka kyseenalaisttaa nykyistä arvopölitiikkaa. Sinisiäajatuksia, tai perskärpäsiä.
Työvoimaa jobbaavat firmat tulee kieltää. Johan syntyisi vakituisia työpaikkojakin. Samoin tulisi kieltää pikavippifirmat. Olisi määriteltävä ylin korko kaikkeen keplotteluun. Esim . 1,5 kertaa keskikorko. Johan loppuisi firmojen voittojen siirrot verottomina ulos maasta ylikorkoja käyttämillä kikoilla.
Hyvin on työttömyystukien leikkaus onnistuttu myymään aktivoinnin verukkeella. Suurin osa kommentoijista uskoo, että on tarkoituksena aktivoida työttömiä. Se ei ole ollut alunperinkään tarkoitus ja VM:n esittämän tavoitteen perusteella yli 90% tulee olemaan joka tapauksessa työttömänä.
Eli on turhaa pyöritellä mitään perusteluja aktivoinnista. Ovelasti hallitus sai siirrettyä huomion pois itse pääasiasta.
Totta kirjoitat ja huomion pois sotesotkuista
Tulee määritellä alin tuntipalkka. 12 euroa/ tunti.
Sillä päästään Euroopan neuvoston määrittelemään nettorahaan millä Euroopassa voi elää. 160-170 kuukausitunneilla.
Pätkätöissä erotuksen tulee paikata työttömyysturva.
Hei kaikille!
Katsokaapa tämän päivän 14.1.2018 Keskisuomalaisesta "Perustuslakituomioistuin saa tukea presidentiltä" -uutisointi, jossa sanotaan Niinistön todenneen Jyväskylän Muuramessa toimittajalle lauantaina 13.1.2018 näin:
"Olin asian tutkimisen kannalla joskus 1990-luvulla istuessani eduskunnan perustuslakivaliokunnassa. Sen jälkeen luovuin ajatuksesta, mutta palaan nyt alkuperäiseen kantaani".
Lisäksi tämän päivän 14.1.2018 Helsingin Sanomat kertovat oikeuskansleri Tuomas Pöystin tukevan sosiaaliturvan kehittämistä ja uudistamista. Oikeuskansleri kertoo, että se tulisi tehdä "keinoilla, jotka kunnioittavat työttömän ihmisarvoa ja osallisuuden tunnetta." Hyvin sanottu.
Ks. 8.1.2018 Kansalaisaloite.fi -palvelussa avattu "Aidosti palkitseva aktiivimalli" -aloite, ja lisää allekirjoituksesi, jos tunnet, että tässä olisi vastaus nykyisen 1.1.2018 lainvoiman saaneen aktiivimallin perustuslainvastaisuuteen:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2810
Onpa hienoa, jos "Aidosti palkitsevalla aktiivimallilla" saamme Suomeen niin perustuslakituomioistuimen kuin oikeudenmukaisemman "Aidosti palkitsevan aktiivimallinkin"!
Seurataan tilannetta...
Perustulakituomioistuin tulee saada myöskin Suomeen.
Nyt poliitikkoryhmä tulkitsee omien puolueittensa junailemia lakeja.
Näin se eurokin junailtiin meille ja vastoin todellista perustuslakiamme. Tulkinnat ovat täyttä huuhaata. Perustulaki on selvääkin selvempi kokonaisuus. Maanviljelijän eväät eivät riitä sen tulkintaan.
Ben se jaksaa.Meikäläinen ei anna mitään painoarvoa henkilölle vaikka asiaakin puhuisi,joka on elellyt melkein koko ikänsä veronmaksajien selkänahasta revityllä rahalla.
Mekäpoikakin on kolmenkymmenen vuoden aikana tuottanut kyseiselle henkilölle nettoverorahaa,mitä on voinut jaella milloin mihinkin.Broileri mikä broileri!
Onko tämä veronmaksajien rahoilla porsasteleva hyvätuloinen eliittielätti ikinä tavannut työttömiä jotta olisi tietämystä puhua näin syvällä rintaäänellä työttömien puolesta? Aktiivimallin valmistelussa ei ollut ENSIMMÄISTÄKÄÄN työtöntä tai työttömiä edustavaa järjestöä mukana! Mitätön eliittivähemmistö on siis säätänyt mielivaltaisesti perustuslain ja demokratian vastaisen raippalain koskemaan Suomen kaikkia pienituloisia - meno kuin monarkan ja maaorjuuden aikoihin. Lakiesityksen käsittelyn aikana eduskunnassa ei ollut paikalla ENSIMMÄISTÄKÄÄN lakia säätävän eliitin edustajaa eli KAIKKI kokkareiden, smurffien ja kepun kansanedustajat olivat pois työpaikaltaan - kuitenkin kansa on maksanut oikeistoedustajille siitäkin "työ"päivästä, kuten maksetaan jokaisesta poissaolosta ja jokaisesta 4,5 lomakuukauden päivästä vaikka etenkin köyhiä koskevien asioiden käsittelyn aikana ei vaivauduta työpaikalle edes torkkupeiton alla makaamaan. Oikeistohallituksen palkkakulut ovat kasvaneet viime vuonna 22%, sellainen "kiky" oikeistolla. Tämän kaiken jälkeen on hyvä ujuttaa ihmismieleen ajatus uuden ajan maaorjuudesta ja vaatia torppareita tekemään ilmaistyötä "vastikkeellisen" sosiaaliturvan eteen vaikka työttömän sosiaaliturva on palkoista maksettu vakuutus siltä varalta jos julkinen valta ryssii perustuslaillisen velvollisuutensa turvata suotuisat olot työn saannille ja suojella työvoima (Perustuslaki, 18§). Kuten jo ziljoona kertaa julkisuudessa osoitettu, aktiivimalli a) ei luo työpaikkoja, b) ei työllistä. Aktiivimalli on todellisuudessa a) massiivinen työttömyysturvan leikkaus, johon on sisällytetty perverssi idea sosiaaliturvasta vastikkeelisena "palkkiona" tarkoittaen normityön tekemistä ruokarahan eteen, ja b) työttömyystilastojen kikkailua, jolla Sipilän hallitus tekee "ihmeitään". Perustuslaissa ei sanottu sanallakaan velvollisuudesta tehdä työtä sosiaaliturvan eteen (työstä muuten kuuluu maksaa ja normaalin työsuhteen kyseessä ollessa maksetaankin palkkaa) vaan 19§ sanoo näin: "Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella." Banaanitasavalloissa ihmisillä ei ole tätä eikä monia muitakaan oikeiksia eikä maailmassa ole yhtään henkisesti tai taloudellusesti hyvinvoivaa banaanitasavaltaa, siitäkin huolimatta, että hikityöpajat työllistää vaikka koko väestön. Suomen oikeisto pyrkii tekemään Suomesta yhtä "kilpailukykyisen" vaikka väkisin.
Ainakin silloin duunari on kovaa valuuttaa kun
Täytyy maksaa sotakorvauksia
Rakentaa maata sodan jälkeen
Ja jos omat tai EU pankit on korviaan myöten veloissa.
Palkansaajat on arvossa arvaamattomassa .
Taitaa mennä liian hyvin nyt?
Hienoa et on saatu Ben kommentoimaan!! Saatanan apina joka ei tiedä tästäkään mitään. Koko ikänsä on lorvinnut eduskunnassa. Yhteiskunnan loistivat eläjä, Varsinainen loinen. Kuppasi yhden vakuutus yhtiön pystyyn. Siirsi omaisuuden vaimolleen. Vapaamuurarit oikeudessa vapautti vastuusta. Nyt asiaan. Puhutaan et on 270000 työtöntä ja 68000 avointa työpaikkaa. Ei puhelin myyntityö ole työtä. Ei siinä ole määritelty tuntipalkkaa.. Mua toinen on nämä vuokratyöpaikat... Suurin osa niistä on sellaisia et kerätään vaan nimiä.. Ei niillä mitään töitä ole vaan he rekrytoi!!
