Keskiviikko 20.2.2019

Valiokunta lopetti kokouksensa: Sote-lausunto ei valmistu tänään

12.2.2019 14:53
    Perustuslakivaliokunnan työjärjestys tiistaina.

Eduskunnan perustuslakivaliokunnan sote-lausunto ei valmistu myöskään tänään tiistaina.

Valiokunnasta arvioitiin jo aamulla Uudelle Suomelle, että valiokunta tuskin jatkaa työtään tiistaina enää täysistunnon jälkeen. Täysistunto alkoi kello 14 ja katkaisi valiokunnan kokouksen.

Eduskunta vahvistaa virallisella Twitter-tilillään, että tiistain osalta sote-työ on ohi.

”Perustuslakivaliokunnan kokous on päättynyt tältä päivältä. Sote-lausunnon käsittely jatkuu huomenna keskiviikkona klo 9 alkavassa kokouksessa”, eduskunta tiedottaa.

Lausuntoa, joka on ratkaiseva hallituksen uudistuksen kannalta, odotettiin valmiiksi jo maanantaina. Hallituksen aika toteuttaa näkemyksensä mukainen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistus maakuntineen alkaa olla kortilla, sillä perustuslakivaliokunnan muutosehdotukset etenevät vielä parhaassakin tapauksessa eduskunnan sote-valiokuntaan. Jos muutosvaatimukset ovat niin suuria, että ne edellyttävät uutta hallituksen valmistelua, sote-uudistuksen kaatumista pidetään selviönä.

Tuleeko sotesta tänäänkään valmista? ”Sitten varmaan jatketaan huomenna”

”En osaa arvioida” – Perustuslakivaliokunnan puheenjohtajalta ei lupauksia sote-lausunnosta

Kansanedustajalta raju purkaus eduskunnassa: ”Pyrkii törkeästi puuttumaan valiokunnan työskentelyyn”

Pasi Käyhkö

Seppo-Juha, paperipinoista päätellen ei asia tule valmiiksi vielä juhannuksenakaan kuluvaa vuotta. Eikö näillä ole tietokoneita?

Tietenkään mielestäni täällä asialla ei ole kiire. Syynä Sipilän viimeiset tarinat. Homma taitaa mennä "kiville" muutenkin.

kalevi oksanen

Kommenttini poikkeaa alkuperäisestä aiheesta ,mutta liittyy läheisesti asiaan.
Kävin syksyllä -18 hermorata mittauksessa Varkauden sairaalassa lähetteellä Suonenjoen Tk vastaanotto lauantaina klo 10.Saavuin sairaalalle GPS>ssän opastamana n.9.45 sairaalan pääovi oli auki mutta mitään reittikarttaa toimenpidepaikkaan en löytänyt..Kiersin sairaalan ensiapuaseman puolelle josta löytyi jopa fyysisiä ihmisiä ja jopa inffopiste kysymykseni missä minun toimenpide tehdään vastaus tuosta lasiovesta käytävän loppuun ja sen ja sen väristä viivaa eteen päin lopulta reitiltäni loppui valaistuskin,joten palasintakaisin inffoon nytluukulla ei ollut ketään näin lasikopin avoimesta ovesta että takahuoneessa joi kahvia ja puputti pullaa menin kysymään tarkempia koordinaateja tällä tädillä olikin hermo pinnassa kun häntä häiritään asiassa joka ei hänelle kuulu oli kuulemma aivan eri firma jonka hoitoon minä olin tulossa ,vihdoin hän kuitenkin opasti oikeaan paikkaan muisti myös antaa palautetta minua tutkivalle lääkärille että se siitä siun sotesta eli ajellaan pari sataa kilometriä saadaan haukut ja lasku sekä saatutetaan ilmastoa joskin Varkaus tästä pahemmaksi muuttuu.