Keskiviikko 21.8.2019

Hallitus kiirehtii eroon Sipilän aktiivimallista – Timo Harakka: ”Emme jää niitä lukuja odottelemaan”

Luotu: 
1.7.2019 16:53
Päivitetty: 
1.7.2019 16:56
  • Kuva: Tiina Somerpuro / Alma Talent arkisto
    Kuva
    Työministeri Timo Harakan (sd) mukaan Sipilän hallituksen luoman aktiivimallin purkaminen alkaa jo lähiaikoina. Lukuja aktiivimallin työllisyysvaikutuksista ei aiota odotella.
|

Hallitus on luvannut purkaa Juha Sipilän (kesk) hallituskaudella lanseeratun ja kipakkaa kritiikkiä saaneen aktiivimallin.

Työministeri Timo Harakka (sd) vihjaa, että purkutoimenpiteisiin ryhdytään lähiaikoina.

"Mitä aikatauluun tulee, uskoisin, että se tapahtuu pikemminkin lähitulevaisuudessa. Teemme tätä yhteistyössä ministeri [Aino-Kaisa] Pekosen (vas) kanssa."

Hallitus on kovan työllistysurakan edessä, jotta hallitusohjelmaan kirjatut investoinnit kyetään rahoittamaan. Vaikka aktiivimalli poistuu, on jotain tulossa sen tilalle.

"Aktiivimallin purkamisen toinen puoli on se, että työvoimapalveluita pitää vastaavasti kehittää tilalle. Käytän itse tästä sanaparia 'aidosti aktivoiva'."

Työministeri toteaa, että "aidosti aktivoiva" malli on hänen vastuullaan, ja toimenpiteet sen eteen ovat jo käynnistyneet.

”Aidosti aktivoiva malli”

Harakan mukaan malliin kuuluu työvoimapalveluiden kehittämistä – ja erityisenä esimerkkinä ministeri nostaa esiin palkkatuen, johon ensi vuoden budjetissa on varattu merkittävästi lisämäärärahoja.

"Tilanne on se, että emme jää niitä lukuja odottelemaan, jos sellaisia koskaan saadaankaan"

Palkkatuki on taloudellinen tuki, jota te-toimisto voi myöntää työnantajalle työttömän työnhakijan palkkauskustannuksiin.

"On olennaista, että pyrimme muuttamaan palkkatuen lainsäädäntöä niin, että se on yrityksille selkeämpi, yksinkertaisempi ja että sen käyttö kasvaisi merkittävästi. Kun vertaa esimerkiksi Ruotsiin, meillä palkkatuen käyttö on ihan murto-osa siitä."

Palkkatuen muotoja voisi Harakan mielestä kohdistaa lainsäädännöllä myös vaikeammin työllistettävien ja osatyökykyisten henkilöiden työllistystoimiin. Työvoimapalveluissa yksilöllisten tarpeiden huomiointiin onkin budjetoitu määrärahoja.

Aktiivimallin lukuja ei odotella

Harakan mukaan valtiovarainministeriö on pyrkinyt laskemaan nyt romukoppaan heitettävän aktiivimallin työttömyysetuusleikkurin vaikutuksia työllisyyteen, mutta tuloksia ei ole tullut.

"Tilanne on se, että emme jää niitä lukuja odottelemaan, jos sellaisia koskaan saadaankaan", Harakka sanoo.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen huomautti kesäkuussa eduskunnan keskustelussa, että aktiivimallin työllisyyden vaikutusarvio oli 5 000–10 000 työpaikkaa.

Harakka taas väittää, että aktiivimallin todennettavat vaikutukset ovat olleet vaatimattomia.

LUE MYÖS:

Ministeri vahvistaa: ”Aktiivimalli puretaan”

Miten Rinteen hallitus korvaa aktiivimallin? – Työministeri Harakka toi esiin ongelman ja ensimmäiset 9000 uutta työpaikkaa: ”Hieno aloitus”

Hallitusohjelman aktiivimallia koskevasta kirjauksesta äläkkä: ”Miksi? Miksi nollakirjaus?”

Jaa artikkeli:

Kommentit

Viljo Asikainen

Sipilän hallituksen oikeistoradikaalisia tuotoksia puretaan. Aktiivimalli, Bernerin (lue:Sipilän) raideliikenteen yksityistäminen ja taksiliikenteen turmeleminen saavat nyt mennä roskakoriin. Ja hyvä on niin - sinne harkitsemattomat radikalismin tuotteet joutavatkin.

Mutta, mutta; Sama on edessä Rinteen hallituksen hallitusohjelmaan kirjattujen radikaalien ylilyöntien suhteen viimeistään neljän vuoden kuluttua - ehkä aikaisemminkin - kun heiluri heilahtaa taas äärilaidasta toiseen äärilaitaan ja maassa on oikeistohallitus, entistä radikaalimpi. Rinteellä on vielä mahdollisuus välttää näin käymästä, mutta tuskin hänellä on malttia ja ennen muuta kykyä ja voimia viisaaseen maltillisuuteen. Hallitusohjelman avokätiset lupaukset huutavat toteuttamistaan.

Toisen peräkkäisen yksisilmäisen radikaalin hallituksen töiden vesittyminen olisi hyvinkin voitu välttää jos Rinne olisi ajatellut järjellä eikä tunteella ja valinnut hallitusyhteistyön kokoomuksen ja vihreiden kanssa viisikon asemesta. Aikaansaannoksia ei olisi tällöin syntynyt samalla tavalla liukuhihnalta kuin nyt, mutta se mitä olisi syntynyt olisi ollut oikeisto - vasemmisto-konsensuksen läpi puserrettua ja kestävämmällä pohjalla.

Jaakko Aalto

”Työministeri toteaa, että "aidosti aktivoiva" malli on hänen vastuullaan. On olennaista, että pyrimme muuttamaan palkkatuen lainsäädäntöä niin … että sen käyttö kasvaisi merkittävästi. Kun vertaa esimerkiksi Ruotsiin, meillä palkkatuen käyttö on ihan murto-osa siitä."

Eikös tätä hallitusta pystyyn pantaessa kerrottu, että työllisyyttä parantamalla saadaan lisää verotuloja, joilla katetaan menojen lisäyksiä. Harakka nyt innolla selittää, että hän saa parannettua työllisyyttä lisäämällä menoja. Mitenkäs tuosta rakennelmasta tulikaan mieleen se runo, joka alkaa sanoilla ”Piti Harakka puhetta vierailleen …”

Wille Neoff

Oikeasti valtion pitäisi ensisijaisesti järjestää kela, te-toimisto ja sossu saman katon alle ja järkeistää niiden toiminta.
Suurin osa näitä käyttävät samat asiakkaat.
Nyt juoksutetaan virastojen ja luukulta luukulle johon jo muutenkin köyhyysrajalla elävä työtön turhautuu vielä lisää.
Kelalta asiantuntijalääkäri pois, sillä miksi ihmeessä ei uskota suomalaisen erikoislääkärin lausuntoon? Sairasta sanon minä nämä päällekkäisyydet.
Jos töitä, siis oikeita palkkatöitä on tarjolla niin firmat kyllä palkkaavat.
Nyt valtio maksaa piilotukea yrityksille satoja miljoonia.
Kokoomuksen edustaja valehtelee tai ei kerro koko totuutta asiasta vaikka työllisten määrä onkin hieman lisääntynyt niin kokoaikatöiden määrä on vähentynyt radikaalisti, eikä valtion tukitoimien määrä ole suinkaan vähentynyt vaan lisääntynyt roimasti.
Myös kelan asumistukijärjestelmä pitää uusia, sillä vuokrat nousevat sitä mukaa kun kela korottaa tukia..
Asunnot olisivat edullisempia ilman tätä tukijärjestelmää

Tiina Ison

Hyvä työministeri Harakka (ja ex-ELY ministeri Lintilä sekä ex-työministeri Lindström sekä ex-oikeusministerit Häkkänen ja Lindström),

Olen tietojohtamisen asiantuntija (knowledge management expert), joka saavuttanut yelmmät korkeakoulututkinnot Australiasta tunnistetusta yliopistosta, University of Technology, Sydney sekä toiminut kansalliskirjaston pääsuunnittelijana 2007-11 Mikkelin digitointi- ja konservointiyksikössä, Savo.

Olen vuonna 2017 sekä 4/2018 pyytänyt TEM ministeriötä tutkimaan, miksi jokin taho on saattanut minut 5/2011 kansalaisuustutkimuksiin Kansalaisuuslaki §6 taustaselvitys sekä 11/2011 §23 poikkeusolot 24/7 seurantaan kun Suomen valtio on tiennyt, että olen syntynyt Jerusalemissa, Itä-Jerusalem, Israelin sotilaallisen hallinnon ja poikkeusolot alueellisenhallinnon alaisuudessa. Suomen valtio ja valtionhallinto (ulkoministriö, migri, sisäministeriö, puolustuslaitos sekä hallintovaliokunta) on myös tiennyt, että olen lapsena asunut Suomessa 6 vuotta kansalaisettomana 1976-83. Olen tuolloin ollut alle 16v.

Olen vuonna 2013 pyytänyt FOI (freedom of information) julkisuuslakiin perustuvaa tarkastusta tietoihini monitahoviranomaistoiminnassa koska ilmoittamani rikokset 2011-13 on poliisi jättänyt tutkimatta. Julkisuuslainmukaiset tietopyynnöt ovat tuottaneet henkilötietoja, joissa Väestötietorekisterissä olenkin "Jordanian valtiossa syntynyt" kun aikaisemmin syntymävaltiotani ei Suomi eikä EU ole tunnistanut (koska synnyin miehitetyllä alueella, mikä ei ollut valtio). Jokin taho on tehnyt "sukututkimusta" ja sen tuotoksena, isäni (joka saksan kansalainen ja nukkunut pois 2010) ei ole EU data tietojenvaihdossa päivittynyt omiin tietoihini ja Saksassa isäni sukutietojen kohdalla ei hänellä ole lapsia näemmä ollenkaan ja hänkin on muokkautunut "Jordanialaiseksi". Isäni on alkuperäinen Jerusalemin-armenialainen kristitty, jonka suku asunut Jerusalemin vanhassa kaupungissa, armenialais- ja kristitty kortteleissa yli 100 vuotta. Oma sukuni on suora jälkeläinen Turkin armenialaisten vainolle 1915.

Tietojohtamisen alalla, yksilön ja suvun "profilointi" kohtaa äärimmäisiä toimintamalleja kun arkaluontoisiin tietoihin kolmannet tahot pääsevät käsiksi ja yhteisesti sopivat "uusiotuotannoista", kuten identiteettivarkaudentuottamisesta ja sen jälkeen henkilön luokittelemisesta "kansakunnan uhaksi" ja/tai muutoin vain "rikolliseksi".

Olen tietojohtamisen asiantuntijana vuodesta 2011 lähtien varoittanut vääristä tietojohtamisen toimintamalleista, joista jalkauatettu käyttöön Lappeenrannan ja Itä-Kaakkois-Suomen kuntayhtymissä, osana konsernihallinto tietojohtamisenmallia ja kirjavia kuntakokeiluja. Sote- ja tiedolla johtamisen "sotkut" 2010-19 on tahallisesti ja tuottamuksellisesti tuotatettu.

Data talouden tuotokset ovat 2019 esillä räikeinä mm a) alin syntyvyys sitten v.1868; b) ylin "eläkeläisten epätavanomaiset kuolemat"; c) ns "moniongelmaisten" asiakkuushallinnat itsemääräämisoikeutta rajaten ja saattaen kestvään holhoukseen sekä heidän alustatalouden kautta tapahtuvat "kaupittelut lääketieteellisiin ihmiskokeisiin".

Olen pyytänyt työministeri Timo Harakkaa ottamaan kantaa työllistymiseni esteisiin, joita Valtioneuvosto ja sen ministerit tahallisesti ja tuottamuksellisesti tuottaneet omalla kohdallani 2011-19.

Olen myös ilmoittanut sekä Valtioneuvostolle, ministereille sekä Suomen hallinnolle, että "sotkujen suma", minkä he ovat tuottaneet omiin tietoihini 2011-19 on sen verran vakava asia, että uudet tiedustelulait, mitkä astuneet voimaan 1.6.2019 mahdollisesti aktivoidaa laillisesti tuottamaan valeasiakirjoja ja valetodistuksia Valtioneuvoston ja ex-ministereiden varjeluksi rikosoikeudellisilta tutkinnoilta.