Ben on hyvä esimerkki siitä, mikä eduskunnassa on vikana. Esim. presidentti saa olla virassa kaksi kautta eli 12 vuotta. Sitten on lähdettävä. Sama 12v tarkoittaisi kansanedustajajille 3 vaalikautta ja sitten takaisin todelliseen elämään.
Mieti: Benkku on istunut Arkadianmäen bunkkerissa vuodesta 1979 lähtien, joten ensi vuonna tulee hänellä täyteen 40 vuotta! Sellaiset ajanjaksot tuovat mieleen diktatuurin. Ja millainen käsitys tällaisilla ihmisillä on todellisesta arkielämästä? Ei minkäänlaista. Oikeasti Benin kansanedutajuus olisi pitänyt loppua 1991. Uusia ihmisiä eduskuntaan päättämään asioista näiden fossiilien tilalle!
Olen saanut seurata tuon herra Benguurionin kesäisiä pyörimisleikkejä Helsinkiläisessä kahvilassa. Hyppii pöydästä pöytään istumatta alas ja suu käy vaikka ajatus katkeaa. Tätä kahvilaa kutsutaankin hauskasti Benin kesämökiksi. Kauhea pätemisen tarve tällä miehenpuolikkaalla on.
Tämäkin artikkeli sen kyllä kertoo.
Laiskuus on ilmeisin syy olla ryhtymättä ministeriksi. Migreeniin kyllä löytyy tehokkaat lääkkeet.
Tämä pikku benin kirjoitus kyllä edesauttaa kokoomuksen oppositioon lemppaamista.
Lisää pohdiskeltavaa kaikille:
"Perustuslain 106 §:n mukaan tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle, jos tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa. Tuomioistuin ei voi arvioida yleisesti ja ilman yhteyttä konkreettiseen oikeustapaukseen sitä, onko lain jokin säännös ristiriidassa perustuslain kanssa. Tuomioistuin ei myöskään voi esimerkiksi julistaa lain säännöstä perustuslain vastaiseksi, vaan se voi ainoastaan jättää lain säännöksen soveltamatta yksittäistapauksessa."
Lähde edelliseen:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Documents/kk_752+2010.pdf#sear...
Edellä esitettyyn viitaten, kysynkin, että siksikö hallitus, pääministeri, presidentti ja oikeuskansleri kaikki kuin yhdestä suusta alleviivaavat sitä, että lainvoiman juuri saanutta aktiivimallia tulee seurata, jotta saadaan yksi työttömien aktiivimallin mukainen yksittäistapaus, jossa aktiivimallin lakinormit jätetään soveltamatta perustuslain vastaisina? Vai miten tämä tulisi ymmärtää?
Minä olen tehnyt myös sellaisen havainnon, että jos on 270 000 työtöntä ja 36 000 vapaata työpaikkaa, niin siitä ei vaan riitä kaikille vaikka kuin velvoitettaisiin.
Luokaa 200 000 työpaikkaa ja kyykyttäkää vasta sitten niitä, joille ei työ maistu.
Tämä Moskovits ei tarvitse vaatia enä mitään hän tule vaaleissa tippumaan pois kokonan ja jää muiden kokomuksen hämärämiehien kannsa istumaan puistopenkille ja ruokkimaan puluja .
Sanopa Ben, onko oikein että menetän osan työttömyyskorvausta koska en saa enää töitä. Olen 58 vuotias. En varmasti perusta omaa yritystä. Ei minkäänlaisia mahdollisuuksia. Työkokeiluun menisin hyppien keikkuen ja sitä yritän kaiketi hakea, mutta ei senkään saaminen mitenkään varmaa ole. Tämä kaavailtu systeemi on TYÖTTÖMYYSKORVAUKSEN LEIKKAUS. Ei aktivointia. Ja tämä leikkaaminen tuskin loppuu tähän. Sinä tuskin kannatat entisten eduskuntalaisten eläkkeiden lopettamista. Siis sen eläkkeen mitä annetaan vaan siitä hyvästä että on siellä yhdenkin kauden istunut. Haluatko yhtään ymmärtää sitä eri-arvoisuutta mitä ihmiset tässä maassa kokevat teidän päättäjien tekemien päätösten takia?
