Perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo hämmästelee Finnkinon ilmoitusta päättää puolueen vaalivideon esittäminen mainoksena elokuvateattereissa 26. maaliskuuta alkaen. Finnkinolta oli ostettu näkyvyyttä yli 6-minuuttisen vaalivideon 30 sekunnin mittaisen mainosversion esittämiseksi.

Slunga-Poutsalon hämmästys johtuu siitä, että perussuomalaisten mainoskampanja oli hänen mukaansa ostettu ajalle 18.–21. maaliskuuta.

”Eli ei ole mitään lopetettavaa. Kampanja siellä on siis loppunut jo viime torstaina”, Slunga-Poutsalo viestittää Uudelle Suomelle.

LUE MYÖS: Raju ryöpytys Jussi Halla-aholle: ”Suomen historian hävyttömin, härskein ja valheellisin poliittinen mainos”

Tämä oli myös mainoksen alkuperäisen ”ajolistan” mukainen aikataulu. Puolueelle lähetetyssä laskussa mainoksen esitysajaksi kerrotaan kuitenkin 18.–24. maaliskuuta.

Finnkinosta arvioidaan Uudelle Suomelle, että taustalla olisi niin sanottu ”kontaktitakuu”. Se tarkoittaa, että jos mainosta esittävissä elokuvateattereissa ei ole vieraillut riittävää määrää katsojia, mainosta esitetään, kunnes tarpeeksi moni on mainoksen nähnyt.

LUE MYÖS: Finnkino: Perussuomalaisten mainoksen esittäminen loppuu 26.3.2019

Slunga-Poutsalo kuitenkin tähdentää, että oli vaalivideon esitysaika sitten 18.–21.3. tai 18.–24.3. on sen esittäminen Finnkinon teattereissa joka tapauksessa päättynyt.

Finnkino tviittasi maanantaina, että perussuomalaisten vaalimainoksen esittäminen päättyy 26.3.

”Finnkino puolustaa suvaitsevaisuutta, sananvapautta ja demokratiaa eikä toiminnassaan hyväksy rasismia eikä syrjintää. Esityksessä ollut 30-sekuntinen PS:n vaalimainoskampanja päättyy teattereissa huomenna tiistaina 26.3”, Finnkino ilmoittaa.

Päivitys klo 16.52: Perussuomalaiset hankki näkyvyyttä nimenomaisesti vaalivideon 30 sekunnin mittaisen mainosversion esittämiseen.

LISÄÄ AIHEESTA: