Maanantai 20.5.2019

Avoin kirje nimekkäiltä demareilta: ”Tarvitsemme yhteistyökykyisen, kansainvälisen ja rohkeasti tulevaisuuteen suuntaavan puheenjohtajan”

2.1.2017 19:44

15 SDP:n jäsentä ovat vedonneet avoimella kirjeellään kansanedustaja Tytti Tuppuraiseen, jotta hän asettuisi ehdolle puolueen puheenjohtajaksi.

–Tarvitsemme puolueen johtoon poliittisesti kokeneen, yhteistyökykyisen, kansainvälisen ja rohkeasti tulevaisuuteen suuntaavan puheenjohtajan, joka kykenee yhdessä muiden kanssa hahmottamaan kestävän linjan puolueelle, avoimessa kirjeessä sanotaan.

Kirjeen ovat allekirjoittaneet muun muassa SDP:n entinen puoluesihteeri Ulpu Iivari, kansanedustaja ja ex-ministeri Susanna Huovinen ja europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari. Helsingin kaupunginvaltuutettu Ville Jalovaara julkaisi kirjeen Puheenvuoron blogissaan. Jalovaara on yksi allekirjoittajista.

Tuppuraisen odotetaan ilmoittavan tällä viikolla lähdöstä Sdp:n puheenjohtajakilpaan Antti Rinteen toiseksi haastajaksi. Puheenjohtajaehdokkuudestaan on aikaisemmin ilmoittanut kansanedustaja Timo Harakka. SDP valitsee helmikuun alussa puoluekokouksessa Lahdessa puolueelle puheenjohtajan.

–Kokous on tärkeä ei vain puolueen, vaan myös Suomen ja täällä asuvien ihmisten kannalta. On pystyttävä pysäyttämään kehitys, joka lisää eriarvoisuutta ja osattomuutta sekä tukahduttaa tulevaisuudenuskon, avoimessa kirjeessä todetaan.

Lue myös: Tytti Tuppurainen vihjaa TE:lle lähdöstä Sdp:n puheenjohtajakisaan

Keskustelua aiheesta Uuden Suomen blogeissa: