Perjantai 18.1.2019

Soininvaara raiskaustekstistään: ”Puhdas provokaatio”

Jaa artikkeli:
Luotu: 
17.11.2008 11:01
Päivitetty: 
17.11.2008 13:33
  • Kuva: Creative Commons / Megapolis
    Kuva
    Helsingin kaupunginvaltuutettu Osmo Soininvaara (vihr.).

Ex-kansanedustaja ja ministeri Osmo Soininvaara (vihr.) kohautti viikonloppuna ehdottamalla blogissaan, että maahanmuuttajista luotaisiin geenirekisteri raiskaustapausten selvittämiseksi. Hän sanoi tänään Uudelle Suomelle, että kyseessä oli provokaatio.

- Puhdas provokaatio, toteaa Soininvaara kohua herättäneestä kirjoituksestaan.

- Olen sanonut näin aiemminkin, että olisi hyvä jos jokaiselta suomalaisesta ja Suomessa asuvalta otettaisiin geenijälki. Pidän näitä puskaraiskauksia erittäin ikävinä tapauksina, sanoi Soininvaara Uudelle Suomelle.

Iltapäivällä Soininvaara kirjoitti blogiinsa "todellisen" ehdotuksensa, jonka mukaan geneettinen sormenjälkirekisteri voitaisiin luoda koko Suomen väestöstä.

Rekisteristä olisi Soininvaaran mukaan hyötyä rikosten selvittämisessä ja suuronnettomuuksien uhrien tunnistamisessa.

Ainoana esteenä rekisterin luomiselle hän näkee sen mahdollisesti kalliin hinnan.

Viikonlopun provokatiivisessa tekstissään Soininvaara kirjoitti, että loppuun viedystä raiskauksesta jää geenijälki, jota vertaamalla maahanmuuttajista otettuun geenirekisteriin tekijä saataisiin selville "vuorenvarmasti".

-Tämä loukkaa heidän ihmisoikeuksiaan, ja sitä voi pitää rasistisena, koska kantaväestöltä ei samaa rekisteriä oteta, mutta vastaavasti nyt syyttömänä leimatut pääsevät tästä leimastaan. Jos olisin itse maahanmuuttaja, katsoisin tämän parantavan tilannettani, Soininvaara kirjoitti.

-Raiskaajat jäisivät aina kiinni - siis jos ovat ulkomaalaisia - ja siksi ulkomaalaisten tekemät raiskaukset loppuisivat ja halla-aholaisilta menisi heidän tunteisiin vetoavin argumenttinsa.

Soininvaara huomauttaa, että jos geenitesti otettaisiin myös kaikilta syntyperäisiltä suomalaisilta, raiskaukset selviäisivät aina.

Soininvaara pyöritteli blogissaan helsinkiläisen perussuomalaisen kaupunginvaltuutetun Jussi Halla-ahon raiskauskirjoituksia, joista Vihreät naiset ovat harkinneet rikosilmoituksen tekemistä.

Soininvaara ei kannata rikosilmoitusta, mutta pitää hyvänä että Halla-ahon kirjoitus on saanut julkisuutta, ”koska äänestäjien on hyvä tietää, miten poliitikot ajattelevat”.

- Tämän [viikonlopun] kirjoituksen tarkoitus oli saada halla-aholaiset myötäilemään, että haluavat ulkomaalaiset testeihin. Kun he sitten näin sanoivat, pääsin kysymään miksei myös suomalaisia testattaisi, kertoi Soininvaara.

Jaa artikkeli:

Kommentit

M Eiramaa KNFIJV

Kelpaisiko Soininvaara Hirvisaaren avustajaksi? Media saattaisi kohdella häntä paremmin kuin Helena Erosta, Ruotsinkin media...

Ehdottaisin hihamerkin vapaaehtoista käyttöä ainakin sarkastisesti, ellei asiaan liittyisi väärinymmärryksen vaara. Nyt toivon herättäväni Ruotsin lehdistön huomion kertomalla, ettei hihamerkistä juuri olisi oikeasti apua rikostutkintojen yleisövihjeiden saantia ajatellen. Mediassa kun hämärrytetään etniset ja kulttuuriset taustat, joiden paljastamista voidaan pitää vihapuheena ja rasismina. Vain harvoin uutisoinnista voi päätellä asianosaisten etnisen ja kulttuurisen taustan, ks. ns. Thorsin lyhyt yksittäistapauslista
(rasistisia ja muita rikoksia, joissa on mukana ulkomaalaistaustaisia)

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/linnanmaen_joukkotappe...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tappelun-raju-motiivi-helsingin-asemal...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021715218439_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022215238302_uu.shtml
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raju-joukkohyokkays-vartijan-autoon-he...
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kallion_pahoinpitelyn_...
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/nuoret_miehet_tunnusti...
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117229-venalaisporukka-hyokkasi-somaleid...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Siivoojan%20raiskannut%20tunnusti/art-...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012033115392022_uu.shtml
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kultarosvo-napattiin-hotellista---jatt...
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/02/1490177/murhan-yrityksen-...
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/bussikuskin_hakanneill...
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/45215-raiskaaja-iski-huopalahde...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/lakimies-ruandan-joukkotuhonnasta-syyt...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ESS%20Hiv-mies%20raiskasi%2016-vuotiaa...
http://www.youtube.com/watch?v=NzXXZNJUPmo
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012032415367739_uu.shtml
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/iakas_nainen_ryostetti...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011113014850662_uu.shtml
http://fi.wikipedia.org/wiki/George_Kings
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011093014489640_uu.shtml?ref=leiki
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112412754094_uu.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110132-pizzerian-sytyttajan-outo-palkkio...
http://www.hs.fi/kotimaa/Terrorismitutkinnassa+on+paljastunut+ep%C3%A4il...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120814912118_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011715086150_uu.shtml
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/mies_ryosti_vanhuksen/...
http://www.ts.fi/online/kotimaa/291840.html
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111114736535_uu.shtml
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194705334914/artikkeli/naitko+jotain+na...
http://yle.fi/alueet/oulu/2011/10/alaikainen_raiskasi_nuoren_tyton_29783...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/joukkio-pieksi-raumalaismiehen-tajutto...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Steven_Thomas
http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194705936294/artikkeli/ulkomaalaise...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112314809734_uu.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117661-poliisi-naitko-naita-%E2%80%9Drah...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011110214684297_uu.shtml
http://www.ess.fi/?article=345434
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011101714584964_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011093014487243_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092714458817_uu.shtml
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/vikittelija_pahoinpite...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/lehdenjakaja-kaytti-hyvakseen-rapussa-...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062913975407_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012513067367_uu.shtml
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/10/krp_nappasi_mittavan_subutex-liiga...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/royhkea-pankkiautomaattikopla-palasi-s...
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/114954-naitko-tata-miesta-soita-poliisille
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091514393033_uu.shtml
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/K%C3%A4r%C3%A4j%C3%A4oikeus+vapautti+...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081514209812_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081514209058_uu.shtml
http://www.ess.fi/?article=292467
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2010/12/1244698/hiv-rachelille-ne...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Talonv%C3%A4ki%20her%C3%A4si%20koliste...
http://www.hs.fi/kotimaa/Asuntomurtojen+sarja+selvi%C3%A4m%C3%A4ss%C3%A4...
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/115589-tama-mies-ryosti-kultakaupan-%E2%...
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/115584-poliisi-tulivat-suomeen-laivalla-...
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/69934-nainen-ryostettiin-keskella-paivaa...
http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pfbd/54B5D8ABB3A838B8C225772F...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012613074533_uu.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/111065-salakuljettajien-suomi-hitit-tupa...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040713507801_uu.shtml
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2009/12/1012655/tutkimus-joka-...
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194686131909/artikkeli/pedofiiliepaily...
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194686131666/artikkeli/piintynyt+asunto...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021813215735_uu.shtml
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Pirkanmaa/1194666476183/artikkeli/k...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090114300785_uu.shtml
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/romanileirin_jaljilta_...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032213413092_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011032113411582_ul.shtml
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201104505&rss=allimg
http://yle.fi/alueet/lahti/2011/05/poliisi_etsii_ahdistelijaa_lahdessa_2...
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/47904-kultakelloliikkeen-aseell...
http://www.suomitv.fi/uutiset/poliisi_ala_kiinnita_huomiota_ruusukaupust...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/70-vuotiaan-hakannut-yritti-paeta-maas...
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/112284-oletko-nahnyt-tata-pariskuntaa-%E...
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tampereen+ampuja+on+tunnustanut+ampum...
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+Romanialainen+j%C3%A4rjest%C3...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011051313711791_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061713909590_uu.shtml
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Helsingin%20taskuvarkauksissa%20uusi%2...
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/42772-ita-helsingin-maastokatko...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011022313234334_uu.shtml
http://www.ts.fi/online/kotimaa/197972.html
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Savon+Sanomat+Poliisille+kaksi+raiska...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030213286845_uu.shtml
http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KS...
http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/veroprofessori-tikan-tappaja-vapautui-...
http://www.kaleva.fi/uutiset/julman-raiskauksen-tuomiot-ennallaan/621642
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=37208
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010061111842435_uu.shtml
http://www.fuengirola.fi/uutiset/suomalaisnainen-oli-vankina-kotonaan-au...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011070514008880_ul.shtml
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/suomalainen-aiti-palkkamurhattiin/art...
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194664640200/artikkeli/je...
http://www.findance.com/uutiset/13564/somalia-naisen-raiskaus-ok-naisen-...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011092914477890_ul.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011083114297180_ul.shtml
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id...
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id...
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/lieva-tuomio-rajusta-pahoinpitelysta-...
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kunnon+toimintamallit+puuttuvat+maaha...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011040813513467_ul.shtml
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kunniaan+liittyv%C3%A4+v%C3%A4kivalta...
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2012/03/pakistanissa_murhattiin_tuhat_nai...
http://www.iltalehti.fi/nainen/2012032515368754_na.shtml
http://www.stat.fi/til/syyttr/2009/syyttr_2009_2010-12-16_tie_001_fi.html
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194671347567/artikkeli/ulk...
http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011041713566018_vl.shtml
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id...
http://www.youtube.com/watch?v=yCHCscpB5pw
http://www.youtube.com/watch?v=pDJYluWLjbg
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?p=6371884#post6371884

Hajalla

Hienoa, että on olemassa edes yksi Vihreä, joka ajattelee, että raiskauksille on tehtävä jotain, mutta näin alkuperäistä tekstiä lukematta minua ihmetyttää miksi se peruste on ainoastaan "halla-aholaisten" argumenttien kumoaminen?! Onko Halla-aho todellakin pahempi asia Suomessa kuin yksikin raiskaus? Minusta olisi todella paljon kivempaa, jos se syy olisi esimerkiksi tasa-arvon ja naisten oikeuksien ajaminen.

Mutta ei Suomessa tulla ikinä hyväksymään moista geenitestiä, vaikka minusta se onkin hyvä idea.

perusjätkä

Kaikilta ihmisiltä, sekä suomalaisilta että ulkomaalaisilta pitäisi kerätä DNA näyte rekisteriin. Tämä voitaisiin toteuttaa synnytyslaitoksella, myöhemmin kouluterveyden tarkastuksessa ja vielä vaikkapa armeijassa. Tästä olisi hyötyä sekä rikosten selvittelyssä, mutta myös onnettomuustutkinnoissa. Esimerkiksi tsunamikatastrofin kaltaisissa tapauksissa olisi helpompaa tunnistaa onnettomuuksien uhreja, kun olisi jo valmiit rekisterit ihmisistä. Lisäksi aina silloin tällöin uutisista saa lukea, että jostakin päin maastoa on löytynyt jonkin kansalaisen maalliset jäännökset. Onko sitten joutunut rikoksen uhriksi tai menehtynyt sairaskohtaukseen, mutta ainakin omaisten tuskaa helpottaisi jos vaikkapa DNA testin perusteella voitaisiin ihminen tunnistaa ja palauttaa omaisille haudattavaksi.

Mitä haittaakaan tästä olisi, ei kenellekään rehelliselle ihmiselle ole siitä mitään haittaa että geneettinen sormenjälki on jossakin rekisterissä. Tavallisen kansalaisen oikeusturvaa myös parantaisi, jos vaikkapa passin sirulle olisi talletettu geneettinen sormenjälki.

Henrik Heino

DNA-, sormenjälki- ja muita rekistereitä tarjotaan aina 100% tehoavaksi lääkkeeksi kaikkiin rikoksiin. Ne voisivat ehkä helpottaa joidenkin tapausten selvittämistä, mutta mielestäni pitäisi kuitenkin muistaa että myös näitä voisi väärinkäyttää ja jos rekisteriin luotettaisiin ilman mitään epäilyksiä voisi olla helppoa pelata esimerkiksi poliittisia vastustajia vankilaan. Ei tarvitse kuin väärentää sormenjälki ja käydä levittämässä sitä johonkin murhapaikalle niin haluttu henkilö istuisi vankilassa. Tämän rekisteriehdotuksen jälkeen olisi vastaavasti mahdollista väärentää raiskauksia. Sperman/hiuksien/vastaavan varastaminen voi aluksi tuntua omituiselta, mutta kyllä se on aivan täysin mahdollista. Kun jokin raiskaukseen liittyvä, DNA:ta sisältävä kappale saataisiin sitten naiselle joka olisi raiskattu tai väittäisi niin, olisi taas haluttu henkilö vankilassa.

Toinen juttu on, että jos tällainen rekisteri tulisi niin kuinka nopeasti raiskaajat alkaisivat käyttää kondomia. Sama pätee myös esimerkiksi sormenjälkirekisteriin johon voi varautua käyttämällä hansikkaita.

En sano etteikö tällaiset rekisterit auttaisi jossain tapauksissa, sanon vaan että pitäisi muistaa ettei nämäkään ole mikään oikotie onneen. Enkä todellakaan lähtisi vaatimaan koko Suomea ties mihin rekistereihin, vain sen takia että pari hölmöintä rikollista jäisi ekana vuonna kiinni. Sen jälkeen kaikki raiskaajat sitten käyttäisivätkin kondomia.

Sampo Smolander

"Sperman/hiuksien/vastaavan varastaminen voi aluksi tuntua omituiselta, mutta kyllä se on aivan täysin mahdollista. Kun jokin raiskaukseen liittyvä, DNA:ta sisältävä kappale saataisiin sitten naiselle joka olisi raiskattu tai väittäisi niin, olisi taas haluttu henkilö vankilassa."

Meinaatko, että vaikka sinä tiedät että todisteita voi tuollalailla väärentää, oikeus ei sitä tietäisi?

"Toinen juttu on, että jos tällainen rekisteri tulisi niin kuinka nopeasti raiskaajat alkaisivat käyttää kondomia."

No ei kai se olisi muutos ainakaan huonompaan suuntaan, jos raiskaajat alkaisivat käyttää kondomia?

Nurinkuppi

Puhumattakaan siitä, että pystysikö kondomia edes käyttämään?

Että tuskin yksikään raiskaaja alkaa laittamaan kondomia itselleen ja samalla yrittää väkivalloin pitää toista ihmistä maassa, kun kädet ei riitä kellään. Eikä etukäteen ole sen kummempi, kun velttoon sitä ei kukaan saa päälle, eikä kauaa voi puskassa kyykkiä juhla-asennossa vaikkei kaikki olisikaan ihan kotona.

Kiinni ne kaikki jäisi, että testiä vaan.

PS. Kyllä nytkin rikospaikoilta DNAta tutkitaan, mutta harvoin taitaa kukaan alkaa toisten hiuksia/spermaa asettelemaan. Tavara kun pitäisi ensin kliinisen puhtaasti pussittaa, säilyttää ja levittää luonnollisen oloisesti (esim spermasta näkyy, jos se ei ole "peräisin" tekohetkeltä, vaan aikaa on kulunut).

Jyrki Kuoppala

"Kaikilta ihmisiltä, sekä suomalaisilta että ulkomaalaisilta pitäisi kerätä DNA näyte rekisteriin. Tämä voitaisiin toteuttaa synnytyslaitoksella, myöhemmin kouluterveyden tarkastuksessa ja vielä vaikkapa armeijassa. "

Itse asiassa näin on jo varsin merkittävän väestönosan keskuudessa tehtykin, nimittäin yli 90 prosentilta raskaana olevista naisista on vuodesta 1983 lähtien otettu verinäytteet ja pistetty talteen Kansanterveyslaitoksen holveihin Ouluun. Olisikohan noita jo nykyään yli miljoona näytettä? Näytteenoton syyksi on ymmärtääkseni valtaosin kerrottu sukupuolitautitesti, ja näytteen tallentamisesta on alettu naisille kertoa suhteellisen äskettäin. Näytteenantoon on kannustettu väitteellä, että mikäli ei näytteenantoon suostu, jää äitiyspakkaus/raha ja äitiyspäiväraha saamatta.

Lisäksi mm. 70 prosentista 1.9.1992 ja 31.8.1993 välillä syntyneitä on samaan seerumipankkiin (FMC, Finnish Maternity Cohort, joskus myös "Nordic Serum Bank") kerätty ja talletettu vastasyntyneistä (napa)verinäyteet, samoin Kansanterveyslaitos on muiden tutkimustensa yhteydessä kerännyt napaverinäytteitä. Pankkia kehutaan maailman suurimmaksi väestöpohjaiseksi seerumipankiksi.

Näytteitä on (tiettävästi) tähän asti käytetty lähinnä tutkimuksiin (parantanevat merkittävästi esim. Kansanterveyslaitoksen markkina-asemaa kun se tarjoaa palveluitaan mm. lääkeyhtiöille). Yhteiskunnan kehittyessä nykysuuntaansa lienee vain ajan kysymys, missä vaiheessa käyttö laajenee merkittävästi muillekin yhteiskunnan sektoreille.

Jyrki Kuoppala

Tarkemmin ajatellen, mitenkähän tämä mahtaakaan olla - jos nimensä veroisesti kyseessä on seerumi- eli veriplasmapankki, kyseessä on periaatteessa soluja sisältämätön osa. Mitenkähän sitten DNA:n kanssa mahtaa olla? Mitenkähän sitten tuo tuoreempi napaverinäytekokoelma?

Nedex

....mikä ei olisi ollenkaan huono ajatus...rikollisethan keksivät aina uusia menetelmiä...sanoit että kayttäisivät sitten raiskauksissa kondomia...tämä ainakin estäisi sukupuolitautien lisääntymisen...mutta kannatan DNA-rekisteröintiä, kuitenkin siten ettei joka poliisilla olisi oikeutta ko. tietoihin(tai muillakaan viranomaisilla)...toivottavasti tuo rekisteröinti saadaan pian aikaiseksi!

siviilitarkkailija

Hieman vaivaannuttavaa tämä raiskauskeskustelu kokonaisuudessaan. Asia herättää hillittömiä tunteita joissa rikoksen tekijän, uhrin ja valtion välinen yhteys jää aika heikoille.

Vähättelemättä raiskausta tai sen aiheuttamaa vammaa.

Juristien mukaan missään muussa rikoksessa ei tuomita yhtä paljon syyttömiä tai epävarmojen todisteiden perusteella hankalasti syylliseksi osoitettavia kuin raiskaustapauksissa. DNA todistus voisi olla kaiken kaikkiaan hyvä osoitus syyllisyydestä nimenomaan syytettyjen syyttömyyden todistamiseen. Mutta ongelma on perustuslaillinen DNA rekisteri ja kansalaisten rekisteröiminen DNA:n perusteella.

