Yleisradion uutis- ja ajankohtaistoiminnan päälliköt antavat täyden tukensa esimiehelleen, päätoimittaja Atte Jääskeläiselle.

Kahdeksan päällikkötoimittajan kannanotto on julkaistu Ylen verkkosivuilla keskiviikkona. Heidän mukaansa ikävän ja surullisen viime viikon jälkeen Ylessä on tehtävä paljon töitä luottamuksen ja työrauhan palauttamiseksi.

– Atte Jääskeläisen lähimpinä alaisina emme kuitenkaan voi hyväksyä sitä, että jotkut ovat viime viikon yrittäneet murskata Ylen arvokasta työtä julkisella, pääosin Atte Jääskeläiseen kohdistetulla hyökkäyksellä. Se on epäreilua jokaista työntekijäämme ja heidän arvokasta työtään kohtaan, päälliköt toteavat avoimessa kirjeessään.

– Tunnemme Jääskeläisen työn ja työtavat uskoaksemme paremmin kuin kukaan muu Ylessä. Meidän on täysin mahdotonta allekirjoittaa vihjauksia siitä, että Jääskeläisen nuoruuden lyhyt aika poliittisessa järjestössä [keskusta] vaikuttaisi hänen päätöksentekoonsa [pääministeri Juha Sipilän (kesk.) väitetyn painostuksen alla].

Kahdeksikko toteaa, että ”Jääskeläisellä on meidän täysi tukemme”.

– Sananvapaus on myös sananvastuuta – juuri tuota sananvastuuta meidän pitää Jääskeläisen johdolla linjata myös jatkossa.

Kirjoituksen ovat allekirjoittaneet Yleisradion uutis- ja ajankohtaistoiminnan päälliköt eli Elina Ravantti, Jukka Niva, Jyri Kataja-Rahko, Marjo Ahonen, Mika Lavonen, Mika Rahkonen, Panu Pokkinen ja Riikka Venäläinen.

Lue lisää aiheesta:

Ylen toimitusjohtaja selvittää nyt sotkua: ”Yleläiset ovat ymmällään”

Ylessä kuohuu: ”Joillain on missio: erottaa päätoimittaja”

Aikaisempia Uuden Suomen juttuja Yle-kohusta löydät tämän linkin takaa.