Ilmeisesti, Suomen käräjä- ja korkeinhallinto-oikeus voivat vapauttaa Suomen ylimmän poliisijohdon vedoten "lakien ja säädösten epäselyyksiin". Suomessa johto ei vastaa johtamisesta eikä omavalvonnasta, koska lait ovat epäselviä ja epäselvät lait on Valtioneuvoston toimeksiantoina hallitusohjelmien mukaisesti laadittu ja niitä kestävänä tuotatettu.

Huomautan, Suomen valtiohallinnolle ja Valtioneuvostolle, ECHR käsite Subsdiarity tarkoittaa Suomen Valtion vastuuta ennakoivasti integroida ihmisoikeudet lainsäädäntöön. Suomen kyvyttömyys, haluttomuus tai kestävä ja tietoinen toisin toimiminen saattaa Suomen vaikeaan ja epäuskottavaan asemaan EU.ssa ja kansainvälisesti. Savon piiri pieni pyörii pojat eivät mm saaneet EU pankin tai muita johtotehtäviä -- ja hyvistä syistä. Maineensa voi pilata osaamisella tai osaamattomuudella. En itse ole erehtynyt viimeeksi mainittuun mutta olen itsestäni johtumattomista syistä syntynyt Jerusalemissa, aikaan, paikkaan ja sukuun, joka ilmeisesti ei kelpaa muuta kuin vihatekojen, panettelun ja huorittelun kohteeksi "viranomaisten ja ELY-tahojen alueellisilla konsortion suljetuilla jakelualustoilla".

Työminiseri Harakka on nyt hyvä ja "paneutuu" tähän asiakokonaisuuteen, paiseepesä suihukunee ryöpynä ja mojovana...

Tiina Ison
tietojohtamisen asiantuntija

Tiina Ison

Hei,

Toivon, että Uusi Suomi ei filtteroi kommenttiani "pois" aktiivimalli "dialogeista" ja "mielipidekommenttiosioista"...

Sanavpauteni tueksi mainittakoon, että työministeri Häkkäselle olen sähköpostitse ja TEM kirjaamon kautta saattanut virallisen tutkintapyynnön, joten virallisen ja julkisen asiakirjan.

Sanavapauteni tueksi viittaan myös ECHR päätökseen sanavapaudesta 15-10-2015 Perincek v Switzerland, jossa ECHR Grand Chamber tulkitsi, että armenialiasten kansanmurha Ottoman Turkkien toimesta 1915 on historiallista faktaa, mitä ei ole saatettu kiistanalaiseksi ja, että Pernicekillä on sanavapaus kieltää armenialaisten kansanmurha, mikä on sanavapautta eikä vihapuhetta tai sen lietsomista (Armenian Genocide Denial) vaan dialogin ja mielipiteen vapaata ilmaisua - koska kansanmurhatapahtuma on ollut Euroopan ja Sveitsin alueen "ulkopuolella" eikä kuten Juutalaisten kansnamurha, Euroopan "rajojen sisäpuolella". ECHR argumentaatio myös toteaa, että armenialaisten kansanmurhan jälkeläisiä ei ole vainottu Euroopassa kuten juutalaisia jälkeläisiä, eikä todistusaineistoa ole olemassa armenilaisten kansanmurhan jälkeläisten vainosta tai identiteettiin kohdentuvista viha- tai aggressiontoimista, kuten juutalaisiin kohdistuvasta ja kohdennetusta. Turkkilaisen "poliitikon" sanavapauden oikeudellinen "puinti" Sveitsin ja EU:n tuomioistuimissa lähtökohtaisesti tuottaa yli 100:n sivun pätkää "prolifix deliberations" vertaillen armenialaisten ja juutaliasten kansanmurhia, jossa jälkimmäinen asetetaan alustalle ja ensimmäinen häivytetään (comparative erasure argumentation). ECHR Court Ruling https://hudoc.echr.coe.int/eng#{"itemid":["001-158235"]}

Koska kommenttini alla liittyy nimenomaan sanavapauteen ja Jerusalemin-armenialaiseen identiteettiini, jota vastaan Suomen monitahoviraonomaiset ovat hyökänneet hyvinkin agressiivisesti tuottaen identiteettivarkautta vuodesta 2011 lähtien ja tämä on suoraan vaikuttaunut työllisyyteeni ja akateemiseen toimintani, on todistusainieston "käsittely" ajankohtaista ja yhteiskunnallisesti merkittävä. Uskon, sen olevan myös Uudelle Suomelle ja journalismille myös sanavapauden vaalijoina riittävä peruste olla filtteroimatta ja moderoimatta totuuksia, mitkä kärkääseen muotoon paketoitu.

