PSA on ilmoittanut, että reaaliaikaiset päästömittaukset käynnistyvät PSA:n osalta jo keväällä 2016 yhteistyössä Transport & Environment –ympäristöorganisaation kanssa.

PSA ilmoitti lokakuussa kannattavansa uuden WLTP-kulutussyklin ja RDE-päästömittauksen käyttöönottoa vuonna 2017, koska testit vastaavat nykyistä tarkemmin todellisia reaalimaailman ajo-olosuhteita. Yhtymä tiedotti samassa yhteydessä myös aikomuksensa julkistaa keskeisen automallistonsa todelliset, liikenteessä toteutuvat kulutustiedot mahdollisimman pian.

Pariisin ilmastokokouksen alla solmittu sopimus varmistaa, että reaaliaikaiset päästömittaukset käynnistyvät PSA:n osalta jo keväällä 2016 yhteistyössä Transport&Environment –ympäristöjärjestön kanssa.

T&E on ainoa EU-tasoinen, riippumaton järjestö, joka on keskittynyt kestävien liikenneratkaisujen edistämiseen. Testimittaukset tulevat samalla osaksi PSA:n omaa laadunvalvontaa.

Yhtymä neuvottelee myös yhteistyöstä Bureau Veritaksen kanssa koskien riippumattoman kolmannen osapuolen suorittamaa valvontaa.

Yhteistyöhankkeessa PSA:n tärkeimpiä henkilöautomalleja testataan Pariisin ympäristön tieverkolla todellisissa ajo-olosuhteissa. Koeajoissa on mukana sekä kaupunki-, maaseututie- että moottoritieosuuksia.

Autoista julkaistavat tiedot käsittävät niin kulutuslukemat kuin CO2-päästöjen tasotkin että typenoksidin eli NOx-päästöjen määrät. NOx-päästöarvot kiristyvät Euroopassa keväällä 2017 osana Euro 6.2 –normin vaatimuksia.

Katso tästä muita PSA-juttuja.

Tilaa tästä Autotodayn ilmainen uutiskirje.