Keskiviikko 20.6.2018

Talousennustajan hyytävät lausunnot: ”Kriisi alkaa 1.10.2015 – Kantaväestöt nousevat vastustamaan siirtolaisia”

1.10.2015 18:51
    Martin Armstrong ennustaa valtioiden luottamuksen ja mahdollisesti koko EU:n rapauttavaa velkakriisiä vuosiksi 2015–2020. Arkistokuva Euroopan keskuspankin liepeiltä.

Kiistelty talousanalyytikko, sekä poppamieheksi että talousneroksi kutsuttu Martin Armstrong ennustaa, että tänään alkaa uusi aika, valtion velkojen jättimäinen kriisi.

Armstrongin elämä ja hänen kehittämänsä talousluottamusmalli oli aiheena eilen Ylen Docventuresissa nähdyssä The Forecaster -dokumentissa.

- Talousluottamusmallin mukaan vuosi 2015 on käännekohta. --- Vuoden 2015 jälkeen valtioiden välinen luottamus ajautuu pahaan kriisiin globaalilla tasolla. Velkakriisi muuttuu kriittisemmäksi vuodesta 2016 vuoteen 2020 asti, Armstrong sanoo dokumentissa.

Armstrongilla on takanaan värikäs elämä. Hän on istunut Yhdysvalloissa vankilassa oikeuden halventamisesta ja petoksesta liittyen taloushuijauksiin.

Armstrong sanoo dokumentissa esillä olevalla luennollaan, että hänen ennusteissaan ”sotasykli” osuu iskukohtaansa vuonna 2014.

- Aina kun käyrät näyttävät näin alas, syntyy separatistista liikehdintää, Armstrong sanoo.

Tänään kirjoitetussa blogitekstissään hän viittaa sotasykliinsä liittyen Ukrainan kriisiin, joka alkoi vuonna 2014 ja toteaa, että tänään, kun sykli saavuttaa huippunsa, Venäjä on aloittanut pommitukset Syyriassa.

Dokumentissa Armstrong sanoo myös näin:

- Kolmas tekijä alkaa nousta esiin vuonna 2016. Kantaväestöt nousevat vastustamaan siirtolaisia, hän sanoo.

Armstrongin mielestä sotien ja rauhattomuuksien taustat ovat aina taloudessa ja poliittiset ilmiöt seuraavat taloustilannetta. Tätä ei Armstrongin mielestä ole ymmärretty. Hän uskoo, että pahin aika taoudessa on vuosien 2016 ja 2020 välillä, jolloin ”meno voi yltyä rumaksi”. Armstrong uskoo euron hajoavan ja pitää mahdollisena, että ”Eurooppa hajoaa ennen pitkää”.

- Tarvitaan lakeja, jotka estävät valtioita lainaamasta rahaa. Olemme samassa tilanteessa kuin 1860-luvulla. Raha ei tee muuta kuin tuottaa korkoa. Ääliöitä riittää joka puolelle, Armstrong sanoo dokumentissa.

Armstrong perustaa ennustuksensa historian tapahtumiin ja runsaaseen määrään dataa, jonka perusteella hän tekee laskelmiaan. Hän on todennut, että pitkälle tulevaisuuteen ennustaminen on helppoa – riittää, että katsoo menneisyyttä. Sen sijaan seuraavan päivän tapahtumien ennustaminen on Armstrongin mukaan huomattavasti vaikeampaa.

Henkilöt:

Hannu Taskinen

Muutama lause tuosta artikkelista on maalaisjärjelläkin helppo allekirjoittaa:
"Tarvitaan lakeja, jotka estävät valioita lainaamasta rahaa. Olemme samassa tilanteessa kuin 1860-luvulla. Raha ei tee muuta kuin tuottaa korkoa. Ääliöitä riittää joka puolelle, Armstrong sanoo dokumentissa".
Ilmeisesti tuo sana valioita tarkoittaa valtioita.

