Bedford-kuorma-autot olivat 1950- ja 1960-luvuilla Suomessa hyvin merkittävässä roolissa.

Bedford-autojen valmistus alkoi 1930-luvun alussa, kun General Motors perusti tytäryhtiön Englantiin Vauxhall-merkin alaisuuteen.

Bedford oli merktittävä kuorma-automerkki koko Euroopassa toisen maailmansodan jälkeen. Bedfordin tarina loppui 1990-luvun alussa.

Kuvassa olevan vuoden 1960 Bedford J4 LC2 on varustettu kuusisylinterisellä bensiinimoottorilla. Moottorin koko on 3,52 litraa ja tehoa 101 hevosvoimaa.

Tarjolla oli myös dieselmoottori.

Auton kokonaispaino on 8000 kiloa.

Autossa on alipainetehostetut nestejarrut ja nelivaihteinen vaihdelaatikko.

Auto oli 2011 esillä Oulun automuseossa ja sen omisti ailloin Kalevi Toivanen.

Aikaisemmat Päivän museoautot

Päivän museoauto:Appelsiinin näköinen mini

Päivän museoauto: Tässä kotimaisessa ainakin ovia riittää

Päivän museoauto: Ei kai tämä voi olla Volvo?

Päivän museoauto: Tämänkin suomalaisen auton historia jäi lyhyeksi

Päivän museoauto: Oliko tämä 1950- ja 1960-lukujen mopoauto?

Päivän museoauto: Maailman rumin Volvo?

Päivän museoauto: Toimintansa lopettanut saksalaismerkki

Päivän museoauto: 28-hevosvoimainen nelipaikkainen Jalta