Olen miettinyt tätä perustuslakituomioistuimen perustamista, joka on jälleen pulpahtanut keskusteluihin. Presidentti Sauli Niinistö sanoo kannattavansa sitä (KSML tänään 14.1.2018). Mm. pääministeri vastustaa ja ulkoministeri kannattaa sitä - ,iten muut...
"Perustuslain 106 §:n mukaan tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle, jos tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa. Tuomioistuin ei voi arvioida yleisesti ja ilman yhteyttä konkreettiseen oikeustapaukseen sitä, onko lain jokin säännös ristiriidassa perustuslain kanssa. Tuomioistuin ei myöskään voi esimerkiksi julistaa lain säännöstä perustuslain vastaiseksi, vaan se voi ainoastaan jättää lain säännöksen soveltamatta yksittäistapauksessa."
Lähde edelliseen:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Document...
Edellä esitettyyn viitaten, kysynkin, että siksikö hallitus, pääministeri, presidentti ja oikeuskansleri kaikki kuin yhdestä suusta alleviivaavat sitä, että lainvoiman juuri saanutta aktiivimallia tulee seurata, jotta saadaan yksi työttömien aktiivimallin mukainen yksittäistapaus, jossa aktiivimallin lakinormit jätetään soveltamatta perustuslain vastaisina?
Jatkan ajatustani: Jos näin on, tulee miettineeksi, oliko tämä toimintatapa mietitty jo etukäteen?
On uutisoitu, että ensimmäiset aktiivimallin mukaiset työttömyysturvan leikkaukset tulevat tarkasteltuun vasta huhtikuussa, joten "ostivatko" em. tahot tällä aktiivimallilla työrauhan viedä presidentin vaalit, sote ja maakuntamalli maaliin - ilman, että perustuslailliset ongelmat haittaisivat asioiden maaliin saattamista?
Eikö perustuslakituomioistuimen perustamisesta voisi järjestää välikysymyksen - ja siten nostaa "kissa pöydälle"? Tärkeää asiaa - joka jatkuvasti kuplii pinnan alla ja aiheuttaa jännitteitä - on turha viivyttää enempää.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! Hyvä Ben! MOT
Pieni vähemmistö niin, ja suomalaiseen tapaan kaikkia rankaistaan näiden vuoksi.
Ja Benzin mielestä tämä on ihan ok?
Suomessa varakkailta ainakaan ei voida edellyttää yhtään mitään sen on jo Sipilän hallitus kokoomuslaisine kavereineen todistanut. Kaikki on näille parempiosaisille vapaaehtoista ja jopa verotkin saadaan junailtua erilaisilla "harmaan talouden" menetelmillä sen suuruiseksi kuin vain halutaan. Kaikki tuet tietysti kelpaavat näille kermaperseille ja joka välissä kun vain on suinkin mahdollista haukutaan vähäosaisia ja miten heiltä tulisi vielä leikata lisää ja antaa enemmän keppiä, jotta tekisivät ilmaiseksi töitä parempiosaisille voittojen maksimoimiseksi. Yritysten YT-neuvottelut järjestetään nykyisin heti kun voittojen määrä ei ole moninkertaistunut kyseisellä kvartaalilla odotuksien mukaisesti. YT-neuvottelujen ja irtisanomien perusteeksi riittää meillä Suomessa jo sekin, ettei yritys ole tuplannut voittojaan kyseiselle vuodelle.
Beninkin pitäisi tietää jotakin ihmisryhmien vainoista.
Erikoisia sääntöjä eri kohderyhmille? Toisille turvataan "työttömyysaika" 100% verovaroista,toisille eläkkeet maksaa veronmaksajat? Eikö pidätystä voi tehdä kuten työeläkkeitä vartenkin tehdään Lailla määrätty summa kuukaudessa?
"Työttömäthän" ne on sosialiturvarahojen rasitus.
28.12.2017
KL
Yrittäjä ansaitsee kunnon eläkkeen
Moni yrittäjä ilmoittaa työtulonsa todellisuutta pienemmäksi, koska ei osaa tai halua arvioida todellisia vuositulojaan.
Maanviljelijöiden ja yrittäjien eläkkeisiin uppoaa jo lähes miljardi euroa - yrittäjäeläkkeessä muhii iso maksupommi
Tiistai 19.9.2017
IL
Suomalaiset veronmaksajat joutuvat taas ensi vuonna maksamaan aiempaa enemmän maatalousyrittäjien ja yrittäjien (Yel) eläkkeitä, ilmenee valtion ensi vuoden talousarvioesityksestä.
Luopumistukea jatketaan todennäköisesti 2018 asti
Luopumistuki turvaa maatalousyrittäjän toimeentuloa
(työttömyysturva elantoa varten -60v-65v kun luopuu työnteosta 5 vuotta ilman ehtoja Aktiivitoimia)
ennen vanhuuseläkeikää silloin, kun yrittäjä toteuttaa sukupolvenvaihdoksen.
Hallituksen esityksen mukaan järjestelmää jatkettaisiin pienin muutoksin vuoteen 2018 loppuun asti. Pääpiirteissään tuen saamisen edellytykset jatkuisivat entisellään.
Luopumistukea voisi hakea jatkossakin kaksi vuotta ennen ikärajan täyttämistä. Eli esimerkiksi vuonna 2018
-58-vuotias voi hakea tukea, vaikka maksaminen alkaakin vasta 60 vuoden täyttymisestä.
..ei voi olla niin, että ollaan vuosia työttömänä. On poistettava avustukset tällaisilta henkilöiltä. Saa olla ilman työtä, omalla rahalla.
SDP piehtaroi nyt aivan turhan asian kanssa, arvostellessaan tätä aktiivimallia...
Tehköön hallitus mitä hyvänsä, aivan sama.
Kunhan Suomeen saadaan minimi palkkalaki, jossa pienin palkka on noin 1500 euroa kuussa.
Kyse ei ole työttömän velvollisuuksista, vaan kohtuu palkasta, se on tämänkin asian ydin, rahasta tässä kyse on, rahasta!!
Jos meillä olisi 1500 euron minimipalkkalaki, niin kaikki tämä keplottelu loppuisi kuin seinään, se on fakta.
SDP ja Vihreät vaativat pörssiin listaamattomien yritysten verojen nostoa. Pääsevät jopa 7,5%n veroilla. Voitoista ne verot maksetaan. Työstä palkkana. Osakkeenomistaja joka ei edes työskentele yritystä nauttii lähes veroparatiisimaista kohtelua.
Yhtälö on tämä: työtön ei käy parturissa kun ei ole ostovoimaa. Kokoomus taas hehkuttaa alalle lisää partureita / yrittäjiksi. Kuinka tässä tulee käymään?
Parturi-sanan voit vaihtaa omaan alaasi viittavaksi.
Kaikki lähtee sanasta ostovoima.
Ruotsin hyvinvointi hoidetaan jatkuvilla palkankorotuksilla sekä pientuloisten veronalennuksilla. Ostovoima kasvaa vaika hinnat hieman nousevatkin. Kilpailu estää hintojen ylisuuret nousut.
Ben on ihan oikeassa. Hän olisi voinut mainita kuitenkin, että aktiivimallin sisältö on pepusta eli huonosti mietitty.
Vai että on se isotuloisten syy, kun ei työtön löydä töitä. Pitäisi niiden isotuloistenkin jäädä työttömäksi kotiin valittamaan liian pienistä tuista, niin selviäisi se totuus.
Meillä on suomessa kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia työntekijöitä matalan koulutustason töissä bussikuskeina, rakennusmiehinä, hitsareina, siivoojina, kokkeina ym., koska näihin ammatteihin ei löydy enää tarpeeksi suomesta työntekijöitä. Lisää tulee koko ajan ulkomailta mm. uudenkaupungin autotehtaalle. Taitaa olla nykyisetkin sosiaalituet liian suuria, kun ei näytä työt kelpaavan.