Sunnuntai 17.12.2017

Simon Elo äimistyi vihreiden turvapaikkalinjauksista: ”Touko Aalto saatava vastuuseen”

Jaa artikkeli:
Luotu: 
25.9.2017 10:28
  • Kuva: Alma Talent / Petteri Paalasmaa
    Kuva
|
Hallitusryhmä sinisen tulevaisuuden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Simon Elo pitää vihreiden uusia turvapaikkapoliittisia linjauksia ”avokätisinä” ja ”sinisilmäisinä”.
 
Vihreiden puoluevaltuusto hyväksyi uudet turvapaikkapoliittiset linjaukset eilen. Vihreät ehdottaa muun muassa pakolaiskiintiön nostamista 2 500 henkilöön sekä poistamaan tulorajat kansainvälistä suojelua saaneiden perheenyhdistämisistä. Puolue vaatii myös pakkopalautusten väliaikaista keskeytystä.
 
Sinisten Elo syyttää, että vihreiden turvapaikkalinja perustuu puheenjohtaja Touko Aallon väitteisiin pakkopalautuksista ja turvapaikkakäsittelystä. Elo pitää Aallon näkemyksiä virheellisinä.
 
–Touko Aalto on saatava vastuuseen sanoistaan. Löysät puheet Maahanmuuttoviraston turvapaikkalinjasta ovat häikäilemätön tapa ajaa löysää turvapaikkapolitiikkaa, sanoo Elo tiedotteessaan.
 
–Siniset ovat hallituksessa pitäneet Suomen pakolaiskiintiön nykytasolla 750:ssä. Kestävä ratkaisu siirtolaiskriisiin on EU:n ulkorajojen turvaaminen ja turvapaikkakäsittelyn siirtäminen unionin ulkopuolelle, Elo toteaa.
 
LISÄÄ AIHEESTA:

Henkilöt: 
Jaa artikkeli:

Kommentit

Erkki Saarinen

Hallitus on arvioinut, että ensi vuonna Suomeen saapuu Euroopan halki noin 7000 turvapaikanhakijaa. Tämä on se ongelma. Ei se, otetaanko YK:n pakolaisleireiltä 1000 vai 1500 pakolaisstatuksen omaavaa henkilöä. Vihreät haloo!

Marja-Liisa Kalkela

lainaus:
–Siniset ovat hallituksessa pitäneet Suomen pakolaiskiintiön nykytasolla 750:ssä. Kestävä ratkaisu siirtolaiskriisiin on EU:n ulkorajojen turvaaminen ja turvapaikkakäsittelyn siirtäminen unionin ulkopuolelle, Elo toteaa.

Kertoisiko Elo nyt miten he "onnistui" EU,kepu,kok saamaan mukaansa "vaatimuksiinsa"?
Vai löytyisikö vastaus sisäministeriön sivuilta mitä hallitus on EU sopinut -17-19 ajalta?

Rauno Ruusunen

Matematiikka ei ole vihreiden laji.He ovat tottuneet,että valtio maksaa kaiken.Sitä ei ajatella mistä rahat tulee.Yksi ainoa turvapaikkaa hakeva perhe,voi kustantaa 8000 €/kk.Nyt rahoja on otettu kaikista köyhemmiltä Suomalaisilta,Vihreä linja.

Esa Paloniemi

Pakolaiskiintiöillä ei merkitystä. Sillä on merkitystä, että kuka tahansa ja kuinka monta tahansa, joka rajalla sanoo taikasanan "Asylum!" on otettava maahan ja annettava suuremmat oikeudet sekä tuet kuin suomalaisilla.

Olisin valmis sietämään pakolaiskiintiön, eli oikeitten pakolaisten vastaanoton, nostamisen tuhansiin, mikäli rajat laitettaisiin paperittomilta turisteilta kiinni. Parasta kuitenkin olisi jos Suomessa olisi Eila Kännön ulkomaalaispolitiikka edelleen käytössä.

Eläköön Eila Kännö!

http://asfalttikukka.blogspot.fi/2017/09/sivarit-isanmaan-asialla-olin-j...

Seppo Muurinen

" Nyt sitten vain odottamaan että milloin Siniset saavat osakseen rasistisen leiman kun yritetään suitsia hallitsemattomuutta demokraattisin keinoin " !

Siniset tulevat näiltä osin olemaan vaikeassa asemassa,jos mittapuuksi otetaan punavihreiden "puuhailut".

Marja-Liisa Kalkela

Siniset ja moni muukin keräisi ain rusinat EU-pullasta. Vastuunkanto ikävissä asioissa jätettäisiin muiden EU-valtioiden hoidettavaksi.
Hyvin kelpaa maatalous ym tuet mitä eu tulee.
Pakolaisongelma ei siihen lopu että vain Suomi vetää rajat kiinni.

Kannataisi lukea Maastrichtin sopimuksesta-92 voimaan 1.11-93
Mitä valtio Suomi sopi mamuista ja pakolaisista.
Kansa sanoi KYLLÄ tuollekkin sopimukselle -94 lokakuussa.

Sopimusta edm.vahvistettiin vielä Eurooppa 2020-sopimuksella-10.
Valtioidenvälisiä sopimuksia ei peruta ellei eduskunnan enemmistö ole siitä samaa mieltä. Eduskunnan enemmistö (kansan valtakirjalla) on ne sopimukset myös tehnyt.

Toni Pihkola

Niinhän kaikki muutkin maat pyrkivät vain keräämään rusinat EU:n pullasta. Jos Suomi ei pidä huolta omista eduistaan käy niin, että Suomelle ei jää enää yhtään rusinaa.

Turvapaikkapolitiikan radikaali löysentäminen ei olisi linjassa muiden EU-maiden kanssa. Norjassa sama hallituskoalitio säilyi joka on tuonut maahan Suomeakin kireämmän turvapaikkapolitiikan. Ruotsidemokraattien gallupkannatus on yli 20%, joten on täysin varmaa, että Ruotsi tulee kiristämään omia linjauksiaan. AFD nousi Saksassa valtiopäiville, siellä ei linjaa ainakaan tulla löysentämään. Jos täällä pohjolassa olisi yksi hölmölä, joka löysentäisi linjauksiaan noin radikaalisti, Lähi-idästä ja Saharan eteläpuolisesta Afrikasta lähtisi kohta liikkeelle miljoonia miehiä päämäränään Suomi. Sitäkö te oikein haluatte?

Tarja Saraskoivu

Maahanmuuttajien määrä 2500,tuntuu ylimitoitetulta,1000-1500 tuntuu loogiselta vuodessa.Rajavalvonnan kehittäminen ja henkilö-määrän lisäys paikallaan.Shengen-sopimus on niin monen maan yhteinen sopimus,mistä ei pääse eteenpäin helposti.Saksan vaalien tulos nyt näyttää,että Merkelin liian suosiva maahantulopolitiikka kasvattaa äärioikeiston kasvua.

Pasi Anttila

Tätä keskustelua on aina "hauska" seurata. Täällä keskustellaan montako tuhatta on sopiva määrä tai olisko parempi kun olis 0. Tulevaisuudessa ei puhuta enää tuhansista, ei edes sadoistatuhansista vaan jopa miljoonista, kymmenistä miljoonista euroopan osalta.

Ei tarvitse olla kummonenkaan profeetta ennustaessaan vaikeuksia. Täällä kun ei suvaita tuhansia niin i ainakaan satoja tuhansia. Ja rehellisyyden nimissä todettakoon että ei suomen ns. logistiikka edes kestäisi sitä. Ihmisistä puhumattakaan.

Nyt pitäisi keskustella miten se, jos ei estetä niin ainakin jotenkin vaimennetaan. Ne lähtömaat on se ongelma. Hallinnon puute korruptio, nälkä, toivottomuus, työttömyys. Näitä yhteiskuntia tulisi varsinkin pohjoisafrikassa saada vahvistettua ja kehitettyä. Siinä kehitysapu ja reilu kauppa ja eu:n ja suoenkin ajama pehmeä rauhanturvaaminen olisi hyvä välinen.

anita frisk

Pasi Anttila, olet aivan oikeassa siinä että ne lähtömaat ovat se ongelma. Niitä ongelmia ovat toistaiseksi vain länsimaat yrittäneet ratkoa omista lähtökohdistaan ja ilmeisen väärin. Vuosikymmeniä annettu kehitysapu on mennyt aivan muualle kuin mihin se oli tarkoitettu koska kontrolli on ollut täysin olematonta. Väitti ex-ministeri Hautala mitä tahansa. Jostain syystä se kaikkein suurin ja aivan länsimaista riippumaton ongelma noissa Afrikan ja lähi-idän maissa tuntuu olevan mediassa tabu, eli holtiton lisääntyminen ko. maiden kantokykyyn nähden. Jos noiden maiden asukkaat ovat sitä mieltä, että heillä on oikeus vaikkapa kymmeneen lapseen, tulisi heidän myös tajuta se että tällä lapsimäärällä köyhyys, nälkä ja raadanta vain jatkuu . Koska ne raatajat käsittääkseni ovat lähinnä naisia, luulen että he arvostaisivat pienempääkin lapsimäärää. Joten ainoa keino olisi ihan afrikkalaisten ja lähi-itäläisten (miesten) omissa käsissä. - Kun Kiina nyt on niin näyttävästi Afrikassa, niin heillähän olisi tuhannen taalan paikka antaa paikallisille tietoa yhden lapsen systeemistään. Pelkäänpä vaan, että kiinnostusta ei ole koska ei sieltä Kiinaan lähdetä ja sitäpaitsi kaikki se, mikä heikentää länsimaita vahvistaa Kiinaa.

Marja-Liisa Kalkela

Ennen vaaleja puolueet kilpailee mikä puolue hyväksyy vähiten pakolaisia.
Mutta faktat unohtuuja niistää eipuhuta mitään.

-Pohjois-Afrikan suunnalta, joitakin kanavia pitkin Eurooppaan tulee merkittävä määrä maahanmuuttajia.
- Tämän hallitseminen käy entistä hankalammaksi.
- Toisaalta pitää kantaa humaania vastuuta kärsivistä ihmistä mutta se pitäisi tehdä tavalla, joka on kestävä myös täällä vastaanottopäässä, sanoo Katainen MTV Uutisille.

EU pyrkii ehkäisemään maahanmuuttoaaltoa muun muassa auttamalla ihmisiä lähtömaissa ja tekemällä sopimuksia eri maiden kanssa. Sopimukset olisivat samankaltaisia kuin Turkin kanssa on tehty.

Kestääkö EU:n yhtenäisyys uutta maahanmuuttokriisiä?
– Kyllä se varmasti sitä koettelee, mutta toisaalta mitä muutakaan vaihtoehtoa Euroopassa on, sanoo Katainen.

Niinpä. Toinen pakolaisaalto on tulossa myös Turkista,Jemenistä .
Se yksinkertaisesti on vain hyväksyttävä.

Anne Savola

Suomalaisten lisääntymisestä ovat jo jotkut huolissaan. Me tarvitsemme työntekijöitä. Tällä havaa työtekijät on haalittava vaikka Afrikkasta. Miten ne siellä lähtömaissa lisääntyvät. Naisilla on yksi tai useampi lapsi kainalossa, mutta miehiä ei näy missään. Perheen elättäjä on hukassa.
- Nämä vieraat työntekijät ovat kyllä hyviä työntekijöitä. Ei ole ihme jos suomalaiset ovat työttömänä tai eivät haluakaan tehdä töitä. Sossu elättää. Pakolaisten, suomen vanhusten ja lasten tulee elää vaikka pyhällä hengellä. Lapset ja vanhukset kyllä enen vanhaan elätettiin vanhempien työnteolla. Nykyisin vaaditaan valtiota apuun elatuksessa. Suunta on että suomen kansalaisten on vaihdettava puolia näiden pakolaisten lähtömaihin. Pitää nähdä malli millä eletään ja näin suomikin nousisi uuteen kukoistukseen. Kelpaisi työ kuin työ, eikä tarvitseisi jatkuvasti huudella koulutuksesta. Työtä oppii tekemään työnteollakin.

Oiva Luosujarvi

Jos olisi rajalla tarkastus ja jollei esitä passia tai eurooppalaista oikeaa henkilökorttia niin rajan yli ei pääsisi vaan saisi matkata takaisin heti välittömästi.

Suomi on keskellä turvallisiksi kutsuttuja valtioita, joten kukaan ei saisi kulkea Suomen rajan yli hakemaan turvapaikkaa vaan se pitäisi hakea jo aiemmin toisen valtion alueella.

Valitettavasti Suomen poliitikot alkaa varmaan pian rahtaamaan muslimeja aasiasta, kun siellä on uusia muslimipakolaisia muutama sata tuhatta ja YK ruinaa apua sinne miljardien arvosta.
Oletettavasti Suomen kaupungit tulevat saamaan kymmeniä tuhansia muslimeja lisää asukkaikseen ja kaupungistuminen kasvaa vauhdilla, kun eihän teltassa tai savimajassa syntyneet voi elää muualla kuin kaupunkien keskustoissa Suomessa ollessaan.