Taksi Helsingin laatutoimikunta on saanut päätökseen Abdirahim Husseinin toimintaa koskevan arviointinsa.

Yhtiön tiedotteen mukaan ”Husu” Husseinin kanssa on käyty vakava keskustelu yhtiön arvoista sekä laatukriteereistä, minkä lisäksi laatutoimikunta on antanut Husseinille huomautuksen.

Käsittely koski Husseinin valehtelua asiakaspalvelutilanteesta Twitterissä. Hän antoi virheellistä tietoa toiminnastaan tilanteessa, jossa Hussein kertomansa mukaan joutui asiakkaan rasistisen solvauksen kohteeksi. LUE LISÄÄ:

Taksi Helsingin välityksessä olevat kuljettajat sitoutuvat laatusopimukseen, joka edellyttää kuljettajilta hyvää käytöstä, yhtiö tiedottaa.

”Husseinin kanssa on käyty vakava keskustelu siitä, millaista asiakaspalveluasennetta ja käytöstä Taksi Helsinki odottaa sen välityksessä olevilta kuljettajilta”, kertoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen tiedotteessa.

Hussein itse tviittaa ottavansa huomautuksen vakavasti.

”Jatkossa edellytän itseltäni parempaa käytöstä ja harkintakykyä.”

Juttu jatkuu tviitin alla.

”Husseinin toiminnasta kuljettajana ei ole aiemmin tullut valituksia”

Mikäli kuljettaja ei noudata Taksi Helsingin laatusopimusta tai rikkoo sitä toistuvasti, on sopimuksen puitteissa mahdollista antaa kuljettajalle huomautus, väliaikainen välityskielto tai toistuvista rikkomuksista lopullinen välityskielto.

Tapauksissa huomioidaan myös kuljettajien saamat palautteet ja mahdollisesti aiemmin tulleet reklamaatiot.

”Husseinin toiminnasta kuljettajana ei ole aiemmin tullut valituksia, ja hänellä on kuljettajana hyvät arvostelut. Otimme tämän huomioon arviossamme. Annamme hänelle mahdollisuuden toimia jatkossa paremmin ja oppia virheistään”, lisää Kantonen tiedotteessa.

Taksi Helsingin mukaan yhtiö tulee tapahtuneen vuoksi päivittämään kuljettajien laatusopimuksen koskemaan myös välitysyhtiölle aiheutettua mainehaittaa.

LUE MYÖS: