Torstai 23.11.2017

Tämä Prisma-mainos raivostuttaa – ”Aivan hävytön!”

Jaa artikkeli:
Luotu: 
6.3.2015 08:53
Päivitetty: 
6.3.2015 14:33
  • Kuva: YouTube
    Kuva
    Prisman maitomainos on suututtanut MTK:n toden teolla.
|

Prisman maidon hintaa kauhisteleva mainos raivostuttaa MTK:ssa. MTK-Etelä-Pohjanmaan puheenjohtaja Johanna Kankaanpää vahvistaa Uudelle Suomelle, että juuri Prisman maitomainos on se, joka tuottajat on suututtanut.

- Kyllä se menee aivan överiksi. Sehän aliarvioi jo suomalaista kuluttajaakin. Ei suomalainen kuluttaja ole noin tyhmä, Kankaanpää sanoo Uudelle Suomelle.

MTK:n suuttumuksesta kertoi tänään Maaseudun Tulevaisuus.

Kankaanpään mukaan Prisman maitomainos ”lyö alta lipan”. Hän toteaa, että ei maito ole mitään öljyä.

- Se on aivan hävytön! Kankaanpää sanoo mainoksesta.

Lue S-ryhmän vastaus tästä!

Kankaanpään mukaan tuottajat ovat olleet yhteydessä SOK:n johtoon. Hän uskoo, että tuottajat tekevät ”omakohtaisia päätöksiä” ja vaihtavat kauppaketjua.

Kankaanpää kritisoi myös ylipäänsä halpuuttamista, joka hänen mukaansa vaikuttaa juuri ruoan tuottajiin toisin kuin S-ryhmä on vakuutellut. Myös Kesko on lähtenyt mukaan hinnanalennuksiin. Kankaanpää kuitenkin sanoo, että juuri maitomainos on se, minkä vuoksi MTK:ssa on toden teolla suututtu.

Katso MTK:n suututtanut mainos tästä:

Mitä mieltä olet Prisman maitomainoksesta?

2070 ääntä annettu
Yritykset: 
Jaa artikkeli:

Kommentit

Wiliam Njurmi

Kyseistä mainosta en ole edes nähnyt, mutta itseäni äsrsytti kyllä suunnattomasti jo edellinen Prisman mainos, jossa viitataan juuston hintaan. Tai niinkään itse mainos ei ärsytä vaan loppusanat "Kuulimme, että juuston hinta on ollut kuluttajien mielestä liian suuri ja tästä syystä päätimme alentaa sitä" tjsp.
Tuo jos mikä on kuluttajan aliarviointia. Tai jos joku oikeasti uskoo sen olleen syynä hinnan alennukseen, niin en enää tiedä mitä sanoa.

Olli Saarinen

Osuuskaupan tulisi yhteisesti omistettuna yrityksenä hinnoitella tuotteensa oikein, siis hankintakustannusten, varastointikustannusten ja kiertonopeuden mukaan. Ei osuuskaupalla pitäisi olla ohjaavaa vaikutusta asiakkaittensa mieltymyksiin eikä myöskään mitään viljelijäagendaa.

Marjatta Marttila

Näinhän se menee - S ja K "heittelee" toisiaan milloin milläkin elintarvikkeella ja alkutuotanto maksaa viulut. Kansa äänestää jaloillaan ja Lidl myhäilee!
Vertaisin tätä episodia viime vaaleihin. Persuja mollattiin ja vedettiin kölin alta mennen tullen ja kuinka kävikään..... Milloinkahan päättäjät oppivat sen tärkeän tosiseikan, että suomalainen käyttää tervettä maalaisjärkeään valintaa tehdessään.

Eero Saastamoinen

70 % suomalaisista omistaa S-Osuuskauppoja samoin on politiikot omistajina ja hallituspaikat kiinnostaa enemmän kuin golfinpeluu!

Sitä aina ihminen saa mitä tilaa!

Halpaa maitoa ja kalliita asuntoja!

Vika on meissä - siis ihmissä!

Ei asuntoakaan viedä hautaan mukana!

Melita Tulikoura

"Ostamme maidon kaupasta. Ei siihen mitään maalaisia tarvita." Lehdessä julkaistu kommentti 50-luvulta. Maidon tuotanto on edelleen pienempien tilojen pääasiallinen elinkeino. Monikohan kommentoija rietää pajonko tuottaja saa litralta. MTk:n herrat tietävät hyvinkin. SOK:n ei tarvitse välittää toimiessaan markkinaehtoisesti. Prismojen mainostajat tietävät hyvinkin, että tuottajajoukko on niin pieni väestönosa, että sitä voidaan turvallisesti mollata ja saadaan suuri kuoro säestäjäksi. Eihän Suomessa tällaista porukkaa enää tarvita. Maitoa saadaan Ruotsista, sianlihaa Puolasta ja Tanskasta. Kyseessähän on mitä tyypillisimmät ja sanamukaiset paskaduunit. MTK voidaan hyvin lopettaa. Herroillekin löytyy parempipalkkaiset hommat ammattiyhdistyspuolelta. Tie ministeriksikin saattaa olla suorempi.

Melita Tulikoura

Äskeisen kommentin kirjoittaja ei ole Melita Tulikoura vaan Jorma Heinonen , pienviljelijän poika syntyjään. Elantoni olen onnistunut hankkimaan paljon helpommalla kuin pientilalliset. Kuvittelin kirjoittavani omalla koneella. En todellakaan halua, kommenttini menevän muiden niskoille varsinkaan näin epäedillisessa tilanteessa.

Camilla Osterlund

Prisman mainokset ovat kaikki olleet yhtä ärsyttäviä. Ei se ruokakassin hinta alene sillä että leikitään hintasotaa Reissumiehellä , joka on halvin olemassa oleva leipä. Se ei ketään heilauta maksaako 37 s tai 50 s. Kun kala, naudanliha, vihannekset jäävät köyhällä kaikki kauppaan. Ja tämänkin kauppa vetää välistä. Joikaikisen sentin kauppa ottaa itselleen, ei todellakaan maanviljelijöille. Hävytöntä. Ja media uskoi heti tähän hinnanalennusrumbaan. Hohojaaaaa.