Ensisijaisesti pitäisin maahanmuuttajien DNA testaamista perheenyhdistämisohjelmien todellisena lähtökohtana.

Jokatapauksessa Vihreät Naikkoset ovat julistaneet vievänsä koko raiskausjutun oikeuteen. Olisi hyvä jos asia sitten puidaan oikeudessa. Kaikesta päätellen tunteet ovat niin pinnassa että julkinen keskustelu tuskin ajaa enää kenenkään asiaa.

veroeurojen käyttö

Raiskaukset loppuisivat vain näiden kiinni otettujen raiskaajien kohdalla. Edellyttäisi myös raiskausten loppumiseksi, ettei uusia raiskaajia maahan tulisi eikä ennestään maassa olevat raiskauksesta tuomitut enää uusisi tekoa vapauduttuaan. Mitä se kiinni saaminen muuta auttaa kuin estämään rikoksen uusimisen tuomion ajaksi, kun rikos on jo tapahtunut ja uhri kärsii asiasta lopun elämänsä? Ei rikoksentekijä koko loppuelämäänsä vankilassa ole. Sitä paitsi en minä siksi maksa veroja, että vankiloita pitäisi täyttää ulkomaalaisilla. Omissa rikollisissa on ihan tarpeeksi jo maksaa asti. Eikä se oikeuslaitoksen toimintakaan ole halpaa lystiä veronmaksajille.

Vieras

Raiskaajat tulee saattaa kuriin ja järjestykseen! En ymmärrä, miksi koko kansan geenitestejä vastustetaan, vai onko testien vastustajilla itsellään jotain rikoksia peiteltävinään.

Lähden siitä tosiasiasta, että raiskaajat ovat vakavasti ja vaarallisella tavalla sairaita. Heidän tulee saada valvotusti joka päivä lääkkeensä sosiaalituen ja gps-kontrolloidun liikkumisen vastineeksi.

Lisäksi TEO:n tulkinnan mukaan lääkäri on vastuussa siitä, jos hän ei hoida potilasta kuntoon.

Toimimattomuus edesaiheuttaa raiskauksia.

Vieras

Ihmisillä on oikeus yksityisyyteen ja yleinen DNA-rekisteri rikkoo tätä vastaan. Sen sijaan jos ihminen tekee rikoksen hän luopuu osasta oikeuksiaan. Ihan käytännön puolella myös syyttömän DNA:ta voi löytyä rikospaikalta. Tämän takia syytön voi joutua ainakin epäilyksen alaiseksi. DNA voi säilyä myös pitkään, jolloin syyttömyyden osoittaminen voi olla hankalaa. Mikään myöskään ei estä, että rekisteriä ei alettaisi väärinkäyttää alkamalla tutkia jokaista purkan sylkijää ym.

oksanenjuha

Erittäin hyvä idea Odelta! Tällaisesta käytännöstä hyötyisivät sekä kantaväestö että kunnialliset maahanmuuttajat. Tuskin Zahra Abdullahkaan olisi pahoillaan, jos syyttömät maanmiehet jäisivät kiinni ja syylliset karkotettaisiin.

Ja olen samaa mieltä Oden kanssa myös siitä, että Halla-ahon kirjoituksen saama julkisuus on pelkästään hyvästä. Mitä enemmän ihmisiä käy lukemassa kyseisen kirjoituksen, sitä naurettavammalta vihreät naiset näyttävät.

Tässä on muuten Halla-ahon vastine raiskauskohuun, jos joku ei ole sitä jo tänne linkittänyt: http://www.halla-aho.com/scripta/kommentti_raiskauskohinaan.html

markiino

. Liittyykö nämä asiat toisiinsa

>>Soininvaara ei kannata rikosilmoitusta, mutta pitää hyvänä että Halla-ahon kirjoitus on saanut julkisuutta, ”koska äänestäjien on hyvä tietää, miten poliitikot ajattelevat”.

Eli ei rangaista Halla-Ahoa eikä Vihreälle Linkolalle

Pentti Linkola pidätetty

VALKEAKOSKI - Pentti Linkola on pidätetty epäiltynä rikoksiin yllyttämisestä.
Kyseessä on ensimmäinen poliisin uuden kaksihenkisen internet ja media -valvontayksikön tutkimusten perusteella suoritettu pidätys.
Nimettömän ilmiannon perusteella aloitettu tutkinta eteni nopeasti. Rikoksen epäillään jatkuneen katkeamatta jo vuodesta 1955.
Linkola on julkisuudessa mm. esittänyt hartaita toiveita ihmiskunnan jopa 90 %:sesta hävittämisestä.

Akaan poliisi yhdessä KRP:n karhuryhmän kanssa päätti, että Linkola on otettava kiinni. Operaatio suoritettiin varhain maanantai aamuna. Mukana operaatiossa oli 20 poliisia, 2 panssariautoa ja puolustusvoimien ilmatyynyalus.

- Poliisilla ei aikaisemmin ollut riittäviä resursseja seurata internetissä ja lehtien sivuilla käytyä keskustelua. Tästä syystä rikolinen toiminta on päässyt rehottamaan.

Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Suomen Kuvalehti eivät kommentoi kysymyksiä siitä miksi Linkolan rikollisen toiminnan annettiin jatkua vuosia lehtien kolumneisa ja artikkeleissa. Poliisi tutkii lehtien päätoimittajien mahdollista avunantoa. Yhteisörikoksen mahdollisuus ei ole poissuljettu.

Jatkossa poliisi uskoo julkisen keskustelun rauhoittuvan. Keskustelun lopettaminen kokonaan ei kuitenkaan ole mahdollista.

Erilaisten mielipiteiden esittäminen ja yllyttäminen painuu maanalle, pelkää keskusrikospoliisi. Näin on käynyt, mm. Neuvostoliitossa, Yhdysvalloissa ja Kiinassakin.

- Meillä on todistusaineistoa siitä, että rikoksia tehdään jatkuvasti peitenimien ja peiteyhteisöjen kuten keskustelupalstojen kautta.

Mielipiteillä psyykkisiä vaikutuksia - kaikkia seurauksia ei vielä tiedetä

Tilastojen perusteella on 1-100 % todennäköisyys, että altistuminen mielipiteen vaihdolle saa aikaan muutoksia lasten ja nuorten käyttäytymisssä.

Nykyaikaisen tekniikan turvin suoraa yhteyttä Linkolan mielipiteiden ja Kaisaniemen raiskausten välillä ei vielä voida kuitenkaan osoittaa, toteaa Kukkaiskeijukainen.

- Mielipiteiden esittäminen voi vahingoittaa lasten ja nuorten psyykettä. On korkea aika, että puutumme asiaan, sanoo lastenpsykiatrian asiantuntija Kaisa-Eemeli Kukkaiskeijukainen.

Asiasta huvittunut

Soininvaaran ehdotus on hyvä ja kannatettava, mutta motiivi ihmetyttää. Nähtävästi Soininvaaralle ehdottomasti tärkein ja pyhin tavoite on Halla-ahon kannatuksen nujertaminen. Päästäkseen tavoitteeseensa Osmo on valmis jopa niinkin vastenmieliseen politiikkaan kuin maahanmuuttajien tekemien raiskausten estämiseen:

"-Raiskaajat jäisivät aina kiinni - siis jos ovat ulkomaalaisia - ja siksi ulkomaalaisten tekemät raiskaukset loppuisivat ja halla-aholaisilta menisi heidän tunteisiin vetoavin argumenttinsa."

Osmon olisi hyvä muistaa, että ilman mm. virheiden kannattamaa maahanmuuttopolitiikkaa Halla-aho ei olisi saanut ainuttakaan ääntä, koska ei olisi ollut edes ehdolla.

Vieras

Taitavat jo Kruunbärin ja Hautalan ja Braxin ym vihertyttösten sormet hypähdellä näppäimistöllä? ...Mitä me sen kauhean Oden kanssa oikein tehdään! Mennä nyt ehdottamaan tuollaista! Eikös siinä pistetä neulalla! Sehän sattuu kauhean kipeästi! Ja reikäkin siitä tulee ihoon! Vastustetaan ehdottomasti! Viimeisetkin miehet ulos Meidän Ompeluseurasta!...

Vieras

Lopullisena tarkoituksena on rekistöröidä kaikkien suomalaisten DNA,
ei olisi moraalisesti mahdollista kohdistaa toimi vain maahanmuuttajiin.

Kaiken kattavasta rekistöröinnistä seuraa mm. että rikolliset alkaisivat jättää rikospaikoille järjestelmällisesti muiden DNA-näytteitä.

Ola

Järkevä ja toteuttamiskelpoinen esitys. Kannattaa ryhtyä välittömästi toimenpiteisiin. Kyseessä ei ole rasismi, johon varmasti menetelmää vastustavat vetoavat, vaan kansalaisia ja erityisesti naisia suojaava rikosten ehkäisykeino.

Raiskaukset on saatava loppumaan. Ellei näin tapahdu, niin pian yksinäinen nainen ei uskalla liikkua pimeällä missään. Tämän kaltainen tilanne ei voi olla suomalaisten tavoite.

Meidän on palattava takaisin turvallisiin aikoihin. Soininvaaran esitys on tästä malliesimerkki.

Jari_Leino

Hyvä ajatus Osmolta. Ihan turhaan yrittää kursailla (kuten Aamulehdessä), että "leikillänihän minä vaan, koepallona". Tosin Osmo tuntuu tässä olevan jopa tiukemmalla kannalla kuin kohuttu Halla-aho, mutta sehän ei ole mikään yllätys, että Vihreät ajavat totalitarismia, kuten DNA-näytteiden keräämistä kaikilta ihmisiltä.

Aluksi voitaisiin lähteä vaikka siitä, että otettaisiin talteen DNA-näytteet kaikilta Suomessa seksuaali- ja väkivaltarikoksiin ja murtoihin yms. syyllistyneiltä henkilöiltä kansalaisuudesta riippumatta.

Myös maahan tulevilta turvapaikanhakijoilta pitäisi ottaa DNA-näyte henkilöllisyyden varmistamiseksi, koska monet näistä turvapaikkashoppailijoista kiertelevät useammassakin Euroopan maassa hakemassa turvapaikkaa. Samoin perheenyhdistämisissä pitäisi käyttää DNA-testausta aina.

Tällöin DNA-näytteen ottamiseen olisi aina jokin erityinen syy.

Uskoisin, että ihan jo tuolta pohjalta saataisiin rikosten selviämisprosenttia nostettua huomattavasti.

Hessu Hopo

"Aluksi voitaisiin lähteä vaikka siitä, että otettaisiin talteen DNA-näytteet kaikilta Suomessa seksuaali- ja väkivaltarikoksiin ja murtoihin yms. syyllistyneiltä henkilöiltä kansalaisuudesta riippumatta."

Poliisilla on jo käytössä rikosperusteinen DNA-rekisteri. Rekisterissä on noin 30 000 nimeä. Rekisteriin on mahdollisuus joutua, jos epäillystä rikoksesta seuraa vähintään 6 kuukauden vankeusrangaistus.
http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/kotimaa/85544.html 26.1.2006

Enthronics

Itsekin toivon, että rikolliset saadaan kiinni. Mutta en kannata sitä,
että sen hintana on Orwellilainen holhousyhteiskunta. Raiskatuista ja
epäillyistä saadaan jo nyt DNA-näytteet, joita voidaan verrata keske-
nään. Minusta tämä riittää, ja silloin tilastoidaan vain potentiaaliset
rikolliset, eikä koko kansaa.

Seuraavaksi Soininvaara varmasti ehdottaa CCT-kameroita joka kadun-
kulmaan. Johan hän ehdotti työläisghettoja radan varsille, niin alkaa
vähitellen näyttää siltä, että Soininvaara haluaa todella viedä
yhteiskuntaamme "tehokkuus/isoveli valvoo" -suuntaan. Ei näin.

Rakennetaan mielummin kansalaisyhteiskuntaa, ei poliisivaltiota.

Tomppa-VHM

"Ex-kansanedustaja ja ministeri Osmo Soininvaara (vihr.) kohautti viikonloppuna ehdottamalla blogissaan, että maahanmuuttajilta otettaisiin geenitesti. Hän sanoi tänään Uudelle Suomelle, että kyseessä oli provokaatio."

Tottamooses se oli provokaatio. Sillä eihän raiskaavia huippuosaajia saa ottaa kiinni - ajatelkaa nyt mitä se tekisi suomikuvalle, joka jo nyt tahriintunut.

Vieras

"On näköjään vihreiden politiikoilla varaa laskea raiskauksista leikkiä."

Tämä on minustakin varsin pöyristyttävää. Lisäksi Ode vertasi jossain kirjoituksessaan raiskausta punaisia päin ajamiseen, kuulemma yhtä vakavasta ongelmasta on kyse. Kuka ihminen enää voi äänestää vihreitä? Kyllä sellaisen ihmisen täytyy olla täysin omatunnoton ja läpeensä paha!

Lisäksi kuka näiden Oden vedätysten jälkeen enää tietää milloin se puhuu tosissaan? Vai tuleeko kohta taas kommentti, että ähäkutti vedätinpä jälleen tyhmiä äänestäjiä? Oli Halla-ahon kirjoituksien tyylistä mitä mieltä tahansa, niin ainakin täytyy se sanoa, että hän seisoo ryhdikkäästi sanomistensa takana, eikä vedättele äänestäjiä kuten vihreät. Tuntuu Halla-aholla olevan selkärankaa enemmän kuin tämän maan kaikilla muilla poliitikoilla yhteensä. Jos Halla-aho pitää rehdin linjansa, niin minun ääneni ainakin saa jok'ikisissä vaaleissa. Todella piristävä poikkeus tässä lierojen poliitikkojen ja toimittajien maassa!

siviilitarkkailija

Olisi ihan kiva jos kolhoosikokoomuksessa herättäisiin laajemminkin huomaamaan mitä vihreät toverit oikeasti ajavat ja mihin tilaa heidän on tarkoitus saattaa kansalaisoikeudet.

Vihreät ovat taistolaisia. Luonteeltaan epäluotettavia ja ihmisen perusoikeuksia polkevia. Heidän jäljiltää ei jää valtioon rahaa mikä tekisi kokoomuslaisten taloudellisista tukijoista rikkaampia. Heidän jäljiltään ei jää kansalaisia joilla on taloudellista varallisuutta mitä käyttää. Eikä heidän jäljiltään jää sen enempää kansalaisia kuin kansalaisuutta.

Me ollaan mamuja kaikki
Kun DNA rekisteriin katsotaan
Me ollaan mamuja kaikki
kun sormenjäljet otetaan.

Kizza

Ja sitten Vihreät ovat huolissaan Halla-ahon kirjoituksista, kun tälläisiäkin löytyy vieläpä omasta keskuudesta:

"Sen sijaan olen ollut huolissani Tehyn symppareiden mielipiteistä. Jos joku kuoleekin, niin sehän on työnantajan vika. Tuli spontaani vihanpuuska, jonka aikana ajattelin, että jos jonkun on pakko kuolla, niin toivottavasti tämä on joku kirjoittajan omaisista. Samaa logiikkaa noudattavat panttivankien ottajat: ammumme yhden panttivangin tunnissa ja jokainen kuollut on hallituksen syytä, joka se ei suostu vaatimuksiimme."

Lähde: http://www.soininvaara.fi/2007/10/14/liikaa-rummunparistysta/

Vieras

Edellinen, varsin mainio kommentti kuvastaa asennoitumista puhtaimmillaan. Miksi naiset eivät saisi könytä kännissä himaan siinä missä me miehetkin? Toivottavasti kyse oli sarkasmista. Lempiminen on kahden ihmisen välinen, parhaimmillaan riemullinen tapahtuma. Väkivaltaisille puisto-urpoille voi hädän tullen tarjota fudiskenkää päämuuntajaan.

tapio_o_neva

Vihreän liiton naiset ovat kuulemma aivan stay-up -sukat pyörimässä hullaantuneet siviilipalvelusmies Halla-ahosta, joka on niin miehekäs esiintyjä.

Cronbergille hampurilaisia paistava Jukka Relander tai pystyisi samaan eivätkä tossun alla olevat Vihreän liiton poliitikkomieht.

SIMO PERTTULA

Ongelmien ratkaisuun!Sosiaaliset ym.asiat tarvitsevat konkretiaa,eikä vain työryhmien perustamisia.Kauniit puheet,ja lupaukset tarvitsevat tekoja toteutukseen.Soininvaaran esitys on todella tuloksiin johtava!
Mutta toteutuuko esitys,todennäköisesti ei? Sitä se on tasa-arvo ajatukset nykyään, ei toimenpiteitä tasa-arvon nimissä.

Vieras

Ravinttolaillan jälkeen lähdetään yksissä tuumin "kahville", mutta aktin jälkeen nainen tuleekin katumapäälle tai ei kehtaa tunnustaa vakiosiipalleen mitä oli tekemässä, ja syyttääkin sitten raiskauksesta. Kumpikin tunnustaa, että akti tapahtui, ja DNA-todisteetkin on, mutta nyt on sana vastaan sana.

Jokaiseen asuntoon on saatava nauhoittava videokamera, josta nähdään jälkikäteen, oliko menossa raiskaus vai sopuisa kopulaatio.

Esitänkin Vihreille kansalaisaddressin laatimista, jotta valtiollinen valvontajärjestelmä toteutettisiin esim. tietokoneisiin asennettavien, jatkuvasti päällä olevien kameroitten avulla.

tapio_o_neva

On kyllä totta, että huorahtavien naisten on melko vaikea tunnustaa sille aisankannattajalle, että on joskus kiva nauttia aivan villisti. Näin syntyy tarina siitä, miten hekumallinen nainen, joka ensimmäisenä iltana keräilee miehiä asunnolleen onkin yht'äkkiä raiskattu.

Suomessa on satojatuhansia naisia, joista vanhemmat eivät koskaan onnistuneet kasvattamaan siveitä tyttäriä.

Ehdotan, että Nokia kehittää SMS-viestillä aukaistavan ja lukittavan sieveysvyön. Tämä voisi olla vientituote myös kovan linjan arabimaihin.

Koesarjaa voitaisiin kokeilla vaikkapa naiskansanedustajilla, joiden CV on lööppimäärissä kaikkein pisin.

erranen

"Tämän kirjoituksen tarkoitus oli saada halla-aholaiset myötäilemään, että haluavat ulkomaalaiset testeihin. Kun he sitten näin sanoivat, pääsin kysymään miksei myös suomalaisia testattaisi, kertoi Soininvaara."

Ei, vaan kirjoituksen tarkoituksena oli saada leimattua kaikki jotka Soininvaaran ehdotusta myötäilevät "halla-aholaisiksi". Suurin osa Oden blogin kommentoijista edellytti, että jos tuollainen rekisteri tehtäisiin niin se koskisi kaikkia, myös suomalaisia. Olikohan koko kommenttitulvassa yksi tai kaksi kommentoijaa jotka ajoivat kirjoittajan miinaan.

Positiivista tässä on, että ihmiset näkevät kuinka Vihreät suhtautuvat eriäviin mielipiteisiin. On rikosilmoituksia, leimaamista ja sensuuripuheita. Toinen hyvä asia on, että ihmiset näkevät kuinka Vihreät toimivat. Soininvaara paikkasi ehdotuksensa selittämällä kuinka hän vain vähän narrasi ja provosoi. Cronbergin puheissa työpaikkojen monimuotoisuustarkastuksista kävi samoin; "Käytin virheellistä sanavalintaa". Braxin ehdotus valtuustopuheiden sensuroinnista oli muka väärinymmärretty.

