Torstai 27.6.2019

Perussuomalaiset hämmästyi Finnkinon päätöksestä: ”Ei ole mitään lopetettavaa – kampanja päättyi jo 21.3.”

Luotu: 
25.3.2019 16:38
  • Kuva: Petteri Paalasmaa / Alma Talent
    Kuva
    Perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo.
|

Perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo hämmästelee Finnkinon ilmoitusta päättää puolueen vaalivideon esittäminen mainoksena elokuvateattereissa 26. maaliskuuta alkaen. Finnkinolta oli ostettu näkyvyyttä yli 6-minuuttisen vaalivideon 30 sekunnin mittaisen mainosversion esittämiseksi.

Slunga-Poutsalon hämmästys johtuu siitä, että perussuomalaisten mainoskampanja oli hänen mukaansa ostettu ajalle 18.–21. maaliskuuta.

”Eli ei ole mitään lopetettavaa. Kampanja siellä on siis loppunut jo viime torstaina”, Slunga-Poutsalo viestittää Uudelle Suomelle.

LUE MYÖS: Raju ryöpytys Jussi Halla-aholle: ”Suomen historian hävyttömin, härskein ja valheellisin poliittinen mainos”

Tämä oli myös mainoksen alkuperäisen ”ajolistan” mukainen aikataulu. Puolueelle lähetetyssä laskussa mainoksen esitysajaksi kerrotaan kuitenkin 18.–24. maaliskuuta.

Finnkinosta arvioidaan Uudelle Suomelle, että taustalla olisi niin sanottu ”kontaktitakuu”. Se tarkoittaa, että jos mainosta esittävissä elokuvateattereissa ei ole vieraillut riittävää määrää katsojia, mainosta esitetään, kunnes tarpeeksi moni on mainoksen nähnyt.

LUE MYÖS: Finnkino: Perussuomalaisten mainoksen esittäminen loppuu 26.3.2019

Slunga-Poutsalo kuitenkin tähdentää, että oli vaalivideon esitysaika sitten 18.–21.3. tai 18.–24.3. on sen esittäminen Finnkinon teattereissa joka tapauksessa päättynyt.

Finnkino tviittasi maanantaina, että perussuomalaisten vaalimainoksen esittäminen päättyy 26.3.

”Finnkino puolustaa suvaitsevaisuutta, sananvapautta ja demokratiaa eikä toiminnassaan hyväksy rasismia eikä syrjintää. Esityksessä ollut 30-sekuntinen PS:n vaalimainoskampanja päättyy teattereissa huomenna tiistaina 26.3”, Finnkino ilmoittaa.

Päivitys klo 16.52: Perussuomalaiset hankki näkyvyyttä nimenomaisesti vaalivideon 30 sekunnin mittaisen mainosversion esittämiseen.

LISÄÄ AIHEESTA:

 

Jaa artikkeli:

Kommentit

Jukka Mattsson

Mielenkiintoisesti kun puolueettomaksi itseään kutsuma valtamedia uutisoi että Finnkino lopetti?

Eduskunnassa Paula Risikko puhui eilen "Valheet ja vastakkainasettelut ovat poliittisen väkivallan polttoainetta. Niihin on syytä suhtautua asian vaatimalla vakavuudella"

Katsotaan kenen puolella eduskunnan puhemies Risikko seisoo tässä asiassa? Valhe ja vastakkainasettelua jota ei haluta nähdä tai ei sovi eliitille?

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/275492-poliittisen-ilmapiirin-kiristymi...

Sami Iiro

Ottamatta kantaa itse mainoselokuvan sisältöön, on erikoista, ettei Finnkino ole osannut olla kriittinen jo ennen mainoksen valitsemista esitettäväksi? Jos Finnkinolla on tietyt arvot, niin eikö näiden arvojen pitäisi olla jatkuvasti mukana siinä päätöksenteossa, jota yrityksessä tehdään - jo ennen kuin tietty mainos pääsee teattereihin?

Timo Virtanen

Minunkin piti katsoa tuo Youtube...ei se nyt kovin hirvittävältä näyttänyt. Toki se on tietenkin propagandaa, mutta yhtälailla nuo vaalilupaukset kin ovat. Ja TV:ssä näytetään kyllä paljon enemmän väkivaltaa kin joka päivä. Rasistinenkaan se ei ole....nyt kyllä taitaa tuo Finnkino ampua yli maalin...pitää sitten lopettaa puolet elokuvistakin ? Persut saa ylimääräistä mainosta. Ns Helsingin herroilla ja vihervassareilla tuntuu olevan herkät varpaat, jos ei nyt tätä vaalipropagandavideota kestä ?

Tapio Mäkeläinen

NÄIN Tuon PS tekeleen leffaa ennen. Sen perään tuli Stephen Kingin Uinu uinu lemmikkini re-maken traileri. Saa arvata kumpi pelotti.
Lähinnä hämmästytti 3 sekunttia onko joku saanut rahaa tuosta PS hommasta vai onko se jonkun rehab työllisyyskurssin oppilastyö ?
Saas sitten nähdä miten kepu,ps,vihreät kannatukset menee. Toivottavasti V on kolmas noista.