Torstai 24.5.2018

Tutkijoiden raju väite: Avaruudesta tuli älyllisen olennon viesti

28.10.2016 08:22
28.10.2016 10:21

Älyllinen elämä on ainoa mahdollisuus, kaksi tutkijaa väittää.

Tutkijat ovat kuulleet erittäin epätavallisen viestin syvältä avaruudesta. Kaksi tutkijaa uskoo nyt, että sen ovat lähettäneet älylliset olennot.

Tiedemiehet ovat tehneet uuden analyysin pienestä tähtijoukosta saadusta datasta. Näyttää heidän mukaansa lähes ilmiselvältä, että datassa on viestejä, jotka on voinut lähettää vain maapallon ulkopuolinen elämä.

Asiasta kirjoittavat muun muassa The Independent ja AOL.

Viesti on paikannettu vain 234 tähden joukkoon kaikkiaan 2,5 miljoonasta tähdestä.

– Huomaamme, että havaitut signaalit ovat täsmälleen siinä muodossa, jota olemme edellisessä julkaisussamme ennustaneet, Quebecin yliopistossa työskentelevät tähtitieteilijät kirjoittavat.

Viesti saatiin tutkimalla erittäin nopeita valopulsseja.

Toiset tähtitieteilijät kuitenkin kehottavat laittamaan jäitä hattuun. Heidän mielestään on liian aikaista yksiselitteisesti väittää, että signaalit olisivat maapallon ulkopuolisen sivilisaation lähettämiä.

Silti signaalit ovat heidänkin mielestään ”rohkaisevia”.

Lähde: Kauppalehti

Petri Stenroos

Ehkä on parempi jättää vastaamatta, todennäköisyys siihen että mahdollisen viestin lähettäjät eivät olisi meitä huomattavasti kehittyneempiä on tuskin kovin suuri. Joten, jos he tulisivat ja eivät olisi rauhallisia, he todennäköisesti hävittäisivät meidät alta aikayksikön.

Teemu Venäläinen

Kuulostaa yhtä tieteelliseltä kuin että maailma sai alkunsa ei missään, ei mistään ja täysin ilman syytä ja valitsipa vielä sopivan kehityskelpoisen luonteen, jotta muodostuu sopiva ajan, aineen ja energian liitto. Ja kävipä vielä niin, että yhdellä planeetalla on käsittämätön biologinen monimuotoisuus.