Julkisesti pyydän uudestaan rikosoikeudellista tutkintaa ihmisoikeuksien laaja-alaiselle ja kestävälle loukkaamiselle äärimmäisenä ja poikkeuksellisena joukko- ja ryhmädynamiikkana, minkä on sallittu kehittyä 2010-19 ja todentaa rakenteeellisia, systemaattisia ja monitahoisia uusia toimintamalleja jalkautettu monitahoisen syrjinnän tuottamiseksi ja sen kestävälle ylläpitämiselle piittaamatta ensisijaisista ihmisoikeus- ja kv-oikeudesta.

---

Hyvä työministeri Harakka (ja ex-ELY ministeri Lintilä sekä
ex-työministeri Lindström sekä ex-oikeusministerit Häkkänen ja
Lindström),

Olen tietojohtamisen asiantuntija (knowledge management expert), joka
saavuttanut yelmmät korkeakoulututkinnot Australiasta tunnistetusta
yliopistosta, University of Technology, Sydney sekä toiminut
kansalliskirjaston pääsuunnittelijana 2007-11 Mikkelin digitointi- ja
konservointiyksikössä, Savo.

Olen vuonna 2017 sekä 4/2018 pyytänyt TEM ministeriötä tutkimaan,
miksi jokin taho on saattanut minut 5/2011 kansalaisuustutkimuksiin
Kansalaisuuslaki §6 taustaselvitys sekä 11/2011 §23 poikkeusolot 24/7
seurantaan kun Suomen valtio on tiennyt, että olen syntynyt
Jerusalemissa, Itä-Jerusalem, Israelin sotilaallisen hallinnon ja
poikkeusolot alueellisenhallinnon alaisuudessa.

Suomen valtio ja valtionhallinto (ulkoministeriö, migri, sisäministeriö, puolustuslaitos sekä hallintovaliokunta) on myös tiennyt, että olen lapsena asunut Suomessa 6 vuotta kansalaisettomana 1976-83 asuen Kauniaisissa Raamattuopistolla. Olen perimiltäni myös syntyperäinen suomalainen. Olin kansalaiseton 16v. ja Suomen ja Israelin valtio sopineet "kahdenvälisiä" sopimuksiaan tuolloin liittyen Jerusalemin-armenialiseen vanhan kaupungin kristittysukuun. On yleinen tieto, että Jerusalemin vanhan kaupungin asema johtaa ja on johtanut etniseen puhdistukseen. Erityisesti kristitty korttelit ovat tämän kohteena. Oma sukuni on armenialaisten kansanmurhan suoria jälkeläisiä, muutoin armenialaisia asunut Jerusalemin vanhassa kaupungissa yli 1500 vuotta. Israelin valtion tavoitetila on kirjata alkuperäiset asukkaan "muuksi ja muualle", kuten Jordania estääkseen paluumuuton syntymäpaikkaperusteisesti.

Olen vuonna 2013 pyytänyt (FOI; freedom of information) julkisuuslakiin
perustuvaa tarkastusta tietoihini monitahoviranomaistoiminnassa koska
ilmoittamani henkeeni, terveyteeni ja elinkeinonharjottamiseeni kohdentuneet rikokset 2011-13 on poliisi jättänyt tutkimatta ja ketjuuttanut tutkimatta jättämiset poikkeuksellisen räikeästi saattaen "minut" ilmeisesti mitä kirjavimpiin tutkimuksiin ja tutkintalinjojen tuotantoihin alati niitä muokkaillen vuodesta 2011-. Toiminta on ilmeisesti kestävää.

