Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi

Madonnan konserttilippujen myynnin takkuilu maanantaina aiheutti tukun yhteenottoja Kuluttajavirastoon. Asiasta kertovan Ylen mukaan vihaiset asiakkaat ovat valittaneet muun muassa puhelimessa jonottamisesta sekä väärästä tiedottamisesta koskien R-kioskien lipunmyyntiä.

Myös lipunmyyntiä hoitanut Lippupiste on joutunut suuren palauteryöpyn kohteeksi.

- Eniten on harmittanut se, että ihmiset eivät tienneet, ettei R-kioskilta saanut ostettua muita kuin kaikkein halvimpia lippuja. Tiedotus oli hoidettu siis ilmeisesti aika huonosti. Toinen asia on se, että ihmisillä on huoli, kuinka tämä näkyy myöhemmin puhelinlaskussa, Kuluttajaviraston tiedottaja Laura Salmi kommentoi Ylelle.

Lippukaaos alkoi heti lipunmyynnin alkamisen jälkeen maanantaiaamuna. Ongelmia ilmeentyi niin Lippupisteen netti- ja puhelinpalveluissa kuin R-kioskeillakin. Esimerkiksi Lippupisteen puhelinpalvelun puhelut ohjautuivat aamun aikana asiakkaalta toiselle.

Lippupiste yrittää nostaa kaiken negatiivisen keskeltä jotain hyvääkin esille.

- Tietysti on paljon pettymystä siitä, ettei lippuja saatu jonottamisesta huolimatta, mutta toki siellä on 80 000 onnelista Madonna-lipun haltijaa, kommentoi Lippupisteen toimitusjohtaja Ari Palhamo tilannetta Ylelle.