Helsingin kansainvälinen medianäkyvyys huipentui loppuvuoteen. Saara Aalto ja Badass-viesti toivat jättipotin Helsingin markkinoinnille, tiedottaa Helsingin kaupunki.

Vuosi 2016 on ollut Helsingin matkailulle erinomainen. Helsinki on myös näkynyt kansainvälisessä mediassa ja somessa poikkeuksellisen paljon menneen vuoden aikana.

Saara Aallon menestys X Factor UK -ohjelmassa toi Helsingille arvokasta näkyvyyttä Britanniassa. Myös Visit Helsingin ja Slushin yhteinen Badass-mainoslakana puolestaan nousi loppuvuoden kansainväliseksi somehitiksi.

Visit Helsinki teetti Meltwaterilla analyysin Helsingin kotimaisesta ja kansainvälisestä medianäkyvyydestä Saara Aallon yhteydessä. Seuranta-aika oli kolme viikkoa: 1.12.–22.12.2016.

Artikkelit, joissa mainittiin sekä Saara Aalto että Helsinki, tavoittivat potentiaalisesti 1,7 miljardia henkilöä, ja niiden mainosarvo oli 15,7 miljoonaa euroa.

Helsingin ja Slushin yhteisestä Badass-mainoslakanasta kirjoitetut artikkelit tavoittivat kolmessa viikossa arviolta 270 miljoonaa henkilöä. Slush toi marras-joulukuun vaihteessa Helsinkiin yli 15 000 vierailijaa.

Lähde: Talouselämä