Julkisuuslainmukaiset tietopyyntöni ovat mm tuottaneet henkilötietoja,
joissa Väestötietorekisterissä olenkin "Jordanian valtiossa syntynyt"
kun aikaisemmin syntymävaltiotani ei Suomi eikä EU ole tunnistanut
koska synnyin miehitetyllä alueella, mikä ei ollut valtio vaan poikkeuhallinnonalainen. Migrin johtaja Vainikka on onnistunut väätämään lauseen "Suomi ei tunnusta Palestiinaa muotoon", mikä ei ole historiallinen peruste ajankohdalle, jolloin synnyin ja Suomi ei tunnistanut syntymävaltiotani eli se oli "tunnistamaton". Ilmeisesti migri, SUPO ja monitahoviranomaiset saavat irrottaa asiat historia- ja muista konteksteistaan ja tuottaa takautuvasti "muita narratiiveja" asiayhteyksistä riippumatta, jossa tunnistamaton valtio "Jerusalem, Itä-Jerusalem, Isrealin miehietty sotilaallinen alue" optimoituukin sutjakkaasti !tunnustamattomaksi valtioksi Palestiina" ja jopa Jerusalemin vanha kaupunki "Ufona lennätetään Jordaniaan Ammanin kupeeseen", jossakin virtuaaliavaruudessa, jossa en ole vielä itse vieraillut saatikka asunut tai syntynyt.

Suomen viraonomaiset toki monitahotoiminnassaan kovin ovat kunnostautuneet "tutkimuksissaan" tuottamaan tuotantojaan, joissa faktojen saattaminen tietojen pohjaksi ei sallita häriköivän viranomaisten kokemuksellisuuksia narratiivituotannoilleen, mitkä eivät ole faktatiedoilla pilattuja saati luotettavilla tukimuksilla tai -metodeilla.

Jokin taho on tehnyt "sukututkimusta" ja sen tuotoksena, isäni (joka saksan kansalainen ja nukkunut pois 2010) ei ole EU data tietojenvaihdossa päivittynyt omiin tietoihini Suomessa. Saksassa Jerusalemin-armenialainen isäni sukutiedoiltaan ei hänellä näemmä ole lapsia ollenkaan ja hän muokkattu "Jordanialaiseksi". Isäni on alkuperäinen Jerusalemin-armenialainen kristitty, jonka suku asunut Jerusalemin vanhassa kaupungissa, armenialais- ja kristitty kortteleissa yli 100 vuotta. Hän on syntynyt Brtti Imperiumin hallinnon aikana. Oma sukuni on suora jälkeläinen Turkin armenialaisten vainoista selvityen 1915. Suvullani ei ole yli 100 vuoteen ollut kansalaisuutta, joka asuu Jerusalemissa.

Tietojohtamisen alalla, yksilön ja suvun "profilointi" kohtaa
äärimmäisiä toimintamalleja kun arkaluontoisiin tietoihin kolmannet
tahot pääsevät "sekoilemaan lisää" ja yhteisesti sopimaan jopa "uusiotuotannoistaan", kuten identiteettivarkaudentuottamista jopa henkilön Jerusalemin-armenialisen alkuperän kieltämiseksi sekä perhe-ja sukujuurien poistamiseksi (identitity erasure) sen lisäksi sattaen
luokittelemaansa henkilön poistettavaksi kirjoista jopa "kansakunnan uhaksi ja viholliseksi" ja/tai muutoin vain "terroristiksi", "talibaniksi" tai mahdollisesti "muutoin vain rikolliseksi".

Olen tietojohtamisen asiantuntijana vuodesta 2011 lähtien varoittanut
vääristä tietojohtamisen toimintamalleista, joita jalkautettu
Lappeenrannan ja Itä-Kaakkois-Suomen kuntayhtymissä osana
konsernihallinnon tietojohtamisenmalleja kirjavissa kuntakokeiluissa. Sote- ja tiedolla johtamisen "sotkut" 2010-19 on tahallisesti ja
tuottamuksellisesti tuotatettu.

Data talouden "tuotokset" ovat "nyt" 2019 esillä hyvinkin räikeinä; mm a) alin syntyvyys sitten v.1868; b) ylin "eläkeläisten epätavanomaiset kuolemat"; c) ns "moniongelmaisten" asiakkuushallinnat itsemääräämisoikeutta rajaten ja saattaen kestvään holhoukseen sekä heidän alustatalouden kautta tapahtuviin B2B "kaupitteluun" mm lääketieteellisiin ihmiskokeisiin sekä muuhun, d) eikä taksitkaan kulje luotettavasti..

Olen pyytänyt työministeri Timo Harakkaa ottamaan kantaa
työllistymiseni esteisiin 2011-19, joita Valtioneuvosto ja sen ministerit
tahallisesti ja tuottamuksellisesti tuottaneet omalla kohdallani. Mikä hinku selittää "toimintamallit" 2010-19 Savossa, Karjalassa ja Valtioneuvostossa ?

Olen myös ilmoittanut sekä Valtioneuvostolle, ministereille sekä
Suomen hallinnolle, että "sotkujen suma", minkä he ovat tuottaneet
omiin tietoihini 2011-19 on sen verran vakava asia, että uudet
tiedustelulait, mitkä astuneet voimaan 1.6.2019 mahdollisesti
aktivoidaan laillisesti tuottamaan asiassani valeasiakirjoja ja valetodistuksia oikeudelliseksi näytöksi "muusta" Valtioneuvoston ja ex-ministereiden varjeluksi rikosoikeudellisilta tutkinnoilta. Sopii kysyä, miten ammattitaitoista tai johtamisessa kunnostautunutta ministeriä voinee kukaan tunnistaa vuosina 2010-19 ?

Ilmeisesti, Suomen käräjä- ja korkeinhallinto-oikeus voi vapauttaa
Suomen ylimmän poliisijohdon vedoten "lakien ja säädösten
epäselyyksiin". Suomessa johto ei siis vastaa johtamisesta eikä
omavalvonnasta, koska lait ovat epäselviä ja epäselvät lait on
Valtioneuvoston toimeksiantoina hallitusohjelmien mukaisesti laadittu ja niitä kestävänä ylläpidetty. Lakien epäselvyyksistä riippumatta samanaikaisesti "tukimuksellinen tieto ja tiedolla johtaminen" on kuitenkin onnistunut tuottamaan ja viestittämään laajaan jakeluun "luotettavaa tietoa" erinomaisista kehittämisenhankkeista, tuloksista ja saavutuksista oikeudellisina tositteina näennäisistä tietotuotannoistaan.

Huomautan, Suomen valtiohallinnolle ja Valtioneuvostolle, ECHR käsite
"Subsdiarity" tarkoittaa Suomen Valtion vastuuta ennakoivasti integroida
ihmisoikeudet lainsäädäntöön. Suomen kyvyttömyys, haluttomuus tai strategisen kestävä ja tietoinen toisin toimiminen saattaa Suomen vaikeaan ja epäuskottavaan asemaan EU.ssa ja kansainvälisesti kun taseena on "luottamus".

Savon piiri pieni pyöri ja sen pojat eivät mm saaneet EU pankin tai muita johtotehtäviä -- hyvistäkin syistä. Maineensa voi pilata osaamisella tai osaamattomuudella. En itse ole erehtynyt viimeeksi mainittuun mutta
olen itsestäni johtumattomista syistä syntynyt Jerusalemissa, aikaan,
paikkaan ja sukuun, joka ilmeisesti ei kelpaa muuta kuin vihatekojen,
panettelun ja huorittelun kohteeksi "viranomaisten ja ELY-tahojen
alueellisella konsortion suljetuilla alustoilla globaaliin jakeluun". Eiköhän kolmansien tahojen arkaluontoisten tietojen toissijainen ja rinnakkaiskäyttö ole sen verran "innovatiivinen", että olisi kannattanut tarkaan harkita, mitkä ovat ne ELY-tahot ja ELY-toimijat, mitkä aktivoituvat hyväksikäyttämään ja kauppaamana yksityisten henkilöiden ja perheenjäsenten tietoja. Ilmeisesti SUPO, KRP, rajavartiolaitos ja puolustuslaitos ovat hyvinkin kartalla suojaamaan kansakuntaa....

Työminiseri Harakka on nyt hyvä ja "paneutuu" tähän
asiakokonaisuuteen, paiseepesä on mojova...

Tiina Ison
tietojohtamisen asiantuntija