Tapani Moilanen

Suuri talouslama ja Kommunismin pelko synnytti Natsismin.Ensin oli Saksassa hyperinflaato,jolloin muutamalla Dollarilla juutalaiset pankkiirit pystyivät ostamaan kokonaisen kerrostalon.Wienin taidekoulun pääsykokeissa reputtanut vesivärimaalari rautatieläisen poika Adol Hitler perusti kansallisosialistisen puolueen jolle aluksi naureskeltiin.Vuonna 1938 ei naureskeltu enää....

Ville Hautakangas

Dokumentista jäi kuva keskinkertaisesta puliveivarista, jolla on uskollinen / uskovainen kannattajajoukkonsa.

Ja joka on tosiaan osannut tehdä rahaa markkinoilla, ainakin satunnaisesti - pieleen menneitä ennustuksia ei dokkarissa näkynyt. Ja se yksi lopulta tunnustettu rikos (Madoffista, Wincapitasta ym. muistuttava) selitettiin kiristävän syyttäjän syyksi.

Todellisuudessa Yhdysvalloissa päästetään rutiinilla isojakin kaloja vapaalle jalalle, jos nämä vain auttavat viranomaisia naulaamaan edes yhden vielä isomman. Näin erityisesti talousrikoksissa.

Tuure Nyqvist

Saman sammakonhan se Nallekin suustaan päästi, mutta hän piti asiaa pelkästään positiivisena talouden kannalta.

Armstrong tarkoittanee: Niin kauan kuin "määräävässä" asemassa olevan talousvallan raha tuottaa tyydyttävästi ja keskittyy, tilanne kärjistyy julkisella sektorilla.

Minä näen valopilkkuna sen, että "sitä rottaakin, jolle" kaikki kerääntyy, alkaa kohta pelottaa, ellei ole jo pelottanut jonkin aikaa.

"Hänpä" on jo nyt saattanut hokata, että ainoa mahdollisuus pysyä edes "hengissä", on ryhtyä edistämään kaikkien sivilisaatiomme apinoiden hyvinvointia, että voimme yksissä tuumin, sentein, €uroin ja muin valuutoin selviytyä tästä kaikesta harmaasta keinottelusta.

Rauno Ruusunen

Varmaankin osin totta.Mutta kukkahattu tädit tulee ja pelastaa mailman monimuotoisuuden.Suomi joutui yllätetyksi housut kintuissa,ilman rajavalvontaa.Paavo Väyrynen oli eilen TV:ssä ja kertoi mitä pitäisi tehdä.Toivottavasti hallitus tilaa Yleltä nauhoituksen ja pitää ylimääräisen kokoontumisen sen pohjalta.

Kaarle Akkanen

Ainakin sen allekirjoitan, että kantaväestö alkaa hermostua, lähteä "kadulle". Suomesta on arabiankielisessä netissä annettu väärä kuva ja pettymys tullee olemaan kova? Siksi vaatimukset meitä kohtaan tulevat olemaan sitä luokkaa, että emme hyväksy näitä yliampumisia. Mielenilmaisuja on tulossa maahanmuuton rajoittamiseksi ja "tolkun" saamiseksi tälle "herrakansalle"!

Sirpa Abdallah

Kirjoituksessa sanottuna; "Kolmas tekijä alkaa nousta esiin vuonna 2016. Kantaväestöt nousevat vastustamaan siirtolaisia, hän sanoo."

Siirtolaisista jos puhuttaisiin, niin eihän silloin veronmaksajien kontolle tulisi heidän maassa olemisensa maksaminen vaan heidän itsensä. Hehän ovat hakeneet turvapaikkaa, joka taas maksaa veronmaksajille tässä taloudellisessa tilanteessa huomattavia summia. Voivatko kansalaiset, siis veronmaksajat, hyväksyä kaiken mitä tässä lähipäivinä on saatu tietää kiittämättömyydestä ja siitä ettei ole maksettu rahaa käteen kun sitä on heille nettikirjoitteluissa luvattu? Ei ihme jos tästä nousee vielä suurempiakin yhteenottoja eri puolilla maata.

Hallituksen olisi korkea aika viheltää tämä peli poikki. Kaikenlaiset rahalliset korvaukset minimiin. Nopeat hakemuskäsittelyt ja palautukset/käännytykset.