Maanantai 20.5.2019

Yrittäjä purkautui mainonnan valvojalle: ”Kaiken maailman kommunistit kitisee joka asiasta – Tehkää tekin jotain järkevää”

  • Kuva: Colourbox
    Kuva
    Yrittäjä vastasi harvinaisella tavalla mainonnan eettiselle neuvostolle. Kuvituskuva.
|

Mainonnan eettinen neuvosto tarttui muotiblogiin. Neuvoston mielestä blogissa oli puutteelliset merkinnät sen sisältämästä kaupallisesta yhteistyötä, eli mainonnasta.

Neuvosto otti tapauksen käsittelyyn ja pyysi lausuntoa mainostajalta. Se on verkkokauppa Fashion Trade Scandinavia. Yhtiön nettikaupan nimi on House of Brandon ja se menestyykin mukavasti nettijättien puristuksessa.

Vastaus oli harvinaisen kummallinen.

”Tehkää tekin jotain järkevää ja lopettakaa yritysten ja yrittäjien typerä kiusaaminen tyhjänpäiväisillä asioilla”, kirjoitti yhtiön toimitusjohtaja Tommi Kumpuniemi.

Hän myös arveli asiasta kiinnostuneiden ihmisten olevan kommunisteja.

”On se kumma, että kaiken maailman kommunistit kitisee joka asiasta tänä päivänä. Menisivät töihin niin olisi muutakin ajateltavaa.”

Mainonnan eettinen neuvosto ei halua kommentoida saamaansa vastausta.

Blogin pitäjä oli paljon katuvaisempi.

”Anteeksi huolimattomuuteni merkintöjen kanssa. Myönnän virheeni ja olen korjannut postaukseen, että se sisältää mainoslinkkejä”, hän kirjoitti neuvostolle.

Mitä tarkoitat, Tommi Kumpuniemi?

”Se on ihan kieliposkessa kirjoitettua huumoria. Ilmeisesti näin saa lehtien huomion. Toivon vain, että tämä ei jää viimeiseksi lehtijutuksi. Olemme nimittäin aiemmin yrittäneet saada toimittajien mielenkiinnon herätettyä.”

Fashion Trade Scandinavia on pienimuotoinen menestystarina. Kumpuniemi perusti 2010 vaatteita maahantuovan yrityksen. Muutamassa vuodessa hän kasvatti liikevaihdon yli miljoonan euron ja oli yhtiön ainoa työntekijä.

”2012 näin, että vaateala on joutumassa vaikeuksiin. Asiakkaat, eli jälleenmyyjät olivat joutumassa suuriin vaikeuksiin. Perustin verkkokaupan ja ryhdyin itse vähittäismyyjäksi.”

Yhtiö on kasvanut lähes joka vuosi ja 2017 liikevaihto oli 2,8 miljoonaa euroa. Liikevoittoprosentti oli 2,8. Verkossa voi siis pienikin menestyä isojen rinnalla. Tosin se vaatii paljon työtä.

”Me yrittäjät olemme tehneet sataa eri asiaa. Normaalisti sisäänostajalla on viisi, joskus ehkä kymmenen brändiä samanaikaisesti. Minulla on ollut yhtä aikaa sata brändiä. Siinä sivussa olen pakannut tuotteita, tehnyt markkinointia ja hoitanut tuotekuvauksia.”

Tälle vuodelle kasvua tulee vain vähän.

”Meillä suurin myyntiartikkeli on talvitakit. Tämä vuosi on ollut harvinaisen lämmin. Myy siinä sitten talvitakkeja.”

LUE MYÖS:

Raivoisa reaktio yllätti Fazerin – kertoo nyt mikä oli vihapuhebotin oikea tarkoitus

”Ulosottoviranomainen kysyi jopa kelloni arvoa” – Hjallis Harkimo avautuu yrittäjien ongelmista SS-blogissa

”Työntekijä saa täyttä palkkaa – yrittäjä on 4 päivää sairaana ilman toimeentuloa”

Henkilöt: 
Jaa artikkeli: