Keskiviikko 14.11.2018

S-ryhmä hehkuttaa ”punalappuisia” -60% -tuotteitaan: ”Vauhdittanut hävikkitalkoita”

Jaa artikkeli:
Luotu: 
11.9.2018 12:04
  • Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
    Kuva
    S-ryhmän käytäntönä on ollut, että tuotteet, joiden päiväys vanhenee seuraavana päivänä, ovat 30 prosentin alennuksessa. Viimeisinä aukiolotunteina alennus on 60 prosenttia.
|

S-ryhmä tiedottaa saaneensa laskettua viimeisten kolmen vuoden aikana ruokahävikkiä 17 prosentilla. Suomessa vietetään parhaillaan hävikkiviikkoa.

S-ryhmä on laajentanut niin sanottujen punalappuisten tuotteiden käytäntöä viime vuosina. Viime vuoden syksystä lähtien vanhenemassa olevista, punalaputetuista tuotteista on saanut 60 prosentin ilta-alennuksen kaikkiaan noin 900 S-ryhmän ruokakaupasta.

”Iltaa kohti kiihtyvät alennukset ovat kannustaneet asiakkaita ostamaan punalaputettuja tuotteita ja ilta-ale onkin selvästi vauhdittanut hävikkitalkoita”, vastuullisuuspäällikkö Senja Forsman kommentoi S-ryhmän omassa Patarumpu-julkaisussa.

S-ryhmän mukaan 60 prosentin ilta-alen vaikutus näkyy etenkin pienissä myymälöissä kuten Saleissa ja pääkaupunkiseudun Alepoissa sekä S-marketeissa, joissa hävikki on vähentynyt vuoden aikana noin kymmenen prosenttia.

”Eniten hävikki on pienentynyt liha- ja maitotaloustuotteissa, joissa laskua on ollut alkuvuoden 2018 aikana noin 20 % (tammi-elokuu). Hävikin vähentymisen taustalla on myös yhä tarkempi ja onnistuneempi tuotteiden määrän ennustamis- ja tilaustyö”, S-ryhmä tiedottaa.

Yritykset: 
Jaa artikkeli:

Kommentit

Juha Lehtonen

Olen yksi heistä. Varallisuushan syntyy siitä, että kulutetaan vähemmän rahaa kuin tienataan. Säästöön jääneet varat sijoitetaan samoin kuin sijoituksista saatu tuotto. Yksi tapa pienentää kulutusta on tarttua hyviin tarjouksiin.