Maanantai 10.12.2018

Tässä on R-Kioskien uusi salaperäinen logo

Jaa artikkeli:
Luotu: 
11.1.2010 17:02
  • Kuva: Valtteri Varpela
    Kuva

Kahdeksalle pääkaupunkiseutulaiselle R-Kioskille on talven aikana vaivihkaa ilmestynyt uudenlainen logo. Kehitysjohtaja Sari Martikainen vahvistaa Uuden Suomen havainnon, mutta pysyy muuten salaperäisenä; Varmaa ei ole, tuleeko uutuudesta lopulta koko ketjun logo.

-Päätöstä asiasta ei olla vielä tehty, Martikainen sanoo Uudelle Suomelle.

-Uudistamme koko ketjun konseptia ja kahdeksalla pilottikioskillamme on kokeilussa logon lisäksi monia muitakin asioita. Asiasta tiedotetaan lisää tammikuun lopussa.

Onko uuden logon taustalla jonkinlainen tarina?

-On, vastaa Martikainen nauraen, kertomatta enempää.

Henkilöt: 
Yritykset: 
Muut asiasanat: 
Jaa artikkeli:

Kommentit

Boa

Vanha on aina uutta parempi.
Saab on paras auto.
Viiskytluvulla oli kaikki paremmin kuin nyt ja vielä kuuskytluvullakin, mutta ei enää seiskytluvulla.
Kekkonen oli ainut hyvä - Mannerheimin jälkeen.
Olisipa vielä Turun Sinappia.
Olavi Virta ja Juice on kaikkien aikojen paras.
Maalla on mukavaa ja Kepuun voit aina luottaa.

Vieras

Tässä maassa ei kunnioita perinteitä eikä edes tällaisia kaupunkikuvan "symboleja" - R-Kioskit ovat kuitenkin näkyvä osa Suomen kaupunkeja.
Kyseseessä ei ehkä ole maailmaa suurempi asia, mutta täydellisen turha muutos huonompaan suuntaan. Vanha on niiin paljon tyylikkäämpi. Uusi mauton ja muovinen, ihan niin kuin Valionkin uusi logo.

Vieras

Suunnitelma on epäonnistunut yksinkertaisesti siksi, että tuota ei edes yhdistä mitenkään R-kisoskiksi. Missä brändi? Vuosikymmenien markkinointiurakka hävitetään innokkaan luomisen puuskassa? Uudesta logosta tulee mieleen muoviset legot. Se lienee tarkoitus?

Toivottavasti ketjun konseptin uudistaminen ei ole yhtä höllissä käsissä.

Anssi_Jokela

Lähiärrän logo vaihtui. Huomasin muutoksen, mutta ei se mitään tunteita herätä.

Ihan normipäivitys vanhaan logoon. Näitä tehdään tämän tästä yrityksissä.

Mitään ikävän tunteita ei tullut, muutos on maltillinen ja värit (suomalaisittain sinikeltaiset...) ovat ennallaan.

readme

Vanha logo on parempi! Uusi on kevyempi ja lapsellisempi sekä liian yksinkertainen, vanha ammattimaisempi ja asiallisempi. R kirjaimen ympärillä oleva kuvio on epäselvä eikä siitä ymmärrä mitä se symboloi.
Uudessa logossa on liikaa valkoista väriä. Kaupan alalla aikoinaan työskennelleenä muistan, että tuotteet joiden pakkaus oli "liian" valkoinen menekki oli huono, erityisesti terveystuotteissa.
Toki logo kaipaa uusiutumista, mutta tehkää parempi ja vahvempi väritys tekstiin.

Tero Turkulainen

"Onko uuden logon taustalla jonkinlainen tarina?"

Levitetään sopivan vähän "uutta logoa" ja odotetaan jonkun huomaavan ja toivotaan keskustelua -> hetken päästä molemmat logot on lööpeissä, ilmaiseksi -> käydyn keskustelun pohjalta päätetään jatketaanko vanhalla vai siirrytäänkö uuteen.

Ammattimainen julkisuustemppu!!! Hyvä R!

Jippe

Varmaan on "ärkkäri" saanut uuden logonsa halvalla. Ei meinaan ole mainostoimistolla ollut paljoa töitä sen suunnittelussa.Sehän on ihan kuin Nesteen viimeisin logo, ja kaiken lisäksi ihan viiskytluvun tyyliä. Vai onko Neste ja "ärkkäri" fuusioitumassa?

Logopedi

Ei tuossa logossa mitään vikaa sinänsä ole. Se vain on turhaa rahojen syytöämistä mainostoimistolle.

Yksikään ihminen ei tule asioimaan R-kioskeissa yhtään aikaisempaa enempää eikä uusia asiakkaita ilmaannu yhtään tämän uuden logon takia.

- "Kas, R-kioski on uudistanut brändinsä. No, nytpä minäkin voin vihdoin asioida siellä."

- "Onpas hieno logo. Ostanpa sen kunniaksi vielä yhden karkkipussin samalla kun vien loton."

Vieras

No nyt alkaa näkymään copy-paste-taik-maisterien siirtyminen työelämään. Vai onko Valion logon uudistaja päässyt Nesteen kautta ärkkärille. Sama lepsun pehmeä tyyli.

Ilmeisesti mainostoimisto on päässyt myymään kaalliin suunnitteluprojektin. Oikein pilotoinnit ja kaikki.

Joko facebookissa on ryhmä vanhan logon pelastamiseksi?

space

Onpas täällä paljon oikein grafiikan ja markkinoinnin ammattilaisia. Kuulkaas, se on niin että kaupalliselta pohjalta toimivat yhtiöt saavat päivittää ilmettään alan ammattilaisten kanssa ihan silloin kuin heitä huvittaa. Siihen ei tarvita "veronmaksajien" lupaa. Nähtävästi myös kaikki uudistuminen on täällä ihan luvatonta ja oikein rahaa on käytetty, hui olkoon. Katsokaa ympärillenne, kaikki ajassa kiinni pysyvät yhtiöt sitä tekevät.

Hyvä että ovat jotakin tekemässä. Vanha ilme oli selvästi 80-luvun tuote nakkikirjaimineen ja uudistus oli jo enemmän kuin tarpeellinen.

markkinointinainen

kyllä täällä on monen alan ammattilaisia.

tuon logon on ehkä suunnitellut joku "ammattilainen".
luultavasti näsäviisaileva ammattikorkeaa käynyt, kuten...

retrohömppäilijät ei edes tiedä mitä on kahdeksankymmentälukua ja mikä ei.

saati, että tiedettäisiin mitä on design management.

vaan onhan se helppoa polttaa toisten rahoja, jos oma palkka juoksee tyhjästä.