Valtion viinatehdas Altia, ennen paremmin Alkona tunnettu, lähtee tosissaan viemään kannattavinta tuotettaan Koskenkorvaa maailmalle laajalla mainoskampanjalla.

Ikävä kyllä, kuten yhtiö jo etukäteen korostaa, suomalaiset eivät pääse tutustumaan Koskenkorvan kansainväliseen mainontaan. Se julkaistaan vain internetissä ja on ehdottomasti kielletty suomalaisilta kävijöiltä.

Valtionyhtiön tuoreesta mainoskampanjasta raportoi torstaina Kauppalehti Optio.

Option jutussa Altian markkinointijohtaja Claes Björkstén korostaa, että yhtiö haluaa kasvaa Euroopan suurimmaksi alkoholitaloksi vuoteen 2011 mennessä.

Koskenkorvan myyntikampanjan suomalaisuusvastaisuuteenkin on selvä syy. Suomessa on maailman tiukin alkoholin mainostamista vastustava lainsäädäntö.

Niinpä esimerkiksi Altian sivuille mennessään joutuu ilmoittamaan syntymäaikansa. Alaikäisillä ei ole sivuille asiaa.