Vihreät - Eihän me nyt tosissaan olla!

Markku Stenholm

"Tämän kirjoituksen tarkoitus oli saada halla-aholaiset myötäilemään, että haluavat ulkomaalaiset testeihin. Kun he sitten näin sanoivat, pääsin kysymään miksei myös suomalaisia testattaisi, kertoi Soininvaara"

Vihreiden linja näyttää olevan, että äänestäjät ovat manipuloitavaa massaa ja ne, jotka vastustavat vihreiden linjaa erityisesti vielä tyhmiä.

Omasta puolestani, perussuomalaisten äänestäjänä, totean vain, että yllä oleva Soininvaaran lausunto on hämmentävän tyhmä ja on todella vaikea kuvitella sen taakse ajattelevaa ihmistä. Täytyy kuitenkin yrittää.

Enthronics

Soininvaaran "provokaatiot" symboloivat aika hyvin vihreiden politiikkaa.
Kun ilmoille heitetään joku ajatus, se onkin vain pelleilyä, eikä olla
tosissaan. Sitten jatkaan samaan vanhaan ympäripyöreään malliin, jossa
ei osata sanoa juuta eikä jaata mihinkään ja tärkeillään suurina
maailmaparantajina sädekehää kiilloittaen.

Missä ovat todelliset teot sitten puunhalaamisten? Ähäkutti!

Vieras

"Tämä loukkaa heidän ihmisoikeuksiaan, ja sitä voi pitää rasistisena, koska kantaväestöltä ei samaa rekisteriä oteta, mutta vastaavasti nyt syyttömänä leimatut pääsevät tästä leimastaan. Jos olisin itse maahanmuuttaja, katsoisin tämän parantavan tilannettani, Soininvaara kirjoitti."

Jälleen kerran osoitus siitä, että termiä rasismi ei ymmärretä. Maahanmuuttajat eivät ole mikään rotu. Minkään toimenpiteen kohdistaminen heihin ei mitenkään voi olla rasistista. Geeninäytteen ottaminen esimerkiksi ainoastaan muslimeilta ei sekään olisi rasistista, vaikka syrjintää se eittämättä olisikin. Vai onko Soininvaara oikeasti sitä mieltä, että se on rasistista, kun koko maailma ei saa äänestää eduskuntavaaleissa? (Tässä suhteessa Suomen kansalaiset ja maassa asuvat muiden maiden kansalaiset ovat eriarvoisia ja hyvä niin, sillä tämähän vain osoittaa, että Suomen kansalaisuudella on jotain merkitystä.)

Anonyymi Hiiri

Aikamoista pingistä Ode nyt pelaa, palloa sinne ja tänne ja sitten ei oteta vastuuta sanoista.

Jatkossa oletan että kuka tahansa maahanmuuttajiin kriittisesti suhtautuva voi kuitata sanomalla "provosoin hiukan" jos esittää kovempia otteita puskaraiskaajien ja muiden kriminaalien kiinnisaamiseksi tai maahannpääsyn estämiseksi.

JHa voi myös kuitata vihreiden syytökset samalla menetelmällä. Soinikin voi kuitata kysymykset tyyliin "se provosoi hiukan".

win-win skenaario. Kiitos Ode.

semi

Ehdotti että teemme näin ja nyt se on sitten bluffia, pelästyikö Soininvaara omaa ajatustaan vai ärähtivätkö vihreät naiset. Soininvaara näyttää jaksavan bluffia vetää ja peljästyä, Hallan tekstit ovat taas vedetty täysin asiayhteyksistä. Hiukan kaksi eri asiaa, bluffi ja väärin esitetyt asiayhteydet.

marmesrob

Provokaatio tai ei, mutta Herra Osmon olisi hyvä muistaa puolueensa nettineuvoksen, Jyrki Kasvin seuraavat sanat:"

"...Sisulaisten kirjoituksista ei esimerkiksi saisi lainata yksittäisiä lauseita tiedotusvälineisiin. Sorry folks, poliittinen journalismi on sitä, että tekstejä ja niiden motiiveja ruoditaan lause lauseelta, jopa sana sanalta. Poliitikko saa luvan olla vain iloinen kun hänen tekstejään käsitellään mediassa."

Fair game aint just petting :)

Vieras

Se on sitten ihmeellistä, miten SoininVAARAN ajatus kulkee. Halla-Ahon blogia lukeneena olen huomannut hänen "pallottelevan" ajatuksilla Osmoa huomattavsti laadukkaammin.

Kyllä olen katunut ikinä äänestäneeni paskapuoluettanne. Häpeä minulle.Vihreiden linja näyttää olevan, että kaikkea kivaa kaikille mutta ongelmien tullessa niistä ei saa puhua niiden oikeilla nimillä vaan laitetaan pää puskaan ja toivotaan ettei iso paha susi vaan näe.

Todella lapsellista porukkaa!

Vieras

Soininvaara ja Halla-aho alkavat olla sananvapauden Kristuksen oikealle ja vasemmalle puolelle ristiinnaulitut ryövärit. Jos Vihreät naiset ahdistelevat Halla-aholle esitutkintapyynnön, voisi tietenkin myös Soininvaaran poliittisen korrektiuden antaa tuomioistuimen tutkittavaksi.

jeremies

Olen kieltämättä pettynyt tähän Soininvaaran provosointinbloginäytelmään.

Nyt kuka tahansa voi kirjoitella blogiin mitä tahansa, ja jos juttu leviää käsiin, niin aina voi sanoa, että tämä oli koepallo tai provosointiyritys. Vastuukysymykset ovat sillä ikäänkuin kuitattu

Toivottavasti Soininvaara ei kokeilullaan avannut nettikirjoitteluun uutta Pandoran lipasta eikä tamä tapa yleisty.

Vieras

Olisi hyvä, jos Vihreä liitto ryhtyisi lisäämään provokaatioitaan. Näin paljastuisi, että puolueen kannattajat ovat laivue pyryharakoita eikä politiikkaa koordinoi kukaan. Tavoitteeksi pitäisi ottaa se, että Effi, Suomen Sisu jne. saisivat aikaan noin 6-12 esitutkintapyyntöä punavihreistä, jotta julkisuuskuva tasoittuisi.

Jo nyt on selvää, että Vihreän liito viisas mies, Osmo Soininvaara, on jo ikääntynyt ja alkaa lähestyä niin arvostelukyvyssä kuin taidossakin filosofian ylioppilas Pentti Linkolaa, josta on oltu melko hiljaa Jokelan kouluampumisten jälkeen: Sanoma, Alma Media ja Yleisradio on edes hieman huomannut, mitä kaikenlaisten maskottien ylläpitäminen julkisuudessa kiinnostavuuden vuoksi maksaa.

tapio_o_neva

Voisiko joku Tuulikki Ukkola tai Hanna-Leena Hemming tai Seija Sartti kirjoittaa freudilaisen kuvauksen Osmo Soininvaaran mielentilasta ja ehdottaa paranntavia toimenpiteitä?

Osmo Soininvaara "väsyi" päivän politiikkaa ja jäi vapaaehtoisesti edusknnasta pois oman ilmoituksensa mukaan. Silti hän kirjoittaa ja provosoi kuin nulkki, joka ei sovi pölyiselle tilastotieteilijälle alkuunkaan järkimiehen toiminnaksi.

Toivottavasti Soini jatkaa provosointejaan. Hänestä nimittäin voi vielä kasvaa isona Pentti Linkola tai Ritva Santavuori, ehkä jopa Timo T. A. Mikkonen - ilman univormua.

Vieras

”Sen sijaan olen ollut huolissani Tehyn symppareiden mielipiteistä. Jos joku kuoleekin, niin sehän on työnantajan vika. Tuli spontaani vihanpuuska, jonka aikana ajattelin, että jos jonkun on pakko kuolla, niin toivottavasti tämä on joku kirjoittajan omaisista.”

HeHeheheee, kyllä Vihreät ja Ode osaa.

Varmaankin nyt kaikkien selitysten äiti on, kunhan tein näin koska halusin käräyttää, Halla-aholaiset, no nytko Osmo haluaa käräyttää TEHY läiset?

Noh voihan Halla-ahokin sanoa, että hän halusi vain käräyttää ja testata suvaitsevaisuutta ja ulkomaalaisvastasuutta, vihreitä, vasemmistoliikettä etc…..

Kyllä Ode mokas ja pahasti….. Tuommoiset korjausliikket haisevat….

Vieras

"Soininvaara ja Halla-aho alkavat olla sananvapauden Kristuksen oikealle ja vasemmalle puolelle ristiinnaulitut ryövärit. Jos Vihreät naiset ahdistelevat Halla-aholle esitutkintapyynnön, voisi tietenkin myös Soininvaaran poliittisen korrektiuden antaa tuomioistuimen tutkittavaksi."

Tottakai näin se menee. Ja kyllä sieltä listasta löytyy muitakin käräjille, siis muitakin kuin Vihreitä.

Jonathan

Kiva härdelli syntyi Halla-ahon kaksi vuotta sitten julkaiseman kirjoituksen yhdestä, pienen pienestä kappaleesta joka on irroitettu asiayhteydestään. Vihreät naiset - Osmo Soininvaara mukaanlukien:) - ovat parhaillaan vahvasti mukana Halla-ahon vaalikampanjoissa tuleviin koitoksiin. Samalla he siirtävät kannatustaan perussuomalaisille. Kiitos heille ilmaisesta, mutta kultaakin arvokkaammasta työpanoksesta.

