Yrittäjä Antti Halonen hämmästelee Puheenvuoro-blogissaan koko Suomen kattavaa parturi-kampaamoiden ”ratsiaa”. Halosen tunteikas ulostulo on saanut runsaasti lukijoita.

Aluehallintovirastot ovat selvittäneet kampaamojen hinnoittelun saatavuutta ympäri Suomen. Kampanjan aikana tarkistettiin yhteensä noin 2 500 parturia tai kampaamoa ja mukana olivat kaikki Suomen aluehallintovirastot.

Tulosten mukaan huomautuksia annettiin esimerkiksi siitä, että hinnasto oli huomattavan pieni kooltaan tai siinä oli käytetty pientä kirjainkokoa. Halonen hämmästelee, miksi tällainen ratsia on pitänyt tehdä.

- Siis onko nyt tosiaan niin, että aikuiset ihmiset ramppaa läpi 2500 kampaamio ja tiiraa ikkunoissa jotain helevetin hintalappuja, että onkos nyt teitillä vähän lappu vinossa, nih? Siis mitä perkelettä täällä tapahtuu? Tuossahan on pitänyt masinoidan helvetinmoinen armeija byrobotteja kaduille taahaamaan, paheksumaan ja kirjaamaan muistioihin merkitsevästi, Halonen avautuu blogissaan.

Uusi Suomi sai viranomaisilta perustelut valvontaiskulle. Lue juttu täältä!

Aluehallintovirastojen mukaan osa huomautuksen saaneista yrityksistä ei ollut tietoisia siitä, että palveluhinnasto on pidettävä näkyvillä myös ulospäin. Joillain yrityksillä oli myös sellainen käsitys, että yrityksen verkkosivustolla oleva hinnasto on riittävä.

Eri aluehallintovirastojen tuloksista lisää täällä.