Tiistai 21.11.2017

Laura Huhtasaari lehdille: ”Minä sen sijaan olen vihainen, erittäin vihainen”

Jaa artikkeli:
Luotu: 
10.9.2017 10:43
  • Kuva: Petteri Paalasmaa / Alma Talent
    Kuva
    Perussuomalaisten presidenttiehdokas Laura Huhtasaari sanoo olevansa vihainen maahanmuuton ongelmista.
Perussuomalaisten presidenttiehdokas, kansanedustaja Laura Huhtasaari kertoo Sunnuntaisuomalaisen haastattelussa olevansa vihainen maahanmuuttoon liittyvistä ongelmista. Hänen mukaansa ongelmia hyssytellään.
 
–Maahanmuutto-ongelmien keskellä sanotaan, että "hyss, hyss, ei nyt olla vihaisia", Huhtasaari sanoo.
 
–Minä sen sijaan olen vihainen, erittäin vihainen, esimerkiksi siitä, mitä Turussa tapahtui. Kaipaan tässä tilanteessa kekkosmaista johtajaa, joka astuu esiin ja sanoo jämäkästi, että kaikki tutkitaan. Presidentti Urho Kekkosessa oli se hyvä puoli, että hän totesi kansan turvallisuuden ja hyvinvoinnin menevän kaiken muun edelle, Huhtasaari jatkaa.
 
Huhtasaaren mukaan suomalainen maahanmuuttopolitiikka on naiivia. Hän katsoo haastattelussa, että Turun puukotus olisi voitu estää helposti. Hänen mukaansa viranomaisilla oli pääepäillystä tietoja, joita ei kuitenkaan käytetty. 

Henkilöt: 
Muut asiasanat: 
Jaa artikkeli:

Kommentit

Markku Lehto

Joo, silloin ei aina tarinnut vaivautua edes äänestämään presidentistä, kun valinta tehtiin poikkeuslailla. Sillähän haluttiin varmistaa, että Suomen Tasavallan presidenttinä jatkaa Kremlille mieluinen mies.

Ja joskus presidentti kävi hakemassa lisääkannatusta itänaapurista. Pitäisikö nyt palata noihin aikoihin ?

Markku Hakola

Niin tehtiin, valittiin vaikka poikkeuslailla, mikä oli paras vaihtoehto senhetkisiin tilanteisiin. Parempi pitää se hyvä mikä on, eikä väkisin valita vaihtoehdoista sitä huonoa, sillä tuolloin ei ollut oikeastaan muita kelvollisia. Parempi valita vaikka se vaihtoehdoista se vähiten huono, ellei muu auta. Kekkonen sentäänotti sioihin kantaa ja toi mielipiteensä julki eikä tyytynyt hymistelemään, jos sattui uskaltamaan tai aikatauluihin sopimaan. Mikäli Kekkonen ei olisi hoitanut suhteitaan itänaapuriin, kuten hoiti, niin maan tilanne olisi ollut silloin ja nyt huomattavasti heikompi. Tuota Kekkosen toimintaa ja sen syitä ja vaikutusta moni ei vaan suostu myöntämään, joko tiedonpuutteen vuoksi tai sitten siksi, että Kekkosen arvostelu on vain muotia.

Viljo Tuononen

Nykyisin maamme asioita hoitaakin väärät henkilöt jotka ovat hallituksessa ja leikkivät
vaarallisilla asioilla joita eivät hallitse ollenkaan. He suosivat maahamme tulemaan terroritaustaisia islamisteja joita on vaarallinen määrä jo nyt meidän vankiloissa.
Tilanne on jo nyt riistäytynyt käsistä ja on vain ajan kysymys missä ja milloin pommit räjähtää ja pahasti. Tällaisia murhia kuten Turussa tapahtui, niin näitä varmasti tulee vielä lisääkin tapahtumaan eripuolilla maatamme ja kukaan ei ole turvassa.
Virkavalta ei pysty suojelemaan kansalaisia koska Juha Sipilän johtama hallitus on vaarallisesti kiristänyt polisien määrärahoja ja henkilömäärää.
Juha Sipilä tuo lisää islamitaustaisia maahamme joten olkaa kansalaiset varuillanne, että pysytte hengissä koska nykyinen hallitus ei halua teitä suojella.

Markku Hakola
Olen samaa mieltä kanssasi, että Kekkonen oli kunnon mies paikallaan silloin kun oli maamme presidenttinä koska silloin maassamme pystyi elämään turvallisesti jota nykyisin ei voi sanoa kuten aikaisemmin jo olen maininnut, että missä täällä ja milloin
mommit räjähtää tai saa puukosta kadulla.
Jos joku vielä herjaa Kekkosta, niin se on hengen köyhyyttä ja sen hoito vaatii psykoloogista hoitoa suljetuin ovin kunnes hänet voi terveeksi luokitella ja päästää vapaaksi.

Kimmo Tallqvist

Absurdia että ainoa eduskunnassa jolla on munaa kritisoida islamisaatiota on nainen.
Kekkosen vetäminen keskusteluun on epäolennaista.
Meillä on nysväke PM joka kutsui koko maailman kylään kempeleelle.
Yli 32 000 otti kutsun vastaan.
Laskua maksetaan nyt; 800 -1000 miljoonaa € /v.
Ei kutsunut oman kansakunnan asunnottomia.
Ei kutsunut mummoja leipäjonoista.
Päinvastoin vähävaraisilta leikataan.
Turha itkeä vihapuheen ja vastakkainasettelun lopettamisen puolesta kun sitä ensin poliittisilla toimillaan itse luo ja saa kansan vihaiseksi.

Marja-Liisa Kalkela

TSamoin olen minkin ikävöinyt usein Urkkia . Olisi useammankin kerran nykyiset hallitukset ja eduskunta lentänyt pellolle.
Puhutaan Urkista mitä vain hän piti kansan puolta eikä kumerrelluteteläranta 10 vuorineuvoksia. Siksi kai edm.ei Urkista pitänytkään.
Samoin Urkki ymmärsi mikä on tärkeintä Suomessa.Työ ja sen tekijät .

Tapio Mäkeläinen
Vastaus kommenttiin #51

Ei se kyllä aina mennyt niin. UKK sopimus oli yksi monista ja silloin hän jyräsi asian.
Niinä vuosina Suomi ui tosi syvällä ja käsittämätöntä että jotkut sitä kaipaavat. Mieluummin kandeis jo suunnitella hautajaisvirsiä ja pullatarjoilua. Asiassa mukana olleet nuorimmatkin apulaiset ovat jo reippaasti yli 70 vuotiaita. Päättäjät haudassa jo vuosia.
Täällä oli myös Slobojen suurlähettiläs joka yritti puuttua metallin lakkoon ja saada aikaan metakkaa. Hänet lähetettiin kotiin.
Kuvaavaa että Luhtasaari kaipaa tuollaista aikaa. Mistä hänellä ei edes ole mitään kokemusta.

Risto Nikander
Vastaus kommenttiin #8

Totta. Muta mikä onni Suomelle, että näin oli. Saatiin paljon, hyvää kauppaa varsinkin Neuvostoliiton kanssa. Jopa niin hyvää, että kilpailukyky lännen suuntaan kärsi idaän kaupan vuoksi. Se huono puoli siinä oli.

Tapio Mäkeläinen
Vastaus kommenttiin #58

Harhaa tuokin. NL kauppa ei tuottavuudeltaan koskaan ylittänyt 15 % kaikesta kv- kaupasta mitä Suomi teki. Sen sijaan hyytyneet johtajamme uskoivat sen jatkuvan ikuisesti vaikka venäläiset jo varoittelivat clearingin loppumisesta. Eikä mitä. Vaan kuinkas sitten kävikään?.
Huolimatta siitä, että Kepulaiset ja muut harhaurtuneet veivät Kekkosen syntymäkodin , Lepikon Torpan, multaa avaruusvallan johtajille vallankumousjuhliin.
. Missä lienee pussukka nyt?

Mutta, vasemman jalan saappaan tekijät ja oikean jalan housunpuntteja kutovat yritykset kaatuivat kuin miestä Kannaksella.
Suosittelen voimallisesti oikeaan tietoon perustuvaa tarinaa eikä myyttistä kekkoslegendaa. Tyhmä täytyy olla jos luulee CCCP tapaisen suurvallan nojanneen yhteen mieheen vaan päin vastoin käyttivät häntä hyväkseen.
Lisään vielä, että Suomi rikkoi lännen embargoa törkeästi ja smuglasi embargon tavaraa Venäjälle. Maamme mitättömän aseman takia isot pojat antoi mennä läpi pahemman vaihtoehdon sijasta ja toisaalta saivat reaaliaikaista tietoa mitä piipplakit aikoivat.
Kaikillehan oli jo selvää, ettei CCCP järjetön, epäinhimillinen yhteiskuntakokeilu tule onnistumaan.
Myytti Kekkosesta ja idänkaupasta pelastajana... Se vaan markkinointiin niin helvetin hyvin monopoli YLE:n ka vasemmistolaisen Hesarin kautta, ihan bs.
Lukekaa uusi kirja : Rahat Pois Bolsvikeilta, niin voi ymmärrys avautua enemmän kuin mitä tupailloissa, Maakansassa ja maatalousmessuilla kerrottiin.
Ihan lopuksi: Mitä tapahtui kun Kekkonen kuoli? Ei mitään vaan , kaikki muuttui paremmaksi. Demokratia tuli Suomeen lopultakin.

Kekkosta ei oikeasti vapaissa vaaleissa olisi ikinä valittu Tasavallan Presidentiksi.

Pasi Salmi
Vastaus kommenttiin #87

Kerran eräät rakennusalan vuorineuvokset leikkivät Urkin kanssa Kekkonen käskee istukaa ja joka kerta otettiin yksi tuoli pois, jolloin yhdelle ei ollut tuolia. Mutta erään kerran vuorineuvos U.R totesi, että kaikessa olin mukana mutta Nevostoliittoon en kertaakaan kumartanut kuten eräät muut.

Tapio Ukkola

Hyvä Laura!
Jään vihan tunteesi ja nimenomaan näitä nysveröitä päättäjiä kohtaan. Suomen johtajisto on täysin kykenemätön hoitamaan laitonta maahanmuuttoa kuriin. Hyssyttelypolitiikka vain pahentaa asiaa, koska kansalaisille jää todella epävarma olotila asioiden hoidosta. Tämä olo tila saa aikaan pelkoa, joka johtaa vihaan. Ja se on aivan oikeutettua. Vain välinpitämättömät ihmiset tyynnytetään 'ei ole syytä pelkoon' -mantralla.

Tapio Tuomisto

Vai kaipaavat persuhörhöt suomi- syöjä Kekkosta nuolemaan Venäjän johtoa..mies oli valmis mihin myönnytyksiin tahansa kunhan sai säilyttää virkansa. Suomen historian surkein presidentti..onneksi säilytimme joten kuten itsenäisyytemme.

Risto Nikander

Olet harvinaisen tietämätön historiasta ja varsinkin konkreettisista perusasioista. Ihme, kun eivät ikävuodetkaan ole parantaneet ymmärrystäsi. Siuhteellisuudentajuakin tarvitaan kun ajatellaan Neuvodtyoliiton ja Suomen eroa sotilaalliselta kannalta. Kekkosen aika oli turvallisuuden ja talouden kehittymisen kannalta kulta-aikaa. "finlandisierung" oli vain pienen pieni kauneusvirhe hyvän politiikan seurauksena.

Leo Patrikainen

Reilupeli ja tosiasioiden tunnistaminen sekä niiden myöntäminen ovat Huhtasaaren eräitä hyviä ominaisuuksia.
Seuraavan presidentin tarvitsee tunnistaa lähimenneisyyden virheitä ja myöntää ne tosiasioina. Ainakin kolme vuosikymmentä on Suomessa eletty todellisuuksia peittelevän hallinnon alaisuudessa. Tämä hallintotapa ei saa jatkua, vaan rehellisyys on saatava kunniaan valtakunnan korkeimpia viranhaltijoita myöten.
Presidenttiehdokas Laura Huhtasaarella on hyviä moninaisia ominaisuuksia avata kansaa alistavia asioita ja solmukohtia kytkentöineen.
Huhtasaari on asettanut kansan asiat Kekkosen tavoin etusijalle, tämä kansaa kunnioittava asenne tekee hänestä nöyrän kansanpalvelijan. Tästä voidaan aloittaa kiittäminen, kansalla on mahdollisuus astua uudelle aikakaudelle.

Raili Sergejeff

Evoluutioteorian kieltäminen, tosiasioiden tunnistamistako ja hyvä ominaisuus? Suorastaan naurattaa.

"Presidenttiehdokas Laura Huhtasaarella on hyviä moninaisia ominaisuuksia avata kansaa alistavia asioita ja solmukohtia kytkentöineen."

Huhtasaarihan haluaa nimenomaan alistaa kansan vain oman ja puolueensa mielipiteen puolelle ja tehdä lisää solmuja ihmisten elämään. Niin teki Stalin ja niin teki Hitlerkin. Hän on Halla-ahon käsikassarana vaarallinen ihmisten tasa-arvolle ja meille humaaneille suomalaisille.

Gun-May Arffman

Sanohan Raili mitä nämä globalistien juoksupojat Juha Sipilä ja Petteri Orpo ovat tehneet? Ovatko nämä valehtelijat parempia kuin suorapuheinen ja rehellisesti totuudesta kertova Laura Huhtasaari? Minä kannatan aina totuutta, on puolue sitten mikä tahansa.

Raili Sergejeff
Vastaus kommenttiin #55

Eivät he ole yhtään parempia, he ovat persujen kanssa vain kurjistaneet tavallista kansaa! Näistä pitäisi päästä eroon, mutta Persuja en haluaisi myöskään päästää hallitukseen, ei siitä tulisi yhtään parempi tulos.

Huhtasaari on yhden asian ihminen. Retorinen kysymys: jos kuoritaan häneltä ja yleensäkin Persuilta pois kaikki maahanmuuttovastainen ideologia ja toiminta, niin mitä jää jäljelle? Niinpä, ei juuri mitään!

Tapio Mäkeläinen
Vastaus kommenttiin #61

Samaa mieltä. Kekkosta ei ikinä olisi valittu pressaksi nk vapaassa valintatilanteessa. Mielenkiintoista, että Veikko Vennamon SMP jatkumossa kaivataan Perivihollisen haamua takaisin. Osoittaa miten löysäpäistä ja pinnallista Persojen touhu on.
Toistan, ettei Suomessa ole mitään mamu kriisiä vaan asia hoidetaan ajan kuluessa. On täsä Puna-Armeijakin stopattu 2 kertaa ja yks kommunistien kapina sata vuotta sitten. Samoin Lapuan liike yms.
Ultra Bran kun vielä joku hiljentäis niin a vot.

Sen kyllä sanon, että jos vaihtoehtona olisi Hallaho & Luhtasaari komento versus Kekkosmafia niin minä vaikka konttaisin äänestämään Urhoa, mielihyvin.
Vanha kunnon Pekka Peitsi joka S Kuvalehdessä hehkutti 1942 Saksan menestystä Itärintamalla ja vennään kaameita tappioita: mitäs niitä säälimään, ryssiähän siellä tapetaan.
Hyvä Laura; jatka valitsemallasi uralla. Paina pedal to the metal.

Gun-May Arffman
Vastaus kommenttiin #61

Perussuomalaiset ovat profiloituneet voimakkaasti maahanmuuttoasioissa, jota mediakin on osaltaan pönkittänyt, se on totta. En tosin näe asiaa noin mustavalkoisena mitä kirjoitat. Mitä pahaa on silti massamaahanmuuton kritisoimisessa ja seurausten epäkohtien esiin tuomisessa., persut kuitenkin kannattavat sellaista työperäistä maahanmuuttoa, joka ei ole ylivoimainen rasite yhteiskunnalle. Lisäksi persuilta löytyy järkeviä talouspoliittisia linjauksia. Ei persut ole yhden asian puolue, vaikka sellaista mielikuvaa medioissa usein viljellään.

Eila Aavakare
Vastaus kommenttiin #61

Raili, tuo on jo vihapuhetta perussuomalaisia kohtaan, jälleen kerran. Olen itse monissa luottamustoimissa, eikä kukaan ole tuollaista horissut, yhdessä olemme muitten puolueitten kanssa hoidelleet asioita sovussa, hyvinkin sovussa. Hei mekin ollaan ihmisiä, erilaisia. Tuollainen yhden näkökulman maallinen tuomarointi, sen voi jättää omaan arvoonsa! Olemme luojan luomia, kuten sinäkin! Todella ala-arvoinen asiaton kommentti.

Jussi Pistol

Minua ihmetyttää ainan miten joku kehuu Kekkosta, persidenttiä joka olisi ojentanut suomen neuvostoliitolle jos siihen hänellä olisi ollut mahdollisuus, piti kyllä huolen siitä että sodassa eräs isoimmista sankareista joutui kärsimään siitä että piti neukut aisoissa, kekkonen keksi vaikka mitä valheita sankarin niskaan että sai tämän kaltereiden sisälle, ei miehellä ollut enää mitään sankarin tuntua kun siviiliin pääsi, toimi talonmihenä ja kun kuoli ei yksikään valtion päämies mennyt hänen hautajaisiin, minä helvetti sylen kekkosen haudalle, hän ei ansaitse mitää arvoa!

Markku Lehto

Ensin Paasikivi ja sitten Kekkonen ja vielä Koivistokin joutuivat taiteilemaan Neuvostoliiton painostuksen alla, kun Suomi oli sodan hävinneenä valtiona yksin Neuvostoliiton kanssa.

Neuvostoliiton romahdettua presidentti Koivisto määrätietoisesti luotsasi Suomen pois Kremlin talutusnuorasta takaisin länsimaisen kulttuurin ja talouden piiriin. Nyt Suomi kuuluu EU:hun ja on aktiivinen Nato:n kumppani. Nykyisellä presidentillämmen on huomattavasti enemmän ulkopoliittista pelivaraa, kuin näillä em. YYA -ajan presidenteillä.

Tokihan Perussuomalaiset ovat pontevasti ajamassa Suomea takaisin siihen tilanteeseen, jossa olimme YYA-aikakaudella. Eli taas yksin itänaapurin kyljessä ja Kremlin talutusnuorassa.

Perussuomalaisten Fixit-puheet varmasti herättävän ihastusta Putinin hallinnossa, jonka yksi tehtävä on lyödä kiiloja EU:n yhtenäisyyteen ja toisaalta EU:n ja USA:n väliin. Siksi ihmettelen, kenen asialla perussuomalaiset ovat viimekädessä tietämättään tai tietoisesti ?

Viljo Tuononen

Laura Huuhtasaari olen samaa mieltä kanssasi, että meillä pitäisi nyt jos koskaan olla jämäkkä Kekkosmainen johtaja joka laittaa maamme asiat kuntoon. Tämä on todella surullinen asia koska meiltä puuttuu maamme johtaja ja tästä seuraa se, että Terrorismi
rupeaa riehumaan liikaa maassammi. Suomen turvallisuus kärsii jo nyt tosi pahasti koska ei tiedä mistä kadunkulmasta kehenkin puukko uppoaa ja räjähteet räjähtää.
Tässä on myös vaarana syntyä maamme laajuinen hysteria jota ei pysäytä silloin kukaan vaa ihmisiä kuolee turhaan. NYT JOS KOSKAAN OLISI PAIKALLAAN SAADA MAAMME ASIAT TODELLA KUNTOON , ETTEI OLE TUOLLAISTA HOPPER POPPER HALLITUSTA VAAN KUNNON HALLITUS JOHON VOI LUOTTAA.

Marja-Liisa Kalkela

On kannattajia. Mutta kannatas muistaa Persu lupaukset ,miten niille kävikään? Ja ne lupasi Persujen koko eduskuntaryhmä. Nyt lupaajana yksi persu.
Perustuslaki kun vaatii eduskunnan enemmistön kannatuksen päätöksiin.
Mitkä puolueet kannattavan Lauran aloituksia?
Eduskunta päättää ei presidentti.
-Eikä edm.myöskään tee lakeja vaan nekin tekee eduskunta.
Ja enemmistö päättää niistäkin.
Puheissa voi olla iso takinkääntö kun totuus avautuu.Siinä olisikin selittelemistä äänestäjille. 6 vuodeksi.

Kari Kivelä

Huhtasaari puhuu puutaheinää, Ei presidentillä, eikä Huhtasaarellakaan, ole valtaa muuttaa mitään. Presidentin valtaoikeudet vietiin jo vuosia sitten kun eräät eduskunnassa, mm. persut, pelkäsivät vahvaa presidenttiä. Presidentti on nykyään vain koriste kansakunnan kaapin päällä.

Jussi Pistol

Ei siinä mitään vikaa ole tuossa edustajassa että haluaa tiukentaa rajoja ja tehdä uuden säännöt että suomeen ei tule noita helvetin geelisurffareita enää, mutta olisi voinut nuo kekkosihanteensa pitää ihan omana ihanteinaan tuomatta niitä esille.

Jussi Pistol

Jos kekkonen olisi ollut hiukan aiemmin virassa koko sotaa Suomen ja Neuvotoliiton välillä ei olsis ollut, sillä Kekkonen olisi luovuttanut hymy suussa koko maamme Neuvotoliitolle, jännä miten et muista tai kiellät asian itseltä siitä että Kekkonen oli aatteiltaan punikki.
Kuten täällä yksi järkevä jo asian toi esille: "Aika kultaa muistot".

Raili Sergejeff

Ensinnäkin asialliseen kommentointiin ei kuulu nimittely, se on vastenmielistä ja sivistymätöntä.

Huono laki ei ole turvapaikanhakijoiden syy eikä peruste vihata tai nimitellä heitä. Laki on tehty yhteisymmärryksessä ja parlamentaarisesti täällä Suomessa. Sitä pitää muuttaa asiallisessa järjestyksessä parlamentaarisesti, kuten demokraattisen sivistysmaan kuuluukin tehdä, jos sitä halutaan muuttaa.

Itsekään en arvosta Kekkosta, enkä halua tästä maasta uudelleen Kekkoslandiaa.

Jussi Pistol
Vastaus kommenttiin #46

Tuota noin, "punikki" oli se haukkumanimi, jos oli, niin et voi olla tosissasi.
Nykyäänkin on punikkeja, ne on punaisia, tiedätkö mitä ne oli, ja ovat nykyääkin? Ennen Neuvostoliittoon pyllistelijöitä, nykyään noita kutsutaan vasemmistolaisiksi, ja nyt pyllillistevät kohti Venäjätä.
Toiseksi, minä en kunnioita pätkääkään tähän maahan tulleita laittomia maassalorvijoita, joten minulle ei ole kirjainta eikä sanaa mitä noista en voisi ilmaista.

Marja-Liisa Kalkela
Vastaus kommenttiin #48

lainaus:
nykyään noita kutsutaan vasemmistolaisiksi?
Niinkö? Kun kokoomus on Putinin veljespuolue.
Kepu tekee salaisia sopimuksia Venäjän kanssa. Taidat kulkea jälkijunassa ja oikeisto propakandan lumoissa. Kannattiasi lukea nyt avattuja arkistoja .

Kun Soini ja Laura vieraili yhdessä USA. Soinilla oli "rikkaita ystäviä lätäkön takana " jotka kirjoitti Soinin puheita ja ilmeisesti myös Jytkyä varten vaalipuheet. Niin onkohan noilla mitään yhteyttä nyt presidentin vaalien vaaliehdokkaalla?

Viljo Tuononen

Syntyy jotenkin epäilys kun seuraa Juha Sipilän käyttäytymistä ja hänen puheitaan Laura Huuhtasaarta kohtaan, että hänellä olisi jotain salaisia juttuja menossa terrorismien kanssa. Minä en väitä mitään ennen kuin asia on tutkittu sillä minulle tulee vain kova epäilys koska Juha Sipilä kieltää kovasti vihapuheet terroristi taustaisista islamiuskoisista.

Raili Sergejeff

Me Huhtasaaren parjaamat ihmiset, suvakeiksikin haukutut, ajamme kaikkien tasa-arvoa, että ihmisiä kohdeltaisiin samalla tavalla, ei etnisen taustan tai ihon värin perusteella.

Maahanmuuttokritiikki on aivan eri asia, ja maahanmuuttolakeja voi parantaa, ei huono laki ainakaan turvapaikanhakijoiden syytä ole. Ei auta yhtään mitään, jos turvapaikanhakijoille kostetaan se, että meillä on huono maahanmuuttolaki!

Me humaanit ihmiset haluamme inhimillistä tänne tulleiden ihmisten kohtelua, se näyttäisi olevan vierasta Huhtasaarelle ja hänen kannattajilleen. Tänne turvapaikanhakijana tullutkin on ihminen, ja häntä pitää kohdella sellaisena, ei jonain saastana, ja asiat pitää tutkia ennen kuin hutkitaan.

Myöskään me tasa-arvon kannattajat emme halua rajoja taivaaseen asti auki, vaan sitä, että ihminen olisi ihminen väristä tai etnisestä taustasta huolimatta myös meillä Suomessa. Persut näyttävät niputtavan nämä asiat yhdeksi sinimustruskeaksi, haisevaksi läjäksi – inhimillisyys ja maahanmuuttoasiat ja -laki pitää erottaa toisistaan.

Maahanmuuttokriittinenkin voi, ja hänen pitää olla inhimillinen ja toivoa tasa-arvoista kohtelua kaikille ihmisille. Sehän kuuluu sivistysvaltion periaatteisiin. Ehkä Huhtasaari haluaakin diktatuuria, en tiedä, Hitler ja Stalin ovat hyviä esimerkkejä ehkä Huhtasaarenkin himoitsemasta toimintatavasta, nykyajassa ehkä Unkarin ja Turkin toimintatapa on Huhtasaaren sydäntä lähellä.

Laura Huhtasaari näyttää olevan ainoastaan vihainen (evoluutionkin kieltävä) ihminen, sinimustaruskeassa kuplassa elävä Halla-ahon käsikassara.

Hän on vaarallinen myös meille suomalaisille, koska presidenttinä hänellä olisi enemmän kuuluvuutta ja näkyvyyttä, vaikka valtaoikeuksia ei olekaan kovin paljon. Kammottavaa ajatellakin häntä presidenttinä.

Mikko Toivonen

Minä taas en ole lainkaan vihainen vaan äimissäni ja pettynyt siihen, että tuskin kukaan poliitikoistamme tietää mistä he puhuvat. Aivan kuin heiluttelisivat huuliaan lämmitelläkseen. Suurin osa kansalaisista kuuntelee heitä; kukin ideologisella linjallaan ja heiluttaa huuliaan samassa tahdissa.

Kaikille olisi mahdollista olla asioista rationaalisti selvillä ja toimia hyvksi ja toimiviksi todetuilla malleilla. Myös kaikissa maahantulo-ja koulutusasioissa. Monessa muussakin asiassa olisi mahdollista toimia mittavasti paremmin jos edes yritettäisiin ajatella mikä on kaikkien yhteinen etu ja mikä on kaikkien rooli ja moraali yhteiskunnan tuottamisessa, huolehtimisessa ja käytössä.

Henkilökohtaisesti ja systemaattisesti arvostelen kaikkia ja perusteesta. Peruste on kuitenkin tarkka ja hyvin globaalisti vertailtu tilamme, mikä on kohtalaisen hyvä pääosassa asioita ja todella heikko vain muutamissa kuten juristien koulutuksessa ja "tuomio"laitoksen toiminnassa.

Tärkeimpien asioiden parantamiseksi, kuten vaikkapa energiapolitiikan ja metsiemme hoidon ja asuntotuotannon ja kannan, olen aina esittänyt mitä pitäisi tehdä ja kuinka paljon ja kenen toimesta. Ajan siis parannusta, minkä tiedän mallien mukaan olevan erittäin helposti haluttaessa, mahdollista

Näin myös ulkomaalaisasiassa missä tiedän että maahantulolla laillisesti kontrolloituna ja vahvasti hallittuna on paljon etuja kaikille, niin tulijoille kuin vastaanottajille.

Ongelma on vain siinä, että hyvin harva täällä ymmärtää miten antamani mallit toimivat ja miten koko ajatusrakennetta pitäisi muuttaa. Viittaan taas esimerkiksi Australian, Singaporen ja GCC maidet tapoihin joissa tilanne nyt on täysin hallinnassa vaikka maahantulijoita on kussakin enemmiostö kansalaisista. Ei ole koulutus tai kotoutumisongelmiakaan kun laillisesti tulevat aina hoitavat sen nopeasti ja itse.

On vain kyettävä ymmärtämään, että maahantulijoita on otettava eri ehdoilla kuin kansalaisia ja määräaikaisluvilla ainakin siksi aikaa lunnes pysyvä oleskelulupa mahdollisesti myönnetään ja jossain jopa kansalaisuuskin. GCC maissa kansalaisuttakaan ei koskaan myönnetä vaan eläkeiässä kaikki poistuvat elleivät rahat riitä erikoislupien saantiin eli kiinteistön ostamiseen ja siihen sidottuun oleskelulupaan.
Ajatus on kuitenkin se että näin myös talous pakolaimaiden kamnsalaisia voidaan ottaa meille pienillä mutta heille suurilla palkoilla töihin niin että kykenevät sillä pienelläkin palkalla ylläpitämään perheensä siellä halpamaassa hyvässä tasossa. Näin toimivat kaikki GCC maat ja kaikki ovat tyytyväisiä. Etenkin ne miljoonat tarkaan hallinnoidut tulijat, jotka sitten jopa ylläpitävät omia koulujaankin vastaanottajamaassa.

Kun itse erittäin mittavalla maailman reaalikokemuksella katselen meidän keskusteluamme ja tiedon heikkoa tasoa niin on kuin katselisin ihmisiä akvaariossa jonka seinien ulkopuolelle ei ole asiaa ja jonka asukkeja poliitikot ja lietsojat pitävät akvaarioon heitetyn hapen ja jätemuonan avulla elossa..

Harri Kota-aho

Mikä on perus-suomalaisten agenda. Kuvitellaan tilanne,että Suomessa ei olisi ainuttakaan maahanmuuttajaa. Mitä jää jäljelle? Mistä löytyisi uudet syntipukit. Työttömät,romaanit,kehitysvammaiset,vanhukset tai muuten vähävaraiset. Haloo persut!

Pasi Anttila

Ja kuka ny "savolaisista" tykkäis, puhuvatkin niin oudosti, ovat vielä jotain ortodokseja. Pohjalaaset taas on hulluja puukkojunkkareita, pitäis varmaan aidat oma kunta ettei vieraat savolaiset ja hämäläiset pääse ujuttautumaan omituisine tapoineen tänne:)

Puhumattakaan, mielenterveyspotilaista, alkoholisteista, jehovan todistajista ja muista "hihhuleista" pysyköön kaukana...heh.

Juu kyllä maailmassa erilaisuutta riittää, riittää mitä pelätä.

Ps. kaikille tiedoks ettei edusta mun mielipidettä, ihan on sarkasmia vaan

Mauno Strandén

Höpö höpö kota-aho! On eroa hyötymaahanmuutolla ja haittamaahanmuutolla? Teikäläiset haluaa kaikkien pakolaismaiden vankiloiden kiltit asukit tänne! Irak ei kuulemma ota takaisin porukkaa jotka he vankiloistaan tyhjensi länsimaihin ja suvatkit iloitsee vieraista ja haluaa lisää miljoonia samanlaisia?

Katja Laalo

Minä puolestani suhtaudun hyvin voimakkaalla varauksella siihen, että joku tarjoaa vahvaa johtajuutta ja yksinkertaisia ratkaisuja erittäin monimutkaisiin globaaleihin ongelmiin. Asian voi toki tarkastaa historiankirjoista, jos argumentaationi ei vakuuta.

Pasi Anttila

Ihmiset jotka eivät ymmärrä ympäröivää maailmaa, erilaisuutta, pelkäävät kaikkea uutta ja vierasta. He haluavat että joku vahva johtaja vie heidät turvaan, pystyttää muurit ympärille ja suojaa heidät kaikelta uudelta, kaikelta muutokselta ja kaikelta erilaisuudelta.

Haikaillaan menneeseen, muistellaan suurta johtajaa, aikaa jollioin kaikki oli hyvin, kaikki pysyi ennallaan ja kaikki oli tuttua.

Aika klassista koko touhu. No Huhtasaaresta ei tähän "suuren johtajan" tehtävään ole, eikä hän siihen pyrikkään. Hän kuin raamatun Johannes "huutavan ääni" erämaassa, hänen tehtävänsä on valmistaa tietä heidän suurelle "johtajalleen" Europarlamentaarikko Halla-aholle:)

Timo Hietanen

Turhautunut, tuskastunut ja epätoivoinen koko maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan.
Kuvitellaanpa, jos Suomeen ei olisi tullut 2015 aikana vain muutamia moniosaajia -
niin Demarit, RKP, Vihreät olisivat olleet huolissaan, että mikä meissä suomalaisissa
on vikana, kun palvelu ei kelpaa ? Nyt samat kysyvät, että miten Suomi on pystynyt
tulemaan toimeen ilman nykyajan itämaiden tietäjiä ja satujen kertojia näin pitkään.
Meiltä on puuttunut jotain keskeistä elämästä ja yhteiskunnastamme mutta nyt tuli
siunatut ajat.

Pirjo Tolonen

Urkki ei ollut vielä USA.n korporaatioiden Maailmanpankin hampaissa, hänellä oli vapaat kädet olla suomalaisten puolta. Sitten tuli Koivisto ,Niinistö ,ja Lipponen,Ahtisaari ym. he veivät Suomen tähän EU "sirkukseen" kaikkine lisäkkeineen

Marja-Liisa Kalkela

Et ole kai lukenut EU ja rahaliitto EMU historiaa?
Suomi läheni askel,askeleella eri sopimuksilla EU jo Kekkosen aikana. EU perustettiin heti II-maailmansodan jälkeen.Tavoitteena yhteinen valuutta .
Efta,Ety,EY ,Maasrichtin sopimus .
jatkoi Holkeri
.Rahan vapauttaminen EMU kokeilua varten -89.
Jatkoi E.Aho
- EY,EU -92 voimaan 1.11-93. Löytiin lukkoon juhannuksena -94.

"Sirkuksen" tarkoitus Kekkosen mielestä oli kai kaupankäynti ja turvallisuus.
Varsovan-liitto Itä-länsi Nato/EU.
Joten valtion johtajat on jatkanut siitä minkä Kekkonen aloitti. Koska näkivät kai että EU tuo turvaa ja kaupankäynti ,yhteinen valuutta hyödyttää Suomea.
Sitä junaa ei pysäytä enää Väyrynen ,ei persut eikä Laura.

Mauno Strandén

Laura ainoa ehdokas joka on suomalaisten puolella, kaikki muut haluaa miljoonat tulijat ilmaiseen ylöspitoon? Kuinkahan ummikot pärjää lastemme kanssa ja kuinka lapsemme saa oppia kun aikuiset raavaat miehet vie kaiken ajan, heillä voi olla muuta mielessä!

Marja-Liisa Kalkela

Totta. Persut myös Laura oli 100% Sipilä,Orvon takana kun päätöksiä tehtiin .Samoin kun pakolaiset tuli tänne -15 ,Kreikan tukipaketti 86 Mrd annettiin.
Oli ne vaatinut sitten mitä tahansa pakolaisista hallitusneuvoittelussa ,mutta kun eivät saaneet niitä hyväksyivät Kepu/kok politiikan ja oli hallituksessa aina 16.6-17 asti.
Jälkiviisaus on aina huonoin puolustus kun on sössinyt.
Olisivat jääneet oppositioon kun eivät saaneet mamulakeja läpi. Hallituskiimassa persuille kaikki kävi.

Nita Hillner

Kenraalikunta joutui aina välillä pelastamaan Suomen kun Kekkonen oli tehnyt töppäyksiä Neuvostoliitossa. Kekkonen pelkäsi liikaa ja välillä teki vaarallisia lupauksia itänaapurille. Onneksi kenraali kävi korjaamassa tilanteet (sanallisesti - tomerasti ja ystävällisesti). Toki Kekkonen teki hyvääkin ei siinä mitään, esimerkiksi piti yllä hyviä länsisuhteita vaikkakin jonkin verran salaillen, jottei olisi suututtanut Neuvostoliittoa. Ei hän kuitenkaan mikään ihmeidentekijä ollut. Lehdistö ja puolueet vain nostivat hänet esikuvaksi koska miltei kaikki päättävät tahot pelkäsivät valtavasti itänaapuria.

Kekkosella oli mahdollisuus tehdä sisäpolitiikka, nykyisellä pressalla ei enää siihen valtuuksia

Markku Lehto

Näinhän se oli ja on. Ei ollut Kekkosellakaan paljon liikkumavaraa. Hallitusten ministerinimityksetkin piti olla linjassa Kremlin näkemyksien kanssa. Sellaista oli itsenäisyys YYA-aikakaudella.

Tokihan Kekkonen ylhäisessä yksinäisyydessään koetteli myös peruslakimme rajoja, mutta silloin ei siihen edes eduskunta paljoa puuttunut.

Pasi Anttila

Huhtasaasaari vois välillä tuoda esiin ulkopoliittisia aloitteita tai mielipiteitä.
Maahanmuuttopolitiikka on enemmän hallitusken ja eduskunnan käsissä ja päätettävissä, ulkopolitiikka olisi enemmän presidentin tonttia.
Toki ymmärrän että ulkopolitiikka on vaikeampi laji kuin tuo maahanmuuttopolitiikasta "meuhkaaminen".
Olisi vain kiva tietää mikä on edustaja Huhtasaaren ulkopoliittinen linja tai onko se nyt sitten Halla-ahon linja vai perussuomalaisten linja, vai onko linjaa ollenkaan.

Ennen puoluekokoustaan "persuthan, ainakin Halla-ahon mukaan olisivat voineet mennä suoraan Niinistön taakse mutta tapahtunut mielensäpahoittaminen mutti suunnitelmia. Eli voisiko ymmärtää että edustaja Huhtasaari ja "persut" kannattavat Presidentti Niinistön linjaa?

Viljo Tuononen

Joa oikeasti ja vakavasti puhutaan asioista eikä lässytetä turhia, niin suomi tarvitsee nyt kipeästi 2 tosi vahvaa jä älykästä persoonaa hoitamaan maamme asioita.
Nämä kaksi persoonaa joihin minä täysin luotan ja minun lisäkseni vielä yli kaksikymmentätuhatta muuta ainakin luottaa, niin silloin suomen asiat saadaan oikeasti kuntoon.
Nykyinen hallitus on jo näyttänyt, että he ovat kykenemättömiä hoitamaan suomen asioita koska heidän ryhmästään jo puolet rupeaa epäilemään Juha Sipilän johtamiskykyä hallituksessa. Se jo sinänsä herättää epäilyä, että mitä kauppaa Sipilä käy terroritaustaisten islamiuskoisten kanssa kun kieltää Laura Huuhtasaloa kommentoimasta kielteisesti heitä vastaan.