Matti O Koskela

tuo Sinun turhautumisesi 'valtakuntasi' naisperillisten älylliseen regressioon olematonta kummitusta vastaan.

Sitten vaan esittäisin vastavalkeana Brax'ille ilmaisena vinkkinä seuraavaa.

Halla-Aho palkattakoon kouluttamaan kunnallisvaltuutettuja mitä mamupolitiikka on ja miten Vihreisiin Naisiin valtuustotyössä pitää suhtautua heidän äkillisesti hurahtaessa valtuustotyön hektisyydessä haastamaan aiheetta riitaa Perussuomalaisten valtuutettujen kanssa.

Itse pidän geenijäljen ottamista Vihreiltä Naisilta hätävarjelun liiotteluna, mutta solmenjäljet nyt voisi heiltä ehken ottaa vastaisen varalle.

(Selvyyden vuoksi sanottakoon tämän olevan provokaatio)

ps. em. valmennuksesta käy ennakkoon hyväksi esimerkiksi Halla-Ahon viimeisin pohde rasismikohuun seuraavan linkin takaa:
http://www.halla-aho.com/scripta/kommentti_raiskauskohinaan.html

panda

Halla-ahon mielipiteet on helppo leimata 1970-luvun leimakirveillä, mistä vihreillä naisilla on vanhasta elämästään hyvää kokemusta. Olihan se juuri Ode, joka sanoi Suomen Kuvalehdessä, että sinä päivänä, kun vihreät muuttuvat puolueeksi taistolaiset kaappaavat sen haltuunsa. Samassa laatulehdessä YK:n Aids-asiantuntija sanoi pari viikkoa sitten, että monissa mustan Afrikan maissa kolmasosalla naisista ensimmäinen seksuaalinen kokemus on raiskaus. Tämä panee tämä miettimään, että muuttuvatko kulttuuri ja asenteet sillä hetkellä, kun astuu jalallansa Seutulan kentällä. Ole Ode vaan ryhdikkäästi alkuperäisen vaatimuksesi takana. Ruuti ei kannata tuhlata ensimmäiseksi koko viisimiljoonaiseen väestöön, kun 20 000 nuoren miehen tsekkauksella pääsee paljon suurempiin tuloksiin. Sanoihin se Ilkka Taipalekin aikoinaan meistä suomalaisista, että pieni joukko yksinäisiä (alkoholisoituneita) miehiä aiheuttaa valtaosan ongelmista ja siksi hän kehotti keskittymään heihin.

vertti

Kuten tuossa jo yhdessä kommentissa kerrottiinkin, niin DNA-näytteen ottaminen kaikilta maahanmuuttajilta ei tietenkään ole mitään rasismia.Siinä ei eriarvoisteta rotuja , eikä ulkonäköä, ei mitään mitä voitaisiin pitää rasistisena tekona.

Suomella ja suomalaisilla on kaikki oikeus suojella kansalaisiaan.Siitä ei pidä tinkiä.

Koskahan saamme kuulla lopullisen ja oikean kannanoton Soinivaaralta.Ehkä sitten, kun puolueen naisilta on ensin tiedusteltu sopiva sanamuoto.

Jihaa

Hauskaa, että myös Soininvaaralta irtoaa leikkisä provokaatio. Hän varmasti osaa erottaa Halla-ahon teksteistä provokaation ja varsinaisen asiasisällön, toisin kuin osa toimittajakunnasta ja Vihreät naiset, jotka jo varmaan parhaillaan äänestävät siitä, tulisiko Soininvaarasta tehdä rikosilmoitus syrjintärikokseen yllyttämisen vuoksi.

Tuomas8

Aika Stasimallinen ajatus. Näitä Vihreillä on ennenkin ollut ja ovat siis ylivoimaisesti totalitäärisin puolue Suomessa, aivan suoraan politiikaa katsomalla.

Toki _kaikki_ fasistiset tavoitteet on piilotettu "tasa-arvon", "yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden" ja ties minkä sanahelinän taakse, mutta karu fakta tästäkin Soininvaaran tekstistä on selvä: Soinivaara haluaa DNA-rekisterin, johon kuuluu jokainen.

Se, että se loukkaa _kansalaisen_ oikeutta yksityisyyteen, ei Soininvaaraa lainkaan vaivaa.

Vielä räikeämmin puolueen ideologiat tulevat ilmi kun seurataan Vihreiden liikennevaliokunnan näkemyksiä liikenteen (eli kansalaisten) valvonnasta. Stasi olisi kateellinen niistä tekniikoista ja visioista joita sieltä irtoaa.

Vieras

Halla-aho on scriptansa kanssa yksi naurettavimpia ilmestyksiä suomalaisessa politiikassa vuosikymmeniin. Toivottavasti kyllästyy nopsaan valtuustotyöhön kun ymmärtää ettei siellä käsitellä kuin murto-osaksi monikulttuurisuuteen liittyviä aiheita.

ex-vihreä

Suurkiitos vihreille ja muille joiden mielestä asioista saa olla vain yhtä mieltä. Mikäli tämä blogaamisen, uutisoinnin ja kiukuttelun määrä jatkuu samanlaisena, voi perussuomalaiset saada 10% kannatuksen jo ensi eduskuntavaaleissa.

Mikäli jatkuvasti kasvava kriittisyys (toimimatonta) maahanmuuttoa kohtaan häiritsee teitä, kannattaa puuttua sen syihin. Muuten liike tulee vain kasvamaan, vaikka kuinka kokisittekin olevanne moraalisesti oikeassa ja paheksuisitte sitä että joku on huolissaan asiasta mistä teidän mielestänne ei saisi olla huolissaan.

marko.lehti

oih niin suloista on lukea Osmon tuon ajatusten tonavan,
vanhan viisaan vihreän, sulosointuja neuvoja ja isällistä opastusta!
vaan mi on tuo varjo olkansa takana?
ei yks vaan kaks siel lymyää.
katsettain terästän pol-pot ja kim-il siel hymyilee, nuo kaks
vanhaa mestaria mustis viitoissaan, niin monta luomun suloihin
kyntämään ja kylvämään he seuraajiaan lähettivät, pois paha tekniikka ja kaik metsiin palatkaa niin sit riemu raikaa ja metsäs sovus eletään!

se vain mieltäin askarruttaa kumpaan jonoon mut nuo varjot ohjaa?
siihen joka onnelaan ohjataan vai siihen jonka elo on
planeetan kestokyvylle liikaa..

Osmo's Cosmos

Viikon parhain läppä toi Osmon heitto, etä kyseessä olikin vain provo. Vissiin sen verran sai mies tukkapöllyä oman puolueen sisältä, että tuli toisiin ajatuksiin, ja päätti idean leikiksi. (Viikon toiseksi paras läppä on uusimman Hymyn kansi: "Lesbojen kohtaaminen: Johanna Korhonen ja Hymyn toimittaja tapasivat")

vieras

Ihmettelen kyllä;Soininvaaraa harmittaa ulkomaalaisten suomessa tekemät raiskaukset vain siistä syystä, että halla-aholaiset saavat siitä tunteisiin vetoavan argumentin. Jos maahanmuuttajien raiskaukset todella loppuisivat,se olisi tosi hyvä juttu. Eikä mua "halla-aholaisena" kyllä silloin yhtään harmittaisi, vaikka tämä tunteisiin vetoava argumentti olisi poissa. Ja ihan sama mistä syystä kukin haluaa maahanmuuton mukanaan tuomat ongelmat pois. Jos vihreitä motivoi se, että halla-aholaisilta saataisiin argumentit pois, niin kyllä se kelpaa. Samalla alueella silloin operoidaan.

Vieras

Joku voisi ryhtyä tekemään mediatutkimusta siitä, miten laaja vainokampanjan Halla-ahoa varten on masinoitu. Näin paljastuisi se, miten orwellimaisen kokonaisuuden Suomen taatusti riippumattomat tiedostusvälineet yhdessä muodostavat.

Halla-aholaiset ovat kansanryhmä, jota vastaan kiihotetaan niin, että punavihreät saavat sydänkohtauksen kuin olisivat juoneet tyrmäystippoja.

EdisPearl

Ei tuon ajatuksen tarvitse mielestäni olla mikään provokaatio. Kannatan ajatusta, että kaikilta maahanmuuttajilta otetaan todellakin DNA-näytteet. Ei se ole mikään iso juttu. Ja se voisi jopa hieman ennaltaehkäistä edes joitain tekoja.

Kun itse pari vuotta sitten lensin USA:n Phoenixiin, oli kentällä todella suuret jonot sen vuoksi, että kaikki joutuivat yksitellen menemään viranomaisen "tiskin" äärelle ja siinä katsottiin passi, otettiin eri sormista sormenjäljet talteen ja lopuksi vielä kasvopotretti kameralla.

Ja minä menin maahan ihan turistina vain kaksi viikkoa kestäneen reissun ajaksi. Ihan samoin, kuin monet kanssamatkustajatkin.

Ei olisi konsti eikä mikään todella ottaa nuo DNA-näytteet. Hyvä Ode! Älä heti säikähdä ja vetäydy, jos keksit jonkun hyvän idean. Et sinä se rasisti tässä jupakassa ole....kaikki me sen tiedämme, keitä he ovat.

Taitaa vaan heiltä eduskuntavaaleissa mennä kannatus lattian rakoon, sen verran ala-arvoista älämölöä ovat täällä palstoilla pitäneet.

Lippu korkealle ja vie tuota asiaa eteenpäin, se on ihan jees!

-EP-

Odysseas

"Ei olisi konsti eikä mikään todella ottaa nuo DNA-näytteet. Hyvä Ode! Älä heti säikähdä ja vetäydy, jos keksit jonkun hyvän idean. Et sinä se rasisti tässä jupakassa ole"

Kerroppas EP että miten asia hoidettaisiin täällä, vaikkapa Turun ja Helsingin satamissa kesä-aikaan?
Plakaatti terminaalin seinälle että "Raiskaajien tai siksi aikovien DNA-näytteenotto, seuraavasta ovesta oikealla"
Niinkö?
Tornion/Haaparannan sillalle kyltti myös?

"....kaikki me sen tiedämme, keitä he ovat."

Tietenkin, tämähän nyt on aivan selvää, jokainen kiihkeä viherfasismiin taipuvainen tietää kaiken ja on altis kertomaan sen myös muille. Tulevaisuuden visiossa ajatuspoliisi hoitaisi sitten tämä homman ja
ajatuspoliisit luonollisesti koulutettaisiin vihervasemmiston toimesta...Eiku sori, nyt meni väärin, ei tarvitsisi kouluttaa vaan heidät valittaisiin jo kaiken tietävien joukosta.

"Taitaa vaan heiltä eduskuntavaaleissa mennä kannatus lattian rakoon, sen verran ala-arvoista älämölöä ovat täällä palstoilla pitäneet."

Saanen esittäytyä, olen tuleva Halla-Ahon äänestäjä (Tuskin lähellekkään ainoa uusi/tuleva) ja alkaa näyttää siltä että nyt vihreät alkavat omilla jutuillaan ajamaan kannatustaan alas.
Hyvä niin sillä kaaos ei ole suomalaiseen yhteiskuntaan sopiva järjestelmä.
Kommenttisi vain ja ainostaan kertoo miten täydellisesti vihreät alkavat olla pihalla yhteiskunnan menosta ja ymmärtämisestä.
Itse asiassa, lähestuloon ainoat ala-arvoiset ja vähämieliset kommentit näyttävät viime aikoina tulleen vihreiden joukosta...Jos olet toista mieltä niin ehken ei olis liikaa vaadittua että antaisit muutaman esimerkin mutu-juttusi sijaan?

EdisPearl

Ajattelin, ettei kaikkea tarvitse selittää rautalangalla, mutta näköjään täytyy. En tietenkään tarkoittanut, että maahanmuuttajilta kerätään DNA-näytteet satamassa tai lentokentällä, vaan jossain kontrolloidussa paikassa silloin, kun hakevat oikeutta olla maassamme.

Luulisi, että PerSuilla ei olisi mitään tätä ajatusta vastaan, sillä hehän tämän jupakan ovat aloittaneet väitetyillä maahanmuuttajien raiskausjutuilla. Miksi nyt yhtäkkiä alatkin puolustaa heitä? Sitähän tuo on, heidän puolustamistaan.

Olette te raukat pienipäisiä. Olen jo sataan kertaan muualla näillä palstoilla kertonut, että en ole mikään vihreä enkä punavihreä, en kannata mitään puoluetta, ainoastaan sellaisia ihmisiä, joilla on jotain fiksua sanottavaakin olipa hän sitten ihan missä puolueessa tahansa.

Mitä ihmeen esimerkkejä oikein penäät? Siis mistä asiasta? Olen itsekin toisaalla täällä sanonut, etten ole vihreiltä kuullut pitkään aikaan mitään järjellista sanottavaa. Tässäkin kirjoituksessa korostuu se, että olen Oden kanssa tästä asiasta samaa mieltä, vaikka en muuten vihreiden kannattaja olekaan. Eli, viisaan ja ajattelevan henkilön, olisi sitten vaikka KD:n edustaja.

Haluatteko te PerSut siis, että näitä DNA-näytteitä ei otettaisi maahanmuuttajilta? On meinaan vähän ristiriidassa tuon teidän muun hapatuksenne kanssa.

Käytä sinäkin poika pollaasi vähän skarpimmin, ennen kuin tulet tänne rehvastelemaan omia typeriä juttujasi.

-EP-

Vieras

Voi suo anteeksi, unohdin aivan että olet peräti Phoenixissa asti käynnyt ja sillä perusteella pystyt kertomaan mitä voitaisiin tehdä...Kerrohan nyt, näin kun Schengen-alueella asutaan, että miten tuo valvonta siis järjestettäsiin, missä olisi se kontrolloitu paikkasi??

Koska olet sitä mieltä että tarvitset rautalankaa niin tässä sitä sinulle tulee:
Olemme Schengen-aluetta, ihmisiä tulee ja menee ilman kontrollia, miten erottelet näyteporukat kontrolloidusti?
Silläkö että joku ilmestyy jonnekkin toimistoon maahanmuutajana antamaan näytettä kun tätä yhtä kohden 10 liikkuu miten lystää?
Tutustu tilastoihin laittomasti maassa oleskelevien määrästä ja tsekkaa miten määrä nousee...

"Luulisi, että PerSuilla ei olisi mitään tätä ajatusta vastaan, sillä hehän tämän jupakan ovat aloittaneet väitetyillä maahanmuuttajien raiskausjutuilla. Miksi nyt yhtäkkiä alatkin puolustaa heitä? Sitähän tuo on, heidän puolustamistaan."

Häh?
Sinulla taitaa olla lepakoita tapulissa, taas kerran.
Ensinnäkin en ole puolustanut ketään ja jos olisinkin, voisitko ystävällisesti kertoa millä oikeudella sinä määrittelet kuka ketäkin saa puolustaa?
Kiitos sinulle että todistit väittämäni viherfastien ajatuspoliiseista oikeaksi, itsäsi saat nimittää anti-vihreäksi tai miksi vain, ajatuskulkusi on täysin kuin viherfasistin käsikirjasta.
Jos sinulla ongelmia joidenkien ulkomaalaisten suorittamien raiskausten kanssa niin piruakos täällä vouhkaat, miksi et ota yhteyttä poliisiin ja kerro heille että ammattitaidottomina ovat koonneet tiedot virallisiin tilastoihin väärin.
Sinä ja kaltaisesi ovat tasan tarkkaan niitä ihmisiä jotka luulevat ongelmien poistuvan kunhan vaan niitä ei olla näkevinään.

Iloksesi todettakoon että entistä vahvemmin seuraavissa vaaleissa äänestän Halla-ahoa ja saanpa varmaankin muutamia muitakin lisää häntä äänestämään, teet arvokasta vaalityötä, kiitos siitä.

Jaa niin tosiaan,tämä vielä:
Jos haluat keskustella kulttuureista, olen käynyt 42 maassa työni puolesta, ystäviä minulla löytyy 12 eri kansallisuudesta...Mahtaisko tämä vastata turistimatkaa Phoenixiin, edes jossain määrin?

EdisPearl

Mulla ei ole mitään komplekseja kenenkään matkailuista. On tässä tullut itsekin kierreltyä aika reippaasti. Mikä muuten itse luulet olevasi? Sullahan on kaikki käsitteet ihan sekaisin siellä pollassa.

Koita nyt jo edes päättää, puolustatko niitä persujasi vai et. Mikäli puolustat, niin ei luulisi sinulla olevan mitään DNA-testejä vastaan. Miksi sitten on? Siksi, koska järkesi ei riitä yhtään laajemman kokonaisuuden ymmärtämiseen.

Ja minä olen täysin epäpoliittinen henkilö, kuten sanoin. Luulen, että kaltaistesi yksilöiden vuoksi persujen seuraava vaalitulos tulee oikeasti olemaan todella vaatimaton. Timo Soinin ajatuksista olen jopa pitänyt (juuri tämän epäpoliittisuuteni johdosta) mutta ikävä kyllä hän näyttää saaneen kentälle nyt sellaiset torvelot, ettei kukaan heitä/teitä enää seuraavissa vaaleissa edes äänestä.

Somalia ei liene Schengen aluetta. Lentäenhän nuo mamut usein tänne tulevat. Mutta jos itse olet niin "köyhä", että luulet tekeväsi Halla-Aholle jonkun palveluksen ja saada ihmiset äänestämään häntä, niin mun on pakko kertoa sulle pikkureppanalle, että tollasilla kumipääjutuilla teet sananmukaisesti vain "hallaa" Jussi Halla-Aholle.

Jos sullakin olis pollassasi muutakin kuin sahajauhoa, ymmärtäisit, että tuo DNA-asiahan olisi juuri persujen haluama asia. Mutta sinä et ymmärrä mitään muuta kuin melskata täällä ihan puuta heinää. Kuvittelet varmaan itse pääseväsi persujen listalle seuraavan kerran. Uskon jopa itse Halla-Ahon olevan sinua sen verran fiksumpi, ettei välttämättä haluaisi sinun mölähtelevän täällä noita omia idioottimaisuuksiasi, koska joka juttusi täällä osoittaa, kuinka typerää tuo ideologia on.

SoLong

Vieras

Olen todellakin huomannut monista aiemmista jutuistasi että olet jänkkääjä joka ei pysty katsomaan asioita muutoin kuin omalta, rajoitetulta kanttilta joka mielestäsi on ainoa ja oikea.

Mikä ihme sinut nyt sai vetämään Somalian tähän ja kommentoimaan että somalit tulevat tänne sieltä lentäen?
Ei se kuulu tähän, ei millään lailla.

Tässä tosi paksua rautalankaa:
-Schengen alue vuotaa rajoiltaan ja joka kerran on päässyt laittomasti sisään, voi kokolailla rauhassa siirtyä alueen sisällä maasta toiseen.
Ei tässä ole siis kyse tänne Somaliasta lennähtävästä somalista(Osoittaa tosin rajoittuneen kykysi hahmottaa asioita).
Voimme siis olla varmoja että tulevaisuudessa emme pystyisi valvomaan muutoin kuin jonkinlaisin pistokokein täällä oleskelevia ja tämä valvonta on mahdotonta koska viherfasisti kokee kaiken tämän tyyppisen toiminnan vähintääkin rasistisena.

Nyt jos vaikka ottaisit sen sinisen silmäsi käteen ja ihan oikeasti ajatuksella lukisit ensimmäisen kirjoitukseni,tai toisenkin, et sieltä löydä ensimmäistäkään viittausta siihen että olisin DNA-testiä vastaan tai sen puolesta vaan perään tasa-arvoista mahdollista toteutustapaa jos sellaisiin testeihin mentäsiin...OPETTELE SIIS HYVÄ IHMINEN YMMÄRTÄMÄÄN KIRJOITETTUA TEKSIÄ, ÄLÄ LUULEMAAN MITÄ SIINÄ LUKEE SEKÄ MIELELLÄÄN KOMMENTOIMAAN KÄSITELTYÄ ASIAA EIKÄ SEN VIERESTÄ.

On selkeästi niin että heität ilmoille puolikuntoisen ajatuksen ja sitten suutut kun sen toimivuutta perätään.
Tsiisus, jos olisit vaikkapa auton suunnittelija ja sinulta kysyttäisiin että miten tämä liikkuu kun tässä ei ole pyöriä niin suuttuisit ja kiukuttelisit että tyhmä kysyjä kun ei ymmärrä, kieltäytyisit vastaamasta ja lisäksi pitäsit kysyjää jalankulkijoiden puolustelijana?
Korkeintaan selittäisit että tämä auto sopii sellaisille jotka eivät halua auton liikkuvan ja liikkumaton auto olisi kaikille itse asiassa ihan kiva.
Ja sitten ottaisit loparit ennen kuin kerkiäisit saada potkut...Tsiisus sentäs.

Eipä silti, Oden juttua kiitellessäsi et luo ajatustakaan sille että jälkikäteen politiikko alkaa selittää provosta huumorin varjolla...Sopisi varmaan muillekkin yhteisten asioiden hoitajille tämmöinen toiminta?
Tai vaikka poliisille, pampputtaisi ihan vain huumorimielessä ja provosoidakseen?
Tyhmemmänkin kuuluisi ymmärtää että jos jossain lauseessa tajotaan yhteiskunnallisesti vakavaa asiaa niin sitä seuraavaa lausetta ei selitellä seuraavassa jutussa, seuraavana päivänä, huumoripläjäykseksi.
Vai voisiko tästä ottaa jokainen politiikko oppia jokapäiväiseen toimintaansa, kelpaisiko sinulle?

Urpilaisen sanoin...Ensiksi haluaisin kiittää sinua taas kerran tekemästäsi arvokkaasta työstä Perussuomalaisenpuolueen eteen, uskoisin viimeisimällä kirjoituksellasi tuoneesi keskimäärin 14,68 ääntä tälle puolueelle.
Vielä kerran:Kiitos.

EdisPearl

Perusuomalaisten Reilu-Kerholle:

Viisi n. 11 vuotiasta ulkomaalaistaustaista tyttöä pahoinpitelivät kahta ikäistään tyttöä Vuosaaressa, Helsingissä.

Oletan, että Perussuomalaiset toivovat näiden kahden pahoinpidellyn pikkutytön vanhempien, ainakin äitien, olevan vihreitä.

Täytyyhän teidän nyt johdonmukaisesti sitten vetää tuota "linjaa" kun kerran läksitte....

En mä noita sun lätinöitäsi lue muuten lainkaan, joten anna palaa ihan mitä vaan. Mitä tyhmempää, sitä vähemmän Soini ja Halla-Aho sinusta pitävät.

Ja muista mainita se, että olet Halla-Ahon tuleva äänestäjä, sehän on sinulle vähän sama juttu, kun Urpilaisen "Ensiksi, haluan kiittää...jne"

Aloita jutut vaikka: Ensiksi, haluan esittäytyä ja ilmoittaa, että äänestän Halla-Ahoa seuraavissa vaaleissa...joo, äänestä vaan. Tuon löpinäsi vuoksi hänen kannattajansa tulevat ihan varmasti vetäytymään pois, koska osaavat varmaan ajatella ihan normaalijärjellä asioita ja tehdä hieman johtopäätöksiä......

Bye

Erik

Sinähän täpinöissäsi olet, kohta joka toinen teksti on tullut myllystäsi...

Se muuten oli vihreiden edustaja (Ode) joka toivoi vuosi sitten kuolemaa täysin sivullisille ja syyttömille... (Tehy teksti) Se nyt on vain hieman eriasia kuin toivoa tietyn asian ajamisesta koituvien ikävien seurausten kohdistuvan sen asian nimenomaisiin ajajiin. Ei siis sivullisiin tai syyttömiin... melkoinen ero ajatuksessa, jota näissä vihreiden tunnepitoisissa itkupotkuraivareiden täpinöissä ei osata nähdä. Mutta miten vaan. Eihän siinä tekojen ikävien seurauksien kohdistumisessa tekijään tai syyttömiin sivullisiin mitään eroa ole, eihän?

Odysseas

Mitä ihmettä, yritän saada kommenttia kirjoitukseeni EP:ltä tähän Schengen juttuun ja kuinka kontrolli hoidettaisiin mutta ei, ei sitten millään...Asian vierestä ja kauempaakin riittää juttua ja herjaa perään mutta asiasta ei?
Nyt sitten pitäsi alkaa selvittämään jotain lasten nahisteluja?

Ihan tosissaan, koitappa vastailla kyssäreihin ja ottaa kantaa esillä oleviin asioihin, tiedä vaikka joskus pääsisit ihan oikeasti keskustelemaan jonkun kanssa, ainekin parin kommentin verran...

Entäs jos ODEn tavoin toteaisin että tuo "Urpilainen" oli provo joka oli huumorimielessä heitetty?
Mistähän aiheesta sitten selittäsit...Kakkuresepti?

EdisPearl

Maahanmuuttajien pitää Suomessa käydä virastossa hakemassa esimerkiksi oleskelulupaa täältä. Ja asuntoa jostain ym. Koska en työskentele näiden asioiden parissa, en osaa sanoa, missä kaikkialla maahanmuuttajat joutuvat asioimaan. Eikä se minun tehtäväni olekaan selvittää sitä asiaa.

Joka tapauksessa, johonkinhan heidän pakko ilmoittautua, en tiedä mikä instanssi se on, mutta ehkäpä sen toimesta voitaisiin pitää DNA-rekisteriä.

Eiväthän he nyt vaan jostain tupsahda tänne oleskelemaan, ilman, että tapaavat erinäisiä viranomaisia. Jos saisin palkkaa asian selvittämiseksi, niin toki ryhtyisin siihen...mutta olen hieman toisella alalla.

Itse päätän tämän keskustelun tähän, on nääs hieman tärkeämpiäkin asioita tässä mietittävänä. En jaksa "sovitella" Perussuomalaisten ja vihreiden keskinäisiä sotkuja täällä. Minulle on aivan yksi lysti, mitä keskenänne nahistelette.

Saivathan Perussuomalaiset kertaheitolla "kasvot" politiikalleen sinun ansiostasi. Onneksi olkoon ja hauskaa loppuviikkoa.

P.S. Miksi jauhat muuten koko ajan sitä Schengeniä, eiväthän maahanmuuttajat nyt mitään turisteja ole, joilta voitaisiin ottaa heiltä tännetulo-kohteessa mitään näytteitä. Kuten jo sana "maahanmuuttaja" kertoo, niin he ovat tulleet jäädäkseen ja siksi joutuvat takuulla asioimaan erinäisissä virastoissa täällä Suomessa.

Vieras

http://www.vihrealanka.fi/node/2832#comments

"Vihreät voivat lisätä kannatustaan omiensa joukossa syyttelemällä perussuomalaisia rasismista. Mutta jos haluamme oikeasti tuhota perussuomalaiset, meillä täytyy olla keinoja parantaa heidän äänestäjiensä taloudellista asemaa.

Kirjoittaja on vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton Vinon pääsihteeri."

Eikös se tuhoaminen onnistunut ihan siihen suunnitelluilla leireillä ?
Malttakaa vielä, vasta sitten kun olemme päässeet yksipuoluejärjestelmään.

Gagarin

Monissa maissa, mm. Japanissa joutuu oleskeluviisumin anoja antamaan sormenjälkensä, josta laitetaan jopa kopio mukana kannettavaan residence-korttiin. (Kyseistä korttia joutuu lain mukaan kantamaan mukanaan aina kotoa poistuessaan.) Sormenjälki otetaan siis vain ulkomaalaisilta, joista suurin osa on myös eri rotuisia kuin japanilaiset itse, mutta ei siellä Japanissa kukaan maan kansalainen ole asiasta närkästynyt eikä siellä ole sukeutunut vastaavaa yhteiskuntakeskustelua.

Holotna Pravda

DNA ja sormenjälkirekisterejä ei tarvita koska sekä sormenjälki- että DNA näytteet voidaan ottaa - ja otetaan - rikostutkinnan yhteydessä henkilöiltä joita voidaan painavin syin epäillä rikoksesta. Tunnistamattomien vainajienkin tunnistaminen onnistuu DNA tutkimuksen keinoin vertailemalla heidän perimäänsä lähisukulaisten DNA:n. Tällä menetelmällä tunnistetaan 100% tarkkudella esimerkiksi sodissa kentälle jääneidden sankarivainajien henkilöllisyys.

Soininvaaran heitto tuo vain surullisella tavalla jälleen kerran esiin vihreiden viehtymyksen totalitarismiin. Eikä mikään ihme: Kansallissosialismi oli vihreän liikkeen prototyyppi.

Suuret biotunnisterekisterit joita perustellaan rikollisuuden vastaisella taistelulla osoittavat vain ehdotusten tekijöiden ajattelutavan olevan äärimmäisen ylenkatseellisen ja rivikansalaista halveksivan. Viesti on: Olet todennäköisesti latentti rikollinen joten sinuun kohdistetaan samoja valvontamenetelmiä kuin pahimpiin ammatti- ja taparikollisiin.