Yhdysvallat saattaa asettaa tv-ohjelmien tuotesijoittelulle nykyistä ankarammat säännöt. Tuotesijoittelussa tuotemerkki näkyy esimerkiksi tv-ohjelmassa mainostustarkoituksessa.

Tuotesijoittelun yleistymisen syyksi on arveltu tallentavia digibokseja. Niiden avulla katsoja voi hypätä perinteisten mainoskatkojen yli, mikä on harmittanut mainostajia.

Mediaa valvova Federal Communication Commission (FCC) haluaa, että television katsojalle kerrotaan selkeästi, milloin jotakin tuotetta mainostetaan. Vastaavia sääntöjä on jo olemassa, mutta FCC harkitsee nyt, pitäisikö sääntöjä tiukentaa.

Yhdysvaltalaisten kuluttaja- ja terveysjärjestöjen mukaan tuotesijoittelu parhaan katseluajan tv-ohjelmissa kasvoi Yhdysvalloissa 13 prosenttia vuonna 2007.