Ilkka Hyttinen

Tutkija: Jihadismi vahvistuu Suomessa :

http://www.ksml.fi/kotimaa/Tutkija-Jihadismi-vahvistuu-Suomessa/1030835

Lukusuosituksia jihadismista kiinnostuneille :

https://www.ulkopolitist.fi/2017/09/08/lukusuosituksia-jihadismista-kiin...

Kommentti: Ei mitään tekemistä islamin kanssa? :

https://www.ulkopolitist.fi/2017/03/01/kommentti-ei-mitaan-tekemista-isl...

Lähi-idän tutkimuksen professori: Isisin ahdinko voi lisätä terroriuhkaa Euroopassa :

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/lahi-idan-tutkimuksen-professori-isisin...

Isisin sanoma leviää nyt suomeksi – jihadistiblogi kannustaa vuodattamaan vääräuskoisten verta :

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005080269.html

Naisetkin aktiivisia jihadisteja :

https://www.keskipohjanmaa.fi/135656/naisetkin-aktiivisia-jihadisteja/s/...

Expressen: Vaarallisimmat Isis-jihadistit ovat vielä palaamatta :

https://mvlehti.net/2017/06/24/expressen-vaarallisimmat-isis-jihadistit-...

Puheenaihe: Jihadismista avointa puhetta :

http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kolumnit/puheenaihe-jihadis...

Vice Newsin artikkeli Suomesta: ”Miten maailman turvallisimmasta maasta tulee eniten Isis-taistelijoita?” :

https://uutisarkisto.com/ulkomaan-uutiset/vice-newsin-artikkeli-suomesta...

Pyhän sodan kutsu :

”Ulkopuoliset eivät saa nuoria vakuuttumaan Isiksen vaaroista. He pitävät sitä propagandana. Mutta kun joku siellä ollut kertoo Isiksen ihmisoikeusloukkauksista ja hirmuvallasta, viestillä on vaikutusta.”

https://www.maailmankuvalehti.fi/2016/5/pitkat/pyhan-sodan-kutsu

Ilkka Hyttinen

Hyödylliset idiootit islamismin asialla:

http://erkkitoivanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/41820-hyodylliset-idiootit...

Päivi Nerg: Syrjäytyneet suomalaiset ovat suurin turvallisuusuhka – Islamistien propaganda on ”pelottavan tehokasta”:

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005352259.html

Ja turvapaikkaa saamattomia, useaa tuhatta terroristipotentiaalia matua vain hyysäämällä paijaamalla ja puoltamalla vain lisätään syrjäytyneitämme - jo yleensäkin matujen heidän kustannuksellaan, heidät noin vain ohittaen todella vihaisia syrjäytyneitä - ja heidän asiansa huolestuneina esille nostajia kutsutaankin sitten "vihapuheisiksi syrjijöiksi"!! - noidankehä on valmis...

Markku Lehto

Koskahan Laura Huhtasaari alkaa keskittymään puheissaan ja linjauksissaan ulkio-, turvallisuus- ja puolustuspolitiikkaan. Nämä ovat edelleen presidentin toimialaa. Kaikki muu onkin sitten karsittu pois presidentiltä. Käsittääkseni Laura Huhtasaari on pyrkimässä perussuomalaisten ehdokkaana presidentiksi.

Tapani Tuominen

Silloin kun ehdokkaan mielipiteet nostattavat aaltoja tietää, että häntä kuunnellaan ja hänellä on kuulijoita. Valtamediakin tekee tahtomattaan(?) kaksin käsin työtä Huhtasaaren puolesta pyrkimällä marginalisoimaan hänet.

Tässä ketjussa on myös suorastaan huvittavia kommentteja ja osa oikein historialla todistelee, kuinka vetoaminen "Kekkosen kaltaiseen johtajaan" on hulluutta. Aivan kuin viittaus vahvaan johtajaan tarkoittaisi 1:1een, että kaikki mitä Kekkonen vuosikymmeniä sitten teki pitäisi sellaisenaan toistaa tai että Suomi palaisi tuohon aikaan myös taloudellisten edellytysten ja realiteettien osalta.

Onko tässä vaalissa muuten edes muita ehdokkaita kuin Huhtasaari ja Niinistö? Onko esimerkiksi neljänneksi suurimmalla eduskuntapuolueella oma ehdokas ..ja jos on, kuka se onkaan? Entäs ne muut? Taitaa olla yksi ylioppilas Haavisto...

Meikäläinen Virva

Voi olla että olen täysin väärillä raiteilla, mutta lieneekö sittenkin Kekkosen ansioita, että sain elää niin hienossa ja menestyvässä yhteiskunnassa kunnes kaikki pikkuhiljaa romutettiin. En tiedä asioista livenä tarpeeksi, koska olisi pitänyt syntyä aiemmin. Mutta olen tuumiskellut että Kekkosella oli todellista pelisilmää. Osasi todella hienosti ja nimenomaan ovelasti hoitaa suhteet Neuvostoliittoon. Todellista oveluutta siinä tarvittiin. Neuvostoliitto tuntui olevan jossain tosi kaukana, ei kuulunut sukupolveni maailmaan. Nyt Venäjä on ihan liian lähellä, ihan tuossa muutaman kymmenen kilometrin päässä. Silloin asia ei tullut edes mieleen. Täytyy syvästi ihmetellä tuota Kekkosen mollaamista.